lähetän suvulle kirjeen, jossa on veikko hurstin
tilinumero ja tieto, että juhlin perhepiirissä
Kertakaan ei sukulaiset ole laittaneet
euron latia Hurstille. Hursti tiesi kertoa.
Aina kun täytän pyöreitä
10
104
Vastaukset
- Hurstin.tasku
Eli ei onnistu sun hyväntekeväisyytesi. Ethän itsekään sinne pennin latia ole pannut.
- vähän.hölmistynyt
Mulle taas on käynyt niinpäin, että kutsuvieraat onnitellessaan pyöreitä vuosia sanoivat laittaneensa "nälkäkeräykseen" kukkarahat.
Sen jälkeen istuivat tyytyväisinä pitopöytään. - Ei.osallistumispakkoa
vähän.hölmistynyt kirjoitti:
Mulle taas on käynyt niinpäin, että kutsuvieraat onnitellessaan pyöreitä vuosia sanoivat laittaneensa "nälkäkeräykseen" kukkarahat.
Sen jälkeen istuivat tyytyväisinä pitopöytään.Yhdyn tähän ihmettelyyn. Toiset ne ovat niin natkuja. Heitä ei saa osallistumaan hyväntekeväisyyteen millääm vihjauksilla- Kuten aloittajakin tietää, ei tilinumeron ilmoittaminen auta mitään. Ei ne sinne raha laita.
Minä suosittelen aloittajalle, että hän ei pitäisi mitään kemuja, vaan lahjoittaisi itse juhlarahat Hurstille. Menisi varmaan perille.
Sori, mutta minulle ei kannata kutsua lähettää, minulla ei ole rahaa poisheitettäväksi. "Sori, mutta minulle ei kannata kutsua lähettää"..
eikä minulle.
Typerin aloitus, mutta nämä "anselmit" ilmestyy yleensä iltaisin, joten olikohan "anselmilla" aikainen otto?
Muuten haukkuisin kaikki osallistujat tällaisiin juttuihin, mutta itseäni en halua loukata, joten olkoon. D
- aloittajatässä
Mie olen Ray:n pelaaja. Olen siis pannut useamman tonnin hyväntekeväisyyteen.
- pelloo
Samat sanat. On hauska tapa tukea.
- että.katsotaan.ketä.aute
Mieluummin varoja ulkomailla kurjuudessa eläville kuin kotimaan laiskureille.
- maksuvalmis
Minäkin maksaisin vaikka mitä että ne kurjat pysyisi kotimaassaan eikä tlisi tänne sossun piiriin.
- reppuriika
Minulla suku on sen verran pieni, ettei kummoisia väkijuhlia saa koolle ja yleensä en juhlista pyöreitä. Minun tapana ei ole ostella kukkia ja rompetta muistamismielessä ja en kanna niitä hadoillekaan. Annan tukeni köyhistä köyhimmille kehitysmaiden lapsille. Juuri sain tiedon kummilapseni kylästä Keniasta. Minulla on kannatus Fida-järjestön kautta. Oli ostettu joululahjana lapsille aurinkoenergialla latautuva taskulamppu, kun köyhissä kylissä ei ole sähköä ja pimeä tulee aikaisin illasta. Voivat tehdä läksyjään koulun ja kotitöiden jälkeen.
Minulle antaa iloa että joku jolla ei ole mitään saa käydä koulua, terveyskasvatusta, ruokaa ja toivon tulevaisuuteen. En kaipaa lahjoja ja kukkasia. - Ramoona_
Voihan sitä molempia harrastaa, sekä läheisten että kaukaisten ilahduttamista. Tavaraa on tämän ikäisillä jo liikaakin, mutta itse otan aina vastaan mielelläni kukkia , joskus saan hemmottelulahjoja lähiperheeltä. Meillä on jo pitkään ollut muun suvun ja ystäväpiirin aikuisten kesken tapana muistaa merkkipäivää "erilaisella lahjalla", esimerkiki lahjoittamalla Naisten pankkiin, jolla autetaan kehitysmaiden naisia pienyritystoiminnan alkuun. Kirkon ulkomaanapu välittää nimikkolahjoina esimerkiksi koulupukuja, vuohia, huopia, Suomen World Vision turvallisia synnytyksiä ja muuta terveysoloja kohentavaa.
Kukkien antaminen ja saaminen on itselleni hyvin tärkeä asia, jo yksi kukka ilahduttaa . Voin joskus satsata floristin sitomaan kalliiseenkin kimppuun, annan kukkien kielen puhua sanojen lisäksi. Antaahan se kotimaista työtä, jos käytännönläheisesti haluaa aina ajatella. Minulla on suuri suku, joka harrastaa paljon juhlia, kutsun otan vastaan mielihyvällä, koska saamme hyvän tilaisuuden tapaamiseen. Tarjottavat voi tilata pitopalvelusta, jos varat antavat myöden, emännän ei tarvitse syressata, vaan voi nauttia juhlista. Ei juhlien tarvitse olla näytön paikka, voi tarjota vaikka keittoa ja sämpylöitä, jälkiruuaksi kakkukahvit.
Eilinen Pohjoismaiden valtiojohtajien tapaaminen Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi oli arvokas juhla : tyylikäs pukeutuminen ja hienot kotimaiset tarjottavat sekä upea suomalainen musiikki , kukkalaitteet, kunnioittavat puheet . En linnan juhliakaan paheksu, koska arki on ratkaiseva, ei köyhyys sillä poistu, ettei juhlia vietetä. Linnan juhliin en ole koskaan päässyt enkä tule pääsemaankään, koetan äänestämällä valita sinne sopivan edustajani. :)
Huomenna vietetään lakkiaisia, ensimmäinen lapsenlasemme saa valkolakin. Rahalahjan hänelle annamme, mutta myös korun ja ruusuja. Säänkin on luvattu huomiseksi paranevan, ja lämipimin, siunaavin ajatuksin nuorta ajattelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk2437026SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit2413683Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti293506"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –2442425SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1461872Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re401857Outoa toimintaa Tuhannen taalan yrittäjällä
Ihmiset ympäri Suomen on kyselleet, että miksi tämä yrittäjä hoitaa ilkivalta-asiaa netissä kun se kuuluisi poliisille.1231671Martina Aitolehti pistää luun kurkkuun Erikoisjoukot-kouluttajalle - Ei usko tätä!
Martina Aitolehti on persoona, joka herättää monessa tunteita. Hänen yksityiselämänsä on noussut kohuotsikoihin mm. eläm151204- 1261163
Riiko Sakkinen läväyttää totuuden - Tästä syystä keskeytti Farmi-kuvaukset
Riikon toiminta hämmensi... Kuvataiteilija teki yllättävän päätöksen ja halusi lopettaa Farmi Suomi -leikin kesken. Rii191039