Otsikon saa ottaa miten kukin haluaa.
-
Katselen tässä telkkarista Saamen-kielisten ihmisten valitusta kuinka talot kaatuvat mereen kun routa sulaa.
Toukat tuhoavat Vaivais-Koivikkoa jne.
-
Samaan aikaan Suomessa Ohtonen ihmettelee miksi Ahmoja ei saa olla enenpää Porojen joukossa.
Vaan Ahmat pakotetaan siirtymään etelään.
Ehkä Stadiinkin asti.
-
Aprikointi:
Miksiköhän tehdään mahtavia, kalliita valitus-eepoksia, vaan ei valmistauduta väistämättömään tulevaan?
Tutkainta vastaan on kallista taistella.
Tutkaimen huomioon-ottaminen on panostus tulevaisuuteen.
H.
Filmatut valitukset
94
368
Vastaukset
- enmilläänkeksi
@hunksz
"Miksiköhän tehdään mahtavia, kalliita valitus-eepoksia, vaan ei valmistauduta väistämättömään tulevaan?
Tutkainta vastaan on kallista taistella.
Tutkaimen huomioon-ottaminen on panostus tulevaisuuteen."
Niih, just niin!
Mustan Barbaarin äidin ja sisaren kohtelu ei johda esitutkintaan – Syyttäjä: Rikosta ei epäillä
http://yle.fi/uutiset/3-9147056
Tallinnanaukion tapahtumat 11.9.2016
https://www.poliisi.fi/helsinki/prime101_fi.aspx/1/0/tallinnanaukion_tapahtumat_11_9_2016_51626 Vastaus löytyy korppiksen aloituksesta ,ihmise haluaa kuulla sitä mitä he oikeeksi uskovat ja siks ne hakee oikean vastauksen vaik kivennavalta.
Kuten sanoit ,totuus kielletään helpoilla ja hepposilla uskomuksilla"kiusattukeksi"
He ottivat otsikon toisella tavalla kuin minä.
Mutta.
Niin saa mennäkin.
Kunhan ei niin pitkälle mennä että Paloma ja Korppis tulevat jatkamaan pakolaisillaan.
Tuo asia ei kuulu tähän.
H.- VoiHyvänenAika
Saamelaisten uutisista ei juuri muuta löydy kuin valitusta ja valitusta. Ei niin pientä asiaa etteikö siitä olisi valitettavaa ( vrt. transvessat ). Vaikuttaa ettei heidän elämä ole muuta kuin pelkkää helvettiä.
"VoiHyvänenAika"
En katsonut uutisia.
Minä katsoin Suomen Television maksamaa dokumenttia.
Seksuaali-viittaus kommentissasi kuuluu omille lauteillesi.
H.
Aamu-teeveen viisaat ilahtuivat tiedosta että Suomi on valittu kärkeen matkailu-maana.
Viisaat eivät tajunneet että muualla maailmassa on kyllästytty typeriin turisti-laumoihin.
-
A.Bernerin mukaan maa-seudun autoilun verotusta on muutettava.
Muuten ei riitä rahaa Stadin Espoo-Metroon eikä Stadin Guggenheimiin.
Eikä myöskään Stadin sähkö-autoilun valtion-tukiaisiin.
Eikä ilmaisiin sähkö-polku-pyöriin.
Stadin ilman pitää puhdistua.
Maa-setu haiskoon kuten mielensä tekee.
Kunhan maksaa siitä riittävästi Stadille.
-
Suomeen ehdotetaan Olympialaisia.
Kisojen järjestäminen on lmeisesti tullut niin kalliiksi että vain Suomella on enää varaa höperyyksiin.
Onhan Suomella myös uusinta tieto-taitoa kansain-välisestä majoittamisestakin.
-
H.- Tavuviiva
Karmeeta. Muistan MM-kisojen avajaiset ja kun satoi satoi satoi satoi ja sen hirveän esityksen, mikä oli ympätty mukaan ja se jatkui jatkui jatkui ja häpeson häpesin häpesin.
Siis tämä rahareikä kiinni.
Guggenheimin olisi voinut heittää vantaan Tiksiin, siihen Heurekan viereen pöpelikköön. Nyt on lentokenttäjunayhteys, joten väkeä voisi tulla eri suunnilta sinne ja onhan Tiksin keskusta aika autenttinen...... Rakastan taiteita, mut 5 miljoonainen pikkumaa - hei haloo, eikö ole tärkeämpiäkin kohteita.
Joo ihan niinkuin tässä maassa olisi julkisia varoja, millä mällätä.
Seuraavalle hallitukselle kehkeytyy oikein jättipotti selvitettävää.
Tuhertavat 4 miljardinsa kanssa. Tässä sitä lumepolitiikkaa on ollut.
Jos olisi keinu, ottaidin oikein h-tinmoiset kiepit.
- Kumppani.epäkunnossa
Alttarilla luvattu takuu ei toimi.
Sovellutus ei päivity.
Siirrynkö manuaalliseen käsikäyttöön.
Kuinka vaihto toimii, hyvitetäänkö vanhasta vuosimallin mukaan. Yli 80 000 poroa ovat kuolleet nälkään Siperiassa viime vuosikymmenellä, reportoi Biology Letters. http://rsbl.royalsocietypublishing.org/content/12/11/20160466
Syynä ilmastonmuutokset siis ilmaston lämpeneminen.
Talot sortuvat kun routa sulaa Jäämeren rannalla.
Jääkarhut hukkuvat kun joutuvat etsimään sapuskaa aina kauempana jäälautan reunoilta.
Trump tulee heittämään paperikoriin kaikki kansainväliset ilmaston hallintasopimukset. Ne haittaavat USAn teollista kasvua ja tuottavuutta. Toisaalta on ehkä hyvä että tulevilla sukupolvilla tulee olemaan omat inhovihollisensa menneisyydestä. Tietävät ketä syyttää."Paloma.se.co"
Jää-Karhut ovat siirtyneet rannalla makoileviin Mursuihin.
Satunnaisesti lapsiin. (Venäjä).
Viisaimmat Karhuista.
Typerykset niistä maksavat kalliisti laiskuudestaan.
Porot eivät ole vielä oppineet muuttamaan Jäkälästä Juolukoihin.
-
Olen pitkälri Trumpin kanssa samaa mieltä.
Kuten fiksuna tyttönä huomasitkin.
Viittaan aloitukseni Aprikointi-osaan.
kram
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Jää-Karhut ovat siirtyneet rannalla makoileviin Mursuihin.
Satunnaisesti lapsiin. (Venäjä).
Viisaimmat Karhuista.
Typerykset niistä maksavat kalliisti laiskuudestaan.
Porot eivät ole vielä oppineet muuttamaan Jäkälästä Juolukoihin.
-
Olen pitkälri Trumpin kanssa samaa mieltä.
Kuten fiksuna tyttönä huomasitkin.
Viittaan aloitukseni Aprikointi-osaan.
kram
H.korjatkaa kärli rlump
H.
- talvi.va
Menin eilein nukkumaan mielessäni Japanissa annettu tsunamivaroitus.
Aamusella joka oli jo pitkällä aamupäivässä heräsin paksuun pilviverhoon.
Ohkosen ohjelma myytiin ainakin Ranskaan ja oliko Belgiaan, kattaneeko kustannukset. Onhan ne pandatkin lisääntyneet, kun näytettiin Suomen telkkarissa olosuhteet."talvi.va"
Toivottavasti et joudu palstalla vaikeuksiin minun antaessani sinulle kommentistasi kunnia-maininnan.
Et saa mainintaa siksi, että kommentissasi olisi mitään uutta maatamme mullistavaa.
Saat sen siksi että vastasit asia-aloitukseen.
Myös siksi että vastasit minun aloitukseeni.
yst.
H.- meni.perille
hunksz kirjoitti:
"talvi.va"
Toivottavasti et joudu palstalla vaikeuksiin minun antaessani sinulle kommentistasi kunnia-maininnan.
Et saa mainintaa siksi, että kommentissasi olisi mitään uutta maatamme mullistavaa.
yst.
H.Olemme jo kauan sitten ymmärtäneet neitojen tekevän parhaansa ja melkein mitä tahansa että huomaat heidät 😅
- talvi.va
meni.perille kirjoitti:
Olemme jo kauan sitten ymmärtäneet neitojen tekevän parhaansa ja melkein mitä tahansa että huomaat heidät 😅
Kiitos, että huomioit minut! Minulla on nyt tuplasti hyvä olla :)
- talvi.va
hunksz kirjoitti:
"talvi.va"
yst.
H.Olen "otettu". ;)
- meni.perille
talvi.va kirjoitti:
Kiitos, että huomioit minut! Minulla on nyt tuplasti hyvä olla :)
Mä huomioin hunkin 😅
- talvi.va
meni.perille kirjoitti:
Mä huomioin hunkin 😅
Ai jaa, no olen sitten yksinkertaisesti hyvä oloinen.
- mimmimum-..mi
Talviolympiakisat 2026 Suomeen....Tampereella olisi silloin valmiudet ..sanoo pormestari....Suuret on suunnitelmat..
Yksi asia taas mikä minua aina jaksaa ihmetyttää... on tuo liito-oravien suojelu...eikä kukaan tavallinen kulkija niitä ole edes koskaan nähnyt... Liito-oraville istutetaan 80 puuta ...eri lajeja ....puiden lisäksi täydennetään hyppypylväillä...10 metriä korkeilla ...sekä asetetaanriista kameroita ....joilla voidaan seurata oravia.....oi olisipa liito-orava.......
Lähden nyt liitämään lenkille.....kun tuli luvattua..."mimmimum-..mi"
Noh...
Onhan Dömbereellakin sitä rahaa.
Stadia matkien kaivavat tunneleita, katu-junia ostelevat.
Pisaroina ratoja rakentavat.
Toivottavasti liitelevät virheettömästi.
Etteivät liiskaannu raitioille.
H.
- henrjii
Ikinä en ole kuulut yrittäjien kehuvan kuinka hyvin menee,
työttömät on joskus kehuneet, että hyvin menee, ei kannata mennä
töihin. Nykyään sekin on varmaan korjattu Omat tutkaimeni ovat niin niin lyhyet, eli kangas on tarkkaan kudottu loppuun, ei paljon kannata tulevaisuuteen panostaa.
mamu-juttuihin en paljon nokkaani pistä, mutta nyt on tainnut tulla viimeinen langanpätkä käteen.
Ajattelen, että papit ja piispat voivat tehdä mitä vaan, minua se ei heilauta, iloisena nekin verot maksan, vaan nyt heilauttaa...
Uskon kaikkeen hyvään niin kuin nyt joulupukkiin, mummoihin ja pappoihin , miehiin ja naisiin, lapsiin varsinkin, ja tietty on mulla se ikioma taivaanisäkin.
Nyt ne noita kirkkoja mamuille asunnoiksi, niin eipä enää tarvitse minun pientä leskenropoani siihen kolehtiin keräillä.
Menen tuonne metsäni polun varteen ja siellä ajattelen, itken ja nauran, ja niille sammalkiville tai metsän puille suruni kerron.
PItäkööt kirkkonsa. Muuttakoot muslimeille temppeleiksi...voi yökki tätä armasta isänmaata. ja sen ajattelemattomia päättäjiä. Olen tullut vanhaksi kun ymmärrys ei yllä.
Arvaa, että vihainen olen, palavan ja polttavan kirjeen illalla papeille ja piispoille väännän ja en kyllä yhtään sanojani säästele, Risikkokin kuulee kunniansa.
Mitä ne nyt minun pienen hiiren mietteistä mutta saanpahan asian sydämeltäni ja tämä netti on siitä hyvä, että kirjoitukselleen saa helposti ison jakelun.- talvi.va
Hyvä rosaliiin!
Itse en kuulu kirkkoon, joten kirkollisverorahoilla tukeminen ei koske. Mutta, mutta tuo Risikko ja tukipaketti pefletti sentään. - rahat.muualle
Mukava nähdä että sinullakin rosalii silmät aukesivat.
Minä erosin kirkosta jo kolmatta vuotta sitten kun katsoin, että kirkko hyysää näitä maahantunkeutujia liian innokkaasti.
Samasta syystä en myöskään Punaiselle Ristille anna rahaa. - Maine.tallella
rahat.muualle kirjoitti:
Mukava nähdä että sinullakin rosalii silmät aukesivat.
Minä erosin kirkosta jo kolmatta vuotta sitten kun katsoin, että kirkko hyysää näitä maahantunkeutujia liian innokkaasti.
Samasta syystä en myöskään Punaiselle Ristille anna rahaa.Miksi et?
PR auttaa juuri siellä, missä apua tarvitaan. Siitähän mamuvastaiset aina paasaavat: Apu sinne kotopuoleen, ei tarvitse tulla meidän aidan taakse ruikuttamaan.
Anna ja avusta kaikkia ulkomailla työskenteleviä avustusjärjestöjä, niin ei tarvitse katsoa pakolaislaumoja täällä.
Täällä pitää mamuja hyysätä, koska meiltä menisi muuten maine. Kauheaa olisi, jos maailmalle leviäisi kuvia kodittomista mamuista siltojen alla. Riittää, kun Romanian mustalaisista näitä vietejä kuullaan.
- eppu2
Jospa he valittavat siksi, että toivovat, että muut valmistautuisivat heidänkin puolestaan.
- mimmimum-..mi
Silloin kun tiedotettiin Talvivaaran 100miljoonan lisärahoituksesta.....se todella harmitti...että taas rahaa sinne.... mutta olen vähän niinkuin takinkääntäjä tässä asiassa.....kun alkaa ajattelemaan eri näkökulmista sitä....
Luin tuon Valtaojan kirjoituksen....
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/valtaoja nalkamaa-57948- mimmimum-..mi
Ja taas se jätti pois osan.....no kyllä te osaatte hakea jos se kiinnostaa.....
- talvi.va
Mä tulin vaan kertomaan, että pian alkavassa A-studiossa keskustellaan, että miten Suomi hyödyntää tulevat turistivirrat. Suomi on nyt suksee maailmalla.
Huomenna sitten aamu-tv:ssä ilmastonmuutoksesta. Että silviisii.- ettäsilviisii
Osataan itsekin lukea ohjelmatietoja.
- talvi.va
ettäsilviisii kirjoitti:
Osataan itsekin lukea ohjelmatietoja.
Ok. Sori!
Liittyi mun mielestä aiheeseen.
Pidä ittes miehenä!
Minua jäi kummastuttamaan t-päiväinen A-talkin keskustelu joiltain osin.
Oleskelu-lupa evätään.
Sen jälkeen valtio sopii kirkon kanssa että kirkko hoitaa rikolliset kirkollis-veroillaan?
Ainoastaan virka-miehet puolustivat lakia.
Kirkollinen puna-pää ei välittänyt mistään.
Missä on teevee?
Onko tuo Lestadiolaista?
Peruna-teatteria?
H.Oletteko muuten huomanneet että kasvistomme vieras-lajien(jätti-putki esim.)
tuhoaminen ja kiusaaminen on nykyään kasvi-rasismia.?
Tämä ei ole vitsi.
H.- mimmimum-..mi
hunksz kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet että kasvistomme vieras-lajien(jätti-putki esim.)
tuhoaminen ja kiusaaminen on nykyään kasvi-rasismia.?
Tämä ei ole vitsi.
H.Saako jättibalsamia ja lupiineja hävittää....niitä villejä lupiineja......
- eppu2
mimmimum-..mi kirjoitti:
Saako jättibalsamia ja lupiineja hävittää....niitä villejä lupiineja......
Niitä pitäisi hävittää. Jättiputki on myrkyllinen, koskeminen aiheuttaa palovammojen kaltaisia vammoja.
Itse juuri syksyllä harrastin lupiinin hävitystä, ettei leviä liikaa.
Jos vieraslajit saavat vapaasti levitä, huonosti käy alkuperäiskasvistolle.
Niimpä tuo H:n ´kasvirasismi´ on hyvä vertauskuvaksikin. - mimmimum-..mi
Piti vielä palata tuohon jättipalsamiin....pojan tontin reunalle levinnyt aivan luonnon niitystä....oja on välissä ...mutta se jättipalsami leviää tosi pitkälle kun se ampuu ne siemenensä....Samoin on yhdellä omakotialueella levinnyt...kaunis se on kukkiessaan mutta valloittaa kaiken muun....
mimmimum-..mi kirjoitti:
Piti vielä palata tuohon jättipalsamiin....pojan tontin reunalle levinnyt aivan luonnon niitystä....oja on välissä ...mutta se jättipalsami leviää tosi pitkälle kun se ampuu ne siemenensä....Samoin on yhdellä omakotialueella levinnyt...kaunis se on kukkiessaan mutta valloittaa kaiken muun....
"mimmimum-..mi"
Neito päättää ihan itse, minne rasisminsa kohdistaa.
Näin äkkiä kysyttäessa uskoisin että ei rasismia ainakaan mies-puutarhureille.
Nyppii heiltä loiset vain hellästi.
-
Hän varmaan ymmärtääkin että otin katsomastani luonto-dokumentista(ulko-maisesta) tuon kasvi-rasismin.
Dokumentissa kun kasvi-rasismia ei käytetty YLE:n tapaan.
Väärä-uskoisia maamme kanta-Suomalaisia vastaan.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"mimmimum-..mi"
Neito päättää ihan itse, minne rasisminsa kohdistaa.
Näin äkkiä kysyttäessa uskoisin että ei rasismia ainakaan mies-puutarhureille.
Nyppii heiltä loiset vain hellästi.
-
Hän varmaan ymmärtääkin että otin katsomastani luonto-dokumentista(ulko-maisesta) tuon kasvi-rasismin.
Dokumentissa kun kasvi-rasismia ei käytetty YLE:n tapaan.
Väärä-uskoisia maamme kanta-Suomalaisia vastaan.
H.Kyllä näille lupiineille, jättipalsameille, jättiputkille, niin kauniita kuin ovatkin, täytyy vähän vastarasismia harrastaa.
Emmehän me voi antaa niiden terrorisoida kielojamme, neilikoitamme, kurjenpolviamme, metsätähtiämme, valkovuokkojamme, leinikkejämme, keto-orvokeitamme jne... jne....
Otanpa sen otsikon näin...
Ensi kerran elämässäni eilen jouduin vapauden riiston kohteeksi,
puolitoista tuntia ja en saattanut tehdä mitä halusin, oikeita sanoja ei löytynyt tilannetta laukaisemaan, soitin 112 ja sen jälkeen puhelimeni rikottiin.
Pahinta oli se, että se tapahtui työtilanteessa, saamani mustelmat ovat merkki väkivallasta vapauden riiston yhteydessä.
Olen aina arvostanut vapauttani joka suhteessa, nyt se oli vain syksyinen märkä rätti hetken. En edes leikilläni ole koskaan ollut tahtoni vastaisesti mutta nyt olin todellisuudessa. Kaikki meni sairauden ja asiakkaan puuttuvan lääkityksen piikkiin.
Pahinta tälläisessa tilanteessa on hetki sen jälkeen kun tilanne on ohi, sitä kelaa omaa osuuttaan tilanteessa ja ratkoo ja pyörittelee sanoja ja itse kunkin siirtoja, mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Hakee syyllisiä, etsii syyllisyyttä.
Jos tilanne ja jälkipuinti voi olla näin riistävä ja satuttava tämän tasoisessa väkivallanteossa, niin kuinka kauheaa se on esim perheväkivaltatilanteen tai raiskauksen jälkeen esim, voin vain rahtusen nyt kuvitella paremmin kuin ennen.
Aamupäivän olen kirjoittanut raportteja ja kirjelmiä sinne ja tänne, suurimman osan omiin arkistoihini, jokaisella omat selviytymikeinonsa vaikeissa ja mieltä hiertävissä tilanteissa. Kirjoittaminen on minun terapiaani, maanantaina kun joudun kuulusteluun, tilanne on jo kohdallani ohi.- mimmimum-..mi
Jäi niin mieltä vaivaamaan tuo sinulle tapahtunut... pelkäsitkö kovasti siinä tilanteessa....saitko apua ...vai pääsitkö ominavuin ulos tilanteesta....varmaan menee pitkään että pääsee pelosta...
Kävin usein palvelutalossa jossa äitini asui....siellä kuulin monesti hoitajien puheista että vähän pelkäsivät joitakin asukkaita....eivät päästäneet kovin lähelle...oli heitä tönittykin...Jos tarkoitat tuota mitä edellä kerroin...niin ei siinä itse tilanteessa pelko paljon mieleen tullut, lähinnä yritti vain katsoa, ettei satu isompia vahinkoja riehujalle toisaalta ympäristölle ja varsinkaan muille. Onneksi sain se rajattua yhteen huoneeseen, siellä sitten kolisteltiin, kun sanat eivät mitenkään riittäneet. Harhat voivat olla melkoisia kun niitä tulee ja minäkin vaikka olin hänelle vanha tuttu, olin jotain ihan muuta, jokin suuri uhka.
Varmaan palvelutaloissakin tapahtuu vaikka mitä, mutta siellä on koulutettua henkilökuntaa ja konstit kohdata riehumista ja ehkä apukin lähempänä. Yleensähän sinne henkilöitä valittaessa otetaan huomioon sopivuus, riehujat kuuluu muualle.
Nykyäänhän missä vain voi joutua vastaavaan tilanteeseen, kun avohoidossa on niin paljon väkeä. ja eihän sitä tarvita kuin lääkkeitten unohtaminen tai ehkä nestevajausta tai jotain häikkää sokereiden kanssa ja jo jotain saattaa tapahtua.
Tuleepas pitkä sepostus, sain apua kun soitettiin 112 tuli poliisi ja ambulanssi ja sillä hän sitten lähti matkaa jatkamaan.
Ensin sitä rauhoitti vain muita, ei mitään hätää, kaikki ihan hyvin ja kun se tilanne lopulta asettui, menin yhteen huoneeseen ja itkin ja kiroilin itekseni pieneen ääneen ja isoon itkuun, silloin kaikki purkautui.
Ei siitä mitään kammoa tai pelkoa tullut, lisää vaan, ensi kerralla sitä osaa jo paremmin ja viisaammin kohdata.- mimmimum-..mi
rosaliiin kirjoitti:
Jos tarkoitat tuota mitä edellä kerroin...niin ei siinä itse tilanteessa pelko paljon mieleen tullut, lähinnä yritti vain katsoa, ettei satu isompia vahinkoja riehujalle toisaalta ympäristölle ja varsinkaan muille. Onneksi sain se rajattua yhteen huoneeseen, siellä sitten kolisteltiin, kun sanat eivät mitenkään riittäneet. Harhat voivat olla melkoisia kun niitä tulee ja minäkin vaikka olin hänelle vanha tuttu, olin jotain ihan muuta, jokin suuri uhka.
Varmaan palvelutaloissakin tapahtuu vaikka mitä, mutta siellä on koulutettua henkilökuntaa ja konstit kohdata riehumista ja ehkä apukin lähempänä. Yleensähän sinne henkilöitä valittaessa otetaan huomioon sopivuus, riehujat kuuluu muualle.
Nykyäänhän missä vain voi joutua vastaavaan tilanteeseen, kun avohoidossa on niin paljon väkeä. ja eihän sitä tarvita kuin lääkkeitten unohtaminen tai ehkä nestevajausta tai jotain häikkää sokereiden kanssa ja jo jotain saattaa tapahtua.
Tuleepas pitkä sepostus, sain apua kun soitettiin 112 tuli poliisi ja ambulanssi ja sillä hän sitten lähti matkaa jatkamaan.
Ensin sitä rauhoitti vain muita, ei mitään hätää, kaikki ihan hyvin ja kun se tilanne lopulta asettui, menin yhteen huoneeseen ja itkin ja kiroilin itekseni pieneen ääneen ja isoon itkuun, silloin kaikki purkautui.
Ei siitä mitään kammoa tai pelkoa tullut, lisää vaan, ensi kerralla sitä osaa jo paremmin ja viisaammin kohdata.Hyvä sitten ....että ei pelkoa.....ainahan ne jotain jälkiä jättää ....Nuo harhat ja lääkkeiden unohtaminen ovat aikapahoja juttuja....uutta minulle oli että jopa virtsatien tulehdus voi aiheuttaa agressiivisen purkauksen .....vanhuksella...
Suden jäljet riihen takana ja puutarhassa, kyllä petoeläinten pitää saada kulkea myös ihmisten ilmoilla.
Oletetut Ahman jäljet havaittu jo vuosia sitten.
Poromiehet ovat huonoja laskemaan, ahma tappanut saman poron moneen kertaan.
Jokaisesta kerrasta tulee korvaus.
Ohtonen kyttäsi ahmaa Kainuussa päiväkausia metsäkopissaan ja kuinka ollakaan, sieltä tämä arka eläin tulikin näytille.
Kuviakin äijä ehti napsia.
Takuulla oli houkuttimeksi joku raato raahattu.Aamun uutisissa "expertti" kirjoitti Suomen tulevaisuuden lepäävän start-up-yrityksissä.
Tuon tyypin yeitykset ovat niitä, joille haetaan rahoitus valtiolta.
Jos menestystä tulee, mennään pörssiin ja myydään yritys Kiinaan.
Tuo on siis nuorten tyyli hoitaa businesta.
"Kestävä kehitys" tarkoittaa heille yhden, parin miehen kestävää kehitystä.
-
Kuinka pitkälle siis maamme kannattaa nuoriaan kouluttaa?
Jos se ei maallemme mitään tuota.
Ulko-maille vain.
Maamme kun on hiipuva talous, mitättömien joukkoon vaipuva.
Aamu-teeveessä P.Väyrynen kaipaili Venäjää...?
H.Klassinen ralli-auto-lisä-valojen valmistaja Hella poistuu Suomesta, siirtäen tuotantonsa ja tieto-taitonsa Romanialle.
Perinteinen tapa siirtää Suomen ilmaisen koulutuksen tulokset ulko-maille.
H.- mimmimum-..mi
Kyllä Salon seutua nyt koetellaan....taas lisää 165 työtöntä....olisi sekin osaaminen jatkua Suomessa...
- eppu2
Joo, kyllä vähän pisti ketuttamaan, kun tuon näin, vaikken asu Salon lähelläkään.
- mimmimum-..mi
eppu2 kirjoitti:
Joo, kyllä vähän pisti ketuttamaan, kun tuon näin, vaikken asu Salon lähelläkään.
Kun ajattelee miten paljon työttömyys vaikuttaa perheisiin...joissakin molemmat vanhemmat jää työmiksi....kuten näissä microsoftin tapauksissa....
Salosta on saanut lukeakin jo aika ikäviä uutisia ...pahoinvoivasta nuorisosta.... mimmimum-..mi kirjoitti:
Kun ajattelee miten paljon työttömyys vaikuttaa perheisiin...joissakin molemmat vanhemmat jää työmiksi....kuten näissä microsoftin tapauksissa....
Salosta on saanut lukeakin jo aika ikäviä uutisia ...pahoinvoivasta nuorisosta....Toki työttömyys koskettaa koko perhettä.
Voiko nuoriso pahoin sen vuoksi, että vanhemmat jäävät työttömiksi?
Etteivät saa riittävästi viikkorahaa ja uutta kännykkää tarpeeksi usein.- mimmimum-..mi
Ancelina kirjoitti:
Toki työttömyys koskettaa koko perhettä.
Voiko nuoriso pahoin sen vuoksi, että vanhemmat jäävät työttömiksi?
Etteivät saa riittävästi viikkorahaa ja uutta kännykkää tarpeeksi usein.Jos ilmapiiri kotona on ahdistava....vanhemmilla pinna kireällä....vaikuttaa myös lapsiin...nuoriin... Lapsenlapsellani on joukkuekaveri Salosta....tiedän että epävarmuus tulevaisuudesta painaa monen mieltä....joka purkautuu myös nuorten käyttäytymiseen....jopa järkyttäviin itsemurhiin...
mimmimum-..mi kirjoitti:
Jos ilmapiiri kotona on ahdistava....vanhemmilla pinna kireällä....vaikuttaa myös lapsiin...nuoriin... Lapsenlapsellani on joukkuekaveri Salosta....tiedän että epävarmuus tulevaisuudesta painaa monen mieltä....joka purkautuu myös nuorten käyttäytymiseen....jopa järkyttäviin itsemurhiin...
Se onkin paha paikka, vaatii vanhemmilta paljon.
Nykyisin on nuorilla rahaa vieviä harrastuksia ja ellei niihin voi osallistua, putoaa porukasta.
Aargh"
YLE:n musta-sukkaisuus on kasvanut yli äyräitten.
Ohjelma-listaa katsoessa Heta-Leena on siirretty alenpaan kastiin!
Varmaan siksi Hetalla oli eilen aivan liian väärän-väristä huuli-punaa.
-
E.Liikanen nosti kätensä pystyyn.
Suomen tilanteelle ei hänkään keksi enää muuta äänestäjiä kosiskelevaa, kuin koulutuksen lisäämisen = Menojen lisääminen ja velkaantuminen.
-
Joonakselta melkein lipsahti että sää alkaa laihtua...
Sai kuitenkin pidäteltyä viime-hetkellä.
-
Talous-puolella oli tällä kertaa 3 tyttöä viisaina.
Harvinaisen selkeä-sanaista sanailua.
Ei antanut kuitenkaan tavikselle mitään.
Eikä minullekaan.
-
Suomessa kehitellään start-up firmaa, joka alkaa suunnitella räpättimiä sähkö-autoihin.
Bemareihin tulee tosi-iso.
Bio-poltto-aineista kertoi erittäin fiksusti nätti blondi.
OP-ryhmä rahoittaa.
Vero-hallinto vastustaa räpättimiä.
Ne kuulema vähentävät autoilijoilta kerättäviä sakko-tuloja.
Pieni kolhu on aina hyvästä, sanoo vero-johtaja-nainen.
-
H.huksz
Sanon vain sen, että Heta-Leenan kannattaisi laittaa yllensä värikkäämpää puseroa, valkoinen ei sovi hänelle.
Ei mikään teinityttö enää ole, kuinka sinä noinkin iäkkääseen olet ihastunut?
Taloustilanteeni on hyvä, parempi kuin Suomen.
Olen lisännyt kiitettävällä tavalla kulutustani.
Tablet ja puhelin, yksi uunivuoka ja kalsareita.
Erkki saisi laittaa minulle joulukortin.Ancelina kirjoitti:
huksz
Sanon vain sen, että Heta-Leenan kannattaisi laittaa yllensä värikkäämpää puseroa, valkoinen ei sovi hänelle.
Erkki saisi laittaa minulle joulukortin.Korjaan; herra hunksz.
Ancelina kirjoitti:
huksz
Erkki saisi laittaa minulle joulukortin."Ancelina"
Ah!
Heta-Leenani on eteerinen blondi.
Ei hän saa olla muuta kuin melkein läpi-näkyvä.
Utuisen unelmainen nainen.
-
Stadissa töissäkin.
Ei hän tarvitse maalais-maisia paksu-kankaisia essujakaan :)
-
Lähden nyt juoksemaan karkuun...
H.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Ah!
Heta-Leenani on eteerinen blondi.
Ei hän saa olla muuta kuin melkein läpi-näkyvä.
Utuisen unelmainen nainen.
-
Stadissa töissäkin.
Ei hän tarvitse maalais-maisia paksu-kankaisia essujakaan :)
-
Lähden nyt juoksemaan karkuun...
H.hunksz
Muista laittaa kengät jalkaan, saatat joutua juoksemaan hyvinkin pitkän matkan.
Ensin sua juoksutan, sitten kiinni napsautan.
Sidon essunnauhat tiukkaan,
niistä sua talutan.Ancelina kirjoitti:
hunksz
Muista laittaa kengät jalkaan, saatat joutua juoksemaan hyvinkin pitkän matkan.
Ensin sua juoksutan, sitten kiinni napsautan.
Sidon essunnauhat tiukkaan,
niistä sua talutan."Ancelina"
Tuoko on sitten sitä nai...
Naittamista?
H.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Tuoko on sitten sitä nai...
Naittamista?
H.hunksz
Noh, täytyyhän kysyä Heta-Leenankin mielipidettä, että huoliiko hän sinut.
Olen kokenut puhenainen, yhden pariskunnan yhdistänyt.
YK ilmoitti iloisen uutisen.
Alepposta saattaa tulla jätti-mäinen hautaus-maa.
Nälän-hätä saattaa vähentyä.
-
Gugge osoittautui kortti-taloksi.
Väärillä korteilla pelattiin.
Tässä ehdotukseni uudelle perus-rakenteelle:
Gugge esittää luotettavan rahoitus- ja kannattavuus-laskelmat takaajineen.
Silloin Helsinki ostaa tontin Inarista ja vuokraa sen Guggelle vuosi kerrallaan.
Takuu-vuokraa 3kk.
Gugge saa pitää voitot.
-
Kuinkahan isot poltto-aine-tankit ovat Finnairin Airbusseissa?
Onko Inarin reissussa riski?
Vaikka ei enää pelaa jalka-palloakaan.
-
Huhut kertovat Hyvä Joulu-mieli-yhdistyksen kehoittaneen valtion puku-tehdasta ompelemaan pikku-tytöille sopivia niqabeja.
Tehdas uskoo lumi-puvuista löytyvän hartaasti sovellettuna sopivat kaavat.
Iloisesti hymyillen lupasivat jokaiseen Niqabiin myös tyttö-nukeille sopivan pienois-Niqabin mukaan.
-
Ville Virtanen alkaa näyttää isältään nuorena.
Näyttelijä-koulutus pilasi Villen ulos-annin.
Ihan liian selkeitä lauseita.
Kehon-kielessään on onneksi Jukkaa paljon.
-
Dömbere-metodi TRE(ilmeisesti Tremolo, heikku tietää)
Minkähän-lainen minä olisin jos olisin oppunut täristämään jo nuorena?
Vieläkään en osaa kuin kylmässä.
-
H.Ulkomaan kansalaiset voisivat ajaa varovaisemmin rakkaalla kutostiellämme.
Mahdoton määrä palokalustoa, ambulansseja sekä helikopterilentoja tarvitaan yhden perheen autostaan raivaamiseen.
Olisivat saaneet filmata pätkän raivaustöistä ja pakottaa Nuijamaan rajalta Suomeen pyrkivät sen katsomaan.
Joo ja ei myrkynvihreä väri sovi söpölle Heta-Leenalle, sitä läpinäkyvää valkoista sit mieluummin.Helsingin päättäjiä voisin vaikka halata,
kun kaatoivat viimeinkin sen Guggenhaimin.
Jo rakenuksena se olisi ollut..no olkoon... tökkinyt siinä hienossa paikassa....
Älysivät viimein ettei se yksityinen raha ilmaiseksi irtoa kulttuuriin,
se olisi ollut vain lainaa, lainaa ja vain lainaa...isoilta säätiöiltä vain lainaa...
Toisaalta ei Hki niin kulttuuriystävällinen ole,
kun ei sitä 80 miljoonaa anna kulttuurille,
siihen pytinkiin se olisi halunnut sen sijoittaa. Mokoma.Polttoainetankeista vain sen verran, että hyvä että ne olisi edes puolillaan kun lähdetään pitkälle lennolle huonossa säässä. Määräyksissä sanotaan (tää Kolumbiassa, muualla maailmassa voi olla toisin) että on oltava riittävästi polttoainetta perille pääsyyn, plus varatankillinen jos joutuu laskeutumaan jollekin muulle kentälle (esmes huonon sään takia) ja sitten vielä riittävästi tunnin ajeluun ympyrää lentokentän päällä. Tässä koneessa ei ollut koska ne oli käsketty tankkaamaan Bogotassa, mitä ne ei tehneet. Tyhjillä tankeilla on halvempaa lentää kun kone on keveämpi ...LaMian moka. Ja paha.
"Paloma.se.co"
Juu, jonkun tason ilmailija minäkin olen.
Miehenä ihan parenpikin.
-
On ne inhottavia ne Colombialaiset.
Paitsi Shakira ehken ei.
Arvaa inhottaako minua tällainen Shakiran kopiointi?
.
https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Miehenä ihan parenpikin.
-
Paitsi Shakira ehken ei.
.
H.Miksi kolumbialaiset? Kone venezuelalainen charter, miehistö bolivialaisia ja matkustajat brasilialaisisa. Ainoo mitä kolumbialaiset on tehnyt on yrittää pelastaa ja auttaa.
Waka waka on historiallinen talletus: Shaki ja Gerard Piqué tapasivat ja rakastuivat sitä tehdessään. Ihana pariskunta, söpöt lapset.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Miehenä ihan parenpikin.
-
Paitsi Shakira ehken ei.
.
H.Ainiin, ennekuin laitan EOC:n :)
minäkin olen ilmaillut 32-paikkaisessa Aviancan pikkukoneessa apupiloottina Andien yllä Calista Ecuadoriin. Oltiin kadoksissakin puoli tuntia. Emmä osannut edes pelätä....nyt tiedän miten vähän niissä on polttoainetta. Silloin (Olin 22 v) Olin vielä kuolematon.
Ai niin, unohtu linkki: tässä tulee aamusi armahdus:
https://www.youtube.com/watch?v=6Mgqbai3fKoMiksi Shakira ei ole lössähtänyt äidiksi?
Varmasti on vuokrannut kohdun jostain.
-
Telkkarissa Poliisi kertoo kolmesta tytöstä Riihimäellä.
Tytöt suunnittelivat muka koulu-iskua.
Poliisi kertoi asian kertovan nuorten hädästä!
Mistä heevetin hädästä?
Miksi Poliisi ei tarkentanut asiaa?
Oliko Poliisi pakotettu hellään epä-määräisyyteen?
Ettei maahan-muuttajiakaan rangaistaisi liian rankasti?
Nöyrää työ-voimaa kun maamme tarvitsee.
-
Voitaisiko Guggen säästämät rahat siirtää kalojen viljelyyn?
Lähinnä Konnevedelle.
Niillä voisi tukea myös nörtin-alkujen perhojen-sitomistakin.
On tosi hieno tapa sitoa tyttöjäkin mukaan.
H.Haminassa sairaat ovat nousseet vuoteeltaan ja alkaneet kävellä.
Heiltä poistettiin TARPEETTOMAT lääkkeet.
Mistähän ne Haminassa tiesivät ne tarpeettomat?
Hävettääköhän reseptit kirjoittaneita lääkäreitä?
Pelkäävätköhän he henkensä puolesta nyt?
H.Minä voin pahoin tuon Ohtosen ohjelman mainoksesta.
Ohtonen on kuin Suunnistus-kilpailujen rasti-selostaja.
Suputtavalla äänellä hän kertoo:
"No niin, olemme täällä synkän ja myrskyisän metsän keskellä...Oikein hartioitamme ravistaa yksinäisyys ja kolkkous.
Edes kamera-miehen taputus hartioille ei pysty latistamaan tunnelmaa enenpää.
Mutta erittäin kokeneen rata-nestarin sanoihin uskoen, Karhun pitäisi ilmestyä mikä hetki hyvänsä..."
-
Sari Essayah kertoi olevansa ilahtunut että YLE:n uutisointia ohjaillaan parlamentaarisesti määräillen.
Samalla hän valitti sitä että hänen puolueensa on sensuroitu neuvostosta pois.
Ja ihan väärien puolueiden olevan mukana.
Tiettävästi nimmari teevee:kin on suruissaan uskossaan.
-
Tympii nämä YLE:n laittomat poppari- ja taide-mainokset.
Mistä alkaen YLE:n on sallittu alkaa mainos-teeveeksi?
Missä viipyvät laatu-Whiskey-mainokset?
-
Minä rakastuin taas.
Taaskin Eila Roineeseen.
Heta-Leenan tukka ei ollut yhtään hyvin.
-
H.- mimmimum-..mi
Mestari sanasta on helppo aloittaa....maailman mestaruus ja sitten lopettaminen kun on saavutettu tavoite....en oikein usko että Nico Rosberg pysyy lopettamis päätöksessään....vaikka nyt on takki tyhjä....
"mimmimum-..mi"
Noh, minua eivät nuo Ruotsalais-Saksalaiset tarinat kiinnosta.
Minua kiinnostavat aidot, Kanta-Suomalaiset ralli-kuskit.
H.- mimmimum-..mi
hunksz kirjoitti:
"mimmimum-..mi"
Noh, minua eivät nuo Ruotsalais-Saksalaiset tarinat kiinnosta.
Minua kiinnostavat aidot, Kanta-Suomalaiset ralli-kuskit.
H.Niin.....oliko tämä blondi Maisakaan niin hyväksi Jarille....kantasuomalaiselle..
H.Blomberg lausui vieraansa taas terve-tulleiksi.
Katsoi heitä kysyvästi, tehden luultavasti mielessään saman vanhan kysymyksen:
Mistäs me tänään kyynelehdimme.
-
Heta oli hiukan vaisun tuntuinen.
Matti puuttui?
-
Kerrotaan jonkun tuki-ryhmän perustaneen Imatralle kuuntelu-pisteitä.
Tiettäväti siellä on alettu lyömään vetos mikä kaupungin-osa itkee kauhistuneena ja shokissa kovimmalla äänellä.
-
K.Tiilikainen on Mexicossa sopinut kaikkien suomalaisten pakotettavan vaihtamaan puitten halimisen Ampiaisten halimiseen.
Hunajaa myöskään ei kohta saa kantaa muovi-kasseissa.
Pakaste-Vihtoja saa kantaa.
-
Ajo-keli muuttuu, matala-paineita tulee ja menee.
Naisia varoitetaan autoilemisesta tällä hetkellä.
.
Anne Borgströn oli eilen pukeutunut tyylikkään rohkeasti.
Hyvä YLE.
Tällä kertaa.
H.Kimmo O. ilahtui isosti, hän näki omin silmin valaita, kuvaten mahtikamerallaan.
Se oli ikävää ettei päässyt valaanpyyntialukselle toteamaan kärsivätkö valaat, kun niitä harppuunalla ammuttiin.
Hänelle kerrottiin valaiden kuolevan maksimissaan 25 sekunnissa. Vaikka joutuisi varmistamaan toisellakin aseella.
Onhan se nopea lähtö, onhan, älä itke Kimmo.
Lunnit hurmaavine haikeansurumielisine silmineen lumosivat miehen.
Melkein kuin H-L hunkszin."Ancelina"
Minä nauroin Ohtoselle halveksivasti juuri valas-jutusta.
Valas on jukran iso, joten jukrasti se vuotaa vertakin.
Se on hyvä syy olla näyttämättä Valaan kuolemaa heille, joilla on pyynnistä määrätyn-lainen tarkoitus-hakuisuus.
Lapsille on terveellisintä paistaa vain kala-puikkola ja Chicken-Nuggetteja.
Fiksuna tyttönä tiedätkin että monet naiset menettävät hermonsa helposti.
Pikku-asioissakin. :)
-
Nahkiaiset muuten tapetaan kiduttamalla suolaiseen veteen.
Suola imee Nahkiksen veret elävältä niin että sattuu.
-
Toisaalta minustakin olisi kiva päästä valas-safarille, kun joku muu maksaa lystin kuin minä itse.
Itse kyllä ampuisin harppuunan.
H.
Nyt onnistuin katselemaan uutisia Ylen Areenalta ja näin Heta-Leenan. Olin kai odottanut paljon kommentoidun uutisankkurin olevan jotain muuta....
"Paloma.se.co"
Hienoa.
Ole ylpeä lutusestasi.
Fiksu mies.
-
Älä edes yritä, olet Hetan kauneudesta ja naisellisuudesta nyt kauhean kateellinen.
Puss
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Hienoa.
Ole ylpeä lutusestasi.
Fiksu mies.
-
Älä edes yritä, olet Hetan kauneudesta ja naisellisuudesta nyt kauhean kateellinen.
Puss
H.Lutunen nukkuu vielä. ITSE mä sen ylen areenan muistin.
Muuten ihan minulle passeli mies. Eilen asenteli koko joukon valoja ja lamppuja taloon.
Heta_leena oli yllättävän arkipäiväisen ja tavallisen oloinen keski-ikäinen täti-ihminen. Varmaan ihan mukava ihminen. (kuten tavataan sanoa näissä tapauksissa....)
Hilla B kun katselee, niin muistaa hänen selostuksiaan siltä ajalta kun hän oli urheilutoimittaja ja varsinkin sitä tunnelmaa mikä niissä oli, kun hän P.Oksalan kanssa selosti Jukolan viestiä jostain päin suomea. Keskellä yötä he nököttivät pusikoissa ja sipisivät ja supisivat keskenään ja " kohta tuolta tulee, oksa jo rapsahti, ei nyt meni ohi ja jatkoi ihan vika suuntaan, nyt tulee joku tuolta toisesta suunnasta ja taas rapsahtaa , nyt siinä menee maailmanmestari..." ne oli hauskoja juttuja kuunnella silloin.
Joulun haukkuminen on köyhien puuhaa.
-
Nyt alkaisi olla aika kansalaisten panna talteen ajatuksiaan.
Käännös näyttäisi olevan lähellä.
Seuraavissa vaaleissa on sitten selvenpää muistaa mikä hallitus sai mitä aikaan.
Ettei niiden jälkeen taas tarvitse haukkua väärää puuta.
-
Alkaa myös Suomen vuoro Arktisen neuvoston puheen-johtajana.
Saamelaiset ovat jo pidemmän aikaa huudelleet hätäänsä.
Tunnustakaa meidät virallisesti vähemmistö-kansaksi.
Jos niin olisi, ei Suomen-kansalla olisi enää keinoja kävellä Saamen-maan ylitse Barentsin-meren rikkauksien äärelle.
Ei ainakaan ilmaiseksi.
H.Vuosaaressa sattuu ja sattuu pahasti.
Onkohan/kukahan on maksanut asunnon koti-vakuutuksen?
Vai onkohan perhe-kuntia joille se ei ole pakollinen.
Mahdolliset vahingot menevät "toiselta momentilta".
Noh, onneksi Poliisimme on luvannut tässäkin asiassa "natsi-tyyppisiä",. tarkkoja tiedotteita.
Toivottavasti kiukaalla ei sentään kuivattu mitään kasvia mutusteltavaksi.
Muovisia vaippoja vain.
-
Näyttää siltä että ministeriö on ymmärtänyt lopultakin mitä tarkoitetaan termillä: Välttämätön paha.
Ja antanut luvan pahoille ampua pahoja Susia.
Muistaa ministeriö myös sen, että sensuuri ei ole välttämätön paha.
Seuraukset ovat.
-
Kaisa näyttää olevan taaskin nätti.
Ja Laukkanen.
Fourcade on liian karvainen.
-
Aamu-teevee meni ohi.
Piti auto-ajella teollisuus-kadun kautta Jätkä-saareen.
Jalka-käytävillä oli 2000 vasemmisto-vihertäjää irvistelemässä.
Ilmaisine Polku-pyörineen.
No, minulla oli lämmin ja musiikki soi.
Pehmeänpi istuinkin minulla.
Siitä tuli mieleeni että auto-verot nousevat Bensoineen.
Eiköhän ala Polku-Pyöriin ilmestyä sähköä moottoreineen.
Ilmaisia tietenkin.
Missä viipyvät askel- ja kunto-mittareitten suora yhteys vero-hallintoon?
Halpa-pizzerioiden kassasta jo on.
Varsinkin Suomalais-omisteisissa.
-
H.- Tavuviiva
Meilläpäin postia tuovat naiset polkupyörillä, joissa on valtavat laatikot. Kysyin eräältä, että kait heillä on sähkökäyttöiset fillarit. Muilla oli, tällä tyttösellä ei. Kyllä postin touhu on mennyt kummalliseksi. Eikö voisi käyttää pieniä sähköautoja, missä olisi samassa kaksi ajajaa. Jakaisivst hetkessä yhdessä.
Karmeessa kelissä nytkin. Otsa hiessä leipää ansaitsemassa.
Ei erityispyörätkään ilmasia ole.
Autoon voisi ottaa lapiot, jos mummo on joutunut kinosten saartamaksi. Aura-autoilijat ovat niin neitimäisiä, että sieltä ei niitä pihoja sulkevia valleja "siivota". Saatikka hiekoitusmiehet, samanlaisia
arkajalkoja ja hiekkaa tomusokerin verran. Viikon alussa otin lumilapion ja heittelin aurauksen mukana kasautunutta hiekka.... p:een kiukulla. Tiedän osoitteen, mihin valitukset pitäisi laittaa, mutta miten muualla toimii? KYLLI-täti oli hyvin, hyvin vihainen. - mimmimum-..mi
Lohen terveellisyys vaikutus laskenut huomattavasti....lohet ovat alkaneet kasvissyöjiksi....siis syötetty....omega 3 rasvahapot ovat vähentyneet puoleen....
Lohen hinta on myös noussut melkein tuplaten ....verrattuna viimevuoteen....
Kertoo uutiset...ja kyllä sen huomaa kun pienen pieni medaljongi maksaa 5euroa....
Minä söin tänään a`la Hunksz ....broilerin filee...höyrytetyillä vihanneksilla....nams.... - mimmimum-..mi
Selailin uutisia ... Yle mainitsi että presidenttikyselyssä Niinistö on ykkönen....ja Soini ja Väyrynen ovat ...inhotuimmat ehdokkaat....aika pahasti kirjoitettu toimittajalta mielestäni.... vaikka kielenkäyttö onkin mennyt sellaiseksi... Jos kysytään kuka on vähiten miellyttävä ehdokas....ei se tarkoita että inhoittavin ....tai inhottu... Ihminen on haavoittuva...vaikka onkin monissa liemissä keitetty.
- mimmimum-..mi
siis vähiten mieluisa....oli kysymys..
Aamu-teevee keskittyi taas homosteluun.
Tässä melkein toivoisi Euthanasiaa.
Lapsemme teot eivät taidakaan mennä ihan oikeaan putkeen.
Pilhu-Piispa?
H.Auto-liikenteen seuraaminen, teiden ja väylien vuokraaminen yksityisille, alkaa kertoa karua kieltä.
-
Maamme on vaarallisen lähellä rotkon reunaa.
Rotkon, joka pakottaa meidät pian tekemään valtio-liiton jokun valtion kanssa.
Emme tule kohta enää toimeen omillamme.
Omilla varoillamme.
-
Mihin viittaa tolkuton Stadin liika-kehitys, Tallinna-tunnelin hehkuttaminen...
Eesti on Natossa, sekä enemmän osa Eurooppaa kuin Suomi.
Tuon-lainen kehitys maistuisi varmaan Ruotsillekin.
Heillä olisi ilmaiset puolustus-voimat.
-
Kannattaa myös ajatella kuka tulee maksamaan eniten väylillä liikkumisestaan ja autoilustaan?
Tietenkään eivät he, jotka eniten liikkuvat, vaan he, joilla sitä rahaa on.
Raha ei koskaan ole tasa-arvoinen.
H.Näyttää ilmais-polku-pyöräilevän viher-vasemmiston ajatus-maailmalta.
Suomesta on tullut heille liian vähä-varainen "Sossun-Luukku".
H.
Tuo yksi lause tuossa edellä pisti suorastaan silmään..."Kannattaa ajatella...
No, minähän ajattelin...no joo
Suomen maa, maaseudulla, on täynnä yksityisteitä, ne on viisaasti jyvitetty, sen mukaan kuka omistaa ja mitä omistaa ja miten tietä käyttää, montako autoa on talossa jne.
Siitä sitten lappu luukusta tipahtaa vaikket kävisi plantaasillasi koskaan.
Eli totta on, se maksaa, joka omistaa, ja jolla on rahaa maksaa...vielä.
Siitä huolimatta sitä tietä saa käyttää kaikki maailman kulkijat ihan lupaa kysymättä ja mitään maksamatta.
Se on ihan oikea systeemi. Mutta ei se tiehoitokunta tarvitse kuin yhden "minä tiedän kanttura vintturan" ja siinäs taas käydään käräjiä.
Tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus on tieasioissakin melkein mahdoton yhtälö.
Siellä suuressa maailmassa ajetaan kohti tietulleja kovaa vauhtia, meneeköhän ne maksut silloin oikein, mene ja tiedä. Olen ajnut tukholmassa ja muuallakin tullattuja teitä pitkin ja koskaan ei ole maksulappua tipahtunut luukusta, eli ehkä silloinkin katsotaa kohtuutta, ja unohdetaan pilkunviilaus tai kerätään rahat ennen tielle pääsyä.- ent.siivoojaparka
Tukholmassa on trängselskatt, elikkä siitä veloitetaan vain ruuhka-aikaan tullin läpi ajettuaan (eri ajoille eri hinnat). Onkohan se normaaliarkisin puoli seitsemästä ilta puoli seitsemään. Öisin, viikonloppuina, pyhäpäivinä, aattoina ja heinäkuussa ajamisista on turha odotellakaan maksulappua.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Tukholmassa on trängselskatt, elikkä siitä veloitetaan vain ruuhka-aikaan tullin läpi ajettuaan (eri ajoille eri hinnat). Onkohan se normaaliarkisin puoli seitsemästä ilta puoli seitsemään. Öisin, viikonloppuina, pyhäpäivinä, aattoina ja heinäkuussa ajamisista on turha odotellakaan maksulappua.
"ent.siivoojaparka"
SIM-kortilla sinusta tehdään haluttu saalis.
Enää ei ole vain yksi silta liikaa.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506