Tämä vanha vitsi konkretisoituu nyt asukkaille Kalevassa, kun kaikki parkkipaikat muuttuvat maksullisiksi, tai sitten voi ostaa itselleen asukaspysäköintiluvan.
Autolla kulkevia kylävieraita varten tulevaisuudessa parkkipaikkoja ei siis löytyne.
Kun meillä päin käyt niin aja ohi vaan
106
1195
Vastaukset
- eiolenyssekieltoa
Saa Kalevaan tulla kyläilemään bussillakin tai jopa taksilla, ei ole kielletty.
- kalliiksitulee
Jos vaikkapa esim. Vojakkalassa asuva nelihenkinen perhe haluaisi tulla kylään, niin mihin he saavat jättää autonsa siksi aikaa?
- ongelmia-on-aina
kalliiksitulee kirjoitti:
Jos vaikkapa esim. Vojakkalassa asuva nelihenkinen perhe haluaisi tulla kylään, niin mihin he saavat jättää autonsa siksi aikaa?
Hämpin parkkiin ja siitä sitten julkisella. Ei pitäisi olla mitenkään ylivoimaista.
- ei.oo.vaikeaa
kalliiksitulee kirjoitti:
Jos vaikkapa esim. Vojakkalassa asuva nelihenkinen perhe haluaisi tulla kylään, niin mihin he saavat jättää autonsa siksi aikaa?
Mihin tahansa, missä pysäköinti on sallittua. Jatkossa se vaan on joko aikarajoitettua tai siitä voi joutua maksamaan pari euroa.
- helppohuudella
ongelmia-on-aina kirjoitti:
Hämpin parkkiin ja siitä sitten julkisella. Ei pitäisi olla mitenkään ylivoimaista.
Ihan oikeesti, tekisitkö itse niin? Jos vierailu kestää yön yli, ottaisitko tavarat mukaan ja retuuttaisit linja-autolla tamineita ja tuliaisia jne?
- niintekisin
helppohuudella kirjoitti:
Ihan oikeesti, tekisitkö itse niin? Jos vierailu kestää yön yli, ottaisitko tavarat mukaan ja retuuttaisit linja-autolla tamineita ja tuliaisia jne?
Tuo tavarat ja ihmiset oven eteen ensin ja kuski ajaa sitten auton parkkiin vaikka Tammelaan tai minne tahansa.
- Vihreävirhe
kalliiksitulee kirjoitti:
Jos vaikkapa esim. Vojakkalassa asuva nelihenkinen perhe haluaisi tulla kylään, niin mihin he saavat jättää autonsa siksi aikaa?
Kannattaa tulla polkupyörillä.
- rosvot.vie
Vihreävirhe kirjoitti:
Kannattaa tulla polkupyörillä.
En omista sellaista ja se minkä omistin varastettiin pihasta, sitä edellinen kaupungissa, vain katkennut lukko jäi paikalle.
- py-örät-hukkkuu
rosvot.vie kirjoitti:
En omista sellaista ja se minkä omistin varastettiin pihasta, sitä edellinen kaupungissa, vain katkennut lukko jäi paikalle.
Opiksi varmaan otit? Ei keskustaan kannata mennä pyörällä ilman kunnon lukkoja ja kerrostalojen pihoista ne pyörät lähtee aika haipakkaa ja jostain syystä kukaan naapuri ei koskaan näe kun ne pyörät katoavat..
- Vitsit.vähissä
ei.oo.vaikeaa kirjoitti:
Mihin tahansa, missä pysäköinti on sallittua. Jatkossa se vaan on joko aikarajoitettua tai siitä voi joutua maksamaan pari euroa.
Tampereella ei parilla eurolla selviä missään päin maksualueita.jopa oikeat renkaat pois asfaltilla maksaa 50€/päivä/pysäköinti!
- mikätässäonvaikeeta
kalliiksitulee kirjoitti:
Jos vaikkapa esim. Vojakkalassa asuva nelihenkinen perhe haluaisi tulla kylään, niin mihin he saavat jättää autonsa siksi aikaa?
Auto jätetään maksulliselle parkkipaikalle, kuten kaupungeissa on tapana tehdä.
- Ei.ole.vaikeaa
mikätässäonvaikeeta kirjoitti:
Auto jätetään maksulliselle parkkipaikalle, kuten kaupungeissa on tapana tehdä.
Kyllä auton saa pysäköidä kadulle, ellei sitä erikseen ole kielletty.
- kyä.sää.opit
Vitsit.vähissä kirjoitti:
Tampereella ei parilla eurolla selviä missään päin maksualueita.jopa oikeat renkaat pois asfaltilla maksaa 50€/päivä/pysäköinti!
Kalliiksi tulee niille, jotka ei osaa. Kannattaa opetella.
- pitäkää.tunkkinne
kyä.sää.opit kirjoitti:
Kalliiksi tulee niille, jotka ei osaa. Kannattaa opetella.
Kallista on kaupungissa käynti, siksi menenkin naapurikuntiin asioimaan ja ilmaisille parkkipaikoille.
- vorot.vie
Vihreävirhe kirjoitti:
Kannattaa tulla polkupyörillä.
Juuri kerrottiin, että pyörävarkaudet on taas kovassa kasvussa näin kevään kunniaksi.
- kejehjeh
meillekin aina ennen tuli kyläilijät autoillansa kerrostalon oven eteen ;)
Jos on auto, niin se tulee pitää kunnossa. Ja maksaa ne maksut, jotka autoiluun kuuluu. Koska se maa-ala, joka autojen alla on pois kaikesta muusta tuottavasta käytöstä. Paitsi, jos auto on hyötyajoneuvo. Tai muutoin humanitäärisessä toiminnassa mukana. Niin silloin niillä on paikkansa modernissa yhteiskunnassa, kunhan ne vain täyttävät niille asetetut ympäristönormit.
- Greendeath
Ei autoiluun "kuulu" mitään maksuja. Ne maksut on vaan keksitty periä.
Paljonko olet valmis maksamaan polkupyöräsi alla olevasta maa-alasta, joka on pois hyödyllisestä käytöstä?
Ja varmaan muistat, että autoilijat maksavat n.8 miljardia euroa erilaisia veroluonteisia maksuja vuosittain, kunnallisveron lisäksi. Greendeath kirjoitti:
Ei autoiluun "kuulu" mitään maksuja. Ne maksut on vaan keksitty periä.
Paljonko olet valmis maksamaan polkupyöräsi alla olevasta maa-alasta, joka on pois hyödyllisestä käytöstä?
Ja varmaan muistat, että autoilijat maksavat n.8 miljardia euroa erilaisia veroluonteisia maksuja vuosittain, kunnallisveron lisäksi.Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.- Greenhell
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Alkaa mennä järjettömäksi tuo vihreiden stalinisten autovastaisuus. Kyllähän Suomi olisi aika takapajula, jos tällä ajettais vain polkupyörillä. Ei ole tolla porukalla mitään käsitystä kansantaloudesta. No kivikaudelle ne meidät yrittää saadakkin.
- Greendeath
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Eikö Greewäytä häiritse ratikan tarvitsema, ulkomailta ostettu sähkö?
Eikö se ole pois kansantaloudesta, kuten myös jokainen kilometri, jonka ratikka kulkee ulkomailta ostetulla sähköllä?
Sinua ei siis kiinnosta vähääkään kansantalous, tai luonto, ellei niitä pysty käyttämään aseena vihaamaasi autoilua vastaan.
Etkä vieläkään vastannut, paljonko olisit valmis maksamaan polkupyörän varaaman maa-alueen käytöstä.
Ja varmaan muistat haluta sen maksun myös ratikalla matkustaville. - Viherhippihaihattelua
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Greenway on pössytellyt aivonsa pilalle, eikä ole enää tässä reaalimaailmassa. Annettakoon se hänelle anteeksi!
- jutstaitutaa
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Voi hyvää päivää. katsokaa nyt tuota ideologista bullshittiä. Noin rajoittunutta näkökulmaa ei todellakaan pidä hyväksyä.
Alkuperäistä asiaa sivutakseni, jos perhe tulee viikonloppuvierailulle - tulkoon nyt sitten vaikka Längelmäeltä - niin POLKUPYÖRÄLLÄKÖ ISÄ JA ÄITI JA KAKSI LASTA LÄHTEVÄT LIIKENTEESEEN. - sekoile.lisää
.....Koska se maa-ala, joka autojen alla on pois kaikesta muusta tuottavasta käytöstä. ...
Kerro esimerkkejä miten omakoti-, rivi- tai kerrostalon pihalla olevat autopaikat otetaan tuottavaan käyttöön. Mikä sellainen tuottava käyttö voisi olla, porkkanapenkkikö. Pois on tuottavasta polkupyörienkin vaatima alue, vai mitä. sekoile.lisää kirjoitti:
.....Koska se maa-ala, joka autojen alla on pois kaikesta muusta tuottavasta käytöstä. ...
Kerro esimerkkejä miten omakoti-, rivi- tai kerrostalon pihalla olevat autopaikat otetaan tuottavaan käyttöön. Mikä sellainen tuottava käyttö voisi olla, porkkanapenkkikö. Pois on tuottavasta polkupyörienkin vaatima alue, vai mitä.Osa vapautuvista parkkipaikoista voidaan varata esim vihermassan alueeksi hiilinielujen muodossa. Varmaankin talon polkupyörät mahtuisivat muutamaan parkkiruutuun, kun autot hävitetään. Muulle alueelle voidaisiin esim. lisätä vihermassaa, katukoriskenttiä, pieniä swap ja talokirppistapahtumia jne. Uusi tietoisuus kasvien ja viheralueiden monimuotoisesta toiminnasta kaupunkien ilmanlaadun parantamiseksi voidaan ottaa käyttöön. Henkiköautoista säästyneitä varoja voidaan käyttää monella eri tavalla järkevästi hyödyksi. Ja, ehkäpä kaikilla talouden mittareillakin mitattuna henkilöauto on kaikkein epäekonomisin ratkaisi ihmisten kulkutarpeisiin. Joten mitään hyvää liiallisesta henkilöautoilusta ei seuraa.
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005114118.html- vihreäthirviöt
Greenway kirjoitti:
Osa vapautuvista parkkipaikoista voidaan varata esim vihermassan alueeksi hiilinielujen muodossa. Varmaankin talon polkupyörät mahtuisivat muutamaan parkkiruutuun, kun autot hävitetään. Muulle alueelle voidaisiin esim. lisätä vihermassaa, katukoriskenttiä, pieniä swap ja talokirppistapahtumia jne. Uusi tietoisuus kasvien ja viheralueiden monimuotoisesta toiminnasta kaupunkien ilmanlaadun parantamiseksi voidaan ottaa käyttöön. Henkiköautoista säästyneitä varoja voidaan käyttää monella eri tavalla järkevästi hyödyksi. Ja, ehkäpä kaikilla talouden mittareillakin mitattuna henkilöauto on kaikkein epäekonomisin ratkaisi ihmisten kulkutarpeisiin. Joten mitään hyvää liiallisesta henkilöautoilusta ei seuraa.
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005114118.htmlToi elää kyllä jossain rinnakkaistodellisuudessa. Voi tietysti olla ihan oikea trollikin. Ihan kuin ihmiset pienissä slummikopperoissaan tahtoisivat vielä mölyäviä katukoripalloilijoita ympäristöön möykkäämään. Ihmiset haluaa kaikessa rauhassa eristäytyä liian lähellä olevista naapureistaan...Talvella polkupyörät on aika ikäviä välineitä kulkemiseen varsinkin jos on isompi perhe kyydissä pikkuvauvoineen.
Hesarin juttuja ei kannata ottaa vakavasti noin muutenkaan, sillä on agendat mitä se ajaa. - vihreitävirheitä
vihreäthirviöt kirjoitti:
Toi elää kyllä jossain rinnakkaistodellisuudessa. Voi tietysti olla ihan oikea trollikin. Ihan kuin ihmiset pienissä slummikopperoissaan tahtoisivat vielä mölyäviä katukoripalloilijoita ympäristöön möykkäämään. Ihmiset haluaa kaikessa rauhassa eristäytyä liian lähellä olevista naapureistaan...Talvella polkupyörät on aika ikäviä välineitä kulkemiseen varsinkin jos on isompi perhe kyydissä pikkuvauvoineen.
Hesarin juttuja ei kannata ottaa vakavasti noin muutenkaan, sillä on agendat mitä se ajaa.Hyvä syy olla äänestämättä vihreitä, siellä on tuollaisia outoja ajatuksia niillä takana kuitenkin.
- Haluaisin.nähdä
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Milläs inva ja rollaattori kansalaiset kulkee POLKUPYÖRÄLLÄ? Taksiin kun ei välttämättä rahat riitä,ruokaakin kun on pakko ostaa!Bussithan ei kulje likikään joka paikkaan,edes Tampereella. Mistä näitä putkiaivoisia tyyppejä löytyy?
- höpöhöpöpööö
Ratin taakseko nämä änkee, se on jo oman hengenkin vaarantamista,saati toisten. Kaupunki tukee liikuntaesteisiä rahallisesti. Mistä näitä riittää, autopitääolla tyyppejä.
- ccccccvvvvvv
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Tuon kirjoittaja on kaheli.
- Haluaisin.nähdä
höpöhöpöpööö kirjoitti:
Ratin taakseko nämä änkee, se on jo oman hengenkin vaarantamista,saati toisten. Kaupunki tukee liikuntaesteisiä rahallisesti. Mistä näitä riittää, autopitääolla tyyppejä.
Tiedoksi Tampere ei tue läheskään kaikkia liikuntaesteisiä? Mistä näitä vajakkeja ?tänne nettiin tunkee
- econom
Greenway kirjoitti:
Jokainen autoiluun käytetty euro on pois kansantalouden nettotuloksesta. Autot on ulkomailta ostettuja samoin suurin osa niistä hiilivedyistä, joilla autoja käytetään. Ympäristöarvoihin kuuluu myös taloudellisuus. Ja kansantaloudelle kaikkein kallein kulkemisen vaihtoehto muodostuisi siitä, jos ihmisten olisi pakko ajaa henkilöautoilla kaikki kulkemistarpeensa. Se olisi kestämätön tilanne. Jota se jo nyt on, vaikka am. kauhuskenaario ei ole onneksi toteutunut.
On huomattava, että yhden auton tilaan mahtuu monia polkupyöriä. Joten maan hyödyllisten ja elintärkeiden prosessien kuoleminen autoilun tähden niiltäkin osin vähenee. Vaikka turhan henkilöautoilun tuhoamien maa-alueiden ennallistaminen monin paikoin onkin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
Huomioitava on myös se, että osassa kaupungeista ratikkalinjoja on käytetty ns. vihreinä väylinä ruohomattoineen, istutuksineen ja puukujineen. Joka tulisi huomioida jotenkin myös Hämeenkadun länsipään tilanteessa. Koska ratikkalinjan maisemointi niiltä osin voisi olla enemmän luontoa ja ihmisen elämää lähellä. Istuksien ja oikeiden ratkaisujen avulla koko ratikan reitistä voidaan muodostaa tamperelaisten tahtoma ja pitkään kaipaama, vihreitä keitaita ja puistoalueita yhdistävä joukkoliikenteen viherväylä.Kyllä kansantaloudelta taas vietiin paljon rahaa ulkomaille, kun ratikan raiteet ostettiin.
- J.Kaleva
econom kirjoitti:
Kyllä kansantaloudelta taas vietiin paljon rahaa ulkomaille, kun ratikan raiteet ostettiin.
Raiteet on tällä vuosituhannella valmistettu ainoastaan muualla kuin Suomessa, joten niitä ei Suomesta voinut hankkia.
- Taevas
Autotottomat ei kyläile?????
Kysyntää kurssille: Kyläily, autolla ja ilman järkee. - J.Kaleva
Asun maalla ja vierailen Tampereella harvoin. Hiukan ihmettelin melkein autottomia katuvarsia kun olin pysäköimässä Kalevassa, kunnes huomasin aina voimassa olevan asukaspysäköinnin - voimassa siis 24/7.
Eipä ihme, ettei katuvarsilla montaa pysäköijää ollut.
Miksiköhän näin, eli missä / ketkä asiasta ovat päättäneet? Linkkiä nettisivuille?- kaupunkihan.sen.päätti
"Kalevan alueen asukaspysäköintitunnus otetaan käyttöön huhtikuun alusta 2017. Kaakinmaan alue sekä Amurin ja Tammelan laajennusalueet valmistuvat kesän 2017 aikana."
http://www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/asukas-ja-yrityspysakointi.html - J.Kaleva
kaupunkihan.sen.päätti kirjoitti:
"Kalevan alueen asukaspysäköintitunnus otetaan käyttöön huhtikuun alusta 2017. Kaakinmaan alue sekä Amurin ja Tammelan laajennusalueet valmistuvat kesän 2017 aikana."
http://www.tampere.fi/liikenne-ja-kadut/pysakointi/asukas-ja-yrityspysakointi.htmlTämän tiesin kyllä, kaupunkihan ne asiat kaupungissa päättää, mutta olisikohan asiasta käyty jonkinlaista debattia kuitenkin ennen päätöksentekoa jollakin foorumilla, niinkuin yleensä asioita päätettäessä tapana on.
Onkohan tuossa pysäköinnin hankaloittamisessa jotain poliittisempaakin ulottuvuutta, kun on tuota raideliikennettäkin yms vireillä kylään - anteeksi kaupunkiin.
Kadut ammottavat tyhjyyttään, muttei saa pysäköidä? - lobbarit.lobbaa
J.Kaleva kirjoitti:
Tämän tiesin kyllä, kaupunkihan ne asiat kaupungissa päättää, mutta olisikohan asiasta käyty jonkinlaista debattia kuitenkin ennen päätöksentekoa jollakin foorumilla, niinkuin yleensä asioita päätettäessä tapana on.
Onkohan tuossa pysäköinnin hankaloittamisessa jotain poliittisempaakin ulottuvuutta, kun on tuota raideliikennettäkin yms vireillä kylään - anteeksi kaupunkiin.
Kadut ammottavat tyhjyyttään, muttei saa pysäköidä?Eiköhän tuosta pysäköinnistä ja sen valvonnasta petata isoa bisnestä jollekin isommalle yritykselle. Se että se käy kalliiksi tamperelaisillekin, niin eihän sillä silloin ole väliä...
- J.Kaleva
lobbarit.lobbaa kirjoitti:
Eiköhän tuosta pysäköinnistä ja sen valvonnasta petata isoa bisnestä jollekin isommalle yritykselle. Se että se käy kalliiksi tamperelaisillekin, niin eihän sillä silloin ole väliä...
Ei tuosta Kalevan pysäköinnistä kovin kummoista bisnestä ainakaan asukaspysäköintinä tule, ja muuta pysäköintiähän siellä ei sallita lainkaan.
Tai saahan tuostakin tietysti vähän voittoa ulkoistamalla bisneksen jollekin, joka nostaa asukasluvan hinnan esim. 500 euroon per kuukausi - asiakasmäärät tosin saattavat olla hiukan odotettua alhaisempia = kadut täysin tyhjinä autoista.
Pidetään siis kadut tyhjinä, mutta miksi ihmeessä? Aiotaanko katuvarsille rakentaa jotakin kojuja ja kopperoita (asuntokontteja!?) tms, vai mihin hyötykäyttöön ne suomalaisessa ilmastossa voitaisiin ottaa? Vai onko joillakin jo Tampereellakin autoton utopia kihonnut tapuliin?
Mutta se asia, eli missähän nämä tehtyyn päätökseen johtaneet keskustelut ovat kokouspöytäkirjoineen?
Eli onko tässä vihreää ideologiaa taustalla (johon ratikkahommelitkin vihjaavat)? - Rahastusta
J.Kaleva kirjoitti:
Tämän tiesin kyllä, kaupunkihan ne asiat kaupungissa päättää, mutta olisikohan asiasta käyty jonkinlaista debattia kuitenkin ennen päätöksentekoa jollakin foorumilla, niinkuin yleensä asioita päätettäessä tapana on.
Onkohan tuossa pysäköinnin hankaloittamisessa jotain poliittisempaakin ulottuvuutta, kun on tuota raideliikennettäkin yms vireillä kylään - anteeksi kaupunkiin.
Kadut ammottavat tyhjyyttään, muttei saa pysäköidä?Puhdasta rahastamista nämä pysäköintiasiat on Tampereella.Jollainhan nämä tunnelit,ratikat,kannet ym.on maksettava! Siis autoilijat maksaa.
- dopodopo
Myy autos,niin ei ole veroja,ei ole kuluja.Taivaasta sataa mannaa. Mistä on tullut käsitys autottomien vapaa elämisestä yhteiskunnan elätteinä. Tuloja sekä menoja on,kohdistan ne autottomuuteni suomaan vapauteen käyttää rahani omaan hyvinvointiini. Kyllä, otan välillä bisseäkin.
- J.Kaleva
Rahastusta kirjoitti:
Puhdasta rahastamista nämä pysäköintiasiat on Tampereella.Jollainhan nämä tunnelit,ratikat,kannet ym.on maksettava! Siis autoilijat maksaa.
Ilmeisesti kukaan kaupunkilaisista ei tunnu olevan selvillä siitä, mikä taho ja millä porukalla päätöksen pysäköintimuutoksesta teki??
Yksityisautoilun poistaminenhan on eräiden tahojen märkä päiväuni ollut iät ja ajat. Katujen asukaspysäköintiin 24/7 varaamisella tuskin maksetaan metriäkään kiskoja tai tunneleita; Kaduthan ovat melkein TYHJIÄ autoista, siis juuri kukaan ei pysäköi, eikä näinollen maksakaan pysäköinnistä.
Näin vaalipäivänä taidankin tehdä päätöksen äänestää jaloillani ja vähentää Tampereella vierailujani minimiin, enkä tule enää henkilöautollani pilaamaan arvon (vihreiden) kaupunkilaisten ilmaa.
Ja kulutan rahani jonkun matkustavaisiin ystävällismielisemmin suhtautuvan kaupungin kahviloihin, ravintoloihin ym. yrityksiin. - spora_kolisee
dopodopo kirjoitti:
Myy autos,niin ei ole veroja,ei ole kuluja.Taivaasta sataa mannaa. Mistä on tullut käsitys autottomien vapaa elämisestä yhteiskunnan elätteinä. Tuloja sekä menoja on,kohdistan ne autottomuuteni suomaan vapauteen käyttää rahani omaan hyvinvointiini. Kyllä, otan välillä bisseäkin.
>Myy autos,niin ei ole veroja,ei ole kuluja.>
Ei se ole julkisillakaan ilmaista se kulkeminen ja monasti se on jopa ikävää, yrittää rauhassa istua ja viereen änkee joku dunkkaava spurgu tai muuten ei toivottu tapaus möliseen keskustaan menossa... Hesassa jotain satamaan menevää sporaa sanotaan taskuvarasraitsikaksi. - kallista.parkkia
Rahastusta kirjoitti:
Puhdasta rahastamista nämä pysäköintiasiat on Tampereella.Jollainhan nämä tunnelit,ratikat,kannet ym.on maksettava! Siis autoilijat maksaa.
>Puhdasta rahastamista nämä pysäköintiasiat on>
Tuolla on ympäri maata joissain kaupungeissa alkaneet pysäköintipaikkaosakkeet maksamaan jo liki puutarhamökkien hintoja. Jokuhan niillä tienaa. - kyykytys.käynnissä
J.Kaleva kirjoitti:
Ilmeisesti kukaan kaupunkilaisista ei tunnu olevan selvillä siitä, mikä taho ja millä porukalla päätöksen pysäköintimuutoksesta teki??
Yksityisautoilun poistaminenhan on eräiden tahojen märkä päiväuni ollut iät ja ajat. Katujen asukaspysäköintiin 24/7 varaamisella tuskin maksetaan metriäkään kiskoja tai tunneleita; Kaduthan ovat melkein TYHJIÄ autoista, siis juuri kukaan ei pysäköi, eikä näinollen maksakaan pysäköinnistä.
Näin vaalipäivänä taidankin tehdä päätöksen äänestää jaloillani ja vähentää Tampereella vierailujani minimiin, enkä tule enää henkilöautollani pilaamaan arvon (vihreiden) kaupunkilaisten ilmaa.
Ja kulutan rahani jonkun matkustavaisiin ystävällismielisemmin suhtautuvan kaupungin kahviloihin, ravintoloihin ym. yrityksiin.Kai sen joku liikuntalautakunta on omassa viisaudessaan päättänyt. Kansalaisten mielipidettähän ei kunnan päätöksenteossa kysytä.
- sitä-saa-mitä
kyykytys.käynnissä kirjoitti:
Kai sen joku liikuntalautakunta on omassa viisaudessaan päättänyt. Kansalaisten mielipidettähän ei kunnan päätöksenteossa kysytä.
Kansalaiset on äänestelly jo vuosia niin omituisesti, että eivät enää välitä äänesäjistä
- J.Kaleva
dopodopo kirjoitti:
Myy autos,niin ei ole veroja,ei ole kuluja.Taivaasta sataa mannaa. Mistä on tullut käsitys autottomien vapaa elämisestä yhteiskunnan elätteinä. Tuloja sekä menoja on,kohdistan ne autottomuuteni suomaan vapauteen käyttää rahani omaan hyvinvointiini. Kyllä, otan välillä bisseäkin.
Myy vapaasti vaikka kaikki omaisuutesi (jos sellaista on), mutta vapaassa yhteiskunnassa anna myös muiden hankkia omaisuutta ja tehdä sillä mitä haluaa.
Vihreän ideologian perusajatuksiahan tosin taitaa olla pakottamispolitiikka, jossa kaikkien tulee toimia niinkuin Suuri ja Mahtava Vihreä Poliittinen Eliitti käskyttää. - rahastamista
J.Kaleva kirjoitti:
Tämän tiesin kyllä, kaupunkihan ne asiat kaupungissa päättää, mutta olisikohan asiasta käyty jonkinlaista debattia kuitenkin ennen päätöksentekoa jollakin foorumilla, niinkuin yleensä asioita päätettäessä tapana on.
Onkohan tuossa pysäköinnin hankaloittamisessa jotain poliittisempaakin ulottuvuutta, kun on tuota raideliikennettäkin yms vireillä kylään - anteeksi kaupunkiin.
Kadut ammottavat tyhjyyttään, muttei saa pysäköidä?Saihan siellä ihmiset ensin huomautuksia ja siten jo sakkoja. Onhan ne leikatut valtiontuet ja progression muuttuessa tasaveroiksi vähenevät verotulot jotenkin korvattava.
- Greenwaay
Jos olet tamperelainen niin et saa omistaa autoa, eivätkä sukulaisesi saa tulla Tampereelle autolla vierailulle. Näin kaikki parkkipaikat saadaan kansantalouden käyttöön ja hiilivetypäästöt pineksi. Tamperelaisten kulkuneuvoiksi suositellaan ratikka, polkupyrää ja kävelyä. Tampereen uudeksi ystävyyskaupungiksi on valittu Pyonguang. Siellä suositaan myös samanlaisia liikkumismuotoa.
- Greeenway
Joo, Pyongyangissahan on hieno metro. Tosin sen junat on ostettu vuosikymmeniä sitten DDR:stä käytöstä poistettuina eikä ne oikein toimi.
- pongjank
Greeenway kirjoitti:
Joo, Pyongyangissahan on hieno metro. Tosin sen junat on ostettu vuosikymmeniä sitten DDR:stä käytöstä poistettuina eikä ne oikein toimi.
Joo, niin kuulemma on:
"Eräs suomalainen Pyongyangissa vieraillut kertoi saaneensa tilaisuuden matkustaa metrolla, joka on myös kaupungin ylpeys. "
http://jannekejo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/236106-pikkuinen-autoajelu-pyonyangissa#comment-3540362
- greenweey
Seuraavaksi Tampereelta poistetaan kadut, koska ne eivät tuota kansantaloudelle mitään. Sen jälkeen rakennetaan taloja ja toimistoja leikkipaikaikoille ja puistoihin. Niihin saadaan 30 000 työpaikkaa. Viimeisenä täytetään betonilla Tammerkoski, että sen päälle voidaan rakentaa. Siihen tulee työpaikka 10 000 ihmiselle. Vasta tämän jälkeen Tampereella kaikki on hyvin.
- mallia.detroit
"Seuraavaksi Tampereelta poistetaan kadut"
Tuo idea oli mukana vihreiden valtakunnallisessa periaateohjelmasuunnitelmassa jo 80-luvulla, teitä oli tarkoitus alkaa purkaa ja paljon muutakin, tilalle viljelmiä ja hevoskärryille pieniä kärryteitä.
USA:n Detroitissahan vihreiden malli on edennyt oikein hyvin, väkeä on lähtenyt sieltä paljon ja teollisuus on loppunut monelta alalta, tuloksena kymmenien tuhansien tyhjien asuntojen ja teollisuuskiinteistöjen tontit on vallattu viljelmille ja torikauppa vihanneksilla on vilkasta. Kuvia Detroitissa tapahtuneesta vihreästä vallankumouksesta/talouskatastrofista voit hakea hakukoneen kuvahaulla ja hakusanoiksi: Detroit ruins - viituhka
Talouskatastrofi tuli ensin,sitten, ne joilla on suunnitelmia,yrittävät puhdistaa kaupungin ja tehdä siitä elävän yhteisön. Bisnes lähti ja jätti kuin Talvivaaran paskan keskelle.
- pysyväkatastrofi
viituhka kirjoitti:
Talouskatastrofi tuli ensin,sitten, ne joilla on suunnitelmia,yrittävät puhdistaa kaupungin ja tehdä siitä elävän yhteisön. Bisnes lähti ja jätti kuin Talvivaaran paskan keskelle.
Detroitissa vaikuttaisi olevan pysyvä talouskatastrofi olleen jo 80-luvulta lähtien.
> he siirtyivät pohjoiseen autotehtaiden liukuhihnoille mutterinvääntäjiksi. Kun autotehtaat robotoitiin, mustat "vapautettiin" kaduille. Heidät vapautettiin näistä ikävistä, yksitoikkoisista liukuhihnatöistä..>
http://ariojapelto.blogspot.fi/2010/10/eivat-ne-kehruujennyt-vaan-se.html
Kaliforniakin oli selvitystilassa joitain vuosikymmeniä. Arnold joutui julistamaan sinne takavuosina talouden hätätilan. - Raideonneen
Detroit on hyvä esimerkki autoistumisen haitoista. Olisivat ajoissa satsanneet ratikkaan.
- tetroittia
Raideonneen kirjoitti:
Detroit on hyvä esimerkki autoistumisen haitoista. Olisivat ajoissa satsanneet ratikkaan.
Wikipedia kertoo:
"Detroitin väkiluku on ollut laskussa useitten vuosikymmenien ajan: kun kaupungissa oli vuonna 1950 ennätykselliset 1 849 568 asukasta, oli heitä vuonna 2007 jäljellä enää 916 952. Väestön määrän on arvioitu laskevan vielä noin parilla sadalla tuhannella vuoteen 2035 mennessä.[7][9] Väestön väheneminen johtuu osittain valkoisen väestön poismuutosta, mikä näkyy etnisessä jakaumassakin.
Yhdysvaltain Ruostevyöhykkeeseen kuuluvan Detroitin slummiutuminen etenee: kaupungissa ja etenkin sen lähiöissä suuri osa taloista on hylättyjä ja tuhottuja. Men's Fitness Magazine nimesi Detroitin Yhdysvaltain lihavimmaksi kaupungiksi vuonna 2004.
Liikenne
Detroit on niin moottoritie- kuin rautatieliikenteenkin solmukohta"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Detroit - NewDetroit
Autoilu sai Detroitin polvilleen. Autoiluun koukussa olevat luovuttivat. Oikeat Detroidilaiset jäivät. Joukkoliikenteeseen satsaus on tuonut suuria rakennushankkeita kaupunkiin. Kaupunki elää uutta nousua.Autoilun tuomat virheet vaikuttavat vielä pitkään,mutta se ei toistu enään.
Guuglaisit uutta tietoa, niin et elä kivikaudella. :-D - ihanks.tosi
NewDetroit kirjoitti:
Autoilu sai Detroitin polvilleen. Autoiluun koukussa olevat luovuttivat. Oikeat Detroidilaiset jäivät. Joukkoliikenteeseen satsaus on tuonut suuria rakennushankkeita kaupunkiin. Kaupunki elää uutta nousua.Autoilun tuomat virheet vaikuttavat vielä pitkään,mutta se ei toistu enään.
Guuglaisit uutta tietoa, niin et elä kivikaudella. :-DKyl mä kattelin sieltä aikas tuoreen dokkarinkin, ei ole siä hurraamista ja väki vähenee entisestään. Se alkaa olemaan vihreiden ihanne...
- Detornot
Se dokkari ei tule uudemmaksi,vaikka näytetään vähän väliä. Vuosituhannen alkupuolelta.
- retroit
Detornot kirjoitti:
Se dokkari ei tule uudemmaksi,vaikka näytetään vähän väliä. Vuosituhannen alkupuolelta.
Tos kuvaa viime vuodelta.
"DETROIT 2016 "
https://www.youtube.com/watch?v=f8hB5X97Vsg - Nopaniz
Toki siellä on paljonkin hylättyjä alueita. Virheet ei katoa vuosikymmenissäkään. Siellä vaan on menty eteenpäin taloudessa.
- kohta.rommaa
Tokitok kirjoitti:
http://www.detroitnews.com/story/news/local/detroit-city/2017/01/02/development-detroit/96095320/
Detroit is back.Toivotaan, toivotan, mutta saattaa olla pelkkää toiveajattelua, vaikka siellä jossain jotain pientä ehostetankin (paljonhan siellä sitä ehostettavaa olisi, vain rahasta tekee tiukkaa), uutta lamaa pukkaa jo, niiden välit kun ovat nykyisellään lyhentyneet ja shokkidoktriiniakin tarvitaan aina siellä sun täällä.
- Hengellisestimennään
Ei niin ulkokultainen tarvitse olla, vaikka olisittekinyhdessä kasassa. Nääskun pieltä ei nykyään voidella viattomalla verellä. Noin niiku ainakaan pitäisi.
- 12pack
Onpa tainnut karata korjaussarjan kanssa takaisin melkoisiin nousuihin, tajunnanvirrasta päätellen.
- outoja.juttuja
12pack kirjoitti:
Onpa tainnut karata korjaussarjan kanssa takaisin melkoisiin nousuihin, tajunnanvirrasta päätellen.
Jep, aikas sekaiselta tuo vaikuttaa, liekö syönyt joitain sieniä tms. tajuntaa laajentavia?
- ahmed4
Hieno ,sais samalla pistää autot parkki luoliin , mitä kalevassa tekee auton risalla.
Kohta pääse ratikalla hommiin.- hublakka.juup
Kohta? Menee vielä ainakin 4-5 vuotta, ennenkuin ratikka liikennöi. Eikä sen jälkeenkään ratikalla pääse vielä esim. Härmälään tai Koivistonkylään. Pirkkalasta ja lentokentästä puhumattakaan.
- Tääh
Eihän se ratikka kulje sinnepäinkään missä hommissa ollaan.
- uusipaikkayrittäjälle
Vihreät tämän hässäkän Kalevassa järjestivät. Maksullisen pysäköinnin, todella typerä temppu. Alueen yrittäjien pitää muuttaa muualle. Hyvä ruokaravintola hakee paikkaa lähikunnista.
- wellwllell
eikö yritystä pidetä siellä missä on asiakkaita, vaikkapa sitten peräpersiössä
- Ullarediin.asti
wellwllell kirjoitti:
eikö yritystä pidetä siellä missä on asiakkaita, vaikkapa sitten peräpersiössä
Hiljentynythän toi on Kalevan alueen yrittäjyys tasaisesti jo vuosia. Prisman suunnalla Sammonkadun loppupäässä pieni ostoskeskuskasauma, uudet talot jyräsi monta pienyrityksen paikkaa maan tasalle ja jyrää vähän ajan päästä lisää...
Kauppa ja yrityselämä on ulkoistanut kuljetuskustannukset (kaupat säästivät siinä miljardeja/vuosi) jo aikoja sitten asiakkaille jotka kuuliaisesti ajelevat pitkiäkin matkoja erilaisiin ostosparatiiseihin joissa pysäköinti on maksutonta ja tavaraa saa halvalla... - palapelin.kasaaja
Ullarediin.asti kirjoitti:
Hiljentynythän toi on Kalevan alueen yrittäjyys tasaisesti jo vuosia. Prisman suunnalla Sammonkadun loppupäässä pieni ostoskeskuskasauma, uudet talot jyräsi monta pienyrityksen paikkaa maan tasalle ja jyrää vähän ajan päästä lisää...
Kauppa ja yrityselämä on ulkoistanut kuljetuskustannukset (kaupat säästivät siinä miljardeja/vuosi) jo aikoja sitten asiakkaille jotka kuuliaisesti ajelevat pitkiäkin matkoja erilaisiin ostosparatiiseihin joissa pysäköinti on maksutonta ja tavaraa saa halvalla..."yrityselämä on ulkoistanut kuljetuskustannukset"
Ovela veto, sitten vielä tavarat kootaan itse ja maksetaan siitäkin ilosta. - jopokommarius
Muualla asukaspysäköinti taataan asukkaille poistamatta kokonaan mahdollisuutta pysäköintiin muilta autoilijoilta.
Suoraan sanottuna on melko outoa pitää katuvarret päivisin tyhjinä autoista - ikäänkuin ne olisivat kerrostalojen parkkialueita, jotka nekin ovat tyhjiä autoista kun asukkaat ovat poissa.
Jopollako Tamperelaisten ja heidän vieraidensa on tarkoitus kulkea kesät talvet?
Ei siinä mitään, omistan yhden Jopon(kin), mutten viitsi polkea sillä kahtasataa kilometriä tullakseni Tampereelle. Ja ei, linja-auto eikä juna ole toimiva ratkaisu; Erittäin huonot yhteydet.
Vihreän politiikan kulmakiviä ei ole ikinä ollut mahdollistaminen, vaan hankaloittamisen kautta pakottaminen. Siksi en äänestä vihreitä, vaikka ympäristöaatetta hiukan symppaankin. - vihreä.kierre
jopokommarius kirjoitti:
Muualla asukaspysäköinti taataan asukkaille poistamatta kokonaan mahdollisuutta pysäköintiin muilta autoilijoilta.
Suoraan sanottuna on melko outoa pitää katuvarret päivisin tyhjinä autoista - ikäänkuin ne olisivat kerrostalojen parkkialueita, jotka nekin ovat tyhjiä autoista kun asukkaat ovat poissa.
Jopollako Tamperelaisten ja heidän vieraidensa on tarkoitus kulkea kesät talvet?
Ei siinä mitään, omistan yhden Jopon(kin), mutten viitsi polkea sillä kahtasataa kilometriä tullakseni Tampereelle. Ja ei, linja-auto eikä juna ole toimiva ratkaisu; Erittäin huonot yhteydet.
Vihreän politiikan kulmakiviä ei ole ikinä ollut mahdollistaminen, vaan hankaloittamisen kautta pakottaminen. Siksi en äänestä vihreitä, vaikka ympäristöaatetta hiukan symppaankin.Eikös se tämän kunnallisvaalin tiimoilta jo selvinnyt; vihreillä on hirmukannatus mm. Kalevassa. Kaipa se sitten näkyy juuri em. tavoilla.
Sinänsä ei ihmetytä, kun katsoo Helsinkiä ja sen tiettyjä kaupunginosia. Kaleva on niitä lähimpänä ulkonäöltään. Myös Tammelaan povaan lähitulevaisuudessa lisää vihreyttä.
Aatteelliseen tuputtamiseen kyllästyneet muuttavat sitten pois ,mikä tietysti lisää vihreän politiikan painoarvoa ko. aluinalueella. - Nykko
Autottomuuden myötä loppuu Kyläily. Ei kukaan mihinkään muuta ,huomaavat vain kuinka mukavaa on, kun piha on puutarha eikä asfalttiviidakko. Vihreys ei ole puoluesidonnaisuutta,vaan tulevaisuutta.
- vihersokea
Nykko kirjoitti:
Autottomuuden myötä loppuu Kyläily. Ei kukaan mihinkään muuta ,huomaavat vain kuinka mukavaa on, kun piha on puutarha eikä asfalttiviidakko. Vihreys ei ole puoluesidonnaisuutta,vaan tulevaisuutta.
Vihreys on sairasta ideologiaa.
- kukaties.vaikka
vihreä.kierre kirjoitti:
Eikös se tämän kunnallisvaalin tiimoilta jo selvinnyt; vihreillä on hirmukannatus mm. Kalevassa. Kaipa se sitten näkyy juuri em. tavoilla.
Sinänsä ei ihmetytä, kun katsoo Helsinkiä ja sen tiettyjä kaupunginosia. Kaleva on niitä lähimpänä ulkonäöltään. Myös Tammelaan povaan lähitulevaisuudessa lisää vihreyttä.
Aatteelliseen tuputtamiseen kyllästyneet muuttavat sitten pois ,mikä tietysti lisää vihreän politiikan painoarvoa ko. aluinalueella.> kun katsoo Helsinkiä ja>
Sieltä mallia?
http://sibilyanev.puheenvuoro.uusisuomi.fi/236015-2007-otsikot-eivat-huuda-lansimetron-skandaaleista
>Hyvä muistutus julkisten varojen hunajapurkin ympärillä pyörivistä kärpäsistä. > - vihreävirhe
Nykko kirjoitti:
Autottomuuden myötä loppuu Kyläily. Ei kukaan mihinkään muuta ,huomaavat vain kuinka mukavaa on, kun piha on puutarha eikä asfalttiviidakko. Vihreys ei ole puoluesidonnaisuutta,vaan tulevaisuutta.
Vihreethän nimenomaan kannattaa sitä asfalttiviidakkoa ja betonikolhooseja joissa kansa asuu kuin slummeissa konsanaan. Vihreät pihat kuuluvat enintään omakoti tai rivitaloihin, viimeistään kasvattamaton ja opastamaton jälkikasvu tuhoaa betonikolhoosien minikokoiset viheralueiden irvikuvat.
- Erikäsitys
vihreävirhe kirjoitti:
Vihreethän nimenomaan kannattaa sitä asfalttiviidakkoa ja betonikolhooseja joissa kansa asuu kuin slummeissa konsanaan. Vihreät pihat kuuluvat enintään omakoti tai rivitaloihin, viimeistään kasvattamaton ja opastamaton jälkikasvu tuhoaa betonikolhoosien minikokoiset viheralueiden irvikuvat.
Maalaiset käsittävät viheralueet toisin. Kaupunki ei ole taajama ,jonne ripotellaan asutusta siinnetänne. Viheralueita tulee kunhan autot saadaan maanalle. Slummius ei ole sitä,että asutaan lähekkäin.
- nhy6547ytrf
Vihreiden kannatus kumpuaa sieltä missä vähiten viheralueita on. Tämän vuoksi vihreät kannattavat täydennysrakentamista. suuriin kaupunkeihin. Suomessa viheralueita (luontoa) riittää koska olemme Euroopan harvimmin asuttu maa. Toisaalta siellä missä vihreää luontoa on niin juuri kukaan ei kannata vihreitä, koska he eivät halua vihreiden kaltaista tulevaisuutta.
- ihmetouhua
Erikäsitys kirjoitti:
Maalaiset käsittävät viheralueet toisin. Kaupunki ei ole taajama ,jonne ripotellaan asutusta siinnetänne. Viheralueita tulee kunhan autot saadaan maanalle. Slummius ei ole sitä,että asutaan lähekkäin.
Siis viheralueena toimivat puistot pitää täydennys rakentaa ja sen jälkeen autot siirtää maan alle. Vihreiden logiikka on kummallista.
- Täydellisyys
Maaseutua voi asuttaa niin kauan kun kaupungit voivat hyvin. Hyvinvoiva kaupunki tuo elinvoimaa maaseutukyliin,taajamiin. Me haluamme asua kaupungissa, sopusoinnussa asfaltin ja luonnon kanssa. Ekologisesti. Autoilu on tarpeeton hyvin toimivassa kaupungissa.
- Ihminenensin
Ei siitä ainakaan parkkipaikkaa tehdä.Omakotitalon ylläpito on tuhlailevaa. Ekologisesti kestämätön asumismuoto.
- Näin.sen.näen
Erikäsitys kirjoitti:
Maalaiset käsittävät viheralueet toisin. Kaupunki ei ole taajama ,jonne ripotellaan asutusta siinnetänne. Viheralueita tulee kunhan autot saadaan maanalle. Slummius ei ole sitä,että asutaan lähekkäin.
Kyllä lähekkäin olevat betonikuutiot edesauttavat slummiutumista. Kivierämaa ahdistaa ja saa ihmiset muuttamaan avarampiin maisemiin - tilalle tulee alemman luokan kansalaisia.
- Perinteisesti
Oivoi teitä voitettuja, kun lähtee tuolle "asialinjalla" niin mitään ei ole tehtävissä.
- menetetty.mikä.menetetty
".. Kyllä lähekkäin olevat betonikuutiot edesauttavat slummiutumista. Kivierämaa ahdistaa .."
Helsingissä vihreiden kannatus on pienintä idässä ja Malmin kaltaisissa lähiöissä. Vihreät porvareina karttavat betonikuutioita vähintään yhtä visusti kuin kokoomuskin.
Sen sijaan ne rakastavat kultturellia miljöötä, jossa näkyy "kerroksellisuus", "eletty elämä" tai "urban decay", kuten vanhat teollisuuskiinteistöt, joista saa loftiasuntoja. Adjektiivit ovat kuin vuosikertaviinin maistelua. Kokoomuslainen pröystäily rahalla on tietysti poissuljettu optio tai no, saahan sitä rahaa laittaa palamaan, mutta pitää tehdä hyvällä maulla ja ennenkaikkea eettisesti...
Kaleva on jo vihreälle politiikalle menetty. Gentrifikaation myötä hinnat pian pamahtamassa kohti taivaita. Edellinen kehitys tietysti sopii myös kokoomukselle, elikä Tampereen asuntokupla ja ratikka toimivat tässä eräänlaisena liimana, joka yhdistää vihreän vision ja kokoomuksen rahapolitiikan. - ghettoblaster
Erikäsitys kirjoitti:
Maalaiset käsittävät viheralueet toisin. Kaupunki ei ole taajama ,jonne ripotellaan asutusta siinnetänne. Viheralueita tulee kunhan autot saadaan maanalle. Slummius ei ole sitä,että asutaan lähekkäin.
Nykykäsityksen mukaiset viheralueet ovat vitsi, eivät oikeasti mitään muita kuin huonoja puistoja, joissa ei edes lapsilla ole hauskaa.Tampereella alkaa kunnon viheralueet olemaan harvassa, Kapin metsä jota jo myös urheilupuistoksikin sanotaan, sekä Pyynikin metsä, ne ovat oikeita viheralueita joita muuten siivu siivulta tahdotaan rakentaa...
Slummiutuminen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Slummiutuminen
"Slummiutumisen taustalla on talous- ja luokkarakenteen murros, jonka takia asukkaat joko köyhtyvät tai rikastuvat ja muuttavat paremmille alueille esikaupunkeihin. Jälkimmäisessä tapauksessa tilalle tulee köyhiä asukkaita, mikä heikentää alueen rakennusten ja infrastruktuurin ylläpitoa. Syitä siihen on usein useita, esimerkiksi kaupunkisuunnittelu, asukkaiden palveluiden hinnanmuutokset, köyhyys, teiden ja raiteiden sijoittaminen..."
Englannin kielinen Wikipedian versio aiheesta olisi parempi ja kattavampi mutta suomi24 on siitä outo foorumi, että ulkomaankieliset linkit usein katoilee... - lobbari.lobbasi.taloa
Täydellisyys kirjoitti:
Maaseutua voi asuttaa niin kauan kun kaupungit voivat hyvin. Hyvinvoiva kaupunki tuo elinvoimaa maaseutukyliin,taajamiin. Me haluamme asua kaupungissa, sopusoinnussa asfaltin ja luonnon kanssa. Ekologisesti. Autoilu on tarpeeton hyvin toimivassa kaupungissa.
> Me haluamme asua kaupungissa, sopusoinnussa...>
Tuohan on tutkittu jo moneen kertaan ja väittämäsi on aivan väärä ja virheellinen, linkit asiasta ja tutkimuksista löydät tältäkin palstalta. Nyt nimenomaan rakennetaan sitä mitä ihmiset eivät halua, mutta pakon edessä sen joutuvat kelpuuttamaan, kun vaihtoehdot ovat vähissä tai jopa olemattomia. No ainakin asuntobisnes voi hyvin ja kiinteistökuplat kasvaa jokuhan siitäkin hyötyy... - olisikivatietää
mikähän tutkimus on kyseessä,
olen aivan päinvastaisia artikkeleita lukenut kaupungistumisen kehityksestä - pudotuspeli.käynnissä
olisikivatietää kirjoitti:
mikähän tutkimus on kyseessä,
olen aivan päinvastaisia artikkeleita lukenut kaupungistumisen kehityksestäYhteiskunta "kaupungillistui" 50-, 60- ja 70-luvuilla. Silloin ihmiset kerääntyivät kaupunkeihin, eli kyse oli isommista yksiköistä, usein teollistuminen selitti tilannetta.
Nykyinen kehitys on nimeltään "metropolisaatio" ja se poikkeaa monella tapaa kaupungillistumisesta. Metropolisaatiossa syntyy maan sisälle muutama kasvukeskus. Kaupungin koolla ei ole merkitystä. Miljoonakaupunkikin voi myös ränsistyä 2010-luvulla, ja muuttua periferiaksi, korkean työttömyyden vaivaamaksi alueeksi. Joku Detroit ei muutu kukoistavaksi kaupungiksi, vaikka sinne tuotaisiin kaksinkertainen määrä joukkoa. Määrä ei muuta tilannetta miksikään.
Kasvava työttömyys, automatisaatio, korkean koulutuksen työpaikat yms. selittävät tilannetta. Ja se vitsi on tässä se, että ole mitään mahdollisuutta välttää joutumista "metropolisaation" uhriksi; vain muutama kasvukeskus selviää. Kyse on pudotuspelistä. - J.Kaleva
pudotuspeli.käynnissä kirjoitti:
Yhteiskunta "kaupungillistui" 50-, 60- ja 70-luvuilla. Silloin ihmiset kerääntyivät kaupunkeihin, eli kyse oli isommista yksiköistä, usein teollistuminen selitti tilannetta.
Nykyinen kehitys on nimeltään "metropolisaatio" ja se poikkeaa monella tapaa kaupungillistumisesta. Metropolisaatiossa syntyy maan sisälle muutama kasvukeskus. Kaupungin koolla ei ole merkitystä. Miljoonakaupunkikin voi myös ränsistyä 2010-luvulla, ja muuttua periferiaksi, korkean työttömyyden vaivaamaksi alueeksi. Joku Detroit ei muutu kukoistavaksi kaupungiksi, vaikka sinne tuotaisiin kaksinkertainen määrä joukkoa. Määrä ei muuta tilannetta miksikään.
Kasvava työttömyys, automatisaatio, korkean koulutuksen työpaikat yms. selittävät tilannetta. Ja se vitsi on tässä se, että ole mitään mahdollisuutta välttää joutumista "metropolisaation" uhriksi; vain muutama kasvukeskus selviää. Kyse on pudotuspelistä.Asuntopolitiikalla asioiden kehityssuuntaa voitaisiin muokata, mutta Suomessa ei ole tehty ikinä sellaista asuntopolitiikkaa, jolla taattaisiin ihmisille todellinen vapaus asuinpaikkansa valitsemiseen, valiten joustavan vuokra-asumisen tai edullisen omistusasumisen väliltä. Uskomatonta EU:n harvimpaan asutussa maassa.
Mutta yhteiskunnan tavoitehan ei tietenkään olekaan, että asumiskulut muodostuisivat niin pieniksi, että suuremmalla osalla ihmisistä olisi mahdollisuus jättäytyä pois oravanpyörästä yhteiskunnan rattaita pyörittämästä kaavoitusvirkamiehineen poliitikkoineen päivineen.
Niinkuin eräs kansanedustajakin sanoi, ei Suomessa ole liian suuri ja kallis julkinen sektori vaan Suomen kansa on liian pieni.
Demarihan hän oli, eikä kansanedustaja enää. - jopotkatoo
jopokommarius kirjoitti:
Muualla asukaspysäköinti taataan asukkaille poistamatta kokonaan mahdollisuutta pysäköintiin muilta autoilijoilta.
Suoraan sanottuna on melko outoa pitää katuvarret päivisin tyhjinä autoista - ikäänkuin ne olisivat kerrostalojen parkkialueita, jotka nekin ovat tyhjiä autoista kun asukkaat ovat poissa.
Jopollako Tamperelaisten ja heidän vieraidensa on tarkoitus kulkea kesät talvet?
Ei siinä mitään, omistan yhden Jopon(kin), mutten viitsi polkea sillä kahtasataa kilometriä tullakseni Tampereelle. Ja ei, linja-auto eikä juna ole toimiva ratkaisu; Erittäin huonot yhteydet.
Vihreän politiikan kulmakiviä ei ole ikinä ollut mahdollistaminen, vaan hankaloittamisen kautta pakottaminen. Siksi en äänestä vihreitä, vaikka ympäristöaatetta hiukan symppaankin."omistan yhden Jopon(kin)"
Ei sillä kannata Tampereelle mennä, ne Jopot kun on varkaiden suosiossa, löytyvät sitten yleensä jostain ulkomailta jos läytyvät ollenkaan.
- ohitte.vaan
Eihän siä pysty edes kääntyileen autoilla kunnolla, siä kun tehdään ratikkaa ja tiet on katkottu ja tukittu, sitten siellä rakennetaan ja rekkoja ja betoniautoja tukkii teitä.
- Miksikäs
Jumala loi jalat,ei autoa.
- J.Kaleva
No nyt ollaan asiain ytimessä, tätä lisää - ja huikkaa päälle, kun on kerran alkuun päästy.
- järkipäätönn
Jumala loi ihmisen. Ihminen auton.
- Siksipäs
Ihmiselle annettiin vapaatahto. Jokainen voi valita miten kulkee polkunsa. Toinen vie tuhoon ja turmioon. Oliko Jumala väärässä?Minkä polun valitset ?
- Satuja.ja.tarinoita
Siksipäs kirjoitti:
Ihmiselle annettiin vapaatahto. Jokainen voi valita miten kulkee polkunsa. Toinen vie tuhoon ja turmioon. Oliko Jumala väärässä?Minkä polun valitset ?
Useiden mielestä kyseessä on pelkkä mielikuvitusolento.
- Tiesitkös
Uskomalla voi vain voittaa, toinen tie vie 50% varmuudella väärälle polulle.
- Tutkimusta
Tiesitkös kirjoitti:
Uskomalla voi vain voittaa, toinen tie vie 50% varmuudella väärälle polulle.
Luulet vaan,kun et tiedä. Yhdysvalloissa tutkittua, että uskovaiset kansoittavat vankilat, ateisteja siellä ei juuri vankiloissa näe.
Suhteutettuna yhdysvaltojen väestöön, uskonnollisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään. G-7 maiden (eli maailman kehittyneimpien valtioiden) keskeisessä vertailussa on todettu että usko korreloi positiivisesti rikollisuuden määrään kanssa. Toisen maailmansodan jälkeen niissä maissa rikollisuus on vähentynyt eniten, missä uskon rooli on laskenut vahvimmin. - Venevici
Tuon uskominen on tyhmyyttä. Saman tutkimuksen mukaan ihonväri tekee ihmisestä potentiaalisen rikollisen. Pointti Jumalassa on siinä,että uskomalla et menetä mitään,mutta jos et ,niin otat riskin. Rautalankaa lisää,kun ihmiskunta lopettaa autoilun se voi tervehdyttää maapallon ekologiaa,mutta jatkamalla otetaan aikamoinen vastuu tulevasta.
- J.Kaleva
Venevici kirjoitti:
Tuon uskominen on tyhmyyttä. Saman tutkimuksen mukaan ihonväri tekee ihmisestä potentiaalisen rikollisen. Pointti Jumalassa on siinä,että uskomalla et menetä mitään,mutta jos et ,niin otat riskin. Rautalankaa lisää,kun ihmiskunta lopettaa autoilun se voi tervehdyttää maapallon ekologiaa,mutta jatkamalla otetaan aikamoinen vastuu tulevasta.
Toisen ymmärryksen asettaminen kyseenalaiseksi tyhmäksi solvaamalla on ylimielistä.
Kaikki uskonnot ovat makuasioita, kiistellä voi loputtomasti mutta mitään ei ole mahdollista todistaa. Todiste ei ole tuhansia vuosia vanhat kirjoitukset.
Kukin olkoon siis uskossaan ihan mitä mieltä haluaa, mutta toisille oman mielipiteen julistaminen ja sen taakse maanittelu / manipulointi / pakottaminen jätettäköön väliin. - Entäjostosikot
Eihän kyse ole uskonnosta vaan ajattelutavasta . Jumala on tai ei , se ei ole pointti, kasvihuoneilmiö johtuu autoilusta tai sitten ei. Kyse on riskin minimoimisesta.
- Turha.on.paikka
Kantsii ajaa koko Tampereen ohi jos autolla on, ei siellä ole enään mitään nähtävää ja kauppoihinkin kannattaa mennä sivummalle niin ei tarvii maksella parkkimaksuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1273148Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382513Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631132178- 1141700
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .261415Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1731410Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2831257Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2921248- 631090