Huomasin taannottain erään ihmisen ihmettelevän sitä etten hänen mielestään ymmärrä Englannin kielistä laulua. Outo huomio mielestäni kun kuuntelen enemmän musiikkia kuin sanoja. Sama suomenkielisessä musiikissa, sanat jää usein kuuntelematta.
Nyt huomaan ikäisteni ihmisten oleva minusta outoja lankapuhelimineen ja kun joku sukulainen käy hoitamassa laskut ja muut pankkiasiat hänen puolestaan tietokoneella. Eilenkin eräs sairaanhoitaja oli niin ylpeä siitä ettei hän ole tietokonetta hankkinut ja pieni kännykkä oli lehtitilauksen mukana ilmaiseksi saatu.
Televisoa hän sanoi kyllä katsovansa paljon. Jotta näin.
Ihmis-suhteiden konstikkuus.
6
90
Vastaukset
- jjoutava
Noniin nyt jos nuorempi ihminen kuuntelee jotakin nyk musaa cheek esm niin sanathan ne osaa ja laulavat mukana, tunteilevat ihan itkuun asti, laulunsanoilla keskustellaan viesteissäkin. Onhan se outoa, kyllä vähän nuorempi on tämä 40v tuttava
Hyvä huomio sinulta ja minun "painajainen" on siskoni. No, tehköön mitä hyvänsä, koska minun apu on kaukana.
Toki hän kännykän hankki, mutta ei osaa käyttää tekstiviestiä ja ei aio opetella, saatikka hankkia tietsikkaa, jolla voisi laskunsa hoitaa ilman ystäviensä apua, koska itse on rollaattorilla kulkeva.
Iäkkäillä, kuten siskoni, pari vuotta vanhempi, on pankeille oikein rahastuksen maku, kun pakko on pankkitiskillä maksaa laskut!? No, nyt en tiedä, onko paremman keinon keksinyt, kun veljeni käy häntä opastamassa.
Toinen vanhusten huijaus on nuo lehti tilaukset, joissa tarjotaan "sitä`sun`tätä" lahjaksi ja paras huijaus oli minullekin useamman kerran, että nyt on tililläsi jo rahaa "sen ja sen verran", joten tilaa lehti?
Olipa sellainenkin tarjous, että lehti on ilmainen, mutta postituskulut veloitetaan tilaajalta??
Äskettäin luin myös uutisen paikallislehdestä, että jotain vanhusta oli pyydetty viemään luottokorttinsa jonkun puun juurelle ja antamaan tunnuslukunsa?? Pahinta olikin, että hän oli vienyt?
Mihin johtopäätökseen tästä voi tulla, muuta kuin vanhukset elävät pimennossa uutisita ja nykymenosta, missä kaikki huijaa kaikkia?- captcöpenick
Joku viikko sitten eräs turkulainen nainen sanoi asuvansa kotikaupunkinsa keskustassa. Sanoi omistavansa ajokortin ja auton; ei mitään vaikeuksia.
Sama nainen sanoi ettei hän kai ikinä opi käyttämään tietokonetta.
Tuonhan pitäisi olla haastepaikkakunnan tietsikan käyttäjille.
Vanhempi veljeni taas sanoo, ettei hän sitä rakkinetta kattonsa alle halua. Hän ajaa kyllä kortittomana toisten autoja sydänmaiden sivuteillä.
Tietokoneet olivat minullekin akuun vaikea pala. Osasin kyllä kirjoittaa kun aikanaan minulla oli sekä mekaaninen, että sähkökäyttöinen kirjoituskone.
- jjoutava
Nin ja nämä, hevit raskasta metallia, Synkkää musaa ja musta huppu korvissa sitä kuuntelevat ja eivät puhu mitään. Johan minä huolestun tämmösestä kehityksestä. Onhan minun kotikylän poika kyllä semoisen bändin perustanut ja kiertänyt maailmallakin ruumisarkku on bussissa mukana ja joku soittaja siinä nukkuu yösä.
- jjoutava
Ammattinimike meni aloituksessani väärin kyseessähän oli 85v. opettaja. Näköjään hyvästä muistista huolimatta voin kirjoittaa väärin.
- jjoutava
Kiroilustakin jo huomautettin vaikka ei niin kovin monasti olla nähty. Senkään vertaa ei sain omata paheita. Minun mielestä rahvaanomaisuutta ja pikku pahetta on hyväksi ihmiselle.
Kurjaa on vahtia omaa ja toisten kunnollisuutta.
Huomaamatta minä välillä kirvaan ihan höystöksi. Niin on konstikasta meikällä. Asumaan en yksiöön ota. sanoi joku nainen jossakin aika hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk2437016SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit2333664Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti293496"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –2442425SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1461872Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re401857Outoa toimintaa Tuhannen taalan yrittäjällä
Ihmiset ympäri Suomen on kyselleet, että miksi tämä yrittäjä hoitaa ilkivalta-asiaa netissä kun se kuuluisi poliisille.1231661Martina Aitolehti pistää luun kurkkuun Erikoisjoukot-kouluttajalle - Ei usko tätä!
Martina Aitolehti on persoona, joka herättää monessa tunteita. Hänen yksityiselämänsä on noussut kohuotsikoihin mm. eläm151204- 1261153
Riiko Sakkinen läväyttää totuuden - Tästä syystä keskeytti Farmi-kuvaukset
Riikon toiminta hämmensi... Kuvataiteilija teki yllättävän päätöksen ja halusi lopettaa Farmi Suomi -leikin kesken. Rii191029