Viinan viemää

Sonnintekijä

Voiko kukaan ymmärtää tätä tuskaa.
Olen työtön sontaseppo ja elän toimeentulotuen turvin. Asun betonisessa neukkukuutiossa,enkä koskaan tule saamaan hyvin palkattua siistiä sisätyötä, tutkintoa , omaa asuntoa tai edes perhettä.
Vaatteeni ja kodin elektroniikka ovat kirpputorikamaa. Pelkona joutuminen ilmaistyövoimaksi tai terveyssyistä laitoshoitoon. Elämäni tulee olemaan samanlaista aina aikaiseen hautaan saakka. Turrutan ahdistusta oluella, sillä lääkärit eivät kirjoita bentsoja ahdistukseen. Nuorena keskityin juomaan olutta ja pelaamaan tietokonepelejä opiskelun sijaan. Nyt olen pian 40 ja elämässä vain tietokoneromut, pelit ja tissuttelu. En voi mitenkään nousta tästä surkeudesta koskaan.... vain olut auttaa.
Kuljen vanhoissa vaatteissa ja asun vanhojen romujen keskellä neukkukuutiossa. Ei tutkintoa, ei työtä, ei tyttöystävää ainoastaan krapula, ylävatsakivut, ripuli, rahapula ja ahdistus riesanani.

15

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nominätässämoi

      Keripukkeja riittää.

      • Tissuttajiamyös

        Ainiin jja *Unohtui


      • Anonyymi

        Totta. Kirjoitus on todella osuva monelle, kuin päivän horoskooppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kirjoitus on todella osuva monelle, kuin päivän horoskooppi.

        Tuo on jokaiselle oma valinta.


    • AAapina

      Lopeta alkoholinkäyttö ja parin vuoden päästä fyysinen ja henkinen terveys palautunut.
      Olet päivittänyt ammattitaitosi tai hankkinut kokonaan uuden. Olet mukana työelämässä, hankit ja pidät huolta itsestäsi.
      Viiden vuoden päästä taloutesi on kohentunut ja vietät tyttöystäväsi kanssa miellyttävää elämää, ajelet uudella autolla, asut tyylikkäästi ja matkustelet. Kunhan vain lopetat sen dokaamisen ja pysyt täysin raittiina pari vuotta, etkä haaveile kohtuukäytöstä, sillä asut neukkukuutiossa kaljoitellen, koska kohtuukäyttö ei koskaan onnistunut sinulta.

      • nominätässämoi

        Utopististä höpinää tuollainen...


    • mylvivä_sontasonni

      len toimeentulon asiakas ja rahat riittää kiljuun joskus kaupan olueen.
      Ongelma että kelan lääkekorvaukset pienenivät eikä terveyskeskuksen lääkäri kirjoita bentsoja.
      Olen siis ilman rahaa ja kova työ pysyä kiljulla kännissä. Sitten sekakäyttäjänä örveltänyt asiani ja vihaan tavallisia duunareita ja hyvin toimeentulevia koska he eivät ole sössineet asioitaan kuin minä. Sosiaalitädit yrittää väkisin saada minua hoitoon ja evätä tuet ja asunnon koska ryyppään. Onko teillä
      Muilla palstalaisella samanlainen tilanne. Sen yhden tyypin videoista näkyy samanlainen äijä kuin minä.
      Mongertava puhe ja peilissä tutut kasvot.
      Olenko taas ottanut liikaa bentsoja vai mitä myivät marketin takana niin tuttu naama videolla

    • Anonyymi

      Pelko pois, nykyinen hallitus myönsi juuri miljardilisäyksen sosiaalilisiin, kuntoutukseen jne.

      Maksajana 1hoitsu & co . Naraututtaa ja naurattaa. Nostakaa niitä työpäivien pituutta,niin tuottavuus nousee hoitsulla :D

      Asd

    • Anonyymi

      Sieltä sinä nouset! Vain sinä voit tehdä sen, ja onnistut, alat ajatella mitä haluat ja nouset sieltä. Kohta unelmasi ovat totta.

      • Anonyymi

        Tämä myös ehtaa kamaa. Näillä tekniikan vuosikymmeninä helpottaa paljon yhteiskuntaan sopeutumisessa, jos jättää mytomaanisten viestien levittämiseen netissä vähemmälle.
        Kas kun itsensä kurjaksi tekeytisellä on myös surkea varjopuolensa, hyvän vaimon tekemä työ kodin puhtaana ja siistinä pitämisessä.
        Tuollaiset kirjoitukset tavallaan lyttäävät pyyteettömän vaimon työn maan rakoon yhteisen kodin hyväksi.
        > 1x2 1x2 <


    • Anonyymi

      Olen myös zontasepo. Hevostelu on lystikästä, päivät kuluvat parsakaalia napostella ja kiljua juoden. Vessan putket menivät tukkoon jo 5 kk sitten ja sotku on melkoinen.

      Asd

    • Itse olen nelikymppinen, on tutkinto, asunto ja auto. Töitäkin oli joskus. Join, mutta en työpaikkojani saati sitten naisiani. Jossain vaiheessa vain lakkasin olemasta kiinnostava niin naisten kuin työnantajienkin silmissä.

      Nyt elämäni on aloittajan kuvailemaa, vaikka neukkulähiössä sen itseäni ympäröivän kuution omistankin. Tai paremmin sanottuna, olen sidottuna siihen kiinni, kunnes saan jonkun maksamaan sen huolimisesta itselleen.

      • Anonyymi

        Jännä homma, kun itse lakkasin 15-17 vuotta sitten täysin välittämästä mitä muuta ihmiset minusta ajattelevat, olinkin yht'kkiä todella mielenkiintoinen kaikkien mielestä. Outo homma.


    • Anonyymi

      Minä join myös mutta... ihmettelin kun heräsin yöllä jonkinlaiseen stressiin tai ahdistukseen.
      Jonkin aikaa hereillä ja sitten uudestaan nukkumaan.
      Vasta paripäivää sitten laitoin hakusanaksi alkoholi ja masennus.
      Yllätys!
      Alkoholi aiheuttaa masennusta ja ahdistusta. Ruokkii oikein tuota aluetta.
      Kukaan ei ollut koskaan kertonut minulle, että viina voi tehdä tuollaista.
      Miksei? Miksei alkossa ole taulua jossa kerrotaan, että viina aiheuttaa ahdistusta ja masennusta?
      Olin kauhuissani ja nyt lopetan kokonaan. Niin hirveät fiilikset tuli.
      Jotenkin tunsi itsensä huonoksi ja syylliseksi samalla kun ahdistus hiipi päälle.
      Järkyttävää minusta, mutta onneksi löysin tuota tietoa. Ihmettelin jo paljon aikaisemmin tuota mutta en arvannut ollenkaan että se on noin.
      Alkoholi onkin todella vaarallista myrkkyä elimistössäni ja vaikuttaa psyykkeesen tosi yllättävästi.
      Kerron tämän siksi että olin helpottunut löytäessäni tiedon.
      Jaan sen mielelläni muillekin. Ole hyvä vaan. Vapaasti voi jakaa eteenkin päin.

    • Anonyymi

      " Nuorena keskityin juomaan olutta ja pelaamaan tietokonepelejä opiskelun sijaan. "

      AUTS!

      Nyt osui ja upposi.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe