Ei mitään toivoa enää

Toitap

Muistelen haikeudella elämäni hyviä päiviä. Niitä päiviä, jolloin aurinko paistoi sydämeeni. Nyt on jäljellä vain synkkä musta kuu. Olin onnellinen ja töissä. Pystyin säästämään ison summan rahaa, kun asuin vielä vanhempieni kanssa. Minulla oli unelmatyöpaikka.

Kaikki kuitenkin tuhoutui. Ensin kuoli isä, joka oli tärkeä minulle. Sain selvittää äitini kanssa hänen asioitaan. Isän kuolema laukaisi minulle pysyvän paniikkihäiriön. Sitten tuli 90 - luvun lama.
Olin juuri irtautunut kotoa. Ensimmäinen oma vuokra-asunto minulle ja vaimolleni. Luulin, että saan olla työpaikalla koko elämäni. Pahoilla voimilla oli kuitenkin näppinsä pelissä.
Jouduin työttömäksi. Vaimoni oli raskaana ja synnytti ensimmäisen lapseni. Kun lapsi syntyi, niin muutimme vuokrataloon, jossa syntyi kolme muuta lastani. Pitkään jatkunut työttömyys söi rahani.Jokainen leipäpala oli laskettava.
Tiukka taloudellinen tilanne johti riitoihin. Pahinta oli kuitenkin, että katala VVO osti talon. VVO nosti vuokrat pilviin. Oli jatkuvaa kamppailua vuokrien ja ruuan kanssa oli super kovaa. VVO keksi järjestää super-remontin. VVO ei kunnioittanut lainkaan ihmisten kotirauhaa. Isännöitsijät tulivat milloin sattuu ilmoittamatta. Varsin tyypillistä oli remontista remonttiin tehtiin taloa. Ei ollut mitään hengähdystaukoa. Kun saatiin yksi remontti valmiiksi aloitettiin toinen. Se raasti asukkaiden hermoja.
Sain maksaa kovan hinna asumisestani pahan akselilla. Kyseisissä taloissa tehtii kolme itsemurhaa. Talot olivat rakennettuja muinaishautojen päälle.
Elämä johti avioeroon. Muutin asumaan eri paikkaan, mutta katala VVO muisti minua ylisuurella remonttilaskulla. Ei minulla tietenkään ollut sellaisia rahoja. Yllättäen VVO keksi turvautua rikolliselta vaikuttaavaan perintäfirma Lindorffin apuu. Lindorff tunki nokkansa minun ja VVO; n velkaan. He saivat lopulta liittolaisen.
Paikallinen ulosottotoimisto lähetti kehuskelukirjeen, jossa se ylpeänä ilmoitti ottavansa ulosmittausta minun palkastani.
Se ei tuntunut hyvältä. Olin hoitanut aina asiani tunnollisesti, mutta VVO n jättilasku yllätti. Tuntuu, että olen toivottomassa tilanteessa. Olen rukoillut joka päivä pääseväni piinaajistani eroon, mutta olen menettänyt toivoni. Olen toivoton tapaus.

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todellinenapu

      Oletko koskaan lukenut jumalan kirjaa?

      - Mutta voi sattua, että teillä on vastenmielisyys jotakin asiaa kohtaan, vaikka se on teille hyödyllinen, ja voipa sattua, että teillä on halu johonkin, vaikka se on vahingollista teille. Jumala tietää, mutta te ette tiedä. (Koraani)

      - Totisesti, helpotus seuraa vastuksia (koraani)

      - Sille, joka pelkää Jumalaa, Hän ratkaisee pulman,
      ja antaa hänelle elatuksen sieltä, mistä hän ei voi sitä odottaakaan. Sille, joka Jumalaan luottaa, Hän on kaikki kaikessa. Totisesti Jumala saavuttaa tarkoituksensa; Jumala on todella antanut kaikelle määränsä.

      Toinen juttu, on se että heräät keskiyöllä ja menee polville ja nostaa kädet ylös, ja pyydä jumalalta oikea ja täydellistä tietä, joka opettaa sinua eroamaan masennuksesta

      • Onneatie

        Lisätietoa
        kik: onneatie


      • onneasullekin

        Masentuneen tuskin kannattaa lähteä kokeilemaan vieraan kulttuurin uskontoa, siinä voi ajautua enemmän eksyksiin ja etäälle ympäristönsä ihmisistä.

        Uskonnon suhteen turvalliset valinnat ovat: luterilaisuus, katolilaisuus ja Suomen ortodoksisuus. Ei mene todellisuuskäsitys liian vaikeaksi. Jotain pienempiä kristillisiä seurakuntia voi myös olla ihan hyviä, mutta kun en tunne niitä niin en voi suositellakaan.

        Juutalaisillakin on aika pitkälle sama arvomaailma ja kulttuuri, kuin suomalaisten enemmistöllä. Islamista valitettavasti ei voi sanoa samaa (paitsi tataareista).


    • nelikymppinenn

      Hei, et sinä ole ollenkaan toivoton tapaus, vaan olet joutunut kärsimään ongelmista, jotka ovat tuttuja monille ikäisillesi suomalaisille. Et todellakaan ole yksin!

      Sinulla on myös kolme lasta. Olet heille korvaamattoman tärkeä.

      Sinun täytyy surra surusi rehellisesti läpi, niin kuin teetkin. Terve ihminen on murheellinen läheisen kuolemasta, avioerosta yms. Joskus voi pelottaakin. Mutta sitten kun pahin alkaa väistyä, niin pidä huolta ettet katkeroidu. Kun taas jaksat, niin ajattele joka päivä kaikkia hyviä asioita mitä maailmassa on. Hyviä asioita, joita olet tehnyt ja teet jatkossakin, ja joita lapsesi tekevät. Sitä kautta saat enemmän voimaa ja itseluottamusta.

    • eienäänuori

      Sinua on koeteltu kovasti. Niin on minuakin, mutta en usko siitä huolimatta että "piru on ollut merrassa koko elämäni ajan". Olen tehnyt kyllä virheellisiä valintoja ja ratkaisuja, joista olen saanut sitten kärsiä.

      En usko että syy huonoon asumisonneen johtuu, että talo on hautojen päällä. Tosin olisi asiallista kunnioittaa edesmenneitten viimeistä leposijaa, mikäli asia on tiedossa, kun maassamme on vielä avaruutta ja tilaa rakentaa.
      Isän kuolema on ollut äkkipysäys nuorelle ihmiselle ja siitä on jäänyt posttraumaattista stressiä.
      Kyllä sinä pääset talousasioissa vielä varman päälle jos ei ole sentään kymmeniä tuhansia velkaa. Kannattaisi varmaan jutella jonkun velkaneuvojan kanssa. Ja vaikka ero on tullut, niin sinulla on oikeus säilyttää yhteydet lapsiisi.
      Usein on vain niin, että vaikeudet saavat miettimään elämää ja asioita syvällisemmin. Sitten kun niistä selviää ja mustat päivät ja vuodet ovat jopa voimavara.
      Jumalan siunausta ja huolenpitoa elämääsi.

      • nelikymppinenn

        Remontit voi helposti maksaa todella yllättävän paljon, mutta kyllä minä silti uskon, että talousasiatkin saa vielä hallintaan.

        PS. Anteeksi aloittaja virheestäni, neljä lastahan sinulla onkin.


    • Obi1

      Nii. Ku aurinko paistaa ulkona ja mieles ni sellasten kimppuun "vihollisen joukot" käy. Tervetuloa kerhoon. Tiiät paljon ja oppinut olet. Sitten vaan eletään huvikseen ja autetaan jos voidaan.ihan siistii.kun tajuu mennyt meni jo.....
      ;>

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe