Jopa otti aikaa

hytinäx1

Saa sanoa kokonainen työpäivä meni katsellessa lento-juna yhteyksiä, aikatauluja, hintoja, vuokra-autohintoja ja verrata hotellihintoja. Etsiä tapahtumia ja lippujen hintoja. Taitaapa olla viimeinen kerta kun tulen käymään Suomessa, on tuo omatoimi matkailun yhteensovittaminen aika työlästä.

11

184

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simsalapimp...vaan

Oletpa outo tapaus; ja köyhäkinkö?
      Meille joustaville ihmisille ei tuota mitään vaikeusia varata ja maksaa lento-laiva-bussi-risteily mitä vaan lippuja hetkessä.
      Itse kun alan säätämään jotakin, se on max puoli tuntia kun liput on varattu ja maksettu sekä printattuna kädessä, sekä vahvistettuna meilissä ja puhelimessa.

• hytinäx1

No eihän siinä itse ostossa menekään juuri mitään aikaa, kun on vaan korttitunnukset käsillä, mutta se kuinka sovittaa aikataulut jatkoyhteyksiin että ne sopivat yhteen. Ei kait sitä voi lähteä tuhansien kilometrien päähän katsomatta yhteyksiä kunnolla, kun jatkoyhteydetkin menevät kesä-aikaan. En minä millekään risteilylle ole tulossa tai menossa. Lentoliput on ostettu, hotelli maksettu, nyt täytyy vielä tilata viikonloppuauto , junaliput on vielä maksamatta.
        Tähän matkaan upposi vähintäinkin veronpalautukset , tähän mennessä auton lentokentän parkkiin jättäminen, matkat ja hotelli ovat maksaneet jo noin 800 euroa.

• hytinäx1 kirjoitti:

No eihän siinä itse ostossa menekään juuri mitään aikaa, kun on vaan korttitunnukset käsillä, mutta se kuinka sovittaa aikataulut jatkoyhteyksiin että ne sopivat yhteen. Ei kait sitä voi lähteä tuhansien kilometrien päähän katsomatta yhteyksiä kunnolla, kun jatkoyhteydetkin menevät kesä-aikaan. En minä millekään risteilylle ole tulossa tai menossa. Lentoliput on ostettu, hotelli maksettu, nyt täytyy vielä tilata viikonloppuauto , junaliput on vielä maksamatta.
        Tähän matkaan upposi vähintäinkin veronpalautukset , tähän mennessä auton lentokentän parkkiin jättäminen, matkat ja hotelli ovat maksaneet jo noin 800 euroa.

Miksi tehdä noin monimutkaiseksi lentojen, vuokra-autojen ja junien kanssa, kun sinulla on auto?
        Tilaat laivapaikan ja ajelet Tukholmaan, lastaat autosi laivaan ja painut hyttiin nukkumaan. Kun heräät, niin olet Turussa ja ajelet minne nokka näyttää ilman aikatauluja jatkoyhteyksistä.

• hytinäx1
        Tellukka kirjoitti:

Miksi tehdä noin monimutkaiseksi lentojen, vuokra-autojen ja junien kanssa, kun sinulla on auto?
        Tilaat laivapaikan ja ajelet Tukholmaan, lastaat autosi laivaan ja painut hyttiin nukkumaan. Kun heräät, niin olet Turussa ja ajelet minne nokka näyttää ilman aikatauluja jatkoyhteyksistä.

En jaksa ajaa enää yksin niin pitkiä matkoja ja täytyy olla niin valppaana siellä liikenteen seassa. Aikaakin siinä autolla matkustaessa menee vuorokausi yhteen suuntaan , juna lento menee noin 8 tunnissa yhteensuuntaan.

• hytinäx1 kirjoitti:

En jaksa ajaa enää yksin niin pitkiä matkoja ja täytyy olla niin valppaana siellä liikenteen seassa. Aikaakin siinä autolla matkustaessa menee vuorokausi yhteen suuntaan , juna lento menee noin 8 tunnissa yhteensuuntaan.

Hooh!
        Katsotaas nyt

""" MED BIL
        Vägsträckorna distans är från Helsingborg till Stockholm 556 kilometer.
        Körtiden upskattas till 5 timmar 41 min."""

• hytinäx1
        Tellukka kirjoitti:

Hooh!
        Katsotaas nyt

""" MED BIL
        Vägsträckorna distans är från Helsingborg till Stockholm 556 kilometer.
        Körtiden upskattas till 5 timmar 41 min."""

;)) niin ja sitten sama ja vähän enemmän vielä Suomen puolella jossa joutuu körötteleen kahdeksaa kymppiä keskivauhtinopeutta. olis postiluukku täynnä ylinopeussakkoja kun tulisin kotiin.

• tupeeta.nostan
        hytinäx1 kirjoitti:

;)) niin ja sitten sama ja vähän enemmän vielä Suomen puolella jossa joutuu körötteleen kahdeksaa kymppiä keskivauhtinopeutta. olis postiluukku täynnä ylinopeussakkoja kun tulisin kotiin.

Mä ajan pitkiä matkoja ja ei enää vanhempana jaksa kuten muinoin.

• hytinäx1 kirjoitti:

Missäs se vuokra-auto sitten tulee kuvaan mukaan, minkä hintoja tutkit?
        Ei ne peltipoliisien silmäniskut taida aiheuttaa sakkolappuja ruotsalaisille autoille. Ei meille ole koskaan tullut vaikka ovat meitä ahkerastikin kuvanneet.

Minusta kaikkein stressaavinta matkustellessa on kaikkien aikojen täsmääminen. Mitä vähempi niitä on, sen parempi. Jos yksi rakkine syystä tai toisesta on myöhässä, niin siinä menee aina jatkoyhteyksille ehtiminen täpärälle vaikka olisi mielestään varannut hyvästikin aikaa vaihtoon, jos silti ehtii olenkaan vaikka juoksisi läkähdyksiin asti.

• hytinäx1
        Tellukka kirjoitti:

Missäs se vuokra-auto sitten tulee kuvaan mukaan, minkä hintoja tutkit?
        Ei ne peltipoliisien silmäniskut taida aiheuttaa sakkolappuja ruotsalaisille autoille. Ei meille ole koskaan tullut vaikka ovat meitä ahkerastikin kuvanneet.

Minusta kaikkein stressaavinta matkustellessa on kaikkien aikojen täsmääminen. Mitä vähempi niitä on, sen parempi. Jos yksi rakkine syystä tai toisesta on myöhässä, niin siinä menee aina jatkoyhteyksille ehtiminen täpärälle vaikka olisi mielestään varannut hyvästikin aikaa vaihtoon, jos silti ehtii olenkaan vaikka juoksisi läkähdyksiin asti.

No siellä paikanpäällä täytyy päästä yhteen sun toiseenkin paikkaan aivan omaan tahtiin ja välimatkat ovat pitkät, sen takia täytyy ajoneuvo vuokrata muutamaksi päiväksi.

• hytinäx1 kirjoitti:

No siellä paikanpäällä täytyy päästä yhteen sun toiseenkin paikkaan aivan omaan tahtiin ja välimatkat ovat pitkät, sen takia täytyy ajoneuvo vuokrata muutamaksi päiväksi.

Jos kerrot ilmansuunnat mistäpäin Ruotsista lähdet ja minnepäin Suomea aijot. Pystyn orientoitumaan ongelmaasi.

Suomessa kesäajonopeudet valtateillä ovat 100Km/h ja moottoriteillä 120/h.

Olen ajanut Ruotsin läpi enkä ole huomannut eroja keskinopeuksissa.

Niin voihan olla, että jos halajat jonnee Takahikiälle tiettömien taivalten taakse kärrypolkuja pitkin se saattaa rasittaa ruotsalaista turistia 😂

• Keskinopeuksia kesällä (sekä Suomessa että Ruotsissa) hidastavat tietyöt. Me ajettiin hiljakkoin Naantalista Tampereen ja Kuhmoisten kautta Jämsään ja Mäntän ja Parkanon kautta takaisin laivalle Naantaliin. Tiet olivat keskimäärinhyvässä kunnossa ja riippuen hieman vuorokaudenajasta (tietyöt ovat menossa vain päiväsaikaan) , kohtalaisen nopeita.
      Turusta (tai Naantalista) Jämsään meillä meni noin kolme ja puoli tuntia, pysähdyimme kahville Pentinkulmassa, Urjalassa (vakio stoppi sillä reitillä) ja ajelimme sallittuja nopeuksia vauhdinsäädöllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      810
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      595
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      532
    Aihe