Minun rakas joulutoiveeni

Vanha-kokija-näkijä

Tapelkaa, riidelkää, kinastelkaa, väitelkää niin perkeleesti että saan nauraa taas kerran pyykkilautavatsani pinkeäksi.

13

293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Et sitten itse aio osallistua hauskanpitoon?
      Naureskelet vain salaa pusikossa itseksesi.

• Vanha-kokija-näkijä

Minusta ei ole kuin vahingonilonaurajaksi ja se on puoli voittoa heti kättelyssä.

• Mikäs siinä. Aloittaja keksii oikein tulenaran aiheen ensin.
      niitä on riittävästi.
      Itse en viitsi aloittaa riitelyä. Voin aikani kuluksi osallistua jos asia on sen arvoinen.
      En ehkä ihan riitelisi, mutta sanoisin painavasti mielipiteeni.
      Tottahan tämä on, riitaisat ketjut ovat suosituimpia, ne jatkuvat ja jatkuvat. Rönsyilevät mukavasti.

• Tulen heti mukaan kun keksit hyvän aiheen...
      olen tosi kova riitelee ja nyt on nappulat kuumana, kun koko päivän olen tässä koneella istunut ja runoillut höpöhöpöjä, välillä paistanut torttuja ja tehnyt kaljaa ja silakkasopostuksia ja perannut lohta ja...ja olisi mielikin niin valpas, vielä...

• Vanha-kokija-näkijä

Minullakin on nappulat kuumana. Kävin asioilla (päivällä) ja riisuin nappulakengät hellan päälle tuulettumaan, sattui olemaan vielä turhan lämmin, tuo hellan kansi. Nappulakengät ovat hyvät marmoroidun sohjon päällä. Liukkaan päällä siis.

• suvenelli1

Paas laittaen kunnon tora-aloitus. Mä sain just härrättyä tunteeni kuumaksi tuolla yhes alotuksessa missä kyseltiin kaalinpäiden ostopäätöksiä.
      Että nyt olisi hikikin ja sormet liukkaasti liikahtelis näppiksellä.

• Siilimuorikka3

Mää en riitele mut intän ja väitän ja sanon mutkat suoriks :).

• IrjaJääEläkkeelle

Unohtakaa koko joulu. Aamu-tv:n uutisissa sanottiin ettei joulupukkiakaan ole olemassa.
      Nähtävästi joulupukkikin YLEn käsityksen mukaan loukkaa muslimeja...

• ethän.vaan.usko

Jutun teko tuosta aiheesta kyllä näytti pukin kieltämisen valmistelulta.
        "Hieman" johdattelevaa mennä kyselemään lapsilta "uskotko joulupukkiin?".

Satuolento kielletään lapsilta? Lähes kaikki ovat lukeneet satuja ja iltasatuja on luettu varmaankin 100 vuotta ja joku mielensäpahoittaja on nyt keksinyt, että sadut ovat aivan väärin.

• ethän.vaan.usko kirjoitti:

Jutun teko tuosta aiheesta kyllä näytti pukin kieltämisen valmistelulta.
        "Hieman" johdattelevaa mennä kyselemään lapsilta "uskotko joulupukkiin?".

Satuolento kielletään lapsilta? Lähes kaikki ovat lukeneet satuja ja iltasatuja on luettu varmaankin 100 vuotta ja joku mielensäpahoittaja on nyt keksinyt, että sadut ovat aivan väärin.

Mielestäni, satujen ja tarinoiden kertomisen mitätöinti ei edistä lapsen luovuutta. Mitä enempi lapsi kuulee satuja ja tarinoista ja pystyy menemään sadun sisälle ja elämään siellä kivoja hetkiä sitä paremmin hän pärjää elämässä. Liika totuuden tuputus ei ole hyväksi pienille lapsille. Joulupukkileikitkin paljastuu lapselle aikanaan ja lapsi nauttii kun itse oivaltaa, että joulupukki olikin oma esim. ukki.

• ethän.vaan.usko
        korpikirjailija kirjoitti:

Mielestäni, satujen ja tarinoiden kertomisen mitätöinti ei edistä lapsen luovuutta. Mitä enempi lapsi kuulee satuja ja tarinoista ja pystyy menemään sadun sisälle ja elämään siellä kivoja hetkiä sitä paremmin hän pärjää elämässä. Liika totuuden tuputus ei ole hyväksi pienille lapsille. Joulupukkileikitkin paljastuu lapselle aikanaan ja lapsi nauttii kun itse oivaltaa, että joulupukki olikin oma esim. ukki.

Näinpä. Lapselle sadut ja leikki kuuluvat yhteen. Opettelevat maailmaa.

Onkohan se Lesta-Sipilä taas sähköttänyt...

• JoulunSanomat

Hesarin toimittaja Ahola liittyy YLEn kanssa joulupukin boikotoijiin.
        <<<< sitä on aina käytetty myös uskonnon ja lastenkasvatuksen työkaluna. >>>>
        Joulupukin kieltämisestä edetään pienin askelin sitten aikanaan lopulta siihen, että kielletään vääräuskoiset luterilaiset. Ehkä luterilaisia nimitellään natseiksi siinä vaiheessa.

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005019572.html

<<<< Paljon vaarallisempia ovat esimerkiksi tarinat yhden sukupuolen, rodun tai kansakunnan ylivertaisuudesta. Niitäkin kuulee yhä nykyään, ja vielä ympäri vuoden. >>>>
        Saatiin kivasti feminismikin tuputettua mukaan. Double trick.

• henrjii
        korpikirjailija kirjoitti:

joulupukki on vähän rasistinen, joku lapsi saa oikean elävän lehmän, kun toinen taas
        itsetehdyn käpylehmän, vaikka olisi ollut kuinka kiltti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4184
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3607
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3329
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2860
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2329
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2318
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2052
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1646
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1517
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1506
    Aihe