Onko hän vihaamisen arvoinen?

Olen ollut hyvin vihainen edelliselle poikaystävälleni kun sain tietää että hän petti minua kun olimme yhdessä (yhdessä olomme keski 7kk) yritin myös kostaa mutta ei siitä tullut mitään. Mutta nyt yht äkkiä rupesin miettimään mitä hyöty on jos vihaan jotakuta niin paljon etten voi edes puhua tälle. No nyt tässä yksi päivä ex:säni tuli puhumaan minulle no juttelimme jonkin aikaa ja hän yritti selvästi ihan tahallaan loukataminua, mutta sitten hän totesi "voin auttaa sua tappaa ittes" oli hetken että miten hän voi olla nii vihainen minulle vaikka itse petti. Pointtina oli kysymys miksi ihmiset vihaavat? Ja mitä se muka hyödyttää? Kiitos jos jaksoit lukea <3

2

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miettimisenaihetta

      Se kuuluu eronkin henkeen, että käy sen vihavaiheen läpi, jotta ei katkeroidu ja hyväksyy lopulta tapahtuneen. Mutta jos kumppanisi on ollut tuollainen, niin ole vain onnellinen siitä, että pääsit tosiaankin eroon, hän ei osannut sinua kunnioittaa eikä arvostaa.

    • Jotkut ihmiset on sellaisia, että pettävät. Itse en sellaista hyväksyisi, mutta kosto puuhat ei ole oikein, ne kertovat vain ihmisestä itsestään. Hyvä on pysyä ihmisen kaverina/ystävänä, vaikka mitä on tehnyt.. Mutta jotkut ihmiset on sellaisia, että ne on pakko unohtaa.. En itse ymmärrä vihaa, koska se ei ole oikein. Ajattelen asioita aina omalle kohdalleni.. Loppujenlopuksi jokainen ihminen tuntee oman arvonsa ja tietää mitä on, siitä kannattaa pitää kiinni. Lopulta ihminen joka teki väärin sinua kohtaan ei tule merkitsemään sinulle tulevaisuudessa mitään. Unohda, älä vihaa. Karma kostaa ja tekee työn sun puolesta. Mutta se sisälle jäävä pettymys siitä ihmisestä, se ei välttämättä häviä koskaan, ja se pitää hyväksyä/käsitellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe