Oliko Paavali täysi sekopää?

raamatunlukija

Apostoli Paavali puhuu Roomalaiskirjeensä alussa aivan sekoja. Hän väittää että homoseksuaalisuus ja heteroseksuaalisuus ovat valintoja. Ihminen voi siis hänen mukaansa valita kumman haluaa. Sitten hän väittää että homous johtuukin Jumalan hylkäämisestä, eli syy onkin Jumalan ja homot ovat oikeita pahuuden ja kierouden pesiä. Sitten hän sanoo ettei pidä tuomita koska itsekin tekee samoja tekoja. Onko Paavali täysin sekopää epileptikko ja itsekin homo?

129

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mlojkijomi

      Paavali oli yksi rikollisen kristinuskon rikollinen perustaja, saatanallisuuden miekka sivistyksen; ilmeisesti ensimmäisiä Jeesusta seuranneiden vainoaja ja tapattaja.

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      • kamala.vanha.äijä

        Pysy TS palstallasi, jonka olet toisten keskustelulta mahdottomaksi tehnyt.


    • Ristiriitainen ja minun mielestäni myös epäuskottava mies Paavali oli. Hän myös kuoli tuntemattomana tuntemattomaan aikaan ja tuntemattomassa paikassa joten kovin pidettykään siihen aikaan hän ei tainnut olla.. Millainenhan lie nykyisin israelilaisten keskuudessa hänen suosionsa on?

      • Juutalaisuudessa Paavalia on aina pidetty Jeesustakin vahingollisempana harhaopettajana. Maltilliset juutalaisetkin, jotka saattavat jotenkin Jeesuksen sulattaa, eivät hyväksy Paavalia, jonka näkemykset ovat eniten ristiriidassa judaismin kanssa. Islam ei myöskään hyväksy Paavalia vaikkakin hyväksyy Jeesuksen.


      • KTS kirjoitti:

        Juutalaisuudessa Paavalia on aina pidetty Jeesustakin vahingollisempana harhaopettajana. Maltilliset juutalaisetkin, jotka saattavat jotenkin Jeesuksen sulattaa, eivät hyväksy Paavalia, jonka näkemykset ovat eniten ristiriidassa judaismin kanssa. Islam ei myöskään hyväksy Paavalia vaikkakin hyväksyy Jeesuksen.

        Näinkö on? Minä taidan olla sitten lähempänä juutalaisuutta kuin paavalilaisuutta.


      • islamin.valheet
        KTS kirjoitti:

        Juutalaisuudessa Paavalia on aina pidetty Jeesustakin vahingollisempana harhaopettajana. Maltilliset juutalaisetkin, jotka saattavat jotenkin Jeesuksen sulattaa, eivät hyväksy Paavalia, jonka näkemykset ovat eniten ristiriidassa judaismin kanssa. Islam ei myöskään hyväksy Paavalia vaikkakin hyväksyy Jeesuksen.

        Mitä Paavali merkitsee teille muslimeille? Häntähän ette varmaan ole koraaniinne kopioineet ja vääristelleet muslimiksi.


      • sivumennensanoen

        Ei KTS ole muslimi.

        Muslimi ei kannata Isää, Poikaa, Pyhää Henkeä. Ei hän muuten raivoaisi täällä judaisteille.


    • Jeesuksen.apostoli

      Paavali oli Jeesuksen valitsema apostoli ja ensimmäisten kristillisten seurakuntien kerustaja. Ette te atskunatsukat pysty häntä ymmärtämään kuten ette mitään muutakaan kristillisyydestä Suosittelenkin, ettette vaivaa leppäkertun aivojanne Paavalilla, ettekä muillakaan kristillisyyden asioilla, jookosteen ?!

      • Pystyit sentään nimittelemään ja herjailemaan "oikeauskoisen" lähimmäisen rakkaudella.


      • Jeesuksen.apostoli
        sage8 kirjoitti:

        Pystyit sentään nimittelemään ja herjailemaan "oikeauskoisen" lähimmäisen rakkaudella.

        Hyvä, että tunnistiti itsesi!


      • Höpönhöpön2

        Eihän Jeesus koskaan edes tavannut Paavalia.


      • älä.valehtele
        Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Eihän Jeesus koskaan edes tavannut Paavalia.

        Onhan. Jeesus ilmestyi Paavalille.


      • Höpönhöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        Onhan. Jeesus ilmestyi Paavalille.

        Niinhän Paavali väittää. Kuka tahansa voi väittää että Jeesus on ilmestynyt minulle.


      • kubhybyyy

        Vain NIIN!!!
        kirjoitit:
        #Paavali oli Jeesuksen valitsema apostoli ja ensimmäisten kristillisten seurakuntien kerustaja.#

        Paavali itse, on itsensä saatanaa palvelevaksi tunnustanut rikollinen joka perusti rikollisen kristinuskon saatanaa palveleville kristityille seurakuntia.

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Joten, te saatanan enkeleiksi eksytetyt olette uskontunnustuksen kaltaisia Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä vihaavia kristittyjä jota ei ole KRISTILLISIÄ JEESUKSEN SEURAAJIA:
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenten eksyttämiä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        FAKTAA:
        Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ------------

        Joten aloituksen kirjoittanut on saatanallisuuteen aivopesty kristitty valehtelija!


      • faktoja.nämäkin
        älä.valehtele kirjoitti:

        Onhan. Jeesus ilmestyi Paavalille.

        Mielisairaaloissa on kuulema paljon ihmisiä joille Jeesus on ilmestynyt ja jopa puhunut. Monet siellä olevat lisäksi kuvittelee olevansa jeesuksia.


      • mkmmjkmkmkm
        kubhybyyy kirjoitti:

        Vain NIIN!!!
        kirjoitit:
        #Paavali oli Jeesuksen valitsema apostoli ja ensimmäisten kristillisten seurakuntien kerustaja.#

        Paavali itse, on itsensä saatanaa palvelevaksi tunnustanut rikollinen joka perusti rikollisen kristinuskon saatanaa palveleville kristityille seurakuntia.

        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Joten, te saatanan enkeleiksi eksytetyt olette uskontunnustuksen kaltaisia Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä vihaavia kristittyjä jota ei ole KRISTILLISIÄ JEESUKSEN SEURAAJIA:
        uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        koskien myös pappislupauksen antaneita pappejakin Jumala ja Jeesus ei ole papiston virkoja jakanut..

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        =================
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"
        Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        =================

        ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Se, että kristitty on elämänsä loppuun asti syntinen (kristittyjen perisyntiin kastettu puolustus kyvyttömänä lapsenakin) ei tarkoita, että IHMISYYDESTÄÄN luopumaton olisi heidän kaltainen.

        Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenten eksyttämiä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.

        FAKTAA:
        Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ------------

        Joten aloituksen kirjoittanut on saatanallisuuteen aivopesty kristitty valehtelija!

        jk

        USA:lainen Filadelfia seurakunta ON KAUPALLINEN VEROVAPAASTI TOIMIVA TÖRKEÄ EKSYTYS SEURAKUNTA JOKA EI NIMESTÄÄN HUOLIMATTA JEESUKSEN PERUSTAMA!


      • kokjmknjh
        mkmmjkmkmkm kirjoitti:

        jk

        USA:lainen Filadelfia seurakunta ON KAUPALLINEN VEROVAPAASTI TOIMIVA TÖRKEÄ EKSYTYS SEURAKUNTA JOKA EI NIMESTÄÄN HUOLIMATTA JEESUKSEN PERUSTAMA!

        korjaus:
        USA:lainen "Filadelfia" seurakunta ON KAUPALLINEN VEROVAPAASTI TOIMIVA TÖRKEÄ EKSYTYS SEURAKUNTA JOKA EI NIMESTÄÄN HUOLIMATTA OLE JEESUKSEN PERUSTAMA!


      • älä.valehtele
        Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Niinhän Paavali väittää. Kuka tahansa voi väittää että Jeesus on ilmestynyt minulle.

        Kaikki eivät valehtele kuten sinä!


      • Höpönhöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        Kaikki eivät valehtele kuten sinä!

        Mistä tiedät ettei Paavali valehtele? Ja missä kohtaa minä muka valehtelin?


      • älä.valehtele
        Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Mistä tiedät ettei Paavali valehtele? Ja missä kohtaa minä muka valehtelin?

        Koska Jumalan Raamattu ei valehtele!


      • Höpönhöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        Koska Jumalan Raamattu ei valehtele!

        Missä kohtaa minä valehtelin kun syytit minua äsken valehtelijaksi?


      • älä.valehtele
        Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Missä kohtaa minä valehtelin kun syytit minua äsken valehtelijaksi?

        "Niinhän Paavali väittää. Kuka tahansa voi väittää että Jeesus on ilmestynyt minulle. "


      • Höpönhöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        "Niinhän Paavali väittää. Kuka tahansa voi väittää että Jeesus on ilmestynyt minulle. "

        Mikä tuossa on valhe? Paavali väittää: se on totta (väitteen saa uskoa tai ei). Kuka tahansa voi väittää...: sekin on totta.
        Mikä on siis valhe?


      • Höpönhöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        Koska Jumalan Raamattu ei valehtele!

        Raamatun nykyisen sisällön ovat muuten päättäneet ihmiset.


      • älä.valehtele
        Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Raamatun nykyisen sisällön ovat muuten päättäneet ihmiset.

        Raamatun ovat kirjoittaneetkin ihmiset - aina.


      • Höpönhöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        Raamatun ovat kirjoittaneetkin ihmiset - aina.

        Aivan, ja ihminen on erehtyväinen.


      • älä.valehtele
        Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Aivan, ja ihminen on erehtyväinen.

        Jumalan Pyhä Henki vastaa siitä mitä ihmiset ovat kirjoittaneet. Siksi nuo kirjoitukset ovat säilyneetkin.


      • HöpönHöpön2
        älä.valehtele kirjoitti:

        Jumalan Pyhä Henki vastaa siitä mitä ihmiset ovat kirjoittaneet. Siksi nuo kirjoitukset ovat säilyneetkin.

        Miten Pyhä Henki vaikutti VT:n kirjoituksiin?


      • Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Eihän Jeesus koskaan edes tavannut Paavalia.

        Mitähän tuossa kerrotaan??

        22:13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.


      • Höpönhöpön2 kirjoitti:

        Niinhän Paavali väittää. Kuka tahansa voi väittää että Jeesus on ilmestynyt minulle.

        Juuri näin. "Ilmestyksestä" ei ole kuin Paven itsensä sana, ja saman tien Pave muka alkoi päästellä suustaan jumalallista viisautta. Todella hepposta kamaa.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Mitähän tuossa kerrotaan??

        22:13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.

        Kerrotaan Paavalin omia juttuja, jotka hän saattoi aivan hyvin sepittää hatustaan.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kerrotaan Paavalin omia juttuja, jotka hän saattoi aivan hyvin sepittää hatustaan.

        Nyt voit sitten haeskella olivatko ne Paavalin omia juttuja , mutta se vie aikaa.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Nyt voit sitten haeskella olivatko ne Paavalin omia juttuja , mutta se vie aikaa.

        Helpotetaan hommaa ja sinä kerrot, kuka raportoi silminnäkijänä Jeesuksen ilmestymisestä Saulukselle.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Helpotetaan hommaa ja sinä kerrot, kuka raportoi silminnäkijänä Jeesuksen ilmestymisestä Saulukselle.

        9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
        9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
        9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
        9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;


      • pertsa2012 kirjoitti:

        9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
        9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
        9:10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
        9:11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;

        Missä noiden miesten nimet ja omat kertomukset ovat luettavissa? Eivät missään.

        Kiitos kuitenkin yrityksestä.


    • tietämättömille
      • kuunnelkaa.niin.tiedätte

        Nämä opetukset kannattaa jokaisen kuunnella ja ainkain niiden jotka eivät tiedä Paavalista yhtään mitään!


    • Vääräuskoisia

      Alkukristillisyydessä Paavalin linja voitti, Jeesuksen veljen linja hävisi. Ehkäpä koko nykyinen kristinusko perustuu väärälle pohjalle.

      • Jaakob on tosiaan kokonaan vaiettu alkuseurakunnan historiasta. J.Nasaretilaisen ajatukset eivät tainneet kelvata alkuseurakunnalle.


      • kerrohan

        Mistä Jeesus ja Paavali olivat eri mieltä?


      • Paavalille.kiitos
        sage8 kirjoitti:

        Jaakob on tosiaan kokonaan vaiettu alkuseurakunnan historiasta. J.Nasaretilaisen ajatukset eivät tainneet kelvata alkuseurakunnalle.

        En tiedä ketä Raamatun Jaakobia tarkoitat mutta Paavali perusti pakanoiden seurakunnat, kiitos Paavalille, että pakanatkin saimme evankeliumin!


      • kmnununui

        Ei "ehkäpä" vaan PERUSTUU!

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        Rikollinen kristinusko on satojen miljoonien ihmisten, pikku lastenkin tappajana, tapattajana, raiskaajana jne rikollisena järjestönä todellisen harransa, saatanan herrakseen osoittanut:

        herra jumalan palvelijoineen suojelee rikollisia oppeineen:
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!

        JEESUSTA SYYLLISEKSI OSOITTAMINEN VALHEELLISESTI saatanallisuuden käsikirjalla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        tosi kristitty:
        Murhattujen vainajien raiskaaminen on saatanallisuuden sairasta:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

        kristityt odottaa Jeesuksen uudelleen saapumista, päästäkseen pilkaten teurastamaan Jeesuksen, tällä kertaa elukkana:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."


      • Vääräuskoisia
        Paavalille.kiitos kirjoitti:

        En tiedä ketä Raamatun Jaakobia tarkoitat mutta Paavali perusti pakanoiden seurakunnat, kiitos Paavalille, että pakanatkin saimme evankeliumin!

        Kysymys onkin siitä onko Paavalin kristinuskon käsitys oikea vai väärä.


      • Paavalille.kiitos kirjoitti:

        En tiedä ketä Raamatun Jaakobia tarkoitat mutta Paavali perusti pakanoiden seurakunnat, kiitos Paavalille, että pakanatkin saimme evankeliumin!

        Jaakobia, Jeesuksen veljeä tarkoitin, olihan kyse alkuseurakunnan historiasta.


      • Paavalille.kiitos
        sage8 kirjoitti:

        Jaakobia, Jeesuksen veljeä tarkoitin, olihan kyse alkuseurakunnan historiasta.

        Niin, Jaakob ei ollut pakanoiden apostoli kuten oli Paavali.


      • kerrohan kirjoitti:

        Mistä Jeesus ja Paavali olivat eri mieltä?

        Jeesus painotti myös tekoja, Paavali vain armoa. Paavali ei koskaan siteerannut Jeesuksen sanoja eikä osoittanut niitä kohtan mitään myötämielisyyttä.


      • kerrohan
        sage8 kirjoitti:

        Jeesus painotti myös tekoja, Paavali vain armoa. Paavali ei koskaan siteerannut Jeesuksen sanoja eikä osoittanut niitä kohtan mitään myötämielisyyttä.

        Eihän se ole erimielisyyttä. Jeesus ja Paavali ovat eri hnekilöt ja heillä on eri tehtävät. Jeesus toi evankeliumin juutalaisille ja Paavali vei sen pakanoille. Paavali opetti nimenomaan Jeesuksen evankeliumia pakanoille joilla ei ollut juutalaista taustaa eikä siksi mitään tietoa Jumalasta.
        Ihminen pelastuu yksin armosta yksin Jeesuksen Kristuksen tähden, kuten asia on kiteytetty luterilaisuudessa.


      • kerrohan kirjoitti:

        Eihän se ole erimielisyyttä. Jeesus ja Paavali ovat eri hnekilöt ja heillä on eri tehtävät. Jeesus toi evankeliumin juutalaisille ja Paavali vei sen pakanoille. Paavali opetti nimenomaan Jeesuksen evankeliumia pakanoille joilla ei ollut juutalaista taustaa eikä siksi mitään tietoa Jumalasta.
        Ihminen pelastuu yksin armosta yksin Jeesuksen Kristuksen tähden, kuten asia on kiteytetty luterilaisuudessa.

        Se on luterilaisuuden pointti, tuo armo, mutta sitä ei voi todistaa, että kirjoitusten mukaan J.Nasaretilainen olisi niin yksiselitteisesti sanonut. Edes omasta ristinkuolemastaan, että se olisi ainut pelastuksen edellytys, sitä ei J.Nasaretilainen koskaan sanonut.


      • armo.on.ansiotonta
        sage8 kirjoitti:

        Se on luterilaisuuden pointti, tuo armo, mutta sitä ei voi todistaa, että kirjoitusten mukaan J.Nasaretilainen olisi niin yksiselitteisesti sanonut. Edes omasta ristinkuolemastaan, että se olisi ainut pelastuksen edellytys, sitä ei J.Nasaretilainen koskaan sanonut.

        Joh. 3:16-17: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Ap. t. 16:30-31: Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        Room. 10:9-10: Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Room. 10:13: Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."


    • eksegeetti

      Sekopäähan Paavali oli, mutta heprealaiskirje ei siihen sovi todisteeksi, sillä Paavali ei sitä kirjoittanut.

    • Jumalan-valitsema

      Room. 11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, > Siirry
      Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. > Siirry
      Ap.t. 13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut." > Siirry
      Ap.t. 22:21 Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'" > Siirry
      Room. 15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri. > Siirry
      Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä, > Siirry
      Gal. 2:2 Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan. > Siirry
      Gal. 2:7 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille - > Siirry
      Gal. 2:9 ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.

    • kui24

      Se on vain siitä kiinni että Ketä ja Mitä kukin uskoo, kukin on itse valkannut suurelta tarjottimelta että sen mitä uskoo ja mitä ei. Sekavaa kaikki..

      • kui24

        ..kaikki tyynni.


      • räyhikselle
        kui24 kirjoitti:

        ..kaikki tyynni.

        Missä kui22 on?


    • Teologiaa opiskeleva muusikko Kari Peitsamo lähtee siitä, että Jeesus tuskin oli historiallinen henkilö mutta että Paavali tapasi Damaskon tiellä eräänlaisen Kosmisen Kristuksen ja opetti hänestä kirjeissään täysin oikein.

      • ählämille

        Mitä Koraaninne sanoo Paavalista, muslimiämmän kuukautisrätti?


      • olen.huolestunut
        ählämille kirjoitti:

        Mitä Koraaninne sanoo Paavalista, muslimiämmän kuukautisrätti?

        Oliko Paavali muslimiämmän kuukautisrätti? :o


    • mah-tavaa

      Paavali puhuu selkokielellä Jumalan sanaa ja Jumala tulee tuomitsemaan pakanakansat Paavalin julistaman evankeliumin sanojen mukaisesti: Gal 1:8-13
      "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

      • Aina tää puolitotuuksia viljelevä turhislössi kikkailee tällä "pakanoiden tuomitsemisella". Yhtälailla tuomitaan Israel!

        Matteuksen evankeliumi:
        19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa

        HYVÄ!


      • rättis.haisee
        KTS kirjoitti:

        Aina tää puolitotuuksia viljelevä turhislössi kikkailee tällä "pakanoiden tuomitsemisella". Yhtälailla tuomitaan Israel!

        Matteuksen evankeliumi:
        19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa

        HYVÄ!

        Mitä teidän muslimilössin koraani sanoo Paavalista, muslimiämmän kuukautisrätti?


    • kristillinen

      Taisi olla. En ymmärrä miksi juuri hän (ei yksi aidoista apostoleista) on saanut hyvän arvostuksen kristinuskon maailmassa. Ja kuten mlojkijomi kirjoittikin, olen samaa mieltä hänen kanssaan.Piru se Paavali oli.

      • natsuliinille

        Jokainen joka hylkää Paavalin opetuksen hylkää Jeesuken opetuksen. Sinä olet siis piru kun Paavalia yrität mollata.


      • KertookoRaamattu
        natsuliinille kirjoitti:

        Jokainen joka hylkää Paavalin opetuksen hylkää Jeesuken opetuksen. Sinä olet siis piru kun Paavalia yrität mollata.

        Missä näin sanotaan Raamatussa?


      • natsuliinille
        KertookoRaamattu kirjoitti:

        Missä näin sanotaan Raamatussa?

        Apt.1
        1 Edellisessä kirjassani, hyvä Teofilos, kerroin kaikesta siitä, mitä Jeesus teki ja mitä hän opetti, alusta alkaen 2 aina siihen päivään saakka, jona hän Pyhän Hengen voimalla antoi valitsemilleen apostoleille käskynsä, ennen kuin hänet otettiin taivaaseen. 3 Heille hän myös monin kiistattomin todistein osoitti kuolemansa jälkeen olevansa elossa. Hän näyttäytyi heille neljänkymmenen päivän aikana useasti ja puhui Jumalan valtakunnasta. 4 Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. 5 Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."


      • KertookoRaamattu

        Ei tuossa sanota mitään siitä että Paavslin opetuksen hylkääminen tarkoittaisi Jeesuksen opetuksen hylkäämistä.


      • TaavettiKurreliinille
        KertookoRaamattu kirjoitti:

        Ei tuossa sanota mitään siitä että Paavslin opetuksen hylkääminen tarkoittaisi Jeesuksen opetuksen hylkäämistä.

        Kuka on Paavslin??????


      • KertookoRaamattu
        TaavettiKurreliinille kirjoitti:

        Kuka on Paavslin??????

        No Paavalin sitten, ymmärsit varmasti. Ei muuta faktaa että tuo Raamatun kohta ei sano että Paavalin opetuksen hylkääminen tarkoittaisi Jeesuksen opetuksen hylkäämistä.
        Joten, kerrohan sinä tai joku muu, missä tämä Raamatussa sanotaan: "Jokainen joka hylkää Paavalin opetuksen hylkää Jeesuken opetuksen. "?


      • TaavettiKurreliinille
        KertookoRaamattu kirjoitti:

        No Paavalin sitten, ymmärsit varmasti. Ei muuta faktaa että tuo Raamatun kohta ei sano että Paavalin opetuksen hylkääminen tarkoittaisi Jeesuksen opetuksen hylkäämistä.
        Joten, kerrohan sinä tai joku muu, missä tämä Raamatussa sanotaan: "Jokainen joka hylkää Paavalin opetuksen hylkää Jeesuken opetuksen. "?

        Jos Paavali opettaa Jeesuksesta ja hylkäät Paavalin opetuksen hylkäät Jeesuksen. Yksinkertaista, eikö?


      • KertookoRaamattu
        TaavettiKurreliinille kirjoitti:

        Jos Paavali opettaa Jeesuksesta ja hylkäät Paavalin opetuksen hylkäät Jeesuksen. Yksinkertaista, eikö?

        Kysyinkin, kuten huomaat jos osaat lukea, missä kohtaa Raamattu tuon sanoo, en mielipidettäsi asiaan.
        Joten missä kohtaa Raamattu sanoo: ""Jokainen joka hylkää Paavalin opetuksen hylkää Jeesuken opetuksen. "?


      • TaavettiKurreliinille
        KertookoRaamattu kirjoitti:

        Kysyinkin, kuten huomaat jos osaat lukea, missä kohtaa Raamattu tuon sanoo, en mielipidettäsi asiaan.
        Joten missä kohtaa Raamattu sanoo: ""Jokainen joka hylkää Paavalin opetuksen hylkää Jeesuken opetuksen. "?

        Ei sano niin, että sinä sen ymmärtäisit joten voit olla huoleti! Sen ymmärtäminen vaatii nimittäin ajattelua ja päättelykykyä jota sinulla ei ole.


      • KertookoRaamattu
        TaavettiKurreliinille kirjoitti:

        Ei sano niin, että sinä sen ymmärtäisit joten voit olla huoleti! Sen ymmärtäminen vaatii nimittäin ajattelua ja päättelykykyä jota sinulla ei ole.

        No mikä kohta sinun mielestäsi Raamatussa tuon sanoo, ja miten perustelet sen?


      • KukaKukinkoOn

        "Piru se Paavali oli."
        Ja Pietari itse Saatana.


      • aidsko.aivoissasi
        TaavettiKurreliinille kirjoitti:

        Jos Paavali opettaa Jeesuksesta ja hylkäät Paavalin opetuksen hylkäät Jeesuksen. Yksinkertaista, eikö?

        Entäs jos Paavali opettaa väärin.


      • jos.ja.jos.mutku.mutku
        aidsko.aivoissasi kirjoitti:

        Entäs jos Paavali opettaa väärin.

        Mutta kun EI opeta.


    • klkökpkoio
      • wjfkgkrl

        kaikki homot, mitä minä tunnen, on syntyneet heteroperheisiin, joissa kellekään ei tullut mieleen, että lapsesta kasvaa homoseksuaali. kaikki homot ovat käyneet läpi saman prosessin. puberteetin lähestyessä huomaa, kuinka oma sukupuoli kiinnostaa jostain oudosta syystä aina vain enemmän. sitten yrittää seurustelua vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta se tuntuu väkinäiseltä ja lopulta täysin mahdottomalta. jossain vaiheessa on myönnettävä: "olen homo". homoudesta tuntuu silloin tulevan vain ongelmia, mutta omalle sukupuolivietilleen ei mitään mahda, vähitellen oppii, että homo voi elää aivan hyvää elämää. tämä ei ole maksettu vale vaan koettua elämää.


      • tiede_tuokio

        Genetiikan ja sikiönkehityksen suhde on osin huonosti ymmärretty. Ainakin hormonit ja epigenetiikka vaikuttavat, sikiön geenien lisäksi. Homoseksuaalisuuden ja vasenkätisyyden määräytyminen kuuluvat näihin kysymyksiin. Identtiset kaksoset voivat hyvinkin olla erikätisiä, toinen oikeakätinen ja toinen vasenkätinen, aivan kuten toinen voi olla hetero ja toinen homo.

        Tästä _ei_ seuraa, että alle kouluikäiset kaksoset tietoisesti itse voisivat valita kätisyytensä tai seksuaalisen suuntautuneisuutensa. Varmaa on vain, että tiede ei osaa sanoa, miten kätisyys tai seksuaalinen suuntautuneisuus määräytyvät. Senhän jo tiedämmekin, että kumpaakaan ei juurikaan pysty muuttamaan myöhemmällä iällä.


    • tämä.on.totuus

      Aloituksen tekijä on tehnyt vakavaa syntiä. Hän tosiasiallisesti pilkkaa Paavali sekopäiseksi ja halventaa Jumalan Sanaa (2 Piet 3:15,16). Aloituksen tekijän syntien anteeksianto on kielletty (Joh 20:22,23). Hän ei voi enää pelastua. Häneen sovelletaan Raamatun säännöstä:

      Mt 5: 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

      • hkköjpjojl

        Paitsi että tuo aloittaja ei kuulu veljien joukkoon. Hän on homo, joka vihaa Paavalia siksi, koska Paavali on kirjoittanut totuuden homoseksuaalisuudesta. Tällä sivustolla on runsaasti muitakin homoja, jotka valehtelevat työkseen.


      • Hkoljjk
        hkköjpjojl kirjoitti:

        Paitsi että tuo aloittaja ei kuulu veljien joukkoon. Hän on homo, joka vihaa Paavalia siksi, koska Paavali on kirjoittanut totuuden homoseksuaalisuudesta. Tällä sivustolla on runsaasti muitakin homoja, jotka valehtelevat työkseen.

        Jeesushan ei tosiaan sanonut homoseksuaalisuudesta sanaakaan. Totta vai mitä?


      • naulankantaan
        hkköjpjojl kirjoitti:

        Paitsi että tuo aloittaja ei kuulu veljien joukkoon. Hän on homo, joka vihaa Paavalia siksi, koska Paavali on kirjoittanut totuuden homoseksuaalisuudesta. Tällä sivustolla on runsaasti muitakin homoja, jotka valehtelevat työkseen.

        Tuon johtopäätöksen olen minäkin tehnyt. Homottajat vetoavat usein siihen, että Jeesus ei puhunut homoista mitään. Mutta kun Paavali pakanoille joutuu selvittämään myös juutalaisille itsestään selviä asioita, joutuu varoittamaan myös homouden synnistä. Tämä ei miellytä homottajia.
        Siksi Paavalia vihataan vaikka hän nimeomaan Jeesuksen lähettämä pakanoiden apostoli.


      • Jjhhhj
        naulankantaan kirjoitti:

        Tuon johtopäätöksen olen minäkin tehnyt. Homottajat vetoavat usein siihen, että Jeesus ei puhunut homoista mitään. Mutta kun Paavali pakanoille joutuu selvittämään myös juutalaisille itsestään selviä asioita, joutuu varoittamaan myös homouden synnistä. Tämä ei miellytä homottajia.
        Siksi Paavalia vihataan vaikka hän nimeomaan Jeesuksen lähettämä pakanoiden apostoli.

        Hyvä kun sentään myönnät että Jeesus ei sanonut homoista sanaakaan, ei esim. kieltänyt samaa sukupuolta olevien avioliittoa.


      • kaikkivielävoimassa
        Jjhhhj kirjoitti:

        Hyvä kun sentään myönnät että Jeesus ei sanonut homoista sanaakaan, ei esim. kieltänyt samaa sukupuolta olevien avioliittoa.

        Kyllä Jeesus kielsi homoavioliitot. Jeesus vahvisti lain olevan voimassa:

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois YHDENKIN KÄSKYN, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Pkhhjkl
        kaikkivielävoimassa kirjoitti:

        Kyllä Jeesus kielsi homoavioliitot. Jeesus vahvisti lain olevan voimassa:

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois YHDENKIN KÄSKYN, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        VT käskee myös tappamaan miehen kanssa makaavat, voimassa siis edelleen myös?


      • Jjhhhj kirjoitti:

        Hyvä kun sentään myönnät että Jeesus ei sanonut homoista sanaakaan, ei esim. kieltänyt samaa sukupuolta olevien avioliittoa.

        Jeesus on juutalainen ja puhui juutalaisille. Hän opetti nimenomaan Mooseksen kirjoja ja niissä tuomitaan homous ankarasti.
        Ei kaikki Jeesuksen puheet ja sanomiset todellakaan ole kirjattu Raamattuun. Siksi onkin tärkeää lukea koko Raamattua ja ymmärtää sen kokonaisilmoitus.

        Joh. 21
        25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.


      • Pjbjhhj
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja puhui juutalaisille. Hän opetti nimenomaan Mooseksen kirjoja ja niissä tuomitaan homous ankarasti.
        Ei kaikki Jeesuksen puheet ja sanomiset todellakaan ole kirjattu Raamattuun. Siksi onkin tärkeää lukea koko Raamattua ja ymmärtää sen kokonaisilmoitus.

        Joh. 21
        25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

        Et vastannut kysymykseen. Vai onko noissa kirjaamattomissa puheissa se osuus jossa surmaamiskäsky perutaan? Jos, niin mistä näin päättelet?


      • Koijiokf
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja puhui juutalaisille. Hän opetti nimenomaan Mooseksen kirjoja ja niissä tuomitaan homous ankarasti.
        Ei kaikki Jeesuksen puheet ja sanomiset todellakaan ole kirjattu Raamattuun. Siksi onkin tärkeää lukea koko Raamattua ja ymmärtää sen kokonaisilmoitus.

        Joh. 21
        25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

        Toisessa ketjussa sanoit: " me uskomme siihen mitä Jeesus sanoi, emme siihen mitä hän ei sanonut"
        Uskotko kuitenkin johonkin jota Jeesus ei sanonut koska sanot nyt: Ei kaikki Jeesuksen puheet ja sanomiset todellakaan ole kirjattu Raamattuun. Siksi onkin tärkeää lukea koko Raamattua ja ymmärtää sen kokonaisilmoitus. "


      • Originaali Räyhis pistää kirjoituksillaan kaikki ketjut pilalle vastailemalla kymmenillä nikeillään toisten keskusteluyrityksiin asian vierestä ja nimitellen ja herjaten.


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja puhui juutalaisille. Hän opetti nimenomaan Mooseksen kirjoja ja niissä tuomitaan homous ankarasti.
        Ei kaikki Jeesuksen puheet ja sanomiset todellakaan ole kirjattu Raamattuun. Siksi onkin tärkeää lukea koko Raamattua ja ymmärtää sen kokonaisilmoitus.

        Joh. 21
        25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

        Minä kommentoin "Jjhhhj":lle enkä vastannut mihinkään kysymykseen.
        Ei minun tarvitse mitään päättää vaan uskon Jeesuksen sanat ÄLÄ TAPA ja rakasta lähimmäistäsi.
        Toivottavasti sinäkin ymmärrät, ettei sinun kannata ketään tappaa :=)


      • sage8 kirjoitti:

        Originaali Räyhis pistää kirjoituksillaan kaikki ketjut pilalle vastailemalla kymmenillä nikeillään toisten keskusteluyrityksiin asian vierestä ja nimitellen ja herjaten.

        Jos sinulla sege8 on jotakin asiaa minulle niin toivon, että esität sen aikuisten tapaan sivistyneesti. Eikös ole ihan reilua niin :=)


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Jos sinulla sege8 on jotakin asiaa minulle niin toivon, että esität sen aikuisten tapaan sivistyneesti. Eikös ole ihan reilua niin :=)

        Korjaan s a g e 8, sehän sinä oletkin.


      • Koijiokf kirjoitti:

        Toisessa ketjussa sanoit: " me uskomme siihen mitä Jeesus sanoi, emme siihen mitä hän ei sanonut"
        Uskotko kuitenkin johonkin jota Jeesus ei sanonut koska sanot nyt: Ei kaikki Jeesuksen puheet ja sanomiset todellakaan ole kirjattu Raamattuun. Siksi onkin tärkeää lukea koko Raamattua ja ymmärtää sen kokonaisilmoitus. "

        Minä uskon siihen mitä Jeesus sanoi. Mutta koska kaikkia Jeesuksen sanomisia ei ymmärettävistä syistä ole kirjattu Raamattuun niin niissä kohdin missä ei Jeesuksen sanaa ole uskon sen mitä Raamattu muiden sanomana ja Raamatun kokonaisilmoituksena ilmoittaa.
        Tulee kuitenkin aina muistaa tekstin konteksi. Kuka, koska, kenelle, missä tilanteessa, sanotaankoa asiasta muualla raamatussa jotakin jnejne. Tämä on sitä luetun ja Raamatun kokonaisilmoituksen ymmärtämistä :=)


      • raamatunlukija
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Minä uskon siihen mitä Jeesus sanoi. Mutta koska kaikkia Jeesuksen sanomisia ei ymmärettävistä syistä ole kirjattu Raamattuun niin niissä kohdin missä ei Jeesuksen sanaa ole uskon sen mitä Raamattu muiden sanomana ja Raamatun kokonaisilmoituksena ilmoittaa.
        Tulee kuitenkin aina muistaa tekstin konteksi. Kuka, koska, kenelle, missä tilanteessa, sanotaankoa asiasta muualla raamatussa jotakin jnejne. Tämä on sitä luetun ja Raamatun kokonaisilmoituksen ymmärtämistä :=)

        Mitään "kokonaisilmoitusta" Raamatussa ei ole varsinkaan kun ajattelee Vanhaa testamenttia ja Uutta testamenttia, ja UT on hyvin ristiriitainen tästä sinun kokonaisilmoituksen näkökulmasta mikä on pelkästään sinun korviesi välissä. Tämän ovat kyllä huomanneet kaikki rehelliset raamatunlukijat. Löydät kokonaisilmoituksen ainoastaan Raamatun kristallipallo -tulkinnalla niin kuin Leo Meller. Fundamentalisti joutuu venyttämään mielikuvitustaan saadakseen omasta mielestään jotain tolkkua ajatuksiinsa Raamatun kokonaisilmoituksesta. "Kokonaisilmoitus" on maagista ajattelua vailla mitään todellisuuspohjaa. Sinulle tekisi hyvää tutustua eksegetiikkaan, mutta varot ilmeisesti sitä jottei totuus sinulle paljastuisi.


      • raamatunlukija kirjoitti:

        Mitään "kokonaisilmoitusta" Raamatussa ei ole varsinkaan kun ajattelee Vanhaa testamenttia ja Uutta testamenttia, ja UT on hyvin ristiriitainen tästä sinun kokonaisilmoituksen näkökulmasta mikä on pelkästään sinun korviesi välissä. Tämän ovat kyllä huomanneet kaikki rehelliset raamatunlukijat. Löydät kokonaisilmoituksen ainoastaan Raamatun kristallipallo -tulkinnalla niin kuin Leo Meller. Fundamentalisti joutuu venyttämään mielikuvitustaan saadakseen omasta mielestään jotain tolkkua ajatuksiinsa Raamatun kokonaisilmoituksesta. "Kokonaisilmoitus" on maagista ajattelua vailla mitään todellisuuspohjaa. Sinulle tekisi hyvää tutustua eksegetiikkaan, mutta varot ilmeisesti sitä jottei totuus sinulle paljastuisi.

        Raamatun kokonaisilmoitus on hyvin selkeä.
        Jokainen Raamatun lukija ymmärtää suuret kokonaisuudet, VT:ssä kerrotaan kaiken luominen, syntiinlankeemus, Jumalan suunnitelma sovituksesta ja ennustukset Messiaasta, Israelin kansan historia.
        UT:ssä on Messiaan tulo ja syntien sovitus, evankeliumin leviäminen pakanoille, ja ennustukset lopunajasta ja kaiken ennalleen asettaminen.

        Ihan selvä kokonaisuus :=)


      • RaamatunPunainenLanka
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Raamatun kokonaisilmoitus on hyvin selkeä.
        Jokainen Raamatun lukija ymmärtää suuret kokonaisuudet, VT:ssä kerrotaan kaiken luominen, syntiinlankeemus, Jumalan suunnitelma sovituksesta ja ennustukset Messiaasta, Israelin kansan historia.
        UT:ssä on Messiaan tulo ja syntien sovitus, evankeliumin leviäminen pakanoille, ja ennustukset lopunajasta ja kaiken ennalleen asettaminen.

        Ihan selvä kokonaisuus :=)

        Kyllä hyvä refaraatti, ja Jeesus on sen punainen lanka koko ajan.
        JEESUS KRISTUS on Raamatun punainen lanka
        Hän on
        1 Mooseksen kirjassa vaimon siemen
        2 Mooseksen kirjassa syntisten puolesta teurastettu karitsa
        3 Mooseksen kirjassa meidän ylimmäinen pappimme
        4 Mooseksen kirjassa tähti, joka nousee Jaakobista
        5 Mooseksen kirjassa suuri kallio ja Mooseksen kaltainen profeetta
        Joosuan kirjassa Herran sotajoukkojen päämies
        Tuomarien kirjassa Jumalan sanansaattaja
        Ruutin kirjassa sukulunastaja ja uskollinen ylkä
        1 ja 2 Samuelin kirjoissa uskollinen Profeetta
        1 ja 2 Kuningasten kirjoissa Herra, meidän Kuninkaamme
        1 ja 2 Aikakirjoissa Kuningas, joka hallitsee
        Esran kirjassa Taivaan ja Maan Herra
        Nehemian kirjassa kaiken ennallistaja
        Esterin kirjassa Mordokai
        Jobin kirjassa Hän, joka seisoo viimeisenä multien päällä
        Psalmien kirjassa Jumalan poika ja Hyvä paimen
        Sananlaskujen kirjassa Viisaus
        Saarnaajan kirjassa aurinkoa ylempänä
        Laulujen laulussa seurakunnan suuri rakkaus ja ensimmäinen kymmenien tuhansien joukossa
        Jesajan kirjassa Herran kärsivä ja kirkastettu palvelija
        Jeremian kirjassa Herra meidän vanhurskautemme
        Valitusvirsissä itkevä profeetta
        Hesekielin kirjassa Jumalan kirkkaus
        Danielin kirjassa neljäs mies tulisessa pätsissä.
        Hoosean kirjassa ylösnoussut Jumalan Poika
        Jooelin kirjassa Hengen vuodatuksen antaja
        Aamoksen kirjassa iankaikkinen Kristus
        Obadian kirjassa anteeksiantava Kristus
        Joonan kirjassa ylösnoussut profeetta
        Miikan kirjassa Beetlehemistä kotoisin olevan Israelin hallitsija
        Naahumin kirjassa kaiken hyvän antaja
        Habakukin kirjassa Herra pyhässä temppelissänsä
        Sefanjan kirjassa nöyrien Herra ja suoja
        Haggain kirjassa temppelin myöhempi Loisto
        Sakarjan kirjassa Uusi Verso
        Malakian kirjassa vanhurskauden aurinko, jonka siipien suojassa on parantuminen
        Hän on
        Matteuksen evankeliumissa juutalaisten Kuningas
        Markuksen evankeliumissa palvelija
        Luukkaan evankeliumissa täydellinen Ihmisen Poika
        Johanneksen evankeliumissa Jumalan Poika
        Apostolien teoissa taivaaseen korotettu Herra
        Roomalaiskirjeessä Herra meidän vanhurskautemme
        1 kirjeessä korinttilaisille meidän ylösnousemuksemme
        2 kirjeessä korinttilaisille lohduttajamme
        Galatalaiskirjeessä lain loppu
        Efesolaiskirjeessä seurakunnan Pää
        Filippiläiskirjeessä kaikkien tarpeiden täyttäjä
        Kolossalaiskirjeessä Jumaluuden täyteys
        1 kirjeessä tessalonikalaisille Hän tulee pyhiänsä varten
        2 kirjeessä tessalonikalaisille Hän tulee pyhiensä kanssa
        1 kirjeessä Timoteukselle Hän on Välimies
        2 kirjeessä Timoteukselle kruunujen antaja
        Tiituksen kirjeessä meidän suuri Jumalamme ja pelastajamme
        Filemonin kirjeessä orjien lunastus
        Hebrealaiskirjeessä uskon lepo ja kaikkien esikuvien täyttymys
        Jaakobin kirjeessä Herra, jonka tulemus on lähellä
        1 Pietarin kirjeessä sijaiskärsijämme ja sovittajamme
        2 Pietarin kirjeessä Kirkkauden Herra
        1 Johanneksen kirjeessä Tie
        2 Johanneksen kirjeessä Totuus
        3 Johanneksen kirjeessä Elämä
        Juudan kirjeessä meidän turvamme ja varjelijamme
        Ilmesyskirjassa Hän on jalopeura Juudan sukukunnasta, Jumalan Karitsa, se kirkas kointähti, kuningasten Kuningas ja Herrojen Herra!
        http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2011/10/jeesus-kristus-raamatun-punainen-lanka.html


      • Hengenmies
        raamatunlukija kirjoitti:

        Mitään "kokonaisilmoitusta" Raamatussa ei ole varsinkaan kun ajattelee Vanhaa testamenttia ja Uutta testamenttia, ja UT on hyvin ristiriitainen tästä sinun kokonaisilmoituksen näkökulmasta mikä on pelkästään sinun korviesi välissä. Tämän ovat kyllä huomanneet kaikki rehelliset raamatunlukijat. Löydät kokonaisilmoituksen ainoastaan Raamatun kristallipallo -tulkinnalla niin kuin Leo Meller. Fundamentalisti joutuu venyttämään mielikuvitustaan saadakseen omasta mielestään jotain tolkkua ajatuksiinsa Raamatun kokonaisilmoituksesta. "Kokonaisilmoitus" on maagista ajattelua vailla mitään todellisuuspohjaa. Sinulle tekisi hyvää tutustua eksegetiikkaan, mutta varot ilmeisesti sitä jottei totuus sinulle paljastuisi.

        Tämä on selvää jokaiselle REHELLISELLE raamatunlukijalle. Fundamentalisti sensijaan joutuu ummistamaan silmänsä jatkuvasti ilmiselviltä tosiasioilta lukiessaan Raamattua. Hyvä opas on edelleen Heikki Räisäsen "Miten ymmärrän Raamattua oikein?"

        https://legendmakers.wordpress.com/2009/01/21/miten-ymmarran-raamattua-oikein/


      • naulankantaan kirjoitti:

        Tuon johtopäätöksen olen minäkin tehnyt. Homottajat vetoavat usein siihen, että Jeesus ei puhunut homoista mitään. Mutta kun Paavali pakanoille joutuu selvittämään myös juutalaisille itsestään selviä asioita, joutuu varoittamaan myös homouden synnistä. Tämä ei miellytä homottajia.
        Siksi Paavalia vihataan vaikka hän nimeomaan Jeesuksen lähettämä pakanoiden apostoli.

        >Siksi Paavalia vihataan vaikka hän nimeomaan Jeesuksen lähettämä pakanoiden apostoli.

        Hah.:D Lähes 2000 vuotta sitten kupsahtanutta Paavalia vihaa tuskin kukaan, vaikka te todellisuudentajunne kadottaneina näette vihaa ja vainoa joka paikassa missä teille ei taputeta käsiä ja tehdä aaltoja.
        Paven asema "Jeesuksen lähettämänä" on tosiaan puhtaasti hänen oman väitteensä varassa. Ei menisi läpi käräjäoikeudessa se, ei alkuunkaan.


      • perusasiat.haltuun
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Raamatun kokonaisilmoitus on hyvin selkeä.
        Jokainen Raamatun lukija ymmärtää suuret kokonaisuudet, VT:ssä kerrotaan kaiken luominen, syntiinlankeemus, Jumalan suunnitelma sovituksesta ja ennustukset Messiaasta, Israelin kansan historia.
        UT:ssä on Messiaan tulo ja syntien sovitus, evankeliumin leviäminen pakanoille, ja ennustukset lopunajasta ja kaiken ennalleen asettaminen.

        Ihan selvä kokonaisuus :=)

        "Raamatun kokonaisilmoitus on hyvin selkeä."

        Ja hyvin älytön.


      • perusasiat.haltuun kirjoitti:

        "Raamatun kokonaisilmoitus on hyvin selkeä."

        Ja hyvin älytön.

        Älytön varmaan sellaiselle joka ei sitä älyä :=)


    • raamatunlukija

      Paavalin oma keksintö oli mystinen lunastusoppi. Hellenististä alkuperääkö?

      • Hengenmies

        Kyllä ihmisuhriajatus syntien sovittamiseksi on hellenististä alkuperää josta Paavali oli saanut vaikutteita. Jeesus esitti oman toimintansa ohjelmajulistuksen Luuk. 4. luvussa. Siihen ei kuulunut sovituskuolemaa ihmiskunnan takia.


    • vbvnvbvh

      Homot ne vain jatkavat valehtelemistaan.

      VT:n aikana ei ollut muuta keinoa hoitaa homoseksuaalisuutta kuin tappaminen.
      Jeesus toi uuden keinon homoseksuaalisuuden hoitamiseen, riivaajien ulosajamisen.

      • No joo, et voi olla tosissasi. Jos olet, olet todellisuudesta, tosiasioista ja totuudesta mitään piittaamaton ihminen.


      • sage8 kirjoitti:

        No joo, et voi olla tosissasi. Jos olet, olet todellisuudesta, tosiasioista ja totuudesta mitään piittaamaton ihminen.

        Seura on tehnyt kaltaisekseen.


      • >Jeesus toi uuden keinon homoseksuaalisuuden hoitamiseen, riivaajien ulosajamisen.

        Perustuuko eheytyshoito siis riivaajien ulosajamiseen? Vaikuttavaa, jos noin on.


      • Herran.tertut

        Just. Niinhän sitä jo raamatun aikaan pääteltiin ja päätettiin, että mm. epilepsian aiheuttaa ihmiseen mennyt riivaaja, joka täytyy manauksin sieltä pois ajaa! Että tämmöisiä ihmiset vieläkin puhuvat ja kirjoittavat, jos uskovat tuhansia vuosia vanhoihin paimentolaissatuihin! Tziisus mitä järjen riemukulkua!


      • luterilainen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jeesus toi uuden keinon homoseksuaalisuuden hoitamiseen, riivaajien ulosajamisen.

        Perustuuko eheytyshoito siis riivaajien ulosajamiseen? Vaikuttavaa, jos noin on.

        Riivaajausko voi oikein hyvin mm. Kansan Raamattuseurassa edelleen.


      • luterilainen kirjoitti:

        Riivaajausko voi oikein hyvin mm. Kansan Raamattuseurassa edelleen.

        Vapaakirkkolaisen pappani ohuen amurilaisseinän takana naapuri mölisi ajoittain – näin vuosikymmeniä myöhemmin ajatellen varmaan viinan voimalla. Pappani totesi kuin ohimennen, että naapurissa on riivaaja.


      • sielun.hoitajalle
        luterilainen kirjoitti:

        Riivaajausko voi oikein hyvin mm. Kansan Raamattuseurassa edelleen.

        Onko eheytymätön homo taas päässyt vapaalle?!


    • Herran.tertut

      Tätä vuorisaarnan kohtaa siteerataan palstalla kuin palstalla: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      5. Mooseksen kirja
      20.jae "Pelätkää Herraa, Jumalaanne, palvelkaa häntä, pysykää hänelle uskollisina ja vannokaa hänen nimeensä"

      Matteus 5, Jeesuksen Vuorisaarna
      "Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: "Älä tee väärää valaa" ja "Pidä mitä olet Herralle valalla vannonut".

      Mutta minä sanon teille: "Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta... Älkää maan kautta...Kun myönnätte, sanokaa vain "Kyllä", kun kiellätte, sanokaa "Ei", Enempi on pahasta."

      Eikö Jeesus tässä muuttanut vähän enemmänkin kuin vain kirjaimen tai pari? Minun mielestäni muutti!

      • raamatunlukija

        Jeesus pani kyllä uusiksi monta lain kohtaa. Hän sanoi kaikki ruatkin puhtaiksi vaikka Mooseksen laki kieltää syömästä tiettyjä ruokia. Lopuksi hänet teloitettiin jumalanpilkasta.


      • eheytymättömälle
        raamatunlukija kirjoitti:

        Jeesus pani kyllä uusiksi monta lain kohtaa. Hän sanoi kaikki ruatkin puhtaiksi vaikka Mooseksen laki kieltää syömästä tiettyjä ruokia. Lopuksi hänet teloitettiin jumalanpilkasta.

        Multinikki luterilainen, vivamossa, sielunhoitaja, kristitty_mies jnejne on taas palannut. Olisit voinut pysy poiskin!


    • erttkkl

      Apostoli Pietari tunnustaa kirjeessään Apostol Paavalin oikeaoppisuuden. Ja kyllä uudestisyntynyt kristitty ymmärtää Apostoli Psavalin kirjoitukset täysin!
      Niinpä Apostpli Pietari varoittaa Paavalin tekstien arvostelemisen!

      • raamatunlukija

        Samainen Paavali käskee Tessalonikalaiskirjeessään arvostelemaan KAIKKI. Tähän kaikkeen kuuluu tottakai myös hänen omat sepustuksensa. Roomalaiskirjeen 1. ja 2. luku ovat aika sekopäistä luettavaa.


      • Apostpli.Pierati

        Apostpli Psavali on kova jtäkä!


      • hyvä.Paavali
        Apostpli.Pierati kirjoitti:

        Apostpli Psavali on kova jtäkä!

        Jumalan soturi!


    • mitä.järkeä

      Lukekaa mitä Paavali kirjoittaa Roomalaiskirjeensä 1. ja 2. luvussa. Todella aivan sekopäistä tekstiä. Oliko Paavali itsekin homo ja sekopäinen epileptikko tai vain muuten hullu? Hän kertoo tekevänsä samoja tekoja mistä hän muita syyttää.

    • VAROKAA! Syyllistytte Pyhän Hengen pilkkaan Paavalia herjatessanne.

      Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

      Menkää polvillenne ja anokaa anteeksiantoa, jos se enää on mahdollista. Ja tehkää PARANNUS! Ei enää ikinä pyhien herjausta. Tämä on teille vakava paikka!

      • kristitty_mies

        Paavali oli syntinen ihminen niin kuin me muutkin. Hänen arvostelemisensa ei ole Pyhän Hengen pilkkaa.


      • Varoitin ja varoitan edelleen, älkää jatkako tämän laatuista solvaamista oman elämänne tähden. Lopetan omalta osaltani tähän tässä ketjussa.


      • kristitty_mies
        BlackBerryWay kirjoitti:

        Varoitin ja varoitan edelleen, älkää jatkako tämän laatuista solvaamista oman elämänne tähden. Lopetan omalta osaltani tähän tässä ketjussa.

        Kriittisyys ei ole "solvaamista" vaan kuuluu jokaisen ihmisen oikeuksiin ja jopa velvollisuuksiin.


      • Tabernaakkeli.naakkeli
        BlackBerryWay kirjoitti:

        Varoitin ja varoitan edelleen, älkää jatkako tämän laatuista solvaamista oman elämänne tähden. Lopetan omalta osaltani tähän tässä ketjussa.

        Mikä sinä olet täällä ketään tai mistään varoittamaan? Pompöösi hihhuli!


    • Tabernaakkeli.naakkeli

      Näämmä edelleen pätee sama sääntö kuin ennenkin; mitä hihhulimpi kirjoittaja, niin sitä varmemmin myös luki-häiriöinen. Eikä ilmeisesti häiriöt lopu siihen!

    • Katsot siis olevasi kabaabeli neuvomaan Apostoli Paavalia?
      Sinusta paistaa läpi Jumalattomuutesi.

      • kristitty_mies

        Neuvon myös sinua. Apostoli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella kun se sana on lauseen keskellä. Uskovan ei tarvitse olla tyhmä.


      • kristitty_mies kirjoitti:

        Neuvon myös sinua. Apostoli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella kun se sana on lauseen keskellä. Uskovan ei tarvitse olla tyhmä.

        Kirjoitin sen aivan tarkoituksella isolla koska halusin korostaa asiaa :-)
        Oletko kuullut tuommoisen tempun käyttämisestä :-)


      • kristitty_mies
        pertsa2012 kirjoitti:

        Kirjoitin sen aivan tarkoituksella isolla koska halusin korostaa asiaa :-)
        Oletko kuullut tuommoisen tempun käyttämisestä :-)

        Sinulla ja kaltaisillasi niitä temppuja riittää. Järkeä teillä on vähemmän.


    • Oliko Paavali täysi sekopää? Olivatko esim. Stalin, Hitler ja Breivik sekopäitä murhiin osallistuessaan?

    • Tabernaakkeli.naakkeli

      Täysi sekopää? Ehkä ei ihan täysi sekopää. Kai sinne sekaisuutta olisi vielä jonkin verran mahtunut. Mutta täyden viiden tähden hihhuli oli!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      162
      3798
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3508
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      213
      2688
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      152
      1204
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1068
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      990
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      900
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      744
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      737
    Aihe