Jeesus ei ole enkeli

kukaHänon

Raamattu:
Joh 8: 24-25: Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

Jeesus sanoi ihmisten kuolevan synteihinsä siksi, että he eivät usko Jeesusta siksi kuka Hän on. Paavali kertoi kuningas Agrippalle totuuden siitä miten ihminen pelastuu Jumalan lapseuteen:

Apt 26:17-20: Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun (Jeesukseen) synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.

Se joka ei usko Jeesusta, siksi kuka Hän on, kuolee siis synteihinsä. JT:t opettavat Jeesuksen olevan ylienkeli Miikael. Seuraavaksi katsomme Raamatun opetuksen ylienkeli Miikaelista.

1 Tess 4:16: Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin

Tämä jae opettaa, että Herra Jeesus on tuleva alas taivaasta, ja tämän tapahtuman kunniaksi ylienkeli puhaltaa pasuunaan. Eli kysymyksessä on kaksi eri henkilöä Jeesus ja ylienkeli Miikael.

Juud 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Tämän kohdan opetus on, että ylienkeli sanoi perkeleelle: ”Rangaiskoon sinua Herra!” Tämä Herra tarkoittaa samaa Herraa eli Jeesusta, joka on kysymyksessä 1 Tess 4:16:n jakeessa olevasta Herrasta Jeesuksesta (kyrios), joka laskeutuu taivaasta alas. Ppkr tunnusti sen, että 1Tess 4:16:n Herra on sama kuin Jeesus. Joten Jeesus ja ylienkeli Miikael on kaksi eri asiaa.

Hebr 1:1-8: Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit". Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Alussa Jumala loi maan ja taivaan, eli Isä ja Poika yhdessä loivat maan ja taivaan. Raamattu opettaa enkelien oleva luotuja ja ylienkelikin on luotu. Raamattu ei opeta, että Isä ja ylienkeli loivat maan ja taivaan, koska Jeesus on Jumalan Poika eikä ylienkeli Miikael. Jeesus on enkeleitä korkeampi ja Hänen nimensä on paljon jalompi kuin enkelien. Jumala ei ole koskaan sanonut kenellekään enkelille (sanonta sisältää myös ylienkelin, koska ylienkeli on myös enkeli) sinä olet minun Poikani. Mutta, Jeesukselle Isä on sanonut; Sinä olet Minun Poikani. Ylienkeli Miikael ja Jeesus ovat kaksi eri asiaa. Raamattu opettaa myös, että kaikkien enkelien (mukaan luettuna ylienkeli) on kumarrettava Jeesukselle. Eihän Jeesus voi itselleen kumartaa. Ylienkeli ja Jeesus ovat siis Raamatun opetuksessa selvästi kaksi eri asiaa.

Nyt olemme mielenkiintoisen asetelman edessä, koska Jeesus sanoi, että te hukutte, koska ette usko minua siksi, kuka Minä olen. Jos uskot Jeesuksen olevan vain ylienkeli, niin sinä kuolet synneissäsi, koska Jeesus on Jumalan poika eikä ylienkeli.

Sanansaattaja-Lähettiläs
Mal 3:1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.

Edellä olevasta jakeesta perusteli kerran eräs JT minulle, että Jeesus on enkeli. Tämä jae kertoo meille sanansaattajasta, joka valmistaa tien Herralle eli Jeesukselle. Johannes Kastaja on tämä sanansaattaja ja liiton enkeli. Herra, joka äkisti tulee temppeliinsä on Jeesus Kristus.

Kirjoitus Petri Paavolan sivuilta

23

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KukaHänon

Jatkoa

VT:ssa on sana Malakh, joka tarkoittaa joko Jumalan enkeliä tai ihmistä, joka toimii viestinviejänä, eli sanansaattajana. Malakh sanaa käytetään siis myös Raamatussa ihmisestä, joka toimii viestinviejänä, seuraavista Raamatun kohdasta tämä käy selvästi ilmi.

1 Moos 32:3 Sitten Jaakob lähetti sanansaattajat edellään veljensä Eesaun luo Seirin maahan, Edomin alueelle.

Jakeessa sana sanansaattajat on hebreaksi malakh, joka merkitsee Jumalan enkeli, sanansaattaja. Jaakob lähetti viestinviejän Veljensä Eesaun luokse. VT on täynnä samanlaisia kohtia missä sana malakh-enkeli tarkoittaa ihmistä viestinviejänä.

Mal 2:7 Sillä papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus; sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.

Koko asia löytyy

Ylienkeli Miikael

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiynMy4ibLQAhXBCCwKHbAyBk0QFggiMAA&url=http://www.kotipetripaavola.com/Ylienkeli Miikael.html&usg=AFQjCNEsdmf8lCQ5yJG9nT4I2d7HqNTC8g

• ToropaisenKyynel

" Mal 3:1 Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.

Edellä olevasta jakeesta perusteli kerran eräs JT minulle, että Jeesus on enkeli. "

-Mutta Mal 2 jo loppuu jakeeseen: 17: Tai te kysytte: "Missä viipyy Jumalan tuomio?" Tuomio on tulossa, ja sitä ei anna enkeli, vaan Jumala. Ja Mal. 3:1 "Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni." Eli Jumalan eteen valmista tien, ja Jumala siis tulee.

-Ja Mal. 2:17 "tuomio" viittaa esim. seuraaviin Raamatun kohtiin:
        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10), tuskaa ja ahdistusta
        (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9), itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

Ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala eli jeesus oli Jumala.
        Ja Matt. 24:27 on Jeesuksen, Jumalan paluun kuvaus: Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo

Vartiotorniuskonnossa puuttuu tuomio ja rangaistus, Jeesus palasi 1914 mutta näkymättömänä ja kävi v. 1918 kehumassa vartiotorniseuralle vartiotonriuskontoa.

• kukaHänon

1 Moos 32:3 Sitten Jaakob lähetti sanansaattajat edellään veljensä Eesaun luo Seirin maahan, Edomin alueelle. Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. 1:9 Mutta ei ylienkeli Miik elkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen erraa alueelle. uud 1:9 Mu Jee sta, j sanoi perkeleelle: ”Rangaiskoon sinua Herra!” Tämä Herra tarkoittaa Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. Herraa eli Jeesusta, j malakh, joka merkitsee Jumala iota, vaan sanoi: "Rangai oon sana ttajat on uud 1:9 Mutta ei y Herra!" samanlaisia kohtia missä sana malakh-enkeli tarkoittaa ihmistä viestinviejänä., rohjennut lausua alueelle. uud 1:9 Mu tuomiota, vaan sanoi: "alueelle. uud 1:9 Mu sinua Herra!"

Tämän kohdan opetus on, Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. ylienkeli sanoi pyylylle erkeleelle: ”Rangaiskoon Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. Herra!” Tämä Herra tarkoittaa samaa Herraa eli Jeesusta, j
      Jakeessa sana erraa alueelle. uud 1:9 Mu Jeesusta, j sanoi perkeleelle:Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. sinua He ra!” T

Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle.

Tämän kohdan opetus on, että ylienkeli sanoi perkeleelle: ”Rangaiskoon sinua Herra!” Tämä Herra tarkoittaa sa

• Entäspäs

Tarkoitat että vartiotornikritiikki ei voisi toimia kun sinä yrität sitä höystää rivouksilla ?

Entä jos yrittäisit toimia vartiotornipedofiliaa vastaan, paljastamalla.

• pohtija_

Harmittaa jehovan todistajat,ne on niin vilpittömiä ja halu totella ehdottomasti ja nöyrästi raamatun mittapuiden mukaan.

Kumminkin verho on laskettu heidän silmien päälle,he ovat toisin sanoen sokaistuja.Pahalta tuntuu sanoa koko maailma on pimeyden vallassa.

• kukaHänon

Ja vielä tärkeä lisäys.
      Mu Jee sta, j sanoi perkeleelle: ” Pylly tuoksuu hyvälle!!” Tämä Herra tarkoittaa Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. Herraa eli Jeesusta, j malakh, joka merkitsee Jumala iota, vaan sanoi: "Pylly tuoksuu hyvälle !" samanlaisia kohtia missä sana malakh-enkeli tarkoittaa ihmistä viestinviejänä., rohjennut lausua alueelle. uud 1:9 Mu tuomiotaälle. Herraa eli Jeesusta, j malakh, joka merkitsee Jumala iota, vaan sanoi: " Pylly tuoksuu hyvälle" samanlaisia kohtia missä sana malakh-enkeli tarkoittaa ihmistä viestinviejänä., rohjennut lausua alueelle. vaan sanoi: "Pylly tuoksuu hyvälle! alueelle. uud 1:9 Mu sinua Herra!"

Tämän kohdan opetus on,susta, j sanoi perkeleelle:Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle. sinua He ra!” T

Tämän kohdan opetus on, Pylly tuoksuu hyvälle.

Tämän kohdan opetus on, että ylienkeli sanoi perkeleelle: ” Pylly tuoksuu hyvälle!” Tämä Herra tarkoittaa:Pylly tuoksuu hyvälle!

• Väittötappioko

Onko totta että todistajia on kielletty yrittämästä perustella Raamatun jakeella vartiotornin oppia, että Jeesus on väitettävä enkeliksi, Mikaeliksi ?

• Tietoalöytyy

Opin ja Liittojen kirja paljastaa ylienkeli Miikaelin olevan Aadam ja myös Vanhaikäinen.

Oppi ja Liitot 27:11. samoin Miikaelin eli Aadamin, kaikkien isän, kaikkien ruhtinaan, vanhaikäisen, kanssa;

Daniel 7:9. Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin ja Vanhaikäinen istuutui...

Kolmantena seitsemännen päivän (78 vrk:tta) alussa tuli olemassaoloon Mikael, joka eli noin kaksi kuukautta Mikaelina taivaassa ennen syntymistään Aadamiksi (Raamattu) 4150 eaa. ja myöhemmin hän eli Arjunana (Veeda-kirjallisuus) ja vielä myöhemmin 1150-1200 luvulla jaa. Englannissa eläneenä Will Stutelyninä (myös nimi Pat Noberline tarkoittaa häntä) joka kuului Robin Hoodin (Robin Locksley) joukkoihin. Miikael eli myös 1640-1700-luvulla Chesterissä, Usa:ssa nimellä William the Finn (S.Ilmonen Delawaren suomalaiset kirjasta)...

• Tietoalöytyy

Ja lissää tietoa tietämättömille. Kyllä täältä tietoa löytyy vaikka muille jakaa.

Daniel Pyllynreikä :9. Minun sitä katsellessani Pyllynreikä asetettiin ja Vanhaikäinen istuutui Pyllynreikänsä päälle.

Kolmantenauului Robin Hoodin Pyllynreikä (Robin Locksley) joukkoihin. Pyllynreikä eli myös 1640-1700-luvulla Chesterissä, Usa:ssa nimellä Pyllynreikä the Finn (S.Ilmonen Pyllynreikä suomalaiset kirjasta)..seitsemä Pyllynreikä et kirjasta).. vrk:tta) alussa tuli Pyllynreikä Mi Pyllynreikä , joka eli noin ka Hoodin (Robin ael eli myös 1640-1700-luvulla Chesterissä, Pyllynreikä nimellä William the Finn (S.Ilmonen Pyllynreikä suomalaiset kirjasta).. eläneenä tutelyninä (myös nimi Pat N l eli myös ren suomalaiset kirjasta)..

• Mercedes__

Enkeleistä ei tiedetä paljoakaan. Näitä kuitenkin on ja Enkelten kaupunkikin on olemassa. On myös nämä hyvin jakautuneita sodan takia ja tätä on käyty kauan. Maailma oireilee, kuin olisi jatkuvasti joku näkymätön sota, vaikka rauha onkin. Jos vaikka jostain syystä saisikin yhteyden enkeliin, niin hyvin varovainen täytyy olla, näitä on nääs kahta puolta. Ajatella saa, mutta toivattavasti ei missään tekemisissä. Jeesus Kristus ja Johannes Kastaja ovat hyvin lähellä enkeleitä, mutta eivät ole.

Nämä on niin suuria toimijoita nämä, että ihminen on todella pieni näihin verrattuna.

• kukaHänon

Lisäisin vielä pohdintaa:
      Raamattu:
      Joh 8: 24-25: 64:847:3765: minua pyllypylly Kuka Jeesussiksi, jo Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä sanoi ihmisten he sanoivat hänelle: "pyllypylly Kuka Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin ja sanoi ihmisten kuoleva misteJees sanoi heille: "Juuri se, mitä pyllypylly Kuka Jeesus minä puhunkin teille.

• lunastajamme

Jes. 63:9

Kaikissa heidän ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti heitä ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.

mm tässä viitataan Jeesukseen

Mutta Jeesus ei ole enkeli Miikael eikä kukaan muukaan enkeli, jossain kohdin tällä tosiaan tarkoitetaan sanansaattajaa

• lunastajamme

Ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus rektumissaansa koska ylipappi löi sinne seetripuisen veneentapin, joka oli peräisin Pietarin optimismijollasta. Rakkaudessaan ja ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus rektumissaansa, ja hän laski henkenahtingossa salaa pyllykaasua heille kaikkina muinaisina päivinä.

• Eikösparempi

Vartiotorniuskonnossa on tuo, jonka jokainen ymmärtää järjettömyydeksi, että vartiotornijehova pelastaa ihmisen tappamalla viattoman enkeli Mikaelin.

Miksei se ei olisi parempi niin, että pelastaa ihmisen ja ei tapa viatonta enkeliä ?

Vartiotorni on tarpeisiinsa väärentänyt Joh. 1:1 Jumalan pienelle alkukirjaimelle, saaden siitä itselleen yhden epäjumalan (lisää ? )

5 Moos 18:20-22 mukaisella väärällä profeetalla tarvinnee olla epäjumaliakin ?

(5 Moos 18:20 todistaa vartiotornin vääräksi profeetaksi, povariksi, kun ennustus maailmalopulle ei ole toteutunut, esim. vuosille 1914, 1925 ja 1975, jolta osin vartiotorni esitteli omaavansa ylitsepursuavat todisteet Herätkäässä nro 23 v. 1968)

• MiekanSanoma

Jeesus ei palannut antamansa lupauksen mukaisesti aikalaistensa elinaikana joille ko. lupauksen kohdisti.

Mutta jatkakaa vain lillukanvarsista kiistelyä, niinhän se on ollut jo kristillisyyden ensimetreiltä alkaen "väärin" ajattelevien ja tulkitsevian vainoineen ja tappamisineen.

Mutta antoihan teidä Jeesus-Jumalanne siitä mallin seurattavaksi, kas näin:

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

"Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "(Matt. 10:34-38)

Kaunis ja epäitsekäs sanoma, ei suinkaan narsistinen. Voitte muistella sitä vaikka nyt pakanajuhlanne ja valhepukkien kunniaksi ;-)

Hellelu'Jah, eli siunatkaa Jahia!

• Penuela777

Apostolit olivat ihmisiä kuten tekin. Paavali enemmän muita. Ihminen. Yksikään sielu ei olisi pelastunut ilman Jeesuksen väliintuloa. Jumala lähetti osan itsestään...pelastaakseen ..osan itseään. Ihmisen..joka oli jo kuin miltei " Jumala" .. Mitä. !??..Isä!!?? Taivaassa!!?? Juuri näin.. Isämme halusi pelastaa meidät!! Outoa! ? /"pyyteetöntä rakkaus..Sebaot. .Rauhan ruhtinas..Taivaan Isä.. Tämän kaltainen.. parempi kuin ikinä mikään vanhempi maan päällä.. Miksi edes kukaan enää epäilee!!!?? Miksi!!!??

• Penuela777

Taas se tapahtui.. sanomaan ei julkastu! !!

• No nyt se minun sanoma jukaistiin...vihdoin. Laitan sen vielä tähän jos sen joku satanan oma vielä poistaa. .
        Apostolit olivat pyllyreikiä kuten tekin. Paavalin pyllyreikaa enemmänoli jo kuin muita. Ihminen. Yksikään sielu ei olisi Juuri pyllyreikaa näin.. Isämme halusi pelastaa meidät!! Outoa! ? /"pyyteetöntä pyllyreikaa rakkaus..Sebaot ilman Jeesuksen pyllyreikaa. Jumala lähetti osan Juuri pyllyreikaa näin.. Isämme halusi pelastaa meidät!! Outoa! ? /"pyyteetöntä pyllyreikaa rakkaus..Sebaot...pelastaakseen ..osan itseään. Ihmisen..joka oli jo kuin miltei " Jumala" .. Mitä. !??..Isä!!?? Taivaassa!!??. .Rauhan pyllyreikaa..Taivaan pyllyreikaa.. Tämän kaltainen.. parempi kuin ikinä mikään vanhempi maan päällä.. Miksi oli jo kuin kukaan enää epäilee pyllyreikaa!!!?? Miksi!!!??

• Stunttonttu

kukaHänon 18.11.2016 12:50

"Jeesus ei ole enkeli"

-Ei niin. Taas ajankohtaisessa jouluevankeliumissa Jeesus on Pyhän Hengen siittämä, mutta enkeli on hän, joka kertoo siitä, kuin uutismies ennen mtv3:ssa.
      Enkeli on yleensäkin Jumalan sanansaattaja.

Pyhä Henki, Jumala (ilman kroppaa eli henki, ja Jumalana Pyhä = Pyhä Henki) on siis siittänyt, ja Jumalasta tulee Jumala, minkä sitten esim. Joh. 1:1 vahvistaa, Jeesus on Jumala (kavahda UM-pamflettia, yksi sen väärennöksistä on tuo Jumala pienelle alkukirjaimelle väärennettynä, epäjumalaksi siis)

Enkeli ilmoitti suuren ilon, ja Luuk. 15:23 kertoo suuren ilon olevan juhlan aihe.
      Meidän tulee rukoilla joulujuhlan kunniaksi myös todistajien puolesta ja antaa pikku joululahjakin, ollaksemme kristillisiä. Ei isoa, ettei seurakuntavanhin takavarikoi sitä.

• kenenhän.lie

"Pyhä Henki, Jumala (ilman kroppaa eli henki, ja Jumalana Pyhä = Pyhä Henki) on siis siittänyt"

Mitä, eikö Jeesus olekaan Isän poika?

• Nimestämieleen

Niin, UT ei käytä "Jehova" -nimitystä.

Jouluevankeliumin enkeli kertoi tilaisuudessa hyväksi katsotun tiedon.

Joh. 1:1 kertoo Jeesuksen Jumaluuden.

Jeesus itse tosiaan käytti vain taivaan Isän nimikettä

• 1m2a

Ei ole mitään jouluevankeliumia, vaan kertomus Jeesuksen syntymästä. Yleisestihän tunnustetaan, ettei Jeesus edes syntynyt joulukuussa, vaan aikaisemmin syksyllä, jolloin paimenet olivat vielä kedolla. Eikä Jeesus koskaan viettänyt pakanuudesta alkunsa saanutta joulua syömällä kinkkua ja mässäilemällä. Eivätkä hänen seuraajansakaan tehneet niin. Kookoolla sitä vastoin on oma jumalansa, jonka ilosanomaa hän usein kuuluttaa. Mahtaakohan hän asustella koko ajan pöntöllä?

• Kirjakääröt

Mal.2:7. Biblia (1776). Sillä papin huulet pitää opin kätkemän, että lakia hänen suustansa kysyttäisiin: sillä hän on Herra Zebaotin enkeli. (sanansaattaja).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      74
      1710
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1678
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1410
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      310
      1358
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1270
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1239
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1096
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1089
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      96
      1029
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe