Minun rakas joulutoiveeni

Vanha-kokija-näkijä

Tapelkaa, riidelkää, kinastelkaa, väitelkää niin perkeleesti että saan nauraa taas kerran pyykkilautavatsani pinkeäksi.

13

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Et sitten itse aio osallistua hauskanpitoon?
      Naureskelet vain salaa pusikossa itseksesi.

• Vanha-kokija-näkijä

Minusta ei ole kuin vahingonilonaurajaksi ja se on puoli voittoa heti kättelyssä.

• Mikäs siinä. Aloittaja keksii oikein tulenaran aiheen ensin.
      niitä on riittävästi.
      Itse en viitsi aloittaa riitelyä. Voin aikani kuluksi osallistua jos asia on sen arvoinen.
      En ehkä ihan riitelisi, mutta sanoisin painavasti mielipiteeni.
      Tottahan tämä on, riitaisat ketjut ovat suosituimpia, ne jatkuvat ja jatkuvat. Rönsyilevät mukavasti.

• Tulen heti mukaan kun keksit hyvän aiheen...
      olen tosi kova riitelee ja nyt on nappulat kuumana, kun koko päivän olen tässä koneella istunut ja runoillut höpöhöpöjä, välillä paistanut torttuja ja tehnyt kaljaa ja silakkasopostuksia ja perannut lohta ja...ja olisi mielikin niin valpas, vielä...

• Vanha-kokija-näkijä

Minullakin on nappulat kuumana. Kävin asioilla (päivällä) ja riisuin nappulakengät hellan päälle tuulettumaan, sattui olemaan vielä turhan lämmin, tuo hellan kansi. Nappulakengät ovat hyvät marmoroidun sohjon päällä. Liukkaan päällä siis.

• suvenelli1

Paas laittaen kunnon tora-aloitus. Mä sain just härrättyä tunteeni kuumaksi tuolla yhes alotuksessa missä kyseltiin kaalinpäiden ostopäätöksiä.
      Että nyt olisi hikikin ja sormet liukkaasti liikahtelis näppiksellä.

• Siilimuorikka3

Mää en riitele mut intän ja väitän ja sanon mutkat suoriks :).

• IrjaJääEläkkeelle

Unohtakaa koko joulu. Aamu-tv:n uutisissa sanottiin ettei joulupukkiakaan ole olemassa.
      Nähtävästi joulupukkikin YLEn käsityksen mukaan loukkaa muslimeja...

• ethän.vaan.usko

Jutun teko tuosta aiheesta kyllä näytti pukin kieltämisen valmistelulta.
        "Hieman" johdattelevaa mennä kyselemään lapsilta "uskotko joulupukkiin?".

Satuolento kielletään lapsilta? Lähes kaikki ovat lukeneet satuja ja iltasatuja on luettu varmaankin 100 vuotta ja joku mielensäpahoittaja on nyt keksinyt, että sadut ovat aivan väärin.

• ethän.vaan.usko kirjoitti:

Jutun teko tuosta aiheesta kyllä näytti pukin kieltämisen valmistelulta.
        "Hieman" johdattelevaa mennä kyselemään lapsilta "uskotko joulupukkiin?".

Satuolento kielletään lapsilta? Lähes kaikki ovat lukeneet satuja ja iltasatuja on luettu varmaankin 100 vuotta ja joku mielensäpahoittaja on nyt keksinyt, että sadut ovat aivan väärin.

Mielestäni, satujen ja tarinoiden kertomisen mitätöinti ei edistä lapsen luovuutta. Mitä enempi lapsi kuulee satuja ja tarinoista ja pystyy menemään sadun sisälle ja elämään siellä kivoja hetkiä sitä paremmin hän pärjää elämässä. Liika totuuden tuputus ei ole hyväksi pienille lapsille. Joulupukkileikitkin paljastuu lapselle aikanaan ja lapsi nauttii kun itse oivaltaa, että joulupukki olikin oma esim. ukki.

• ethän.vaan.usko
        korpikirjailija kirjoitti:

Mielestäni, satujen ja tarinoiden kertomisen mitätöinti ei edistä lapsen luovuutta. Mitä enempi lapsi kuulee satuja ja tarinoista ja pystyy menemään sadun sisälle ja elämään siellä kivoja hetkiä sitä paremmin hän pärjää elämässä. Liika totuuden tuputus ei ole hyväksi pienille lapsille. Joulupukkileikitkin paljastuu lapselle aikanaan ja lapsi nauttii kun itse oivaltaa, että joulupukki olikin oma esim. ukki.

Näinpä. Lapselle sadut ja leikki kuuluvat yhteen. Opettelevat maailmaa.

Onkohan se Lesta-Sipilä taas sähköttänyt...

• JoulunSanomat

Hesarin toimittaja Ahola liittyy YLEn kanssa joulupukin boikotoijiin.
        <<<< sitä on aina käytetty myös uskonnon ja lastenkasvatuksen työkaluna. >>>>
        Joulupukin kieltämisestä edetään pienin askelin sitten aikanaan lopulta siihen, että kielletään vääräuskoiset luterilaiset. Ehkä luterilaisia nimitellään natseiksi siinä vaiheessa.

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005019572.html

<<<< Paljon vaarallisempia ovat esimerkiksi tarinat yhden sukupuolen, rodun tai kansakunnan ylivertaisuudesta. Niitäkin kuulee yhä nykyään, ja vielä ympäri vuoden. >>>>
        Saatiin kivasti feminismikin tuputettua mukaan. Double trick.

• henrjii
        korpikirjailija kirjoitti:

joulupukki on vähän rasistinen, joku lapsi saa oikean elävän lehmän, kun toinen taas
        itsetehdyn käpylehmän, vaikka olisi ollut kuinka kiltti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1289
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      35
      820
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      566
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      538
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      501
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      15
      472
    Aihe