Mikä on vialla jehovantodistajilla ?

KILLTHEJEHOVAT

Miksi jehovantodistajat manipuloivat lapsiaan ? Hirveätä .

15

260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manipuloinnin_syy

Siksi, että he eivät tunne uskontoa, jota edustavat, ja haluavat lapsistaankin jehovantodistajia.

• PertunPekka

Asiantuntijat puhuvat mielenhallintamenetelmistä.
      Maallikot aivopesusta.
      yhden totuuden liike, iskulause "meillä on totuus" tarkoittaa lahkolehti vartiotornia, eikä haittaa vaikka se on ristiriitainen (todistaja katsoo, ettei vielä ymmärrä tai että uusi vartiotorni kertoo) tai muuttuva (vartiotorni itse sanoo että se on kirkastuvaa valoa).
      Mustavalkoinen maailmankuva, me hyvät - muut pahat.
      Todistajat pidetään jatkuvassa työn askareessa ettei aikaa jää ajatteluun. Todistajain tulee olla vähintään kaksittain, valvomassa toisiaan, ja ajatelurikoksesta, vartiotornin epäilemisestä on käräytysvelvollisuus pomolle.
      Johtoa ei koskaan saa kyseenalaistaa (sanoo itse olevansa jehovan kanava)

• yhb12

Jospa minä sitten kuvailisin Pertun Pekan uskonnon . Kokemus kertoo, ettei ole minkäänlaista mielenhalliinta, kokouksissa kaikki mahdollista, aivoja ei ole koskaan pesty, ne on täynnä vanhaa hapatusta. Ei yhdenkään totuuden liike. Täysin riemunkirjava maailmankuva, siihen mahtuu kaikki Nikeassa päätetyt epäraamatulliset opit. Ahkeduudesta en osaa sanoa, se on muuten hyve, ei kauheasti tarvitse tehdä mitään, kunhan ehtii tänne kirjoittelemaan omia arveluitaan 10 kertaa vuorokaudessa. Ei kä tarvitse yhtäkään todistustyössä, kun ei sitä tehdä. Jeesuskin lähetti muuten kaksittain, ja ainahan se on turvallisempaa mennä kaksittain, joten vääristelet tahallisesti, tai ei ole asiasta oikeaa tietoa. En tiedä teidän johdon tottelemisesta, mutta se näyttää muuttuvan aika tiheään jostain syystä.
      Jehova ja seurakunnan pää Jeesus ja heidän opetuksensa ovat muuttumattomia, niihin ei vaikuta, mikä käsitys maailmassa kulloinkin on suosittu.

• Pekkaspäivätjeeee

"En tiedä teidän johdon tottelemisesta"
        -Mikset, vaikka pekan itsensä sanot tuntevasi.

Ei tuo "mielenhallinta" ole Pekan keksintö. Se on psykologien selitystyö, kun ihmetyttää erityiset lahkopiirteet ja lahkolaiselämänmeno yleensä. Siellä on paljon esim. reaktioita jotka ovat kummallisesti normaalista poikkeavia.
        Siitä on kirjoitettu kirjoja.

• yhb12

Eihän Pekkakaan tunne minua, mutta kirjoittelee mielipiteitään uskonnostani ja asiantuntiajana tiedän, että ne eivät pidä paikkaansa. Sen verran olen tutustunut hänen kirjoitteluunsa, että luulen tietäväni, keitä hän edustaa.
      Kirjoja kirjoitellaan kaikenlaisista asioista. Kokemuksesta tiedän, että Raamatun opetus on aina tarkoitettu meidän parhaaksemme. Useinmiten ongelmat tulevat muualta.

• <>Eihän Pekkakaan tunne minua, mutta kirjoittelee mielipiteitään uskonnostani ja asiantuntiajana tiedän, että ne eivät pidä paikkaansa. ><

Mutta sen vertaa asiantuntijana et halua valottaa asiaa, vaan jätät mahdollisuuden muille:

<>Asiantuntijat puhuvat mielenhallintamenetelmistä.
        Maallikot aivopesusta.><

Uskonnollisiin kultteihin liittyy nimenomaan mielenhallinta, kerrotaan hyvin tarkkaan mitä mistäkin asiasta tulee ajatella ja opetuksen kyseenalaistaminen johtaa ongelmiin.

<>yhden totuuden liike, iskulause "meillä on totuus" tarkoittaa lahkolehti vartiotornia, eikä haittaa vaikka se on ristiriitainen (todistaja katsoo, ettei vielä ymmärrä tai että uusi vartiotorni kertoo) tai muuttuva (vartiotorni itse sanoo että se on kirkastuvaa valoa). ><

Vasta 1950-luvulla Vt-seura myönsi sen tosiasian, että se edustaa uskontoa, jonka jälkeen jehovantodistajat (ja silloiset nk. hyvän tahdon ihmiset) esitetiin tosi uskonnon edustajina, joilla on ainoa oikea totuus, kaikki muut (n. 99,9 %) ovat tuhottavia. Tosi-etuliite otettiin tuolloin käyttöön myös uskonto-sanan yhteydessä.

<>Mustavalkoinen maailmankuva, me hyvät - muut pahat. ><

Jos kaikki muut tapetaan pian kohtaavassa maailmanlopussa, niin ei siinä harmaasävyjä ole.

<>Todistajat pidetään jatkuvassa työn askareessa ettei aikaa jää ajatteluun. ><

Mikään ei koskaan riitä, aina voi tehdä enemmän.

<>Todistajain tulee olla vähintään kaksittain, valvomassa toisiaan, ja ajatelurikoksesta, vartiotornin epäilemisestä on käräytysvelvollisuus pomolle. ><

Tuo kaksittain kulkeminen koskee käytännössä pääasiassa vanhimpia, jotka lähetetään paimentamaan ns. kovaa luuta. Käräytysvelvollisuus on sen verran kova, että "Aika puhua - milloin(tjsp)" -artikkelissa velvoitettiin jehovantodistaja jopa rikkomaan lakia. Kyttääminen on ollut arkea sen jälkeen kun nykyisenmallinen erottaminen omaksuttiin 1950-luvulla.

Kastettu jehovantodistaja voi kulkea ovilla yksinkin, vaikka harvinaisempaa se on.

<>Johtoa ei koskaan saa kyseenalaistaa (sanoo itse olevansa jehovan kanava) ><

Edes hankalia kysymyksiä ei tule esittää jos haluaa olla hyvää pataa seurakunnassa.

Korjaa ihmeessä jos katsot olevan syytä, vertaillaan sitten perusteita mielipiteille, mutta Vt-materiaalilla tästä eteenpäin.

• Jälkikasvun painostaminen liittyy uskontojen yleiskuvaan ihan jo tutusta luterilaisuudestamme jossa kastetaan vauvoja, jehovantodistajat kastavat lapsia nuorempina kuin kuin luterilaiset ehtivät lapsiaan konfirmoimaan. Lasten usuttaminen vanhempiensa dogmiin on sisäänrakennettu useimpiin uskontoihin.

Kisa on maksavasta jäsenistöstä, joten merkittävää muutosta ei ole näköpiirissä.

• yhb12

Sen verran vastaan, etten kuulu mihinkään uskonnolliseen kulttiin, joissa on mielen hallintaa. Ja jos Raamatun neuvojen noudattamista pidetään mielenhallintana, niin se on ihan ok. Omaa mieltäsi vaikuttaa hallitsevan todistajien mustamaalaaminen. Ja onhan jokaiselle, jotkut asiat tärkeimpiä ja meille Raamatun tutkiminen ja halu ymmärtää ja noudattaa sitä. Jos näet sen mielenhallintana, ei voi kuin valittaa. Meitähän käsketään Raamatussa rakastamaan Jumalaa koko sydämellä , mielellämme ja voimallamme.
      Ja meille myös opetetaan, että jokainen tekee sen mukaan kun omat voimat sallivat, Jumala näkee meidän sydämentilan, ja se ratkaisee, mitä on sydämessä. Vaikutin ja halu täytyy olla oikeat. Se ei merkitse mitään, vaikka tekisimme miten paljon tahansa, jos se ei tule sydämen halusta. En tiedä, mitä vertailua tarkoitat, sinähän jo näytät tietävän asiat kirjoittelusi perusteella. Mikä on epäselvää ja salaista, mikä pitäisi tuoda esiin. Senkin vuoksi on turha kirjoittaa mitään kun kuitenkaan et välitä siitä ja vääntelet asiat oman mielesi mukaan. Jos on jotain epäselvää, meillä on kaikenkattava tietopaketti netissä. Vaikka enkeli taivaasta tulisi sanomaan, että olet väärässä todistajien suhteen, niin jatkaisit oman kaunasi kantamista.

• <>Sen verran vastaan, etten kuulu mihinkään uskonnolliseen kulttiin, joissa on mielen hallintaa. ><

Miten määrittelet itsellesi mielenhallinan sekä kultin, siis molemmat erikseen?

<>Ja jos Raamatun neuvojen noudattamista pidetään mielenhallintana, niin se on ihan ok.><

En tiedä kenenkään esittäneen tuollaista. Ongelma kumpuaa lähinnä raamatullisuusväitteistä, joita ei kyetä Raamatulla perustelemaan ja pahimmillaan ei edes yritetä.

<> Omaa mieltäsi vaikuttaa hallitsevan todistajien mustamaalaaminen.><

Olen valmis oikaistavaksi, miksi et tee sitä?

<>Ja onhan jokaiselle, jotkut asiat tärkeimpiä ja meille Raamatun tutkiminen ja halu ymmärtää ja noudattaa sitä. Jos näet sen mielenhallintana, ei voi kuin valittaa.><

Turha kieriskellä tuossa, lähde kesksuteluun yksityiskohdista, vaikka vuoden 1914 profeetallisuudesta.

<>Meitähän käsketään Raamatussa rakastamaan Jumalaa koko sydämellä , mielellämme ja voimallamme.><

Jehovantodistajan on rakastettava Vt-seuraa, koska ilman sen selityskirjallisuutta ei voi ymmärtää Raamattua. Tämä oli jo Russelin dogmi ja se on voimassa edelleen.

<>En tiedä, mitä vertailua tarkoitat, sinähän jo näytät tietävän asiat kirjoittelusi perusteella. ><

Tarkoitan väittämien perustelua Vt-seuran materiaalilla ja tottamoosen tunnen jehovantodistajuuden, koska minut on siihen kasvatettu jo vajaa seitsemän vuosikymmentä sitten.

<>Mikä on epäselvää ja salaista, mikä pitäisi tuoda esiin. Senkin vuoksi on turha kirjoittaa mitään kun kuitenkaan et välitä siitä ja vääntelet asiat oman mielesi mukaan.><

Älä viitsi selitellä, esitä mitä olen esittänyt väärin ja katsellaan Vt-materiaalin valossa mikä on todellisuus.

<>Jos on jotain epäselvää, meillä on kaikenkattava tietopaketti netissä.

Just joo, katoat netin selän taakse. Nostin tuon 1914-kysymyksen esille samasta syystä ja etenkin kun jw.org ei selitä ristiriitaa jonka toin esille.

<>Vaikka enkeli taivaasta tulisi sanomaan, että olet väärässä todistajien suhteen, niin jatkaisit oman kaunasi kantamista. ><

Kaunaan viittaaminen on argumentointivirhe ja taivaan enkeleistä ei ole näyttöä, joten voi yhtä hyvin esittää, että vaikka Joulupukki Korvatunturilta tulisi sanomaan...

Eli esitä mitä olen esittänyt virheellisesti ja jatkamme siitä.

• helppokysymyseipalkintoa

"Sen verran vastaan, etten kuulu mihinkään uskonnolliseen kulttiin, joissa on mielen hallintaa."

Sepä olisikin, jos törmäisin mielenhallintaa käyttävän uskonnollisen kultin jäseneen, joka itsekin katsoo kuuluvansa mielenhallintaa käyttävään uskonnolliseen kulttiin.

Jos scientologilta, hare krishnalta tms. kysytään, kuuluuko hän mielenhallintaa käyttävään uskonnolliseen kulttiin, mitä arvelet hänen vastaavan?

• <>Jos scientologilta, hare krishnalta tms. kysytään, kuuluuko hän mielenhallintaa käyttävään uskonnolliseen kulttiin, mitä arvelet hänen vastaavan? ><

Olettaisin samalla tavalla kuin Jonestownin ja Wacon porukka olisi pääosin vastannut jälkikäteen.

• Tukaijatkatar

yhb12 17.7.2017 18:13

"Eihän Pekkakaan tunne minua, mutta kirjoittelee mielipiteitään uskonnostani ja asiantuntiajana tiedän, että ne eivät pidä paikkaansa"
      -Mutta kirjoituksestasi en löydä yhtään oikaisua.

"Sen verran olen tutustunut hänen kirjoitteluunsa, että luulen tietäväni, keitä hän edustaa"
      Hyvä että kirjoitit sen asianomaiselle foorumille etkä tänne, kun se on sinulle tärkeää.

" Kokemuksesta tiedän, että Raamatun opetus on aina tarkoitettu meidän parhaaksemme. "
      Kokemus päinvastoin kertoo, että ennustukset, paitsi epäonnistuvat, osoittavat vartiotornin hylättäväksi, 5 Moos. 18:20-22. Jumalan rangaistuksenkin saat Ilm. 20:10 lukaisemalla tietää.
      Opit tarvitsee hyvin usein hylätä ja kirjoittaa uusiksi. Niin, niille on omat lahkoslangisanansakin, "vanha valo" ja "uusi valo"

"Useinmiten ongelmat tulevat muualta."
      En pyydä kertomaan vaikeita asioita. Mutta kristityillä on Raamattu, muistutan.

• cbm

Eipä uskoisi, kun lukee tätä soopaa, paremmin tulee mieleen toopet savotalla, niin pehmeät puheet.

• ylhäältätulevaviisaus

On ilo nähdä nuorten suuret joukot Jehovan kansan keskuudessa, jotka luottavat Jehovaan ja toimivat innokkaasti sanoman viemisessä ja osallistuvat kokouksiin vastaamalla kysymyksiin ja pitävät rohkaisevia esityksiä. Tiedämme, että Jehova katselee heitä iloa tuntien ja siunaa heidän toimiaan.
      Muistamme nuoren Daavidin, joka meni raskaasti aseistetun Goljatin eteen vain lingon kanssa. Goljat piti häntä pilkkanaan, mutta Davidin apuna oli paljon suuremmat voimat. Hän luotti Jehovan apuun ja voitti tuon valtavan kolmimetrisen jättiläisen.
      Mekin tiedämme, että Jehova siunaa nutkin nuoria innokkaita palvelijoitaan, joita on miljoonittain seurakunnissa ympäri maailman. Kun ikää alkaa tulla lisää ja voimat alkavat hiipua, voimme luottaa sanoihin, jotka Jesaja kirjoitti muistiin. Ensin luku 40:29 "Hän antaa väsyneelle voimaa ja sille, jolla ei ole dynaamista energiaa, hän antaa täyden väkevyyden runsaana." Jae 31: " Mutta Jehovaan toivonsa panevat saavat uutta voimaa. He kohoavat siivilleen kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy."

• <> Tiedämme, että Jehova katselee heitä...><

Jos tietää jotain, niin kykenee silloin myös perustelemaan väitteensä, eli millaiseen näyttöön tuo mainitsemasi tieto perustuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3815
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1444
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      312
      1236
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      60
      1165
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1120
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1075
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      885
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      828
    Aihe