Nyt olisi apu tarpeen radion ostossa

Lorenaa

Hyvät ystävät nyt on apu tarpeen siis minulla on tiedosta puutetta. Iltaöisin kun uni ei aina tahdo tulla kuuntelen yöradiota ja siihen olen jäänyt koukkuun.

Mutta mitä kummaa, vertaillessani radiotani jolla ikää jo vuosia siis äänen laatua. Vertaillessani Stereoiden ja TV:n ääniin kyllä ero oli selvä. Mieluinen hyvä musa radiosta kuunneltuna on miltei alle arvostelun.

Kysymys kuuluukin, millaisen "yö radion" hankin makkarin pöydälle jonka hinta- laatu suhde olisi kohdillaan. Huomautan vain kuuloni on hyvä ennallaan, tarkistutin sen männä vuonna. Ikää kun karttuu kaikki hyvän olon tunnetta tuovat välineet on hyvä olla toimivat, sillä valvomisen tunneista saa enempi irti hyvää musaa, kirkkain radio äänin kuunnellessa. Kun puikoissa on musaa esittelemässä matalaääninen, tunteikas mies, kuunnellessa vaipuu unen horkkaan helposti. Leonard Cohen`illa oli sympaatinen ääni ja mis muutenkin !!!

Varsin monet tuttavat kuuntelevat yöradiota, kaikki ovat sen hyväksi havainneet. Mieleni tekee kysyä, onko palstalaisissa muitakin kaltaisiani "yön töpröjä"?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi nyt, että kaikkeen puutun. Olen kuitenkinpikkusen sähkölle sukua ja luulen osaavani. Käynjossain vaiheessa tutkimassa Gigantin myymät radiot ja kerron sitten tuloksen.

      hetkonen tai kaksi

    • Täältä pesee!

      Grundig Music 61 Radio (valk) h. 59e.

      10 esiasetettua FM-kanavaa,herätys ja torkkutoiminnot. paristo tai verkko.

      Sisareni on samanlainen yönkuuntelija ja Grundigin ostin hänellekin. Ei pienessä radiossa mitään hi-fi ääntä ole, mutta puhdas ja kirkas..

      Vad tänker du om?

      • Lorenaa

        Kiitos radio vihjeestä. Nyt sitten Giganttiin katsomaan jospa sieltä löytyisi Grundig Music 61.
        Kiitos vihjeestä.
        L.


    • Kat.leija

      Täällä on ainakin yksi, jolla on yöpöydällään ikivanha pieni kelloradio, johon saa asettaa kahdenlaisen herätyksen ja jossa on kellonaika esillä, valon voimakkuuden saa säädettyä.
      Kanavien haku on tarkkaa puuhaa, mutta onnistuu kyllä. Radion merkki näyttää olevan Panasonic. Siinä oli alkujaan kuulokenapit, mutta mihin lie joutuneet. Kun vain toinen korvani kuulee hyvin, harmittaa että voin kuunnella radiota vain toisella kyljellä maaten. Netistä olen katsellut radioita, sieltä löytyy liikkeiden tarjontaa.
      Olen vaihtoehtoisesti ajatellut kuulokkeita, nehän parantaa sen radioäänen ratkaisevasti ja voisin kuunnella kummallakin kyljellä maaten.
      Jos radiota yöllä kuuntelen se on silloin puheradio.

      • Kat.leija

        Aha, ruuneperi olikin ehtinyt auttaa. Pitääkin laittaa muistiin tuo. On näköjään kehittyneempi laite tuo kun omani, varsinkin nuo esiasetetut kanavat.


    • Yksikorvainen olen minäkin ja kuulolaitettakinkäytän.

      sinäkään et siis oysty kuntelemaan stereofonisesti. Äänenlaatu on kyllä kuulokkeillaparempi kuin pienessä radiossa.

      • Kat.leija

        Onhan siitä yksikorvaisuudesta haittaa mutta tottuuhan siihen ja haitta on pienempi jos kuulevassa korvassa on hyvä kuulo.
        Kuitenkin bussissa on hankalaa jos kuuron korvan puolella joku sulle juttelee. Keväisin kun satakieli laulelee lehtimetsässä ei takuulla lintua näy, sillä sen laulu muuttaa paikkaa ja kuuluu aina kuulevan korvan puolelta. Äänen suunnan löytymiseen tarvitaan sitä stereokuuloa.


    • Kuuntelija1

      Mulla on tietsikassa hyvät irtokaiuttemit.
      Yleareenan kautta voi kuunnella aiemmin lähetettyjä ohjelmia.

      • Kuuntelen yöllä PUHE-radiota, koska olen tullut "allergiseksi" musiikille ja syykin on selvä. Jos sieltä tulee muistoja herättävää musiikkia, niin itkuhan siinä pääsee ja yöuni häipyy heti. Ajatukset laukkaa jos´missä, mutta puhe ei häiritse.

        Ärsyttävin siinä PUHE-radiossa on aamuisin soiva väliaika pimputus, joka muistuttaa puhelimen soittoääntä, mutta on muutenkin liian kova. Nyt olen jo tottunut siihen, koska harvoin, tai ei koskaan, minulle soitetaan jostain lasten kuskaamisesta, mitä aikaisemmin oli.

        Radioni on Pananasonic ja riittää minulle. Toista on lapseni luona, jossa joskus yövyn heidän lomien aikaan ja siellä on vain sellaisia CD-soittimella varustettuja "ufoja", joista ei saa asemaa paikalleen ja äänikin on tosi särisevä.

        On muuten parasta unilääkettä ainakin minulle, olipa se puhetta, tai musiikkia.


      • Kuuntelija1

        Pitänee paikkansa, valitsen kännykästä yleareenan kautta sopivan jutun, sitten valot poies ja peiton alle, hyvin usein nukahdan siihen jos sattuu mielenkiintoinen sitten ei.


    • Pitänee minunkin harkita yökuuntelua. Minähän kirjoitan omiaomlaatuisuuksiani tänneyölläkin. Pilmarilaisethaukkuvat minunkirjoittvan 17 tuntia. Mistä mihin tuo lienee?

    • havumetsien_mies-

      On otettava myös huomioon, mitä muuta haluaa radion tekevän kuin välittävän radio-ohjelmia.
      Toivooko sen soittavan myös cd- tai dvd-levyja? Haluaako kuunnella sillä äänityksiä mp3-soittimelta ja muistitikulta (usb-liitäntä)? Viimeksi mainittuun on yleensä valmius yli 60 euroa maksavissa vastaanottimissa.
      Jos äänentoistolle asetettavat vaatimukset ovat kohtuulliset, ei merkillä ole väliä.
      Meikäläinen pitäisi olennaisena tuota usb-liitäntää.

      • Lorenaa

        Ostin jo eilen Gigantista Ruuneperin suositteleman Grundig Music 61 radion. Juuri tällainen on sopiva "yökuunteluun" kun öisin sitä kuuntelen, siis puheradiota ja musiikkia. Ääni on todella kirkkaan "pehmeä" ilman mitään rahinoita ja sivuääniä. Valinta on minulle sopiva, kanavat löytyvät vain napin painalluksella joka osottautui hyvin toimivaksi. Kellon aikakin löytyy napin painalluksella. Siis makuuhuone radioksi hyvin sopiva, -keittiönkin. Aamukahvin keittoon lähtiessä senkun nappaa radion mukaan kuuntelu voi jatkua.

        Olohuoneessa onkin sitten muut aparaatit joten vaihtelua löytyy. Nyt ihmettelen kuinka minä olen voinut oppia käyttämään näitä laitteita, mielialan vaihdellessa mitä laitetta milloinkin haluan käyttää. Kun asun yksin nämä ovat niitä viihdykkeitä päivien piristeenä (yönkin)!

        Havumetsien miehen infosta tuli hyvin selväksi pienien kysymysten saattelemana, mitä pitää ottaa huomioon ja millaiset vaateet hankittavalle laitteelle asettaa. Selkeää hyvää opstusta, joka on ainakin minulle aina tarpeen.

        Ruuneperilta olen saanut ajan kuluessa moniin teknisiin kysymyksiin hyviä neuvoja, Joita noudattamalla olen saanut paljon apua, kiitos siitä.
        On hyvä että "havu-metsien" mies antoi asiantuntevia ohjeita audiovisuaalisien laitteiden hankinnassa mitä on hyvä kartoittaa ennen laitteen hankintaa, kiitos!

        Näitä apuvälineitä elämän piristykseksi on hyvä jokaisen hankkia, aikakin kuluu kun entisajan iltamissa! Nautitaan näistä marraskuun päivistä vaikka loskaisistakin kauniin musiikin siivittelemänä.

        L.


      • Kat.leija
        Lorenaa kirjoitti:

        Ostin jo eilen Gigantista Ruuneperin suositteleman Grundig Music 61 radion. Juuri tällainen on sopiva "yökuunteluun" kun öisin sitä kuuntelen, siis puheradiota ja musiikkia. Ääni on todella kirkkaan "pehmeä" ilman mitään rahinoita ja sivuääniä. Valinta on minulle sopiva, kanavat löytyvät vain napin painalluksella joka osottautui hyvin toimivaksi. Kellon aikakin löytyy napin painalluksella. Siis makuuhuone radioksi hyvin sopiva, -keittiönkin. Aamukahvin keittoon lähtiessä senkun nappaa radion mukaan kuuntelu voi jatkua.

        Olohuoneessa onkin sitten muut aparaatit joten vaihtelua löytyy. Nyt ihmettelen kuinka minä olen voinut oppia käyttämään näitä laitteita, mielialan vaihdellessa mitä laitetta milloinkin haluan käyttää. Kun asun yksin nämä ovat niitä viihdykkeitä päivien piristeenä (yönkin)!

        Havumetsien miehen infosta tuli hyvin selväksi pienien kysymysten saattelemana, mitä pitää ottaa huomioon ja millaiset vaateet hankittavalle laitteelle asettaa. Selkeää hyvää opstusta, joka on ainakin minulle aina tarpeen.

        Ruuneperilta olen saanut ajan kuluessa moniin teknisiin kysymyksiin hyviä neuvoja, Joita noudattamalla olen saanut paljon apua, kiitos siitä.
        On hyvä että "havu-metsien" mies antoi asiantuntevia ohjeita audiovisuaalisien laitteiden hankinnassa mitä on hyvä kartoittaa ennen laitteen hankintaa, kiitos!

        Näitä apuvälineitä elämän piristykseksi on hyvä jokaisen hankkia, aikakin kuluu kun entisajan iltamissa! Nautitaan näistä marraskuun päivistä vaikka loskaisistakin kauniin musiikin siivittelemänä.

        L.

        Sinäpä panit tuumasta toimeen radion ostossa. Hyvältä tuo näyttää, enpä minäkään tuohon yöpöydälle monipuolisempaa vekotinta kaipaa, ne on olohuoneen puolella minullakin. Ei kun Giganttiin radion ostoon. Poika minut sinne kuskatkoon.
        Mitä sinä Ruuneman siinä turhaan harmittelet, hyvä kun kerroit tuon merkin.


    • Hiukan harmittaa!
      Miksi minun piti lähteä opastamaan suudella kiireellä. Kaikki hyvät neuvot ensin ja sitten hankintaan.Noin sen olisi pitänyt käydä.
      Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan on sekin helppoa. Laite giganttiin ja saat rahat takaisin mukisematta. Myös uuden laitteen voit ostaa maksamalla välirahan. Vaihto-oikeus on 2-viikkoa. Että meninkin kaikki tietämään merkkiä myöten!
      Mikähän hinku minulla on olla milloin mikäkin mestari tietämään ja neuvomaan. Olet osaava, harkitseva ja tietävä, elämässä paljon oppinut. Ei Sinua myyjätkään olisi onnistuneet harhaan johtamaan.

      Tulipahan sentään "soipa peli" niinkuin sillä hermoroidipotilaalla leikkaushyötynä. Hermoroidivertaus kun lienet sairaanhoitaja.

      Soipikoon kaikki pelisi iloa ja viihdettä antaen, ihan öin ja päivin.

      ruuneperi

      • Anteeksi suuri kirjoitusintoni! Asiatonkin saatan olla.


      • xx1yy

        Hermoroidi????
        mahdoitko tarkoittaa peräpukamia eli hemorroideja.


    • Radiokuuntelijan.poika

      Minulla on vielä täysin toimiva Schaub Lorenz Touring 80 Universal matkaradio. Ostettu 1960-luvulla ja maksoi työmiehen kahden kuukauden palkan. Verkkolaitteen tein siihen itse pääasiassa elektroniikan hylkyosista ja yhä toimii. ULA kuuluu hyvin, muut aaltoalueet ei täällä betonikuutiossa juuri ollenkaan. Lieneekö lähetystäkään nykyään enää?
      Pari viikkoa sitten löysin roskakatoksesta hylätyn uuden näköisen matkaradion merkkiä Thomson. CD-asemakin siinä on ja mainostavat sen soittavan myös mp3 -pakattuakin. Testasin. Ei kuulunut. Työnsin virtapistokkeen perille asti radiossa niin kaikki toimii. Testasin ULA:n ja KP-aallot jotka siinä on. Paljon herkempi kuin tuo Schaubbi. Hyvä-äänisiä molemmat.
      En kuuntele kumpaakaan juuri koskaan saati sitten yöllä!
      On minulla stereotkin. 1970-luvun lopun huippulaitteet. Melkein kaikki toimii kuin uutena; levysoittimen (Dux = Philips) automaattipalautus ei toimi, jotain muovisilppua helisee sisällä. Vetohihnat muuttuivat joskus liimaksi; pienemmät tein O-rengaskumista (neopreenikumia), päät pikaliimalla yhteen. Vetohihnan tein polkupyörän sisäkumista, päät pikaliimalla yhteen. Ovat toimineet vuosikymmeniä kuin uutena.
      Jätekatoksesta löysin 1990 -luvun stereovahvistimen ja CD-soittimen. Ostin käytetyn virittimen 15 eurolla. Kaikki netistä verrattujen tehtaan arvojen mukaan vielä parempia kuin nuo 1970 -luvun huippulaitteet.
      Näitäkään harvoin kuuntelen. Oikeastaan en tarvitsisikaan.
      Kerrostalossakin 8 euron sisäantennilla kuuluu paljon paremmin kuin taloyhtiön keskusantennilla. Niin että se siitä keskusantennitekniikasta, josta minäkin maksan joka vastikkeessa vaikka en ole koskaan omistanutkaan edes TV:tä enkä aio omistaakaan. Oikeassa ovat lestaatit siinä, kun sanovat sen olevan "paholaisen sontaluukku"! Tuotteet ovat kyllä pääasiassa samaa molemmissa.

    • Tee se itse valmistaja saa hyvää halvalla jos osaa. Raha-apukin tuo meille vanhuksille hyvän tuloksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe