Sanoiko Jeesus näin?

MitäJeesusSanoisi

Sanoiko Jeesus näin: Houkutelkaa Filistealaisia, Amalekilaisia ja kaikkia muukalaisia maahanne; Elättäkää heitä kotonanne koko heidän loppuikänsä; Älkää välittäkö siitä, vaikka he pahoinpitelisivät teitä tai ryöstäisivät teiltä tai raiskaisivat teidän tyttäriänne tai vaimojanne; Kristityn tehtävä on rakastaa muukalaista.

Eipä tainnut sanoa.

Onkohan näillä punaviherpiispoilla jo ihan oma versio raamatusta?

20

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus käski rakastaa vihollistakin jos Raamattu pitää paikkansa. VT:n Jumala suoritti kansanmurhia jos Raamattu pitää paikkansa.

• Tarkoitatko, että Jeesus käski Jumala?
        Minä olen aina ymmärtänyt, että Jeesus puhui ihmisile nuo sanat.

• JumalaItseMuuttiLakia
        usko.vainen kirjoitti:

Tarkoitatko, että Jeesus käski Jumala?
        Minä olen aina ymmärtänyt, että Jeesus puhui ihmisile nuo sanat.

Jumala teki sen itse. Jeesus, joka Poika ja Jumala, mutta ei sama kuin Isä eikä Pyhä Henki, muutti lakia. Jumla ensin sanoi "vihatkaa vihamiehiä" mutta sitten Jumala muutti lain muotoon "rakastakaa vihamiehiä".

• JumalaItseMuuttiLakia kirjoitti:

Jumala teki sen itse. Jeesus, joka Poika ja Jumala, mutta ei sama kuin Isä eikä Pyhä Henki, muutti lakia. Jumla ensin sanoi "vihatkaa vihamiehiä" mutta sitten Jumala muutti lain muotoon "rakastakaa vihamiehiä".

Jumala tai Jeesus eivät kirjoittaneet tai sanoneet käskyjään toisilleen vaan ihmisille 🤓

• JumalaMuuttiLakia
        usko.vainen kirjoitti:

Jumala tai Jeesus eivät kirjoittaneet tai sanoneet käskyjään toisilleen vaan ihmisille 🤓

Miten kaksi ristiroitaista käskyä "vihaa vihamiestäsi" ja "rakasta vihamiestäsi" voi olla sitten yhtäaikaa voimassa, jos uudempi ei kumonnut vahaa? Tuskin rakastamine tarkoittaa vihaamista tai vihaaminen tarkoittaa ralastamista.

• JumalaItseMuuttiLakia kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua Jumala sanoo "vihatkaa vihamiehiänne"?

• Kristitty.net kirjoitti:

Juutalaisten perinnäissääntö käskee vihaamaan vihollista.

• Syötettyänne ja juotettuanne filistealaiset saatte korvatillikan heiltä. Tällöin tulee kristinuskonharhaisen kääntää toinen poski läimäytettäväksi.

Edelleen on hyvä polvistua ja ottaa poskeen. Se, jos mikä, osoittaa kristillistä rakkautta.

Aloitus on kaikkea mielikuvitusjeesuksen opetusta vastaan.

• jääköönMik
        Kristitty.net kirjoitti:

Luepa esim. Matteus 5:43-48

• jääköönMik kirjoitti:

Luepa esim. Matteus 5:43-48

"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'." Mt. 5:43

Olette kuulleet sanotuksi, vihaa vihollistasi, mutta missään kohtaa Raamattua ei Jumala käske meidän vihata vihollisiamme.

• Ja tällainen aloitus on vain kiusantekoa. Mitä se on, mitä haluat oikeasti sanoa?

• Juuri näin, usko.vainen ja kumppanit ovat varsinaisia kiusantekijöitä ja tämäntyyppisten aloituksien tehtailijoita.

• Jeesus sanoo näin... Matt.5 : 38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
      39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
      40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
      41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
      42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
      43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
      44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
      45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
      46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
      47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
      ----
      Ja näin.... Matt. 10: 28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

• Jeesus sanoi että tehkää KAIKISTA kansoista opetuslapsiani. Koskee siis myös Filistealaisia, Amalekilaisia ja kaikkia muukalaisia. Ei tekis pahaa aloittajallekaan eikä muille palstakeisarin perskärpäsille.

• EräsLaulunen

Laulussa sanotaan näin:

SPR:n tädit saa,
      elämä on ihanaa.
      Yötä päivää vokeissa nyt jo painetaan.
      Hommat liikaa seisoi kai,
      salaa joku masturboi,
      Sitä ei nyt suvaittu, vaan pantiin toimimaan.
      Yössä hiljaa hiivittiin,
      vaatteet päältä riivittiin.
      Avustajat – miehet, naiset – kaikki sekaisin.
      Kumi ei ees käryä,
      vaan kaikki paljaallaan
      mustat miehet jakaa innoissaan.

täyttää huudot koko maan.
      Mustat miehet vanhat piiat johtaa onnelaan.
      Vokeissa nyt laulu soi,
      ei kukaan enää masturboi.
      Puutteen aika entinen on jäänyt kauas taa.
      Takahuoneen piilossa,
      kohta ollaan kihloissa.
      Vaan kun yö jo vaihtuu, niin uutta testataan.
      Monenmoista herkkua,
      monen moisen maan.
      Tädit hihkuu kaikki innoissaan.

jo siitä lehdet juoruaa.
      Huipulla jo uuden miehen rouvat ratsastaa.
      Ei siihen puutu pappikaan,
      Islamin kai sanomaa.
      Julistavat mustat miehet kukin tavallaan.
      Sen Koraani kai heille soi,
      ja johdatushan tänne toi.
      Kai rukoukset vanhan piian Allah kuulla voi,
      mikä synnissä nyt tehdään,
      se pian jo siunataan.
      Piispan ohjeen mukaan panot suvaitaan.

on syytä laulu lopettaa.
      Jatkoa ei kestä, edes vanha Erkkikään.
      Siispä sanon niks ja naks,
      jospa kaikki muuttuu paremmaks.
      Käsi mustaa kolvia, kun kohti hamuaa,
      ilman jääneet muuten ois,
      turhaan tädit hekumois,
      Ellei autettavat auttaisi nyt omaa auttajaa
      Tapolalta maistuu,
      ikäneidon suu.
      Taivaanrantaan, piirtyy puoli kuu.

• EräsLaulunen mitä halusit kertoa kommentillasi? Että sinusta on kiva halveksia naisia ja teet sen paremmin kuin muslimi? Onnistuit siinä tapauksessa loistavasti.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

EräsLaulunen mitä halusit kertoa kommentillasi? Että sinusta on kiva halveksia naisia ja teet sen paremmin kuin muslimi? Onnistuit siinä tapauksessa loistavasti.

Näinpä. Nämä ne on sitten oikein niitä yhteiskuntamme tukipilareita ja oikeita miesten miehiä jotka kovasti huutavat kyllä muslimien ollessa kyseessä naistenkohtelusta mutta itse omaavat ihan ala-arvoiset jutut.

• EräsLaulunen
        nähty.on kirjoitti:

Näinpä. Nämä ne on sitten oikein niitä yhteiskuntamme tukipilareita ja oikeita miesten miehiä jotka kovasti huutavat kyllä muslimien ollessa kyseessä naistenkohtelusta mutta itse omaavat ihan ala-arvoiset jutut.

Olen nainen ja pidän suvakki "naisia" vastenmielisinä tyrkkyinä.

• EräsLaulunen kirjoitti:

Olen nainen ja pidän suvakki "naisia" vastenmielisinä tyrkkyinä.

Miten eroat niistä, jotka halveksivat naisia? Onko naisten halveksiminen sinusta ihan hieno juttu?
        Hiukan tuntuu hassulta ( kornilta)

• Herättelevä

Ei sanonut niin.

Vaan sanoi että "MENKÄÄ" kaikkeen maailmaan, tehkää heistä jotka uskovat, Kristuksen Jeesuksen opetus lapsia, opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä Hän ja / apostolinsa on sanonut ja opettanut.

Ei ole tarkoittanut eri kielisiä ja kansoja yhdityväksi. Muussa kuin Raamatun UT mukaisuudessa / Hänessä. Jolloin voivat tehdä yhteiseksi hyväksi yhteistyötä. Kukin kansakunnastaan ja kielellisyydestä käsin. Tulkkeja varmaan on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      86
      2247
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      433
      2140
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1442
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1420
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1313
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1065
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1032
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      257
      1023
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      269
      1017
    10. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      15
      952
    Aihe