Onko Auris hybridillä mahdollista päästä sekalaisessa ajossa alle 7 litran todelliseen kulutukseen? Minulla näyttää olevan aina yli, enkä ole kovin tyytyväinen.
Hybridin kulutus?
139
18376
Vastaukset
- Onperiaatteessa
Kesällä on, vähän tiestä ja ajosta riippuu. Möin omani ja ostin ranskalaisen pikkuturbon - en ole katunut. Kulutus ei noussut ja tilaa ja mukavuutta tuli lisää.
- Pääsee
Minä olen ainakin päässyt 5,1 keskikulutukseen 56000 km matkalla.
- Kevytkaasujalka
5.0-5.5 on se väli johon kulutus asettuu pidemmän päälle.
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!- Anonyymi
Reilun vuoden on ollut auris hybrid n. 20000km.keskikulutus 4.2
- Anonyymi
Toyota_hybrid kirjoitti:
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!ja kyyti varmaan ihan hyvää sulle, kun et oo parampaan tottunut, ajattava on ja siitähän voi pitää, vaikka se väsyttääkin. Volvo ja ja tojo on erilaisia.
- liikaSäästäminenSairasta
Jos tärkeintä autolla ajamisella on säästäminen, niin pitää ajaa todella taloudellisesti ja silloin voi päästä 5-6 litran kulutuksiin. Vittumaista vaan on jatku asian miettiminen ja liikenteen tukkona oleminen, mutta toisaalta moni Toyotavaari nauttii kun saa kerrankin päättää jostain asiasta elämässään, eli letkan vetämisestä ja muiden kiusaamisesta.
Ei tartte olla mitenkään tukkona. Hybridiä pitää osata käyttää järkevästi niin pääsee kyllä helposti alle 5 kulutuksiin ei ole temppu eikä mikään! Maantiellä kaikki 60 alueet ajaa sähköllä. Sähköajoa on pyrittävä käyttämään aina kun se on mahdollista 0-70 nopeuksissa ylämäet ajetaan polttomoottorilla ja tasaisella sähköllä niinpaljon kuin mahdollista. Polttomoottorin hyötysunde on parhaimmillaan kun se käydessään lataa akkua mahdollisimman paljon. On turhaa ajaa moottori päällä jos se ei ole välttämätöntä. Maantielläkin aina alamäessä kannattaa kevyesti jarruttaa ja ladata akkua koska se kevittää polttomoottorin työtä ja näin alentaa kulutusta. Jos kuski ei osaa hyödyntää autonsa potenttiaalia kulutus on varmasti korkeampi jos hybridiä ajetaan samoin kun vaikka bensaturboa. Tavallisessa autossa ei alamäkijarrutuksessa ole järkeä mutta hybridissä se kannattaa.
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!Hybridillä pääsee helposti kulutuksiin joista ei muilla bensavehkeillä tartte unelmoidakkaan!
- 1.0TSI
Toyota_hybrid kirjoitti:
Hybridillä pääsee helposti kulutuksiin joista ei muilla bensavehkeillä tartte unelmoidakkaan!
Tuollaisella hissunkissuttelulla säästää reilun kympin / 1000km verrattuna bensaturboon. Eikä tarvii koko ajanb kikkailla vaan voi ajella aivan normaalisti liikenteen tahdissa.
- itkunkyynel
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ei tartte olla mitenkään tukkona. Hybridiä pitää osata käyttää järkevästi niin pääsee kyllä helposti alle 5 kulutuksiin ei ole temppu eikä mikään! Maantiellä kaikki 60 alueet ajaa sähköllä. Sähköajoa on pyrittävä käyttämään aina kun se on mahdollista 0-70 nopeuksissa ylämäet ajetaan polttomoottorilla ja tasaisella sähköllä niinpaljon kuin mahdollista. Polttomoottorin hyötysunde on parhaimmillaan kun se käydessään lataa akkua mahdollisimman paljon. On turhaa ajaa moottori päällä jos se ei ole välttämätöntä. Maantielläkin aina alamäessä kannattaa kevyesti jarruttaa ja ladata akkua koska se kevittää polttomoottorin työtä ja näin alentaa kulutusta. Jos kuski ei osaa hyödyntää autonsa potenttiaalia kulutus on varmasti korkeampi jos hybridiä ajetaan samoin kun vaikka bensaturboa. Tavallisessa autossa ei alamäkijarrutuksessa ole järkeä mutta hybridissä se kannattaa.
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!Nämä alamäessä hidastelevat ja ilman näkyvää syytä jarruvaloa polttelevat tojouunot saavat jonon aikaan ihan mihin vaan. Melkein pahempia kuin karavaanarit.
- Hdi180
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ei tartte olla mitenkään tukkona. Hybridiä pitää osata käyttää järkevästi niin pääsee kyllä helposti alle 5 kulutuksiin ei ole temppu eikä mikään! Maantiellä kaikki 60 alueet ajaa sähköllä. Sähköajoa on pyrittävä käyttämään aina kun se on mahdollista 0-70 nopeuksissa ylämäet ajetaan polttomoottorilla ja tasaisella sähköllä niinpaljon kuin mahdollista. Polttomoottorin hyötysunde on parhaimmillaan kun se käydessään lataa akkua mahdollisimman paljon. On turhaa ajaa moottori päällä jos se ei ole välttämätöntä. Maantielläkin aina alamäessä kannattaa kevyesti jarruttaa ja ladata akkua koska se kevittää polttomoottorin työtä ja näin alentaa kulutusta. Jos kuski ei osaa hyödyntää autonsa potenttiaalia kulutus on varmasti korkeampi jos hybridiä ajetaan samoin kun vaikka bensaturboa. Tavallisessa autossa ei alamäkijarrutuksessa ole järkeä mutta hybridissä se kannattaa.
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!On se monimutkaista. Minä pistän maantiellä vakkarin päälle ja annan auton mennä sitä suurinta sallittua nopeutta. Jos tulee hitaampi eteen, ohitan, ja jos tulee nopeampi takaa, se ohittaa. 80:n alueellä kulutus on noin 5l, ja 100:lla 6 ja 120:llä 6,5, dieseliä.
- Silv
Helmikuun alussa otin käyttöön uuden Toyota Auris Touring Hybridin. Olen ajanut sillä 29.10.2018 mennessä 14190 km ja bensaa se on kuluttanut 683 litraa, joten keskikulutus on ollut 4,81 litraa/100 km. Tämä on tosi! Noin 2000 kilometrin reissuilla on ollut kaksi - kolme polkupyörää vetokoukkutelineessä ja autossa täysilasti päällä. PWR mode päällä kiihtyy hyvin. Tyytyväinen olen tähän autoon.
- Anonyymi
Hdi180 kirjoitti:
On se monimutkaista. Minä pistän maantiellä vakkarin päälle ja annan auton mennä sitä suurinta sallittua nopeutta. Jos tulee hitaampi eteen, ohitan, ja jos tulee nopeampi takaa, se ohittaa. 80:n alueellä kulutus on noin 5l, ja 100:lla 6 ja 120:llä 6,5, dieseliä.
Dieseluunoja sielle tiellä riittää. Ymmärrättekö niitä pienhiukkaspäästöjä joita teidän säästöpossunne tuottavat???
- Anonyymi
Silv kirjoitti:
Helmikuun alussa otin käyttöön uuden Toyota Auris Touring Hybridin. Olen ajanut sillä 29.10.2018 mennessä 14190 km ja bensaa se on kuluttanut 683 litraa, joten keskikulutus on ollut 4,81 litraa/100 km. Tämä on tosi! Noin 2000 kilometrin reissuilla on ollut kaksi - kolme polkupyörää vetokoukkutelineessä ja autossa täysilasti päällä. PWR mode päällä kiihtyy hyvin. Tyytyväinen olen tähän autoon.
Mitä sitte? Ootko nyt ihan täpinöissä? Aika hienoa kyytiä antaa Tojo? No se nyt on mihin tottuu, voi tuntua ihan kohtuulliselta jos ei muusta tiedä?
- Anonyymi
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ei tartte olla mitenkään tukkona. Hybridiä pitää osata käyttää järkevästi niin pääsee kyllä helposti alle 5 kulutuksiin ei ole temppu eikä mikään! Maantiellä kaikki 60 alueet ajaa sähköllä. Sähköajoa on pyrittävä käyttämään aina kun se on mahdollista 0-70 nopeuksissa ylämäet ajetaan polttomoottorilla ja tasaisella sähköllä niinpaljon kuin mahdollista. Polttomoottorin hyötysunde on parhaimmillaan kun se käydessään lataa akkua mahdollisimman paljon. On turhaa ajaa moottori päällä jos se ei ole välttämätöntä. Maantielläkin aina alamäessä kannattaa kevyesti jarruttaa ja ladata akkua koska se kevittää polttomoottorin työtä ja näin alentaa kulutusta. Jos kuski ei osaa hyödyntää autonsa potenttiaalia kulutus on varmasti korkeampi jos hybridiä ajetaan samoin kun vaikka bensaturboa. Tavallisessa autossa ei alamäkijarrutuksessa ole järkeä mutta hybridissä se kannattaa.
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!Eikö hybridi Tojotalla siis voi ajaa maantiellä vakkari päällä , kun kulutus nousee niin paljon ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseluunoja sielle tiellä riittää. Ymmärrättekö niitä pienhiukkaspäästöjä joita teidän säästöpossunne tuottavat???
Ei tule minunkaan Hdi diiselistä pienhiukkasia , kun Fap suodatin hoitaa homman . Maantie nopeuksissa menee helposti alle 4 litran , moottoritiellä lähes 5 . Ei ole " itselataava " minulle vaihtoehto .
- Anonyymi
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ei tartte olla mitenkään tukkona. Hybridiä pitää osata käyttää järkevästi niin pääsee kyllä helposti alle 5 kulutuksiin ei ole temppu eikä mikään! Maantiellä kaikki 60 alueet ajaa sähköllä. Sähköajoa on pyrittävä käyttämään aina kun se on mahdollista 0-70 nopeuksissa ylämäet ajetaan polttomoottorilla ja tasaisella sähköllä niinpaljon kuin mahdollista. Polttomoottorin hyötysunde on parhaimmillaan kun se käydessään lataa akkua mahdollisimman paljon. On turhaa ajaa moottori päällä jos se ei ole välttämätöntä. Maantielläkin aina alamäessä kannattaa kevyesti jarruttaa ja ladata akkua koska se kevittää polttomoottorin työtä ja näin alentaa kulutusta. Jos kuski ei osaa hyödyntää autonsa potenttiaalia kulutus on varmasti korkeampi jos hybridiä ajetaan samoin kun vaikka bensaturboa. Tavallisessa autossa ei alamäkijarrutuksessa ole järkeä mutta hybridissä se kannattaa.
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!Olet tietukkona tuolla ajotyylilläsi . Katso välillä peiliin sen kulutusmittarin sijaan !
- EiIhanTotta
Nuo viitosen kulutuslukemat on autojaan hinkkaavien landepappojen lukemia. Ne ajaa vain perusnopeusteillä ja sielläkin 5km alle nopeusrajoituksen. 10 km kaupalle ja saman verran takaisin. Sekin lukema on kulutusmittarista ja kesällä, ja vähän alaspäin pyöristettynä.
- Kahdella.ajava
Itseasiassa Toyota hybridillä on aika vaikea päästä yli 7l/100km kulutuslukemiin. Ehkä silloin kun käynnistää auton -10C ja ajaa max 5 km. Muissa autoissa silloin kulutuslukemat ovat reilusti yli 10l/100km. Kokemusta siitäkin on.
- Anonyymi
Ja mitä halusit kertoa, että ei ole varaa ostaa bentsiiniä? Vai kuinka se meni?
- Toyota-palstan
oma trollipoju kommentoinut tähän saakka kolmella viestillä omaan aloitukseensa. On se poju niin nolo ja lapsellinen.
- Eivälttämättätrolli
Älkää nyt, voi joku oikeastikin uskoa noihin viiden litran juttuihin. Ehkä pienellä itsepetoksella kun on tullut investoineeksi kalliiseen hybridivempulaan....ja näyttää hän mittari toki pieniä lukemia. Jos sopivasti unohtaa ne pitkät taipaleet jolloin akku latautuu....ja talvi ajan kulutuksen....eikä koskaan mittaa tankkausten välillä.
- Älä_lässytä
Eivälttämättätrolli kirjoitti:
Älkää nyt, voi joku oikeastikin uskoa noihin viiden litran juttuihin. Ehkä pienellä itsepetoksella kun on tullut investoineeksi kalliiseen hybridivempulaan....ja näyttää hän mittari toki pieniä lukemia. Jos sopivasti unohtaa ne pitkät taipaleet jolloin akku latautuu....ja talvi ajan kulutuksen....eikä koskaan mittaa tankkausten välillä.
Kyllä pääsee viiden litran pintaan ja toiset paljon alle. Tuhannen auton keskiarvo 5,25:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&powerunit=2 - Paljastit_tuossa
Eivälttämättätrolli kirjoitti:
Älkää nyt, voi joku oikeastikin uskoa noihin viiden litran juttuihin. Ehkä pienellä itsepetoksella kun on tullut investoineeksi kalliiseen hybridivempulaan....ja näyttää hän mittari toki pieniä lukemia. Jos sopivasti unohtaa ne pitkät taipaleet jolloin akku latautuu....ja talvi ajan kulutuksen....eikä koskaan mittaa tankkausten välillä.
mielipiteessäsi ettet ymmärrä Toyota-hybridien toimintaperiatteesta mitään, Toyota-palstan oma trollipoju. Tai ymmärräthän sinä jotain mutta haluat yrittää hämätä Toyotan solvaamisellasi niitä jotka eivät ymmärrä. Mainitsemasi suuri pitkänmatkan kulutus koskee vain ladattavia hybridejä, erityisesti Volkswagen-konsernin valmistamia. Uusi ladattava Toyota-hybridi sen sijaan jatkaa edullista menoaan ajoakun tyhjennyttyä perinteisenä hybridinä joka lataa itsensä automaattisesti ajon aikana aina tarpeen mukaan. Ihmiset eivät näytä ymmärtävän että virta kulkee koko ajan ajoakkuun tai akusta poispäin ajettaessa Toyota ja Lexus-hybrideillä. Se tekee niistä taloudellisia suorituskykyynsä nähden, kirjoitti tänne palstan oma trollipoju Helkaman palkkaamana mitä tahansa.
- Anonyymi
Paljastit_tuossa kirjoitti:
mielipiteessäsi ettet ymmärrä Toyota-hybridien toimintaperiatteesta mitään, Toyota-palstan oma trollipoju. Tai ymmärräthän sinä jotain mutta haluat yrittää hämätä Toyotan solvaamisellasi niitä jotka eivät ymmärrä. Mainitsemasi suuri pitkänmatkan kulutus koskee vain ladattavia hybridejä, erityisesti Volkswagen-konsernin valmistamia. Uusi ladattava Toyota-hybridi sen sijaan jatkaa edullista menoaan ajoakun tyhjennyttyä perinteisenä hybridinä joka lataa itsensä automaattisesti ajon aikana aina tarpeen mukaan. Ihmiset eivät näytä ymmärtävän että virta kulkee koko ajan ajoakkuun tai akusta poispäin ajettaessa Toyota ja Lexus-hybrideillä. Se tekee niistä taloudellisia suorituskykyynsä nähden, kirjoitti tänne palstan oma trollipoju Helkaman palkkaamana mitä tahansa.
Ihan on kyllä totta, nimittäin se, että alle 6 litran ei tahdo päästä, muutaku sen letkan kärjessä... Auris hybrid... Jollain vanhalla tdi:llä voi ajaa huomattavasti halvemmalla, eikä mukana ole arvon alenemista, saatikka hankintahintaa... Jos ihan aikuisten oikeasti haluaa matkakustannuksissa säästää, kannattaa ajella sillä vanhalla dieselillä, joka kestää isältä pojalle myös.
Tv:2 miljoonaa kilometriä - Anonyymi
Paljastit_tuossa kirjoitti:
mielipiteessäsi ettet ymmärrä Toyota-hybridien toimintaperiatteesta mitään, Toyota-palstan oma trollipoju. Tai ymmärräthän sinä jotain mutta haluat yrittää hämätä Toyotan solvaamisellasi niitä jotka eivät ymmärrä. Mainitsemasi suuri pitkänmatkan kulutus koskee vain ladattavia hybridejä, erityisesti Volkswagen-konsernin valmistamia. Uusi ladattava Toyota-hybridi sen sijaan jatkaa edullista menoaan ajoakun tyhjennyttyä perinteisenä hybridinä joka lataa itsensä automaattisesti ajon aikana aina tarpeen mukaan. Ihmiset eivät näytä ymmärtävän että virta kulkee koko ajan ajoakkuun tai akusta poispäin ajettaessa Toyota ja Lexus-hybrideillä. Se tekee niistä taloudellisia suorituskykyynsä nähden, kirjoitti tänne palstan oma trollipoju Helkaman palkkaamana mitä tahansa.
Älä kommemtoi plug in hybridien toimintaa , kun et tiedä niistä .
- Vaikeaaon
Tyhjillä teillä 60 km/h nopeutta tasaisesti ajaen onnistuu. Normaaliajossa ei onnistu.
- Toyomummeli
Eipä ollut tyhjiä teitä ja katuja eilen Ruoholahdesta Tuusulaan ja takaisin. Kulutukset 4,2 ja 4,3 luotettavan monitorin mukaan. Se ei poikkea todellisesta juuri lainkaan.
- Seitsemänlitraa
Joopa joo neljä litraa.....pääsee kolmellakin, ja jopa nollalla.
Muttei kovin pitkää pätkää...se kun edellyttää että että akku on täynnä. - Niin_edellyttääkin
Seitsemänlitraa kirjoitti:
Joopa joo neljä litraa.....pääsee kolmellakin, ja jopa nollalla.
Muttei kovin pitkää pätkää...se kun edellyttää että että akku on täynnä.jos puhutaan Vw-konsernin hybrideistä. Ajoakun tyhjentyessä Vw kuluttaa 7-8 l/100km. Raaka totuus pahenee vielä kun tiedetään että yhdistelmä Tsi Dsg Vw-hybridiviritys on paljastunut tekniseksi katastrofiksi.
- yli.kolmannes
Seitsemänlitraa kirjoitti:
Joopa joo neljä litraa.....pääsee kolmellakin, ja jopa nollalla.
Muttei kovin pitkää pätkää...se kun edellyttää että että akku on täynnä.Toyota hybridi kulkee yleensä 30-40-prosenttisesti sähköllä ja akusto latautuu hidastuksissa ja jarrutuksissakin ja niitä liikenteessä tulee toistuvasti. Siinä on se juju.
Näyttää siltä, ettei provoilija ymmärrä Toyotan hybridijärjestelmestä sen enempää kuin lehmä postilaatikosta. Älykäs tekniikka on tyhmälle ylivoimaista. - vainKylälläPyörimiseen
Ken uskoo mainoksiin ja pettyy todellisuuteen? No sokea Tero.
- Akutpainaamäessä
yli.kolmannes kirjoitti:
Toyota hybridi kulkee yleensä 30-40-prosenttisesti sähköllä ja akusto latautuu hidastuksissa ja jarrutuksissakin ja niitä liikenteessä tulee toistuvasti. Siinä on se juju.
Näyttää siltä, ettei provoilija ymmärrä Toyotan hybridijärjestelmestä sen enempää kuin lehmä postilaatikosta. Älykäs tekniikka on tyhmälle ylivoimaista.Totuus on että alamäessä tulee takaitakaisin vain murto-osa siitä mitä ylämäessä. Tiedät itsekin sen.
- SiksiHybridi
Akutpainaamäessä kirjoitti:
Totuus on että alamäessä tulee takaitakaisin vain murto-osa siitä mitä ylämäessä. Tiedät itsekin sen.
Tavallisessa autossa ei tule mitään takaisin.
- yli.kolmannes
Akutpainaamäessä kirjoitti:
Totuus on että alamäessä tulee takaitakaisin vain murto-osa siitä mitä ylämäessä. Tiedät itsekin sen.
Toyota latautuu vaikka liikennevaloihin tultaisiin vastamäkeen! Ei siihen tarvitse mainoksia lukea, katsoa vain tietokoneelta käytetyt energiat.
- kallista.sähköä
yli.kolmannes kirjoitti:
Toyota latautuu vaikka liikennevaloihin tultaisiin vastamäkeen! Ei siihen tarvitse mainoksia lukea, katsoa vain tietokoneelta käytetyt energiat.
Jos tojon hybridi lataa akkua ylämäkeen niin silloin se tekee bensasta sähköä. Se sama sähkö käytetään sitten myöhemmin liikkumiseen. Tuo on kaikkein kallein tapa tehdä sähköä, helvetin raskaasti verotetulla bensalla.
- veroton.viisaus
kallista.sähköä kirjoitti:
Jos tojon hybridi lataa akkua ylämäkeen niin silloin se tekee bensasta sähköä. Se sama sähkö käytetään sitten myöhemmin liikkumiseen. Tuo on kaikkein kallein tapa tehdä sähköä, helvetin raskaasti verotetulla bensalla.
Ainoastaan turbo-Toope kouhottaa suurella nopeudella risteykseen ja jopa punaisen valon kauaksi loistaessa. Toyotan moottori on sammuksissa ja akusto latautuu vauhdin hiljentyessä. Se on juuri sitä verottamatonta viisautta!!!
- Passatilla
Niin_edellyttääkin kirjoitti:
jos puhutaan Vw-konsernin hybrideistä. Ajoakun tyhjentyessä Vw kuluttaa 7-8 l/100km. Raaka totuus pahenee vielä kun tiedetään että yhdistelmä Tsi Dsg Vw-hybridiviritys on paljastunut tekniseksi katastrofiksi.
100 päivää ja 6305km yhdellä tankillisella. Keskikulutus bensaa 0.74l/100km ja sähköä 13.9kWh/100km. 150-200km matkat keskikulutuksella 3.6-4.4l/100km. Pisin kertarykäisy 250km keskikulutuksella 4.6l/100km. Ihan kohtuullisia lukemia auton koko huomioiden - ja aavistuksen verran vie pohjaa tuolta hatusta vedetyltä väitteeltäsi...
- Munaton_Pena
Passatilla kirjoitti:
100 päivää ja 6305km yhdellä tankillisella. Keskikulutus bensaa 0.74l/100km ja sähköä 13.9kWh/100km. 150-200km matkat keskikulutuksella 3.6-4.4l/100km. Pisin kertarykäisy 250km keskikulutuksella 4.6l/100km. Ihan kohtuullisia lukemia auton koko huomioiden - ja aavistuksen verran vie pohjaa tuolta hatusta vedetyltä väitteeltäsi...
Kannattaako hybridi-Passattia ostaa ajoon joka on pelkkää lyhyenmatkan pyöritystä kotikulmilla. Yli 15 km etäisyyttä pidemmälle ei kannata edes yrittää jotta pääsisi edullisesti takaisinkin. Kun ajoakku tyhjenee, nousee kulutuskin kymmenen litran paikkeille. Siinäpä vasta mainio kaupparatsun auto.
- GTE-Golfin-omistaja
Munaton_Pena kirjoitti:
Kannattaako hybridi-Passattia ostaa ajoon joka on pelkkää lyhyenmatkan pyöritystä kotikulmilla. Yli 15 km etäisyyttä pidemmälle ei kannata edes yrittää jotta pääsisi edullisesti takaisinkin. Kun ajoakku tyhjenee, nousee kulutuskin kymmenen litran paikkeille. Siinäpä vasta mainio kaupparatsun auto.
Nimenomaan tuollaiseen käyttöön kannattaa ostaa ladattava hybridi. Saa lyhyet matkan ajettua kokonaan sähköllä. Pidemmilläkin matkoilla tuo sähköavustaa mukavasti, kunhan kertoo autolle minne on menossa ja valitsee tuon optimoidun bensa/sähköajon heti alusta. Auto pitää huolen, että sähköä riittää perille asti ja näin bensan kulutus pysyy hyvin aisoissa. Kulutus on kova, vasta jos sähkö on loppunut kokonaan.
- typerintä.kuultua
Kuka jarruttelee alamäessä, en minä ainakaan.
- Anonyymi
yli.kolmannes kirjoitti:
Toyota hybridi kulkee yleensä 30-40-prosenttisesti sähköllä ja akusto latautuu hidastuksissa ja jarrutuksissakin ja niitä liikenteessä tulee toistuvasti. Siinä on se juju.
Näyttää siltä, ettei provoilija ymmärrä Toyotan hybridijärjestelmestä sen enempää kuin lehmä postilaatikosta. Älykäs tekniikka on tyhmälle ylivoimaista.No minulla ei ainakaan tule hidastuksia. Missä niitä oikeasti voisi tulla??? Siis jos osaa ennakoivasti ajaa. Kertokaa nyt hyvät ihmiset. Jarrua en ajaessani paina lainkaan.
- Anonyymi
Passatilla kirjoitti:
100 päivää ja 6305km yhdellä tankillisella. Keskikulutus bensaa 0.74l/100km ja sähköä 13.9kWh/100km. 150-200km matkat keskikulutuksella 3.6-4.4l/100km. Pisin kertarykäisy 250km keskikulutuksella 4.6l/100km. Ihan kohtuullisia lukemia auton koko huomioiden - ja aavistuksen verran vie pohjaa tuolta hatusta vedetyltä väitteeltäsi...
Omasata hatustasi vetäisty oli satua. Ei ollut hybridi vaan joku latausPELLE-auto!!!
- Anonyymi
Munaton_Pena kirjoitti:
Kannattaako hybridi-Passattia ostaa ajoon joka on pelkkää lyhyenmatkan pyöritystä kotikulmilla. Yli 15 km etäisyyttä pidemmälle ei kannata edes yrittää jotta pääsisi edullisesti takaisinkin. Kun ajoakku tyhjenee, nousee kulutuskin kymmenen litran paikkeille. Siinäpä vasta mainio kaupparatsun auto.
Mitään Passattia en suosittele, On naisten auto,.
- Anonyymi
GTE-Golfin-omistaja kirjoitti:
Nimenomaan tuollaiseen käyttöön kannattaa ostaa ladattava hybridi. Saa lyhyet matkan ajettua kokonaan sähköllä. Pidemmilläkin matkoilla tuo sähköavustaa mukavasti, kunhan kertoo autolle minne on menossa ja valitsee tuon optimoidun bensa/sähköajon heti alusta. Auto pitää huolen, että sähköä riittää perille asti ja näin bensan kulutus pysyy hyvin aisoissa. Kulutus on kova, vasta jos sähkö on loppunut kokonaan.
Mitään sähköautoa ei kannata ostaa jos ei ole tyhmä.
- Anonyymi
yli.kolmannes kirjoitti:
Toyota latautuu vaikka liikennevaloihin tultaisiin vastamäkeen! Ei siihen tarvitse mainoksia lukea, katsoa vain tietokoneelta käytetyt energiat.
Latautuuhan se, kun polttomoottori lataa akkua.
- 323
Minulla nyt 79tkm mittarissa Auris HSD TS. Sanoisin, että koko ajalta kulutus 5,3l/100km. Saman verran vei 1,4D4d samoilla ajoilla kun taas 2,0D4d kulutti 5,6l/100km. Menee siis minun ajoilla ns. dieselin lukemiin tai alle. Ajoa kehäruuhkissa ja maalle motareita pitkin. En ole säästellyt vaan matkavauhti on reipas.
- väärä.suunta
No mitäpä lottoat, onko ihme, että normaali tojo, mihin on lisäpainoksi laitettu akkua ja sähkömoottoria, kuluttaa bensaa liikkumiseen? Edellinen autoni, Honda Sivik kulutti 6.5 litraa sataselle. Eli vähemmän kun hypriti.
- Sivikki
Jos sivikin koko riittää ja selkä kestää hontien makaavan ajoasennon...
- Altaseiskan
Älkää nyt uneksiko....näyttäähän se kivalta se kulutuslukema siinä kojelaudassa mutta kun ajaa kaikissa olosuhteissa ja osa työmatkasta on moottoritietä niin kyllä kulutus nousee. Aika vähän jarruista tulee sähköä.
Tankkauksilla kun mittaa eikä.unohda joka toista tanķausta niin pitkän ajan keskiarvon tullut 6,7. Eli siis alle seiskassa mennään mutta ehkä vähemmän kuin olisin ostaessani toivonut.- Minun_Lexus_GS450h
kulutus on pienimmillään Saksan moottoriteillä 120-140 km/h matkanopeudella 6,7-6,8 l/100km. Sen alle ei pääse missään muualla. Maantiekulutus Suomessa 7.5 l. Trollin ei kannattaisi edes yrittää laukoa totuuksina asioita joista ei edes ymmärrä saati että olisi omaa kokemusta asiasta.
- hybriddi
Hybridi latautuu myös usein tasanopeudella jos akkujen varaus on alhaalla ja moottorin käyntinopeus on taloudellisuuden ideaalialueella.
- Hybridin.omistaja
Kuten täällä on kirjoitettu, ainakin Toyota-konsernin hybridi joko latautuu tai purkaa akkua koko ajan automaattisesti ja ilman että siihen täytyisi mitenkään kiinnittää huomiota. Ei tarvitse stressata mitenkään. Tämä on sitä mielenrauhaa.
- Anonyymi
Hybridin.omistaja kirjoitti:
Kuten täällä on kirjoitettu, ainakin Toyota-konsernin hybridi joko latautuu tai purkaa akkua koko ajan automaattisesti ja ilman että siihen täytyisi mitenkään kiinnittää huomiota. Ei tarvitse stressata mitenkään. Tämä on sitä mielenrauhaa.
Vai niin, on teitä ääliöitä mielenrauhan saavuttaneita niin moneen junaan.
- ToyotaNeverAgain
Ei pitkässä juoksussa, mutta joitain lyhyitä pätkiä kyllä. Toyotan hybridit ovat pieniruokaisia vain paperilla.
- kehitys.nolla
Kiitos rehellisyydestä! Ostan jatkossakin kuljettimeni ilman sähkömoottoria. Tuollainen 7L kulutus sataselle on ollut Corollan normaali kulutus jo 30 vuotta. Ei ole paljon tojo kehittynyt.
- P.e.n.t.t.i
Nämä vastaukset kävivät taas kerran niin tunteisiini että ne piti poistattaa - muka asiattomina. Voi kyynel tätä meikäpojan munattomuutta.
- Turbovaanonparempi
Eurooppalainen pikkuturbo on huonoimmillaankin luotettavampi ja kestävämpi ja pääsee silti samoihin kulutuslukemiin. Ajaminen on kivaa kun kone vääntää alhaalta ylös asti ja reagoi pirteästi pieneen kin kaasunpainallukseen.
- turbot.out
Niinhän se nyk...nyk...nykii ja sitten pok...pok...poksahtaa! Sellainen on eurooppalainen pikkuturbo muka-muka-automaatteineen. Suoraan sanottuna kertakäyttöinen bulkkituote eikä edes valmistaja kutsu sitä enää autoksi.
- Kohti_Hybridiä
Muuhun kantaa ottamatta niin hybridikö ei reagoi herkästi kaasuun alakierroksilla? Liikkeelle lähdössä on välittömästi yli 250Nm käytössä (sähkö polttomoottori). Toki isommilla kierroksilla ahdettu omaa luokkaansa.
- Raskaantuntuinen
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Muuhun kantaa ottamatta niin hybridikö ei reagoi herkästi kaasuun alakierroksilla? Liikkeelle lähdössä on välittömästi yli 250Nm käytössä (sähkö polttomoottori). Toki isommilla kierroksilla ahdettu omaa luokkaansa.
No ei kyllä ajan Anu putous Prius lähtenyt kovin hätäisesti minnekään. Voimansiirto vei parhaan terän. Ehkä siinä on toistasataa polkea jolla on laskutavalla mutta tuntuu kahdeksaltakymmeneltä kun kiihdyttää.
Raskaan tuntuinen raskassoutuinen kuin jenkki mutta pinta kova kuin napsi. Eijatkoon. - E220_CDI
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Muuhun kantaa ottamatta niin hybridikö ei reagoi herkästi kaasuun alakierroksilla? Liikkeelle lähdössä on välittömästi yli 250Nm käytössä (sähkö polttomoottori). Toki isommilla kierroksilla ahdettu omaa luokkaansa.
250 Nm ei lopultakaan ole kovin paljon edes kytkinakselilla, puhumattakaan siitä, että Toyota-Hybridin isompi Moottori-Generaattori vetää planeettapyörästön ulkokehää, eikä siksi lähellekään samalla välityssuhteella kuin saman Toyota Hybridin mäntämoottori, jonka voiman kertoo perävälityksen lisäksi planeettavaihteiston valitsema välityssuhde.
Kiihtyvyyttä momentin kautta mallintaen laskettaessa pitää ottaa voimansiirron välitykset huomioon. Siis ykkösvaihteen 5.3 välitys x 2.47 perävälitys tekee jo vaatimattomasta 400 Nm momentista alun kuudetta TUHATTA Nm vetoakselilla. Ja niitä vetokaselimomentteja nimenomaan pitää verrata jos halutaan ymmärtää vääntömomentin vaikutus auton liikahtamiseen paikaltaan.
Newtonmetrien vertailu kytkinakselilla ei anna kuvaa kiihtyvyydestä, ellei oteta huomioon koko voimalinjan välityssuhdetta kiihdytykseen käytetyllä välityksellä.
Jos kerran hybridivedossa on voimaa, miksi normaaliin maantievauhtiin kiihdytys kestää niinkin pitkään? 250 Nm kuulostaa pikkuautossa paljolta, mutta jotain se voimansiirrosta kertoo, kun samalla momentilla vastaavankokoiset mäntämoottoriset karkaavat auttamatta. - E220_CDI
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Muuhun kantaa ottamatta niin hybridikö ei reagoi herkästi kaasuun alakierroksilla? Liikkeelle lähdössä on välittömästi yli 250Nm käytössä (sähkö polttomoottori). Toki isommilla kierroksilla ahdettu omaa luokkaansa.
"Toki isommilla kierroksilla ahdettu omaa luokkaansa. "
Just näin. Jos kiire on kova, silloin yksikin turbo riittää, kunhan on riittävän suuri. Näitä on yhä suurin osa ahdetuista moottoreista. Rauhallinen kuski ei tykkää, kun juuri hänen tyypillisesti käyttämällä käyntinopeusalueella 1000 - 1500 kierroksella ainoa liian suuri ahdin on lähinnä haitaksi, ja kone on alakierroksilla kuollutta rautaa, kunnes kuski polkee sen kiekaisukohtaansa, josta veto alkaa. Vetomies ei tietenkään koskaan putoakaan pois riittävän ahtopaineen alueelta.
Ahtimia pidetään menemisen merkkinä, mutta oikeasti kyse on vain hyötysuhteen nostamisesta tuotettuun tehoon nähden. Turboahdin on yhä laajenevien pakokaasujen hukkalämmöllä käyvä moottorin hukkalämmön talteenottojärjestelmä, mutta ei se tietenkään seossuhteita voi muuttaa, joten lisää ilmaa vaatii myös lisää soppaa, koska ei se tyhjä paukahda isossakaan paineessa. Mutta jos tavoitteena on kolmen litran kuutosen suorituskyky, sen saa varsin helposti kahden litran neloskoneestakin, joka voittaa talouskisan osakaasulla ylivoimaisesti.
Siistiin ja hillittyyn sekä samalla taloudelliseen ajamiseen tarvitaan lisää ahtimia (ja sitä myötä tietenkin lisää kompleksisuutta ja teknistä riskiä sitten kun ahtimia aletaan lopulta vaihtaa). Kun pienin ahdin nostaa ylipaineen jo 1100 kierroksella pintakaasulla vakionopeussäädin päälläkin ajettaessa, ja ahtopaineen rajoitin alkaa hillitä menohaluja jo 1300 jälkeen, ei kuskin tarvitse odotella mitään turboviiveitä.
Lisäksi monivaiheahdettuun moottoriin on helppoa ohjelmoida Dr. Jekyll ja Mr. Hyde moodit (yksiturboinen on sitä vähän luonnostaan, koska tyhjäkäynnin tuntumassa "ei ole ketään kotona"). Kevyellä kuormituksella maltillisilla käyntinopeuksilla on käytössä sekä moottorin että vaihteiston ECO-kartta, joka kiihdyttää moottoritielle mennessä automaattisesti koko voimalinjan talousoptimissa koko ajan monivaihteisen automaatin paiskoessa suurempaa numeroa kasettiin ahtomoottorin alle 2000 kierroksen hyötysuhdeoptimin sweet spotin kohdalla. Jos tämä taloudellinen kiihdytys muun liikenteen mukana ei riitä, vaan kuski polkee itse lisää, niin sitten alkaa isoille syöttömäärille mitoitettujen suuttimien kautta virrata polttoainetta sen kolmen litran kuutosen edestä.
Kun se kone on vielä kiinni entistä suuremmassa ja painavammassa autossa, ja maksimisuorituskyky halutaan mainoksia varten hyväksi, on suuttimien koko "riittävä".
Lopputuloksena onkin aihan jotain muuta kuin perinteinen etukammiodiesel, joka kulutti aina saman ajoi miten tahansa, kärry perässä tai ilman. Jos nykyauton annetaan mennä sen talousoptimissa maksimaalisesti auton talousohjelmointeja hyödyntäen, se menee edeltäjäänsä vähemmällä. Jos taas kuskin ajotapa on pyrkivä, ei edeltäjien kulutuslukemien tuplaaminen tuota mitään vaikeuksia.
Kuski ja ajoympäristö siis ratkaisee ahdetun vehkeen kulutuksessa entistä enemmän. Hybridin fiksuus on siinä, että se tasaa näitä vaihteluita varsin hyvin. Itse kunkin valinta kannattaa tehdä sen mukaan missä aikoo ajaa. Ja miten.
- Pisaralla_pidemmälle
Hybridillä on mahdollista päästä kolmen litrankin pintaan, ehkä ei kuitenkaan Toyota Auris -hybridillä.
Jenkkilässä ovat ajelleet rannikolta rannikolle (Los Angeles – New York City) 3,07 litran keskikulutuksella / 100 km. Bensaahan siellä ostellaan gallonoissa (jenkkigallona = 3,7854118 litraa), matkaa mitataan maileina (1 maili = 1,60934 km) ja kulutus on tapana ilmoittaa mailimääränä, jonka yhdellä gallonalla pääsee. Minun taskulaskimeni muuntaa seuraavan jutun kulutuksen ylläolevaan muotoon.
https://tinyurl.com/lsyzn8s
No, kolmen litran alituskin onnistuu dieselillä, ilman turhia sähköhärpäkkeitä. Yli 2 600 km tankillisella ja keskikulutus 2,79 l / 100 km. Autossa kokoakin ihan kohtalaisesti.
https://tinyurl.com/lkl2vxw- Ei.uutta
Tätähän saksalaiset sanoivat jo monta vuotta sitten, että ilman mitään kummallisia härpäkkeitä pääsee vähemmällä polttoaineella, ja siellä on keskitytty enimmäkseen vaan parantamaan ja optimoimaan olemassa olevaa tekniikkaa. Vähennetty painoa, harvennettu isojen vaihteiden välityksiä, parannettu aerodynamiikkaa, alettu kiinnittää huomiota renkaiden vierintävastukseen ja otettu start-stop systeemeitä käyttöön vähän siellä ja täällä. Minusta tulokset ovat hyviä näinkin. Jotenkin tuntuu omituiselle, että Toyotalla hybridiin on valittu bensamoottori sähkömoottorin lisäksi. Miksi? Jos perus turbodieselillä pääsee 5 litralla satasen, ja vapari bensalla 7 litralla, niin ei oikein käy järkeen valita bensamoottoria.
Meillä täällä kekkos-slovakiassa tosin dieselin tankkaamisesta rangaistaan lisämaksuilla, mutta se haiskahtaa vähän keinotekoisesti keksityltä rahastukselta. Tasapäistetään dieselin kulut verolla, kun muuten olisi liian halpa ajaa? Onko tässä mitään järkeä? - laatuavaitoyota
Ei.uutta kirjoitti:
Tätähän saksalaiset sanoivat jo monta vuotta sitten, että ilman mitään kummallisia härpäkkeitä pääsee vähemmällä polttoaineella, ja siellä on keskitytty enimmäkseen vaan parantamaan ja optimoimaan olemassa olevaa tekniikkaa. Vähennetty painoa, harvennettu isojen vaihteiden välityksiä, parannettu aerodynamiikkaa, alettu kiinnittää huomiota renkaiden vierintävastukseen ja otettu start-stop systeemeitä käyttöön vähän siellä ja täällä. Minusta tulokset ovat hyviä näinkin. Jotenkin tuntuu omituiselle, että Toyotalla hybridiin on valittu bensamoottori sähkömoottorin lisäksi. Miksi? Jos perus turbodieselillä pääsee 5 litralla satasen, ja vapari bensalla 7 litralla, niin ei oikein käy järkeen valita bensamoottoria.
Meillä täällä kekkos-slovakiassa tosin dieselin tankkaamisesta rangaistaan lisämaksuilla, mutta se haiskahtaa vähän keinotekoisesti keksityltä rahastukselta. Tasapäistetään dieselin kulut verolla, kun muuten olisi liian halpa ajaa? Onko tässä mitään järkeä?Golf menee kyllä alle viiden litran bensanakin, kun valitsee 1.0 TSI:n, joka on tämän hetken auton moottoreissa ehdotonta huippua.
- auto.lubricant
laatuavaitoyota kirjoitti:
Golf menee kyllä alle viiden litran bensanakin, kun valitsee 1.0 TSI:n, joka on tämän hetken auton moottoreissa ehdotonta huippua.
Onko siinäkin samanalainen tuoreöljyvoitelu kuin muissa konsernin moottoreissa. 50 litraa bensaa ja litra öljyä!
- Oma_kokemus
Ajoin konsernin 1,4-litraisella tupla-ahdetulla TSI:llä (118 kW eli 160 hv) 100 tkm miellyttävää ajoa (2008–2015). En saanut 30 tkm:n longlife-huoltovälillä menemään läheskään litraa lisäysöljyä, muutama desi riitti.
Muiden tuoreöljyvoiteluista en tiedä, tämä oli ikioma kokemukseni. - itswitchcraft
Oma_kokemus kirjoitti:
Ajoin konsernin 1,4-litraisella tupla-ahdetulla TSI:llä (118 kW eli 160 hv) 100 tkm miellyttävää ajoa (2008–2015). En saanut 30 tkm:n longlife-huoltovälillä menemään läheskään litraa lisäysöljyä, muutama desi riitti.
Muiden tuoreöljyvoiteluista en tiedä, tämä oli ikioma kokemukseni.Näille toyota miehille kun sanot, että menee 30tkm ilman öljynvaihtoa, niin epäilevät heti noituudesta, ja uhkaavat polttaa volkkarin roviolla! En oikein ymmärrä että mikä tässä on niin vaikeaa. Senkun vaan muistaa tankata välillä, niin matka jatkuu. Entä sitten tämä! Puhelin latautuu maagisesti keskikonsolissa, vaikka ei ole edes piuhaa kiinni!?!?
- Kyllä_söi_ööliä
Oma_kokemus kirjoitti:
Ajoin konsernin 1,4-litraisella tupla-ahdetulla TSI:llä (118 kW eli 160 hv) 100 tkm miellyttävää ajoa (2008–2015). En saanut 30 tkm:n longlife-huoltovälillä menemään läheskään litraa lisäysöljyä, muutama desi riitti.
Muiden tuoreöljyvoiteluista en tiedä, tämä oli ikioma kokemukseni.Mulla oli 2008 Jetta 140 hv tupla-ahdettu tsi märällä 6-lovisella dsg:llä ja sen jälkeen 2009 Golf Variant 160 hv kaksoisahdettu kuiva-dsg7:lla. Molemmat vaati öljyä reilun litran kymppitonnilla ja ostin ne siis uusina. Molemmissa joskus magneettikytkin temppuili jakaessaan voimaa kompressori-ja turboahtimen kesken ja kuiva-dsg oli äkkinäinen ja teki joskus temppujaan ruuhkissa. Molemmat oli kovilla pakkasilla aika vilpoisia vehkeitä.
- Anonyymi
Oma_kokemus kirjoitti:
Ajoin konsernin 1,4-litraisella tupla-ahdetulla TSI:llä (118 kW eli 160 hv) 100 tkm miellyttävää ajoa (2008–2015). En saanut 30 tkm:n longlife-huoltovälillä menemään läheskään litraa lisäysöljyä, muutama desi riitti.
Muiden tuoreöljyvoiteluista en tiedä, tämä oli ikioma kokemukseni.Mikä nyt on miellyttävää kenenkin mielestä. Voihan 1,4 -litraisen Golfin kyytiä pitää miellyttävänä. Näin se vaan on. Ja ei vielä saanut öljyä viemään kuin muutaman desin huoltovälillä. Aika hitaasti taisi pappa ajella.
- Säälitttäää
Sääli herää aina kun näkee jonkun maksaneen ylihintaa Tokon hybridistä. Myyjä puhunut kauniisti kestävyydestä ja kolmen litran kulutuksesta...ja silti pahalla käydään puolletnenemmän kuin naapurit, kulutus asettuu samoihin lukemiin kuin naapurin puolta halvemmassa mutta tilavammassa ja mukavammassa autossa ja parin vuoden päästä Tero bongaa ekat alustaruosteet....
- Paha_Kurki
Meillä muillakin palstalaisilla herää sääli kun näemme epätoivosi purkautuvan noloihin ja lapsellisiin kommentteihin ja viestiemme poistatuksiin asiattomina silloin kun et pysty niihin vastaamaan. Tämä kaikki johtanee siihen ettet selviä touhuistasi ehjänä. Tuskin voit tuomiopäivänä edes väittää ettei sinua varoitettu.
- Anonyymi
Älä sekoita noita Ranskalais auton ominaisuuksia Toyotaan. Toyotat eivät ruostu juuri lainkaan. Kymmen vuotiaina ne ovat vielä täysin ruosteettomia.
- juusokki
miten ihmeessä voi viedä noin paljon!!!? ei kellään ole vienyt noin paljoa edes kovien pakkasten aikaan. käyppäs Toyota huollossa koska Toyotassasi on nyt selvä vika jonka takia kulutus on noin huima, veikkaan viallisia lambda antureita. isäni Toyota Auris hybrid vie noin 3,5l/100km ajoipa miten tahansa, lapin reissullakin vei 3,5 l pensaa matka-ajossa.
- Pyöristellään_lisää
Tässä kohtaa itsepetos alkaa olla jo taidetta!
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!- E220_CDI
Toyota_hybrid kirjoitti:
Talvi/kevät keski kulutus on 4,93l/100km 9000km ajalta Auris TS hybrid 80-20 maantie/moottorite-kaupunki suhteessa.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>
Kateellisten paska puheita niin perkeleen pienellä menee että oikeen ihmetyttää kesärenkaat 225/45/17!Hyvinhän tuo on ajettu. Etenkin talvikuukausien ja pitkän ajan keskiarvo jää monelta tavoittamatta, vaikka samoilla lukemilla hetkellisesti käy helpostikin vaikka millä härvelillä. Vaikuttavinta lukemissa on tasaisuus eri vuodenaikoina ja pidemmällä ajalla.
En itse pysty noille lukemille kuin kesärengaskaudella, talvella mehulinkoautomaatin suuri kylmäkulutus nostaa väistämättä yli viitosen. - kestotilaaja
E220_CDI kirjoitti:
Hyvinhän tuo on ajettu. Etenkin talvikuukausien ja pitkän ajan keskiarvo jää monelta tavoittamatta, vaikka samoilla lukemilla hetkellisesti käy helpostikin vaikka millä härvelillä. Vaikuttavinta lukemissa on tasaisuus eri vuodenaikoina ja pidemmällä ajalla.
En itse pysty noille lukemille kuin kesärengaskaudella, talvella mehulinkoautomaatin suuri kylmäkulutus nostaa väistämättä yli viitosen."Vaikuttavinta lukemissa on tasaisuus eri vuodenaikoina ja pidemmällä ajalla."
TM:n 60000km:n käyttötestissä Auris hybridin kulutuslisä talvikuukausina oli paljon suurempi kuin turbokoneisten Golf TSI:n ja Peugeot 308:n. Auris kulutti talvella lähes viidenneksen enemmän kuin kesällä. Turbot vain muutaman prosentin. Golfiin talvi vaikutti vähiten. - jatkoa_edelliseen
kestotilaaja kirjoitti:
"Vaikuttavinta lukemissa on tasaisuus eri vuodenaikoina ja pidemmällä ajalla."
TM:n 60000km:n käyttötestissä Auris hybridin kulutuslisä talvikuukausina oli paljon suurempi kuin turbokoneisten Golf TSI:n ja Peugeot 308:n. Auris kulutti talvella lähes viidenneksen enemmän kuin kesällä. Turbot vain muutaman prosentin. Golfiin talvi vaikutti vähiten.Tarkemmat luvut löytyy tuolta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14833554/toyotan-hybridien-ensirekisteroinnit-1-3-2017#comment-89853171
- E220_CDI
kestotilaaja kirjoitti:
"Vaikuttavinta lukemissa on tasaisuus eri vuodenaikoina ja pidemmällä ajalla."
TM:n 60000km:n käyttötestissä Auris hybridin kulutuslisä talvikuukausina oli paljon suurempi kuin turbokoneisten Golf TSI:n ja Peugeot 308:n. Auris kulutti talvella lähes viidenneksen enemmän kuin kesällä. Turbot vain muutaman prosentin. Golfiin talvi vaikutti vähiten.Eikös juuri tämä TM:n havainto aseta nimimerkin "Toyota_hybrid" ajosuorituksen entistä suurempaan arvoon, kun hän on pystynyt kirjanpitonsa perusteella ajamaan tammikuun vain hyvin pienellä lisällä toukokuuhun verrattuna?
Kuten jo sanoin, automaatilla on myös merkityksensä. Omassani mehulinkoautomaatti on ekokatastrofi, joka kylmänä nostaa kulutuksen yli viiden sadalla. Jos Golf TSI ja Pösö olivat manuaalivaihteisia, ne ovat tässä suhteessa eri asemassa. Kyllä minäkin ajoin edellisellä manuaalivaihteisella Mersullani automallin Spritmonitorin Euroopan ennätyslukemat, mutta eipä onnistu enää tuolla tomaatilla.
Viimeisin kesärengaskauden keskiarvoni on 4.9 ja talvirengaskauden 5.7. Ei se minusta paljon ole tuommoiselle vanhanaikaisen korkealle painavalle katedraalille, muuta talvilisä on aika huomattava. Ja se talvilisä on tuossa aivan minimissään tälle automallille kolmen talven Webaston ja sähkölämmön käytön opiskelun ja Weban nestekierron teknisen modauksen jälkeen.
Minulta silti pisteet myös Golfille, jos talvi vaikuttaa kulutukseen vain "muutaman prosentin". Talvi on muutenkin se syy, joka pistää minut kaipaamaan manuaaliavaihteistoa. Automaatti on kömpelö ajaa talvella, mutta kun tuommoista E-sarjalaista ei suomalainen ymmärrä ollenkaan väkisinvaihdettavalla laatikolla, niin annoin yleisön painostukselle periksi. Vieläkin vähän kaduttaa, ei niinkään kulutuksen, vaan ajamisen mukavuuden ja täsmällisen kaarreajon vuoksi. - Anonyymi
E220_CDI kirjoitti:
Eikös juuri tämä TM:n havainto aseta nimimerkin "Toyota_hybrid" ajosuorituksen entistä suurempaan arvoon, kun hän on pystynyt kirjanpitonsa perusteella ajamaan tammikuun vain hyvin pienellä lisällä toukokuuhun verrattuna?
Kuten jo sanoin, automaatilla on myös merkityksensä. Omassani mehulinkoautomaatti on ekokatastrofi, joka kylmänä nostaa kulutuksen yli viiden sadalla. Jos Golf TSI ja Pösö olivat manuaalivaihteisia, ne ovat tässä suhteessa eri asemassa. Kyllä minäkin ajoin edellisellä manuaalivaihteisella Mersullani automallin Spritmonitorin Euroopan ennätyslukemat, mutta eipä onnistu enää tuolla tomaatilla.
Viimeisin kesärengaskauden keskiarvoni on 4.9 ja talvirengaskauden 5.7. Ei se minusta paljon ole tuommoiselle vanhanaikaisen korkealle painavalle katedraalille, muuta talvilisä on aika huomattava. Ja se talvilisä on tuossa aivan minimissään tälle automallille kolmen talven Webaston ja sähkölämmön käytön opiskelun ja Weban nestekierron teknisen modauksen jälkeen.
Minulta silti pisteet myös Golfille, jos talvi vaikuttaa kulutukseen vain "muutaman prosentin". Talvi on muutenkin se syy, joka pistää minut kaipaamaan manuaaliavaihteistoa. Automaatti on kömpelö ajaa talvella, mutta kun tuommoista E-sarjalaista ei suomalainen ymmärrä ollenkaan väkisinvaihdettavalla laatikolla, niin annoin yleisön painostukselle periksi. Vieläkin vähän kaduttaa, ei niinkään kulutuksen, vaan ajamisen mukavuuden ja täsmällisen kaarreajon vuoksi.Tojota hybrid ajosuorite on vale . Ei siinä muuta .
- Easydrv
Kylmä kone kuluttaa tietysti alkukilometreillä jopa moninkertaisesti oikean lämpöiseen verrattuna. Kokemukseni rajoittuu Toyota hybridin lisäksi Volvon D5- ja uusimpaan D4-mooottoriin, joita esilämmitän Webastolla aina. Volvon Webaston lämmittää moottorin oikeaan lämpötilaan noin 0,3 litralla ja sisätilan samalla.
Kun pitää Toyotaa piuhassa tunnin ennen lähtöä kulutukset ovat yllättävän alhaita ellei joudu ajamaan alle 50 kmh rajoituksilla kauan, jolloin moottori käy ilmeisesti kylmänä. Lämpömittaria kun siinä ei ole.
Pienimmät kulutukset noilla kaikilla autoilla (jopa alle 4l/100km) ovat tulleet alku- ja lopputalvesta talvinopeuksien ja talvirenkaiden aikaan. Kesävauhdeissa kuluu noin 0,5- 0,8 l enemmän, paitsi Toyotalla kaupunkiliikenteessä, jolloin 4,2l/100km on aika tavallinen lukema.- Anonyymi
Nykymoottoreiden kulutus kylmänä ei ole kovin paljon suurempi , kuin lämpöisenä . Suurin hyöty on lasien pysyminen kirkkaina ja tietysti mukavavuus . Lämmittimen hintaa ei polttoainesäästöllä takaisin saa .
- cualestu
Mietipä keskinopeuttasi. Hybridi toimiii parhaiten kaupunkinopeuksissa 30-50km/h ajossa. Tästä ylöspäin sähkömoottorin vaikutus autoon vähenee ja 80-100km/h siitä ei ole enää mitään hyötyä.
Hybridi matka-ajossa on pelkkää huijausta.- Totuuuus
Niin, mutta mitä olet mieltä mielipiteestäni?
Totuus on kuitenki se ettei Hybridi tee mitään kovissa nopeuksissa. - Miksi_valehtelet
Minun tehokas Lexus-hybridi menee kaikkein pienimmällä kulutuksella juuri järkevässä pitkässä moottoritieajossa. Kulutus tuolloin 6.8 l ja kaupungissa ei meinaa alle 8 l selvitä mikä sekin on pieni vastaavan tehoisiin luxus-segmentin kilpailijoihin verrattuna.
- Mikä_on_kova_nopeus
Totuuuus kirjoitti:
Niin, mutta mitä olet mieltä mielipiteestäni?
Totuus on kuitenki se ettei Hybridi tee mitään kovissa nopeuksissa.Mieti nyt vähän mitä oikein kirjoittelet, sairaudestasi huolimatta.
- Munaton_Pentti
Tämä viesti meni taas niin tunteisiin että piti vastata koko sarjalla asiattomina poistettuja viestejä. Voi tätä elämän tuskaa.
- Anonyymi
Hybridi on huijausta kaikilla nopeuksilla!
- Anonyymi
Miksi_valehtelet kirjoitti:
Minun tehokas Lexus-hybridi menee kaikkein pienimmällä kulutuksella juuri järkevässä pitkässä moottoritieajossa. Kulutus tuolloin 6.8 l ja kaupungissa ei meinaa alle 8 l selvitä mikä sekin on pieni vastaavan tehoisiin luxus-segmentin kilpailijoihin verrattuna.
Hybridi on huijausta!
- Alpo_Rusina
Reilut 5000 km ajettu ja todellinen kulutus 5,68 l/100 km.
- TämäOnJoTuttua
Kovin ole oppinut yaloudellisen ajotavan.
- Vm15b
Vm -15 farkku hybridinä 4,5 työmatka-ajossa, jossa 10km maaseutuajoa 15km moottoritietä ja 7km kaupunkia per suunta, ei väliä kesällä tai talvella. Ajotietokoneen mukaan. Joskus näyttää 4,9 ja joskus harvoin jopa 3,8... siis 4,5 pitkänajan keskiarvo.
- Sam_Jang_Gai
Ajoin viime viikonloppuna talvikeleillä maantie ajoa 350 km:iä keskikulutuksella 4,4 litraa/100km ja kaupunkiajon keskikulutus talvella on noin 4,0-4,2 litraa/100km. Kyseessä Auris Touring Sports 1.8 Hybridi vm. 2014. Olen tyytyväinen, egoni mahtuu autoon, vaikka ajoin ennen saksalaisella.
- Anonyymi
Ne on huijausta ne kaikki hybridit!
- Toyota_Hybrid1
oma toyota hybrid maantiekulutus aina alle 3l/100km. työkaverin skoda octavia 1.4TSI moottorilla vie samalla matkalla samalla ajolla 9,4l/100km. tuli kalpeana töihin kun oli mitannut todellisen kulutuksen tankkaamalla vaikka ajotietokone valehtelee 5,5-6.0 kulutukseksi. ihmetteli kun jatkuvasti pitää olla tankkaamassa. totuus iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. arvatkaas mihin merkkiin on vaihtamassa jos saa jollekkin uunolle skodan myytyä.....
- Julezzz
1 kk Auris Hybridillä takana ja pieni kulutus on mukava plussa mutta ei ollut syy valita Auris Hybridiä. Luotan Itse eniten noihin Saksan Spirit testeihin... Ne kun on täysin käyttäjien tekemiä. Toinen omista vaihtoehdoistani olisi kuluttanut tasan 1,81 litraa enemmän per 100 km. Ei siis suurta vaikutusta mutta vuositasolla se olisi 380 eur ja se taas auton oletetulla käyttöajalla n. 2 tEur. Mutta kuten sanottua muut kuin kulutus oli suurempi syy ottaa Auris Hybrid. Suurin syy ehdottomasti VAG konsernin autoista olevat sora äänet mm. öljyn kulutus, Talvi-ominaisuudet, DSG, muu epäluotettavuus...
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&powerunit=2 - Eikiitosmulle
Hybrideitä pohtineena sain 600km:n keikalle koeajoon Auris hybridin. En pidä kiirettä maantiellä, mutta ajelen aika tarkkaan liikennemerkkien mukaan normaalisti liikenteen rytmin mukana.
Olin yllättynyt, että Auris kulutti ajotietokoneen mukaan 6 litraa ja tankkaamalla todettu 0.3 litraa enemmän.
Autolla ajettu 13tkm.- Muu_merkki_siviilissä
Viikko sitten ajoin vuokra-autolla Auris Hybrid Touring yhteensä 251 km, joista suurin osa Saksan puolella mittarinopeudella 140 km/h (todellinen nopeus GPS:n mukaan 130 km/h); kolmannes 100 km/h (GPS nopeus) Hollannin puolella sekä parikymmentä kilometriä kaupunkiajoa 30-50 km/h.
Lopputankkauksessa palautuspisteessä polttoainetta sai lirutettua tankkiin 16 l. Kulutus n. 6.4 l/100 km. On totta, että kulutusta on yhden tankkauksen perusteella vaikea täsmällisesti arvioida. Polttoainemittarimittari oli yli maksimin auton luovutushetkillä.
Olin ennakkoluulojeni mukaisesti varautunut suurempaan kulutukseen. Nopeus huomioiden kohtuullinen kulutus pienimoottorisella hybridillä parjatussa moottoritieajossa.
Autolla oli ajettu vuokrahetkellä vajaa 1000 km. Ulkolämpötila oli 10-20 C. Ilmastointi, valot sekä erillinen navigaattori käytössä. Nopeusmittarin virhe on suurehko.
- Uvel
Olen seurannut Prius 2010 autoni kulutusta uudesta lähtien todellisten tankkausten ja todellisten matkamittarin kilometrien perusteella. Päivitin laskelmaa juuri eilen (8 vuoden käytön perusteella). 2010/5-2018/5 jakson todelliset ajokilometrit ovat 121233.5 km ja todelliset tankkaukset 5993,46 litraa. Keskikulutus on siis ollut 4,94 litraa/100 km. Ajan hyvin vähän kaupunkiajoa ja Helsingissä asuvana suhteessa ehkä aika paljon moottoritieajoa. En ole teiden tukkona, mutta en kaahaakaan. Kesän ja talven kulutusero (talvella kitkarenkailla) näyttää olevan noin1 litra/100 km. Vuosikulutusten välillä on erittäin vähän eroja.
- YarisHybridi
Laita ilmastointi pois päältä niin sinun Auriksesi menee taatusti alle 5:n. Omassa hybridi-Yariksessani auttoi kummasti. Ilmastointi päällä ei millään alle 6:n päässyt. Ilmastointi pois niin meni helposti mataliin nelosiin, parhaimmillaan hieman allekin.
- eiVoiOllaTottaSekaisia
Ja elämä on kiinni jostain muutaman litran vuosittaisesta kulutuserosta ja sen eteen on valmis maksaman paskasta autosta kovaa lisähintaa ja kärsiä päivittäin kurjista ominaisuuksista, kuumasta kesäautosta, jatkuvista huolloista ja ruostumisesta. klassinen kallista säästöä syndrooma.
- Surkuhupaisaa
Eipä kannata hybridiä säästämiseen hankkia.
Mutta toi sun trollinelämä. Sepä vasta tuhlausta on. Koko kaunis kesä vuoronperään trollausta...pornoa...trollausta... pornoa...katkeamattomana ketjuna.
Mitä nyt vanhalla mesellä vähän välillä kaupassa käyt.
Älä vastaa tähän, niin sun ei tartte valehdella. - Uvel
Kulutuksesta tässä ketjussa kai kommentoidaan - ainakin yhtenä teemana. Sehän on vain yksi auton kuluerä. Jännitystä elämään ei voine kovin paljon autolla hankkia Suomen oloissa, jollei ala harrastaa moottoriurheilua. Itselläni vauhdin hurmaa ja hengenmenon riskiä tuo Suzuki Hayabusa, joka todella kulkee yli 300 kmh. Mutta enpä ole monta kertaa antanut sille oikeasti hanaa. Henkikulta ja kävelykyky ovat kai liian arvokkaita asioita tietoisesti riskeerattaviksi ainakaan kovin usein. Radoillahan voi laillisesti (ja jossain määrin turvallisesti) kokeilla ominaisuuksia ja taitoja Suomessakin.
Priusin edeltäjäautoni oli uutena ostamani Mercedes 300 E (bensa), joka oikeasti kulki kovaa ja erityisesti suurissa nopeuksissa vakaasti, tuli tämä joskus Saksassa kokeiltua. Ajoin autolla yli 300 000 kilometriä. Eivät olleet halpoja kilometrejä. Pienenä eränä bensan kulutus 10,7 l/100km koko ajalta. Tämän lisäksi teetin autoon mm. 5 ruosteenestokäsittelyä, ja silti jouduin teettämään ruostekorjauksia ja maalaustöitä tuhansilla euroilla. Lopulta luovuin siitä juuri toistuvien pelti- ja maalaustöiden vuoksi, kun auto olisi vaatinut käytännössä jo ylimaalauksen ja peltien peruskorjauksen. 3-litrainen bensakone oli ensimmäisen kerran auki alle 100 000 km kohdalla - kannen tiivisteen vaihdon - ja toisen kerran 300 000 km paikkeilla, venttiilinnostimien tiivisteiden uusimisen takia. Uutena todella vahvalta ja ikuiselta tuntunut nahkaverhoilu alkoi halkeilla pahasti omistusaikani loppua kohti. Ainut isompi komponentti, jota ei tarvinnut korjata autossa oli automaattivaihteisto. Prius on selvinnyt tähän saakka paljon paremmin - ei toistaiseksi mitään merkittäviä huolto-ohjelman ulkopuolisia töitä/korjauksia reilun 8 vuoden aikana. Alan hiljalleen uskoa myyntimiehen vakuuttelun kauppaa hierottaessa, että Prius on koko Toyota-konsernin vähävikaisin auto yhtiön sisäisten tilastojen perusteella.
Kaikki kulutusosat ovat osoittautuneet halvemmiksi ja kestävämmiksi Priusissa. Esimerkiksi pakoputkesta ei toistaiseksi ole vaihdettu yhtään pätkää, MB:ssä niitä alettiin vaihtaa jo paljon alle 100 000 kilometrin. Ruostehavaintoja ei Priusissa ole toistaiseksi lainkaan.
Kulkihan MB todella paljon paremmin kuin Prius, mutta kyllä jälkimmäiselläkin ehtii. Olen silläkin saanut ylinopeussakot. Priusin harmittomuus ja viattomuus sekä odottamattoman hyvät talviauto-ominaisuudet ovat tehneet sen verran vahvan vaikutuksen, että olen jopa ilmoittanut pitäväni auton romutushetkeen saakka. Tämä toki voi nopeastikin muuttua, ja ainahan voi ostaa rinnalle toisen auton ja toisenlaisilla ominaisuuksilla.
Mielenkiintoinen havainto on ollut, että sekä MB että Prius ovat olleet aika hyviä ja osin samantyylisiä maantieautoja. Molemmat ovat hiukan pintakovia (MB enemmän) pienissä epätasaisuuksissa, mutta mukavasti joustavia isommissa painaumissa ja heitoissa. Prius on selvästi suuntavakaampi kuin MB. Sorateillä Prius toimii MB:tä jonkin verran paremmin.
Nyt riittää jutustelu tässä vaiheessa, mutta tuli loman keskellä innostuttua hiukan kirjoittelemaan.
Uvel - Munaton_Pentti
Surkuhupaisaa kirjoitti:
Eipä kannata hybridiä säästämiseen hankkia.
Mutta toi sun trollinelämä. Sepä vasta tuhlausta on. Koko kaunis kesä vuoronperään trollausta...pornoa...trollausta... pornoa...katkeamattomana ketjuna.
Mitä nyt vanhalla mesellä vähän välillä kaupassa käyt.
Älä vastaa tähän, niin sun ei tartte valehdella.Jätä nyt edes porno pois äläkä kiusaa munatonta miehenkutaletta.
- Sairas_trollipoju
Surkuhupaisaa kirjoitti:
Eipä kannata hybridiä säästämiseen hankkia.
Mutta toi sun trollinelämä. Sepä vasta tuhlausta on. Koko kaunis kesä vuoronperään trollausta...pornoa...trollausta... pornoa...katkeamattomana ketjuna.
Mitä nyt vanhalla mesellä vähän välillä kaupassa käyt.
Älä vastaa tähän, niin sun ei tartte valehdella.Niinpä. On aika uskomatonta että joku on jaksanut päivystää täällä joka ikinen päivä aamuvarhaisesta aamuyön puolelle ja joskus viestejä on kirjoitelti klo 3-5 välilläkin. Onnistuuko henkisesti terveeltä?
- Anonyymi
Paska auto. Sinä sen sanoit. Toki sellaisella ajamiseen tottuu, vai mitä sanovat tojomiehet?
- kroohpyyh
Uvel-satu.
Tämän kun lukee perheen pienimmille illalla, niin uni tulee kaikille muutaman lauseen jälkeen.
Satu on aina keksitty tarina, kuten nytkin.- Uvel
Joka sana totta, tietysti yksittäistapauksesta kysymys.
- Hedonisti_minäkin
Ajelen vähänpuoleisesti, 12 tkm vuodessa. Autoni on 156 hv -bensaturbo, 1500 kg:n painoinen farkku, automaattivaihteistolla. Sen ostohinta lisävarusteineen 3 vuotta sitten sijoittui haarukkaan 50–60 tuhatta €uroa. Asun pk-seudulla Kehä I:n ja Kehä III:n välimaastossa. Ympärivuotiseen käyttöön kuuluu niin talvista nurkka-ajoa kylmällä moottorilla kuin kesäisiä pitkiä taipaleita syrjä-Suomeen, joskus lastattu kärrykin persiessä. Autoni väittää kuluttaneensa näinä alkuvuosinaan keskimäärin 7,8 l / 100 km. Pitkää matkaa kesällä taittaessa on helppo päästä pihistelemättäkin alle 6,5 litran.
Jos autoni kuluttaa satasella litran, pari enemmän kuin jokin bensansäästö edellä suunniteltu kidutuskinneri, joudun maksamaan polttoaineestani vuodessa 200–400 euroa ekstraa. Autoni ensimmäisen vuoden arvonalennus oli varmaankin lähemmäs kymppitonni ja jos se nykyisellään menettää vuodessa arvoaan puolet siitä, vastaa tuo 200–400 € peräti 4–8 prosenttia siitä. Pitäisikö tuosta kulutuksen hintaerosta kantaa huolta? Oikeasti?- jokinMättääJaPahasti
Pitäisi olla huolissaan ehdottomasti. Ainakin perusTeron mielestä. PerusTero maksaa mielellään selliset 10-20 ke enemmän autostaan että pääsee säästämään tuo 200-400 euroa vuodessa ja nuo Toyotan hybridit ovat ihan kaikessa autoiluun liittyvässä paljon huonompia. Minulle tuo logiikka ei ihan aukea, mutta ilmeisesti siinä on jotain korkeampaa ja syvällisempää logiikkaa jota ei normaali keskiverto ihminen voi ymmärtää?
- Hedonisti_minäkin
Tuosta kärryn kiskonnasta vielä: olin katsovinani, että Toyota Auris -hybridifarkun sallittu vetomassa jää alle 400 kg:n, olipa kyseessä jarruton tai jarrullinen kärry! Mitähän siitä jää hyötykuorman osuudeksi?
Oma farkkuni on osapuilleen Auris-farkun kokoluokkaa (vai olisikohan karvan verran siitä Avensikseen päin). Sen jarrulliseksi vetomassaksi on speksattu 1 800 kg. Eihän sekään mitään maasturi- tai mestariluokkaa ole, mutta kerran olen vetänyt 800–900 kg:n kuormaa painavassa telikärryssä yli 600 km:n matkan tuskaa tuntematta ja muuta liikennettä hidastelulla piinaamatta. Kulutus jäi tässäkin leikissä reilusti alle 10 litran per 100 km.
Tällaiset erot saavat hybridit vaikuttamaan kovin hempulivehkeiltä ja raakkaamaan ne autovalinnoissa pois vaihtoehtojen listalta, saipa niillä aikaan millaisia säästölukemia tahansa. - vetäjät.harvassa
Hedonisti_minäkin kirjoitti:
Tuosta kärryn kiskonnasta vielä: olin katsovinani, että Toyota Auris -hybridifarkun sallittu vetomassa jää alle 400 kg:n, olipa kyseessä jarruton tai jarrullinen kärry! Mitähän siitä jää hyötykuorman osuudeksi?
Oma farkkuni on osapuilleen Auris-farkun kokoluokkaa (vai olisikohan karvan verran siitä Avensikseen päin). Sen jarrulliseksi vetomassaksi on speksattu 1 800 kg. Eihän sekään mitään maasturi- tai mestariluokkaa ole, mutta kerran olen vetänyt 800–900 kg:n kuormaa painavassa telikärryssä yli 600 km:n matkan tuskaa tuntematta ja muuta liikennettä hidastelulla piinaamatta. Kulutus jäi tässäkin leikissä reilusti alle 10 litran per 100 km.
Tällaiset erot saavat hybridit vaikuttamaan kovin hempulivehkeiltä ja raakkaamaan ne autovalinnoissa pois vaihtoehtojen listalta, saipa niillä aikaan millaisia säästölukemia tahansa."kerran olen vetänyt 800-900 kg;n kuormaa"
Tuonkin olisit tehnyt helpommin ja halvemmalla vuokraamalla pakun. Itse olen autoillut yli 40 vuotta enkä ole farkkuja ja vetokoukkuja hankkinut. Mökinkin rakensin mutta rautakauppa yms tavarantoimittajat toivat tavarat suoraan perille. Milloin olet nähnyt täyteenlastattuja farkkuja muilla kuin Romanian kerjäläisillä, tyhjänä ne minun silmissäni ajavat. Koiraa en hanki enkä ottaisi autoon haisemaan ja pelikassi ja lastenvaunut mahtuisivat viistoperäänkin, ei pidä mitään Yariksia aikuisen miehen edes harkita.
- aasialainenKusetus
Mä pääsen nykyaikaisella 2l turbokoneella 4,5 litraan 80km/h ajossa ja helposti ja ilmastointi päällä. Tehoreserviä riittää turvallisiin ohituksiin ja kone kiertää pienillä kierroksilla ja autossa on kaikki mukavuus vakiona. Kovemmissa vauhdeissa ja reilusti ohittaen jne. kulutus saattaa nousta jopa 7 litraan agressivisella tyylillä. Auris hybridillä saa vain suuren kulutuksen vaikka kuinka yrittää ohittaa tai muuten pitää kunnollista matkavauhtia, mutta kun ei se kulje ja bensaa saa palamaan helposti saman kuin laatuautolla.
- AHybrid
Kahden vuoden ajalta keskikulutus mahdollisimman taloudellisella ajolla 5,0 l/100 km. Noin 29000 km vuodessa. Talvikuukaudet nostaa keskikulutusta. Kulutus laskettu bensakuittien mukaan.
- Fyysikko
Luotan fysikan lakiin. Hybrid on painavampi vekotin kun perusauto. Painavamman massan liikuttaminen vie enemman energiaa kuin kevyemmän. Akkujen lataaminen auton omalla moottorilla on kaikkea muuta kuin egologista ja edullista. Ok, jarruenergian saa talteen ja auton liikkeellelähtö sähköllä voipi olla edullisempaa, mutta jos autolla ajetaan hiukankin matka-ajo niin "itselatautuvassa" hybridissä ei ole mitään järkeä.
- jsfxcv
Sähkömoottorin tuottaessa tarvittaessa lisätehoa, voidaan polttomoottori kulutusoptimoida. Normaalimoottorissa korkea tehovaatimus määrää kanavien muotoilua, poikkileikkauksia yms. kultukseen vaikuttavia asioita. Atkinsonin työkiertokin ( Toyota Hybrid) on polttoainetaloudellinen, mutta tuottaa huonon huipputehon.
Puolentoista vuoden ja 14 000 km kokemuksella voin sanoa hybriditekniikan olleen onnistunut vaihtoehto tavalliseen perheautoiluun. Emme tarvitse suurta tehoa kaupassakäyntiin, mökkireissuihin tai lyhyisiin työmatkoihin.
Hybridin rauhallinen luonne opastaa taloudelliseen ajotapaan.
Orpo ei ollut tyytyväinen nykyiseen autokantaan. Hulluahan ja tavoitteiden vastaista se onkin rahdata Saksasta isomoottorisia tehoautoja käytettyinä autokannan ikää vanhentamaan. - dojodahypridix
teijän pikku paskoilla pitää päästä Maximillaan siihen määrään mistä lätkästään autoveron määrä,muuten ootte veronkiertäjiä, sama kuin diisel martti ajaisi osan verodiiselillä ja suurimman osan polttoöljyllä
noilla 9kw akuilla ja tolla 4l sadalla ajetaan karvalakki päässä sanoo nämä ivalon uunot mitä tahansa, ja että on saatanan rumia linnanmäki vaunuja sisältä nämä kinkki miinat.
naama näytössä silmät lautasina katellaan energia mittareita ja kulutuksen huippuja ihmetellään, meettekö mökillekin vain aurinkoisina päivinä kun aurinkokennot saaa eniten energiaa.
kauppaan öisin kun on 30 prossan alennuksia, ja takkaa poltatte vain kesäisin kun polttopuu on 0.001e halvempaa.
kattokaa ympärillenne, ne polttomoottori autoilijat nauraa teille, menkää äkkiä lämmittämään kotejanne , heijastakaa kuun valoa ikkunasta sisään, se on aurinkoenergiaa. peilejä saa kierrätyskeskuksesta ilmatteeksi - Ahtis
Itellä keskikulutus tankkauksista ja kuljetusta matkasta laskettuna 5.4l/100km viimeisen 10000km matkalta. Ajotietokone valehtelee puolisen litraa positiivisempaa tulosta. Päivittäinen työmatka about 20km kaupunkiajoa, 30km moottoritietä ja 20km 80km/h rajoituksella. Alhaisin kulutus yksittäisellä matkalla (~100km) turun suunnalta tampereelle päin oli neljän litran paikkeilla (60-80km/h menee aika pienellä). Itse ajelen pääsääntöisesti eco-modella enkä sen kummemmin keskity taloudelliseen ajamiseen. Pääsääntöisesti vakkarin kanssa. Mielestäni power mode ei tunnu kovinkaan paljoa vaikuttavan suuntaan tai toiseen kulutuksessa (testin vuoksi pari tankillista ajellut power-mode päällä). Ja tosiaan 100 alueella saa olla 115 lasissa että ei ole tien tukkeena. Älytön mittarivirhe on ehkä auton ärsyttävimpiä piirteitä.
- FaktaaOn
Juu, mutta työmatka-aikoina matkanopeudet on yleensä rikesakkonopeuksissa ja motareilla kaikki juuri rajoituksen mukaan ajavat ovat jaloissa.
- Jesse0077
Eli todellinen kulutus 5,9L/100km?
Ei kyllä ole kovin pieni kulutus suorituskykyyn suhteutettuna.
1.4tsi Golf kuluttaa melko samanlaisessa ajossa kuin sinulla tankkauksista mitattuna 6,4L/100km. Vääntöä ja tehoa on aivan erilailla kuin kuminauha Auriksessa, töissä joudun joskus tuolla Auriksella ajamaan ja käytännön suorituskyky on vähintäänkin masentava...
- MikaOjantaus
Normi bensakoneella pääsee pienempään kulutukseen.
Yks maailman naurettavimmista keksinnöistä hybridi.
Auto voidaan tehdä kulkemaan biokaasulla tai vedellä, mutta silloin Shellin ukkelit tulee keksijän ovelle ja kas kummaa, keksijää ei näy enää missään, koskaan.- Jesse0077
Ei bensakoneilla pääse hybridin kulutuksiin, tämä on ihan mitattu fakta mm. Tuulilasin ym. automedioiden toimesta.
Kulutusero parhaisiin bensakoneisiin on kuitenkin melko pieni, n. 0,8-1,5L/100km. Kulutuseron ollessa 1L/100km maksaa huomattavasti suorituskykyisemmällä bensa turbolla ajaminen n.250€/vuosi enemmän jos ajosuorite on 18tkm/vuosi. Autoilun muut kulut huomioiden tuo summa on mitätön, alle kolme vuotta "vanhan" auton arvo alenee tuon summan yhdessä kuukaudessa.
Itse valitsen tällä hetkellä ahdetun bensakoneen, vahva vääntö alakierroksilla ja sitkeys ovat käyttöominaisuuksia joita ei löydy esim. Auriksen hybrideissä, saati vapaastihengittävissä moottoreissa joiden iskutilavuus on alle 2,5 litraa.
Rahalla toki saa myös suorituskykyisiä hybridejä, mutta hinta/suorituskyky suhde ei silti pärjää bensa-autoille. - Anonyymi
Jesse0077 kirjoitti:
Ei bensakoneilla pääse hybridin kulutuksiin, tämä on ihan mitattu fakta mm. Tuulilasin ym. automedioiden toimesta.
Kulutusero parhaisiin bensakoneisiin on kuitenkin melko pieni, n. 0,8-1,5L/100km. Kulutuseron ollessa 1L/100km maksaa huomattavasti suorituskykyisemmällä bensa turbolla ajaminen n.250€/vuosi enemmän jos ajosuorite on 18tkm/vuosi. Autoilun muut kulut huomioiden tuo summa on mitätön, alle kolme vuotta "vanhan" auton arvo alenee tuon summan yhdessä kuukaudessa.
Itse valitsen tällä hetkellä ahdetun bensakoneen, vahva vääntö alakierroksilla ja sitkeys ovat käyttöominaisuuksia joita ei löydy esim. Auriksen hybrideissä, saati vapaastihengittävissä moottoreissa joiden iskutilavuus on alle 2,5 litraa.
Rahalla toki saa myös suorituskykyisiä hybridejä, mutta hinta/suorituskyky suhde ei silti pärjää bensa-autoille.Onhan se kiva täyskihdytyksessä kuunnella, kun hybridin moottori huutaa noin 6000 rpm. Bensaturbon automaatti pitää moottorin äänet vain murinana taustalla, kun on jätetty ne äänieristeetkin paikoilleen.
- Anonyymi
Jesse0077 kirjoitti:
Ei bensakoneilla pääse hybridin kulutuksiin, tämä on ihan mitattu fakta mm. Tuulilasin ym. automedioiden toimesta.
Kulutusero parhaisiin bensakoneisiin on kuitenkin melko pieni, n. 0,8-1,5L/100km. Kulutuseron ollessa 1L/100km maksaa huomattavasti suorituskykyisemmällä bensa turbolla ajaminen n.250€/vuosi enemmän jos ajosuorite on 18tkm/vuosi. Autoilun muut kulut huomioiden tuo summa on mitätön, alle kolme vuotta "vanhan" auton arvo alenee tuon summan yhdessä kuukaudessa.
Itse valitsen tällä hetkellä ahdetun bensakoneen, vahva vääntö alakierroksilla ja sitkeys ovat käyttöominaisuuksia joita ei löydy esim. Auriksen hybrideissä, saati vapaastihengittävissä moottoreissa joiden iskutilavuus on alle 2,5 litraa.
Rahalla toki saa myös suorituskykyisiä hybridejä, mutta hinta/suorituskyky suhde ei silti pärjää bensa-autoille.Tuossa oli asia selväsi esitettynä!
- Anonyymi
Olen ajellut uudella bensaturbolla n.7000 km. Keskikulutus on 5.1 l ilman minkäänlaista säästelyä. Sekalaista ja reipasta ajoa. En kyllä näe mitään syytä miksi edes harkitsisin hybridin ostamista, jos sillä säästäisi pari desiä kulutuksessa. Hybridi tekniikan lisähinta ei säästä yhtään mitään vaan maksat itse asiassa pelkästään siitä että autossa on tuota tekniikkaa. Hybridi on kannattava vain lataushybridinä järkevään hintaan.
Mieluummin maksan siitä että auto on hiljainen ja mukava.
Uusi korolla ehkä kaikkein järjettömin hybridi, säästetty äänieristeistä ja tehty kallis auto, jossa ei ole edes mitenkään erityisen pieni kulutus. - Anonyymi
Hybridi auris enkä ikinä oo päässy alle 8l/100km.'
Ois pitäny pysyä dieselissä... - Anonyymi
Aivan karsea auto. Omistettiin noin 6kk. Talvella kulutus todella suurta vrt bensa autoon. Moottori 1.8 litranen huutaa ja kova melu sisälle. Pellit ohutta ja maavaraa ei ole eikä sisätilat ole isot. Rengaskoko vakiona kottikärry luokkaa eli 15 tuumaa. Tämän kaiken myönsi vielä toyota huollon henkilö ja kehui ratkaisua siirtyä hybridis pois. Että tuo auto liikkuu johonkin oli pakollista käyttää sport modea. Sähköllä voi ajaa 2km ja talvella ei anna juuri ollenkaan. Kalliit huollot ja ärsyttävän näkönen auto. Nyky bensat syö ja vanhemmatkin syö reilusti alle 5 litraaa. Edellinen mazda 6 vm 2008 2,5 litran konesöi 5,7 litraa maantieajossa. Nykyiset bensat menee helposti 5 ed. Mitä järkeä hybridissä kun sas pelätä millon akut leviää ja joutuu himmailemaan että kulutus laskee. 120km/h on hybridille ihan liikaa
- Anonyymi
2020 corolla 1.8
5l auto matka ajossa eikä tarvii teiden tukkona olla suomen teillä. Volvot, audit kaikki p****t roikkuu vasemmalla kaistalla eessä. Kaupungissa alle 5l.
Pieni on kori ja hieman on äänekäs.
Kokoa turha moittia kun voi ostaa isommankin.
Ikinä en ole millään 2,5l päässy 5l/100km.- Anonyymi
Aivasn varmasti tyhmän mieltä ylentää oma viisaus. Teiden tukko -käsite hänelle on se, jotka eivät suostu ajamaan todella typerästi jatkuvalla ylinopeudella, JOS ON MUUTAKIN liikennettä menossa samaan suuntaan. Tuota on osan aivan vaan ihan mahdotonta ymmärtää. Ja he kuvittelevat olevansa hyviä kuljettajia ja vielä kuuluvansa älykkäämpään osaan väestöstä.
- Anonyymi
Isolohko Corolla 5l/100km.
- Anonyymi
Jos hybridin kulutus on todella noin pieni pelkästään bensalla. Miksi tavalliseen Aurikseen ei asenneta hybridin moottoria?
Paljon kevyempi auto ,kulutus pienenisi.
Onko näin? - Anonyymi
Nyt viikon ajanut vm 2017 hybridi auriksella ja kulutus 4-4.6 litraa. Varmaan pääsee kolmosella alkaviin lukemiin jos oikein haluaa. Hyvä auto mutta takapenkin tilat vois olla paremmat...meille riittää kun 9 ja 11 lapset takana.
- Anonyymi
Minä bääsen A4 Audilla 2.0 TFSI maantieajolla 4.2 l/100km.
Eipä Aurikset kiinnosta. MHEV hybrid.- Anonyymi
Taas näitä viittäkymppiä ajavia. Corollalla mennään noin neljän litran kulutukseen sekalaisessa ajossa, vrt. pikkuturpotuh ujen seitsemään litraan.
- Anonyymi
Minulla on keskikulutus 4,9 litraa satasella mutta ajankin VW dieselillä.
- Anonyymi
Stauffenberg kommentoi. Sinä ajat vw aageen tuotteella. Hyvä niin. Ei tarvi kärvistellä.
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323