Kreationismi. Hyvä vai huono?

Mitä positiivista näette kreationismissa? Kysyn, koska palstalla on havaittavissa negatiivisuutta. Mielestäni tärkein kreationismiin liittyvä seikka on tulevaisuuden toivo.

Jer. 29:11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Snl:
23:17 Älköön sydämesi kadehtiko jumalattomia, mutta kiivaile aina Jumalan pelon puolesta,
23:18 niin sinulla totisesti on tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan.
23:19 Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle.
23:20 Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien.
23:21 Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin.

Snl:
24:19 Älä vihastu pahantekijäin tähden, älä kadehdi jumalattomia.
24:20 Sillä ei ole pahalla tulevaisuutta; jumalattomien lamppu sammuu.
24:21 Pelkää, poikani, Herraa ja kuningasta, älä sekaannu kapinallisten seuraan.
24:22 Sillä yhtäkkiä tulee heille onnettomuus, tuomio - kuka tietää milloin - toisille niinkuin toisillekin.

97

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreationismi ei ole tätä päivää. Kaikenlainen fundamentalismi on haitaksi. Kreationismi on tyyppiésimerkki fundamentalismista.

      • Tutkimus?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Tutkimus?

        Esitä sinä tutkimus, joka tukee sinun ajatuksiasi.


      • Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Esitä sinä tutkimus, joka tukee sinun ajatuksiasi.

        Palstan ateisteja on informoitu. Heidän on turha selittää portinvartijalle, ettei kukaan ollut kertonut heille.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Palstan ateisteja on informoitu. Heidän on turha selittää portinvartijalle, ettei kukaan ollut kertonut heille.

        Menet pieleen kaikessa.

        1. En ole puhdasverinen ateisti.

        2. Minua ei ole "informoitu". Sekoilusi informaatioarvo on pyöreä nolla.

        3. MISTÄ täällä pitäisi infotmoida? Minkä ryhmittymän "totuudesta"?


      • Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Menet pieleen kaikessa.

        1. En ole puhdasverinen ateisti.

        2. Minua ei ole "informoitu". Sekoilusi informaatioarvo on pyöreä nolla.

        3. MISTÄ täällä pitäisi infotmoida? Minkä ryhmittymän "totuudesta"?

        Asia. Haluan jatkaa pohdintoja kanssasi. Miten määrität itsesi?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Asia. Haluan jatkaa pohdintoja kanssasi. Miten määrität itsesi?

        En halua oikeastaan määritellä itseäni hengellisellä akselilla muuten kuin sanaparilla "enimmäkseen epäilen".

        Jatkan pohdintoja kanssasi siinä vaiheessa, kun osoitat kykeneväsi keskustelemaan. Toistaiseksi ei siltä näytä.


      • Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        En halua oikeastaan määritellä itseäni hengellisellä akselilla muuten kuin sanaparilla "enimmäkseen epäilen".

        Jatkan pohdintoja kanssasi siinä vaiheessa, kun osoitat kykeneväsi keskustelemaan. Toistaiseksi ei siltä näytä.

        Miksen keskustele? Koska palstan ateisteja ei LUOMINEN kiinnosta. Käytännössä he eivät osaa ottaa kantaa tosiseikkoihin. He vain pyörittävät vanhoja rahisevia levyjään. Voi voi:(

        Josko ymmärsin oikein, että olet agnostikko? Paha homma. Ai miks? Koska agnostikko epäilee Luojan ja pelastuksen mahdollisuuksia hamaan loppuunsa saakka eli hän kulkee onnensa ohi. Nämä ovat henkimaailman asioita. Kenkään ei kiinnostuisi pelastuksesta, ellei Luoja kutsuisi.

        - Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • yurki1000js kirjoitti:

        Miksen keskustele? Koska palstan ateisteja ei LUOMINEN kiinnosta. Käytännössä he eivät osaa ottaa kantaa tosiseikkoihin. He vain pyörittävät vanhoja rahisevia levyjään. Voi voi:(

        Josko ymmärsin oikein, että olet agnostikko? Paha homma. Ai miks? Koska agnostikko epäilee Luojan ja pelastuksen mahdollisuuksia hamaan loppuunsa saakka eli hän kulkee onnensa ohi. Nämä ovat henkimaailman asioita. Kenkään ei kiinnostuisi pelastuksesta, ellei Luoja kutsuisi.

        - Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Juuri tuon asian takia en viitsi juuri kanssasi replikoida. Sönkötät samaa sekavaa roskaa palstan täyteen. Et pysty todistamaan yhtäkään väitettäsi.


      • Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Juuri tuon asian takia en viitsi juuri kanssasi replikoida. Sönkötät samaa sekavaa roskaa palstan täyteen. Et pysty todistamaan yhtäkään väitettäsi.

        Nämä ovat henkimaailman asioita. Ihminen ei kiinnostu Raamatusta, ellei Luoja kutsu ensin. Annan Andreaan linkin siltä varalta, ettet vielä ole tutustunut hänen artikkeliinsa.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


    • KunKerranKysyt

      Mielestäni kukin saa uskoa vapaasti vaikka eiliseen maksalaatikkoon. Sen sijaan täällä käytöstään ja rehtiyden puutettaan esitelleet kreationistit ovat vähintäänkin etovia.

      • Miksi LUOMINEN kiinnostaa sinua?


    • tttttyyyyyuuuu

      Kreationismi ja luomisusko on lähes yhtähyvää viihdettä kuin esim taikatemppujen katsominen ja hypnoosi-esitykset.
      Kreationismissa on vain se perustavaa laatua oleva puute että yhtään mitään ei ole kukaan milloinkaan pystynyt luomaan, mitään ei synny tyhjästä eikä yhteenkään savimöykkyyn ole koskaan saatu minkäänlaista elämänliekkiä sytytettyä.

      Kreationismi jää siis pelkälle höpöttelyn asteelle. Toista on esim taikatemput, niissäkään ei luoda mitään uutta mutta sorminäppäryydellä pystytään luomaan illuusio että jotain tupsahtaa suuresta tuntemattomuudesta ja jotain katoaa sinne tuntemattomuuteen. Hypnoosissa ihminen saadaan kokemaan ja näkemään kaikenlaisia hallusinaatioita joita oikeasti ei edes tapahdu muualla kuin hypnotisoidun aivoissa

    • lyhyesti-ja-ytimekkäästi

      Totta puhuen en näe mitään hyviä puolia nykyisessä, ns. tieteellisessä kreationismissa, josta täällä keskustellaan. En yhtään mitään. Kyseessä on vain negatiivinen ilmiö.
      Yleisesti uskonnollisuudessa ja laajassa mielessä luomisuskossa on hyviäkin puolia.

      • TÄSMENNYS

        Uskonnot (myös ateismi) ja uskonnollisuus ovat lankeemustuotteita. Jeesus ei perustanut uskontoa. Hän perusti UNIVERSUMIN. Alussa...

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • lyhyt_et_ytimekäs
        yurki1000js kirjoitti:

        TÄSMENNYS

        Uskonnot (myös ateismi) ja uskonnollisuus ovat lankeemustuotteita. Jeesus ei perustanut uskontoa. Hän perusti UNIVERSUMIN. Alussa...

        https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Puhuin uskonnollisuudesta siinä mielessä neutraalisti, että minähän en tunne toisen sielua enkä ala tuomita uskon aitoutta tai epäaitoutta.
        Jos sanon sinua uskonnolliseksi ihmiseksi, niin se ei ole tarkoitettu herjaksi vaan ihan yleisesti tarkoittaa sitä, että sinä sanot itse uskovasi Jumalaan. Termi ei ole siis negatiivinen.
        Toki voit itse käyttää erilaista määritelmää, mutta minun tarkoitus ei ole loukata sinua. Ainakaan näillä näkymin en näe syytä muuttaa käsitteen merkitystä.

        Tämä on ehkä ihan hyvä muistuttaa mieleen sinullekin, koska joskus näkee kirjoittelua, jonka mukaan uskonnollisuus olisi ehdottomasti negatiivinen ominaisuus ihmisessä.


      • lyhyt_et_ytimekäs kirjoitti:

        Puhuin uskonnollisuudesta siinä mielessä neutraalisti, että minähän en tunne toisen sielua enkä ala tuomita uskon aitoutta tai epäaitoutta.
        Jos sanon sinua uskonnolliseksi ihmiseksi, niin se ei ole tarkoitettu herjaksi vaan ihan yleisesti tarkoittaa sitä, että sinä sanot itse uskovasi Jumalaan. Termi ei ole siis negatiivinen.
        Toki voit itse käyttää erilaista määritelmää, mutta minun tarkoitus ei ole loukata sinua. Ainakaan näillä näkymin en näe syytä muuttaa käsitteen merkitystä.

        Tämä on ehkä ihan hyvä muistuttaa mieleen sinullekin, koska joskus näkee kirjoittelua, jonka mukaan uskonnollisuus olisi ehdottomasti negatiivinen ominaisuus ihmisessä.

        Ok. Mutta mikä vika Raamatussa?


      • Kreationismi_on_sairaus
        yurki1000js kirjoitti:

        Ok. Mutta mikä vika Raamatussa?

        Ei Raamatussa mitään vikaa sinänsä ole. Satukirja, jonka sadut vain idiootit ottavat todesta.

        Ongelma on siinä jos tehdään huonoja päätöksiä tai tekoja noiden satujen pohjalta tai niihin vedoten.

        Kerrohan Jyrki missä ovat arkeologiset ja historialliset todisteet juutalaisten orjuudesta Egyptissä ja exoduksesta?


      • lyh_et_yt
        yurki1000js kirjoitti:

        Ok. Mutta mikä vika Raamatussa?

        En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.


      • Kreationismi_on_sairaus
        lyh_et_yt kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.

        Älä välitä - Jyrki harvoin ymmärtää itsekään mitä houreillaan tarkoittaa.


      • lyh_et_yt kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.

        Luulisi, että ihmiset näkisivät maailman tolan ja kysyisivät: "ONKO TOIVOA?" Siis. Miksei Raamattu kelpaa sinulle?


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Älä välitä - Jyrki harvoin ymmärtää itsekään mitä houreillaan tarkoittaa.

        ! mitä ihmettä !


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Ei Raamatussa mitään vikaa sinänsä ole. Satukirja, jonka sadut vain idiootit ottavat todesta.

        Ongelma on siinä jos tehdään huonoja päätöksiä tai tekoja noiden satujen pohjalta tai niihin vedoten.

        Kerrohan Jyrki missä ovat arkeologiset ja historialliset todisteet juutalaisten orjuudesta Egyptissä ja exoduksesta?

        Krea. Unesi syvenee. Valitettavasti:(
        https://www.youtube.com/watch?v=VjJlBnfyiI4&feature=youtu.be&t=1m37s


      • lyhyt-ja-ytimekäs___sic
        yurki1000js kirjoitti:

        Luulisi, että ihmiset näkisivät maailman tolan ja kysyisivät: "ONKO TOIVOA?" Siis. Miksei Raamattu kelpaa sinulle?

        Nyt on pakko ottaa aikalisä.
        Sanoin, että ns. tieteellinen kreationismi (tämän palstan aihe) ei kelpaa minulle. Raamatusta en sanonut mitään.
        Jotain sinä yrität sanoa, mutta en ymmärrä mitä. Jos sinulle kreationismi antaa toivoa, niin se on ihan ok. Uskonnollisuudesta voi todella saada toivoa elämään.
        Ethän sinä kuitenkaan omista monopolia totuuteen ja toivoon.

        Toivoa on aina, eikä tässä tosiaan kannatta ongelmista huolimatta mihinkään apokalypsitunnelmiin vajota. Sinä ehkä näet asiat toisin, ja kai jotenkin löydät toivoa tuomiopäivän ennustamisesta. Loppujen lopuksi ne ovat sinun omia näkemyksiäsi eikä mitään ehdottomia totuuksia. Minulla on toivoa, eikä sitä sinun synkistelysi hetkauta.
        Mentiin ohi aiheen railakkaasti. Vastasin jo alkuperäiseen kysymykseesi.


      • lyhyt-ja-ytimekäs___sic kirjoitti:

        Nyt on pakko ottaa aikalisä.
        Sanoin, että ns. tieteellinen kreationismi (tämän palstan aihe) ei kelpaa minulle. Raamatusta en sanonut mitään.
        Jotain sinä yrität sanoa, mutta en ymmärrä mitä. Jos sinulle kreationismi antaa toivoa, niin se on ihan ok. Uskonnollisuudesta voi todella saada toivoa elämään.
        Ethän sinä kuitenkaan omista monopolia totuuteen ja toivoon.

        Toivoa on aina, eikä tässä tosiaan kannatta ongelmista huolimatta mihinkään apokalypsitunnelmiin vajota. Sinä ehkä näet asiat toisin, ja kai jotenkin löydät toivoa tuomiopäivän ennustamisesta. Loppujen lopuksi ne ovat sinun omia näkemyksiäsi eikä mitään ehdottomia totuuksia. Minulla on toivoa, eikä sitä sinun synkistelysi hetkauta.
        Mentiin ohi aiheen railakkaasti. Vastasin jo alkuperäiseen kysymykseesi.

        Sorry, mutten voi tinkiä. Luominen ja luomistiede perustuvat Luojan olemassaoloon. Ja. Minusta riippumattomista syistä Luojamme päätti ilmoittaa itsensä sekä luomakuntansa että Raamatun kautta.

        Psalmit:
        19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
        19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        19:9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
        19:11 Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.

        JOTEN

        Mihin perustat toivosi?


      • lyhyt_et_yt
        yurki1000js kirjoitti:

        Sorry, mutten voi tinkiä. Luominen ja luomistiede perustuvat Luojan olemassaoloon. Ja. Minusta riippumattomista syistä Luojamme päätti ilmoittaa itsensä sekä luomakuntansa että Raamatun kautta.

        Psalmit:
        19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
        19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        19:9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
        19:11 Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.

        JOTEN

        Mihin perustat toivosi?

        "Sorry, mutten voi tinkiä."

        Sinä löydät toivosi jostain muualta kuin minä. Varmasti tuntemuksesi ja vakaumuksesi on ihan aito. Kannattaa ottaa huomioon se, että myös muiden vakaumukset voivat olla aitoja ja vahvoja, vaikka he eivät sinun oppejasi kannattaisikaan ja lähestyisivät maailmaa aivan eri kantilta.
        Toivo on tunne. On vaikea sanoa, mihin se täsmällisesti perustuu. Toivottomuutta en tunne. Ehkä se johtuu kasvatuksesta ja hyvistä esikuvista. Ehkä eksistentiaalisesti katsottuna itsessään elämä ja oleminen kannattelee. Ehkä se johtuu siitä, että en ole omaksunut mitään apokalyptista uskonnollista oppia.


      • lyhyt_et_yt kirjoitti:

        "Sorry, mutten voi tinkiä."

        Sinä löydät toivosi jostain muualta kuin minä. Varmasti tuntemuksesi ja vakaumuksesi on ihan aito. Kannattaa ottaa huomioon se, että myös muiden vakaumukset voivat olla aitoja ja vahvoja, vaikka he eivät sinun oppejasi kannattaisikaan ja lähestyisivät maailmaa aivan eri kantilta.
        Toivo on tunne. On vaikea sanoa, mihin se täsmällisesti perustuu. Toivottomuutta en tunne. Ehkä se johtuu kasvatuksesta ja hyvistä esikuvista. Ehkä eksistentiaalisesti katsottuna itsessään elämä ja oleminen kannattelee. Ehkä se johtuu siitä, että en ole omaksunut mitään apokalyptista uskonnollista oppia.

        et osaa lukea


      • yurki1000js kirjoitti:

        et osaa lukea

        Herää


      • lyhyt_et_yty
        yurki1000js kirjoitti:

        et osaa lukea

        Vastasin kyllä kysymykseesi:

        JOTEN
        Mihin perustat toivosi?

        Oliko jotain epäselvyyttä? Osasin kyllä lukea psalmilainauksesi ja ymmärrän muutenkin kantasi. Se on ihan tyypillinen uskovaisen mielipide, sellaisenaan aivan ymmärrettävä myös eri tavalla ajattelevalle.
        Mutta en minä Raamatun kanssa käy keskustelua vaan sinun kanssasi. Kai siellä nimimerkkisi takana vaikuttaa ihan oikea ihminen, vai paasaanko jonkun botin kanssa turhan takia?


      • lyhyt_et_yt
        lyhyt_et_yty kirjoitti:

        Vastasin kyllä kysymykseesi:

        JOTEN
        Mihin perustat toivosi?

        Oliko jotain epäselvyyttä? Osasin kyllä lukea psalmilainauksesi ja ymmärrän muutenkin kantasi. Se on ihan tyypillinen uskovaisen mielipide, sellaisenaan aivan ymmärrettävä myös eri tavalla ajattelevalle.
        Mutta en minä Raamatun kanssa käy keskustelua vaan sinun kanssasi. Kai siellä nimimerkkisi takana vaikuttaa ihan oikea ihminen, vai paasaanko jonkun botin kanssa turhan takia?

        Keskusteluyritys taisi tyssätä? Analysoin vähän, mikä meni pieleen.

        Itse lähestyin kysymyksiä kahden ihmisen välisen keskustelun lähtökohtana. Yurkille kyseessä oli käännytystapahtuma. Häntä ei itse asiassa voisi vähempää kiinnostaa, mitä mieltä minä olen asioista tai minkälainen maailmankuva minulla on. Käännytystä, ei keskustelua.

        "Miksei Raamattu kelpaa sinulle?" "JOTEN Mihin perustat toivosi?"

        Arkisen keskustelun sääntöjen mukaan miksi ja mihin -kysymyksiin odotetaan perusteltua vastausta, jonka jälkeen keskustelu jatkuu ajatustenvaihtona.
        Jos esimerkiksi kysytään "miksi hallituksen politiikka ei kelpaa sinulle", niin kysymyksen esittäjä hyväksyy lähtökohtaisesti sen, että on olemassa perusteltuja syitä olla eri mieltä.

        Käännytyksessä kysymys on näennäinen. Voin olla joko samaa mieltä tai ehdottomasti väärässä. Vastapuolta ei kiinnosta minun perusteluni tai syyni, koska mitään perusteltuja syitä olla eri mieltä ei voi olla olemassa.
        Reilumpaa olisi melkein sanoa suoraan, että "ei sinulla ole aitoa toivoa vaan elät valheessa ja joudut kadotukseen" tai jotain vastaavaa, kuin kysyä "mihin sinä sitten uskot".
        Jälkimmäisestä voi saada kiinnostavan keskustelun aikaiseksi, jos halua siihen olisi. Käännyttäjä sen sijaan toteaa, että ei maksa vaivaa saarnata enempää ja lähtee julistamaan seuraavalle ohikulkijalle.


      • lyhyt_et_yt kirjoitti:

        Keskusteluyritys taisi tyssätä? Analysoin vähän, mikä meni pieleen.

        Itse lähestyin kysymyksiä kahden ihmisen välisen keskustelun lähtökohtana. Yurkille kyseessä oli käännytystapahtuma. Häntä ei itse asiassa voisi vähempää kiinnostaa, mitä mieltä minä olen asioista tai minkälainen maailmankuva minulla on. Käännytystä, ei keskustelua.

        "Miksei Raamattu kelpaa sinulle?" "JOTEN Mihin perustat toivosi?"

        Arkisen keskustelun sääntöjen mukaan miksi ja mihin -kysymyksiin odotetaan perusteltua vastausta, jonka jälkeen keskustelu jatkuu ajatustenvaihtona.
        Jos esimerkiksi kysytään "miksi hallituksen politiikka ei kelpaa sinulle", niin kysymyksen esittäjä hyväksyy lähtökohtaisesti sen, että on olemassa perusteltuja syitä olla eri mieltä.

        Käännytyksessä kysymys on näennäinen. Voin olla joko samaa mieltä tai ehdottomasti väärässä. Vastapuolta ei kiinnosta minun perusteluni tai syyni, koska mitään perusteltuja syitä olla eri mieltä ei voi olla olemassa.
        Reilumpaa olisi melkein sanoa suoraan, että "ei sinulla ole aitoa toivoa vaan elät valheessa ja joudut kadotukseen" tai jotain vastaavaa, kuin kysyä "mihin sinä sitten uskot".
        Jälkimmäisestä voi saada kiinnostavan keskustelun aikaiseksi, jos halua siihen olisi. Käännyttäjä sen sijaan toteaa, että ei maksa vaivaa saarnata enempää ja lähtee julistamaan seuraavalle ohikulkijalle.

        Hyvä homma Ytet. Sinä taidat sittenkin olla erilainen ateisti. Hyväksyn ajatuksesi, että toivo voi perustua tunteeseen. Minun toivoni ja uskoni perustuu TIETOON. Miksi näin? Koska Raamattu on tietopaketti.

        Hebr:
        10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
        10:39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        11:2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
        11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
        11:4 Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
        11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
        11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        11:7 Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
        11:8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        11:9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        11:10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.

        Odotan tapaavani Aabrahamin SIINÄ kaupungissa.

        Joh:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        "The 4-Square City - New Jerusalem"

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        Ps. Miltä taivaallinen kuutio kuulostaa? Raamattumme mukaan sen sivujen mitat ovat 2304km x 2304km x 2304km. (Sivu = 12.000 x 0,192km. Vakomitta/stadion = 192m)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Furlong

        Ilm. 21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.

        > How large is the city? That varies slightly depending on the version of the Bible. The ESV and NIV versions say it is 12,000 stadia in length and width(Rev. 21:16), where a stadia is 607 feet. This translates to 1,400 miles, which is what the NLT Bible says. However, the KJV and other versions say 12,000 furlongs, which translates to 1,500 miles.

        Regardless of whether the city is 1,400 miles or 1,500 miles in length and width, it is shaped like a square at the base. This means New Jerusalem is larger than India with nearly 2 million square miles. These measurements are meant to be literal since they are described as man's measurements(Rev. 21:17).

        Even more astounding than the size at the base is the height that is also at least 1,400 miles(Rev. 21:16). This goes well beyond Earth's atmosphere and into space. If a building in the city is this high and has a generous 12 feet per story, the building would be over 600,000 stories! <

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx


      • lyhyt_et_yt
        yurki1000js kirjoitti:

        Hyvä homma Ytet. Sinä taidat sittenkin olla erilainen ateisti. Hyväksyn ajatuksesi, että toivo voi perustua tunteeseen. Minun toivoni ja uskoni perustuu TIETOON. Miksi näin? Koska Raamattu on tietopaketti.

        Hebr:
        10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
        10:39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        11:2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
        11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
        11:4 Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
        11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois." Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
        11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        11:7 Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
        11:8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        11:9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        11:10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.

        Odotan tapaavani Aabrahamin SIINÄ kaupungissa.

        Joh:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        "The 4-Square City - New Jerusalem"

        https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc

        Ps. Miltä taivaallinen kuutio kuulostaa? Raamattumme mukaan sen sivujen mitat ovat 2304km x 2304km x 2304km. (Sivu = 12.000 x 0,192km. Vakomitta/stadion = 192m)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Furlong

        Ilm. 21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.

        > How large is the city? That varies slightly depending on the version of the Bible. The ESV and NIV versions say it is 12,000 stadia in length and width(Rev. 21:16), where a stadia is 607 feet. This translates to 1,400 miles, which is what the NLT Bible says. However, the KJV and other versions say 12,000 furlongs, which translates to 1,500 miles.

        Regardless of whether the city is 1,400 miles or 1,500 miles in length and width, it is shaped like a square at the base. This means New Jerusalem is larger than India with nearly 2 million square miles. These measurements are meant to be literal since they are described as man's measurements(Rev. 21:17).

        Even more astounding than the size at the base is the height that is also at least 1,400 miles(Rev. 21:16). This goes well beyond Earth's atmosphere and into space. If a building in the city is this high and has a generous 12 feet per story, the building would be over 600,000 stories! <

        http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx

        En ole ateisti.



      • fggfgfgfgg
        yurki1000js kirjoitti:

        Toivottavasti uskot/luotat Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan.

        HYVÄ LINKKI

        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat

        " Hyvä homma Ytet. Sinä taidat sittenkin olla erilainen ateisti. Hyväksyn ajatuksesi, että toivo voi perustua tunteeseen. Minun toivoni ja uskoni perustuu TIETOON. Miksi näin? Koska Raamattu on tietopaketti."

        Sinun uskosi perustuu USKOON. Evoluutio perustuu tutkittuun TIETOON, jokainen järkevä tietää sen, järki ei olekkaan aikoihin pakottanut sinun sairasta päänuppia.
        Kasa taruja kuten raamattu ei ole tietopaketti, silloin ihan hyvin kalevalakin olisi tietopaketti.
        Raamattu on jo kumottu esim. sillä että tiede todistaa että ei ole ollut vedenpaisumusta, ottaisit asioista viimein selvää idiootti!!
        Olet sokea, kuuro sekä tyhmä.


    • Bibliaaaaaa

      Historia on itsessään neutraali ilmiö joka ei sinällään sisällä pahaa tai hyvää. Luominen ja elämänsynty teoriat eivät sisällä hyvää taikka pahaa, mutta johonkin uskominen muovaa maailmankatsomusta, joka taas aikaansaa perustan käytökselle. "koska tuokin niin minäkin"

      Totuus itsessään on positiivinen. Totuuteen uskominen aikaansaa hyvää kun taas valheeseen nojautumisen seuraus on kaikki ikävät ilmiöt.

      Jos asiaa vaikka vertaa siihen, että jossain tapahtui tappo, on tapaus jo tapahtunut ja totuusarvoisesti neutraali sen ollessa faktuaalinen asia. Se miten asian antaa uskon kautta vaikuttaa omaan käytökseen antaa myös vastauksen kysymykseen miksi johonkin asiaan uskotaan.

      Syy miksi valheeseen uskotaan on se, että sillä pyritään oikeuttamaan syntisuuntautunutta elämää.

      • Bibliaaaaaa: "Totuus itsessään on positiivinen. Totuuteen uskominen aikaansaa hyvää kun taas valheeseen nojautumisen seuraus on kaikki ikävät ilmiöt."

        Kiitos. Hyvä pointti:)


      • fgbvcbcbb
        yurki1000js kirjoitti:

        Bibliaaaaaa: "Totuus itsessään on positiivinen. Totuuteen uskominen aikaansaa hyvää kun taas valheeseen nojautumisen seuraus on kaikki ikävät ilmiöt."

        Kiitos. Hyvä pointti:)

        Evoluutio nyt vaan sattuu olemaan faktaa, se ei mahdu typerien kretujen pieneen päähän.
        Miksi kretut vastustatte totuutta?.


      • fgbvcbcbb kirjoitti:

        Evoluutio nyt vaan sattuu olemaan faktaa, se ei mahdu typerien kretujen pieneen päähän.
        Miksi kretut vastustatte totuutta?.

        Kun luit Raamattua, mikä sai sinut hylkäämään sen? Etkö löytänyt siitä positiivisia näkökulmia ainutkertaista elämääsi varten? Vai onko vika siinä, että Raamattu kehoittaa luopumaan negatiisuudesta? Miksi haluat pysyä negatiivisena? Miksi haluat LEVITTÄÄ negatiivisuutta?


      • valehtelijoiden-klubi

        ----- Totuus itsessään on positiivinen. Totuuteen uskominen aikaansaa hyvää kun taas valheeseen nojautumisen seuraus on kaikki ikävät ilmiöt.

        ... kaikki ikävät ilmiöt kuten kreationismi, joka perustuu tarkoitukselliseen valehteluun. Sen takia se onkin niin marginaalinen ilmiö. Moraalisesti oivalliset ihmiset eivät hyväksy tarkoituksellisen valehtelun ja vääristelyn varaan rakentuvaa oppia. Siksi kreationismi häviää.


      • valehtelijoiden-klubi kirjoitti:

        ----- Totuus itsessään on positiivinen. Totuuteen uskominen aikaansaa hyvää kun taas valheeseen nojautumisen seuraus on kaikki ikävät ilmiöt.

        ... kaikki ikävät ilmiöt kuten kreationismi, joka perustuu tarkoitukselliseen valehteluun. Sen takia se onkin niin marginaalinen ilmiö. Moraalisesti oivalliset ihmiset eivät hyväksy tarkoituksellisen valehtelun ja vääristelyn varaan rakentuvaa oppia. Siksi kreationismi häviää.

        Klubi. Sulla näyttäs olevan totuus hallussasi. Miten pelastaisit maailman?


      • UskonveljesiJaakobMark5

        "Historia on itsessään neutraali ilmiö joka ei sinällään sisällä pahaa tai hyvää."

        Historiaa ei ole. Historiaa ei voi tutkia, koska sitä ei voida toistaa. Jeesus, konkistadorit, Napoleon, Hitler ja kuumatkat ovat abstraktioita, joista ei ole todisteita. Kaikki nykyiset presidentit, kuninkaat ja muut valtionpäämiehet ja -naiset muuttuvat kuollessaan abstraktioiksi, joista ei ole todisteita. Kirjoitukset ja valo- ja elokuvat eivät ole todisteita, koska niitä voi väärentää. Mikään ei ole mitään muuta kuin abstraktio, ellet ole itse näkemässä sitä. Isäsi ja äitisi esimerkiksi ovat pelkkiä abstraktioita koko sen ajan, kun et ole heitä näkemässä.


      • ghhghghgh
        yurki1000js kirjoitti:

        Kun luit Raamattua, mikä sai sinut hylkäämään sen? Etkö löytänyt siitä positiivisia näkökulmia ainutkertaista elämääsi varten? Vai onko vika siinä, että Raamattu kehoittaa luopumaan negatiisuudesta? Miksi haluat pysyä negatiivisena? Miksi haluat LEVITTÄÄ negatiivisuutta?

        Minä en ole negatiivinen vaan realisti ja sinä olet umpityhmä. Siinä olet oikeassa ettäelämä on ainutkertaista koska elämme täällä vain kerran ja sitten se on ohi.
        Tuo totuus nähtävästi pelottaa sinua ja iski uskot satuihin.
        Kerro nyt miksi vastustat totuutta?. Miksi pelkäät evoluutiota että suljet sen päästäsi?.


      • ghhghghgh kirjoitti:

        Minä en ole negatiivinen vaan realisti ja sinä olet umpityhmä. Siinä olet oikeassa ettäelämä on ainutkertaista koska elämme täällä vain kerran ja sitten se on ohi.
        Tuo totuus nähtävästi pelottaa sinua ja iski uskot satuihin.
        Kerro nyt miksi vastustat totuutta?. Miksi pelkäät evoluutiota että suljet sen päästäsi?.

        TAUSTAA

        Jälkikristillinen (pakanallinen) Suomi teki minusta ateistin. Olisin jäänyt ateistiksi, ellei Jumala olisi kutsunut minua. Hän pani minut näkemään elämäni tyhjyyden ja etsimään elämäntarkoitusta sanastaan Raamatusta.

        LYHYESTI

        Raamattu kiteyttää Jumalan lasten homman ja langenneen ihmissuvun elämäntarkoituksen.

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        HINTA ON MAKSETTU

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


    • Yleensä kun puhun kreationismista missä hyvänsä tai kommentoin sitä täällä, niin tarkoitan nuoren Maan kreationismia siten kuin se tunnetaan järjestötasolla (AIG, CMI...) sekä kreaatiojulkkisten (Ham, Schlafly, Banaanimies, Reinikainen...) ja näiden juttuja suomentavien ja palstalla matkivien kotimaisten tahojen kautta. Tällöin puhutaan siis tästä apologeettisesta liikkeestä.

      Kuitenkin jos se kreationismi mielletään myös luomisuskona ylipäätään, niin vastaus kysymykseen on hieman eri kuin vain pelkästään tuossa edellisessä tapauksessa. Tuossa edellisessä en näe sitten mitään hyvää. Se on kusetusta, kieroilua ja pelleilyä, missä ei ole yhtään mitään järkeä yleisesti ottaen. Tarkoitus sillä taitaa olla yksinomaan vain estää uskonnollisten organisaatioiden rahojen häipyminen muihin skeneihin, kun lammaslaumaa kaitsetaan apologetiikalla. Tietysti siihen osaa ottavat voivat tienata sillä, ja heille se voi olla etu - en kuitenkaan laske sitä tässä hyväksi. Se on siis vain huonoa. Henkilökohtaisella tasollahan kyse nyt ei sitten ole välttämättä muusta kuin halpaan menemisestä.

      Sitten taas yleisesti luomisuskon tapaus on vähemmän ehdoton. Pidän sitä kyllä taikauskona enkä keksi mitään rationaalisuuteen perustuvaa piirrettä sitä tukemaan sinänsä. Se ei puolestaan sinänsä poissulje sitä, ymmärrän jos usko luojaan ja luomiseen tuo ihmiselle jotenkin lohtua ja järjestystä elämään niin, että sitä ei muutoin olisi, ja se muutoin vallitseva tilanne aiheuttaisi ihmiselle kärsimystä. Ihminen myöskään ei varmaankaan voi sille mitään, jos hänestä nyt vain tuntuu siltä, että asia on näin; kun se on osa hänen maailmankuvaansa samoin kuin kun itselläni se vain ei ole osa maailmankuvaani eikä mitään mitä koen.

      En osaa tuohon toisaalta ottaa tarkemmin kantaa, kun en itse ole koskaan ollut minkään sortin uskova hengellisessä mielessä. Kuitenkin lasken uskonnollisuuden tai ehkä ennemmin hengellisyyden yheksi tärkeäksi inhimilliseksi mielen vapauden asiaksi, jota sinänsä voin kunnioittaa jokaisen ihmisen omana juttuna, johon minulla ei ole sorkkimista vaikka en kyseisen uskon itse uskoisi pohjautuvankaan faktoihin.

      Jos sitä uskoa ei käytetä mihinkään haitalliseen kieroiluun, niin ei kai siinä sitten mitään. Eikä toisaalta ihmisen taipumus kieroilla haitallisesti välttämättä ole riippuva siitä mihin hän uskoo tai ei usko. Tässä mielessä on mielestäni vaikeaa rehellisesti sanoa, että jonkun usko johonkin olisi huonoa missään objektiivisessa mielessä, jos mitään haittaa ei aiheudu. Väärässä olemiseen on oltava vapaus, ja kaikki me voimme olla väärässä.

      • Kiitos Khaos pohdinnastasi. Onko olemassa absoluuttinen totuus? Eli onko Jumala olemassa? Ollessani ateisti en uskonut absoluuttiseen totuuteen. Nyt uskon. Miksi uskon? Koska Luoja itse ANTOI minulle uskon.

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Mitä tähän voi sanoa? "EI MITÄÄN UUTTA AURINGON ALLA."


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos Khaos pohdinnastasi. Onko olemassa absoluuttinen totuus? Eli onko Jumala olemassa? Ollessani ateisti en uskonut absoluuttiseen totuuteen. Nyt uskon. Miksi uskon? Koska Luoja itse ANTOI minulle uskon.

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Mitä tähän voi sanoa? "EI MITÄÄN UUTTA AURINGON ALLA."

        »Onko olemassa absoluuttinen totuus? Eli onko Jumala olemassa?»

        Esität tuossa kaksi eri kysymystä, ja liität niiden sisällöt kuitenkin jokseenkin yhteen. En nyt ymmärrä tarkoitatko sitä, että absoluuttisen totuuden olemassaolo tarkoittaisi myös Jumalan olemassaoloa vai jotain muuta. Käsittääkseni absoluuttinen totuus tarkoittaa sitä, että kaikki se mikä on totta, on totta riippumatta siitä tiedetäänkö tai ymmärretäänkö sitä.

        En näe mitään syytä olettaa, että totuus olisi muunlaista kuin absoluuttista, koska ei ole osoitettu mitään sellaista tunnettujen tosiasioiden luonteesta, joka antaisi olettaa perimmäisen totuuden olevan suhteellista. Mielestäni puolestaan tämä Jumalan olemassaolo mitenkään ei seuraa siitä onko totuus absoluuttista tai ei, vaan Jumalan olemassaolo joko on tai ei ole totta, olipa sen totuuden perimmäinen luonne sitten absoluuttinen tai ei.


      • Khaostheoria kirjoitti:

        »Onko olemassa absoluuttinen totuus? Eli onko Jumala olemassa?»

        Esität tuossa kaksi eri kysymystä, ja liität niiden sisällöt kuitenkin jokseenkin yhteen. En nyt ymmärrä tarkoitatko sitä, että absoluuttisen totuuden olemassaolo tarkoittaisi myös Jumalan olemassaoloa vai jotain muuta. Käsittääkseni absoluuttinen totuus tarkoittaa sitä, että kaikki se mikä on totta, on totta riippumatta siitä tiedetäänkö tai ymmärretäänkö sitä.

        En näe mitään syytä olettaa, että totuus olisi muunlaista kuin absoluuttista, koska ei ole osoitettu mitään sellaista tunnettujen tosiasioiden luonteesta, joka antaisi olettaa perimmäisen totuuden olevan suhteellista. Mielestäni puolestaan tämä Jumalan olemassaolo mitenkään ei seuraa siitä onko totuus absoluuttista tai ei, vaan Jumalan olemassaolo joko on tai ei ole totta, olipa sen totuuden perimmäinen luonne sitten absoluuttinen tai ei.

        EDELLEEN

        Raamattu seisoo. Siis. Jos ja kun saat kutsun, sinun kandee vastata kutsuun. Miksi? Koska Absoluuttinen Totuus puhuu luoduilleen Raamatun kautta. Miksi Raamattu on tärkeä? Koska se ELÄVÖITTÄÄ. Miksi elävöitys on tärkeää? Koska olemme perisyntisiä ja siksi hengellisesti KUOLLEITA.

        Joh:
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

        Lankeemus erotti ihmisen Isästä. Isän Poika on silta Isän luo. Raamattu on positiivinen ja sillä on KATETTA. Tämä on Hyvä Sanoma:)

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


      • yurki1000js kirjoitti:

        EDELLEEN

        Raamattu seisoo. Siis. Jos ja kun saat kutsun, sinun kandee vastata kutsuun. Miksi? Koska Absoluuttinen Totuus puhuu luoduilleen Raamatun kautta. Miksi Raamattu on tärkeä? Koska se ELÄVÖITTÄÄ. Miksi elävöitys on tärkeää? Koska olemme perisyntisiä ja siksi hengellisesti KUOLLEITA.

        Joh:
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

        Lankeemus erotti ihmisen Isästä. Isän Poika on silta Isän luo. Raamattu on positiivinen ja sillä on KATETTA. Tämä on Hyvä Sanoma:)

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Herää


    • Kreationismi_on_sairaus

      Kreationismi on erittäin huono asia. Se edustaa ja aiheuttaa tieteenvastaisuutta, valehtelua, rahastusta sekä monenmuotoista hyväksikäyttöä.

      Sinäkin jeesuksenmorsian olet härski valehtelija ja epärehellinen vääristelyjen levittäjä.

      • Älä suotta vaivu. Toivoa on.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


    • Nebukd

      Kuuluisa Pekka Reinikainen -argumentti: "Mää en käsitä tätä. Ja se tarkoittaa, että Jumalalla täytyy olla tässä sormensa pelissä". Missähän vaiheessa kreationismi antaa semmoisia evoluutioteorialle vaihtoehtoisia relevantteja empiirisesti testattavia hypoteeseja luonnonhistorian kulusta, elämän luonteesta jne., että kreationismia voisi kuvitella tieteeksi? Ei näy. Ei vain mene kiihottumistilaansa rakastaville uskovaisille jakeluun, että maagiset uskomukset "taivaanisän" tms. mielenliikkeistä "luomakuntansa" suhteen kelpaavat ehkä näytteeksi isopäisen apinan kuvittelukyvystä mutteivät tietellisesti koeteltaviksi hypoteeseiksi koskien todellisuuden luonnetta.

      • Älä suotta vaivu. Toivoa on.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


      • Nebukd
        yurki1000js kirjoitti:

        Älä suotta vaivu. Toivoa on.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Raamattu on totta! Miten niin? Koska raamatussa sanotaan niin! Ja tässä vaiheessa logiikan opiskelijat lähtevät...


      • Nebukd kirjoitti:

        Raamattu on totta! Miten niin? Koska raamatussa sanotaan niin! Ja tässä vaiheessa logiikan opiskelijat lähtevät...

        Niinpä. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja LANKEEMUKSEN historiallisuudet. Evoluutio ei selitä mitään. Evoluutio ei vastaa mihinkään kysymykseen. Mksei vastaa? Koska se on MYKKÄ. Miksi se on mykkä? Koska sitä EI OLE. Miksei uppoo? Siksi että langennut maailma on SOKEA. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        KUTSU TARVITAAN

        - Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Rehellinen ateisti: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan." Henkimaailman juttu.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Niinpä. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja LANKEEMUKSEN historiallisuudet. Evoluutio ei selitä mitään. Evoluutio ei vastaa mihinkään kysymykseen. Mksei vastaa? Koska se on MYKKÄ. Miksi se on mykkä? Koska sitä EI OLE. Miksei uppoo? Siksi että langennut maailma on SOKEA. Se eksyy ja eksyttää. Se PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        ...ja TYHMENTÄÄ.

        https://www.google.fi/#q=population dumbing

        KUTSU TARVITAAN

        - Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Rehellinen ateisti: "Evoluutiota ei ole, mutten voi uskoa Jumalaan." Henkimaailman juttu.

        Höps


    • Saatanannäpitässäon

      Mieluummin olen vaikka kreationisti kuin evolutionisti jonka on ihan pákko vannoa että homous on luonnollista!!! Eivätkö nuo perkel..t osaa tehdä eroa tietokirjojen mukaisten elimien välillä????

      • Nebukd

        Mitähän vittua sun seksiongelmas kenellekään kuuluu?


    • Nebukd

      Ei ei ei, enemmän huutomerkkiä, lihavointia, kursiivia jne., niin kyllä se siitä. Eikö ole esim. mitään tiettyä jumala-lihavointia, joka iskee kuin miljoona volttia?


      • Nebukd
        yurki1000js kirjoitti:

        Nebu. Olet uhmakas. Suomalaiset ovat. He sanovat: "EI SOVI MINULLE!" Johtuneeko suomalaisesta sisusta :D:D:D
        https://www.youtube.com/watch?v=TP-PsjFzWns

        No voi paskasäkki, eiväthän suomalaiset maailman maallisin kansa vielä ole. Sinä ja muut lahkoistanne huutelijat juuri osoitatte matkan, joka Suomen vielä pitää kulkea oikeaksi sivistyskansaksi.


      • Nebukd kirjoitti:

        No voi paskasäkki, eiväthän suomalaiset maailman maallisin kansa vielä ole. Sinä ja muut lahkoistanne huutelijat juuri osoitatte matkan, joka Suomen vielä pitää kulkea oikeaksi sivistyskansaksi.

        Miksei sivistyskansaa tule? Selaisessahan kellään ei olisi PUUTETTA. Raamattu tietää. Kaikki toimii Luojamme säätämyksen mukaan. Minkäs teet.

        Joh. 12:8 Sillä köyhät teillä aina on keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina."

        EVÄSTÄ MATKAAN

        5Moos:
        15:11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sen tähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.
        15:12 Jos joku veljesi, hebrealainen mies tai nainen, on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, niin päästä hänet seitsemäntenä vuotena luotasi vapaaksi,
        15:13 ja kun päästät hänet luotasi vapaaksi, niin älä lähetä häntä tyhjin käsin.
        15:14 Vaan sälytä hänen selkäänsä runsaasti lahjoja laumastasi, puimatantereeltasi ja kuurnastasi; anna hänellekin siitä, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Miksei sivistyskansaa tule? Selaisessahan kellään ei olisi PUUTETTA. Raamattu tietää. Kaikki toimii Luojamme säätämyksen mukaan. Minkäs teet.

        Joh. 12:8 Sillä köyhät teillä aina on keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina."

        EVÄSTÄ MATKAAN

        5Moos:
        15:11 Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sen tähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on.
        15:12 Jos joku veljesi, hebrealainen mies tai nainen, on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, niin päästä hänet seitsemäntenä vuotena luotasi vapaaksi,
        15:13 ja kun päästät hänet luotasi vapaaksi, niin älä lähetä häntä tyhjin käsin.
        15:14 Vaan sälytä hänen selkäänsä runsaasti lahjoja laumastasi, puimatantereeltasi ja kuurnastasi; anna hänellekin siitä, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.

        Höps


    • kreationistien_synkkyys

      Voisi herättää kysymyksen, että kertooko tämä palsta jonkinlaisen kreationistien pullamössösukupolven tuntemuksista?
      Siinä määrin todellisuudesta irrallaan ovat heidän maailmanloppufiilistelynsä ja valitus siitä, miten sairaan kamalan yhteiskunnan keskellä he muka elävät.

      • Synkkä. Vaikutat viisaalta. Missä opiskelit? Miten ratkaiset maailman ongelmat?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Synkkä. Vaikutat viisaalta. Missä opiskelit? Miten ratkaiset maailman ongelmat?

        Höps


    • ÄO116

      1. Älykkyys: Kyky löytää vastakohtia ja samanlaisia asioita.
      2. Järki: Kyky järjestää asioita oikeaan järjestykseen ja korjata virheitä
      3. Tieto: Kyky kerätä ja muistiinpanna triviaaleja ja paikkansapitäviä tietoja.
      4. Laskeminen: Kaikki maailmankaikkeudessa on laskettu, sattumaa on vain se, jos ei itse tiedä etukäteen, mihin arpakin monesta mahdollisuudesta osuu.
      5. Viisaus: Kyky selviytyä vaikeista tilanteista ja välttää joutumasta niihin.
      6. Kaikkitietävyys: Tietää kaiken kyseisestä ongelmasta ja jos ei tiedä, tietää miten etsiä siihen vastaus myöhemmin.
      7. Levollisuus: Levätä tilanteissa, missä ei hyödytä tietää tai rakentaa mitään.
      8. Rakentaminen: Kyky rakentaa tietojensa pohjalta asioita.
      9. Todenetsiminen: Kaikessa etsityssäkin tiedossa on tietty prosentti vähintään sumeaa tai valhetietoa, joka ei päde täysin muissa tiedoissa, kyky erottaa valhe ja totuus.
      10. Ymmärtäminen:"Vain viisaat ymmärtävät, kukaan jumalattomista ei ole tätä ymmärtävä"(Daniel 12:=>)

      11. Voimakkuus: Voima tehdä ihmeitä, ja saada luomistyönsä elämään.
      12. Testaaminen: Kaikkea luotua rakennelmaa pitää testata aikansa.
      13. Tekojensa, luomistöidensä vaaliminen ja rakastaminen.
      14. Kaiken säilyminen ikuisesti. Energian saaminen ylläpitoon.
      15. Kyky käyttää kaikkea rakentamaansa mieleisessään järjestyksessä, tahto.

      • Kiitos 116. Siinä olikin kunnon rimpsu.


    • Kretuilunhedelmät

      "Mitä positiivista näette kreationismissa?"

      Omalta osaltani opin argumentoimaan paremmin ja välttämään argumentointivirheitä. Kreationismi on täynnä hyvinä esimerkkejä argumentointivirheistä. Kreationismin kautta opin myös enemmän lähdekriittiseksi.

      Kreationismi on siis lyhyesti varoittava esimerkki huonosta argumentoinnista ja lähdekritiikin puutteesta.

      Kreationismi myös opetti minulle että uskon puolesta saa valehdella jos sen avulla saa jonkun käännytettyä.

      • Thanks. Taijat olla palstan eka positiivinen ateisti :D

        MUTTA

        Mihin kandee uskoa/luottaa? Miksi?


      • kretuilunhedelmät
        yurki1000js kirjoitti:

        Thanks. Taijat olla palstan eka positiivinen ateisti :D

        MUTTA

        Mihin kandee uskoa/luottaa? Miksi?

        "Mihin kandee uskoa/luottaa? Miksi?"

        Usko ja luottamus ovat eri asioita. Luottamus perustuu aikaisempiin kokemuksiin ja perusteltuihin odotuksiin, esim. on perusteltua odottaa että sydänkirurgi on pätevämpi sydämen operoinnissa kuin ICT-asiantuntija.

        Uskoon taas turvaudutaan kun ei tiedetä. Usko on hakuammuntaa, arvaamista, toiveajattelua ja siten vaikka uskomus osoitettaisiinkin lopulta faktaksi, ei usko olisi siltikään ollut perusteltua edellämainituista syistä.

        Pikkuasioihin voi uskoa, koska niistä harvemmin on mitään harmia vaikka ne osoittautuisi vääräksi, mutta isommissa asioissa faktat ratkaisee ja kun faktat ovat saatavilla, uskoa ei tarvita.


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        "Mihin kandee uskoa/luottaa? Miksi?"

        Usko ja luottamus ovat eri asioita. Luottamus perustuu aikaisempiin kokemuksiin ja perusteltuihin odotuksiin, esim. on perusteltua odottaa että sydänkirurgi on pätevämpi sydämen operoinnissa kuin ICT-asiantuntija.

        Uskoon taas turvaudutaan kun ei tiedetä. Usko on hakuammuntaa, arvaamista, toiveajattelua ja siten vaikka uskomus osoitettaisiinkin lopulta faktaksi, ei usko olisi siltikään ollut perusteltua edellämainituista syistä.

        Pikkuasioihin voi uskoa, koska niistä harvemmin on mitään harmia vaikka ne osoittautuisi vääräksi, mutta isommissa asioissa faktat ratkaisee ja kun faktat ovat saatavilla, uskoa ei tarvita.

        Oikeasti usko on luottamista. Tiettyyn henkilöön uskominen tarkoittaa häneen luottamista. Juuri siksi kandee uskoa/luottaa Luojaan.

        VIELÄ

        Perusteeton usko on tuhoisaa uskoa. Maailmassa uskotaan valheisiin. Sellainen on tuhoisaa uskoa. Ateismi ja muutkin uskonnot perustuvat valheeseen. Siksi ne ovat tuhoisia.

        SANALLA SANOEN

        Voimme luottaa VAIN Luojaamme. Ellemme voisi luottaa Häneen, kaikki olisi suhteellista emmekä voisi luottaa mihinkään. Alatko nähdä?


      • kretuilunhedelmät
        yurki1000js kirjoitti:

        Oikeasti usko on luottamista. Tiettyyn henkilöön uskominen tarkoittaa häneen luottamista. Juuri siksi kandee uskoa/luottaa Luojaan.

        VIELÄ

        Perusteeton usko on tuhoisaa uskoa. Maailmassa uskotaan valheisiin. Sellainen on tuhoisaa uskoa. Ateismi ja muutkin uskonnot perustuvat valheeseen. Siksi ne ovat tuhoisia.

        SANALLA SANOEN

        Voimme luottaa VAIN Luojaamme. Ellemme voisi luottaa Häneen, kaikki olisi suhteellista emmekä voisi luottaa mihinkään. Alatko nähdä?

        "Oikeasti usko on luottamista. Tiettyyn henkilöön uskominen tarkoittaa häneen luottamista. Juuri siksi kandee uskoa/luottaa Luojaan."

        Riippuu tietenkin asiayhteydestä, usko ja luottamus voi mennä käsikädessä, mutta niillä on eroja.

        Usko on sellaista jossa hyväksytään joku väite/asia todeksi ilman todisteita.

        Luottamus on sellaista jossa hyväksytään joku väite/asia todeksi aikaisempiin kokemuksiin vedoten ja perusteltuihin odotuksiin.

        Usko voi kehittyä luottamukseksi. Joskushan sanotaan että luottamus pitää ansaita.

        "Perusteeton usko on tuhoisaa uskoa."

        Totta, tosin ei pikkuasioissa.

        "Maailmassa uskotaan valheisiin."

        Totta.

        "Ateismi ja muutkin uskonnot perustuvat valheeseen."

        Tai epätietoon ja epäuskoon.

        "Voimme luottaa VAIN Luojaamme."

        Olemassaolo kysymyksessä totta. Tämän takia hyväksyn todisteen luojan olemassaolosta vain luojalta itseltään, en ihmisiltä enkä mistään ihmisen kirjoittamasta.

        "Ellemme voisi luottaa Häneen, kaikki olisi suhteellista emmekä voisi luottaa mihinkään. Alatko nähdä?"

        En usko Jumalaan ja olen luottanut asioihin, jotka ovat todistetusti olleet oikeassa. Joten omalta kohdaltani voin sanoa että tuo väite ei pidä paikkaansa.


      • kretuilunhedelmät
        kretuilunhedelmät kirjoitti:

        "Oikeasti usko on luottamista. Tiettyyn henkilöön uskominen tarkoittaa häneen luottamista. Juuri siksi kandee uskoa/luottaa Luojaan."

        Riippuu tietenkin asiayhteydestä, usko ja luottamus voi mennä käsikädessä, mutta niillä on eroja.

        Usko on sellaista jossa hyväksytään joku väite/asia todeksi ilman todisteita.

        Luottamus on sellaista jossa hyväksytään joku väite/asia todeksi aikaisempiin kokemuksiin vedoten ja perusteltuihin odotuksiin.

        Usko voi kehittyä luottamukseksi. Joskushan sanotaan että luottamus pitää ansaita.

        "Perusteeton usko on tuhoisaa uskoa."

        Totta, tosin ei pikkuasioissa.

        "Maailmassa uskotaan valheisiin."

        Totta.

        "Ateismi ja muutkin uskonnot perustuvat valheeseen."

        Tai epätietoon ja epäuskoon.

        "Voimme luottaa VAIN Luojaamme."

        Olemassaolo kysymyksessä totta. Tämän takia hyväksyn todisteen luojan olemassaolosta vain luojalta itseltään, en ihmisiltä enkä mistään ihmisen kirjoittamasta.

        "Ellemme voisi luottaa Häneen, kaikki olisi suhteellista emmekä voisi luottaa mihinkään. Alatko nähdä?"

        En usko Jumalaan ja olen luottanut asioihin, jotka ovat todistetusti olleet oikeassa. Joten omalta kohdaltani voin sanoa että tuo väite ei pidä paikkaansa.

        Tuli juuri mieleen että toisaalta Jumalalla ei ole mitään velvoitetta olla rehellinen luomuksilleen, joten jossain määrin ihmiseen voi luottaa enemmän, koska tällä on hävittävää.

        Se on myös sen kaikkivoipaisuuden kiro, et voi ikinä tehdä mitään todellista uhrausta, toisin kuin vajaa olento, ihminen.


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        Tuli juuri mieleen että toisaalta Jumalalla ei ole mitään velvoitetta olla rehellinen luomuksilleen, joten jossain määrin ihmiseen voi luottaa enemmän, koska tällä on hävittävää.

        Se on myös sen kaikkivoipaisuuden kiro, et voi ikinä tehdä mitään todellista uhrausta, toisin kuin vajaa olento, ihminen.

        FAKTA

        Jumala on TOTUUS ja RAKKAUS. Ne ominaisuudet estävät epärehellisyyden. Siksi kandee antaa elämänsä Jumalan käsiin. Hän ei petä koskaan.

        Joh:
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

        UHRAUS

        > Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.

        Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.

        Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet."

        Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon. <

        > Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.

        Kun ristiinnaulittu onnistui hengittämään ulos, niin hän saattoi rentouttaa itseään ja vajota alaspäin hengittääkseen vielä yhden henkäyksen sisään. Kerta toisensa jälkeen Jeesus sai hangata veristä ja rikkirevittyä ruumistaan karkeata puuta vasten ristillä. Tätä jatkui siihen asti, kunnes hän oli aivan loppuun uupunut eikä jaksanut puristaa itseään ylös hengittääkseen enää.

        Kun Jeesuksen hengitys loppui, niin hän siirtyi tilaan, jota kutsutaan nimellä "respitatorinen acidos", mikä tarkoittaa, että hiilidioksidi veressä hajoaa ja muodostaa hiilihappoa, mikä lisää veren happamuusastetta. Tämä taas vuorostaan saa aikaan epäsäännöllisen sydämenlyönnin. Kun tämä tapahtui, niin Jeesus tiesi, että kuoleman hetki oli tullut ja juuri silloin hän sanoi:" Isä, Sinun käsiisi minä annan henkeni". Sitten hän kuoli sydämen pysähtymiseen. Ennen kuin Jeesus kuoli, niin hypovoleeminen sokki on synnyttänyt katkeamattoman sydämenlyömisen, mikä johti sydämen pysähtymiseen. Se johti siihen, että neste kerääntyi sydämen ympärillä olevaan kalvoon ja myös keuhkojen ympärille. Juuri sitä Johannes kuvaa luvussa 19 jakeessa 34:

        "yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti vuoti siitä verta ja vettä."

        Se rangaistusmenetelmä, josta olet nyt lukenut tässä oli niin vastenmielinen ja julma, että roomalaiset jättivät sen pois omiltaan kaikessa muussa paitsi valtiopetoksessa. Se oli yksi julmimmista ja kiduttavimmista rangaistusmenetelmistä, mitä ikinä on esiintynyt. Cicero kutsuu sitä "julmimmaksi ja kaikkein kauhistuttavimmaksi kuolemanrangaistukseksi" ja historiankirjoittaja Tacitus luonnehtii sitä "kurjimmaksi kaikista kuolintavoista". Ristiinnaulitseminen Rooman valtakunnassa lakkautettiin keisari Konstantinuksen toimesta. <

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Suomi. HERÄÄ!


      • yurki1000js kirjoitti:

        FAKTA

        Jumala on TOTUUS ja RAKKAUS. Ne ominaisuudet estävät epärehellisyyden. Siksi kandee antaa elämänsä Jumalan käsiin. Hän ei petä koskaan.

        Joh:
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

        UHRAUS

        > Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.

        Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.

        Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet."

        Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon. <

        > Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.

        Kun ristiinnaulittu onnistui hengittämään ulos, niin hän saattoi rentouttaa itseään ja vajota alaspäin hengittääkseen vielä yhden henkäyksen sisään. Kerta toisensa jälkeen Jeesus sai hangata veristä ja rikkirevittyä ruumistaan karkeata puuta vasten ristillä. Tätä jatkui siihen asti, kunnes hän oli aivan loppuun uupunut eikä jaksanut puristaa itseään ylös hengittääkseen enää.

        Kun Jeesuksen hengitys loppui, niin hän siirtyi tilaan, jota kutsutaan nimellä "respitatorinen acidos", mikä tarkoittaa, että hiilidioksidi veressä hajoaa ja muodostaa hiilihappoa, mikä lisää veren happamuusastetta. Tämä taas vuorostaan saa aikaan epäsäännöllisen sydämenlyönnin. Kun tämä tapahtui, niin Jeesus tiesi, että kuoleman hetki oli tullut ja juuri silloin hän sanoi:" Isä, Sinun käsiisi minä annan henkeni". Sitten hän kuoli sydämen pysähtymiseen. Ennen kuin Jeesus kuoli, niin hypovoleeminen sokki on synnyttänyt katkeamattoman sydämenlyömisen, mikä johti sydämen pysähtymiseen. Se johti siihen, että neste kerääntyi sydämen ympärillä olevaan kalvoon ja myös keuhkojen ympärille. Juuri sitä Johannes kuvaa luvussa 19 jakeessa 34:

        "yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti vuoti siitä verta ja vettä."

        Se rangaistusmenetelmä, josta olet nyt lukenut tässä oli niin vastenmielinen ja julma, että roomalaiset jättivät sen pois omiltaan kaikessa muussa paitsi valtiopetoksessa. Se oli yksi julmimmista ja kiduttavimmista rangaistusmenetelmistä, mitä ikinä on esiintynyt. Cicero kutsuu sitä "julmimmaksi ja kaikkein kauhistuttavimmaksi kuolemanrangaistukseksi" ja historiankirjoittaja Tacitus luonnehtii sitä "kurjimmaksi kaikista kuolintavoista". Ristiinnaulitseminen Rooman valtakunnassa lakkautettiin keisari Konstantinuksen toimesta. <

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Suomi. HERÄÄ!

        Herää


      • kretuilunhedelmät
        yurki1000js kirjoitti:

        FAKTA

        Jumala on TOTUUS ja RAKKAUS. Ne ominaisuudet estävät epärehellisyyden. Siksi kandee antaa elämänsä Jumalan käsiin. Hän ei petä koskaan.

        Joh:
        10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

        UHRAUS

        > Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.

        Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.

        Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet."

        Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon. <

        > Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.

        Kun ristiinnaulittu onnistui hengittämään ulos, niin hän saattoi rentouttaa itseään ja vajota alaspäin hengittääkseen vielä yhden henkäyksen sisään. Kerta toisensa jälkeen Jeesus sai hangata veristä ja rikkirevittyä ruumistaan karkeata puuta vasten ristillä. Tätä jatkui siihen asti, kunnes hän oli aivan loppuun uupunut eikä jaksanut puristaa itseään ylös hengittääkseen enää.

        Kun Jeesuksen hengitys loppui, niin hän siirtyi tilaan, jota kutsutaan nimellä "respitatorinen acidos", mikä tarkoittaa, että hiilidioksidi veressä hajoaa ja muodostaa hiilihappoa, mikä lisää veren happamuusastetta. Tämä taas vuorostaan saa aikaan epäsäännöllisen sydämenlyönnin. Kun tämä tapahtui, niin Jeesus tiesi, että kuoleman hetki oli tullut ja juuri silloin hän sanoi:" Isä, Sinun käsiisi minä annan henkeni". Sitten hän kuoli sydämen pysähtymiseen. Ennen kuin Jeesus kuoli, niin hypovoleeminen sokki on synnyttänyt katkeamattoman sydämenlyömisen, mikä johti sydämen pysähtymiseen. Se johti siihen, että neste kerääntyi sydämen ympärillä olevaan kalvoon ja myös keuhkojen ympärille. Juuri sitä Johannes kuvaa luvussa 19 jakeessa 34:

        "yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti vuoti siitä verta ja vettä."

        Se rangaistusmenetelmä, josta olet nyt lukenut tässä oli niin vastenmielinen ja julma, että roomalaiset jättivät sen pois omiltaan kaikessa muussa paitsi valtiopetoksessa. Se oli yksi julmimmista ja kiduttavimmista rangaistusmenetelmistä, mitä ikinä on esiintynyt. Cicero kutsuu sitä "julmimmaksi ja kaikkein kauhistuttavimmaksi kuolemanrangaistukseksi" ja historiankirjoittaja Tacitus luonnehtii sitä "kurjimmaksi kaikista kuolintavoista". Ristiinnaulitseminen Rooman valtakunnassa lakkautettiin keisari Konstantinuksen toimesta. <

        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        "Se on täytetty."

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        Suomi. HERÄÄ!

        "FAKTA"

        Faktat ovat demonstroitavissa.

        "Jumala on TOTUUS ja RAKKAUS. Ne ominaisuudet estävät epärehellisyyden. Siksi kandee antaa elämänsä Jumalan käsiin. Hän ei petä koskaan."

        Raamattu antaa siis virheellistä tietoa tässäkin asiassa. Kaksi esimerkkiä:

        1.Kun 22:20 "Ja Herra sanoi: 'Kuka eksyttäisi Ahabin, niin että hän lähtee sotaretkelle ja kaatuu Ramot-Gileadissa?' Yksi vastasi yhtä, toinen toista, 21 kunnes esiin tuli muuan henki. Se asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä eksytän hänet.' 'Millä tavoin?' kysyi Herra. 22 Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.' 23 Ja niin on käynyt, Herra on lähettänyt valheen hengen kaikkien näiden profeettojesi suuhun. Onnettomuuden hän on sinun osallesi määrännyt!""

        Ja

        2.Tess 2:11 "Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,..."


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        "FAKTA"

        Faktat ovat demonstroitavissa.

        "Jumala on TOTUUS ja RAKKAUS. Ne ominaisuudet estävät epärehellisyyden. Siksi kandee antaa elämänsä Jumalan käsiin. Hän ei petä koskaan."

        Raamattu antaa siis virheellistä tietoa tässäkin asiassa. Kaksi esimerkkiä:

        1.Kun 22:20 "Ja Herra sanoi: 'Kuka eksyttäisi Ahabin, niin että hän lähtee sotaretkelle ja kaatuu Ramot-Gileadissa?' Yksi vastasi yhtä, toinen toista, 21 kunnes esiin tuli muuan henki. Se asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä eksytän hänet.' 'Millä tavoin?' kysyi Herra. 22 Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.' 23 Ja niin on käynyt, Herra on lähettänyt valheen hengen kaikkien näiden profeettojesi suuhun. Onnettomuuden hän on sinun osallesi määrännyt!""

        Ja

        2.Tess 2:11 "Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,..."

        Nämä ovat henkimaailman asioita. Lankeemus on historiallinen tapahtuma. Se tuotti mm. seuraavia asioita:
        - Pelko
        - Jumalan/totuuden pakoilu
        - Syyllisyyden ulkoistaminen
        - Teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä)

        Genesis:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Ensin Lucifer lankesi. Sitten ihminen lankesi. Sitten veli tappoi veljen. Sama peli jatkuu. Sotia käydään ja väkivaltaa harjoitetaan. Onko toivoa? On.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


      • kretuilunhedelmät
        yurki1000js kirjoitti:

        Nämä ovat henkimaailman asioita. Lankeemus on historiallinen tapahtuma. Se tuotti mm. seuraavia asioita:
        - Pelko
        - Jumalan/totuuden pakoilu
        - Syyllisyyden ulkoistaminen
        - Teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä)

        Genesis:
        3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
        3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
        3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
        3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
        3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Ensin Lucifer lankesi. Sitten ihminen lankesi. Sitten veli tappoi veljen. Sama peli jatkuu. Sotia käydään ja väkivaltaa harjoitetaan. Onko toivoa? On.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Lankesit sit taas tuohon julistamiseen. Tähän on hyvä lopettaa keskustelu.


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        Lankesit sit taas tuohon julistamiseen. Tähän on hyvä lopettaa keskustelu.

        Niin. Ehkä sinä viimein ymmärrät, että täällä käsitellään luomistaja ja Luojaa ja Raamattua.


      • kretuilunhedelmät
        yurki1000js kirjoitti:

        Niin. Ehkä sinä viimein ymmärrät, että täällä käsitellään luomistaja ja Luojaa ja Raamattua.

        Ok, eli antamani Raamatun kohdat eivät mielestäsi liity Raamattuun ja keskusteluni Luojasti ei liity Luojasta keskusteluun. Asia selvä....

        Todellisuudessa sinä vaan kiukustuit kun osoitin väitteesi Raamatun avulla vääräksi. Olet huono häviäjä.


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        Ok, eli antamani Raamatun kohdat eivät mielestäsi liity Raamattuun ja keskusteluni Luojasti ei liity Luojasta keskusteluun. Asia selvä....

        Todellisuudessa sinä vaan kiukustuit kun osoitin väitteesi Raamatun avulla vääräksi. Olet huono häviäjä.

        Hedelmä. Raamattu on realistinen. Se paljastaa, että valheen henki on todellinen. Luoja ei valhettele. Sen sijaan vanha mato tekee PAHAA. Toki Luojan sallimissa puitteissa. Oppikaamme Raamatusta.

        Job:
        1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        1:7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta."
        1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
        1:9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        1:10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        1:11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä." Ja saatana meni pois Herran edestä.
        1:13 Kun sitten eräänä päivänä hänen poikansa ja tyttärensä söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa,
        1:14 tuli sanansaattaja Jobin luo ja sanoi: "Raavailla kynnettiin, ja aasintammat kävivät niiden vieressä laitumella;
        1:15 niin sabalaiset hyökkäsivät ja ryöstivät ne ja surmasivat palvelijat miekan terällä. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        1:16 Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        1:17 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Kaldealaiset asettuivat kolmeen joukkoon ja karkasivat kamelien kimppuun, ryöstivät ne ja surmasivat palvelijat miekan terällä. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        1:18 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Poikasi ja tyttäresi söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa;
        1:19 katso, silloin suuri tuulispää tuli tuolta puolen erämaan ja iski talon neljään nurkkaan, ja se luhistui nuorukaisten päälle, niin että he kuolivat. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        1:20 Silloin Job nousi, repäisi viittansa ja leikkasi hiuksensa, heittäytyi maahan ja rukoili.
        1:21 Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."

        Job:
        2:6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."
        2:7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        2:8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.
        2:9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
        2:10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.
        2:11 Kun Jobin kolme ystävää kuuli kaiken onnettomuuden, joka häntä oli kohdannut, tulivat he kukin kotipaikastansa: teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar; ja he sopivat keskenänsä ja menivät surkuttelemaan ja lohduttamaan häntä.
        2:12 Mutta kun he jonkun matkan päässä nostivat silmänsä, eivät he enää voineet tuntea häntä; niin he korottivat äänensä ja itkivät, repäisivät kukin viittansa ja viskasivat tomua taivasta kohti päittensä päälle.

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Luoja loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

        Amen!

        Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!


      • kretuilunhedelmät

        yurki, palataan asiaan sitten kun sinua alkaa luominen kiinnostamaan.


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        yurki, palataan asiaan sitten kun sinua alkaa luominen kiinnostamaan.

        Hedelmä. Mihin pyrit ja miksi? Sinulla ei näytä olevan mitään annettavaa Luojaan luottaville ihmisille.


      • kretuilunhedelmät
        yurki1000js kirjoitti:

        Hedelmä. Mihin pyrit ja miksi? Sinulla ei näytä olevan mitään annettavaa Luojaan luottaville ihmisille.

        Minulla oli annettavaa, oikaisin harhasi Raamatun sanalla.

        Mutta tosiaan, palataan asiaan kun sinua alkaa luominen kiinnostamaan. Viikonloppuja!


      • kretuilunhedelmät kirjoitti:

        Minulla oli annettavaa, oikaisin harhasi Raamatun sanalla.

        Mutta tosiaan, palataan asiaan kun sinua alkaa luominen kiinnostamaan. Viikonloppuja!

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        JOTEN

        Älä enää petä ittees.


    • "Mielestäni tärkein kreationismiin liittyvä seikka on tulevaisuuden toivo."

      Aina kannattaa lentää aurinkoon, joka on pallosalama.

    • hohottaja

      Kyllähän tältä ja parilta muulta suomi24 uskis palstalta hyvät naurut aina irtoaa kun lukee uskisten sekoiluista.

      Varsinkin tällä kretupalstalla missä jyrki ja biblia sekoilevat on nauru herkässä. Onhan se tietysti rumaa nauraa aivopestyille idiooteille mutta minkäs teet.


      • ChristusPredator
        yurki1000js kirjoitti:

        kuis uskoon tullaan ?

        http://www.mahdollisuus.fi/

        Etkö uskiksena muka tiedä. Aivopesemällä tietysti. Mitä nuorempana aivopesu aloitetaan sitä pysyvämpi lopputulos saadaan joten kakarat kannattaa viedä niin pienenä kuin mahdollista pyhäkouluun.

        Linkittämäsi sivusto on malliesimerkki siitä kuinka uskikset armottomasti saalistavat päihteiden väärinkäyttäjiä, läheisensä menettäneitä ja muita henkisesti heikoilla ja vereslihalla olevia uskontonsa saaliiksi.


      • ChristusPredator kirjoitti:

        Etkö uskiksena muka tiedä. Aivopesemällä tietysti. Mitä nuorempana aivopesu aloitetaan sitä pysyvämpi lopputulos saadaan joten kakarat kannattaa viedä niin pienenä kuin mahdollista pyhäkouluun.

        Linkittämäsi sivusto on malliesimerkki siitä kuinka uskikset armottomasti saalistavat päihteiden väärinkäyttäjiä, läheisensä menettäneitä ja muita henkisesti heikoilla ja vereslihalla olevia uskontonsa saaliiksi.

        Kuis tullaan ateistiksi?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Kuis tullaan ateistiksi?

        Herää


    • Mikä ihmeen tulevaisuuden toivo? Sinäkin olet ilmeisesti odottanut jo vuodesta 1776, että maailmanloppu tulee ihan juuri kohta melkein heti. Älä tuudittaudu siihen uskoon, että sinut temmataan harvojen ja valittujen joukossa.

      • SS. Negatiivisuus ei kannata. Sellainen asenne myrkyttää sydämen.

        Sananl. 4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

        Ihmiset ovat iankaikkisuusolentoja. Lankeemus katkaisi hengellisen yhteyden ihmisen ja Isän välillä. Positiivista on, että Isän Poika tuli sillaksi Isän ja ihmisten välille:)

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0


      • Höps


    • PlööhPlööh

      Minä annan kaiken kunnian olemassaolostani vanhemmilleni, en millekkään sairaalle ja sadistiselle mielikuvitus Jumalalle. Jokainen järkevä tekee niin..
      Jumala voi painua uskovaisten kanssa hevonvittuun ja kauas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1960
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1517
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1330
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1235
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1111
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1037
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1017
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1002
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      851
    Aihe