Voiko homo parantua,vai onko heterot itse sairaita

Mitäkä.mies

Meidän sukupolven muistissa on se miten sukupuolisesti poikkeavia kohdeltiin 60-90 luvulla.Huulenheittona voisi ajatella että lääketiede on niin pitkällä että erilaisuus voidaan tukahduttaa.Harmi vain kun samalla tukahtuu kaikki muukin.
Uudet tuulet kun homotkin saavat parisuhteen ja vielä laillisen.Mitäpä siitä,ei haittaa yhtään minua.

Ainoa asia joka häiritsee on se että pitää ylimainostaa ja tuoda julkisilla paikoilla kaikille esille oma homous tai lesbous,Miksi??Miksi pitää ylinäytellä kun eihän heterotkaan tuo joka tilanteessa esille suuntautumistaan ja lääpi ja suukottele aina kassajonossa,tms.

117

1294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisenhistoria

Yleensä homoilla on taustalla jokin lapsuudesta johtuva trauma tai ei ole saanut kehitykselleen kasvupohjaa sukupuoltaan tukevaan seksuaaliseen identiteettiin. Jari Sillanpäällekin oma äiti sanoi, että poika on homo kun tämä keikutti kehoaan musiikin tahdissa alle parivuotinaan. Ei sen ikäinen vielä miellä itselleen sukupuolista minuutta, mutta oma vanhempi alkaa jo sitä ujuttaa päähän.
      Tunnen homomiehen, jolla on erittäin voimakas äiti ja lepsu isä, ja ei oikeastaan isään mitään vanhemmuussuhdetta. Yli 50-kýmppistä miestä äiti ohjailee ratkaisuissa, ei hellitä napanuoraa, manipuloi, sitoo ja ei anna sijaa itsenäiseen elämään. Eräs keski-ikäinen mies on homo koska jouti lapsena miespuolisen insestin kohteeksi.
      Terapia ja Jumalan rakkaus voi auttaa näitä, joilla seksuaalisuus on hokoteillä.

• Mitäkä.mies

Hups.Tuo ei tullut mieleenkään..

• Revisiitä-jososaat

Kommentoijan omalla historialla ei ole mitään tekemistä ihmisen historian kanssa. Sen oikean ja todellisen ...

• asdfasdfasdfasdfs

"Jumalan rakkaus voi auttaa näitä, joilla seksuaalisuus on hokoteillä."

Puhutaanko nyt samasta Jumalasta, joka ei keksi muuta ratkaisua itse aiheuttamalleen ongelmalle kuin käristää valtavan suuri osa luomistaan ihmisistä ikuisesti helvetissä? En juurikaan välitä tuollaisen Jumalan "rakkaudesta".

• Anonyymi

Hihhulit on hokoteillä.

• Anonyymi

Voi sentään sinunkin analyysiisiä.
        Kuuleppa lapsesta näkee jo esikoulussa kuka ein ole hetero, ja kun seuraa heidän elämäänsä lapsesta aikuiseen niin sen on huomannut että se mitä näki heistä pienenä pitää paikkansa.,
        Joten homoksi synnytään, eikä sitä voi ihminen muuttaa miksikään.
        Sairaat ihmiset irstailevat mielellään juuri tästä asiasta ja käyttävät sairasta mielikuvitustaan jonain oppinuorana.
        Sellaista terapiaa ei ole olemassakaan missä homoista tehdään hetero.
        Vai luuletko ehkä että jos sinä menet terapiaan että tulisit homoksi sen voimalla , ihan älytön ajatus . Ja mitä tulee jumalan selittämiseen näihin asioihin niin kuulostaa että et oikein elä vuotta 2022 vaan elät joidenkin vanhojen käsitysten mukaan omassa mielikuvitus maailmassani.
        Jos jumala on olemassa niin ei kai se ketään syrjisi , siinä jo näet oman teoriasi heikkouden

• sgfgd

Nuoruudessa yx kaveri sanoi homoutensa johtuvan siitä ettei saanut vastakaikua tytöiltä. Minulle heterona ei kundissa mitään erikoista tai huonoa ollut, mutta tavatut tytöt ehkä olivat vääränlaiset. Tai kaverilla ei ollut tarpeeksi rahaa, autoa tai oikeanlaiset farkut.

"Harmi vain kun samalla tukahtuu kaikki muukin."
      Kerrotko tarkemmin?

• Mitäkä.mies

Tarkoitin muunkin tukahduttamisella sitä jos lääkkeillä tapetaan oma tahto tai luonteenoiirre.Merkille pantavaa on se että homoissa on suuri osio lahjakkaita ja taiteelisia yksilöitä.Ei tietysti taiteellisuus jne.ole syy suuntautumiseen,mutta jokin yhteys näillä asioilla on.

• huikeeta_hei

No niin,palstan Viisasten Kerho kokoontuu taas :)))))

• Mitäkä.mies

Onhan se kannaotto tuokin vaikka ei anna itse aiheelle paljoa.Kritiikkiä viisaudestakin voi tietysti tuoda julki,tai antaa tyhjentåvän mielipiteen.

• ollaanomiaitsejämme

Miksi eri sukupuolisista suuntautumisista pitäisi tehdä sairautta, onhan erilaisuutta muissakin asioissa. Miehet ovat erilaisia kuin naiset, on vaaleita ja tummia, on valkoisia ja mustia, on lihavia ja laihoja, pitkiä ja lyhyitä.

• Mitäkä.mies

Niinmutta,miksi laihat,lihavat,pitkät,eivät tuo itseään esille jokapaikassa?Kuuluuko seksuaaliseen erilaisuuteen myös esiintymisvietti?

• ollaanomiaitsejämme
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Niinmutta,miksi laihat,lihavat,pitkät,eivät tuo itseään esille jokapaikassa?Kuuluuko seksuaaliseen erilaisuuteen myös esiintymisvietti?

Voin sulle kertoa että taitaa olla ihan murto-osa nämä itseään esiintuovat, sen perusteella ei pitäisi yleistää.
        Homofoobikot vaan näkevät kaikki vähänkin homouteen viittaavat viestit herkemmin, osaksi saattaa myös johtua omasta piilohomoudesta.

Jos väestöstämme on reilut 10% homoseksuaaleja niin montako prosenttia olet heistä julkisuudessa nähnyt?

Tunnen useita homoja, sillä omalla ammattialallani heitä on aika paljon.

• Mitäkä.mies
        ollaanomiaitsejämme kirjoitti:

Voin sulle kertoa että taitaa olla ihan murto-osa nämä itseään esiintuovat, sen perusteella ei pitäisi yleistää.
        Homofoobikot vaan näkevät kaikki vähänkin homouteen viittaavat viestit herkemmin, osaksi saattaa myös johtua omasta piilohomoudesta.

Jos väestöstämme on reilut 10% homoseksuaaleja niin montako prosenttia olet heistä julkisuudessa nähnyt?

Tunnen useita homoja, sillä omalla ammattialallani heitä on aika paljon.

Kyllä mun mielestä esitteleminen on silmiinpistävää,enkä tarkoita ainoastaan jukkiksia..Vieläkn enemmän näen naispareja hellittelemässä toisiaan yleisellä paikalla.Olenko siis piilolesbo tai piilohomo,vaikko jotain siltä väliltä?
        On totta se että vähän puistattaa kun näen miesten suutelevan,mutta vähemmän kirpaisee jos naiset sitä tekevät keskenään.Naisista tulee mieleen että voi mitä haaskausta ja kun ovat vielä nättejä ja ystävällisiä vaikka olenkin heille vain mies joka ei herätä minkäänlaisia tuntemuksia.

• HerääJoPahvi
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Kyllä mun mielestä esitteleminen on silmiinpistävää,enkä tarkoita ainoastaan jukkiksia..Vieläkn enemmän näen naispareja hellittelemässä toisiaan yleisellä paikalla.Olenko siis piilolesbo tai piilohomo,vaikko jotain siltä väliltä?
        On totta se että vähän puistattaa kun näen miesten suutelevan,mutta vähemmän kirpaisee jos naiset sitä tekevät keskenään.Naisista tulee mieleen että voi mitä haaskausta ja kun ovat vielä nättejä ja ystävällisiä vaikka olenkin heille vain mies joka ei herätä minkäänlaisia tuntemuksia.

Jaa, kaikki naiset jotka halailee hellittelee toisiaan ovat lesboja ??????? Missä luolakansassa oikein elät? Nykyään hellyyden näyttäminen on ihan normaalia eikä siinä tarvitse olla mitään seksuaaliviritteisyyttä mukana.

• Mitäkä.mies
        HerääJoPahvi kirjoitti:

Jaa, kaikki naiset jotka halailee hellittelee toisiaan ovat lesboja ??????? Missä luolakansassa oikein elät? Nykyään hellyyden näyttäminen on ihan normaalia eikä siinä tarvitse olla mitään seksuaaliviritteisyyttä mukana.

Aivan,naiset kyllä halaavat ja lällyttelevät toisiaan enemmän kuin miehet,eikä heitä leimata lesboiksi.
        Voit olla huoletta yhteisöstä,missä kavoin.En nähnyt ainuttakaan nuijalla tainnutettua ;) Kaiken luulen nähneeni.Suulle suutelevia naisia,keskenään ja silti he ovat heteroita,tai ainakin lähes..Joku voisi sanoa hyi mutta minua se ei häiritse.
        Kyseessä on vain yleinen trendi,jota kritisoin.

• Mitäpä.tässä
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Ai, eivätkö muka tuo? Eiköhän jokaisessa naisten lehdessä ole ainakin yksi juttu yhden julkkiksen laihdutuskuurista tai tyytymättömyydestä vartaloon tai miten on laihtunut tyyliin Raakel Lignell, joka poseerasi sen kun kerkisi laihduttuaan ja mielellään kertoi myös rakkauselämästään.

Eivät kaikki julkkishomot tule kertoilemaan erilaisuudestaan, vain jotkut, ihan niin kuin heteroissakin jotkut hehkuttavat eroottisuuttaan ja seksielämäänsä kuten Leena Meriläinen jne.

Jokaiseen suuntaukseen löytyy niitä, jotka kuvittelevat ihmisten olevan kiinnostuneita siitä, miten ja kenen kanssa seksi sujuu.

• Mitäkä.mies
        Mitäpä.tässä kirjoitti:

Ai, eivätkö muka tuo? Eiköhän jokaisessa naisten lehdessä ole ainakin yksi juttu yhden julkkiksen laihdutuskuurista tai tyytymättömyydestä vartaloon tai miten on laihtunut tyyliin Raakel Lignell, joka poseerasi sen kun kerkisi laihduttuaan ja mielellään kertoi myös rakkauselämästään.

Eivät kaikki julkkishomot tule kertoilemaan erilaisuudestaan, vain jotkut, ihan niin kuin heteroissakin jotkut hehkuttavat eroottisuuttaan ja seksielämäänsä kuten Leena Meriläinen jne.

Jokaiseen suuntaukseen löytyy niitä, jotka kuvittelevat ihmisten olevan kiinnostuneita siitä, miten ja kenen kanssa seksi sujuu.

Aihe karkasi alueelle mitä en tunne enkä ole kiinnostunut yhdestäkään julkisuutta,sairaasti havittelevasta ihmisestä.Onhan näitä ohjelmia paljon missä on jos minkä sortin pyrkyreitä jotka haluavat julkisuuteen että sillä saisi rahaa.
        Niin vähän seuraan naisten lehtiä ja yleensä huuhaa juoruja että Raakiel ja Leena on täysin tuntemattomia ja hyvä niin,ei saastu pää :)

• Anonyymi
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Kehopositiivisuus on lihavien esille tuomista.

• Anonyymi

Nämä joilla on suuria ongelmia oman seksuaalisuutensa kanssa ovat niitä jotka ovat aina äänessä kun on puhe homoseksaalisuudesta .kuvittelevat irstaita senaarioita aivojensa tuotteena ja sitten ollaan hurskaita olevinaan.
        Homot eivät mitenkään ole koskaan kyseenalaistaneet heteroita , siis näillä muutamilla ns heteroilla on ihan väärä kuva heistä minkä irstas mielikuvitus on luonut.
        Että yleensä ovat asialla aina alentamassa toisia ihmisiä todistaa jo sitä miten alhaisia ovat ihmisinä.ja sitten siinä samalla vielä vedetään esiin jumalakin ihan kuin vahvistaen omaa itseään irstaudellaan . Ihan pihalla heidän logiikkansa

• Anonyymi
        Mitäkä.mies kirjoitti:

On varmaan vaikeaa elää noin estoisena ihmisenä

• Anonyymi
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Vapaus on suuri asia ihmisille, tätä vapautta yrittää eräät kieltää etteivät menetä sitä elämää missä elävät omien mielikuvitustensa kanssa . Raukkamaisia olioita

• Valita.saa

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä että nyt toitotetaan homoudesta ja lesboudesta liikaa, ihan kyllästyy. Kaikkea hyvää kaikille suunnille - minusta.
      Kun erosin, ajattelin ihan ensiksi ruveta elämään naisen kanssa. Se tuntui järkevältä vaihtoehdolta. No kuitenkin ilmaantui mies ja suhde on kunnossa.
      Nyt nuorempi vasta eronnut nainen sanoo ihan samaa, hän haluaa jättää miehet mielestään ja muuttaa naisen kanssa.
      En mitenkään väheksy lesbojen ja homojen tosi rakkautta, mutta epäilen, ovatko kaikki saman sukupuolen kanssa vuosia asuvat ja yhteisen kodin perustajat lainkaan homoja tai lesboja. Vai ovatko vain valinneet - ei ihan tyypillisen elämisenmuodon.

• Mitäkä.mies

Mielenkiintoinen ajatus ja näkökulma.Elää samaa sukupuolta olevan kanssa ja silti hetero..Joku laulaja laulaa,jokainen on hieman homo....Ei tule esittäjä mieleen nyt.
        Voisi hyvinkin toimia elämä miehen kanssa kun ajattelutapa on yksinkertaisempi;) Toisaalta jos eläisi homomiehen kanssa niin hänhän voisi ehkä omata naisellisiakin piirteitä ja siinä tapauksessa olisi arki samanlaista,paitsi yöt olisi ahdistavia tai vastenmielisiä.
        Kun kerroit kokemuksista niin uskon että on mahdollista tehdä kuten olit ajatellut.

• Voin helposti ymmärtää että ovat näkyvästi esillä. Kai sellainen kauan piilossa tukahtuneena tuo väkisin sellaisen uhman? Mun mielestä ihan luonnollinen kehitys. Loppuu kun emme noteeraa.

Oikeesti, paljon pahempia juttuja elämässä mihin voisi energiansa suunnata kuin kahden ihmisen väliseen näkyvään rakkauteen.

• Mitäkä.mies

Totta,rakkautta mahtuu maailmaan ja meidän pitäisi ehkä uskaltaa myös näyttää tunteemme missä ja milloin vain.

• jatkakutenennenkin

Voiko tyhmyydestä parantua ?? Kyllä voi,ottamalla asioista selvää.

• nuormieli

Mielenkiintoinen aihe josta minä olen sitä mieltä et homoksi tai lesboksi synnytään, ei siinä varmaankaan ole kysymys kasvatuksesta tai omasta tahdosta, luojan luomia olemme kaikki niin me heterot kuin nuo satteenkaari immeisetkin sitäpaitsi ne homot joita minä tunnen eivät kylläkään tuo suuntautumistaan mitenkään erityisesti julki, he ovat ihania mahtavia tyyppejä joiden kanssa tällainen heteronainen voi ja on saanut solmia hyviä ystävyys suhteita, rakkautta ei koskaan ole liikaa ja jokainen elämä on arvokas.

• Mitäkä.mies

Aavistin jo aiemmin sen että mikäli kommentoit niin suvaitset kaikille rakkauden lahjan.Samaa mieltä olen siitä että ovat ihan samanlaisia kuin mekin ja jopa ystävällisempiäkin.Johtunekko siitä että elämä on opettanut ja tie on ollut kivisempi.Yritän täst,edes olla huomioimatta ja välittämättä ylenpalttisesta rakkauden näyttämisestä.

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Aavistin jo aiemmin sen että mikäli kommentoit niin suvaitset kaikille rakkauden lahjan.Samaa mieltä olen siitä että ovat ihan samanlaisia kuin mekin ja jopa ystävällisempiäkin.Johtunekko siitä että elämä on opettanut ja tie on ollut kivisempi.Yritän täst,edes olla huomioimatta ja välittämättä ylenpalttisesta rakkauden näyttämisestä.

Minä ajattelen näin, he ovat jo silloin nuorina huomatessaan itsessään näitä ominaisuuksia joutuneet hyväksymään olevansa erilaisia ja se ei ole helppoa päinvastoin, sillä tiellä on kivikkoista ja jopa ylitsepääsemättömiäkin mäkiä jotka vain jotkut onnistuu kompuroimatta ylittämään ja ulkoiset paineet ovat koituneet joidenkin kohtaloksi joten he yrittävät sulautua massaan olematta koskaan sitä mitä oikeasti tuntevat olevansa.
        Kaikkien kokemuksiensa myötä heistä usein kasvaa ja kehittyy hyvinkin sympaattisia ja avarakatseisia henkilöitä jotka hyväksyvät lähimmäisensä juuri sellaisina kuin ovat ja miten he toivoisivat meidän hyväksyvän heidät.
        Nyt tuli kiire, minulla on paljonkin mielenkiintoisia ja positiivisia kokemuksia heistä.

• Anonyymi
        nuormieli kirjoitti:

Minä ajattelen näin, he ovat jo silloin nuorina huomatessaan itsessään näitä ominaisuuksia joutuneet hyväksymään olevansa erilaisia ja se ei ole helppoa päinvastoin, sillä tiellä on kivikkoista ja jopa ylitsepääsemättömiäkin mäkiä jotka vain jotkut onnistuu kompuroimatta ylittämään ja ulkoiset paineet ovat koituneet joidenkin kohtaloksi joten he yrittävät sulautua massaan olematta koskaan sitä mitä oikeasti tuntevat olevansa.
        Kaikkien kokemuksiensa myötä heistä usein kasvaa ja kehittyy hyvinkin sympaattisia ja avarakatseisia henkilöitä jotka hyväksyvät lähimmäisensä juuri sellaisina kuin ovat ja miten he toivoisivat meidän hyväksyvän heidät.
        Nyt tuli kiire, minulla on paljonkin mielenkiintoisia ja positiivisia kokemuksia heistä.

Ja kun ajattelee että nämä identiteetin kieltäjät ovat usein niitä elämän kovan koulun oppilaita joille ei tieto oikein asetu mitenkään pääkoppaan

elävät sairaiden mielikuvitustensa tuottamaa elämää hehkuttelemalla toisten yksityis elämän mahdollisia asioita miten homot elävät.
        Siihen loppuu heidän ns tieto ihmisistä jotka ovat samanlaisia kun kaikki muutkin ihmiset , tosin erinalinen seksuaalisuus josta näillä raukoille on kovia ongelmia .

• ällistyttävää

Kuinka tyhmä voi aikuinen (?) ihminen olla ????

• MeSamanmieliset

Olen ihan samaa mieltä kanssasi homoista ja lepakoista.

• Valitettavastihetero

"Ällistyttävää" tarkoitti kuitenkin aloituskommenttia ja olen hänen kanssaan satasella samaa mieltä. Ihmisen tyhmyydellä ei ole mitään rajoja eivätkä homostelijat ja lepakot todellakaan ole niitä tyhmimpiä. Ettei heterous vain tarkoittaisif että aivokapasiteetti on jotenkin vajaampi.

• Tasapaino.kunnossa

Mieheni sanoo, että hänessä on osa naista, ja niin minustakin. On joissakin pikkutarkka siistijä tai huolittelee itseään huumoria herättävästi. Minussa taas on osa miestä, ainakin fyysisyys. Siinäpähän ovat nuo ominaisuudet.

• Mitäkä.mies

Ilman ärrävikaa,huolittelevaa miestä saatetaan katsoa hieman pitkään mutta mielestäni siisteys ei ole pahe.Olen itsekkin hyvin järjestelmällinen ja mikään ei saisi olla vinksallaan.Tämän ikäisen on myös huolehdittava,ukonäöstään,kuten hiukset,iho,ruokavalio ja välttävä liikunta.
        Nuorena olin enemmän äijä kun saunan jälkeen pesin suunnilleen kaikki,hiuksista varpaisiin saipoualla.Puhtaaksi mutta tyhmästi..Nyttemmin on shampoot oikeisiin tarkoituksiin ja erilaiset kosteusvoiteet kesällä ja talvella.
        Vaimo on samantyyppinen ja varmaan on oppia antanut .Olen omaksunut kaiken kun näen kuinka hyvin
        opettajani iho voi ja hyvältä näyttää koko mussukka.

Osa miestä :) Ei kai se haittaa jos on fyysinen kun ei kovin kovakouraisesti käsittele heikompaansa.Niin se vain on että kansi löytää vakkansa..

• tabut_veks

Aika outoja jotkut kommentit vuonna 2017 Suomessa.....

Tunnen muutamia homoseksuaaleja miehiä, jotka ovat aivan tavallisia kansalaisia ja hyvin sosiaalisia ja kaikenlaisiin kanssaihmisiin positiivisesti suhtautuvia. Ei tiukkapipoja ja ahdasmielisiä, kuten näemmä monet heterotkin ovat tässä ketjussa.

Kaikki jotka tunnen ovat lisäksi oikein mukavan näköisiä, joten kyllä heillä varmaan nuorempana olisi ollut vientiä myös naisten keskuudessa. Ja parista miehestä tiedän myös taustan: aivan tavallinen lapsuus ja tavalliset suhteet vanhempiin.

Miksi homoutta tuodaan esiin, niin tietysti siksi, kun sen on täytynyt olla vuosikymmeniä tai vuosisatoja piilossa.

Odotan aikaa, jolloin myös psykiatrisen diagnoosin tai useammankin diagnoosin tai ADHD:n tai muun vastaavan voisi tuoda esiin ihan vain sivumennen arkikeskustelussa.

Meillä on vielä paljon tabuja.

• Mitäkä.mies

Tabuja riittää ja tietämättömyydestä johtuvia ennakkoluuloja.

• dalipää

Minä en käsitä miten lesbot tai homot saavat adoptoida lapsen, Juttakin mainitsee itseään äidiksi ja on murheellinen maailman tulevaisuudesta. Ei hän mikään äiti ole, hän on äidin korvike, tai holhooja, aito äiti on synnyttänyt ja tuonkin lapsen tosi Äiti taitaa olla apeana toisella puolella maapalloa. Ja toisekseen jos aito äiti ei ole elämässään saanut kuin kumikullia, eikä aitoa nahkamunaa, niin ei sellainen ihminen mikään tosi Äiti ole,,,,,,Sama Toivola kumipää vihreiden poliitikko, adoptoi, erosi, masentui ja Suomi-Kansa maksaa täyttä palkkaa niinsanotusta isyydestä, kuin sairaudestakin, sinne ne verorahat menevätkin,,,,,voi hemskutti, ei lähde nousuun,,,

• Yöäk

Todella; pääsi on täynnä talia ja aatokset sen mukaisia.

• Mitäkä.mies
        dalipää kirjoitti:

Minä en käsitä miten lesbot tai homot saavat adoptoida lapsen, Juttakin mainitsee itseään äidiksi ja on murheellinen maailman tulevaisuudesta. Ei hän mikään äiti ole, hän on äidin korvike, tai holhooja, aito äiti on synnyttänyt ja tuonkin lapsen tosi Äiti taitaa olla apeana toisella puolella maapalloa. Ja toisekseen jos aito äiti ei ole elämässään saanut kuin kumikullia, eikä aitoa nahkamunaa, niin ei sellainen ihminen mikään tosi Äiti ole,,,,,,Sama Toivola kumipää vihreiden poliitikko, adoptoi, erosi, masentui ja Suomi-Kansa maksaa täyttä palkkaa niinsanotusta isyydestä, kuin sairaudestakin, sinne ne verorahat menevätkin,,,,,voi hemskutti, ei lähde nousuun,,,

Jos olisin päättävässä aseassa niin harkitsisin harkitsisin hyvin pitkään lapsen adoptio asiaa.Sen verran ahdasmielinen olen että en suoriltaan hyväksy asiaa vaikka laki antaa luvan.
        Pitää ymmärtää että laki on enemmistön päätös ja me vastaan panijat tyydymme siihen.

Lapsen hankkiminen on sinänsä suuri vastuu ja tämä maa ei ole valmis hyväksymään lapsen adoptiota kadelle samaa sukupuolta oleville pareille.
        On hyvin todenäköistä että lapsen ikätovereissa herättää hämmennystä jos lapsella onkin kaksi äitiä tai isää ja kynnys kiusaamiseen madaltuu ja vain sen vuoksi koska olemme tällaisia.Vika on siis meissä,eikä erilaisissa perhemuodoissa.
        Lapsi on tilanteessa puolustuskyvytön ja täysin tietämätön olosuhteista ja hän on vain joutunut olosuhteiden pakosta vähemmistöperheeseen.
        Nää on vaikeita asioita,missä on turhaa pieksää suutaan "nahkaparrun tai pimperon käytöllä"

• elämmemuutoksessa
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Jos olisin päättävässä aseassa niin harkitsisin harkitsisin hyvin pitkään lapsen adoptio asiaa.Sen verran ahdasmielinen olen että en suoriltaan hyväksy asiaa vaikka laki antaa luvan.
        Pitää ymmärtää että laki on enemmistön päätös ja me vastaan panijat tyydymme siihen.

Lapsen hankkiminen on sinänsä suuri vastuu ja tämä maa ei ole valmis hyväksymään lapsen adoptiota kadelle samaa sukupuolta oleville pareille.
        On hyvin todenäköistä että lapsen ikätovereissa herättää hämmennystä jos lapsella onkin kaksi äitiä tai isää ja kynnys kiusaamiseen madaltuu ja vain sen vuoksi koska olemme tällaisia.Vika on siis meissä,eikä erilaisissa perhemuodoissa.
        Lapsi on tilanteessa puolustuskyvytön ja täysin tietämätön olosuhteista ja hän on vain joutunut olosuhteiden pakosta vähemmistöperheeseen.
        Nää on vaikeita asioita,missä on turhaa pieksää suutaan "nahkaparrun tai pimperon käytöllä"

Lapsille asia on ihan luonnollinen ja ok ellei vanhemmat heitä ohjeista pitämään erilaisia perheitä väärinä.

• Mitäkä.mies
        elämmemuutoksessa kirjoitti:

Lapsille asia on ihan luonnollinen ja ok ellei vanhemmat heitä ohjeista pitämään erilaisia perheitä väärinä.

Sitä tarkoitinkin,kun täällä kirjoittaa vaikka 10/100 sta jyrkästi tuomitsevan mielipiteen niin hän opettaa omille lapsilleen homouden olevan sairaus tai epänormaali luonnevika ja jopa jumalan oletetaan parantavan.
        Tällainen asenne on omiaan ruokkimaan kiusaamista,kun kotona sitä totena pakkosyötetään ja siksi yhteiskunta ei ole vieläkään valmis..

• elämmemuutoksessa
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Sitä tarkoitinkin,kun täällä kirjoittaa vaikka 10/100 sta jyrkästi tuomitsevan mielipiteen niin hän opettaa omille lapsilleen homouden olevan sairaus tai epänormaali luonnevika ja jopa jumalan oletetaan parantavan.
        Tällainen asenne on omiaan ruokkimaan kiusaamista,kun kotona sitä totena pakkosyötetään ja siksi yhteiskunta ei ole vieläkään valmis..

Kaikissa muutoksissa on murroskaudet joissa on porukkaa vastaan pyristelemässä, se aiak vaan tarvitsee elää ohi.
        Muistan hyvin kuinka kehitysvammaisista puhuttiin alentuvasti ja heitä haukuttiin, nykyään sitä onneksi kuulee ja näkee enää todella harvoin.
        Niin kehitysvammaisuus kuin homous on tullut saajalle pyytämättä, heillä on varmasti ihan tarpeeksi itsellään haasteita elämänsä kanssa, ihan ilman terveiden ihmisten tuomia lisärasitteita.

• pelotom
        elämmemuutoksessa kirjoitti:

A-STUDIO TÄNÄÄN, Liisa Jaakonsaari ei todellakaan elä muutoksessa, hänestä on ns. aika jättänyt, yrittää sönkätä väkisin DEMARIEN PASKAA, elää vielä 70-luvun aatteissa,, huh-huhh,,,,,,,,,nuoret fiksut ihmiset puhuvat totuuksia,,,,

• pil.lu.parantaa.homot

OHOH !

viesti poistettiin ,
      miksi ?
      siksi koska siinä kerrottiin totuus mikä parantaa homouden ja ihmisestä tuleeki hetero,
      oliko viestin poistaja homo, kun noin pelkää,
      pelkäskö että homo kaveri jättää hänet pillun takia,

• Mitäkä.mies

Kerro tarkemmin siitä miten luulet homouden olevan edelleen sairaus,joka voi parantaa ja vielä naisen sukuelimellä.
        Kerro,mutta älä tee itsestäsi pelleä.Kerro sen verran siveästi että ylläpito voi näyttää mielipiteesi ja jos oikeasti luulet olevasi oikeassa niin laita ihmeessä myös niemesi tai nimimerkkisi vakuudeksi.

• mikä_mitäkin

Minä olen ollut jo pitkään rakastunut homoon mieheen. En tiennyt aluksi, että hän on homo.

Jollain lailla hänkin pitää minusta, vaikka mitään seksisuhdetta meidän välillämme ei tietenkään ole.

Ei homous tai heterous ole kuin veteen piirretty viiva.

• kiiraskokki

minustakin on alkanut tuntua ihmeelliseltä, ja ihmettelen miten karski mies on kiinnostunut toisen karjun tuhkaluukusta, ja miten kauan se hurmos kestää,, kyllä mua edelleen miellyttää ja ole edelleen kiinnostunut siitä naispuolisen ns. arvesta,,,,

• Mitäkä.mies
        kiiraskokki kirjoitti:

minustakin on alkanut tuntua ihmeelliseltä, ja ihmettelen miten karski mies on kiinnostunut toisen karjun tuhkaluukusta, ja miten kauan se hurmos kestää,, kyllä mua edelleen miellyttää ja ole edelleen kiinnostunut siitä naispuolisen ns. arvesta,,,,

Pitäisi saada homon tai lebon omakohtainen kommentti.Mistä on kyse? Eihän meillekkään ole täysin selvää,mikä naisessa on niin vetävää ja mikä vetää naisia meihin miehiin kuin magneetti..Ei taida olla kysymys viiltohaavasta,ei ainakaan heti ensimmäiseksi.
        Joku voisi selittää kemioista paremmin kun niistä en tajua mitään..

• nuormieli

Platooninen rakkaus/suhde on sitä kaikkein pyyteettömintä ja kestävintä olettaisin, platooninen rakkaus voi olla hyvinkin voimakas syvän yhteisymmärryksen, kunnioituksen ja ihailun sekainen tunnetila.

• homo-kokeile-kerran-

homo kokeile kerran siitä se oikea ihana elämä alkaa ,
      muu ei sitten enää kiinostakkaa,

--
      Homous paranee varmasti,
      homon tarvii löytää nainen joka antaa sitä ehtaa pimpsaa,
      se saa mehen kuin miehen hulluksi,
      sen jälkeen ei muu kiinnosta,
      sen jälkeen mie ei ole enää homo vaan sata % hetero,

• Mitämuutajäänytväliin

Sun kannattaisi kokeilla kallon kutistajaa eli terapiaa.

• Mitäkä.mies

Jos se on noin yksinkertaista niin ratkaisit varmasti kaikki ongelmat maailmassa.Tässä on nainen ja kun olen mies niin otan naisen ja tulen heteroksi,naps" ! Tuossa on kaalikeittoa,mistä en pidä,mutta kun kerran pistän suuhuni lusikallisen niin jäälleen,naps" Se on lempiruokaani.
        Olet varmasti samaa mieltä lesboista että heidän pitää vaan saada kerran sitä aitoa parrua ja sen jälkeen ei tunteet tomi kuin miehen kanssa.
        Rehellisesti sanottuna,ymmärrän mielipiteesi ja käy sääliksi kun kehityksesi jä 15 vuotiaan asteelle.

• touuyibouuyi
        Mitämuutajäänytväliin kirjoitti:

Sun kannattaisi kokeilla kallon kutistajaa eli terapiaa.

Ai ai, ihan palleista sattui kun Iso Urpo rutisti liian lujaa ,ja haisikin OLD SPAICELLE, hyi helvetti, mulla meni laakista maku, kuti ei lähtenyt kahteen viikkoon normaalisti. Se oli aitoa väkivaltaa se.

• pillu-parantaa-homot
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Jos se on noin yksinkertaista niin ratkaisit varmasti kaikki ongelmat maailmassa.Tässä on nainen ja kun olen mies niin otan naisen ja tulen heteroksi,naps" ! Tuossa on kaalikeittoa,mistä en pidä,mutta kun kerran pistän suuhuni lusikallisen niin jäälleen,naps" Se on lempiruokaani.
        Olet varmasti samaa mieltä lesboista että heidän pitää vaan saada kerran sitä aitoa parrua ja sen jälkeen ei tunteet tomi kuin miehen kanssa.
        Rehellisesti sanottuna,ymmärrän mielipiteesi ja käy sääliksi kun kehityksesi jä 15 vuotiaan asteelle.

" mitäkäMies "

JUST noin helppoa se on,
        mikään ei vedä vertoja kunnon p a r r u MIEHELLE,
        sen jälkeen VAIN MIEHET kiinostaa,
        alkakaa ihmessä käyttäytymään normaalisti,

meikä tajusi jo lapsena
        että vain vastapuolen sukupuolinen ihminen kiinostaa,
        lapsia on syntyny liuta ,
        nyt niillä on omat lapsensa , kaikki heterolapsia,
        niin herkkua oli vain oma puoliso,
        älkää hyvät ihmiset viittikö sekoilla, teillä menee o i k e a elämä hukkaan ,
        miettikää hyvät ihmiset , enenkuin pilaatte hyvän oman elämänne,
        kuinka ällöttävältä seksinkanssa sekoilijat, höpöttäjät näyttää,

• Ällöttväasenne

Sorry nyt vain sekopääbeibi, mutta miksi sinä kuulostat siltä että elämäsi on mennyt hukkaan ja piloille?

• Mitäkä.mies
        pillu-parantaa-homot kirjoitti:

" mitäkäMies "

JUST noin helppoa se on,
        mikään ei vedä vertoja kunnon p a r r u MIEHELLE,
        sen jälkeen VAIN MIEHET kiinostaa,
        alkakaa ihmessä käyttäytymään normaalisti,

meikä tajusi jo lapsena
        että vain vastapuolen sukupuolinen ihminen kiinostaa,
        lapsia on syntyny liuta ,
        nyt niillä on omat lapsensa , kaikki heterolapsia,
        niin herkkua oli vain oma puoliso,
        älkää hyvät ihmiset viittikö sekoilla, teillä menee o i k e a elämä hukkaan ,
        miettikää hyvät ihmiset , enenkuin pilaatte hyvän oman elämänne,
        kuinka ällöttävältä seksinkanssa sekoilijat, höpöttäjät näyttää,

Samoin,liuta lqpsia ja kiinnostus vain naisiin,mutta kuinka paljon on ihmisiä jotka eivät tunne samoin.

Älä sano vielä että kaikki heteroita,kun on nähty aikuisia jotka näyttävät mieltymyksensä hieman varttuneempana tai sitten kun ahdasmielinen vanhempi on kuopattu.
        Olet varmasti tehnyt selväksi jälkikasvulle sen että meillä ei varjot voimistele eikä homot hillu ja sen vuoksikkin et voi olla ihan varma lastesi seksuaalisuudesta.
        Itsekkin olen asiaa ajatellut ja tietysti toivon että he kuuluisivat enemmistöön kun heteron on helpompi elää täällä,laisiesi vuoksi.
        Vaikka tyttäreni tulisi kaapista tai pojista tulisi homo,en menisi ranteita heti aukomaan.

Ajatteleppas asoita tarkemmin.Kaikilla,ihan kaikilla,homoilla,lesboilla,murhaajilla,mielisairailla,narkkareilla,on isä ja äiti ja silti he voivat olla,heteroita,lainkuuliaisia,järkeviä,raittiita.
        Mielestäni et voi muuttaa ihmistä,mutta voit pakottaa asenteella kun ruokkivaa kättä ei koirakaan pure.

• Homoksi ei synnytä..joten voi parantua kun kääntyy taivaanisän puoleen..

• Mitäkä.mies

Onko faktaa taivaanisän parantavasta voimasta? Vai tarkoitatko sitä että taivaanisän yhteisö,maan päällä tukahuttaa yksilön joka ei käyttäydy yhteisön soveltamilla säännöillä..

• Mitäkä.mies kirjoitti:

Onko faktaa taivaanisän parantavasta voimasta? Vai tarkoitatko sitä että taivaanisän yhteisö,maan päällä tukahuttaa yksilön joka ei käyttäydy yhteisön soveltamilla säännöillä..

Ehkä aatuliini tarkoittaa että voi munkiksi/nunnaksi heittäytyä, piiskata itseään ja lausua 10 ave mariaa aina kun ajattelee seksiä... :)

• nuormieli
        hmp.f kirjoitti:

Ehkä aatuliini tarkoittaa että voi munkiksi/nunnaksi heittäytyä, piiskata itseään ja lausua 10 ave mariaa aina kun ajattelee seksiä... :)

Onko seksi syntiä? ei minun mielestäni, seksi ja rakkaus käsikädessä on kaunisyhdistelmä ja ah´niin täydellistä, minun "mottoni" on ei seksiä ilman rakkautta mut rakkautta voi olla ilman seksiä juuri sitä platoonista rakkautta.
        Seksi on jumalten lahja rakastavaisille!.

• nuormieli kirjoitti:

Onko seksi syntiä? ei minun mielestäni, seksi ja rakkaus käsikädessä on kaunisyhdistelmä ja ah´niin täydellistä, minun "mottoni" on ei seksiä ilman rakkautta mut rakkautta voi olla ilman seksiä juuri sitä platoonista rakkautta.
        Seksi on jumalten lahja rakastavaisille!.

Juuei, en mä syntiin usko ollenkaan, kun en usko jumaliinkaan :)

Voi sitä seksiä olla ilman rakkauttakin. Ootas kun muistelen... joo, kyllä näin on. Ja upeeta voi silti olla, on parhaimmillaan voimaannuttava juttu. Ei rakkautta, kun ei tunne toista, ei siteitä, ei edes muuta kuin etunimeä. Ei menneisyyttä eikä tulevaisuutta, vain se hetki kahden ihmisen välillä.

Olen sitä mieltä, että aina sitä rakkautta ole läsnä kaikissa avioliitoissakaan, ja siltä harrastetaan seksiä :)

• nuormieli
        hmp.f kirjoitti:

Juuei, en mä syntiin usko ollenkaan, kun en usko jumaliinkaan :)

Voi sitä seksiä olla ilman rakkauttakin. Ootas kun muistelen... joo, kyllä näin on. Ja upeeta voi silti olla, on parhaimmillaan voimaannuttava juttu. Ei rakkautta, kun ei tunne toista, ei siteitä, ei edes muuta kuin etunimeä. Ei menneisyyttä eikä tulevaisuutta, vain se hetki kahden ihmisen välillä.

Olen sitä mieltä, että aina sitä rakkautta ole läsnä kaikissa avioliitoissakaan, ja siltä harrastetaan seksiä :)

Joo katsos se onkin vain minun mottoni tuo, ei seksiä ilman rakkautta, ne miehet joiden kanssa olen rakastellut ovat merkanneet minulle myös tunnetasolla jotain, ei pelkkää seksiä, mut kukin tavallaan.
        Saatan olla vanhanaikainen ja jonkun mielestä tylsäkin mut tuntematon mies ei todellakaan pääse minun kanssani sekstailemaan, olenkohan jäänyt paljosta vaille kun olen elänyt en pipo kireällä mut itselleni asettamien normien mukaan.
        Tällaisessa etäsuhteessa eläjänä minulla voisi olla hyvinkin löyhä moraali mut se siitä, nyt poikkesin aiheesta sivuladuille.

• Kääntyileitevain

Mistähän "aatuliini" on sellaisen tiedon napannut että homoksi ei synnytä? En tosin itsekään osaa sanoa, onko se ominaisuus annettu jo syntymän hetkellä, mutta se on selvää kuin fläkki että kasvu ihmiseksi, kokonaiseksi aikuiseksi kaikkine muinekin puolineen muovautuu kasvun ja kehityksen myötä.

Siis myös seksuaalisuus kasvaa ja kehittyy, muotoutuu persoonallisen kehityksen myötä henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Ihminen on omien elämänkokemustensa summa. Myös nuori ihminen.

• Kääntyileitevain kirjoitti:

Mistähän "aatuliini" on sellaisen tiedon napannut että homoksi ei synnytä? En tosin itsekään osaa sanoa, onko se ominaisuus annettu jo syntymän hetkellä, mutta se on selvää kuin fläkki että kasvu ihmiseksi, kokonaiseksi aikuiseksi kaikkine muinekin puolineen muovautuu kasvun ja kehityksen myötä.

Siis myös seksuaalisuus kasvaa ja kehittyy, muotoutuu persoonallisen kehityksen myötä henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Ihminen on omien elämänkokemustensa summa. Myös nuori ihminen.

Biologiset todisteet puuttuvat

Nykyään on olemassa paljon sellaista käsitystä, että homoseksuaalisuuden syntyminen on biologinen tapahtuma, eli synnynnäinen ominaisuus, jota ei pysty muuttamaan heteroseksuaaliseksi identiteetiksi. Monet asiasta tehdyt tutkimukset osoittavat homoseksuaalisuuden synnynnäisen ominaisuuden perustuvan enemmän olettamuksiin kuin tosiasioihin. On monia tutkimuksia, jotka väittävät homouden olevan synnynnäistä, mutta nämäkin tutkimukset kumoutuvat selkeiden tosiasioiden valossa.

Todisteiden valossa homoseksuaalisuus ei ole synnynnäinen ominaisuus, koska kaksosten parissa tehdyt tutkimukset kumoavat selkeästi ettei homoseksuaalisuus ole perinnöllistä. Kaksosten parissa tehdyt tutkimukset osoittavat ja todistavat, että monilla kaksosilla oli erilainen seksuaalinen suuntautuminen. Aivotutkija Simon Levayn mukaan homoseksuaalisuus johtuu monista eri tekijöistä.

Jos homoseksuaalisuus olisi synnynnäinen ominaisuus, niin kaikki luotettavat tutkimukset osoittaisivat ristiriidattomasti homouden olevan synnynnäinen asia. Näin ei kuitenkaan ole. Kaksosten parissa tehdyt tutkimukset todistavat kiistattomasti ettei homoseksuaalisuus ole synnynnäinen asia.

Kaksostutkimuksen todisteet

Kahdeksan laajaa tutkimusta identtisistä kaksosista Australiassa, USA:ssa ja Skandinaviassa viimeisen kahden vuosikymmenen ajalta ovat päätyneet samaan lopputulokseen, ettei homouden syy ole synnynnäistä.

Identtisillä kaksosilla on samat geenit ja DNA. Heillä on sama olosuhteet kohdussa ennen syntymää ja he ovat kasvaneet samassa ympäristössä. Jos genetiikka tai olosuhteet ennen syntymää aiheuttaisivat homoseksuaalisuuden ja toinen kaksosista on homo, niin silloin myös toisen kaksosen pitäisi olla homo.

Tutkija Neil Whitehead on sanonut, että kaksosilla on identtinen DNA ja silloin homoseksuaalisuuden pitäisi olla 100% kaksosilla. Tutkimukset ovat paljastaneet kuitenkin aivan muuta. Tutkimukset osoittovat, että jos kaksonen on homoseksuaali, niin toisella kaksosella homouden mahdollisuus on 11% ja naisilla 14%. Koska identtiset kaksoset ovat aina geneettisesti identtisiä, niin geneettisyys ei määritä homoseksuaalisuutta. Whiteheadin mukaan kukaan ei synny homoksi.

Whitehead uskoo että homous syntyy erilaisista tekijöistä, asioista jotka tapahtuvat vain toiselle kaksosista sekä siitä kuinka kaksonen suhtautuu asiohin. Esimerkiksi toinen kaksosista saattaa altistua pornografialle tai seksuaaliselle hyväksikäytölle, jota ei tapahdu toiselle kaksosista. Kaksoset saattavat reagoida eri tavalla esimerkiksi tapahtumiin perheessä tai koulussa. Nämä yksilölliset vaikuttavat asiat ovat vallitsevia tekijöitä.

Whiteheadin mukaan ensimmäinen laaja ja luotettava kaksostutkimus tehtiin Australiassa (1991) sekä toinen laaja tutkimus USA:ssa vuonna 1997. Sen jälkeen Australiassa ja USA:ssa on tehty lisää kaksostutkimuksia sekä useita tutkimuksia Skandinaviassa. Kaksosrekisterit ovat nykyajan kaksostutkimuksen perusta. Ne ovat nykyään laajoja ja niitä on monissa maissa. Euroopassa on jättimäinen kaksosrekisteri, jossa on 600000 rekisteröityä tapausta. Australiassa on vähän yli 25000 rekisteri.

Merkittävä kaksostutkimus nuorten parissa osoittaa heikkoa geneettistä korrelaatiota. Vuonna 2002 Bearman ja Brueckner tutkivat kymmeniä tuhansia nuoria opiskelijoita USA:ssa. Homoseksuaalisuus lukemat identtisten kaksosten kesken osoittivat lukuja 7,7% pojilla ja naisilla 5,3. Whiteheadin mukaan kaksostutkimus todistaa sen kuinka vaihtelevaa seksuaalinen identiteetti voi olla.

Neutraalit akateemiset tutkimukset (tehty ei terapeuttisessa ympäristössä) ovat osoittaneet olennaisia muutoksia seksuaalisuuden suhteen. Noin puolet homoseksuaaleista ja biseksuaaleista siirtyvät kohti heteroseksuaalisuutta elämänsä aikana. Noin 3% nykyisistä heteroseksuaaleista on joskus uskonut olevansa homoseksuaaleja tai biseksuaaleja. Whiteheadin mukaan seksuaalinen suuntautuminen ei ole kiveen hakattu ominaisuus.

Whiteheadin mukaan, vaikka homoseksuaalisuus ei ole geneettistä, niin hänen mukaansa esim. jos homoseksuaalisuus viehtymys alkaa 10-vuoden iässä, niin kukaan ei silloin valitse homoseksuaalisuutta.

Olen edellä olevasta kohdasta eri mieltä Whiteheadin kanssa, sillä 10-vuotias on kykenevä valitsemaan homoseksuaalisuuden. Jos esimerkiksi mies käyttää poikaa seksuaalisesti hyväkseen, niin poika voi valita sen seurauksena hyvinkin nuorena homoseksuaalisen identiteetin, koska seksuaalinen hyväksikäyttäminen vääristi hänen seksuaalisuutensa. Kirjoitan näistä asioista lisää myöhemmin.

Kaksoset ja perimä

Identtiset kaksoset (samanmunaiset) syntyvät, kun hedelmöittynyt tsygootti (munasolu) jakaantuu muodostaakseen alkion. Silloin kun tsygootti jakautuu kahdeksi alkioksi, niin sen seurauksena syntyy kaksoset, eli kaksi samanlaista yksilöä. Koska kaksosilla on sama munasolu, niin he ovat ovat yksilöinä geneettisesti samanlaisia. Kaksosilla on myös täysin samanlainen DNA-profiili (DNA-sormenjälki).

Kaksosilla on täsmälleen sama perimä ja tutkimusten m

• nuormieli kirjoitti:

Joo katsos se onkin vain minun mottoni tuo, ei seksiä ilman rakkautta, ne miehet joiden kanssa olen rakastellut ovat merkanneet minulle myös tunnetasolla jotain, ei pelkkää seksiä, mut kukin tavallaan.
        Saatan olla vanhanaikainen ja jonkun mielestä tylsäkin mut tuntematon mies ei todellakaan pääse minun kanssani sekstailemaan, olenkohan jäänyt paljosta vaille kun olen elänyt en pipo kireällä mut itselleni asettamien normien mukaan.
        Tällaisessa etäsuhteessa eläjänä minulla voisi olla hyvinkin löyhä moraali mut se siitä, nyt poikkesin aiheesta sivuladuille.

Joo, nuormieli, meillä on kaikki omat mutkat ja suorat riippuen eletystä elämästä. On asioita mitkä en tekisi, mikä toiselle on ihan ok. Ja toisinpäin.

• aatuliini85 kirjoitti:

Nykyään on olemassa paljon sellaista käsitystä, että homoseksuaalisuuden syntyminen on biologinen tapahtuma, eli synnynnäinen ominaisuus, jota ei pysty muuttamaan heteroseksuaaliseksi identiteetiksi. Monet asiasta tehdyt tutkimukset osoittavat homoseksuaalisuuden synnynnäisen ominaisuuden perustuvan enemmän olettamuksiin kuin tosiasioihin. On monia tutkimuksia, jotka väittävät homouden olevan synnynnäistä, mutta nämäkin tutkimukset kumoutuvat selkeiden tosiasioiden valossa.

Todisteiden valossa homoseksuaalisuus ei ole synnynnäinen ominaisuus, koska kaksosten parissa tehdyt tutkimukset kumoavat selkeästi ettei homoseksuaalisuus ole perinnöllistä. Kaksosten parissa tehdyt tutkimukset osoittavat ja todistavat, että monilla kaksosilla oli erilainen seksuaalinen suuntautuminen. Aivotutkija Simon Levayn mukaan homoseksuaalisuus johtuu monista eri tekijöistä.

Jos homoseksuaalisuus olisi synnynnäinen ominaisuus, niin kaikki luotettavat tutkimukset osoittaisivat ristiriidattomasti homouden olevan synnynnäinen asia. Näin ei kuitenkaan ole. Kaksosten parissa tehdyt tutkimukset todistavat kiistattomasti ettei homoseksuaalisuus ole synnynnäinen asia.

Kahdeksan laajaa tutkimusta identtisistä kaksosista Australiassa, USA:ssa ja Skandinaviassa viimeisen kahden vuosikymmenen ajalta ovat päätyneet samaan lopputulokseen, ettei homouden syy ole synnynnäistä.

Identtisillä kaksosilla on samat geenit ja DNA. Heillä on sama olosuhteet kohdussa ennen syntymää ja he ovat kasvaneet samassa ympäristössä. Jos genetiikka tai olosuhteet ennen syntymää aiheuttaisivat homoseksuaalisuuden ja toinen kaksosista on homo, niin silloin myös toisen kaksosen pitäisi olla homo.

Tutkija Neil Whitehead on sanonut, että kaksosilla on identtinen DNA ja silloin homoseksuaalisuuden pitäisi olla 100% kaksosilla. Tutkimukset ovat paljastaneet kuitenkin aivan muuta. Tutkimukset osoittovat, että jos kaksonen on homoseksuaali, niin toisella kaksosella homouden mahdollisuus on 11% ja naisilla 14%. Koska identtiset kaksoset ovat aina geneettisesti identtisiä, niin geneettisyys ei määritä homoseksuaalisuutta. Whiteheadin mukaan kukaan ei synny homoksi.

Whitehead uskoo että homous syntyy erilaisista tekijöistä, asioista jotka tapahtuvat vain toiselle kaksosista sekä siitä kuinka kaksonen suhtautuu asiohin. Esimerkiksi toinen kaksosista saattaa altistua pornografialle tai seksuaaliselle hyväksikäytölle, jota ei tapahdu toiselle kaksosista. Kaksoset saattavat reagoida eri tavalla esimerkiksi tapahtumiin perheessä tai koulussa. Nämä yksilölliset vaikuttavat asiat ovat vallitsevia tekijöitä.

Whiteheadin mukaan ensimmäinen laaja ja luotettava kaksostutkimus tehtiin Australiassa (1991) sekä toinen laaja tutkimus USA:ssa vuonna 1997. Sen jälkeen Australiassa ja USA:ssa on tehty lisää kaksostutkimuksia sekä useita tutkimuksia Skandinaviassa. Kaksosrekisterit ovat nykyajan kaksostutkimuksen perusta. Ne ovat nykyään laajoja ja niitä on monissa maissa. Euroopassa on jättimäinen kaksosrekisteri, jossa on 600000 rekisteröityä tapausta. Australiassa on vähän yli 25000 rekisteri.

Merkittävä kaksostutkimus nuorten parissa osoittaa heikkoa geneettistä korrelaatiota. Vuonna 2002 Bearman ja Brueckner tutkivat kymmeniä tuhansia nuoria opiskelijoita USA:ssa. Homoseksuaalisuus lukemat identtisten kaksosten kesken osoittivat lukuja 7,7% pojilla ja naisilla 5,3. Whiteheadin mukaan kaksostutkimus todistaa sen kuinka vaihtelevaa seksuaalinen identiteetti voi olla.

Neutraalit akateemiset tutkimukset (tehty ei terapeuttisessa ympäristössä) ovat osoittaneet olennaisia muutoksia seksuaalisuuden suhteen. Noin puolet homoseksuaaleista ja biseksuaaleista siirtyvät kohti heteroseksuaalisuutta elämänsä aikana. Noin 3% nykyisistä heteroseksuaaleista on joskus uskonut olevansa homoseksuaaleja tai biseksuaaleja. Whiteheadin mukaan seksuaalinen suuntautuminen ei ole kiveen hakattu ominaisuus.

Whiteheadin mukaan, vaikka homoseksuaalisuus ei ole geneettistä, niin hänen mukaansa esim. jos homoseksuaalisuus viehtymys alkaa 10-vuoden iässä, niin kukaan ei silloin valitse homoseksuaalisuutta.

Olen edellä olevasta kohdasta eri mieltä Whiteheadin kanssa, sillä 10-vuotias on kykenevä valitsemaan homoseksuaalisuuden. Jos esimerkiksi mies käyttää poikaa seksuaalisesti hyväkseen, niin poika voi valita sen seurauksena hyvinkin nuorena homoseksuaalisen identiteetin, koska seksuaalinen hyväksikäyttäminen vääristi hänen seksuaalisuutensa. Kirjoitan näistä asioista lisää myöhemmin.

Kaksoset ja perimä

Identtiset kaksoset (samanmunaiset) syntyvät, kun hedelmöittynyt tsygootti (munasolu) jakaantuu muodostaakseen alkion. Silloin kun tsygootti jakautuu kahdeksi alkioksi, niin sen seurauksena syntyy kaksoset, eli kaksi samanlaista yksilöä. Koska kaksosilla on sama munasolu, niin he ovat ovat yksilöinä geneettisesti samanlaisia. Kaksosilla on myös täysin samanlainen DNA-profiili (DNA-sormenjälki).

aatliini85, kiitos sulle tästä kirjoituksesta. Todella mielenkiintoinen!

Seksuaalinen suuntautuminen siis saattaa olla myös kasvatuksesta johtuva, ainakin osittain? Se on kuitenkin yksi suuremmista kokemuksista lapsen elämässä.

Tavallaanhan se, jos seksuaalisuus on valinta, tekee sen, että entistä enemmän pitäisi kunnioittaa heitä jotka valitsevat jonkun toisen tien kuin sen normi heteron. Toisaalta, tämä "valinta" (jos niin voi sanoa) tapahtuu ihmisen varhaisessa vaiheessa, jolloin ei ole vielä ole tietoa mikä johtaa minkälaiseen loppuelämään.

Vaikka tutkimusten mukaan ei olisi hetero/lesbo/homo geenejä, niin voihan silti persoonallisuus olla sellainen joka vie tiettyyn suuntaan. Jolloin seksuaalinen suuntautuminen on yhtä lailla väistämötäntä kuin jos se olisi geeneihin kirjoitettu. Koska jos taistelee persoonallisuuttaan vastaan, ihminen on hukassa. Se on sitten persoonallisuudesta kiinni, kuinka "löyhässä" se suuntautuminen on. Kuinka valittavissa se on.

Yhtä kaikki... tuo tutkimus oli mielenkiintoinen, ja uutta mulle.

• elämmemuutoksessa
        aatuliini85 kirjoitti:

Kaksoset ja perimä

Laittaisitko ystävällisesti linkin mainitsemaasi tutkimukseen.

• Jaaha, linkkini "elämmemuutoksessa" nikille on poistettu, kun löysin aatuliinin mainitsema mies. Noh, siinä googlessa se on.

Tuli vielä mieleen kun juttelin aiheesta tyttäreni, hän valaise sellaisen asian, että on myös olemassa tutkimus jonka mukaan homopoikien aivot kehittyvät kuten tyttöjen. On siis myös hormonaalinen juttu, eikä pelkästään opetettu tai kasvuympäristön tuoma asia.

• luottamuspitääolla

Lämmin peräsuoli on aiheuttanut tappeluita, kuolemia. Mustasukkaisuus on kova tauti ja pelko siitä ,että joku toinenkin saa sitä herkkua.

• OlipaJeesusmurjottu

Kehkeytyvässä yhteiskunnassa puolesta kärssimys näyttää popilta. Siinä tilassa, ja yksinomaan sellaisessa ei siitä varoitella. Olip

• Jo luomiskertomus, koko Raamatun alku- ja lähtökohta, puhuu homoseksuaalisuutta ja kaikkia muitakin seksuaalisia poikkeavuuksia vastaan. Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa kirjoitetaan seuraavaa:

"Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa" (1. Moos. 1:27-28)

"Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, ... Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: - Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu! Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." (1. Moos. 2:18-24)

• Mitäkä.mies

Entä jos siinä onkin tullut tehtyä virhe kun nainen on tehty miehen kylkiluusta.Miksi miehen? Miksi ei vaan voinut tehdä samoin kuin mies on tehty?Alusta,loppuun samasta materiaalista ja laatu pysyisi samana,eikä seksuaalisesti poikkeavia oilisi,ehkä..

Tutkimuksia siteeraamatta,ihminen kehittyy määrättyyn pisteeseen saakka,ennenkuin alkaa taantua.
        Ihan pienenä lapsi ei tajua lainkaan sukupuoltaan ja jossain vaiheessa tytöt on pojille yök!! Tutkimukseni mukaan tytöt eivät ole yhtä jyrkkiä.
        Toisella kymmenellä poikia alkaa kiinnostaa tytöt ja silloin pojat alkavat jahdata määrätietoisesti tyttöjä.Sitä en osaa sanoa että onko kyseessä suvunjatko vietti vai pitääkö vaan päästä pukille"
        Nuo kaksostutkimukset on ihan mielenkiintoisia ja siltä osin varmoja kuin mitä tiedetään oikeasti.

Jos kylkiluusta tehdään nainen niin ihan yhtä hyvin voisi tehdä heterosta homon ja jälkimmäinen vaihtoehto voisi olla hivenen helpompi tehdä,noin niinku ihan alkuvaiheessa.
        Se siitä satukirjasta ja siihen asti kunnes alkuräjähdys teoria kumotaan muulla keinolla kuin uskomuksella.

• Mitäkä.mies kirjoitti:

Entä jos siinä onkin tullut tehtyä virhe kun nainen on tehty miehen kylkiluusta.Miksi miehen? Miksi ei vaan voinut tehdä samoin kuin mies on tehty?Alusta,loppuun samasta materiaalista ja laatu pysyisi samana,eikä seksuaalisesti poikkeavia oilisi,ehkä..

Tutkimuksia siteeraamatta,ihminen kehittyy määrättyyn pisteeseen saakka,ennenkuin alkaa taantua.
        Ihan pienenä lapsi ei tajua lainkaan sukupuoltaan ja jossain vaiheessa tytöt on pojille yök!! Tutkimukseni mukaan tytöt eivät ole yhtä jyrkkiä.
        Toisella kymmenellä poikia alkaa kiinnostaa tytöt ja silloin pojat alkavat jahdata määrätietoisesti tyttöjä.Sitä en osaa sanoa että onko kyseessä suvunjatko vietti vai pitääkö vaan päästä pukille"
        Nuo kaksostutkimukset on ihan mielenkiintoisia ja siltä osin varmoja kuin mitä tiedetään oikeasti.

Jos kylkiluusta tehdään nainen niin ihan yhtä hyvin voisi tehdä heterosta homon ja jälkimmäinen vaihtoehto voisi olla hivenen helpompi tehdä,noin niinku ihan alkuvaiheessa.
        Se siitä satukirjasta ja siihen asti kunnes alkuräjähdys teoria kumotaan muulla keinolla kuin uskomuksella.

RAAMATTU (JUMALAN SANA) KUMOAA ALKURÄJÄHDYKSEN

Alkuräjähdysteoria opettaa että koko universumi on saanut alkunsa Big Bangista eli suuresta alkuräjähdyksestä. Raamattu opettaa kuitenkin täysin toisin.

1.Moos.1: Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. I. Ja Jumala sanoi: tulkoon valkeus, ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki valkeuden hyväksi. Niin Jumala eroitti valkeuden pimeydestä:
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden kutsui hän yöksi. Ja tuli ehtoosta ja aamusta ensimäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: tulkoon vahvuus vetten vaiheelle, eroittamaan vesiä vesistä.
        7. Ja Jumala teki vahvuuden, ja eroitti vedet, jotka ovat vahvuuden alla, niistä vesistä, jotka ovat vahvuuden päällä: ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoosta ja aamusta toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: kokoontukoon vedet taivaan alla erinomaiseen paikkaan, niin että kuiva näkyy. Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja vetten kokoukset hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki sen hyväksi.
        11. Ja Jumala sanoi: vihoittakoon maa, ja kasvakoon ruohon, jossa siemen on, ja hedelmälliset puut, jotka hedelmän kantavat lajinsa jälkeen, jossa sen siemen on maan päällä. Ja tapahtui niin.
        12. Ja maa vihoitti ja kasvoi ruohon, jossa siemen oli lajinsa jälkeen, ja hedelmälliset puut, joiden siemen oli itsessänsä lajinsa jälkeen. Ja Jumala näki sen hyväksi.
        13. Ja tuli ehtoosta ja aamusta kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: tulkoon valkeudet taivaan vahvuuteen, eroittamaan päivää ja yötä: ja olkoon merkeiksi, ja ajoiksi, ja päiviksi ja vuosiksi.
        15. Ja olkoon valkeudeksi taivaan vahvuudessa, paistamaan maan päälle. Ja tapahtui niin.
        16. Ja Jumala teki kaksi suurta valkeutta: suuremman valkeuden päivää hallitsemaan, ja vähemmän valkeuden yötä hallitsemaan, ja tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaan vahvuuteen, paistamaan maan päälle.
        18. Ja hallitsemaan päivää ja yötä, ja eroittamaan valkeutta ja pimeyttä. Ja Jumala näki sen hyväksi.
        19. Ja tuli ehtoosta ja aamusta neljäs päivä.

Alussa Jumala loi taivaan (tilan/avaruus) ja maan. Kolmantena päivänä Jumala loi kasvit ja hedelmälliset puut joissa oli siemen tuottamaan hedelmänsä lajiensa mukaan. Tieto tuli hedelmiä tuottaviin puihin Jumalan sanan kautta. Vasta neljäntenä päivänä Jumala loi auringon ja kuun sekä tähdet eli muut taivaankappaleet. Näin Jumalan sanan mukaan alkuräjähdys on mahdoton sillä universumi ei syntynyt räjähdyksestä vaan Jumala loi sen. Kaiken lisäksi Hän loi ensin maan ja vasta neljäntenä päivänä muut taivaankappaleet. Jumalan sana ei siis tue ja opeta alkuräjähdystä vaan Luojan luomista sanansa kautta.

Luuk.11: 23. Joka ei ole minun (Jeesus) kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoo, hän hajoittaa.

Raamatun mukaan Jeesus on Luoja jonka kautta kaikki on luotu. Jeesus sanoo että joka ei Hänen kanssaansa kokoa se hajoittaa. Luoja kokoaa ja korjaa eikä hajoita - räjähdys ei kokoa ja korjaa vaan räjähdys hajoittaa. Tämä kertoo myös sen ettei Jeesus käyttänyt alkuräjähdystä luomisessa.

• aatuliini85 kirjoitti:

Alkuräjähdysteoria opettaa että koko universumi on saanut alkunsa Big Bangista eli suuresta alkuräjähdyksestä. Raamattu opettaa kuitenkin täysin toisin.

2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden kutsui hän yöksi. Ja tuli ehtoosta ja aamusta ensimäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: tulkoon vahvuus vetten vaiheelle, eroittamaan vesiä vesistä.
        7. Ja Jumala teki vahvuuden, ja eroitti vedet, jotka ovat vahvuuden alla, niistä vesistä, jotka ovat vahvuuden päällä: ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoosta ja aamusta toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: kokoontukoon vedet taivaan alla erinomaiseen paikkaan, niin että kuiva näkyy. Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja vetten kokoukset hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki sen hyväksi.
        11. Ja Jumala sanoi: vihoittakoon maa, ja kasvakoon ruohon, jossa siemen on, ja hedelmälliset puut, jotka hedelmän kantavat lajinsa jälkeen, jossa sen siemen on maan päällä. Ja tapahtui niin.
        12. Ja maa vihoitti ja kasvoi ruohon, jossa siemen oli lajinsa jälkeen, ja hedelmälliset puut, joiden siemen oli itsessänsä lajinsa jälkeen. Ja Jumala näki sen hyväksi.
        14. Ja Jumala sanoi: tulkoon valkeudet taivaan vahvuuteen, eroittamaan päivää ja yötä: ja olkoon merkeiksi, ja ajoiksi, ja päiviksi ja vuosiksi.
        15. Ja olkoon valkeudeksi taivaan vahvuudessa, paistamaan maan päälle. Ja tapahtui niin.
        16. Ja Jumala teki kaksi suurta valkeutta: suuremman valkeuden päivää hallitsemaan, ja vähemmän valkeuden yötä hallitsemaan, ja tähdet.
        18. Ja hallitsemaan päivää ja yötä, ja eroittamaan valkeutta ja pimeyttä. Ja Jumala näki sen hyväksi.

Alussa Jumala loi taivaan (tilan/avaruus) ja maan. Kolmantena päivänä Jumala loi kasvit ja hedelmälliset puut joissa oli siemen tuottamaan hedelmänsä lajiensa mukaan. Tieto tuli hedelmiä tuottaviin puihin Jumalan sanan kautta. Vasta neljäntenä päivänä Jumala loi auringon ja kuun sekä tähdet eli muut taivaankappaleet. Näin Jumalan sanan mukaan alkuräjähdys on mahdoton sillä universumi ei syntynyt räjähdyksestä vaan Jumala loi sen. Kaiken lisäksi Hän loi ensin maan ja vasta neljäntenä päivänä muut taivaankappaleet. Jumalan sana ei siis tue ja opeta alkuräjähdystä vaan Luojan luomista sanansa kautta.

Luuk.11: 23. Joka ei ole minun (Jeesus) kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoo, hän hajoittaa.

Raamatun mukaan Jeesus on Luoja jonka kautta kaikki on luotu. Jeesus sanoo että joka ei Hänen kanssaansa kokoa se hajoittaa. Luoja kokoaa ja korjaa eikä hajoita - räjähdys ei kokoa ja korjaa vaan räjähdys hajoittaa. Tämä kertoo myös sen ettei Jeesus käyttänyt alkuräjähdystä luomisessa.

ja piti vielä sanomani että..."Alkuräjähdys on mahdoton

Koska tieto on aineeton yksikkö, väite, että maailmankaikkeus sai alkunsa yksin materiasta ja energiasta (tieteellinen materialismi), on todistettavasti väärä.

Lähtökohta tälle johtopäätökselle

Nykyään uskotaan laajalti, että maailmankaikkeus on alkanut muinaisessa räjähdyksessä, jossa vain materia ja energia olivat käytettävissä. Kaikki, jota me koemme, havaitsemme ja mittaamme meidän maailmassamme, on, tämän näkemyksen mukaan, ainostaan, seuraus näistä kahdesta fyysisestä yksiköstä. Energia on selvästi aineellinen kokonaisuus, koska se korreloi materian kanssa, Einsteinin massa/energiavastaavuussuhde = mc2 välityksellä.

Onko tämä "alkuräjähdysteoria" aivan yhtä kumottava kuin ikiliikkuja? Vastaus: KYLLÄ, tieteellisten lakien avulla tiedosta.

Maailmassamme me löydämme tiedon runsautta kuten kaikkien elävien asioiden soluista. SLI-1:n (tiedon tieteelliset lait) mukaan tieto on aineeton yksikkö ja ei ole siksi voinut mitenkään saada alkuansa ilman apua tehdystä materiasta ja energiasta. Näin tavallinen suuri pamaus-maailmankuva on väärä. Myös Raamattu opettaa että tämä maailma ei ole saanut alkuansa yli miljardien vuosien prosessista vaan luomisen välityksellä kaikkivoivan Jumalan toimesta kuuden päivän aikana. Jonka me luemme Mooseksen 2. kirjasta 20:11: "Sillä kuuden päivän aikana Herra teki taivaat ja maan ja meren ja kaiken mitä niissä on mutta hän lepäsi seitsemännellä päivällä

• Mitäkä.mies
        aatuliini85 kirjoitti:

Näen ristiriidan monessa kohtaa kuten esimerkiksi valkeuden ja aurigon luomisen ajankohdassa.Mun mielestä valo syttyy vasta sen jäkeen kun katkaisijaa on käännetty,eikä sitä ennen.
        Kaikki tuo on luettu jo kouluaikana,mutta ihan kaikkea ei voi uskoa mitä lukee.
        Tää ei taida liittyä enää siihen että miksi tytöt voi tykätä tytöistä ja pojat pojista..
        Vähän tuli sama tunne kun vein mummoa seuroihin ja se miten raamattuun uskotaan täysillä.
        Paljon tekstiä,eipä siinä mutta ei mun juttu.En kääntynyt.

• elämmemuutoksessa
        aatuliini85 kirjoitti:

Juu, juu ... ja Jumala loi heterot sekä homot, kovasti on liikkunut huhuja Jeesuksen ja opetuslasten sutinoista.

• Mitäkä.mies
        aatuliini85 kirjoitti:

Nykyfysiikan perustan loi Albert Einstein, joka muotoili 1910-luvulla yleisen suhteellisuusteoriansa. Se kertoo meille, millaisia ovat avaruus ja aika, ja miten ne liittyvät toisiinsa. Toinen fysiikan keskeinen kulmakivi on kvanttiteoria, joka kertoo millaisia aineen perusosaset eli hiukkaset ovat ja miten ne käyttäytyvät. Koko maailmankaikkeuden tutkimuksessa eli kosmologiassa nämä kaksi teoriaa lyövät kättä toisilleen: kaikkein suurimman kokonaisuuden hallitseminen edellyttää aineen kaikkein pienimpien osasten tuntemista.

Tällä hetkellä fysiikan tutkimuksen tavoitteena on luoda Kaiken teoria, joka yhdistäisi tietämyksemme maailmankaikkeudesta, sen erilaisista osasista ja niiden välisistä voimista yhdeksi ja samaksi teoriaksi. Vaikka avoimia kysymyksiä on vielä paljon, Stephen Hawking uskoo vakaasti, että olemme jo paljon lähempänä määränpäätä kuin Ajan lyhyen historian ilmestymisen aikoihin.

Onko tämä mielestäsi huuhaata ja suhteellisuusteorian kaataa kirja mitä luet ja pidät totena. Mistä voimme olla varmoja ja miksi?
        Vaikka tämä,eikä raamattukaan liity homouteen millään lailla,silti kiinnostaa kahden erilaisen näkemyksen erot.

• lilleri_lallleri

Tämä ketju ei kerro homoudesta/heteroudesta/biseksuaalisuudesta/muunsukupuolisuudesta, vaan siitä, miten sairaita jotkut uskoon hurahtaneet ovat. Tai mistä sen tietää, voi useiden nimmareiden takaa löytyä vain yksi ja ainut sairas yksilö.

Mielestäni on outoa, että ihmiset ottavat kantaa toisten ihmisten seksuaalisuuteen. Sehän on puhtaasti ihmisen yksityisasia.

• Käsittämätöntä

Totta. Toi yksikin kirjoitti kilometrin tekstin vastaukseksi kommenttiin, josta ei snaijannut yhtään mitään. Mikä lienee oman ongelmansa nimi ...

• Mitäkä.mies

Se on aina tiedetty että uskovaisille on myrkkyä kaikki mitä ei heidän kirjassaan mainita ja samainen kirja on kuin lakikirja jota voidaan tulkita eri tavoin.

Erilaista seksuaalisuuta vastustavat kommentit ovat "läpinäkyviä" ja niistä paistaa läpi asenne jota ei saa arvostella.
        "Näin on aina ollut ja tulee olemaan"ajattelutapa on ehkä osin aivopesun tuotetta tai pelkoa siitä että jos se homous vaikka tarttuu.
        Asenteen ymmärrän,mutta sitä en ymmärrä jos ei kykene keskustelemaan asiasta.Sellainen kanta antaa ihmisestä sellaisen kuvan että hän ei omaa muutakaan hyvän käytöksen edellyttämää taitoa.

• Pelkokerroinoniso

Miksi tuntuu siltä että "hyvä käytös" on aika absurdi aihe? Kun siippa näkee esim. telkussa kaksi miespuolista pussaamassa toisiaan, hän vääntelehtii inhosta. Jouduin kerran oikaisemaan häntä, että eihän se ongelma ole suutelevien miesten vaan sen, joka sitä ei kestä.

• homous-on-sairaus

Homous on sairaan vanhemman virheelisen kasvatuksen seuraus,
      lapsen sukupuoli on hyvin tärkeä asia tiedostaa jo vauvana,
      jos vauvalla on munat, tietenki se on automaattisesti poika,
      jos vauvalla on pillu se on automaattisesti tyttö,
      tämä pitäisi olla kaikille isestään selvyys,
      joten vanhempien on tajuttava tämä asia,
      jos vanhemmat sekoilee lasten kanssa, pukee poikaa tyttöjen vaateisiin
      voi vanhemmat vain syyttää itseään jos lasi sairastuu homouteen,
      ym vastaa höpötystä pitää varoa lasten kasvatuksessa,

• Mitäkä.mies

Oletko ihan varma asiasta? Tai kuinka monta vanhempaa tiedät tehneen omasta lapsestaan homon/lesbo,tms.
        Onko sinulla itselläsi lapsia?

• tämä-on-tosi-

alotukseen:

tietenki voi parantua, ei ku kosimaan naista, siitä se parannus alkaa,

• Kaikki suomalaiset ovat homoja.

• reCAPTHA

Näköjään voi homo parantua !

Seurustelin aikoinaan eronneen miehen kanssa jonka poika oli homo. Poika asui kihlattunsa kanssa ja olivat täysin avoimia asian suhteen. Tiesin nämä nuoret miehet jo ennestään vuosien takaa työni kautta enkä pitänyt asiaa yhtään minään.
      Mies kertoi varovasti minulle pojastaan että se on sellainen...sellainen...tiedäthän...homo. Hänelle asia oli uusi ja outo, ex vaimolleen aivan hirveä häpeä ja järkytys.
      Mies kysyi minun mielipidettäni, miten hänen tulisi poikaansa suhtautua, asia oli hänelle tabu. Minä kerroin että tarvitseeko siihen mitenkään erityisesti suhtautua, hän on sinun poikasi ja hyvä rakas poika juuri sellaisena kuin on.
      Mies silminnähden huojentui ja saikin lähestyttyä poikansa kanssa. Poika alkoi aiemasta poiketen käymään isänsä luona kylässä, pian toi mukanaan kihlattunsakin ja ennenpitkää yhteisistä mukavista sunnuntailounaista tuli tapa.

Kun miehen ex vaimo sai kuulla asiasta, että isä on hyväksynyt asian tilanteen ja välit poikaan ovat parantuneet - siitä tulikin täysin minun syy ja olin kuviossa se pahis. Aloin saamaan tältä naiselta painokelvottomia huutopuheluita.
      Mies kertoi sitten eräänä päivänä että oli käynyt tapaamassa ex vaimoaan ja olivat jutelleet lasten asioista ja päätyneet vielä yrittämään yhdessä, että saisivat lasten asiat kuntoon.
      No, he palasivat yhteen, avioituivat peräti vielä uudelleen ja pojasta tuli muutaman vuoden kuluttua hetero perheenisä.

Elämä on ihmeellistä.

• Mitäkä.mies

Ihmeellnen tarina.En osaa sanoa tuohon yhtään mitään,en ainakaan mitään rakentavaa.
        Ensimmäisenä tulee mieleen että poika kaoinoi vanhemmpiensa epäonnistunutta parisuhdetta,mutta noin pitkälle mennyttä kaoinointia on vaikea ymmrtää.
        Toiseksi tuli mieleen että koko homo juttu oli pojan ouolelta feikki,joka meni täydestä.
        Kaikkein viimeiseksi uskoisin seksuaalisen käyttäytymisen muuttuneen heteromaiseksi.
        Oli miten oli mutta herättää ajatuksia sun tarinasi.

• täekeä-tiedote-

Tiedoksi vaan

koko suomen kansa t e r v e h t y y
      kun kouluissa opettajat ovat normaaleita hetero ihmisiä,
      lapset ovat vaikutuksille alttiita,
      imevat kaiken tiedon seksuaalisuudestakin,
      JOTEN minkäänlaista poikeavaa seksuaalisuudesta EI ikinä saa lapsille opettaa,
      vain normaalia kehitystä, normaalia seksuaalista käyttäytymista , miehen ja naisen välisistä suhteista,

EI IKINÄ homoista, eikä lespo suhteista EI IKINÄ,

• Mitäkä.mies

Eihän opettaja opeta omia asoitaan vaan koulutusohjelman säätämiä oppeja.
        Jyrkän kannaottosi perusteella lpaset eivät voisi katsoa tv,tä eikä mitään mediaa.
        Media surastaan pursuaa homojen ja lesbojen läsnäoloa lähes jokaisessa lähetyksessä.Netti on täynnä kaikenlaista ja paljon paljon pahempaa kuin ne vähäiset vaikutteet mitä tulee seksuaalisesti erilaisista ihmisistä.

En ihannoi tai suosittele kenellekkään homoilua,tms.
        Mutta en tuomitse ketään enkä mitään laillista toimintaa ja suon kaikille sen että he ovat onnellisia ja saavat elää rakkaansa rinnalla,ilman että heitä syrjitään työssä tai yhteisössä.
        Relaa vähän,ei se tartu.

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Eihän opettaja opeta omia asoitaan vaan koulutusohjelman säätämiä oppeja.
        Jyrkän kannaottosi perusteella lpaset eivät voisi katsoa tv,tä eikä mitään mediaa.
        Media surastaan pursuaa homojen ja lesbojen läsnäoloa lähes jokaisessa lähetyksessä.Netti on täynnä kaikenlaista ja paljon paljon pahempaa kuin ne vähäiset vaikutteet mitä tulee seksuaalisesti erilaisista ihmisistä.

En ihannoi tai suosittele kenellekkään homoilua,tms.
        Mutta en tuomitse ketään enkä mitään laillista toimintaa ja suon kaikille sen että he ovat onnellisia ja saavat elää rakkaansa rinnalla,ilman että heitä syrjitään työssä tai yhteisössä.
        Relaa vähän,ei se tartu.

Hyvä kommentti "Mitäkä.mies", juuri noin pitäisi meidän jokaisen suhtautua lähimmäisiimme, antaa heidän elää onnellisina rakkaansa rinnalla.
        Mailma olisi paljon parempi paikka elää jos täällä olisi enemmän rakkautta ja onnea.

• Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

Hyvä kommentti "Mitäkä.mies", juuri noin pitäisi meidän jokaisen suhtautua lähimmäisiimme, antaa heidän elää onnellisina rakkaansa rinnalla.
        Mailma olisi paljon parempi paikka elää jos täällä olisi enemmän rakkautta ja onnea.

Kiitos normeli :) Meidän pitäisi pystyä ymmärtämään erilaisuutta,koska olemme kaikki erilaisia,niin fyysisesti kuin psyykkisestikkin.
        Luulempa että jopa meidän heteroidenkin lemmenleikit ja rakkaus on jokaiselle erilainen ja hyvin henkilökohtainen asia.
        Maailmassa on niin paljon pahempia epäkohtia kun toisten suhteen moittiminen ja arvostelu.
        Sinä osaat tarttua lempeällä otteella asoihin ja ajatella asoita pidemmälle kuin monet muut.
        Ajatteleminen ja harkinta ennen kuin sanoo mitään typerää,on näköjään mottosi :)

Olisipa kaikkien kanssa yhtä helppo jutustella.
        Asioista saa ja pitääkin olla eri mieltä ja tuoda kantansa julki,mutta turhamainen syyttely tai "syyllisen" etsiminen on aivan turhaa ja se ei johda mihinkään.

Esimerkiksi vanhempien tai opettajien syyttely on aiheetonta,koska syyllistä ei ole olemassakaan ja kaikki vaan tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.
        Mukavaa kevättä sinulle ja onhan selvästi jo keväinen ilmakin.

• nuormieli
        Mitäkä.mies kirjoitti:

Kiitos normeli :) Meidän pitäisi pystyä ymmärtämään erilaisuutta,koska olemme kaikki erilaisia,niin fyysisesti kuin psyykkisestikkin.
        Luulempa että jopa meidän heteroidenkin lemmenleikit ja rakkaus on jokaiselle erilainen ja hyvin henkilökohtainen asia.
        Maailmassa on niin paljon pahempia epäkohtia kun toisten suhteen moittiminen ja arvostelu.
        Sinä osaat tarttua lempeällä otteella asoihin ja ajatella asoita pidemmälle kuin monet muut.
        Ajatteleminen ja harkinta ennen kuin sanoo mitään typerää,on näköjään mottosi :)

Olisipa kaikkien kanssa yhtä helppo jutustella.
        Asioista saa ja pitääkin olla eri mieltä ja tuoda kantansa julki,mutta turhamainen syyttely tai "syyllisen" etsiminen on aivan turhaa ja se ei johda mihinkään.

Esimerkiksi vanhempien tai opettajien syyttely on aiheetonta,koska syyllistä ei ole olemassakaan ja kaikki vaan tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.
        Mukavaa kevättä sinulle ja onhan selvästi jo keväinen ilmakin.

"normeli" tässä moi! kiitos samoin sinulle "Mukavaa kevättä"!. on todellakin jo keväinen henkäys ilmassa.
        Tuo et ajatteleminen ja harkinta olisi mottoni ei kyl ihan pidä paikkaansa yleensä sanon, kirjoitan ja teen jonka jälkeen vasta ajattelen olikohan tuo nyt paikallaan,
        joo olen samaa mieltä kanssasi on helppo jutustella, eihän keskustelua synny ellei tuo omia mielipiteitään julki arvostaen myös toisten mielipiteitä.

• työkaverina_homo

Mitenkähän kun työkaveri on homo, niin onko siinä muillakin jotka on hänen kanssaan tekemisissä, vaarana sairastua vakavasti?

Mies meni parisen vuotta sitten rekisteröityyn parisuhteeseen ihan laillisesti, on ollut hyvin onnellinen käsittääkseni. Ei ole asiaa mitenkään erityisemmin toitottanut, mutta me jotka tunnemme häntä hieman, tiedämme.

Tosi hyvä tyyppi työkaverina, pitkäpinnainen, yhteistyökykyinen ja huumorintajuinen. Ja tiedän hänestä sen verran taustasta, että on ihan tavallisesta keskiluokkaisesta keskivertoperheestä. Sisaruksia useampia, muut ovat heteroita. Äiti- ja isäsuhde ovat kunnossa vielä edelleenkin keski-iällä.

Niin että olllaanksme kauheassakin vaarassa, kun ollaan hänen kanssaan tekemisissä ihan niin kuin muittenkin?????

• mielipide-

"työkaverina homo "

sitä mieltä,
        me aikuiset psyykkisesti terveet hetero ihmiset kyllä voimme työskennellä homojenki kanssa,
        homous ja lespous ei taru aikuisiin tervejärkisiin ihmisiin,

tietenki homoissa voi olla mukavia kunnolisia työkavereita,
        joten ei työmarkkinoilla tarvi karttaa homoja muuten
        kuin esm, toimittajissa ei voi olla homoja, OPETTAJISSA EI voi olla homoja,
        siis työpaikoissa jossa nuoret ja lapset joutuu vaikutuksille altiikksi
        EI SAA OLLA HOMO persoonia töissä,

koska kaikki me tiedämme
        lapset ja nuoret ovat hyvin herkkiä vaikutuksille,
        heidän persoonansa voi kasvaa väärin suuntautua väärin kun heiltä vielä puuttuu oikea tieto,
        koska heillä ei vielä ole kehittyni identtiteeti persoona vielä aikuisuuteen,

tuomitsen hyvin jyrkästi homoille ei lapsia
        kouluihin ei ikinä homo opettajia,

homoja eikä lespoja mihinkää työhön
        jossa voidaan manipuloida ja vaikuttaa nuoriin ja lapsiin kehitysvaiheessa väärään suuntaan,

muuten kyllä tulen hyvin toimeen homo kavereitten kanssa,
        ne ei minun heterosuhteitani muuta mitenkään eikä muuta minua homoksi eikä lespoksi, koska olen aikuinen ja tiedän tarkaan mitä haluan elämältä,

• Mitäkä.mies
        mielipide- kirjoitti:

"työkaverina homo "

sitä mieltä,
        me aikuiset psyykkisesti terveet hetero ihmiset kyllä voimme työskennellä homojenki kanssa,
        homous ja lespous ei taru aikuisiin tervejärkisiin ihmisiin,

tietenki homoissa voi olla mukavia kunnolisia työkavereita,
        joten ei työmarkkinoilla tarvi karttaa homoja muuten
        kuin esm, toimittajissa ei voi olla homoja, OPETTAJISSA EI voi olla homoja,
        siis työpaikoissa jossa nuoret ja lapset joutuu vaikutuksille altiikksi
        EI SAA OLLA HOMO persoonia töissä,

koska kaikki me tiedämme
        lapset ja nuoret ovat hyvin herkkiä vaikutuksille,
        heidän persoonansa voi kasvaa väärin suuntautua väärin kun heiltä vielä puuttuu oikea tieto,
        koska heillä ei vielä ole kehittyni identtiteeti persoona vielä aikuisuuteen,

tuomitsen hyvin jyrkästi homoille ei lapsia
        kouluihin ei ikinä homo opettajia,

homoja eikä lespoja mihinkää työhön
        jossa voidaan manipuloida ja vaikuttaa nuoriin ja lapsiin kehitysvaiheessa väärään suuntaan,

muuten kyllä tulen hyvin toimeen homo kavereitten kanssa,
        ne ei minun heterosuhteitani muuta mitenkään eikä muuta minua homoksi eikä lespoksi, koska olen aikuinen ja tiedän tarkaan mitä haluan elämältä,

Oletko nyt varmasti kuullut oikein? Ei ole homokouluja,mutta homekouluja kyllä on ja se voi sairastuttaa lapsen.
        Opettaako hetero opettaja jotain seksuaalisuudestaan koulussa? EI..

Mielestäni nuorten on jossain vaiheessa kuultava,tiedettävä että on olemassa myös erilaista seksuaalisuutta ja siinä tapauksessa nuori ei ole yksin ja pelokkaana kun on erilainen kuin muut.
        Oletko koskaan ajatellut että miten ahdistavaa nuoresta voi olla se että on hyvin jyrkästi ajattelevia ja tuomitsevia aikuisia.
        Mielestäni on suurempi uhka tuomita ja tolkuttaa että homous/lesbous on sairaus ja epänormaalia,ei suvaittavaa..Mitä luulet nuoren päässä liikkuvan kun hän on yksin asiansa kanssa.

Täytyisi joskus asettua toisen asemaan eikä aina ajatella vain minä,minä,periaatteella ja tuomita kaikki muu ajattelu tai erilaisuus.

Pois silmistä,pois mielestä menettelytapa ei toimi enää nykypäivänä vaan asoihin voi tutustua ja koettaa ymmärtää myös muitakin.

• työkaverina_homo

Kiinnostaisi tietää, nimimerkki mielipide-, minkälaisia opettajia sinulla on ollut, kun sinun persoonastasi on kasvanut noinkin vinoutunut. ja lisäksi sinulla ei ole varmaankaan ollut lainkaan äidinkielen opetusta, koska et osaa yhdyssanoja. Muutoinkin kirjallisessa ilmaisussasi on toivomisen varaa.

Käsittääkseni opettajien, toimittajien ym. ei tarvitse antaa mitään selvitystä seksuaalisesta suuntautumisestaan työhaastattelussa. Itse en ole toiminut kyseisillä aloilla, mutta sen verran usein olen elämäni aikana ollut työhaastetteluissa, että tiedän mitä työhaastatteluissa voidaan kysyä ja mitä ei. Soveltuvuustutkimuksiin sisältyy usein psykologin haastettelu ja siinä saatetaan kysyä mitä vain, osittain kaiketi sen testaamiseksi, miten vastaaja reagoi, vaikka kysymykset olisivat asiattomiakin. Itse olen surutta valehdellut, kun on menty henkilökohtaisuuksiin. Minulta on kysytty esimerkiksi äitisuhteesta ja vanhemmista. Koska taustani ei ole tavanomainen, en ole halunnut niitä asioita sen kummemmin levitellä eivätkä ne ole työkykyyni vaikuttaneet mitenkään.

Mistähän syystä minusta ei ole tullut lesboa, kun kaikkien tämän palstan jeesusvouhkaajien ja muiden tosikoiden mukaan juuri epätavallisesta taustasta kumpuaa seksuaalinen "poikkeavuus"?

• homo-opelle-potkut

" työkaverina-homo "
        turha sinun on pitää puolustuspuhetta homojen ja lespojen puolesta,
        ei vaikuta,
        jyrkkä mielipide on,
        homot ja lespot pois opettajan tehtävistä
        samoin kaikilta aloilta joissa voi vaikuttaa lasten ja nuorison kehitykseen ihmisenä,
        lasten ja nuorten manipulointi homouteen ja lespouteen pitää tehdä rikokseksi kouluissa,

aikuisten ihmisten pitää tuntea vastuunsa,

kuaan vanhempi ei ikinä halua oman lapsen sairastuvan homouteen / lespouteen,
        homous on kasvatus virhe,

• ainaainaaina
        homo-opelle-potkut kirjoitti:

" työkaverina-homo "
        ei vaikuta,
        jyrkkä mielipide on,
        samoin kaikilta aloilta joissa voi vaikuttaa lasten ja nuorison kehitykseen ihmisenä,
        lasten ja nuorten manipulointi homouteen ja lespouteen pitää tehdä rikokseksi kouluissa,

"kuaan vanhempi ei ikinä halua oman lapsen sairastuvan homouteen / lespouteen,
        homous on kasvatus virhe,"

Kaikki millaiseksi (varsinkaan jos ei sinun hyväksytynlaiseksi)ihminenon tullut matkallaan aikuisuutta kohti , on kasvatusvirheitä?

Noin tyhmää mielipidettä ei toista taida olla!!!!!!!!!!!!!!!!!

• NäenSenNäin
        homo-opelle-potkut kirjoitti:

" työkaverina-homo "
        ei vaikuta,
        jyrkkä mielipide on,

Mielestäni olet itse oikea malliesimerkki kasvatusvirheen tuloksesta.

• lapseni-O-normaali-hetro
        ainaainaaina kirjoitti:

"kuaan vanhempi ei ikinä halua oman lapsen sairastuvan homouteen / lespouteen,
        homous on kasvatus virhe,"

Kaikki millaiseksi (varsinkaan jos ei sinun hyväksytynlaiseksi)ihminenon tullut matkallaan aikuisuutta kohti , on kasvatusvirheitä?

Noin tyhmää mielipidettä ei toista taida olla!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haluatko sinä tehdä lapsestasi homon ta trans-seksuaalin, tai lespon, kerrohan mielipiteesi,

• Palstariehunta.seis

Toivottavasti kukaan noista rajoitteisista ei ole työelämässä. Todennäköisesti ei. Asialla lienee yksi ja sama sekopää, joka ottaa silmätikukseen milloin homot, milloin lihavat, milloin laihat, milloin miehet, milloin naiset, milloin ruskeasilmäiset, milloin.....

Mikä tahansa syy riittää, kun itsellä on huono olo.

• mä-EN-halua-

Sinäkö haluat lapsistasi homoja, lespoja sun muita sekasikiöitä ?

• Huolehdivainomasi

Homskuissa ja lepakoissa ei ole yhtään niiin sekaista ihmistä kuin heitä pelkäävissä tyypeissä. Jotta selvitä ihan vain omat sekaiset ongelmasi, he ovat ongelmattomampia kuin moni muu. En halua lapsistani missään tapauksessa samanlaisia estoisia hörhöjä kuin heikkopäiset heterot.

• seksi_on_leikkiä

Ihmisen seksuaalisuus on jatkumo. Eivät kaikki ole puhtaasti homoja tai heteroita, vaan on kaikenlaista siltä väliltä ja sekä että. Jotkut ovat aseksuaaleja. Luin jostain, että heillä on jokin yhdistyskin.

Ihmisen seksuaalisuus ei kuulu kenellekään vieraalle.

Jotain kertoo se, että erilaisuus, koskeepa se mitä elämänaluetta tahansa, tuomitaan jyrkästi. Se kertoo ennen kaikkea tuomitsijasta. Nykymaailmassa ollaan valitettavan jyrkkiä, mikä on aika ihmeellistä. Ja asioissa, joiden ei todellakaan pitäisi kuulua ulkopuolisille.

Mitenkähän noiden tuomitsijoiden oma seksielämä (vaikka se ei minulle kuulukaan)? Vissiin täynnä tabuja ja estoja. vain lähetyssaarnaaja-asento on sallittu. Takaapäin ei ja suuseksi on kiellettyä myös. Anusseksistä nyt puhumattakaan.

• Twelvepoints

Tämä oli hyvä kommentti.

• Mitäkä.mies

Seksi_on_leikkiä.Hyvin kommentoitu! Kiitos siitä ja on ehkä aika lopetella tästä aiheesta.
      Haluan myös kiittää kaikkia osallistuneita,ihan kaikkia,myös vastustajia kuin puolesta puhuvia ja asianomaisia.
      Kiitos ja ymmärrys myös inhoaville,pelkääville,ennakkoluuloisille ja jyrkästi tuomitseville.
      Kiitos kuuluu myös yläkerran herraan luottaville siitä että kommentoitte,omalla tavallanne.

Kiitos myös xx9 Ja samalla oikaisen käsitystäsi.Ei kaikki,mutta jonkin verran..

Enemmistön päätöksellä todetaan se että homous ei ole sairaus ja suunnilleen samankkinen joukkio heteroista on hoidon tarpeessa.Kiitos:)

• Anonyymi

Voi jestas sentään sun aloitusta.
      Ensinnäkään homous ei ole mitään ” uusia tuulia” sillä heitä on ollut niin kauan kun ihmisiä on ollut maailmassa.
      Sitten ihmettelet miksi heidän pitää olla esillä asiansa kanssa.
      Onko se niin ihmeellistä jos ollaan esillä kun ajattelee vuosisatojen piiloittelemista omasta identiteettistään. Heitä on tapettu, pahoinpidelty , istutettu vankilassa siksi että syntyivät ” ei heteroina” heitä on leimattu sairaiksi ja ivaillisella tavalla kohdeltu kautta aikojen .
      Joten ei kai heteroilla ole ollut tälläistä kohtelua koska heitä on enemmistö ihmisistä siksi ei heidän ole tarvinnut koskaan edes ajatella vapauttaan, mutta koska kehitys on mennyt eteenpäin ja normaalit ihmiset ovat ymmärtäneet että homous on myös olemassa niin heille on vapaus aina juhlimisen arvoista, ihan samalla tyylillä kun esim poliittiset virtaukset juhlivat voittojaan , joten niin kauan kun ihmiset kyseenalaistaa heidän identiteettiään olla homoseksuaali , on tärkeää että he saavat pitää omat vapauden ja tasa-arvon juhlansa .
      Niin kauan kun heitä vainotaan ja ivataan on todella tärkeää että heidän asiansa on esillä
      Uskon että nuoremmat sukupolvet eivät mitenkään katso kieroon jos joku on homoseksuaali sillä he ovat valistuneita eivätkä kahlitse erinlaisuuksia ajattelemalla irstaita mielikuvituksia ihmisistä vaan hyväksyvät ihmiset sellaisina kun he ovat.

Väärin on kuitenkin se että tavallisen ihmisen on taisteltava vielä nykyäänkin omasta identiteetistään , harva vanhempi ihminen ylittää ymmärtämään asiaa mistä ovat irstailevalla tavalla puhuneet koko elämänsä luullen että se on heidän jonkinlainen oikeus alentaa muita ihmisiä.
      Tunnen muutaman homoparin jotka ovat olleet yhdessä vuosi kymmeniä ja heidän elämänsä on ihan niin tavallista kun heteroillakin, hyvät ammatit ja hoitavat lapsensa esimerkillisesti , ja katsovat että lapsilla on hyvä koulutus , joten ihan ihania vanhempia lapsilleen.
      Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia , ilaman tukahduttavaa ahdasmielisyyttä .

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe