Painu takaisin Korpeen....

Syrjintä ja rasismi on minulle lähes jokapäiväistä. Sitä kuulee ehkä eniten julkisessa mediassa. Siksi minulla on pieni paineen tuntu mahanpohjassa avatessani tietokoneeni.

Olen hyvin tavallinen suomalainen eläkeläinen. Erikoispiirteenä mainittakoon pituuteni ja aijempi ura yrittäjänä. Ihoni on vaalea ja hiukseni suorat kuten Suomen kantaväestöllä on. Piirteeni olen perinyt vanhemmiltani.

Minua on solvattu sosiaalisessa mediassa kymmeniä kertoja kirjoittamalla ”Painu loispummi takaisin sinne Korpeen.”

En tosin itse pysty kyyneliltäni lausumaan ääneen tuota pahinta haukkumasanaa, jota myös kuulen vaan sanon ”idi...tti.

Julkinen media on yksi yleisimmistä paikoista jossa joudun häirityksi.
Keskustelupalstat ovat joudun suoranaisen vihapuheen kohteeksi.

Selvityksen mukaan eniten häiritään suomalaistaustaisia tai kielioppivirheitä tekeviä ihmisiä kuin muita vähemmistöryhmiä.

Rasismia koen ehkä eniten mediassa. Siksi minulla on pieni paineen tuntu mahanpohjassa aina avatessani tietokoneen.

”Minulla on tapana tehdä tilannekartoitus heti aluksi:
kenen viestiin uskaltaa vastata, onko uhkaavan oloisia kirjoittajia. Mieluiten tietysti kirjoitan kokonaan tyhjälle palstalle, koska on aivan mahdotonta arvioida, kuka on rasisti”.

”Se voi olla kuka tahansa: vanha, nuori, tyylikkäästi esiintyvä tai aivan tavallisen tuntuinen palstalainen. Koskaan ei voi tietää.”

Yleisintä on nimitteleminen tai haukkuminen, mutta joskus päälleni on kuvainnollisesti syljetty tai linkitetty uhkaavia käsimerkkejä.

”Kanssakirjoittajien pitäisi yhdessä ryhdistäytyä ja osoittaa, etteivät he hyväksy minkäänlaista palstailkeilyä.

Useinhan kiusaaja saattaa oikeasti luulla, että nämä kaikki ihmiset täällä ovat sisimmässään samaa mieltä kiusaajan kanssa.

Se illuusio pitäisi rikkoa pienellä eleellä: ystävällisellä vastauksella, hymiöillä tai kiusatun puolelle menemisellä.

Ja läpäläpälällää......lälläää

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005104582.html

138

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoterapeutitar

      Huono päivä?!

      • Ei ole, aurinko paistaa.

        Ajattelin leikkiä sanoilla ihan kuin valtamedioissa jatkuvaa saman paskan jauhantaa, tätä rasisti vouhkaa.

        Olen lähdössä savenpyöritykseen ja katoin pöydän valmiiksi.

        "minua syrjitään". ja joo hei!


      • Psykoterapeutitar
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei ole, aurinko paistaa.

        Ajattelin leikkiä sanoilla ihan kuin valtamedioissa jatkuvaa saman paskan jauhantaa, tätä rasisti vouhkaa.

        Olen lähdössä savenpyöritykseen ja katoin pöydän valmiiksi.

        "minua syrjitään". ja joo hei!

        Huh! Onneksi! Aurinkoista päivänjatkoa☀️


    • Syylille-kämppä

      Jokaisen, jolla ei ole suomalainen turpa ja joilla on kieroutunut aksentti, majoittaisin bamajoihin.

      • Korvien välissä se "bamajoihin" majoittamisen tarve olisi, jos sitä on. Ei turvassa tai aksentissa.


    • Minua huolettaa romaanit ,ovat joutuneet paitsioon mediahuomiossa
      Kunnei studioitten ovat aukene .

      • LevinneetKuinLuteet

        Kriminaalit harvoin astuvat kameroiden eteen. Kuvathan voi levitä pitkin eurooppaa. Käy käry kun on kähmitty liian monessa maassa.
        Olen törmännyt heikäläisiin tosi monessa EU maassa, jopa Italian saarilla. Kaava on aina sama. Ryhmät on jaettu sotilaallisesti, te menette sinne, te tuonne jne.


    • Mielestäni on jo käänteistä rasismia. Omaa mielipidettä ei saisi olla vaikka se olisi ihan järkevä, ei henkilöön menevä, riittää kun eroaa suvaitsevimpien maailmankatsomuksesta.
      Maahanmuuton epäkohdista puhuminenkin katsotaan rasismiksi. Suomalaisten viat voi kyllä kertoa yksityiskohtia myöten, olemme kohta lainsuojattomia. Kuka suojelee heteromiestä? Kaikkine vikoineenkin juuri suomalainen mies on edesauttanut sitä että naisilla on maassamme vapaammat oltavat kuin missään muualla.

    • eppu2

      Onkohan tässä maassa montaakaan naista, joka ei joskus olisi huorittelua saanut kuulla.
      Minä erosin eilen joidenkin maailmankatsomuksesta ja sain tätä erimielipiderasismia niskaani mm. ´´olevinaan uskovainen, kerettiläinen, jumalaton, hörhö.´´
      Ja ihan olen vaaleihoinen perusnäköinen suomalainen.

      • Huorittelu on aika yleistä. Eräs nainen sanoi että jos joku sanoo hänelle huora, on melkein kun sanoisi päivää. Hän ei miellyttänyt avokumppaninsa vanhempia joten nimittelyä riitti. Auton tuulilasinpyyhkijöihin oli pantu solvaus kirjeitä.
        On minuakin haukuttu kaikilla tavallisimmilla nimityksillä mitä naisesta käytetään loukkaus mielessä. Nuorempana se satutti, nykyisin saa nauramaan että etkö parempaa keksi.
        Nimittely on kyllä nykyisin vähentynyt, taitaa olla vuosia kun itselle on sanottu mitään, takanapäin varmaan, mutta sehän ei satuta.


      • Ei kai sinua kukaan huoraksi sanonut?


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Ei kai sinua kukaan huoraksi sanonut?

        En niin ole sanonutkaan. Näethän Sinä mitä lukee ´´sain tätä´´ sanoista eteenpäin.


      • Vieläkö se eppu muistelee eilisiä juttuja.
        Minäkin olen omanlaiseni hörhö, enkä tuota loukkauksena pidä, että sellaiseksi sanottaisiin.
        Mutta kun vasiten tullaan haukkumaan, ilman muuta sanomaa, niin kyllä vähän mielen matalaksi vetää.
        Melkein itku pääsi :)


      • eppu2 kirjoitti:

        En niin ole sanonutkaan. Näethän Sinä mitä lukee ´´sain tätä´´ sanoista eteenpäin.

        No oletko sinä olevinasi uskovainen, kerettiläinen, jumalaton vai hörhö?


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        No oletko sinä olevinasi uskovainen, kerettiläinen, jumalaton vai hörhö?

        Ei minun tarvitse olla olevinani mitään, tiedän kyllä mitä olen.
        En minä näitä uniini ota, en minä ole vastuussa toisten sanomisista.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei minun tarvitse olla olevinani mitään, tiedän kyllä mitä olen.
        En minä näitä uniini ota, en minä ole vastuussa toisten sanomisista.

        Kai sinä jotain noista olet?
        Eihän samaan aikaan voi esmerkiks olla uskovainen ja jumalaton.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Vieläkö se eppu muistelee eilisiä juttuja.
        Minäkin olen omanlaiseni hörhö, enkä tuota loukkauksena pidä, että sellaiseksi sanottaisiin.
        Mutta kun vasiten tullaan haukkumaan, ilman muuta sanomaa, niin kyllä vähän mielen matalaksi vetää.
        Melkein itku pääsi :)

        Kunhan mainitsin, älä välitä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kunhan mainitsin, älä välitä.

        Juu en, ei täällä kannata kaikesta nokkiinsa ottaa.
        Minunkin vaippa-asiani joku tietää, että milloin on uusia tilattava, mutta se on hyväksyttävä, kun on ikkunat matalalla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kunhan mainitsin, älä välitä.

        Mitäs minä siitä välittäisin, jos jotakin jää jurnimaan .


    • Päläpäläpällällää..
      Yksi asia tuossa aloituksessasi pisti silmään ja saa raapustamaan...

      Vaikka huonosti luenkin ketjuja, kun sanasota tosi harvoin houkuttaa mutta tuskin kukaan vakinikki tai kulkijakaan tällä palstalla kaipaa hyviä sanojani, puolustuspuheitani tai muita pälätyksiäni sinne väliin.
      Niin olen tulkinnut.
      Niitä kun sinne väliin tunkee niin joutuu seuraajaksi ja perseennuolijaksi ja vaikka miksi että ehkä on parempi pysyä poissa.

      Kirjoittajat täällä osaavat ja kykenevät puolustamaan itseään sanallisilla lahjoillaan, kyllä se naurettavalta näyttäisi jos joku tällainen kökkö mestaria sanasodassa puolustaisi.

    • reppuriika

      Ei ole herkkua elää jos joutuu jatkuvasti pilkan ja nimittelyn kohteeksi. Kolussa oli jonkin aikaa korkonimi ja joiltain olen kuullut suutuspäissä muutaman lehmäsanan, mutta ei aikuisena sen vakavampaa.
      Minusta ei aina tykätä Suomi24-palstoilla, mutta ei minua loukkaa sanat täällä. Kirjoittelen suoraan ja ilmaisen mielipiteeni ja tiedän ettei se ole kaikkien mieleen.
      Pienessä kaupungissa ihmiset tuntevat toisensa ja ei minua täällä kukaan hauku tai kiusaa. Päinvastoin saan positiivista palautetta. Saattavat selän takana nauraa ja arvostella, mutta tehköön sen sitten omaksi synnikseen.
      Jos kuulen tai huomaan että jotakuta sorretaan ja nimitellään, menen takuulla väliin ja annan kuulua sanansäikeitä

      • Nyt puhut reppuriikka vastoin totuutta ,miten monesti minuakin nimitellään sisäpiiriläiseksi ja sanallakaan et ole vääryyttä korjannut.
        Jätit jopa vastaamatta kun kysyin mikä se sisäpiiri on .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Nyt puhut reppuriikka vastoin totuutta ,miten monesti minuakin nimitellään sisäpiiriläiseksi ja sanallakaan et ole vääryyttä korjannut.
        Jätit jopa vastaamatta kun kysyin mikä se sisäpiiri on .

        Eikös se ole kehumista, jos sisäpiiriläiseksi mainitaan?


      • Tellukka kirjoitti:

        Eikös se ole kehumista, jos sisäpiiriläiseksi mainitaan?

        Edelliselläkin kerralla kiirehrit paikalle
        Annetaan nyt heikkojen puolustajan vastata .


      • Onko.järkee

        Sisäänpäin lämpiävät huulen heiluttajat.


      • normi.homma
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Nyt puhut reppuriikka vastoin totuutta ,miten monesti minuakin nimitellään sisäpiiriläiseksi ja sanallakaan et ole vääryyttä korjannut.
        Jätit jopa vastaamatta kun kysyin mikä se sisäpiiri on .

        Eipä reppuriikka viitsi sinulle vastata. Sillä on kiirettä kun seurustelee hevosen kanssa. Olivat menossa sänkyä ostamaan.


      • normi.homma kirjoitti:

        Eipä reppuriikka viitsi sinulle vastata. Sillä on kiirettä kun seurustelee hevosen kanssa. Olivat menossa sänkyä ostamaan.

        Sinähän kirjoittelet niinkuin sinulla olisi enemmänkin omakohtaista kokemusta sellaisesta.


    • TaidanOllaPitempi

      No, kuinka pitkä olet?

      • Iltaa@ Tulin juuri kotiin, selkä kiukuttelee. Jos minulta kysyt olin pisimmilläni 176 cm, mutta voi olla että olen sentin luhistunut.

        Itseasiassa en tarkoittanut tällä aloituksella, että alkaisimme palstan jutuista kitisemään vaan haluaisin avointa keskustelua median yliampuvista lässytarinoista eriväristen ihmisten rasismista.

        Useampi jo menikin asiaan ja kertoi esim. huorittelusta suomalaisten kesken. Joten oletko itse kokenut rasismia koskaan, missään.

        Suomalaisissa lehdissähän on viikottaiset rasismikiintiöt ja toisaalta viikottaiset maahanmuuttajien ihanat onnistumiset.

        Eli lehdistö esittelee suomalaisia ja maahanmuuttajia tasavertaisesti.
        Joskin erilaisin tarkoitushakuisin teemoin.

        Luin onnellisista adoptiovanhemmista, jotka ovat onnistuneet saamaan kaksi suomalaista pellavapäätää.

        Kuitenkin suomalaiset parit ovat valmiita adoptoimaan lapsia hyvinkin eksoottisista maista. Kertomuksia kuinka lapset pääsivät hyvään kotiin hyvien vanhempien huomaan kaukaiséen kylmään pohjolaan.

        Mitähän lapsi kokee kun tajuaa erlaisuutensa.

        Tänään ostoksilla törmäsin erään kaupan tuulikaapissa tukevahkoon suomineitoon noin kolmevitoseen kahden hyvin tumman lapsen kanssa.

        Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker....

        Haukutaan ihan varmasti.


      • internationaalia
        korppis kirjoitti:

        Iltaa@ Tulin juuri kotiin, selkä kiukuttelee. Jos minulta kysyt olin pisimmilläni 176 cm, mutta voi olla että olen sentin luhistunut.

        Itseasiassa en tarkoittanut tällä aloituksella, että alkaisimme palstan jutuista kitisemään vaan haluaisin avointa keskustelua median yliampuvista lässytarinoista eriväristen ihmisten rasismista.

        Useampi jo menikin asiaan ja kertoi esim. huorittelusta suomalaisten kesken. Joten oletko itse kokenut rasismia koskaan, missään.

        Suomalaisissa lehdissähän on viikottaiset rasismikiintiöt ja toisaalta viikottaiset maahanmuuttajien ihanat onnistumiset.

        Eli lehdistö esittelee suomalaisia ja maahanmuuttajia tasavertaisesti.
        Joskin erilaisin tarkoitushakuisin teemoin.

        Luin onnellisista adoptiovanhemmista, jotka ovat onnistuneet saamaan kaksi suomalaista pellavapäätää.

        Kuitenkin suomalaiset parit ovat valmiita adoptoimaan lapsia hyvinkin eksoottisista maista. Kertomuksia kuinka lapset pääsivät hyvään kotiin hyvien vanhempien huomaan kaukaiséen kylmään pohjolaan.

        Mitähän lapsi kokee kun tajuaa erlaisuutensa.

        Tänään ostoksilla törmäsin erään kaupan tuulikaapissa tukevahkoon suomineitoon noin kolmevitoseen kahden hyvin tumman lapsen kanssa.

        Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker....

        Haukutaan ihan varmasti.

        "Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker...."
        Ehkä haukutaan jossain peräkylässä mutta esim. itä-helsingin kouluissa on ollut jo parikymmentä vuotta kaiken värisiä lapsia,eli heihin on lapset tottuneet.
        Muutama vuosi sitten oli syksyllä HeSa:n juttu,Vuosaaressa oli yhdellä ja samalla ekalla luokalla tenavia kahdeksasta eri maasta.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Iltaa@ Tulin juuri kotiin, selkä kiukuttelee. Jos minulta kysyt olin pisimmilläni 176 cm, mutta voi olla että olen sentin luhistunut.

        Itseasiassa en tarkoittanut tällä aloituksella, että alkaisimme palstan jutuista kitisemään vaan haluaisin avointa keskustelua median yliampuvista lässytarinoista eriväristen ihmisten rasismista.

        Useampi jo menikin asiaan ja kertoi esim. huorittelusta suomalaisten kesken. Joten oletko itse kokenut rasismia koskaan, missään.

        Suomalaisissa lehdissähän on viikottaiset rasismikiintiöt ja toisaalta viikottaiset maahanmuuttajien ihanat onnistumiset.

        Eli lehdistö esittelee suomalaisia ja maahanmuuttajia tasavertaisesti.
        Joskin erilaisin tarkoitushakuisin teemoin.

        Luin onnellisista adoptiovanhemmista, jotka ovat onnistuneet saamaan kaksi suomalaista pellavapäätää.

        Kuitenkin suomalaiset parit ovat valmiita adoptoimaan lapsia hyvinkin eksoottisista maista. Kertomuksia kuinka lapset pääsivät hyvään kotiin hyvien vanhempien huomaan kaukaiséen kylmään pohjolaan.

        Mitähän lapsi kokee kun tajuaa erlaisuutensa.

        Tänään ostoksilla törmäsin erään kaupan tuulikaapissa tukevahkoon suomineitoon noin kolmevitoseen kahden hyvin tumman lapsen kanssa.

        Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker....

        Haukutaan ihan varmasti.

        jäin miettimään tuota, että on kiintiöt esitellä maahanmuuttajia ja suomalaisia.
        Missä suhteessa? fifti/fifti vai prosentuaalisesti?


      • eppu2 kirjoitti:

        jäin miettimään tuota, että on kiintiöt esitellä maahanmuuttajia ja suomalaisia.
        Missä suhteessa? fifti/fifti vai prosentuaalisesti?

        Tarkoitan kiintiöillä sitä, että esim. Korven Sanomat julkaisee säännöllisesti monikulttuurisen jutun vaikka Marttojen organisoimasta ruoka-illasta maahanmuuttajille ja paikallisille yhdessä. Keitä sinne sitten tulee, yhdet ja samat naamat puolin ja toisin.

        Tai jos ei lehdessä ole juttua maahanmuuttajista niin on ainakin yksi valokuva joistain arjen touhuista niin niissä ulkomaalaistaustaisia ihmisiä.

        Prosenttuaalista jakaumaa ei luonnollisesti ole. On vain tarve korostaa kantaväestön ja ulkomaalaistaustaisten yhteen kuuluvuutta arjen touhuissa vaikka suomalaiset ja maahanmuuttajat hyvin harvoin touhuilevat arjessa keskenään sponttaanusti, lapsia lukuunottamatta


      • eppo2
        korppis kirjoitti:

        Tarkoitan kiintiöillä sitä, että esim. Korven Sanomat julkaisee säännöllisesti monikulttuurisen jutun vaikka Marttojen organisoimasta ruoka-illasta maahanmuuttajille ja paikallisille yhdessä. Keitä sinne sitten tulee, yhdet ja samat naamat puolin ja toisin.

        Tai jos ei lehdessä ole juttua maahanmuuttajista niin on ainakin yksi valokuva joistain arjen touhuista niin niissä ulkomaalaistaustaisia ihmisiä.

        Prosenttuaalista jakaumaa ei luonnollisesti ole. On vain tarve korostaa kantaväestön ja ulkomaalaistaustaisten yhteen kuuluvuutta arjen touhuissa vaikka suomalaiset ja maahanmuuttajat hyvin harvoin touhuilevat arjessa keskenään sponttaanusti, lapsia lukuunottamatta

        Asiaa ajetaan, kun kärmettä pyssyyn, niinkuin on muittenkin asioiden kanssa tehty viime aikoina.
        Se lienee sitä ilmapiirin muokkausta suotuisemmaksi.


      • internationaalia kirjoitti:

        "Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker...."
        Ehkä haukutaan jossain peräkylässä mutta esim. itä-helsingin kouluissa on ollut jo parikymmentä vuotta kaiken värisiä lapsia,eli heihin on lapset tottuneet.
        Muutama vuosi sitten oli syksyllä HeSa:n juttu,Vuosaaressa oli yhdellä ja samalla ekalla luokalla tenavia kahdeksasta eri maasta.

        Aloituksen linkki on Kehä kolmosen sisältä.

        Maaseudulla ei yleensä huudella busseissa. Busseja käyttävät päiväaikaan koululaiset ja keskustan lähiöissä asuvat maahanmuuttajat.

        Eli etupäässä lehtijutut joihin aloituksella viittaan ovat poikkeuksetta pääkäupunkiseuduilla tapahtuneita keisejä.

        Lapset, jotka kasvavat monikulttuurisissa lähiöissä luonnollisesti tottuvat jo pienestä asti erilaisuuteen Integroitumisen esimerkkejä saamme lukea naapurimaan pääkaupunkiseudun monikulttuurisissa lähiöissä.
        Ruotsalaiset ovat integroituneet maahanmuuttajiin.


      • eppo2 kirjoitti:

        Asiaa ajetaan, kun kärmettä pyssyyn, niinkuin on muittenkin asioiden kanssa tehty viime aikoina.
        Se lienee sitä ilmapiirin muokkausta suotuisemmaksi.

        Nimenomaan mielipidemuokkausta, mutta aika kysyynalaisin keinoin jos muokkaus kolahtaa vain kantasuomalaisiin.
        Eihän sekään ole mistään kotoisin, että rasistikortti vie käräjille jos nokkaasi nirpistät.

        Hymistele ja kiroa sisäänpäin muuten seuraa yhteisöstä erottaminen kuin lestaadeilla ikään.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Aloituksen linkki on Kehä kolmosen sisältä.

        Maaseudulla ei yleensä huudella busseissa. Busseja käyttävät päiväaikaan koululaiset ja keskustan lähiöissä asuvat maahanmuuttajat.

        Eli etupäässä lehtijutut joihin aloituksella viittaan ovat poikkeuksetta pääkäupunkiseuduilla tapahtuneita keisejä.

        Lapset, jotka kasvavat monikulttuurisissa lähiöissä luonnollisesti tottuvat jo pienestä asti erilaisuuteen Integroitumisen esimerkkejä saamme lukea naapurimaan pääkaupunkiseudun monikulttuurisissa lähiöissä.
        Ruotsalaiset ovat integroituneet maahanmuuttajiin.

        Luin iltapäivälehdestä eilen, että Ruotsin poliisi sanoi, että ei se maahamuutosta johdu se tilanne siellä.
        Johtopäätös on, että ruotsalaiset ovat ruvenneet mellakoimaan ja rettelöimään.


      • eppu2 kirjoitti:

        Luin iltapäivälehdestä eilen, että Ruotsin poliisi sanoi, että ei se maahamuutosta johdu se tilanne siellä.
        Johtopäätös on, että ruotsalaiset ovat ruvenneet mellakoimaan ja rettelöimään.

        Tämä tarkoittaa juuri sitä mihin viittasin tuolla ylempänä. Ruotsalaiset, toisen ja kolmannen polven ruotsalaiset siis eri etnisten ryhmien toinen ja kolmassukupolvi.
        Ruotsalaiset siellä keskenään meuhaa😨.


    • heheheheeeeeee

      Ny täytyy koputtaa puuta. Kun minua ei ole miesmuistiin haukuttu eikä nimitelty pahassa tarkoituksessa. On tämä ny omituista. Kun toisia yli kuuskymppisiä noin kovin huomioidaan ja minut on vallan unohettu unholaan. En liene Tove Janssonin Näkymätön lapsi, kun oon aikuiseksi kasvant. Näkymätön kuuskymppinen olen kyllä, niisk, niisk, ääääääää

      Mutta muistan mä, että yli kymmenen vuotta sitten mua haukuttiin absoluutiksi. Täysin syyttä suotta se. Viiniä voin ottaa juhla-aterialla. Maljan yo-juhlissa ja sillee. Mutta se, etten räkäkännää enkä edes pikku hiprakkaa hanki, on joidenkin vaikeaa sulattaa.

    • Yleisesti vanhemmat naiset ovat yleensä huorahtavia, en tarkoita huoria joita on hyvin vähän pohjoismaissa. (ehkä myös miehet)

      Avioerot 60 ovat lisääntyneet ainakin Ruotsissa miksi syytä en tiedä. Suomesta en paljon tiedä on kuitenkin tv ja lehdet netissä.

      • henrjii

      • henrjii kirjoitti:

        Onneksi suomalaiset opettaa ruotsalaisia sovinistisikoja
        ottamaan rennosti http://yle.fi/uutiset/3-9465238

        Hullujen huoneet saa pysyä Suomessa.


    • Ymmärrän sinua. Itsellä väliin tulee mieleen, että olisi parempi lopettaa kokonaan näiden palstojen käyttäminen.

      • SANAT TAKAISIN, en ymärrä sinua. Pitäisi ennen vastaamista lukea aloitus. Sinun mahdollisella solvaamisella palstalla ei ole mitään tekemistä linkin kanssa.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        SANAT TAKAISIN, en ymärrä sinua. Pitäisi ennen vastaamista lukea aloitus. Sinun mahdollisella solvaamisella palstalla ei ole mitään tekemistä linkin kanssa.

        Ei olekaan. Syttyihän se lamppu sinullakin.😊


    • tööttt

      Joku keksi että laulutaitoni on kuin suunnilleen samanmoinen kuin suohon uponneen ammuvainaan - silleen hengetöntä
      - joku totesi että elämä on vain elämistä - ei suorittamista.
      Kun suvussa on ollut paljonkin erilaisista riippuvuuksista kärsiviä, minäkin päätin tehdä pesäeroa alkon tuotteisiin ja enemp paneutua talousasiohin
      - samalla kun miettii muita esm eri tuotteita selostuksneen - milloin luovuus ja tuho on samassa paketissa - hiusväri voi sokeuttaa, hammastahnalle allerginen, myrkylliset värit ja kemikaalit, violetti silmämeikki - sisältääkö kosmosväriä
      - pienten lastenkin ja eläintenkin kanssa vaaditaan äärimmäistä tarkkuutta
      - sain uudelta harrastuskaveriltani tälläisen hienon tatskankin, kertoi Siri
      - tämä on kuin kuin kaunis kukka - elämänliekki, kertoo Luojan suurenmoisesta luomistyöstä ja -voimasta - olen niin onnellinen ja iloinen
      - hänenkin menehtymisestään kerrotaan myöhemmin jonkun toisenlaisen asian tiimoilta. Ihmiselon hauraudesta kylmässä kovassa mailmassa.

      .............. vain mukavia juttuja tääkin palsta ihmisiltä vaatii, silleen typistettyä kuin pikkupuudelien hännänheilutusta hienostuneisuudessaan
      muttei silleen ihmiselon koko tunnekirjoa kaikissa elämänvaiheissa,
      hyvää illanjatkoa tv

    • Hindriikka

      On suo ja pitkospuut .......

    • paikka-jossatunnet-surun

      Karmea löytö Mosulin läheltä: Maanvajoaman joukkohaudassa voi olla jopa 4000 Isisin uhria – ”Tämä on paikka, jossa tunnet surun”
      Irakin joukot etenevät al-Josaqin kaupunginosassa Länsi-Mosulissa.
      Irakin joukot etenevät al-Josaqin kaupunginosassa Länsi-Mosulissa. (KUVA: AZAD LASHKARI)


      Näitä Suomeen, he pitävät tapansa, silpovat ja kaltoinkohtelevat pian suomalaisiakin.

      Suvakki-lauma ei tajua, ei osaa ennakoida tulevaa aikaa.

      • Ennakoidaan-tuleva-aika

        Kuntavaalit lähestyvät...

        Tervetuloa julkaisemaan ja kirjoittelemaan aiheesta.

        Kuntavaaliehdokkaat, sanokaamme ehdoton ei maahanmuuton ja islamin rasisteille,

        sekä hyysärimafialle keskuudessamme.

        Vaadi kuntavaaleissa: Ei rasismille.

        Oikea tapa: Ei matuinvaasiota ja islamia = rasisteja Suomeen


      • Niin osa irakilaisia ihmisiä makaa joukkohaudoissa osa pääsi pakoon. Isisksen roskaväki on nyt kuitenkin eri porukkaa kuin heitä paenneet ihmiset.


      • Mahtaa sieltä kraaterista hajut pöllähtää...


    • KaikkiKiusaaKaikkkia

      Mie kantasuomalainen, hakattu monesti skinheadien taholta ja on näitä kiusaamisia ja paskaa sadellu niskaan ihan tarpeeksi.... sitä on siedettävä kun ollaan itsemurhatilastojen kärkimaa että se on jotakin todella kollektiivista se depressiivisuus, agressiivisuus ja nälvintä. Jos todella olisi allapäin tommonen käytös viellä tumppaa lisää, ellei sitten kehitä sille immuuniteettia eli tajua että taustalla on ihmisten tapa reagoida negatiivisiin asioihin automaatioina....

      • Eli on siedettävä turpaan iskeviä skidejä kun kuitenkin ollaan itsemurhaien kärkimaa 😱 En tainnut ymmärtää.


    • Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta millaista on olla artikkelissa olevan naisen asemassa. Valkoihoisuuden hegemonian kilpi suojanani olen kulkenut läpi elämäni tietämättä mitään siitä millaista on olla syrjitty, sorrettu, aina puolustusasemassa, aina piikit ylös kuin siilillä (en tarkoita siilimuoria). Minua ei ole huoriteltu eikä minulle ole koskaan sanottu ettenkö kuuluisi sinne missä olen. Kerran yksi suomalainen skini yritti isotella, mutta sen kaverit vei sen pois. Näin livessä.
      ***
      Palstoilla on toki minulle osoitettu vihamielisiä kommentteja ja loukkaavia sanoja. Ne eivät pure minuun kuin hetkellisesti koska tiedän että nämä loukkaajat eivät tunne minua, eivät tiedä minusta mitään. He purkavat pahaa oloaan, ennakkoluulojaan, katkeruuttaan tuntemattomaan ihmiseen. Se mitä he sanovat ei oikeastaan edes kuulu minulle.
      ***
      Olen jäänyt miettimään mikä oikein tekee ihmisestä rasistin, siis aidon rasistin, sellaisen joka käyttää loukkaavia sanoja ja ajattelee ihmisarvoa loukkaavia ajatuksia ihmisitä jotka eivät kuulu omaan etniseen ryhmään, tunnustavat eri uskontoa, kantavat ylpeydellä oman kulttuurinsa vaatetusta. En puhu "maahanmuuttokriittisistä" tai siis aidosti maahanmuuttokriittisistä, jotka tunnustavat kuitenkin kaikkien ihmisten tasa-arvoisuuden, ihonväriin, uskontoon jne,.riippumatta, jolle joku afrikkalainen tai arabi tms. on yhtä arvokas ja ainutlaatuinen ihmisenä kuinkuka tahansa Hilma tai Kalle Jolle kuuluu samat oikeudet, sama ihmisarvo, sama molemminpuolinen kunnioitus..
      Joskus vain tuntuu siltä että sanaa "maahanmuuttokriittinen" käytetään ikäänkuin eufemismina, kiertoilmaisuna, peittämään omansisäistetyn totuuden, jota ei voida tunnustaa: en tykkää ulkomaalaisista, pelkään, vieroksun muunrotuisia, en halua että mikään minun yhteisössäni tulisi koskaan muuttumaan, en halua kähärätukkaisia, mustakulmaisia, tummaihoisia ihmisä talooni asumaan ja että ne vielä haisevatkin pahalle ja kailottavat kieltä jota en ymmärrä.
      Onko se pelkoa omasta reviiristä, omanyhteisön muuttumisesta, ennakkoluuloja jotka pohjautuvat tiedon ja ymmärryksen puutteeseen? Onko se vain reaktio kun yhtäkkiä ollaan tilanteen edessä ensimmäistä kertaa?
      ***
      Kukaan ei ole sanonut että kaikki tänne tulleet ihmiset ovat mitään jumaliemme parhaimpia lapsia, puhtaita pulmusia, mutta he pakenevat tänne jotain joka on vieläkin pahempaa. Monilla pakolaisilla on traumaattisia kokemuksia, yksintulleet pakolaisnuoret ovat kokeneet kovia ja monilla on huumeongelmia, muttaonko meillä oikeutta omahyväisesti kohauttaa olkapäitämme ja sanoa so what? Meillä on omat ongelmamme. Mutta kun meidän omat ongelmamme ovat ihan oikeesti aika pieniä verrattuina heidän ongelmiinsa.
      ***
      No joo, tiedän vain että en tiedä mitään. Täältä on turha hakea vastauksia näihin asioihin. Minua on nimitelty "suvakiksi" vaikka en edes tiedä mitä se oikeesti pitää sisällään. Mutta jos se että annan ihmisarvon kaikille, väriin tai etnisyyteen kuulumatta, tekee minusta pahan niin olkoon niin. Mutta älkää tulko sanomaan minulle että olen sokea tai sinisilmäinen tai naivi tai hyväuskoinen. Satun vain omistamaan länsimaiselle demokratialle tyypilliset arvot ja uskomaan että mikään muu yhteiskunta ei tarjoa parempaa pohjaa rauhalliselle yhteiselämälle.

      • heheheheeeeeee

        Paljon puhetta, vähän villoja.

        Olisit tuonkin paasaamisesi ajan tehnyt jotain oikeasti, vaikkapa kotouttanut mamuja siellä Ruotsissa. Tai auttanut Ruotsin vanhainkodeissa suomenkielisiä vanhuksia, jotka eivät ole oppineet ruotsinkieltä tai ovat vanhuudessaan ruotsin unohtaneet ja ymmärtävät enää vain lapsuutensa suomenkieltä.

        Matteuksen evankeliumi 25:31-46 http://raamattu.fi/1992/Matt.25.html
        "42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'

        Paloma.se.co itse ei tee mitään muuta kuin fiinistelee sifongeissaan "Keittiöstäni ei saisi koskaan puuttua tuoreita hedelmiä, lehtipersiljaa, limettejä ja avokadoja. Tomaatteja eikä sipuleja. Valkosipulia."


      • On sanomattakin selvää, että ihmiset ovat samanarvoisia ihmisinä olkoon tausta mikä hyvänsä.

        Tuota saarnaa on turha jankata.

        Eriarvoisuutta syntyy kun ihminen vetäistään pois juuriltaan (historiasta esim. amerikan orjakauppa). Mustat, orjat jne.

        Eriarvoisuus syntyu kun naidaan erivärinen ja tehdään lapsia, jotka poikkeavat ulkoisesti kantaväestöstä. (aloituksen esimerkki).

        Etelä-Amerikassa valkoihoinen aviopuoliso on lottovoitto. Sinne mennään vapaaehtoisesti.

        Tämä päivä ja tänne tullaan....meidän heitä pakottamatta, meiltä kysymättä, kävellään rajojen yli kädet ojolla, auttakaa, antakaa meille tasa-arvoinen elämä kanssanne.

        Annamme heille sellainen elämän, jota heidän kulttuurinsa ei tunne, he eivät ole kuitenkaan valmiita omansta kulttuuristaan luopumaan.

        Nuo traumaattiset huumeita käyttävät pakolaisnuoret joista kirjoitit. Niin, meidänkö heitä pitää kuntouttaa?

        Ihminen ihmisenä, oma perhe ensin, oma suku ensin, omat kansalaiset ensin.

        Tasa-arvo ei omien ja vieraitten välillä toimi.

        Kantaväestö suomalaiset ovat joutuneet sosiaalileikkausten ja säästötoimien maksajiksi, ymmärrän, me emme hyväksy erikoisetuja, joita maahan rajojen läpi kävelleet saavat. Viha syntyy molemmin puolin eriarvoisuudesta.

        Ei me eroteta onko mustaihoinen syntynyt suomalais/afrikkalaisista vanhemmista vai pakolainen. Ei me eroteta onko lastenvaunut ostettu omilla rahoilla vai sosiaaliavusta saaduilla rahoilla.


      • heheheheeeeeee

        Mallia voi ottamaan täältä kylmästä Pohjolasta.
        Länsimainen demokratia on rakennettu kristinuskon pohjalta.

        http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/ue/ue1/6_pyhat_kirjat_ja_raamattu/10_raam_vaikutus_kulttuuriin?C:D=1466065&m:selres=1466065
        "Raamatun vaikutus länsimaiseen yhteiskuntaan ja elämäntapaan on suuri. Ajanlaskutapamme (elämme aikaa jKr.), viikkorytmi (seitsemän luomiskertomuksen päivää) ja useimmat vuotuiset juhlat pohjautuvat Raamattuun. Lainsäädäntöön on siirtynyt vaikutteita raamatusta, mm.10 käskystä. Raamattu on vaikuttanut arvoihin ja moraaliin, mm. lähimmäisenrakkauden periaate ja ihmisarvon kunnioitus. Vaikutusta on ollut myös avioliitto- ja seksuaalimoraaliin sekä yhteiskunnalliseen osallistumiseen, työhön ja vapaa-ajan viettoon liittyviin käsityksiin."


      • """"Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta millaista on olla artikkelissa olevan naisen asemassa.""""

        Minulla jonkunlaista tuntumaa on siihen, sillä olinhan vuosikaudet töissä maahanmuuttajavaltaisella alueella missä valkoihoinen kuului vähemmistöön.


      • Ihan okey, noin pitäisi siellä yleisissä kulkuneuvoissakin toimia, häiriköt ulos, mutta musiikkilinkit voit postata musiikkiketjuihin.


      • korppis kirjoitti:

        Ihan okey, noin pitäisi siellä yleisissä kulkuneuvoissakin toimia, häiriköt ulos, mutta musiikkilinkit voit postata musiikkiketjuihin.

        Vahinko, mielestäni musiikki liittyy aiheeseen...
        jos tuon musiikin kuuntelee ajatuksella... "Älä peitä mun aurinkoo"

        Jokainen joka syyllistyy rasistiseen tekoon peittää uhrinsa "auringon" ja jättää varjon tuon ihmisen elämään.

        Eihän me täällä peitetä toistemme aurinkoa.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Vahinko, mielestäni musiikki liittyy aiheeseen...
        jos tuon musiikin kuuntelee ajatuksella... "Älä peitä mun aurinkoo"

        Jokainen joka syyllistyy rasistiseen tekoon peittää uhrinsa "auringon" ja jättää varjon tuon ihmisen elämään.

        Eihän me täällä peitetä toistemme aurinkoa.

        Aurinko on välttämätön elämän ylläpidolle. Ihminen ei voi peittää aurinkoa toiselta ihmiseltä kuin vain kielikuvissa.

        Kaikki maapallon asukkaat elävät saman auringon alla. Toisille aurinko paistaa läpi vuoden ja toisille vain osan vuodesta.


      • korppis kirjoitti:

        Aurinko on välttämätön elämän ylläpidolle. Ihminen ei voi peittää aurinkoa toiselta ihmiseltä kuin vain kielikuvissa.

        Kaikki maapallon asukkaat elävät saman auringon alla. Toisille aurinko paistaa läpi vuoden ja toisille vain osan vuodesta.

        Voihan sen noinkin yksinkert käsittää,
        mutta itse iloitsin tuossa kappaleessa ajatuksesta, että korppiksen kuin kaikkien muidenkin aurinko paistaa, ja onpa kurjaa jos me rasistisin sanoin tuupimme toinen toistemme aurinkoa.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Voihan sen noinkin yksinkert käsittää,
        mutta itse iloitsin tuossa kappaleessa ajatuksesta, että korppiksen kuin kaikkien muidenkin aurinko paistaa, ja onpa kurjaa jos me rasistisin sanoin tuupimme toinen toistemme aurinkoa.

        Tuskin sinä mitään tai mistään iloitset jonninjoutavaa laahostat aikasi pitimeksi.


      • sinä-se-laahostat

        "Tuskin sinä mitään tai mistään iloitset jonninjoutavaa laahostat aikasi pitimeksi."

        H e t k i n e n!! Nyt täytyy oikein miettiä kirjoitustasi uudestaan.

        Aloituksessa kirjoitit, tietenkin siteeraten liittämääsi linkkiä, mutta kuitenkin;


        "Minua on solvattu sosiaalisessa mediassa kymmeniä kertoja kirjoittamalla ”Painu loispummi takaisin sinne Korpeen.”

        "En tosin itse pysty kyyneliltäni lausumaan ääneen tuota pahinta haukkumasanaa, jota myös kuulen vaan sanon ”idi...tti."

        Sinäkö muka itkisit koskaan ainakaan näiden palstalaisten kirjoitusten vuoksi, koska useimmat ovat ehkä itkeneet sinun vuoksi, sillä olet niin kärkäs kommentoimaan ja usein myös vääristelemään kirjoitukset sekoittaen ne keskenään.

        Huis hitto, että sinulla on ylpeys pituudestasi ja matkustelemistasi "ummikko" Hollantilaisen kanssa, joka ei ole oppinut muka Suomea ja joudutte "solkkaamaan" Englanniksi!??? Valehtelet, sillä avokkisi osaa varmasti myös Suomea.


      • sinä-se-laahostat kirjoitti:

        "Tuskin sinä mitään tai mistään iloitset jonninjoutavaa laahostat aikasi pitimeksi."

        H e t k i n e n!! Nyt täytyy oikein miettiä kirjoitustasi uudestaan.

        Aloituksessa kirjoitit, tietenkin siteeraten liittämääsi linkkiä, mutta kuitenkin;


        "Minua on solvattu sosiaalisessa mediassa kymmeniä kertoja kirjoittamalla ”Painu loispummi takaisin sinne Korpeen.”

        "En tosin itse pysty kyyneliltäni lausumaan ääneen tuota pahinta haukkumasanaa, jota myös kuulen vaan sanon ”idi...tti."

        Sinäkö muka itkisit koskaan ainakaan näiden palstalaisten kirjoitusten vuoksi, koska useimmat ovat ehkä itkeneet sinun vuoksi, sillä olet niin kärkäs kommentoimaan ja usein myös vääristelemään kirjoitukset sekoittaen ne keskenään.

        Huis hitto, että sinulla on ylpeys pituudestasi ja matkustelemistasi "ummikko" Hollantilaisen kanssa, joka ei ole oppinut muka Suomea ja joudutte "solkkaamaan" Englanniksi!??? Valehtelet, sillä avokkisi osaa varmasti myös Suomea.

        No, koeta etsiä totuus kirjoituksistani, älä lykkää sitä omaa totuuttasi.

        Etkö sinä pönttö lukenut aloituksen linkkiä? Alustushan on lähes sanatarkka kopio Hs:sta suomalaisen puoliverisen vuodatuksesta.

        Olen pakannut matkalaukkuja. Sovimme eilen mieheni kanssa, että puhutaan suomea niin paljon kuin mahdollista sillä matkustamme lomamatkalle hollantilaisen ryhmän mukana.

        En ole ikinä väittänyt, että hän ei puhu suomea.

        Puhumme englantia kotioloissa minun kielitaidon ylläpitämiseksi.
        Lapseni myös kommunikoivat Petzen kanssa englanniksi. Petzen lapset tytär hollanniksi ja poika englanniksi.

        Pituuttani taittiin kysyä ja kohteliaasti vastasin.

        Voi kun sinua korpee pituuteni, elämiseni ja matkustelemiseni.

        Kaikilla on mahdollisuus matkustella maailmalla ja puhua vaikka mandariini kiinaa jos on riittävästi tahtoa.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        No, koeta etsiä totuus kirjoituksistani, älä lykkää sitä omaa totuuttasi.

        Etkö sinä pönttö lukenut aloituksen linkkiä? Alustushan on lähes sanatarkka kopio Hs:sta suomalaisen puoliverisen vuodatuksesta.

        Olen pakannut matkalaukkuja. Sovimme eilen mieheni kanssa, että puhutaan suomea niin paljon kuin mahdollista sillä matkustamme lomamatkalle hollantilaisen ryhmän mukana.

        En ole ikinä väittänyt, että hän ei puhu suomea.

        Puhumme englantia kotioloissa minun kielitaidon ylläpitämiseksi.
        Lapseni myös kommunikoivat Petzen kanssa englanniksi. Petzen lapset tytär hollanniksi ja poika englanniksi.

        Pituuttani taittiin kysyä ja kohteliaasti vastasin.

        Voi kun sinua korpee pituuteni, elämiseni ja matkustelemiseni.

        Kaikilla on mahdollisuus matkustella maailmalla ja puhua vaikka mandariini kiinaa jos on riittävästi tahtoa.

        Rasismista ja maahanmuuttajista olen kirjoittanut jo tarpeeksi monta kertaa, joten en ota niihin kantaa nyt ollenkaan, vaan keskityn kirjoituksesi viimeiseen lauseeseen.

        Mielestäsi kaikilla on mahdollisuus matkustella maailmalla, jos on riittävästi tahtoa.

        Minä en tuota ajatustasi allekirjoita, mutta se on sivuseikka.

        Tulipahan tuossa mieleeni, että jos väitteesi olisi totta, niin reissaamaan lähtevän asunnottoman ei tarvitsisi värvätä "kotimiestä". Etu sekin.
        Muovikassi vaan pykälään ja menoksi.


    • Aamu-teeveessä ihanainen Heta-Leena.
      Jumalainen Valkoinen Tupla.
      -
      Jolla alkaa jakaa salaista, Suomalaista tieto-taitoa Kiinalle.
      Samoin aikoo tehdä Suomalainen peli-firmakin.
      Listautuu pörssiin Kiinan ostettavaksi.
      -
      Ja Suomessa on pula työ-paikoista...huoks!
      Surullista että Lapsemme myyvät isän-maansa tulevaisuuden, pakottamalla maansa hiljakseen vaatimaan valtio-liittoa vauraan Eestin kanssa.

      H.

      • heheheheeeeeee

        Länsimaiden illankoitto on Kiinan voitto - Raamattu sen ennustaa, että vinosilmäiset tulevat
        "Länsimaat hallitsivat aikoinaan yli puolta maapallosta. Kolmannes maailman ihmisistä uskoo yhä eurooppalaisten tuomaan kristittyjen Jumalaan. Ja ennen muuta miltei kaikki ihmiset joko elävät tai haluaisivat elää kuin länsimaiset.
        Mutta ennen niin mahtavat Yhdysvaltain ja Euroopan taloudet ovat nyt aidosti vaarassa menettää johtoasemansa Kiinalle muutaman vuosikymmenen aikana. Myös länsimaiden yhteiskuntamalliin - markkinatalous plus demokratia - suhtaudutaan entistä skeptisemmin"
        http://yle.fi/vintti/yle.fi/teema/ohjelmat/juttuarkisto/lansimaiden-illankoitto.html


      • flegmaatti

        En tunne raamattua mutta 1900-luvun alussa kirjoitti Sprengler(?) ennusteen Die Untergang des Abendlandes mutta hänkin luotti kaukoitään eikä lähempänä oleviin muslimeihin.
        Minulle olisivat kinkit tervetulleempia.


    • Pulp-fictio

      Vierasmaalaisiin suhtautuminen mulla on ollut tilanteiden mukaista.
      Mulla ei ole ollut huonoja kokemuksia, vaikka asun pääkaupunkiseudulla.
      Yksi asia on, että taloudelliset edut tulokkaiden osalta eivät saa mennä kantasuomalaisten ohi. Ei saa vieraskoreudessa rakentaa itsestäänselvyyksien byrokratiaa, josta on vaikea irrottautua.
      Nyt käydään niin rumalla tavalla käsiksi pitkäaikaistyöttömiin.
      Kela on sotkettu tahallaan toimimattomaksi. Kyse alkaa olla ihmisten kiusaamisesta. Kabineteissa se rasismi kukoistaa, vaikka se on piilotettu poliittiseen liturgiaan.
      Rasismi ei siis keskity ihon väriin. Mikä tahansa erilaisuus haastaa.

      • Tuosta kantaväestön yli kävelemisestä kirjoitin vastineessani Palomalle.


      • Pulpille ja korppikselle:
        eiköhän ne alussa jaettavat avustukset ole lyhytaikaisia luonteeltaan. Ottaenhuomioon että ne jotka saapuvat maihimme hakien turvapaikkaa ovat alkamassa nollilta, eli siis heiltä puuttuu aivan KAIKKI on luonnollista että alkuun pääseminen vaatii enemmän avustusta, kuin kantaväestön tarvitsijat jotka ovat aina olleet keskuudessamme ja joista kuitenkin useammalla on jo jonkinlainen perustulo ja katto päänsä päällä. Ei se ole mielestäni mitään vieraskoreutta vaan käytännön sanelema pakko. Pitäisikö heidät sijoittaa vankileireilla ja antaa sormenlevyinen leipäsiivu ja kolme eltaantunutta silakkaa päivässä, kuten Pentikulmalaisille Hennalassa?
        Käsittääkseni tämän alkusysäyksen jälkeen on tarkoituksena rinnastaa heidän tukensa kantaväestön saamiin tukiin. Minä olen melko varma että kukaan ei vapaaehtoisesti lähde tänne pohjolaan elämään lahjoitetusta leipäpalasta ja nukkumaan jossain jossain autionkansakoulun voimistelusalissa jos heillä on paremmat tulevaisuudennäkymät muualla. Taas ne jotka ovat tulleet sodan jaloista ja oikeasti tarvitsevat turvapaikkaa ovat kiitollisia saamastaan avusta, mutta haluavat päästä eteenpäin, omille jaloilleen mahdollisimman nopeasti. Mahdollisesti pakolaisleireillä viruminen on passivoinut heitä mutta periaatteessa Lähi-idän ja Aaasian väestö on toimeliasta väkeä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Pulpille ja korppikselle:
        eiköhän ne alussa jaettavat avustukset ole lyhytaikaisia luonteeltaan. Ottaenhuomioon että ne jotka saapuvat maihimme hakien turvapaikkaa ovat alkamassa nollilta, eli siis heiltä puuttuu aivan KAIKKI on luonnollista että alkuun pääseminen vaatii enemmän avustusta, kuin kantaväestön tarvitsijat jotka ovat aina olleet keskuudessamme ja joista kuitenkin useammalla on jo jonkinlainen perustulo ja katto päänsä päällä. Ei se ole mielestäni mitään vieraskoreutta vaan käytännön sanelema pakko. Pitäisikö heidät sijoittaa vankileireilla ja antaa sormenlevyinen leipäsiivu ja kolme eltaantunutta silakkaa päivässä, kuten Pentikulmalaisille Hennalassa?
        Käsittääkseni tämän alkusysäyksen jälkeen on tarkoituksena rinnastaa heidän tukensa kantaväestön saamiin tukiin. Minä olen melko varma että kukaan ei vapaaehtoisesti lähde tänne pohjolaan elämään lahjoitetusta leipäpalasta ja nukkumaan jossain jossain autionkansakoulun voimistelusalissa jos heillä on paremmat tulevaisuudennäkymät muualla. Taas ne jotka ovat tulleet sodan jaloista ja oikeasti tarvitsevat turvapaikkaa ovat kiitollisia saamastaan avusta, mutta haluavat päästä eteenpäin, omille jaloilleen mahdollisimman nopeasti. Mahdollisesti pakolaisleireillä viruminen on passivoinut heitä mutta periaatteessa Lähi-idän ja Aaasian väestö on toimeliasta väkeä.

        "Paloma.se.co"

        Oletko sinäkin alkanut kommentoimaan kommenttien väliin?
        Jotta olisit kuin et olisi minun kommenttiani huomannutklaan?
        Olen varma että leirit ja siivut kopioit minun kommenttini ajatuksista.
        Miksi SINUSTAKIN on niin vaikeaa olla rehellinen toiselle kirjoittajalle?
        Jättäen jopa hänen nimmarinsa mainitsematta kopioidessasi?.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Oletko sinäkin alkanut kommentoimaan kommenttien väliin?
        Jotta olisit kuin et olisi minun kommenttiani huomannutklaan?
        Olen varma että leirit ja siivut kopioit minun kommenttini ajatuksista.
        Miksi SINUSTAKIN on niin vaikeaa olla rehellinen toiselle kirjoittajalle?
        Jättäen jopa hänen nimmarinsa mainitsematta kopioidessasi?.

        H.

        Hunkszille:
        siivut ja leirit ovat Täällä Pohjantähden alla osa 2, äänikirjasta jota kuuntelen par'aikaa.
        Kyllä minä luen sinunkin kommenttisi mutta en osaa niihin mitään sanoa kun ne menee niin pahasti yli hilseen minulla.
        Katselet tv-ohjelmia ja luet mediaa joista en tiedä mitään. Housen olen jo nähnyt, alusta loppuun.
        Heta-Leena on minulle täysin merkityksetön henkilö seksuaalisesta suuntauksestaan huolimatta.
        ***
        Jämsänjokilaakson surullista historiaa olen lueskellut mm. tästä:
        http://tpertt.blogspot.se/2013/02/jamsan-haudankaivaja-kertoo.html

        Yritän palata taas nykyaikaan ja ajankohtaiseen uutisointiin kunhan olen selviytynyt historia siipien havinasta.


      • nyt.huvittaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hunkszille:
        siivut ja leirit ovat Täällä Pohjantähden alla osa 2, äänikirjasta jota kuuntelen par'aikaa.
        Kyllä minä luen sinunkin kommenttisi mutta en osaa niihin mitään sanoa kun ne menee niin pahasti yli hilseen minulla.
        Katselet tv-ohjelmia ja luet mediaa joista en tiedä mitään. Housen olen jo nähnyt, alusta loppuun.
        Heta-Leena on minulle täysin merkityksetön henkilö seksuaalisesta suuntauksestaan huolimatta.
        ***
        Jämsänjokilaakson surullista historiaa olen lueskellut mm. tästä:
        http://tpertt.blogspot.se/2013/02/jamsan-haudankaivaja-kertoo.html

        Yritän palata taas nykyaikaan ja ajankohtaiseen uutisointiin kunhan olen selviytynyt historia siipien havinasta.

        Häh onko hunksi ihastunut lesboon 😀


      • Pulp-fictio
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Pulpille ja korppikselle:
        eiköhän ne alussa jaettavat avustukset ole lyhytaikaisia luonteeltaan. Ottaenhuomioon että ne jotka saapuvat maihimme hakien turvapaikkaa ovat alkamassa nollilta, eli siis heiltä puuttuu aivan KAIKKI on luonnollista että alkuun pääseminen vaatii enemmän avustusta, kuin kantaväestön tarvitsijat jotka ovat aina olleet keskuudessamme ja joista kuitenkin useammalla on jo jonkinlainen perustulo ja katto päänsä päällä. Ei se ole mielestäni mitään vieraskoreutta vaan käytännön sanelema pakko. Pitäisikö heidät sijoittaa vankileireilla ja antaa sormenlevyinen leipäsiivu ja kolme eltaantunutta silakkaa päivässä, kuten Pentikulmalaisille Hennalassa?
        Käsittääkseni tämän alkusysäyksen jälkeen on tarkoituksena rinnastaa heidän tukensa kantaväestön saamiin tukiin. Minä olen melko varma että kukaan ei vapaaehtoisesti lähde tänne pohjolaan elämään lahjoitetusta leipäpalasta ja nukkumaan jossain jossain autionkansakoulun voimistelusalissa jos heillä on paremmat tulevaisuudennäkymät muualla. Taas ne jotka ovat tulleet sodan jaloista ja oikeasti tarvitsevat turvapaikkaa ovat kiitollisia saamastaan avusta, mutta haluavat päästä eteenpäin, omille jaloilleen mahdollisimman nopeasti. Mahdollisesti pakolaisleireillä viruminen on passivoinut heitä mutta periaatteessa Lähi-idän ja Aaasian väestö on toimeliasta väkeä.

        Minusta ei pidä romantisoida mitään. Paloma et Sinä enkä minä ole olleet kumiveneissä Välimerellä.
        Hyvä kaukonäkö estää ehkä näkemästä lähelle.
        Emme tiedä, moniko tulee jäädäkseen ja käyvätkö vain viemässä leivän. Hallitushan on sählännyt kepujohtoisen (?) Kelankin ihan tietoisesti.
        Ruotsiin on valunut väkeä, suomestakin, kautta aikain. Suomessa muutos on ollut jyrkkä.
        Euroopassa vuoden aikana tapahtuneet kauheudet - ei niitä kauheuksia tänne haluta.
        Eikös Tukholmankin ympärillä lähiöissä ole kaikenaikaa härdelliä.
        Kansalaisilla on oikeuksia eikä vain velvollisuuksia. Sinulla Paloma siellä ja meillä täällä.
        Kari Hotakaista haastateltiin Juoksuhaudan tiestä/vanha tallenne;
        Miehet muuttivat maaseutumaisemista kaupunkien kerrostaloihin = häkkeihin. Sopeutumista. Voisiko toimia maahanmuuton metaforana?
        Kysyn, en väitä. Tulijoiden m u u t o s on se sana, mihin tulee kiinnittää huomio.
        Sopeutuminen? Arvoitus. Voiko pakottaa sopeutumaan?
        Tätähän hallitus tekee meillä kaikenaikaa.
        Päätökset = pakotteita.


    • Täällä lypsy-karjan mahan alla

      Kauan, kauan sitten tulivat Suomeen miehet vierailta mailta.
      He ymmärsivät Suomen koskien ja metsien arvon.
      Ja niin kävi niinä päivinä että tehtaita alkoi nousta joka niemeen ja notkelmaan, missä vain vesi koskena kohisi.
      Piiat ja rengit alkoivat täyttää tehtaat ja ansaita omaa rahaakin.
      Ei paljoa, mutta omaa kuitenkin.
      Ja niin alkoi maatalous-käydä kalliiksi.
      -
      Vanhat ja viisaat viljelijät alkoivat etsiä maastaan jotain muutakin ostettavaa, kuin kallisti kerättävää viljaa.
      Samaan aikaan vanhat ja viisaat piiat ja rengit perustivat natsi puolueen nimeltä Nazional Sozial Demokratiskit parti.
      Myöhenpinä aikoina nimestä poistettiin Nazional, jostain ihmeen syystä.
      -
      Tehtaat tuottivat paljon rahaa.
      Suomalainen-tieto-taito rakensi paperi-koneet, jotka tuottivat niin laadukasta paperia, niin halvalla että kysyntä ylitti tarjonnan.
      Kansa muisti vielä mitä Nazional aikoinaan tarkoitti ja alkoi kiukutella.
      Kunnes Kekkonen solmi rauhan ja Suomi alkoi myydä vasemman jalan kenkiä miljoonia Neuvosto-liittoon.
      Vaihtaen viiden vuoden välein oikeaan kenkään.
      Ja taas tulvi rahaa Suomeen.
      Entinen NSDP, siis sosiaali-demokraatit totesivat että jaettavaa on.
      Ja paljon.
      -
      Tänä päivänä puolue ajattelee samoin, koska Kreikkakin...
      Ja niin äänestäjien typeryys johtaa taas lisä-velkaantumiseen.
      Näen-näiseen hyvin-vointiin, kuin pakkasella housuun pissi.
      Vaihto-Virta on lampuille hyväksi.
      Vaan ei kansallemme.

      H.

      • Suomalaisten-maa

        Suomalaiset nauttivat hiihtämisestäkin jo kivikaudella, löytynyt suksi on 5000 vuoden takaa,
        suomalaisethan asuivat täällä jo yli 10 000 vuotta sitten.
        Rauhalliset, runolliset ihmiset puhtaiden järviensä ja jokiens rannoilla rakentamassa talojaan ja kasvattamassa lapsiaan.
        Uskontonsa oli Ukko Ylijumalan alaisuudessa, jyristelynsä kuului välillä pilvistä, Ahti Vedenjumala antoi kalaa heidän pyydyksiinsä, Tapio Metsänjumala antoi riistaa.
        Musikaalinen kansa lauloi runojaan.


      • oikeistolainen

        Mikäli ymmärsin yhtään mitään kirjoituksestasi, niin.....mietintä myssy esiin....

        "Entinen NSDP, siis sosiaali-demokraatit totesivat että jaettavaa on.
        Ja paljon."??

        Kun olin nuori, niin "kepulainen" olin, siis en toisaalta mitään mieltä mistään politiikasta, vaikka isäni olikin se "kepuloinen" paskianen, maanviljelijä ja kunnan hallituksessa ja valtuustossa oli.

        Pahin moka oli kai nuoruudessani, kun menin Konelaan (hesassa) töihin ja enhän minä tiennyt, että se vaati myös puolueeseen liittymistä, kunnes tuli kisat, joissa olin esiintymässä ja sitten, ennen esiintymistä minun oli pakko liittyä puolueeseen, koska se oli ehto.!?

        Onneksi oli sitten toinen ehto minun tulevalta puolisolta, että lähdet sieltä heti ja niin lähdin ajautuen "ojasta allikkoon", siis täysin Ruotsinkieliseen firmaan ummikkona. No, olkoon tämäkin vuodatus politiikasta osaltani tässä ja rasismin juttuihin minulla ei ole osaa ei arpaa, koska se ei minua koske.

        Aina olen äänestänyt oikeistoa, jopa Rkp; tä, koska silloin oli kysymys meidän lähikoulun lakkautus uhasta, jossa lapseni kävivät silloin.

        ps. korppiksen pelossa toinen nikki, koska en halua t a a s nokittavaksi väärin perustein.


      • oikeistolainen kirjoitti:

        Mikäli ymmärsin yhtään mitään kirjoituksestasi, niin.....mietintä myssy esiin....

        "Entinen NSDP, siis sosiaali-demokraatit totesivat että jaettavaa on.
        Ja paljon."??

        Kun olin nuori, niin "kepulainen" olin, siis en toisaalta mitään mieltä mistään politiikasta, vaikka isäni olikin se "kepuloinen" paskianen, maanviljelijä ja kunnan hallituksessa ja valtuustossa oli.

        Pahin moka oli kai nuoruudessani, kun menin Konelaan (hesassa) töihin ja enhän minä tiennyt, että se vaati myös puolueeseen liittymistä, kunnes tuli kisat, joissa olin esiintymässä ja sitten, ennen esiintymistä minun oli pakko liittyä puolueeseen, koska se oli ehto.!?

        Onneksi oli sitten toinen ehto minun tulevalta puolisolta, että lähdet sieltä heti ja niin lähdin ajautuen "ojasta allikkoon", siis täysin Ruotsinkieliseen firmaan ummikkona. No, olkoon tämäkin vuodatus politiikasta osaltani tässä ja rasismin juttuihin minulla ei ole osaa ei arpaa, koska se ei minua koske.

        Aina olen äänestänyt oikeistoa, jopa Rkp; tä, koska silloin oli kysymys meidän lähikoulun lakkautus uhasta, jossa lapseni kävivät silloin.

        ps. korppiksen pelossa toinen nikki, koska en halua t a a s nokittavaksi väärin perustein.

        Ethän sinä mitään nokittelemisen arvoista kirjoittanut. Hunksille vastasit et minulle.

        On sekin jotain että menet nurkan taakse huhuilemaan nimeäni, sehän on nöyrää kunnioitusta. 😂


    • Kun-Suomen-vallanneet

      islam-miehet tuon Palomankin pojan tyttären tyttäreltä silpovat haarovälin,
      niin ettei hää voi ikinä kokea Luojan tarkoittamaa seksuaalista nautintoa, ja pakottavat hänetkin kulkemaan kokonaan peitettynä mustiin kaapuihin kesähelteelläkin,
      niin sitten palomankin mieli vihdoin muuttuu.
      paikka-jossatunnet-surun

      Karmea löytö Mosulin läheltä: Maanvajoaman joukkohaudassa voi olla jopa 4000 Isisin uhria – ”Tämä on paikka, jossa tunnet surun”

      Irakin joukot etenevät al-Josaqin kaupunginosassa Länsi-Mosulissa. (KUVA: AZAD LASHKARI)

      Näitä Suomeen, he pitävät tapansa, silpovat ja kaltoinkohtelevat pian suomalaisiakin.

      Suvakki-lauma ei tajua, ei osaa ennakoida tulevaa aikaa.


      Kuntavaalit lähestyvät...

      Tervetuloa julkaisemaan ja kirjoittelemaan aiheesta.

      Kuntavaaliehdokkaat, sanokaamme ehdoton ei maahanmuuton ja islamin rasisteille,

      sekä hyysärimafialle keskuudessamme.

      Vaadi kuntavaaleissa: Ei rasismille.

      Oikea tapa: Ei matuinvaasiota ja islamia = rasisteja Suomeen

    • eppu2

      Kun luin tämän Breivickin asianajajan kirjoittaman kirjan, jossa hän kertoo koko puolustusprosessin, minulle valkeni, mitä oikeasti tarkoittaa perusarvot, joihin yhteiskunta nojaa.
      Varmaan jokainen äkkiä ajatellen sanoisi, ettei tuollainen hirviö tarvitse mitään oikeuksia ja ilman syvempää ajattelua niin toimisimmekin.
      Norjalainen oikeusprosessi ymmärsi kuitenkin sen, että jos perusihmisoikeuksista luovutaan jonkun kohdalla (vaikka olisi miten kamala rikollinen) se siemen saattaisi pitkässä juoksussa johtaa arvojen romuttumiseen.

      • "eppu2"


        Breivik...

        No ei.
        Vaan arvojen muuttumiseen.

        H.


      • Eppu, minulla ei auvennut sanomasi.

        Yksi ihminen tappaa 80-nuorta aseella ampuen aivan kuin kuin olisi ollut jänismetsällä.

        Puolustua kertoo, että murhaajalla pitää antaa ihmisille kuuluvat oikeudet. Kuolleet eivät saaneet ihmisille kuuluvaa oikeutta, heidät teloitettiin ilman oikeuden käyntiä.

        Jos murhaaja olisi julkisesti teloitettu. Sillä olisi ollut vaikutusta ääriliikkeiden jäseniin.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Eppu, minulla ei auvennut sanomasi.

        Yksi ihminen tappaa 80-nuorta aseella ampuen aivan kuin kuin olisi ollut jänismetsällä.

        Puolustua kertoo, että murhaajalla pitää antaa ihmisille kuuluvat oikeudet. Kuolleet eivät saaneet ihmisille kuuluvaa oikeutta, heidät teloitettiin ilman oikeuden käyntiä.

        Jos murhaaja olisi julkisesti teloitettu. Sillä olisi ollut vaikutusta ääriliikkeiden jäseniin.

        Itsekin sanoit tuolla ylempänä, että ´´on sanomattakin selvää. että ihmiset ovat samanarvoisia ihmisenä, olkoon tausta mikä hyvänsä,´´
        Jos Norjassa olisi voimassa kuolemanrangaistus varmaan niin olisi käynyt.
        Kysymys on siitä, että juuri samanarvon periaatteen mukaan pitää kohdella kaikkia, muuten yhteiskunnan arvoperusta rapautuu.
        Jos laissa ei ole kuolemanrangaistussa, sitä ei tuomita, jos laki sanoo, että vangilla on valitusoikeus siitä ja siitä asiasta, se on kaikilla.
        Mitä tapahtuukaan valtioissa, joissa yhteiskunta ei ole järjestäytynyt.
        Selvensikö tää nyt yhtään?


      • eppu2 kirjoitti:

        Itsekin sanoit tuolla ylempänä, että ´´on sanomattakin selvää. että ihmiset ovat samanarvoisia ihmisenä, olkoon tausta mikä hyvänsä,´´
        Jos Norjassa olisi voimassa kuolemanrangaistus varmaan niin olisi käynyt.
        Kysymys on siitä, että juuri samanarvon periaatteen mukaan pitää kohdella kaikkia, muuten yhteiskunnan arvoperusta rapautuu.
        Jos laissa ei ole kuolemanrangaistussa, sitä ei tuomita, jos laki sanoo, että vangilla on valitusoikeus siitä ja siitä asiasta, se on kaikilla.
        Mitä tapahtuukaan valtioissa, joissa yhteiskunta ei ole järjestäytynyt.
        Selvensikö tää nyt yhtään?

        Kirjoitin ihmisten olevan samanarvoisia ihmisinä.

        Siis......... i h m i s i ä en joukkomurhaajia, jotka eivät kykene elämään ihmisten keskuudessa ihmisenä.



        .


      • korppis kirjoitti:

        Kirjoitin ihmisten olevan samanarvoisia ihmisinä.

        Siis......... i h m i s i ä en joukkomurhaajia, jotka eivät kykene elämään ihmisten keskuudessa ihmisenä.



        .

        "korppis"

        Joukko-murhaaja on ihminen hänkin.
        Häntä vaan on kohdeltu epä-tasa-arvoisesti.

        H.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Kirjoitin ihmisten olevan samanarvoisia ihmisinä.

        Siis......... i h m i s i ä en joukkomurhaajia, jotka eivät kykene elämään ihmisten keskuudessa ihmisenä.



        .

        Puhuin oikeusvaltion arvoperustasta, käyttäen tuota esimerkkinä, juuri siksi, että tarkoitukseni tajuttaisiin.
        Siis ESIMERKKINÄ.
        Jos oikeusvaltiossa toimittaisiin sen mukaan, mitä mieltä itse kukin jostakin on, yhteiset arvot sortuvat.
        Rikolliset ylittävät rajan, muut eivät saat sortua samaan tuomitessaan.
        Minä kannatan järjestäytynyttä yhteiskuntaa, en mielivaltaa, vaikka se joskus tuntuisi oikeammalta.


      • eppu2 kirjoitti:

        Itsekin sanoit tuolla ylempänä, että ´´on sanomattakin selvää. että ihmiset ovat samanarvoisia ihmisenä, olkoon tausta mikä hyvänsä,´´
        Jos Norjassa olisi voimassa kuolemanrangaistus varmaan niin olisi käynyt.
        Kysymys on siitä, että juuri samanarvon periaatteen mukaan pitää kohdella kaikkia, muuten yhteiskunnan arvoperusta rapautuu.
        Jos laissa ei ole kuolemanrangaistussa, sitä ei tuomita, jos laki sanoo, että vangilla on valitusoikeus siitä ja siitä asiasta, se on kaikilla.
        Mitä tapahtuukaan valtioissa, joissa yhteiskunta ei ole järjestäytynyt.
        Selvensikö tää nyt yhtään?

        Kai sarjamurhaajakin on "samanarvoinen" kuin kaidan tien kulkijat jos ajatellaan että hän on syntynyt ihmiseksi.
        Mutta tällainen psykopaatti joka tappoi suuren määrän nuoria ihmisiä on ihan itse aiheuttanut sen että häntä ei kohdella samanarvoisena ihmisenä.
        Vaikka hänet voitaisiin parantaa on silti tehnyt korvaamattoman kauhean teon ja on suljettava loppu elämäkseen telkien taakse.
        Oikeastaan korppis kirjoittikin sen mitä tarkoitin paljon lyhyemmin.


      • eppu2
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Kai sarjamurhaajakin on "samanarvoinen" kuin kaidan tien kulkijat jos ajatellaan että hän on syntynyt ihmiseksi.
        Mutta tällainen psykopaatti joka tappoi suuren määrän nuoria ihmisiä on ihan itse aiheuttanut sen että häntä ei kohdella samanarvoisena ihmisenä.
        Vaikka hänet voitaisiin parantaa on silti tehnyt korvaamattoman kauhean teon ja on suljettava loppu elämäkseen telkien taakse.
        Oikeastaan korppis kirjoittikin sen mitä tarkoitin paljon lyhyemmin.

        En puhunutkaan tuosta henkilökohtaisesti, vaan niinkuin sanoin, esimerkkinä siitä, miten tärkeää kaikissa olosuhteissa yhteiskunnan on ja pitää toimia arvopohjansa mukaan.
        Mutta koska se nyt henkilöön meni, niin sanon, että jos tuota sarjamurhaajaa elukaksi sanottaisiin, se oli iso loukkaus jo tunkiolieroakin kohtaan.
        Niinkuin sanoit, yhteiskuntaan ei enää saa tälläisen teon tekijää päästää.


      • eppu2 kirjoitti:

        En puhunutkaan tuosta henkilökohtaisesti, vaan niinkuin sanoin, esimerkkinä siitä, miten tärkeää kaikissa olosuhteissa yhteiskunnan on ja pitää toimia arvopohjansa mukaan.
        Mutta koska se nyt henkilöön meni, niin sanon, että jos tuota sarjamurhaajaa elukaksi sanottaisiin, se oli iso loukkaus jo tunkiolieroakin kohtaan.
        Niinkuin sanoit, yhteiskuntaan ei enää saa tälläisen teon tekijää päästää.

        Arvopohjakin on muuttunut paljon jo minun elinaikanani. Homot olivat rikollisia, kukaan ei olisi uskonut jos joku olisi maininnutkaan tasa-arvosta seksuaalisesti poikkeavien ja "normaalien" välillä. Moni muukin asia on muuttunut.
        Ihmisarvon antaminen kaikille on hyvä periaate jos henkilö ei itse pilaa arvoaan.
        En voi sille mitään että oikeudentuntoni mukaan pitäisi näin velkaisen ja pienen maan huolehtia ensisijaisesti omista asukkaistaan.
        En tietenkään katso karsaasti jos hätää kärsivää autetaan, oli sitten mistä päin maapalloa hyvänsä, mutta ei omien kansalaisten hyvinvoinnin kustannuksella. Käyn usein vanhusten hoitopaikassa huonokuntoisia ihmisiä katsomassa, olisi nuijalle töitä.
        Myös Islamin raivokas puolustaminen ihmetyttää samojen henkilöiden toimesta jotka heiluttavat innokkaasti myös sateenkaarilippua. Näen siinä ristiriitaa koska homojen asema on islaminuskoisissa maissa nykyisinkin huonompi kuin meillä oli vielä 50-60 luvulla ja sitä ennen.


      • eppu2
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Arvopohjakin on muuttunut paljon jo minun elinaikanani. Homot olivat rikollisia, kukaan ei olisi uskonut jos joku olisi maininnutkaan tasa-arvosta seksuaalisesti poikkeavien ja "normaalien" välillä. Moni muukin asia on muuttunut.
        Ihmisarvon antaminen kaikille on hyvä periaate jos henkilö ei itse pilaa arvoaan.
        En voi sille mitään että oikeudentuntoni mukaan pitäisi näin velkaisen ja pienen maan huolehtia ensisijaisesti omista asukkaistaan.
        En tietenkään katso karsaasti jos hätää kärsivää autetaan, oli sitten mistä päin maapalloa hyvänsä, mutta ei omien kansalaisten hyvinvoinnin kustannuksella. Käyn usein vanhusten hoitopaikassa huonokuntoisia ihmisiä katsomassa, olisi nuijalle töitä.
        Myös Islamin raivokas puolustaminen ihmetyttää samojen henkilöiden toimesta jotka heiluttavat innokkaasti myös sateenkaarilippua. Näen siinä ristiriitaa koska homojen asema on islaminuskoisissa maissa nykyisinkin huonompi kuin meillä oli vielä 50-60 luvulla ja sitä ennen.

        On totta, että arvotkin muuttuvat jossain asioissa.
        Tavallaan kansakunnissa on aina ´´vanhoilliset ja uudistajat.´´
        Arvojen muuttaminen on yleensä pitkä prosessi.
        Toisaalta ajattelin, että sellainen perusarvo, kun ihmisarvo, jos sitä ruvetaan muuttamaan, kuinka kaltevalle pinnalle joudutaan.
        Joskus olen ottanut vertauksen, että mitä jos menisin islamilaisen maan torille minihameessa, tukka hulmuten, kuinkahan minun kävisi.
        Kyllähän se tavallisen ihmisen mieltä tökkii, kun itse olemme hyvinvointimme luoneet, niin tullaan kuvitellen, että se voidaan ottaa itselle, kun käden ojentaa, kun tarvitsijoita on amassakin maassa.
        Kannatan enemmin tätä kiintiöpakolaissysteemiä. Siinä avun saa oikeat tarvitsijat.
        Lappiin otetaan oliko se 400 suoraan pakolaisleiriltä, lapsiperheitä, syyrialaisia.


      • eppu2 kirjoitti:

        On totta, että arvotkin muuttuvat jossain asioissa.
        Tavallaan kansakunnissa on aina ´´vanhoilliset ja uudistajat.´´
        Arvojen muuttaminen on yleensä pitkä prosessi.
        Toisaalta ajattelin, että sellainen perusarvo, kun ihmisarvo, jos sitä ruvetaan muuttamaan, kuinka kaltevalle pinnalle joudutaan.
        Joskus olen ottanut vertauksen, että mitä jos menisin islamilaisen maan torille minihameessa, tukka hulmuten, kuinkahan minun kävisi.
        Kyllähän se tavallisen ihmisen mieltä tökkii, kun itse olemme hyvinvointimme luoneet, niin tullaan kuvitellen, että se voidaan ottaa itselle, kun käden ojentaa, kun tarvitsijoita on amassakin maassa.
        Kannatan enemmin tätä kiintiöpakolaissysteemiä. Siinä avun saa oikeat tarvitsijat.
        Lappiin otetaan oliko se 400 suoraan pakolaisleiriltä, lapsiperheitä, syyrialaisia.

        Niin Eppu kulta. Korpeenkin sopisi enempikin kuin 500 kiintiöpakolaista. Mutta miten nämä kylkikyljessä eläneet sosiaalisesti suomalaisia vilkkaammat sopeutuisivat keskelle ei mitään.

        Etukäteen voin ennustaa. Heti kun perheen isän huom. isän kielitaito kantaa perhe muuttaa ruuhkasuomeen.

        Montako etnistä raflaa esim. Hesassa on? Korvessa niitä syntyy ja kuolee samassa suhteessa. Sitä usein ihmettelen kuinka he selviävät hygiéeniapassi kokeista😨

        Tää nyt on taas tätä. Häähumun jälkeistä arkea.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Niin Eppu kulta. Korpeenkin sopisi enempikin kuin 500 kiintiöpakolaista. Mutta miten nämä kylkikyljessä eläneet sosiaalisesti suomalaisia vilkkaammat sopeutuisivat keskelle ei mitään.

        Etukäteen voin ennustaa. Heti kun perheen isän huom. isän kielitaito kantaa perhe muuttaa ruuhkasuomeen.

        Montako etnistä raflaa esim. Hesassa on? Korvessa niitä syntyy ja kuolee samassa suhteessa. Sitä usein ihmettelen kuinka he selviävät hygiéeniapassi kokeista😨

        Tää nyt on taas tätä. Häähumun jälkeistä arkea.

        Tottahan tuo on, ainakin tällä hetkellä miltei kaikki haluavat suurempiin kaupunkeihin. Eivätkä kaikki sopeudu koskaan.
        Tilanne kun on, mikä on, niin mieluimmin ottaisin näitä syyrian kiintiöpakolaisia, kun nuoria muslimimiehiä.
        Nuo viimeksi mainitsemani kun näen enemmän uhkana yhteiskuntarauhalle.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tottahan tuo on, ainakin tällä hetkellä miltei kaikki haluavat suurempiin kaupunkeihin. Eivätkä kaikki sopeudu koskaan.
        Tilanne kun on, mikä on, niin mieluimmin ottaisin näitä syyrian kiintiöpakolaisia, kun nuoria muslimimiehiä.
        Nuo viimeksi mainitsemani kun näen enemmän uhkana yhteiskuntarauhalle.

        On ne uhka etenkin naisille. Kuulin taas suomalais/turkkilaisen (ei pakolaisen vaan lomarakkauden) avioliiton lopusta. Yhteenveto mustat silmät ja pieksetty keho.

        Onneksi ei ollut yhteisiä lapsia. Naisen lapsi oli jo onneksi muuttanut suomalaisen isänsä kotiin.


      • eppu2
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Arvopohjakin on muuttunut paljon jo minun elinaikanani. Homot olivat rikollisia, kukaan ei olisi uskonut jos joku olisi maininnutkaan tasa-arvosta seksuaalisesti poikkeavien ja "normaalien" välillä. Moni muukin asia on muuttunut.
        Ihmisarvon antaminen kaikille on hyvä periaate jos henkilö ei itse pilaa arvoaan.
        En voi sille mitään että oikeudentuntoni mukaan pitäisi näin velkaisen ja pienen maan huolehtia ensisijaisesti omista asukkaistaan.
        En tietenkään katso karsaasti jos hätää kärsivää autetaan, oli sitten mistä päin maapalloa hyvänsä, mutta ei omien kansalaisten hyvinvoinnin kustannuksella. Käyn usein vanhusten hoitopaikassa huonokuntoisia ihmisiä katsomassa, olisi nuijalle töitä.
        Myös Islamin raivokas puolustaminen ihmetyttää samojen henkilöiden toimesta jotka heiluttavat innokkaasti myös sateenkaarilippua. Näen siinä ristiriitaa koska homojen asema on islaminuskoisissa maissa nykyisinkin huonompi kuin meillä oli vielä 50-60 luvulla ja sitä ennen.

        Monta on puolta tuolla pakolaisasiallakin.
        Yksi niistä osui juuri silmiini.
        Migri käytti verovaroja siihen viime vuonna 673,8 miljoonaa euroa.


      • PistiSilmään

    • holoseks

      Historian siipien havinasta nykypäivään
      - kaikki Suomeen tulleet ulkomaiset ihmiset eivät ol olleet pakolaisia
      - osa on lasten hyödyntäjiä, Suomen on todettu myös olleen ihmiskaupan läpikulkumaa, niin hyvässä kuin moninverroin kurjemmissa asioissa - kysyy silleen jkv kykyä sietää monenlaista stressiä ja epämukavia tunteita
      . nigerialaisille prostituteille uutisoinnin mukaan kovaa kysyntää ynnä rahakkaita työmahdollisuuksia - kotimaiset prostituutit reviiriensä hävitessä
      joutuu ylensä raadelluksi ja pääsevät myös yleensä hengestäänkin
      - se noista yleishuoritteluista - nuorten huumekokeilujen lisääntymiseen vastaa nettikauppojen lisääntynyt tarjonta - vanhoille mummukoille epäilyihin mahdollsista rikoksista yleensä kirjoittaa reseptejä psykiatri, joko rauhoittavia tai harhaluuloja aiheuttavia tai vähentäviä aineksia - kultturin-poliittisen-uskontojsoosien ynnä vakaumuksena mukaan - Sotessakin keskustellaan paljon taloudesta , terveydestä ja ennen kaikkea rahasta ja kustannuksista
      - myös naisten asemasta ja ihmiskohtaloista maassamme - myös meidän kaikkien hakattujen ja silvottujen ja huorittelun kohteena olleista.
      Vanhuksia joissain paikoissa kohdellaan kuin valehtelevia ja ryösteleviä kadulla kasvaneita - senkin sanotaan olevan vain mahdottoman armottomista työolosuhteista johtuvaa stressiä. NO - tämäkin vain ihan tavallista
      arkea ja pölpötystä - onko noi, jotka nimittelevät vanhuksia palstariippuvaisiks
      idiooteiks - ihan varmoja omasta vakaumuksestaan? Lääketieteen tai tai naisten asema maassa muuna kuin vaalikarjana -näkökulmista esm tarkasteltuna?

    • Sain vieraakseni tänään 58-vuotiaan hyvän ystäväni vuosien takaa.

      Hän on kouluttautuu uuteen ammattiin lähihoitajaksi. Hänellä on kahden välilevyn pullistuma selässä ja muitakin sairauksia jotka vaativat tarkkaa itsekontrollia.

      Ei mitään mahdollisuutta eläkkeelle.

      Mitä mieltä olette siitä, että kun hän valmistuu lähihoitajaksi 59-vuotiaana onko hänellä edessään upea uraputki ja minkälaisessa työssä.

      Tää tuli mieleeni innosta kouluttaa ihmisiä paniikin omaisesti lähihoitajiksi.

      Joku roti😨

      • eppu2

        Tosiaan, joku roti ja vielä tuollainen selkä.
        Se varmaan johtuu siitä, kun kuvitellaan, että sillä saralla riittää työtä.


      • Kuitenkin jo noin lähellä eläkeikää.
        Suurimman osan mahdollisesta työssäkäyntiajastaan tulee olemaan sairaskirjoilla ja eläkeikäisenä rahnustaa jo rollaattorin kanssa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tosiaan, joku roti ja vielä tuollainen selkä.
        Se varmaan johtuu siitä, kun kuvitellaan, että sillä saralla riittää työtä.

        Muuten palaan lauseeseen jota lainasit kirjoituksestani.

        Samassa viestissäni kirjoitin missä se ihmisen samanarvoisuus loppuu. Se loppuu kun ihminen tekee toisten elämän eriarvoiseksi. Viittasin mm. amerikan orjiin.

        Tiedän kun lukee mielenkiintoisen kirjan sitä ikään kuin hyppää sisään kirjoittajan ajatuksiin ja alkaa toistamaan kirjoittajan ajatuksia.

        Nimimerkki htm.fin aloitus oli hyvä esimerkki.

        Kun ihminen lukee kirjan (kuten edellä mainittu) australian alkuasukkaiden elämänfilosofioista alkaa samaistumaan kirjoittajan ajatuksiin.


      • korppis kirjoitti:

        Muuten palaan lauseeseen jota lainasit kirjoituksestani.

        Samassa viestissäni kirjoitin missä se ihmisen samanarvoisuus loppuu. Se loppuu kun ihminen tekee toisten elämän eriarvoiseksi. Viittasin mm. amerikan orjiin.

        Tiedän kun lukee mielenkiintoisen kirjan sitä ikään kuin hyppää sisään kirjoittajan ajatuksiin ja alkaa toistamaan kirjoittajan ajatuksia.

        Nimimerkki htm.fin aloitus oli hyvä esimerkki.

        Kun ihminen lukee kirjan (kuten edellä mainittu) australian alkuasukkaiden elämänfilosofioista alkaa samaistumaan kirjoittajan ajatuksiin.

        Suomalainen tekniikka on apina tasolla 2017 siis suomalainen on apina.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Muuten palaan lauseeseen jota lainasit kirjoituksestani.

        Samassa viestissäni kirjoitin missä se ihmisen samanarvoisuus loppuu. Se loppuu kun ihminen tekee toisten elämän eriarvoiseksi. Viittasin mm. amerikan orjiin.

        Tiedän kun lukee mielenkiintoisen kirjan sitä ikään kuin hyppää sisään kirjoittajan ajatuksiin ja alkaa toistamaan kirjoittajan ajatuksia.

        Nimimerkki htm.fin aloitus oli hyvä esimerkki.

        Kun ihminen lukee kirjan (kuten edellä mainittu) australian alkuasukkaiden elämänfilosofioista alkaa samaistumaan kirjoittajan ajatuksiin.

        Siis, ikäänkuin, että taustasta riippuen tasa-arvokriteerit ovat erilaiset ja siitä syntyy törmäys.
        Tänne tulleet pakolaismiehetkin haluavat meidän tasa-arvomme, mutta ovatko valmiit antamaan saman naisilleen.
        Tuo orjuuttaminenkaan ei ole mihinkään loppunut.
        Ihmisarvon ja samanarvoisuuden näkisin kuitenkin eri asioina.
        Ihmisarvo on se mitä ei voi viedä.
        Mutta, kun mennään elämän toiminnallisille alueille, esim, talous, ihmissuhteet, työsuhteet, niin voisiko vaikka sanoa, että kyllä toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.


      • Pulp-fictio
        korppis kirjoitti:

        Muuten palaan lauseeseen jota lainasit kirjoituksestani.

        Samassa viestissäni kirjoitin missä se ihmisen samanarvoisuus loppuu. Se loppuu kun ihminen tekee toisten elämän eriarvoiseksi. Viittasin mm. amerikan orjiin.

        Tiedän kun lukee mielenkiintoisen kirjan sitä ikään kuin hyppää sisään kirjoittajan ajatuksiin ja alkaa toistamaan kirjoittajan ajatuksia.

        Nimimerkki htm.fin aloitus oli hyvä esimerkki.

        Kun ihminen lukee kirjan (kuten edellä mainittu) australian alkuasukkaiden elämänfilosofioista alkaa samaistumaan kirjoittajan ajatuksiin.

        Miten samanarvoisuus alkaa: kun tapaan toisen ihmisen, miten häntä kohtelen junassa, kaupassa, turuilla ja toreilla. Jokaisen omasta aidosta lähestymisestä se alkaa, vaikka olisi miten jalot arvot. Jos ei edes ala, voiko loppuakaan.
        Korppis: elämän toiminnallisesta alueesta ym. tuo "valikoiva tasa-arvo" on ihan vielä arkea instituutioiden sisällä. Kaikki tietävät esimerkkejä v. 2017.


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Miten samanarvoisuus alkaa: kun tapaan toisen ihmisen, miten häntä kohtelen junassa, kaupassa, turuilla ja toreilla. Jokaisen omasta aidosta lähestymisestä se alkaa, vaikka olisi miten jalot arvot. Jos ei edes ala, voiko loppuakaan.
        Korppis: elämän toiminnallisesta alueesta ym. tuo "valikoiva tasa-arvo" on ihan vielä arkea instituutioiden sisällä. Kaikki tietävät esimerkkejä v. 2017.

        Racism, prejudice vallalla Suomessa.


    • "Ei oikeutta maassa saa jos itse sit ei hanki" sanoisin minä ja suosittelisin musliminaisille että ottaisivat itse kohtalonsa omiin käsiinsä ja emansipoituisivat Emansipaatio tarkoittaa vapautumista vierasmääräisyydestä, tulemista riippumattomaksi jostakin. Se olisi jo iso askel kohti pohjoismaiseen tai yleensäkin länsimaallaisen yhteiskuntaan sopeutumista. Monet toisen polven musliminaiset ovat sen askeleen ottaneetkin,joskus maksaneet kalliin hinnan siitä, mutta kuten on jo sanottu, yhteisön vallitseva arvopohja muuntautuu hyvin hitaasti. Näin se tulee kuitenkin tapahtumaan ja mitään pelkoa ei ole että me alkaisimme ripustaa huntuja kasvojemme peitteiksi tai kävelemään kymmenen askelta palavasilmäisen aviomiehemme/omistajamme ja herramme jäljessä. Se juna on jo mennyt, kauan sitten.
      ***
      Sitten tää toinen asia mistä olemme keskustelleet aikaisemminkin. On vaikea osoittaa sormea missä vaiheessa itsestäänselvä perusoikeutemme tasa-arvoisuus ei sitä sitten enää olekkaan? En kuitenkaan ole samaa mieltä ystäväni korppiksen kanssa että monietninen/rotuinen syntyperä olisi yksi niistä tekijöistä. Ei se niin mene, kuin korkeintaa jossain joensuussa tai kainuun korvessa, jossa tumma ihonväri aiheuttaisi eriarvoisuutta tai syrjintää; kaikkein vähiten kouluissa ja lasten päivähoidossa, missä kaupunkioloissa ainakin ihonväri ei tule edes puheeksi lasten kesken.
      ***
      Mutta epun tulkinta asiasta tuntuu oikealta: eriarvoisuus syntyy periaatteessa tasa-arvoisten ihmisten toiminnan tuloksena. Esimerkki oli tuossa autatko ojaan romahtanutta vaikka oma junasi olisi jo lähdössä? Tuomitsemme ihmisten tekemisiä, mutta emme näe heitä eriarvoisena sen takia. Heidän tekonsa ovat eriarvoisia. Yleistäminen ja ennakkoluulojen pohjalta toimiminen on ajattelevan ihmisen suurimmat viholliset. Ja myös looginen ansa. (me kaikki tiedämme vitsit missä käytetään yhtä tekijää monien muiden vaihtuvien tekijöiden kanssa mukamas osoittamaan että alkoholi ei ole vaarallista, jääpalat ovat jne.)

      • Toivon kuin USA aikaisemmat ovat halunneet atomilla apinat hiljenee, siis satoja pommeja kaikkialle apinoille yhdessä USA ja Venäjä. Näin apinoille rauha.


      • Otsikon epätasa-arvoinen, rasistisia huutoja tuon tuosta kuuleva suomalais/atrikkalaitaustainen nainen ei asu Korvessa eikä Joensuussa. Nainen asuu Helsingissä, missä esiintyy eniten rasismia.

        Ihmisarvo keskustelu lähti joukkomurhaaja Breivickista. Hänen uhreillaan ei ollut mitään arvoa hänelle.

        Oletko vaihtanut suhdettasi uusnatseihin?

        Kuuluuko Breivickille tasavertainen ihmisarvo kuin esim. sinulle?


      • korppis kirjoitti:

        Otsikon epätasa-arvoinen, rasistisia huutoja tuon tuosta kuuleva suomalais/atrikkalaitaustainen nainen ei asu Korvessa eikä Joensuussa. Nainen asuu Helsingissä, missä esiintyy eniten rasismia.

        Ihmisarvo keskustelu lähti joukkomurhaaja Breivickista. Hänen uhreillaan ei ollut mitään arvoa hänelle.

        Oletko vaihtanut suhdettasi uusnatseihin?

        Kuuluuko Breivickille tasavertainen ihmisarvo kuin esim. sinulle?

        Tekomme ovat eriarvoisia, mutta yhden yksilön suurten rikosten (rikosten ihmiskuntaa kohtaan) emme voi alkaa justeeraamaan tasa-arvoisuuteen perustuvaa oikeuskäytäntöämme. Ihmisarvo ja tasa-arvoisuus lain edessä menee kaiken yksilöllisen edelle.
        Luonnollisestikin Breivik on täysin vinksahtanut yksilö, mutta ei mielisairas. Sitä sairautta esiintyy pesäkkeitä siellä sun täällä ja sitä kantsii seurata. ettei tule ylläreitä.


      • korppis kirjoitti:

        Otsikon epätasa-arvoinen, rasistisia huutoja tuon tuosta kuuleva suomalais/atrikkalaitaustainen nainen ei asu Korvessa eikä Joensuussa. Nainen asuu Helsingissä, missä esiintyy eniten rasismia.

        Ihmisarvo keskustelu lähti joukkomurhaaja Breivickista. Hänen uhreillaan ei ollut mitään arvoa hänelle.

        Oletko vaihtanut suhdettasi uusnatseihin?

        Kuuluuko Breivickille tasavertainen ihmisarvo kuin esim. sinulle?

        "korppis"

        Se on Breivik...

        Stadissa ei ole enemmän rasismia, täällä on eniten kohteita.
        Siitä luku-määrä koostuu.

        H.


      • Kopsasin nimen tuolta ylempää. Koska nimi tuottaa minulle vaikeutta kirjoittaa. Nimessä kun on minulle liikaa konsonantteja.

        Tottahan rasismia esiintyy aina eniten isoissa kaupunkikeskuksissa.


    • Ei me Pohjois-Karjalassa ja Kainuussa olla ajastamme jäljessä kuten tunnutaan luulevan.
      Täällä on nähty pakolaisia jo 70-luvulla, heidät otettiin lämpimästi vastaan, töitäkin löytyi nopeasti.
      Myös nämä nykyiset lapsiperheet jotka asuvat paikkakunnalla eivät saa syrjintää osakseen, ainakaan en ole kuullut sellaisesta. Meidän pakkakunnallemme ei oteta kuin lapsiperheitä.
      Kyllä sivistys on tännekin päässyt, jopa tietokoneet toimii täällä ja nähdään telkkari ohjelmat. Ihmiset matkustelevat, ovat kielitaitoisia.Törppöjä juntteja voi asua ihan suurkaupungin keskustassakin.

      • Mielikki.mummolle:
        minä nyt laitoin vain pari paikannimeä ikäänkuin edustamaan yhteiskunnan taantumuksellisimpiä kolkkia, vapaasti mukaillen ja tulkiten näistä palstakirjoittelusta esiintulleita mielipiteitä ja ajatuksia. Yhtä hyvin voisin laittaa kotipaikkakuntani nimen siihen: perussuomalaisten edustajaehdokkaiden lista kunnanvaltuustoon on pitkä kuin nälkävuosi ja toivoa voi ainoastaan että kansa äänestäisi maltillisesti, eikä menisi halpaan.
        Ja kyllä korppis tuolla ylempänä vihjaili että siellä sitä n-sanaa vieläkin huudellaan lasten keskuudessa, korven kaupungissa.
        ***
        Törppojä juntteja nyt asuu joka oksalla. Ja en minä junteista silleen, kun heissäkin on muuten hienoja ihmisiä, vaikka se ei aina näy päällepäin. Moni kakku päältä kaunis sisällä silkko rasisiti.


      • huoli.huoli
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mielikki.mummolle:
        minä nyt laitoin vain pari paikannimeä ikäänkuin edustamaan yhteiskunnan taantumuksellisimpiä kolkkia, vapaasti mukaillen ja tulkiten näistä palstakirjoittelusta esiintulleita mielipiteitä ja ajatuksia. Yhtä hyvin voisin laittaa kotipaikkakuntani nimen siihen: perussuomalaisten edustajaehdokkaiden lista kunnanvaltuustoon on pitkä kuin nälkävuosi ja toivoa voi ainoastaan että kansa äänestäisi maltillisesti, eikä menisi halpaan.
        Ja kyllä korppis tuolla ylempänä vihjaili että siellä sitä n-sanaa vieläkin huudellaan lasten keskuudessa, korven kaupungissa.
        ***
        Törppojä juntteja nyt asuu joka oksalla. Ja en minä junteista silleen, kun heissäkin on muuten hienoja ihmisiä, vaikka se ei aina näy päällepäin. Moni kakku päältä kaunis sisällä silkko rasisiti.

        Kyllä sulle on tulossa raskas kevät kun kannat noin kovasti huolta meidän kunnallisvaaleistakin. Kyllä me kuule täällä Suomessa saadaan asiat hoitumaan. Keskittyisit ihan vaan Ruotsin murheisiin. Voisit suunnata energiasi vaikka Rinkebyn mellakoihin. Siellähän ne ihannoimasi mamut haluaa muuttaa yhteiskuntajärjestystä paremmin itselleen sopivaksi.


      • huoli.huoli kirjoitti:

        Kyllä sulle on tulossa raskas kevät kun kannat noin kovasti huolta meidän kunnallisvaaleistakin. Kyllä me kuule täällä Suomessa saadaan asiat hoitumaan. Keskittyisit ihan vaan Ruotsin murheisiin. Voisit suunnata energiasi vaikka Rinkebyn mellakoihin. Siellähän ne ihannoimasi mamut haluaa muuttaa yhteiskuntajärjestystä paremmin itselleen sopivaksi.

        Huoli.huolelle:
        elämäni on aina ollut raskasta. tää kevät ei tule olemaan poikkeus, raskasta mutta mielenkiintoista. Tai sitten ei kumpaakaan ;)
        Rinkebyn mellakkaan, yksikössä. Poliisi meni sinne pidättään huumerikoksista epäiltyä gangstarapparia ja sen kaverit nösti älämölön.
        Minä suuntaan nenergiaani totuuden paljastamiseen extreemivouhkaajien kirjoitteluissa, populistien kansankiihoittamisen ja agiteeraamisen paljastamiseen ja väärän infon oikaisemiseen.
        Se tekee elämäni keveäksi, ei raskaaksi. Totuus vapauttaa sielusi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mielikki.mummolle:
        minä nyt laitoin vain pari paikannimeä ikäänkuin edustamaan yhteiskunnan taantumuksellisimpiä kolkkia, vapaasti mukaillen ja tulkiten näistä palstakirjoittelusta esiintulleita mielipiteitä ja ajatuksia. Yhtä hyvin voisin laittaa kotipaikkakuntani nimen siihen: perussuomalaisten edustajaehdokkaiden lista kunnanvaltuustoon on pitkä kuin nälkävuosi ja toivoa voi ainoastaan että kansa äänestäisi maltillisesti, eikä menisi halpaan.
        Ja kyllä korppis tuolla ylempänä vihjaili että siellä sitä n-sanaa vieläkin huudellaan lasten keskuudessa, korven kaupungissa.
        ***
        Törppojä juntteja nyt asuu joka oksalla. Ja en minä junteista silleen, kun heissäkin on muuten hienoja ihmisiä, vaikka se ei aina näy päällepäin. Moni kakku päältä kaunis sisällä silkko rasisiti.

        "korppis tuolla ylempänä vihjaili että siellä sitä n-sanaa vieläki huudellaan lasten keskuudessa, korven kaupungissa."

        Missä kommentissani?


      • korppis kirjoitti:

        "korppis tuolla ylempänä vihjaili että siellä sitä n-sanaa vieläki huudellaan lasten keskuudessa, korven kaupungissa."

        Missä kommentissani?

        "Tänään ostoksilla törmäsin erään kaupan tuulikaapissa tukevahkoon suomineitoon noin kolmevitoseen kahden hyvin tumman lapsen kanssa.

        Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker....

        Haukutaan ihan varmasti. "
        Oletin että tarkoiti että heitä haukutaan neeker....nimenomaan siellä korven kapungissa. Jos tarkoitit jotain muuta olenkäsittänyt väärin .


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Huoli.huolelle:
        elämäni on aina ollut raskasta. tää kevät ei tule olemaan poikkeus, raskasta mutta mielenkiintoista. Tai sitten ei kumpaakaan ;)
        Rinkebyn mellakkaan, yksikössä. Poliisi meni sinne pidättään huumerikoksista epäiltyä gangstarapparia ja sen kaverit nösti älämölön.
        Minä suuntaan nenergiaani totuuden paljastamiseen extreemivouhkaajien kirjoitteluissa, populistien kansankiihoittamisen ja agiteeraamisen paljastamiseen ja väärän infon oikaisemiseen.
        Se tekee elämäni keveäksi, ei raskaaksi. Totuus vapauttaa sielusi.

        Johan me olemme ymmärtäneet lehdistöstä ja kirjoituksistasi, että Ruotsissa ruotsin kansalaiset siis ruotsalaiset rikosjengit ja huumeiden käyttäjät ja myyjät tappelevat keskenään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Tänään ostoksilla törmäsin erään kaupan tuulikaapissa tukevahkoon suomineitoon noin kolmevitoseen kahden hyvin tumman lapsen kanssa.

        Mietin, tulevatkohan nämä lapsoset kokemaan erilaisuuden tunnetta koulumaailmassa. Haukutaankohan heitäkin neeker....

        Haukutaan ihan varmasti. "
        Oletin että tarkoiti että heitä haukutaan neeker....nimenomaan siellä korven kapungissa. Jos tarkoitit jotain muuta olenkäsittänyt väärin .

        Olet käsittänyt asian aivan kuten halusit asian käsittää.

        Aivan varmasti syrjintää ja nimittelyä tapahtuu kaikkialla niin Suomessa kuin siellä rapakon takana.

        Koulumaaimassa vanhempain neuvostossa aikoinaan työskennellessäni setvimme ihan omien lastemme huuteloita toisilleen. Ei uutta koulumaailmassa. Olethan itsekin joku aika sitten ollut asian kanssa tekemisissä.


      • korppis kirjoitti:

        Johan me olemme ymmärtäneet lehdistöstä ja kirjoituksistasi, että Ruotsissa ruotsin kansalaiset siis ruotsalaiset rikosjengit ja huumeiden käyttäjät ja myyjät tappelevat keskenään.

        Sinä olet ymmärtänyt tolleen?
        En minä ole käynyt passintarkastuksessa heidän luonaan.
        Paljon rikollisuudesta on huumeiden käyttöön, myyntiin ja salakuljetukseen liittyvää, etenkin Etelä-Ruotsin kapungeissa.
        Uppsalassa ja Tukholman lähiöissä poltellaan autoja ja laitetaan roskasäiliöitä palamaan. Kysymys ei ole mistään järjestäytyneestä rikollisuudesta, vaan turhautuneiden, vanhempien kontrollista vapautuneiden nuorten jengiytymisestä ja mielnosoituksista yhteiskuntaa kohtaan, jonka he katsovat olevan heitä vastaan. Se selittää nää nuorison riehumiset huomattavasti asiallisemmin kuin demagogien kansanvihaan kiihoittamisen että kysymys olisi jotenkin maahanmuuttajien tai muslimien uskontoon liittyvää.
        Näissä lähiöissä asuu paljon ensimmäisen, toisenn, kolmannen polven maahanmuuttajia, kantaruotsalaisia ja myös suomalaisia.


      • korppis kirjoitti:

        Olet käsittänyt asian aivan kuten halusit asian käsittää.

        Aivan varmasti syrjintää ja nimittelyä tapahtuu kaikkialla niin Suomessa kuin siellä rapakon takana.

        Koulumaaimassa vanhempain neuvostossa aikoinaan työskennellessäni setvimme ihan omien lastemme huuteloita toisilleen. Ei uutta koulumaailmassa. Olethan itsekin joku aika sitten ollut asian kanssa tekemisissä.

        "Olet käsittänyt asian aivan kuten halusit asian käsittää."
        Mitä oikein tarkoitat tuolla? Et siis tarkoittanut nimittelyä ja huutelua Korven kaupungissa, vaan että jos se perhe muuttaa muualle niin niille voi tulla vaikeuksia?
        ***
        Yksityisiä tapauksia varmaan esiintyy, eteläisimmilläkin leveysasteilla, mutta se on erittäin epätavallista ainakin täällä Keski-Ruotsissa ja rapakonkin takana. Ei ole mitenkään tavanomaista että lapset kövelevät rapussa ja pitelevät nenäänsä että täällä haisee ulkomaalaiselle!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä olet ymmärtänyt tolleen?
        En minä ole käynyt passintarkastuksessa heidän luonaan.
        Paljon rikollisuudesta on huumeiden käyttöön, myyntiin ja salakuljetukseen liittyvää, etenkin Etelä-Ruotsin kapungeissa.
        Uppsalassa ja Tukholman lähiöissä poltellaan autoja ja laitetaan roskasäiliöitä palamaan. Kysymys ei ole mistään järjestäytyneestä rikollisuudesta, vaan turhautuneiden, vanhempien kontrollista vapautuneiden nuorten jengiytymisestä ja mielnosoituksista yhteiskuntaa kohtaan, jonka he katsovat olevan heitä vastaan. Se selittää nää nuorison riehumiset huomattavasti asiallisemmin kuin demagogien kansanvihaan kiihoittamisen että kysymys olisi jotenkin maahanmuuttajien tai muslimien uskontoon liittyvää.
        Näissä lähiöissä asuu paljon ensimmäisen, toisenn, kolmannen polven maahanmuuttajia, kantaruotsalaisia ja myös suomalaisia.

        Paljon sanoja peräkkäin kuitenkin vain yksi lause riittäisi.
        Ruotsalaiset mellakoivat keskenään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Olet käsittänyt asian aivan kuten halusit asian käsittää."
        Mitä oikein tarkoitat tuolla? Et siis tarkoittanut nimittelyä ja huutelua Korven kaupungissa, vaan että jos se perhe muuttaa muualle niin niille voi tulla vaikeuksia?
        ***
        Yksityisiä tapauksia varmaan esiintyy, eteläisimmilläkin leveysasteilla, mutta se on erittäin epätavallista ainakin täällä Keski-Ruotsissa ja rapakonkin takana. Ei ole mitenkään tavanomaista että lapset kövelevät rapussa ja pitelevät nenäänsä että täällä haisee ulkomaalaiselle!

        Oletko herännyt väärällä jalalla. Olen tunnistavinani agressiivisuutta ja riitelyn halua kommenteistasi.

        Aloitin eilen aarrekartta keskustelun. Tarkoituksenani keskittyä elämän hyviin etiäisiin. Ei näyttänyt olevan kiinnostusta hyviä asioita kohtaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mielikki.mummolle:
        minä nyt laitoin vain pari paikannimeä ikäänkuin edustamaan yhteiskunnan taantumuksellisimpiä kolkkia, vapaasti mukaillen ja tulkiten näistä palstakirjoittelusta esiintulleita mielipiteitä ja ajatuksia. Yhtä hyvin voisin laittaa kotipaikkakuntani nimen siihen: perussuomalaisten edustajaehdokkaiden lista kunnanvaltuustoon on pitkä kuin nälkävuosi ja toivoa voi ainoastaan että kansa äänestäisi maltillisesti, eikä menisi halpaan.
        Ja kyllä korppis tuolla ylempänä vihjaili että siellä sitä n-sanaa vieläkin huudellaan lasten keskuudessa, korven kaupungissa.
        ***
        Törppojä juntteja nyt asuu joka oksalla. Ja en minä junteista silleen, kun heissäkin on muuten hienoja ihmisiä, vaikka se ei aina näy päällepäin. Moni kakku päältä kaunis sisällä silkko rasisiti.

        "En tiedä mikä olen," Sisältä silkko rasisti en ole", kukaan tuntemani ei ole epäillyt minua rasistiksi.
        Olen nähnyt millaista on vanhusten kanssa työskentelevien olosuhteet. Jos joku sairastuu, ei saa tuurajaa, henkilökuntaa vain vähennetään vaikka kipuraja on ylitetty aikoja sitten. Koko ajan kerrotaan että pitää säästää, olen huomannut että ruuassakin on alettu säästämään.
        Sitten saa lukea ja kuulla Torniossa asuvilta sukulaisilta esim. tällaista. Tornion kautta ruotsista on tullut nuoria miehiä solkenaan, voi olla että ovat olleet pitkään ruotsissa tai reissunneet muualla, kokeilevat onneaan täällä. Eivät ole eläessään nähneetkään sotaa.
        He tulevat maksamaan maltaita vaikka palautettaisiinkin. Niilläkin rahoilla olisi saanut monta hoitajaa palkattua vanhustenhoitoon.
        En sano tietenkään että kaikki ovat näitä matkailijoita. Varmasti joukossa on heitäkin jotka todella tarvitsevat apua, heitä pitääkin auttaa, kiintiöiden puitteissa. Kuinka voisi seuloa jyvät akanoista,
        En ole saanut näitä tietojani MV lehdestä, enkä ole persu. Mielipiteeni voi olla yksipuolinen, mutta on se heilläkin jotka eivät uhraa ajatustakaan sille kuinka selvitään vanhustenhoidosta kun suuret ikäluokat alkavat toden teolla olla hoidon tarpeessa, nytkin tilanne on monessa paikassa uskomaton. Koskaan en ole kuullut puhuttavan säästöistä kun kyseessä on maahanmuuttajat. En ole kateellinen heidänkään olosuhteistaan, mikäli ovat joutuneet lähtemään pakosalle kun henki on vaarassa, turvassa ovat ainakin eikä nälkää tarvitse nähdä.
        Jokainen ajattelee omalta kannaltaan, on oma tärkeysjärjestyksensä.
        Jos tällaista puhuu tai kirjoittaa kun minä nyt, hänelle kerrotaan helposti että on risuaidan takaa perämettästä, ei osaa ajatella kokonaisuuksia, on persu ja rasisti.


      • korppis kirjoitti:

        Oletko herännyt väärällä jalalla. Olen tunnistavinani agressiivisuutta ja riitelyn halua kommenteistasi.

        Aloitin eilen aarrekartta keskustelun. Tarkoituksenani keskittyä elämän hyviin etiäisiin. Ei näyttänyt olevan kiinnostusta hyviä asioita kohtaan.

        Legolassi (fd. Lutunen) kysyi minulta miltä tuntuu tänä aamuna kun olet vuoden vanhempi. Ainoo mitä mulle tuli mieleen oli että enhän mä ole kuin päivän vanhempi eilisestä.
        Ei, en ole huonolla tuulella. Olen ollut mietiskelevällä tuulella, mutta nyt kun Akselion palannut vankileiriltä pidän pienen paussin äänikirjan kaa. Tänä aamuna katselin aamiaismurojani jotka muistuttivat aivan liikaa hamsterin sapuskaa tai kuivaa koiranmuonaa lautasellani minua vähän puistatti, mutta sitten muistin ne safkat mitä Akseli sai siellä Hennalassa....kaikki on verrannollista.
        ***
        Söimme juuri brunssin yhdessä mun asuinkumppanieni kanssa ja keskustelimme näistä samoista asioista. Mä mietin niitä autojen polttamisia Gottsundassa ja miten se liittyy mihinkään ja Tulin siihen johtopäätökseen että näissä läpikulkulähiöissä puuttuu se yhteiskunnallinen liima, kohesio, mikä kyläyhteiskunnissamme oli se mikä harjoitti sosiaalista kontrollia ja seuraus on se että ykslönvapaus yhdessä täydellinen vastuunottamisen puute on vaarallinen yhtälö.
        Minä olenedelleenkin sitä mieltä että jos mun nuori on ollut mukana polttamassa naapurin autoa parkkipaikalla niin minä taluttaisin poikani vaikka väkisin naapurin ovelle ja sanoisin tässä on tää meidän naapuri "Pelle" jonka autoa olit polttamassa. Nyt saat neuvotella hänen kanssaanmiten sinä sen hänelle korvaat.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        "En tiedä mikä olen," Sisältä silkko rasisti en ole", kukaan tuntemani ei ole epäillyt minua rasistiksi.
        Olen nähnyt millaista on vanhusten kanssa työskentelevien olosuhteet. Jos joku sairastuu, ei saa tuurajaa, henkilökuntaa vain vähennetään vaikka kipuraja on ylitetty aikoja sitten. Koko ajan kerrotaan että pitää säästää, olen huomannut että ruuassakin on alettu säästämään.
        Sitten saa lukea ja kuulla Torniossa asuvilta sukulaisilta esim. tällaista. Tornion kautta ruotsista on tullut nuoria miehiä solkenaan, voi olla että ovat olleet pitkään ruotsissa tai reissunneet muualla, kokeilevat onneaan täällä. Eivät ole eläessään nähneetkään sotaa.
        He tulevat maksamaan maltaita vaikka palautettaisiinkin. Niilläkin rahoilla olisi saanut monta hoitajaa palkattua vanhustenhoitoon.
        En sano tietenkään että kaikki ovat näitä matkailijoita. Varmasti joukossa on heitäkin jotka todella tarvitsevat apua, heitä pitääkin auttaa, kiintiöiden puitteissa. Kuinka voisi seuloa jyvät akanoista,
        En ole saanut näitä tietojani MV lehdestä, enkä ole persu. Mielipiteeni voi olla yksipuolinen, mutta on se heilläkin jotka eivät uhraa ajatustakaan sille kuinka selvitään vanhustenhoidosta kun suuret ikäluokat alkavat toden teolla olla hoidon tarpeessa, nytkin tilanne on monessa paikassa uskomaton. Koskaan en ole kuullut puhuttavan säästöistä kun kyseessä on maahanmuuttajat. En ole kateellinen heidänkään olosuhteistaan, mikäli ovat joutuneet lähtemään pakosalle kun henki on vaarassa, turvassa ovat ainakin eikä nälkää tarvitse nähdä.
        Jokainen ajattelee omalta kannaltaan, on oma tärkeysjärjestyksensä.
        Jos tällaista puhuu tai kirjoittaa kun minä nyt, hänelle kerrotaan helposti että on risuaidan takaa perämettästä, ei osaa ajatella kokonaisuuksia, on persu ja rasisti.

        Henkilökohtainen kokemukseni on että olen tavannut eniten rasismia Suomessa mitä pohjoisemmaksi ja kauemmas pääkaupunkiseudulta mennään. Korppis väittää että suurissa kaupungeissa esiintyy eniten rasismia; minä en näe asiaa yhtä musta-valkoisena. Jos korreloi maahanmuuttovastustuksen/kriittisyyden ja silkan rasismin ja sitten taas paikkakunnan ulkomaalaisyntyisten pääluvun, niin uskoisin kaupunkilaisten ja eteläsuomalaisten olevan keskivertoa suvaitsevaisempia.
        ***
        Mielikki.mummolle: en ole kohdistanut sanojani erityisesti sinulle, mutta jos kenkä sopii...mutta oletko tullut ajatelleeksi että kuinkahan paljon esim. vanhustenhuollon osalle tulisi enemmän resursseja ja määrärahoja jos pakolaiset laitettaisi keskitysleireille vesivellidieetille tai vielä parempi rajat suljettaisi kokonaan? Pahoin pelkään että tilanne olisi plus miinus nolla. Teille valehdellaan.
        ***
        Pakolaisille annetut rahat päätyvät takaisin kulutukseen ja liike-elämään. Ainoastaan liikkumaton raha on kansantaloudellisesti hyödytöntä. Siis se joka makaa jossain ökyporvarin pankkitilillä paratiisisaarilla.


      • korppis kirjoitti:

        Paljon sanoja peräkkäin kuitenkin vain yksi lause riittäisi.
        Ruotsalaiset mellakoivat keskenään.

        Ei.
        Me ei täällä pidetä tilastoja ihmisitä ja heidän tekemisistään sillä tavalla. Onneksi. Sivistysvaltiossa kun elletään.


      • Ahmedjamä
        mielikki.mummo kirjoitti:

        "En tiedä mikä olen," Sisältä silkko rasisti en ole", kukaan tuntemani ei ole epäillyt minua rasistiksi.
        Olen nähnyt millaista on vanhusten kanssa työskentelevien olosuhteet. Jos joku sairastuu, ei saa tuurajaa, henkilökuntaa vain vähennetään vaikka kipuraja on ylitetty aikoja sitten. Koko ajan kerrotaan että pitää säästää, olen huomannut että ruuassakin on alettu säästämään.
        Sitten saa lukea ja kuulla Torniossa asuvilta sukulaisilta esim. tällaista. Tornion kautta ruotsista on tullut nuoria miehiä solkenaan, voi olla että ovat olleet pitkään ruotsissa tai reissunneet muualla, kokeilevat onneaan täällä. Eivät ole eläessään nähneetkään sotaa.
        He tulevat maksamaan maltaita vaikka palautettaisiinkin. Niilläkin rahoilla olisi saanut monta hoitajaa palkattua vanhustenhoitoon.
        En sano tietenkään että kaikki ovat näitä matkailijoita. Varmasti joukossa on heitäkin jotka todella tarvitsevat apua, heitä pitääkin auttaa, kiintiöiden puitteissa. Kuinka voisi seuloa jyvät akanoista,
        En ole saanut näitä tietojani MV lehdestä, enkä ole persu. Mielipiteeni voi olla yksipuolinen, mutta on se heilläkin jotka eivät uhraa ajatustakaan sille kuinka selvitään vanhustenhoidosta kun suuret ikäluokat alkavat toden teolla olla hoidon tarpeessa, nytkin tilanne on monessa paikassa uskomaton. Koskaan en ole kuullut puhuttavan säästöistä kun kyseessä on maahanmuuttajat. En ole kateellinen heidänkään olosuhteistaan, mikäli ovat joutuneet lähtemään pakosalle kun henki on vaarassa, turvassa ovat ainakin eikä nälkää tarvitse nähdä.
        Jokainen ajattelee omalta kannaltaan, on oma tärkeysjärjestyksensä.
        Jos tällaista puhuu tai kirjoittaa kun minä nyt, hänelle kerrotaan helposti että on risuaidan takaa perämettästä, ei osaa ajatella kokonaisuuksia, on persu ja rasisti.

        Kotihoidossa on myös paljon puutteita.
        Kun näitä on läheltä seurannut niin pelottavaa on vanheneminen.
        http://yle.fi/uutiset/3-9482168?origin=rss
        Maahanmuuttajia pitäisi kouluttaa vanhustenhoitoon, vaan eivät hekään työtään ilmaiseksi tee, päättäjien arvostus suuntautuu ihan muualle.


      • HeiMeLennetäänPois
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Henkilökohtainen kokemukseni on että olen tavannut eniten rasismia Suomessa mitä pohjoisemmaksi ja kauemmas pääkaupunkiseudulta mennään. Korppis väittää että suurissa kaupungeissa esiintyy eniten rasismia; minä en näe asiaa yhtä musta-valkoisena. Jos korreloi maahanmuuttovastustuksen/kriittisyyden ja silkan rasismin ja sitten taas paikkakunnan ulkomaalaisyntyisten pääluvun, niin uskoisin kaupunkilaisten ja eteläsuomalaisten olevan keskivertoa suvaitsevaisempia.
        ***
        Mielikki.mummolle: en ole kohdistanut sanojani erityisesti sinulle, mutta jos kenkä sopii...mutta oletko tullut ajatelleeksi että kuinkahan paljon esim. vanhustenhuollon osalle tulisi enemmän resursseja ja määrärahoja jos pakolaiset laitettaisi keskitysleireille vesivellidieetille tai vielä parempi rajat suljettaisi kokonaan? Pahoin pelkään että tilanne olisi plus miinus nolla. Teille valehdellaan.
        ***
        Pakolaisille annetut rahat päätyvät takaisin kulutukseen ja liike-elämään. Ainoastaan liikkumaton raha on kansantaloudellisesti hyödytöntä. Siis se joka makaa jossain ökyporvarin pankkitilillä paratiisisaarilla.

        Pakolaisille annetut rahat päätyvät takaisin kulutukseen ja liike-elämään. Ainoastaan liikkumaton raha on kansantaloudellisesti hyödytöntä. Siis se joka makaa jossain ökyporvarin pankkitilillä paratiisisaarilla. #
        lähettävät saamiaan rahoja kotimaahansa. Takaisin palautettavien matkat saattajien kanssa, sekin on kallista, valtio maksaa, liikkuu raha, kieltämättä.


      • Mikä-perkele-sinut
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei.
        Me ei täällä pidetä tilastoja ihmisitä ja heidän tekemisistään sillä tavalla. Onneksi. Sivistysvaltiossa kun elletään.

        Paloma on saanut Suomessa asuvien asioita järjestelemään? Mene ja siivoa asuntosi!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä olet ymmärtänyt tolleen?
        En minä ole käynyt passintarkastuksessa heidän luonaan.
        Paljon rikollisuudesta on huumeiden käyttöön, myyntiin ja salakuljetukseen liittyvää, etenkin Etelä-Ruotsin kapungeissa.
        Uppsalassa ja Tukholman lähiöissä poltellaan autoja ja laitetaan roskasäiliöitä palamaan. Kysymys ei ole mistään järjestäytyneestä rikollisuudesta, vaan turhautuneiden, vanhempien kontrollista vapautuneiden nuorten jengiytymisestä ja mielnosoituksista yhteiskuntaa kohtaan, jonka he katsovat olevan heitä vastaan. Se selittää nää nuorison riehumiset huomattavasti asiallisemmin kuin demagogien kansanvihaan kiihoittamisen että kysymys olisi jotenkin maahanmuuttajien tai muslimien uskontoon liittyvää.
        Näissä lähiöissä asuu paljon ensimmäisen, toisenn, kolmannen polven maahanmuuttajia, kantaruotsalaisia ja myös suomalaisia.

        Sehän ei tietysti ole rasismia ollenkaan, jos blatet kivittävät svennejä?
        Entä, jos svenne heittäisi kivellä blattea?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Olet käsittänyt asian aivan kuten halusit asian käsittää."
        Mitä oikein tarkoitat tuolla? Et siis tarkoittanut nimittelyä ja huutelua Korven kaupungissa, vaan että jos se perhe muuttaa muualle niin niille voi tulla vaikeuksia?
        ***
        Yksityisiä tapauksia varmaan esiintyy, eteläisimmilläkin leveysasteilla, mutta se on erittäin epätavallista ainakin täällä Keski-Ruotsissa ja rapakonkin takana. Ei ole mitenkään tavanomaista että lapset kövelevät rapussa ja pitelevät nenäänsä että täällä haisee ulkomaalaiselle!

        """"Ei ole mitenkään tavanomaista että lapset kövelevät rapussa ja pitelevät nenäänsä että täällä haisee ulkomaalaiselle!""""

        Ei, eihän ne getossa ulkomaalaisen hajuista välittäneet.
        Olivat niin tottuneet kusen ja paskan lemuun rappukäytävissä, että kun käytettiin desifioivaa ja hajua poistavaa ainetta, mikä jätti jälkeensä miedon mentholin tuoksun, niin pitelivät nenäänsä ja kyselivät "Vad är det som stinker?".


      • Ahmedjamä kirjoitti:

        Kotihoidossa on myös paljon puutteita.
        Kun näitä on läheltä seurannut niin pelottavaa on vanheneminen.
        http://yle.fi/uutiset/3-9482168?origin=rss
        Maahanmuuttajia pitäisi kouluttaa vanhustenhoitoon, vaan eivät hekään työtään ilmaiseksi tee, päättäjien arvostus suuntautuu ihan muualle.

        Maahan muuttaneita


      • Just.så.där
        Mikä-perkele-sinut kirjoitti:

        Paloma on saanut Suomessa asuvien asioita järjestelemään? Mene ja siivoa asuntosi!

        HEHE hehehehe


    • tööttt

      Monien eloon tässäkin maassa sukupolvesta toiseen sisältänyt synkeää tragediaa ja elämänvaikeuksia - myös raskasta työtä, ei sekään ole sotaa keitään toisia kohtaan - helppoa lie hokea toisten junttilandiaa ja kehua omaa erinomaisuuttaan jos on päässyt hiukan helpommalla jollekin vihreänä oksana pitämälleen yhteiskuntasaralle - eilen oli jossain kuva uusista seitsemän veljestä näyttelijöistä - jossainpäin Suomea Aleksis Kiven näytelmä saa vanhana tarinana - silti aina ajankohtaisena mun mielestä uusia päivityksiä ihmismieliin ja tajuntaan . Kaiken muun kulttuurin ohella.

    • Yhäpyksinkertainen

      Kepulinatsit testasivat juuri minisotea jakamalla perusoikeuksia eri laitoksille. Kukaan ei yleiseen poliittiseen hengenvetoon vetäytymällä syynää rasismin jälkiä.

      • Sheriffinä

        Paloma-kommari


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe