Oon 14-v ja avun piirissä. Eli oon viillelly aiemmin aika paljon, ja polttanut myös ihoa. Viiltelyarvet ei varmastikkaan ikinä katoa (piti myös tikata, ja kaikkia, jotka olisi pitänyt, en vienyt tikattavaksi.) Arvet tuottavat paljon häpeää ja ahdistusta. Minulla on nyt paljon parempi olo, mutta en ole yhtään sinut kehoni kanssa. Oon ihan normaalipainonen, ei sen kanssa oo ongelmia. Mutta arpia katsoessani tunnen vain suurta inhoa ja häpeää. Pelkään muiden ihmisten tuomitsemista ja leimaamista, mutta sekään ei ole suurin ongelma. Mua kuvottaa oma keho näiden arpien vuoksi ihan jäätävästi, eikä niiden piilottelu auta yhtään, sillä tiedän niiden silti olevan olemasss ja tää asia pyörii koko ajan mielessä. Miten voin oppia pitämään omasta kehostani ja tuntemaan jotain muuta, kuin inhoa?
Viiltely ja poltto arvet
epätoivoinenlapsi
2
203
Vastaukset
Ajattele, että ei niistä eroonkaan pääse. Toivottavasti näin opit elämään arpiesi kanssa. En voi sanoa, ettenkö tuomitsisi ihmisiä, koska kaikkihan niin tekee joskus. Kuitenkin tutustumalla selviää toisestaa sellaisiakin asioita, joita ei olisi osannut kuvitella.
- piirissä
Arpien piilottaminen ei auta vaan pahentaa asiaa. Oikeasti ongelma ei ole näkyvät arvet vaan ne jotka on mielessä. Niihin auttaa vain arpien hyväksyminen osana itseäsi. Näytä arpesi ja puhu niistä niin olo helpottuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684461Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D993981- 523512
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul272756Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252562Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562433- 462324
- 391907
- 471898
- 301646