Masentaa ja tekee mieli lopettaa koulu

masentunutnuori

Eli oon amiksen ekalla ja oon niin masentunut, etten kestä enää. Heti kun tuun koulusta kotiin nii purskahdan vaan itkuun. Odotin, että saisin uudesta koulusta kavereita, mutta vitut, tosin kouluakin ollu vasta viikko. Mutten kestä yksinäisyyttä.

Ja vähän taustatietoa että mun masennus alko lievänä 7.luokalla ja 8.luokan lopulla se on ollu pahana aina tähän päivään asti. 2 kertaa oon tehny masennustestin terkkarilla ja psykiatrisella sairaanhoitajalla, mutten tietääkseni ole edes saanut sitä diagnoosia?? En tiiä.. Yläasteella ramppasin nuorisopsykiatrisella ja söin lääkkeitäkin puoli vuotta.

Nyt tuntuu, etten jaksa enää elämää yhtään. Voisin vain lopettaa koulut, alkaa työttömäksi ja narkkaamaan.

2

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienäänuori

      Älä ala narkkaamaan ja vaan hae apua ja yritä käydä siellä koulussa. Se antaa ohjelmaa ja sisältöä päivääsi. Ja ajan myötä saat vielä sosiaalisiakin kontakteja. Kirjoitte kuulumisiasi.

    • Hei,

      Sinun on mahdollista saada apua ja tukea monelta eri taholta. On olemassa erilaisia auttavia tahoja, joista voi halutessaan hakea keskusteluapua ja vertaistukea. Ulkopuolinen tuki voi olla hyvä voimavara ja helpottaa jaksamista.

      Apua voi saada netin välityksellä, puhelimitse tai kasvokkain. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, www.tukinet.net. Tukinetistä saat halutessasi itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit keskustella kahden kesken. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Jos haluat keskustella tilanteestasi mieluummin soittamalla, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2386
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1434
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      113
      1141
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. Mikä elokuva kuvaa ikävöityä henkilöä ja sinua?

      Otsikossa aloitus.
      Ikävä
      50
      674
    Aihe