Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tää vie voimat. Onko jo liian myöhäistä

Ahdistunut-ujo

Pitäisi vain jostain keksiä ne keinot että hyväksyisi vain itsensä tallaisena eikä ressaisi miltä muiden silmissä näyttää.

Pelkään keskustelu tilanteita. Aivoni lyövät lukkoon eikä ajatus enää kulje niinkuin pitäisi. Jännityn niin että se jopa sattuu. Ainut keino on päästä pois siitä tilateesta ja olla yksinään päivä kaks. Koska kun tilanne on ohi alkaa se jatkuva jälkipuinti että mitä nyt tapahtui millaisia katseita sain. Miten käyttäydyin, näytänkö tai vaikutanko jotenkin vajaalta niinkuin en osaisi mitään tai kuin sisälläni ei olisi mitään.

Joku ihmeen halu mulla on että olisin sosiaalisempi ja puheliaampi, mutta luonteelleni se ei taida sopia koska häpeän useasti, todella useasti sanomisiani ja tekemisiäni.

En ikinä ole tyytyväinen itseeni. Hain mielestäni apua aivan liian myöhään. Koska kärsin todella monta vuotta näistä ongelmista ja olen jo oppinut niin vahvasti huonot selviytymis keinoni jotka nekin tuottavat ahdistusta nykyään.

Silti nyt yritän työelämää kuntouttavan muodossa. Lupailivat että saisivat minut takaisin työelämään. Epäilen vahvasti. Ehkä jo epälyni kaivavat minulle hautaa tässäkin yrityksessä. Mutta niin olen oppinut ajattelemaan en osaa muuta.

Sellainenkin typerä pelko minulla on että mitä jos vain aloittaisinkin uutena ihmisenä ja oisin puheliaampi. Olisinko enää minä? Toisinko esille jotain mitä piilottelen itsessäni ja häpeäisin että päästin sen ulos?

Joskus lohduttaudun sillä että olen omannut vain todella rikkaan mielikuvituksen joka nyt on vienyt harmi kyllä minua pelokkaan ahdistuneeksi, koska jostain syystä pidän synkistä ajatuksista.

En uskalla edes enää hirveästi haaveilla. Tai on mulla yks haave... Mahdollisimman nopea kuolema. Ja sekään ei oman käden kautta... Joku onnettomuus? Mutta miten mulle sellaista voisi tapahtua.. Kun enhän mä uskalla hirveästi missään liikkua kun tunnen aina itseni jotenkin oudoksi kun astun ulos ovesta ja näen ensimmäisen ihmisen. Se häpeä on järkyttävää.. Sosiaaliset pelot mua kuulemma vaivaa. hohoi kunpa saisin uuden mahdollisuuden ja olisin välttelemättä jokaista asiaa joka jännittää.

1

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Kiitos puhuttelevasta viestistäsi. Itse ajattele niin, ettei ole koskaan liian myöhäistä hakea apua. Millaista apua olet saanut?
      Kunpa voisin vain vakuuttelemalla saada sinut hyväksymään oma itsesi ja ainutlaatuisuutesi. Tiedän ettei se kuitenkaan ole niin helppoa. Kuvailet hyvin tilannettasi, olet taitava pukemaan tuntojasi sanoiksi. Oletko harkinnut esim. kirjallisuus- tai kirjoittajapiiriin hakeutumista?

      Mainitsen erään tärkeän sanan. Se on häpeä. Oletko työskennellyt tuon aiheen tiimoilta yksin tai avunlähteen tuella?
      Sinulla on uusi mahdollisuus! Usko vain itseesi ja tee sitkeästi töitä itsesi hyväksi.
      Haluan tsempata ja kannustaa! Elä anna periksi!

      Pappi Elisabet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe