Seksuaalinen häirintä

yksilesken

Nyt monet julkkikset, yleensä ehtoopuolelle kallistuneet tähdet, ovat ilmoittaneet lehdistölle, että he ovat joutuneet seksuaalisen häirinnän kohteiksi milloin missäkin. Monet taviksetkin ovat puhuneet samansuuntaista. Aina heitä miehet puristelevat taputtelevat ehdottelevat ja käyvät käsiksi. Vähän ihmettelen. Olen asunut nuorena Helsingissä ja ollut miesvaltaisilla työpaikoilla. Baareissa ja kuppiloissa olen notkunut ihan ylitarpeiksi. Jonkun mielestä olen ollut ihan jees ulkonäöltäni. Mutta en ole ikinä kokenut mitään seksuaalista ahdistelua tai muutakaan epämiellyttävää. Ratikoissa, metrossa, busseissa, työpaikoilla olen saanut olla ihan rauhassa. Pitääkö sitten olla vähintään missi, että miehet kopeloiva. Ilmeisesti. Enkä laske näitä juttuja mukaan, jos mies ehdottelee tanssilattialla tai baarissa jotain"mennäänkö meille tai teille" keissiä. Vastaat juu tai ei. Jos annat itseäsi taputella jollain baaritiskillä, se on oma häpeäsi. Miehethän nyt aina vähän kokeilevat. Ainakin omaa viehätysvoimaansa. .Suurin osa seksihäirintäkeskustelusta on täyttä tuubaa.

152

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.häiritään

      Pidän seksuaalisesta häirinnästä kirjoittelua suorastaan tuomittavana silloin kun mahdollinen häiritsijä on kuollut, eikä ole puolustautumassa. Usein asiasta kirjoitetaan julkisuuteen kymmenien vuosien päästä.
      Oma kokemukseni häirinnästä:
      Nuorena oppilaitoksessa yksi nuori mies käpäili meitä kolmea nuorta naista. Pyysimme miehen kämpällemme ja kopeloimme hänet porukalla kunnolla. Kyllä loppui. Opettajalle emme kertoneet.
      N. 30:nä miesvaltaisella työpaikallani oli kolme miestä, jotka eivät kerta kaikkiaan saaneet pidetyksi näppejään kurissa. Kiroilin, löin, siis ihan nyrkillä ja puhuin asiallisesti, mikään ei auttanut. Esimiehelle en koskaan mennyt kertomaan, koska uskoin hänen suhtautuvan juuri niin kuin sinä, "oma häpeä" tai "täyttä tuubaa". Useiden lyöntien jälkeen, viimeksi saksilla, sain touhun loppumaan, yksi loukkaantui niin verisesti, ettei tullut läksiäisiini.
      N. 40nä seuraavassa työpaikassa yksi mies kävi käsiksi, ryntäsi sen jälkeen huoneesta ulos, palasi minuutin päästä takaisin ja pyysi vuolaasti anteeksi. Hän kertoi ettei ymmärtänyt mikä häneen m eni, ja lupasi ettei koskaan toistu. Ei toistunut, en kertonut esimiehelle.

      • Kyllä
        Olen todella ällistynyt, että miehet ovat käyttäytyneet noin törkeästi työpaikallasi. Nyrkkitappelua, saksimatseja ja hirveätä kiroilua. Kolme miestä pörrää jatkuvasti kimpussa ja esimies ei näe mitään. Työpaikkana on ollut joko teurastamo tai nyrkkeilysalin siistijä. Tosin, en ole kuullut näiltäkään työpaikoilta noin kaameata häirintää.


      • Kyllä.häiritään

        Hei Antava.kaula-aukkoko, eikö ole ihmeellistä, että vaikka kerron, miten yritin tosissani torjua käpäilijät, epäilet, että olen itse aiheuttaja. Lujassa on usko ja syyllistäminen, mutta toki tiesin sen itsekin, sen vuoksi en mennyt esimiehelle kantelemaan. Huonekaverini tiesi, koska kävivät siinä käsiksi. Ei kannelleet miehetkään lyöntejäni. En halua paljastaa työpaikkaani, koska 99% heistä oli ihan fiksuja herrasmiehiä.
        Olin pikkusievä, kauniiksikin sanottu, reipasotteinen, urheilijatyyppinen, mieluummin poikamaisvartaloinen, joten ei ollut mitä kaula-aukosta paljastaa. Olen aina pukeutunut nuorekkaan kauniisti, mutta asiallisesti, en milloinkaan seksikkäästi. Vain raskauksien aikana sain olla rauhassa, sentään joku rääpy oli.
        Korjaan vielä, että en lyönyt saksilla verille, tarkoitan henkistä veristä loukkaantumista. Myös tässä saksitappelussa oli työkaveri paikalla. Olen sitä mieltä, että on vain miehiä (ehkä naisiakin), joilla on sairaalloinen, hallitsematon seksuaalisuus, eivätkä saa itseään kuriin.


      • Kyllä.häiritään kirjoitti:

        Hei Antava.kaula-aukkoko, eikö ole ihmeellistä, että vaikka kerron, miten yritin tosissani torjua käpäilijät, epäilet, että olen itse aiheuttaja. Lujassa on usko ja syyllistäminen, mutta toki tiesin sen itsekin, sen vuoksi en mennyt esimiehelle kantelemaan. Huonekaverini tiesi, koska kävivät siinä käsiksi. Ei kannelleet miehetkään lyöntejäni. En halua paljastaa työpaikkaani, koska 99% heistä oli ihan fiksuja herrasmiehiä.
        Olin pikkusievä, kauniiksikin sanottu, reipasotteinen, urheilijatyyppinen, mieluummin poikamaisvartaloinen, joten ei ollut mitä kaula-aukosta paljastaa. Olen aina pukeutunut nuorekkaan kauniisti, mutta asiallisesti, en milloinkaan seksikkäästi. Vain raskauksien aikana sain olla rauhassa, sentään joku rääpy oli.
        Korjaan vielä, että en lyönyt saksilla verille, tarkoitan henkistä veristä loukkaantumista. Myös tässä saksitappelussa oli työkaveri paikalla. Olen sitä mieltä, että on vain miehiä (ehkä naisiakin), joilla on sairaalloinen, hallitsematon seksuaalisuus, eivätkä saa itseään kuriin.

        Vaikka olisit ollut töissäsi bikineissä, niin ei se oikeuta ketään iskemään käpäliään sinuun.
        Ei ole naisen pukeutumisen syytä, jos mies käyttäytyy primitiivisesti.

        "Antava.kaula-aukkoko" vaikuttaa olevan niitä, joitten mielestä naisella pitää olla uimarannallakin burkini tai muuten miehillä on täysi oikeus mennä hipelöimään.


    • En.enää.kelpaa

      Onneksi ikä ja ulkonäkö tekee minut inhottavaksi.

    • Kyllä.häiritään

      Muistan vielä yhden 90-luvulta. Työpaikalle tuli ulkomainen mies, ihan eri tehtäviin kuin minä. Hän oli naisten mies ja vikitteli useita. Yhtenä iltapäivänä hän ilmestyi lähelleni istumaan kun tein töitäni. Istui vain ja katsoi. En sanonut sanaakaan vaan jatkoin työtäni. Istui siinä pari tuntia, lähti kun lopetin itse työpäiväni klo neljän tienoille. Ei enää tullut. Ajattelin että mitäpä minä kieltämään ketään istumasta työnantajan tilassa, vaikkakin omassa huoneessani. Taisi olla hänelle paras kohtelu.

      • älä-purista-kovasti

        Kyllä nuorena oli, esimerkiksi Lauttasaaren ruuhka bussissa aamuisin, jolloin määrätty mies hakeutui aina taakseni ja painoi kaluansa minuun. Poiskaan en voinut jäädä, koska töihin oli kiire.

        Entäs marjametsässä, kun nousin katsomaan, kuka tulee lähelleni, niin eikö`vain mies siinä kikkelit paljaana ja samoin Lauttasaaren rannassa samanlainen tapaus ja kerran porraskäytävässä.

        Onhan nuo inhottavia, mutta muut lähentelyt olen kyllä osannut todellakin eliminoida, kuten äitini aikoinaan nuorena. Häntä oli "häirinnyt" mies, kun hän oli leipomassa, joten hän kaatoi jauhovakan sen miehen päähän! Jotenkin huvittaa, että äitini joutui siivoamaan, mutta oli mieskin lähtenyt ilman siivousta.


      • älä-purista-kovasti kirjoitti:

        Kyllä nuorena oli, esimerkiksi Lauttasaaren ruuhka bussissa aamuisin, jolloin määrätty mies hakeutui aina taakseni ja painoi kaluansa minuun. Poiskaan en voinut jäädä, koska töihin oli kiire.

        Entäs marjametsässä, kun nousin katsomaan, kuka tulee lähelleni, niin eikö`vain mies siinä kikkelit paljaana ja samoin Lauttasaaren rannassa samanlainen tapaus ja kerran porraskäytävässä.

        Onhan nuo inhottavia, mutta muut lähentelyt olen kyllä osannut todellakin eliminoida, kuten äitini aikoinaan nuorena. Häntä oli "häirinnyt" mies, kun hän oli leipomassa, joten hän kaatoi jauhovakan sen miehen päähän! Jotenkin huvittaa, että äitini joutui siivoamaan, mutta oli mieskin lähtenyt ilman siivousta.

        älä-pu
        Olen asunut nuorena Larussa ja kulkenut päivittäin bussilla.Silloin kyllä riitti istumapaikkoja. Ja seisomapaikkaakin pystyi vaihtamaan. Itsensäpaljastajia oli määrätyissä paikoissa aina. Vaarattomia tyyppejähän nuo olivat/on. Kävi niinkin, kun jotain tyyppiä ei näkynyt muutamaan päivään päivystämässä, me oltiin huolissamme, että onko kaveri sairastunut tai jotain.


    • koskemattomuus.on.oikeus

      "Miehethän nyt aina vähän kokeilevat." Noin kirjoitti aloittaja.
      Kaikenlainen "kokeilu" on seksuaalista häirintää, tuomittavaa.
      Nyt vihdoin ja viimein on sivistysvaltioissa lopetettava "villaisella" painaminen.
      Kaikki tapaukset vain julki.

      • koskema
        Kirjoitin tuon "miehet kokeilevat" siitä syystä,kun olen nähnyt paljonkin työpaikkaromansseja. Mistäköhän ne alkaa. Kun mies osoittaa kiinnostustaan, nainen vastaa siihen välinpitämättömästi tai sitten ei. Lounastunnit muuttuvatkin "päiväkahvitteluksi". Niskatukka märkänä ja posket ruusunpunaisina palataan töihin. Kävihän hyvä munkki.


      • koskemattomuus.on.oikeus
        yksilesken kirjoitti:

        koskema
        Kirjoitin tuon "miehet kokeilevat" siitä syystä,kun olen nähnyt paljonkin työpaikkaromansseja. Mistäköhän ne alkaa. Kun mies osoittaa kiinnostustaan, nainen vastaa siihen välinpitämättömästi tai sitten ei. Lounastunnit muuttuvatkin "päiväkahvitteluksi". Niskatukka märkänä ja posket ruusunpunaisina palataan töihin. Kävihän hyvä munkki.

        No tuo nyt on ihan eri juttu jos molemmat ovat valmiita kiksauttelemaan. Mutta; "Miehethän nyt aina vähän kokeilevat." koin tuon lauseen niin, että hyväksyt miesten taputtelut baaritiskillä :(
        Noup, noup.


      • koskemattomuus.on.oikeus kirjoitti:

        No tuo nyt on ihan eri juttu jos molemmat ovat valmiita kiksauttelemaan. Mutta; "Miehethän nyt aina vähän kokeilevat." koin tuon lauseen niin, että hyväksyt miesten taputtelut baaritiskillä :(
        Noup, noup.

        koske
        siilikö se siellä ei hyväksy baaritiskitaputtelua. Siitä pääsee eroon nopeasti kahdella sanalla. "Lähe menee.".Ja jäätävä katse.


      • koskemattomuus.on.oikeus
        yksilesken kirjoitti:

        koske
        siilikö se siellä ei hyväksy baaritiskitaputtelua. Siitä pääsee eroon nopeasti kahdella sanalla. "Lähe menee.".Ja jäätävä katse.

        Ehei, kun sitä taputtelua ei saisi tapahtua. Se ei ole mikään miesten oikeus lähestyä naista. Kyllä täytyy sanoilla lähestyä. Silloin voi kohteliaasti sanoa ettei kiinnosta.


      • yksilesken kirjoitti:

        koske
        siilikö se siellä ei hyväksy baaritiskitaputtelua. Siitä pääsee eroon nopeasti kahdella sanalla. "Lähe menee.".Ja jäätävä katse.

        Ja sitäkö ei ole silloin tapahtunut ollenkaan, jos se loppuu siihen kun lähettää meneen?


      • yksilesken kirjoitti:

        koske
        siilikö se siellä ei hyväksy baaritiskitaputtelua. Siitä pääsee eroon nopeasti kahdella sanalla. "Lähe menee.".Ja jäätävä katse.

        Minä kirjoitan vain tällä sinisellä. Muta samaa mieltä, ei tarvitse tuntemattoman tulla puristelemaan.


      • Vaihdoit aihetta.
        Nythän oli tarkoitus keskustella seksuaalisesta häirinnästä, eikä juttuseurasta ja drinksin maksajasta.


      • koskemattomuus.on.oikeus kirjoitti:

        Ehei, kun sitä taputtelua ei saisi tapahtua. Se ei ole mikään miesten oikeus lähestyä naista. Kyllä täytyy sanoilla lähestyä. Silloin voi kohteliaasti sanoa ettei kiinnosta.

        Samaa mieltä.
        Toisessa aloituksessa joku totesi, että ne on ne vietit. Vietit on ja ne on luojan luomat. Luoja vain on unohtanut luoda kaikille asialliset käytöstavat.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä kirjoitan vain tällä sinisellä. Muta samaa mieltä, ei tarvitse tuntemattoman tulla puristelemaan.

        siile
        Saako puolituttu vähän hartioista kopasta?


      • Tellukka kirjoitti:

        Vaihdoit aihetta.
        Nythän oli tarkoitus keskustella seksuaalisesta häirinnästä, eikä juttuseurasta ja drinksin maksajasta.

        Tell
        Menin Helsingissä aikoinaan yksin erääseen kuppilaan ja istuin baaritiskille. Kukaan ei puhunut minulle mitään. Kukaan ei tullut mistäänpäin tekemään tuttavuutta. Ei tuttua tarjoilua. Eli, kyyppari tuo sinisen enkelin eteesi ja sanoo, että tuo herra tuolla haluaa tarjota illan kauneimmalle enkelille lasillisen. Eikä samalla käyntikorttia lasin alle. Ei mitään näistä normikuvioista. Lähdin pois ja ulkona katsoin kuppilan nimeä. Voi kele, olin istunut gaybaarissa.


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Menin Helsingissä aikoinaan yksin erääseen kuppilaan ja istuin baaritiskille. Kukaan ei puhunut minulle mitään. Kukaan ei tullut mistäänpäin tekemään tuttavuutta. Ei tuttua tarjoilua. Eli, kyyppari tuo sinisen enkelin eteesi ja sanoo, että tuo herra tuolla haluaa tarjota illan kauneimmalle enkelille lasillisen. Eikä samalla käyntikorttia lasin alle. Ei mitään näistä normikuvioista. Lähdin pois ja ulkona katsoin kuppilan nimeä. Voi kele, olin istunut gaybaarissa.

        No eikö yksikään lepakko edes häirinnyt sinua seksuaalisesti?
        Olipa noloa.


      • Tellukka kirjoitti:

        No eikö yksikään lepakko edes häirinnyt sinua seksuaalisesti?
        Olipa noloa.

        Tell
        Oli miesten mesta.


      • Saga.Kabinetti
        yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Menin Helsingissä aikoinaan yksin erääseen kuppilaan ja istuin baaritiskille. Kukaan ei puhunut minulle mitään. Kukaan ei tullut mistäänpäin tekemään tuttavuutta. Ei tuttua tarjoilua. Eli, kyyppari tuo sinisen enkelin eteesi ja sanoo, että tuo herra tuolla haluaa tarjota illan kauneimmalle enkelille lasillisen. Eikä samalla käyntikorttia lasin alle. Ei mitään näistä normikuvioista. Lähdin pois ja ulkona katsoin kuppilan nimeä. Voi kele, olin istunut gaybaarissa.

        Gamrini oli kakkoskerroksessa. Ei voi kävellä huomaamattaan sisään. DTM aikoinaan tosi korkeella.


      • Saga.Kabinetti
        Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Gamrini oli kakkoskerroksessa. Ei voi kävellä huomaamattaan sisään. DTM aikoinaan tosi korkeella.

        Gambrini... :(


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Gamrini oli kakkoskerroksessa. Ei voi kävellä huomaamattaan sisään. DTM aikoinaan tosi korkeella.

        Saga
        Vanhan Kellarin baaritiskille kävelin tietämättä paikan imagea.


      • yksilesken kirjoitti:

        siile
        Saako puolituttu vähän hartioista kopasta?

        Onkos sun mielestä hartioille kopaisu puolitutulta seksuaalista häirintää?


      • yksilesken kirjoitti:

        siile
        Saako puolituttu vähän hartioista kopasta?

        Kyllä minua saa puolituttu nopeasti haliakin ja puistella vaikka korvista, mutta sen alemmaksi ei ole viisasta mennä räpeltämään, ei minua, ei ilman minun lupaani.
        No lääkäri kyllä, ja turvatarkastaja silloin kun olen menossa jonnekin, missä halutaan varmistua, ettei ole pistoolikoteloa nutun alla.


      • siilenämää kirjoitti:

        Onkos sun mielestä hartioille kopaisu puolitutulta seksuaalista häirintää?

        siile
        Saattaa olla että kopaisija on halunnut karistaa hilseet olkapäältäsi.


      • yksilesken kirjoitti:

        siile
        Saattaa olla että kopaisija on halunnut karistaa hilseet olkapäältäsi.

        Sekö sitten on mielestäsi seksuaalista häirintä?


      • siilenämää kirjoitti:

        Sekö sitten on mielestäsi seksuaalista häirintä?

        Ehkä hän itse pitää sitä seksin vonkaamisena, jos joku puolituttu taputtaa tuttavallisesti olkapäälle.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ehkä hän itse pitää sitä seksin vonkaamisena, jos joku puolituttu taputtaa tuttavallisesti olkapäälle.

        No siltä tuo alkaa pikku hiljaa kommenttiensa perusteella vaikuttaa :D.


      • miesmesta
        yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Menin Helsingissä aikoinaan yksin erääseen kuppilaan ja istuin baaritiskille. Kukaan ei puhunut minulle mitään. Kukaan ei tullut mistäänpäin tekemään tuttavuutta. Ei tuttua tarjoilua. Eli, kyyppari tuo sinisen enkelin eteesi ja sanoo, että tuo herra tuolla haluaa tarjota illan kauneimmalle enkelille lasillisen. Eikä samalla käyntikorttia lasin alle. Ei mitään näistä normikuvioista. Lähdin pois ja ulkona katsoin kuppilan nimeä. Voi kele, olin istunut gaybaarissa.

        Jos tuo tapahtui Helsingissä, niin Gambrinissako kävit?


    • hmpff

      Teininä kuljin 3 kilsaa iltaisin yksin, oli itsensäpaljastajia, tuijottajia ja yksi joka tarttui tyttösiä pakaroista kun kulki ohi. Kotona isäpuoli kun olin vanhempi.

      Kun aloitin metallipajassa töitä, olin yksi "jätkistä" ja olisi varmaan tullut muilta kuonoon jos joku olisi käyttäytynyt epäkunnioitettavasti. Että olen nähnyt sekä että, kunnollisia miehiä ja vinksahtaneita.

      Onhan se meille naisille hyvä asia että nostetaan esille kuinka paljon näitä häirintöjä loppujen lopuksi on. Koska niitä ON paljon, en ymmärrä miksi jollain toisella naisella on tarve mitätöidä niitä? Samalla voitaisi tietenkin pitää huolen siitäkin, että kiitämme heitä kunniallisia ja hyviä miehiä, jotka käyttäytyvät esimerkillisesti ja kunnioitettavasti naisia kohtaan. Jopa puolustavat ja suojelevat.

      • hmp
        En mitenkään mitätöi kenenkään kokemuksia. Ahdistelukokemusten kertomiset alkoivat jenkeistä. Mistäpä muualta. Siellä suuret diivat, Ancelina Joliesta lähtien ovat avautuneet hyväksikäytöistä. Ja nyt kuulostaa siltä, ettei kukaan nainen missäänpäin maailmaa ole elänyt ilman kuvottavien miesten koskettelua. Vähemmän viehättävät naiset ovat hiljaa. Onhan se nyt noloa, kun kukaan ei ole koskaan halunnut koskettaa. Jenkeistä vielä, että tähdeksi haluava nainen on varmaankin joutunut /päässyt monenkiin testiajoon, ennen suurta tähteyttä.


      • Sellaiset naisethan ne mitätöivät, jotka tuntevat itsensä vain imarrelluiksi (miehiä puoleensa vetäviksi), jos joku tuntematon mies tulee ja tarttuu tisseihin kiinni tai työntää kätensä hänen jalkoväliinsä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sellaiset naisethan ne mitätöivät, jotka tuntevat itsensä vain imarrelluiksi (miehiä puoleensa vetäviksi), jos joku tuntematon mies tulee ja tarttuu tisseihin kiinni tai työntää kätensä hänen jalkoväliinsä.

        Hyvä Tellukka :DD.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sellaiset naisethan ne mitätöivät, jotka tuntevat itsensä vain imarrelluiksi (miehiä puoleensa vetäviksi), jos joku tuntematon mies tulee ja tarttuu tisseihin kiinni tai työntää kätensä hänen jalkoväliinsä.

        Tell
        Sinulleko on käynyt niin ihan oikeesti?


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Sinulleko on käynyt niin ihan oikeesti?

        Siis käynyt mitä?
        Seksuaalista häirintää?
        Olinhan vuosikaudet töissä maahanmuuttajavaltaisella alueella, missä oli mahottomasti miehiä, joitten mielestä kaikki ilman hurstuukia kulkevat naiset ovat huorahtavia.

        En tuntenut itseäni tippaakaan imarrelluksi vaan tunsin itseni niitten paskiaisten halveeraamaksi, jotka iskivät kusikouriaan minuun kiinni. En millään muotoa voinut ottaa sitä niin, että "Miehethän nyt aina vähän kokeilevat".
        Tuskinpa kokeilivat "viehätysvoimaansa" omiin burkhadaameihinsa.


    • Nuorena koin seksuaalista häirintää, en silloin tajunnut mistä oli kyse, sellaisesta ei puhuttu häirintänä, ylemmässä asemassa oleva kopeloi aina kun muiden silmä vältti. Se oli kiusallista, piti vain vältellä joutumasta hänen kanssaan kahden mihinkään.
      Olen kuullut ehdotuksia vanhempanakin aika usein, mutta kukaan ei ole kosketteluun asti yltänyt.

    • EiVainMiehet

      Viehättävä naisasiakas iski minua ( miestä ) usein mm. sanoilla ”saat tehdä minulle mitä tahdot” ja istuessamme aina taputteli polvelle ja hieroi reisiäni.
      Olin silloin naimisissa ja mainitsin sen usein. En siis torjunut/haukkunut/solvannut vaan kieltäydyin kauniisti.

      Kosti sen lopulta minulle valehtelemalla pomolleni asioita työni hoitamisesta.

    • ö-Öö

      Mnaah

      Epäilyttää, koko käsite "seksuaalinen häirintä" on puutteessa elävien yliluonnollisia ja kateellisia tarinoita. Jonkinlaista haavemaailmaa. Mitenkähän lie tähän asti seksihommeleita hoideltu, kun maapallon väkiluku jokatauksesa räjähtänyt, sitä voi ihmetellä.

      Toikin "määritelmä" mahdoton määritellä, Jos joku iskee silmää, joutuuko sitten linnaan, vaiko jos mimmillä hajuvettä, pitääkö siitä sakot kirjoittaa. Ja mitenkähän noita sukupuolineutraaleita suhteita sitten luodaan, kuka saa sakot ja miksi? Kandee muistaa, suomessa ei eläimiin sekaantuminen ole kiellettyä, kissan silittämisestä elinkautinen?

      Ite en ole ikinä kokenut kokeneeni mitään häirintää, vaikka nuorempana kaikenlaista hauskaa sattunutkin. Nyt jos joku mimmi tulisi hiplaamaan ja ehdottelemaan, meitsihän päinvastoin ilahtuisi. Tai sitten jos erityisen ruma, säikähtäisin.

      Frank Pappa käytti hyvää slogania "Kosketelkaa toisianne". Joutuiskohan se ohjelma nykyisin sitten esityskieltoon, sitä voi arvailla. Toisaalta, miten kävisi, jos jollain ois sloganina "Kosketelkaa itseänne", kaitpa siitäkin joku vetäis hernemaissipaprikat neesuun.

      =DW=

      • Huono muisti sinulla.
        Kerranhan valitit kuinka jotkut homot olivat kiinnostuneita kähmimään sinua perskannikoista.
        Ainiin joo, sinähän ilahduit vain siitä.


      • ö-Öö
        Tellukka kirjoitti:

        Huono muisti sinulla.
        Kerranhan valitit kuinka jotkut homot olivat kiinnostuneita kähmimään sinua perskannikoista.
        Ainiin joo, sinähän ilahduit vain siitä.

        Kerroppa svedupetteri kokemuksiseasi lestaatiseuroista...

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Kerroppa svedupetteri kokemuksiseasi lestaatiseuroista...

        =DW=

        Sinulla niistä on kuulostanut enemmän ollen kokemuksia kuin minulla. Muistele vain niitä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sinulla niistä on kuulostanut enemmän ollen kokemuksia kuin minulla. Muistele vain niitä.

        Tell
        Minäkin haluaisin kuulla, pitääkö paikkansa uskisten kokouksista kertovat tarinat. Partaista miestä on haettu hameiden alta ja tavara on yhteistä.


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Minäkin haluaisin kuulla, pitääkö paikkansa uskisten kokouksista kertovat tarinat. Partaista miestä on haettu hameiden alta ja tavara on yhteistä.

        Senhän saat varmaksi tietoosi vain menemällä paikanpäälle ottamaan selvää asiasta.
        Voi löytyä jopa joku turkiksin vuorattu mökkikin sinulle ja puutteesi on tilapäisesti ohi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Senhän saat varmaksi tietoosi vain menemällä paikanpäälle ottamaan selvää asiasta.
        Voi löytyä jopa joku turkiksin vuorattu mökkikin sinulle ja puutteesi on tilapäisesti ohi.

        Tell
        Ateistin ei oikein ne pippalot kiinnosta.


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Ateistin ei oikein ne pippalot kiinnosta.

        Sain vain edellisestä kommentistasi käsityksen, että kiinnosti.


    • Kouluaikoina muistan että pojat yrittivät päästä käsiksi aina kun oli mahdollista: tungoksessa vaatenaulakoilla, vapaa-ajanhuoneen portaikossa, yrittivät viedä pannuhuoneeseen joka useimmiten oli kyllä lukossa. Me tytöt kuljimme aina vähintään parittain suojellaksemme toisiamme. Jos joku tyttö antoi kopeloida niin hän oli "yhteishyvä" ja me jotka emme olimme "pihtareita", "lepsoja" ja vaikka mitä. Tytöt joilla oli poikaystävä (vakituinen) jätettiin rauhaan, mutta heistäkin puhuttiin takanapäin vaikka mitä. Ei aikuiset (opet, vahtimestarit, vanhemmat jne. mitään näistä tienneet. Nyt puhutaan paljon maahanmuttajanuorukaisten kantasuomalaistyttöihin kohdistuvasta häirinnästä, mutta kyllä ne meitin omat pojatkin ovat osanneet tiensä tyttöjen puseroihin ja hameen alle. Ilman lupaakin. Pitkään vaiettu asia.
      (Juttelin omien lasteni kanssa mitä kokemuksia heillä oli seksuaalisesta häirinnästä koulaikoina ja he sanoivat että se oli tavallista heidänkin kouluaikoinaan ja että siitä koskaan kerrottu kenellekään. Siis että luokassa oli aina joku, tai pieni jengi jotka ahdistelivat tyttöjä, ei enemmistö tai läheskään kaikki.

      • ö-Öö

        Hox.

        Tässäkin asiassa puhutaan feministiäänillä. Kyllä mimmitkin tekee aloitteita ja saattavat ottaa kontaktia. Iteasiassa tekeekin sitä aika paljonkin. Ite en ikinä ole ottanut sitä häirintänä, vaikka onhan se joskus ollut vaikkapa duunissa jotenkin kiusallista.

        Aktiivisimpia on aikuisemmat naiset, ei ainakaan mun nuoruudessa niinkään koulussa, vapaa-ajalla kyllä, Joku nelikymppinen sitten saattaa olla hyvinkin hanakka mulkkuhaukka, vaikka kovin siveä perheenäiti päällepäin. Räikeimmin asia tulee esiin jossain firman risteilyllä, tai pikkujouluissa.

        Että tasa-arvo kyllä toteutuu tässäkin asiassa, jostain syystä siitä ei kovin paljoa puhuta.

        =DW=


    • Tämä USA:sta alkuunpantu "me too" kampanja on taas tyypillistä vallankäyttöä, johon syyllistyivät aikoinaan suuri osa (en uskalla sanoa suurin osa, koska minulla ei ole statistiikkaa) amerikkalaisia elokuvamoguuleja, filmituottajia, ohjaajia) työpaikoissa johtajat ja pomot. yleensäkin vanhemmat miehet joilla oli rahaa ja valtaa ja jotka käyttivät tätä valtaansa saadakseen seksuaalisia palveluksia naisilta joiden ekonomia jollain tapaa riippui heistä. Asia on tiedetty jo kauan, mutta vasta nyt nämä chauvinistiporsaat ja karjut on asetettu nimineen kaikkineen tapeetille. Donald Trump on yksi heistä; hänhän kehui kavereilleen tietävänsä miten naisia kohdellaan: "just grab them by the pussy". Täällä Ruotsissa sverigedemokraattien poliitikko on lomalla valtiopäiviltä kun naispuolinen kansanedustaja ilmiantoi hänet seksuaalisesta härinnästä.

      • ihmettelijä7

        ei kai ilman seksuaalista häirintää synny edes avioliittoja

        mikä se semmoinen nainen on joka jollekin nynnylle antaa aktiivisti


      • Aika huteralla pohjalla sellainen avioliitto, joka on saanut alkunsa seksuaalisesta häirinnästä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Aika huteralla pohjalla sellainen avioliitto, joka on saanut alkunsa seksuaalisesta häirinnästä.

        Tell
        Tai sellainen, jossa siemen on jo kylvetty ennen papin aamenta.


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Tai sellainen, jossa siemen on jo kylvetty ennen papin aamenta.

        Joskushan sitä siementä kylvetään kuulemma papin aamenen jälkeen siunaamattomaankin maahan, kunhan vain löytyy otollista maaperää. Jossain pohjoisessa turkiksien päällä kuuluu sellaistakin tapahtuneen.


      • haaveissa.vaan
        Tellukka kirjoitti:

        Joskushan sitä siementä kylvetään kuulemma papin aamenen jälkeen siunaamattomaankin maahan, kunhan vain löytyy otollista maaperää. Jossain pohjoisessa turkiksien päällä kuuluu sellaistakin tapahtuneen.

        Sinuun on näköjään tehnyt suuren vaikutuksen lesken turkismaja kertomus. Lienetkö uniakin nähnyt sen kiihottamana.

        Noh, haaveile sinä vaan edelleen. Haaveiluhan on sallittu melkein papeillekin.


      • haaveissa.vaan kirjoitti:

        Sinuun on näköjään tehnyt suuren vaikutuksen lesken turkismaja kertomus. Lienetkö uniakin nähnyt sen kiihottamana.

        Noh, haaveile sinä vaan edelleen. Haaveiluhan on sallittu melkein papeillekin.

        Kun nyt itse alkoi hurskaana siitä siementämisestä ilman papin aamenta puhumaan ...
        Itse en ole pappia sänkyni viereen tarvinnut koskaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kun nyt itse alkoi hurskaana siitä siementämisestä ilman papin aamenta puhumaan ...
        Itse en ole pappia sänkyni viereen tarvinnut koskaan.

        Tell
        Miten suoraan sänkyyn?


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Miten suoraan sänkyyn?

        En ymmärrä kysymystäsi.
        Jokaisen sanan siitä ymmärrän erikseen, mutta kysymyksesi sisältö jää hämärään.


    • kokoomusta

      Vonkaaminen on pahe näinäpäivinä . Jospa miehet jättäisivät toisen sukupuolen täysin huomiotta ? siitä seuraisi kysymys enks mä olekkaan ??????

      • hame.housu

        Sukupuolineutraaliutta haetaankin kovin innokkaasti . Ei mies ei nainen vaan sukupuolineutraali. Hölmömpää hommaa tuhlata suuria summia esimerkiksi liikennemerkkien uusimiseen sukupuolineutraaleiksi!


      • ö-Öö
        hame.housu kirjoitti:

        Sukupuolineutraaliutta haetaankin kovin innokkaasti . Ei mies ei nainen vaan sukupuolineutraali. Hölmömpää hommaa tuhlata suuria summia esimerkiksi liikennemerkkien uusimiseen sukupuolineutraaleiksi!

        Infoa

        Liikennemerkit kulutustavaraa, niitä joutuu jokatapauksessa uusimaan muutamien vuosien välein. Tohon nyt lanseerattuun uudistusjuttuun liittyy sekin, tulee lisää, uusia merkkejä. Tieliikennelakiin muutoksia.

        Merkkien valmistus suunnalleen samanhintaista, esitti se mitä tahansa. Nyt suunniteltu graffat uusiksi, se ainoa lisäkulu.

        Sen verran vilkaisin uusia merkkejä, ne jonkin verrankin yksinkertaisempia. Siis selkeempiä, se taas hyvä asia liikenneturvallisuuden kannalta.

        Ite kuuluttanut sukupuolineutraaleja vessoja julkisiin paikkoihin. Säästäisi hitosti rahaa ja vaivaa, rakennusneliöitäkin. Ihmeen huonosti ottanut tulta alleen, taitaa rakennusliikkeet vastustaa.

        =DW=


      • funtsi.nyt
        ö-Öö kirjoitti:

        Infoa

        Liikennemerkit kulutustavaraa, niitä joutuu jokatapauksessa uusimaan muutamien vuosien välein. Tohon nyt lanseerattuun uudistusjuttuun liittyy sekin, tulee lisää, uusia merkkejä. Tieliikennelakiin muutoksia.

        Merkkien valmistus suunnalleen samanhintaista, esitti se mitä tahansa. Nyt suunniteltu graffat uusiksi, se ainoa lisäkulu.

        Sen verran vilkaisin uusia merkkejä, ne jonkin verrankin yksinkertaisempia. Siis selkeempiä, se taas hyvä asia liikenneturvallisuuden kannalta.

        Ite kuuluttanut sukupuolineutraaleja vessoja julkisiin paikkoihin. Säästäisi hitosti rahaa ja vaivaa, rakennusneliöitäkin. Ihmeen huonosti ottanut tulta alleen, taitaa rakennusliikkeet vastustaa.

        =DW=

        Jos olisin nainen ja, jos "sukupuolineutraaleja vessoja" olisivat ainoat vessat, niin vastustaisin aivan tajuttomasti. Mikäs sen oivallisempaa raiskauspaikkaa keskellä virastoa...


      • ö-Öö
        funtsi.nyt kirjoitti:

        Jos olisin nainen ja, jos "sukupuolineutraaleja vessoja" olisivat ainoat vessat, niin vastustaisin aivan tajuttomasti. Mikäs sen oivallisempaa raiskauspaikkaa keskellä virastoa...

        Toiveajattelua.

        =DW=


      • funtsi.nyt kirjoitti:

        Jos olisin nainen ja, jos "sukupuolineutraaleja vessoja" olisivat ainoat vessat, niin vastustaisin aivan tajuttomasti. Mikäs sen oivallisempaa raiskauspaikkaa keskellä virastoa...

        Mitäs sinä hupsit?
        Kai niissä vessoissa sentään lukot olisi, ettei niihin tarvitsisi päästää samaan aikaan toista sukupuolta(kaan) olevaa itsensä kanssa.

        Olen siivonnut ostoskeskusta, jossa oli vain yhteisiä vessoja miehille ja naisille. En kuullut, että niissä olisi ketään raiskattu.


      • hame.housu kirjoitti:

        Sukupuolineutraaliutta haetaankin kovin innokkaasti . Ei mies ei nainen vaan sukupuolineutraali. Hölmömpää hommaa tuhlata suuria summia esimerkiksi liikennemerkkien uusimiseen sukupuolineutraaleiksi!

        Katselin jotain niitä uusia sukupuolineutraaleja liikennemerkkejä.
        Miksi niissä on ihmisillä pää leijuu niinkuin ilmapallo ilmassa, irti kropasta? Onko se joku tunnus siitä, että on sukupuolineutraali?


    • lacucaracha

      Eihän tämä ole ulkonäköjuttu, kun mies on puutteessa, kelpaa vaatimattoman näköinen nainenkin kopeloitavaksi tai härskien juttujen kohteeksi tai tyyypiksi, jolle esittelee alakerran vehkeensä. Näitä nyt on nähty omalla ja ystävien kohdalla, joten kokemusta on. Olen kapakassa kirahtanut kopeloijille ja kerran vaihteeksi pepusta puristaneelle äijälle puristin kostoksi häntä takapuolesta. Mies suuttui jumalattomasti ja meni kertomaan vahtimestarille, että minut on poistettava kapakista (en ollut juopunut). Eipä poke poistanut, kun kerroin tilanteen ja pari muutakin miestä oli sen nähnyt, äijä sai lähteä ja huusi kostoa mennessään.

      Naisvaltaisessa työpaikassani oli 60- ja 70-luvulla aivan yleistä, että esimies söi kuormasta eli teki härskejä tai vähemmän härskejä ehdotuksia päiväkahveista ja viikonlopusta yleensä eronneille naisille tai nuorille tytöille. Jotkut naiset jopa pitivät sitä jonkinlaisena kunniana ja luulivat kostuvansa palkan muodossa. Niin ei tapahtunut, miehet luokittelivat helposti antautuvat jonkinlaisiksi "yleisiksi" ja sen jälkeen heillä oli työpaikalla "maine", mikä ei tarkoittanut ainakaan kunioittavaa kohtelua. Äijät puhuivat aivan yleisesti ja naisten kuulleen kunkin rintojen koosta jne.

      Vielä 90-luvulla muistan erään esimiehen harrastaneen kokouksissa erittäin härskejä puheita työntekijöiden ulkonäköä myöten. En nauranut, jolloin hän sanoi, että kun ei vitsit kiinnosta, on lyhyt matka ulos. Asiakastilaisuuksissa pidettiin luonnollisena, että asiakkaan kanssa kostean illan jälkeen vietettiin jonkinlainen pariutumishetki. Kun lähdin kyseisistä tilaisuuksista ennen hatunjakoa pois, vihjailtiin monen äijän voimin, että olen liian valikoiva. Olin siis itsekin silloin esimies. Kotiin soitteli kännipäissä muutamakin johtaja jne. Ei ollut mitenkään tavatonta, että miespuoliset työkaverit kysyivät tavallisena arkiaamuna: "Saitko? ". Onneksi ne ajat ovat takana. Uskon silti ja tiedän, että fiksujakin miehiä on, myös vanhoja, mutta sikoja on samassa suhteessa.

      Niin pojat on muka poikia, aikuinen mies ei ole enää poika. Jotenkin tuollainen käytös kielii naisinhosta. Kun pelottaa, pitää halventaa. Tuontyyppiset miehet eivät itse kuitenkaan suostuisi samanlaiseen kohteluun, jonka kohdistavat naisiin. Mikä siis pelottaa niin, että pitää alistaa, jollei konkreettisesti niin ainakin sanallisesti?

      • lacu
        Olen ollut miesvaltaisella alalla Helsingissä monessakin firmassa. Muutamassa keskusneitokaisena. Olen siis ollut firman tietopankki ja aulassa istuessani ehkäpä firman edustaja. Ja salaisten viestien viejä. Onhan minultakin kysytty monia kertoja, lähdenkö mukaan firman saunailtoihin, risteilyille, seminaareihin jne. Vastaus on juu tai ei. On niin paljon vapaaehtoisia naisia riittänyt lähtijöiksi, ettei ukkojen ole tarvinnut yhtä laatyttöä vongata. Ja perästähän on kuulunut. En lähtenyt koskaan minkään firman porukan kanssa ryyppäämään ja juhlimaan. Tuntien itseni ja juomiseni, olisin tasantarkkaan eksynyt jonkun ukkomiehen matkaan. Tai muuten töpännyt.


      • yksilesken kirjoitti:

        lacu
        Olen ollut miesvaltaisella alalla Helsingissä monessakin firmassa. Muutamassa keskusneitokaisena. Olen siis ollut firman tietopankki ja aulassa istuessani ehkäpä firman edustaja. Ja salaisten viestien viejä. Onhan minultakin kysytty monia kertoja, lähdenkö mukaan firman saunailtoihin, risteilyille, seminaareihin jne. Vastaus on juu tai ei. On niin paljon vapaaehtoisia naisia riittänyt lähtijöiksi, ettei ukkojen ole tarvinnut yhtä laatyttöä vongata. Ja perästähän on kuulunut. En lähtenyt koskaan minkään firman porukan kanssa ryyppäämään ja juhlimaan. Tuntien itseni ja juomiseni, olisin tasantarkkaan eksynyt jonkun ukkomiehen matkaan. Tai muuten töpännyt.

        Eihän siinäkään ole kysymys seksuaalisesta häirinnästä, jos pyytää "mukaan firman saunailtoihin, risteilyille, seminaareihin jne"
        Vaihdoit taas aihetta..


      • yksilesken kirjoitti:

        lacu
        Olen ollut miesvaltaisella alalla Helsingissä monessakin firmassa. Muutamassa keskusneitokaisena. Olen siis ollut firman tietopankki ja aulassa istuessani ehkäpä firman edustaja. Ja salaisten viestien viejä. Onhan minultakin kysytty monia kertoja, lähdenkö mukaan firman saunailtoihin, risteilyille, seminaareihin jne. Vastaus on juu tai ei. On niin paljon vapaaehtoisia naisia riittänyt lähtijöiksi, ettei ukkojen ole tarvinnut yhtä laatyttöä vongata. Ja perästähän on kuulunut. En lähtenyt koskaan minkään firman porukan kanssa ryyppäämään ja juhlimaan. Tuntien itseni ja juomiseni, olisin tasantarkkaan eksynyt jonkun ukkomiehen matkaan. Tai muuten töpännyt.

        Tell
        Eihän ole, vastaat. Ei ole ei.


      • laa.tuaika

        "ettei ukkojen ole tarvinnut yhtä laatyttöä vongata" kirjoitti yksilesken.
        Onko "laatyttö" sellainen joka ei ole vielä LAT-suhteessa?


      • yksilesken kirjoitti:

        lacu
        Olen ollut miesvaltaisella alalla Helsingissä monessakin firmassa. Muutamassa keskusneitokaisena. Olen siis ollut firman tietopankki ja aulassa istuessani ehkäpä firman edustaja. Ja salaisten viestien viejä. Onhan minultakin kysytty monia kertoja, lähdenkö mukaan firman saunailtoihin, risteilyille, seminaareihin jne. Vastaus on juu tai ei. On niin paljon vapaaehtoisia naisia riittänyt lähtijöiksi, ettei ukkojen ole tarvinnut yhtä laatyttöä vongata. Ja perästähän on kuulunut. En lähtenyt koskaan minkään firman porukan kanssa ryyppäämään ja juhlimaan. Tuntien itseni ja juomiseni, olisin tasantarkkaan eksynyt jonkun ukkomiehen matkaan. Tai muuten töpännyt.

        Eikös se ole ihan normaali tapa, että kaikilta firmaan kuuluvilta kysytään, haluaako lähteä firman yhteisiin rientoihin mukaan. Olisi se aika noloa, jos yhdeltä jätettäisiin kysymättä.
        Minkälaisella mielikuvituksella sen voi joku ottaa vonkaamisena?


      • laa.tuaika kirjoitti:

        "ettei ukkojen ole tarvinnut yhtä laatyttöä vongata" kirjoitti yksilesken.
        Onko "laatyttö" sellainen joka ei ole vielä LAT-suhteessa?

        laa.
        Olet väärällä palstalla, jos et tiedä, että ennen kännyköitä keskus puhui ula-puhelimiin. Ne olivat kuskeilla autoissa. Siitä muodostuu LA ,eli kuskit puhuivat laa-neidistä tai laa-tytöstä.


    • tankopoika

      Vaikuttaa, että monet vanhat naiset muistelevat hieman kaihomielellä nuoruuden kopelointia, jota ei enää tapahdu. Kouluaikaiset poikien kopeloinnit olivat viatonta leikkiä siihen mitä osa maahan tulleista "kultamunista" harrastaa mm raiskaten.
      Monet ovat kerrat, kun itse jouduin kopeloitavaksi ravintolatansseissa : tunnustellen viisaria.

      • ö-Öö

        Haha

        "Tunnustele viisareita" ihan niin paljon, kuin haluat, oma valintasi :DDD

        =DW=


      • En muistele kaihoholla 40v vanhemman miehen kopelointia.
        En muista kopeloineeni ketään, ikinä.
        Jos niin käy, menee dementian tiliin.


      • tanko
        Olet oikeassa. Muisteluksi on mennyt. Kouluaukoina 60-luvulla poikien kiusa oli lähinnä lumipesuja ja ponnarista kiinni ottamista. Täysin viatonta, verrattuna tämänpäivän rajuihin uutisiin. Viisarin tunnistaminen kiihkeän tangon pyörteissä oli ihan normi-ilmiö. Naisten pöydässä kun istuttiin, aina kyseltiin tanssin jälkeen, että oliko hyvä tanssimaan ja kantsisko ottaa saattomieheksi. Valintaa tehtiin pitkin iltaa tiettyjen kriteerien täyttyessä. Viimeinen valssi olikin sitten monella jo melkein esileikki.


      • Et voisi olla enempää väärässä.
        Ei nää ikävät kouluajanmuistot ole mieluisia missään mielessä. Eikä ne olleet, kuten leski kirjoittaa lumipesuja tai ponnarista vetoa. Seksuaalinen häirintä ei ollut mitään viatonta leikkiä vaan pojat joita ei oltu oikein ohjattu kotoa ja joiden hormonitoiminta oli pyörähtänyt käyntiin todellakin kähmivät tyttöjen rintoja tai tunkivat hameen alle ja siinä ei ole mitään nostalgista. Miksi pojat suhtautuivat näin ikävästi tyttöjä kohtaan juontaa alkunsa 50-luvun machokulttuurista jossa poikien oli osoitettava toisilleen metsästystaitonsa ja miten naiset dominoidaan jo aikaisessa vaiheessa. Nämä ahdistelijat olivat kaikkien tyttöjen vihaamia ja tytöt tykkäsivät mukavista pojista jotka eivät käyneet (luvatta) käsiksi kuin sika limppuun.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Et voisi olla enempää väärässä.
        Ei nää ikävät kouluajanmuistot ole mieluisia missään mielessä. Eikä ne olleet, kuten leski kirjoittaa lumipesuja tai ponnarista vetoa. Seksuaalinen häirintä ei ollut mitään viatonta leikkiä vaan pojat joita ei oltu oikein ohjattu kotoa ja joiden hormonitoiminta oli pyörähtänyt käyntiin todellakin kähmivät tyttöjen rintoja tai tunkivat hameen alle ja siinä ei ole mitään nostalgista. Miksi pojat suhtautuivat näin ikävästi tyttöjä kohtaan juontaa alkunsa 50-luvun machokulttuurista jossa poikien oli osoitettava toisilleen metsästystaitonsa ja miten naiset dominoidaan jo aikaisessa vaiheessa. Nämä ahdistelijat olivat kaikkien tyttöjen vihaamia ja tytöt tykkäsivät mukavista pojista jotka eivät käyneet (luvatta) käsiksi kuin sika limppuun.

        Palo
        Miten minä olen väärässä, kun en ole kokenut koulussa mitään tuollaista. Enkä kuullut kenenkään muunkaan kokevan. Minulta ei ole jäänyt mitään negatiivistä muisteloa kouluajoilta.


      • yksilesken kirjoitti:

        Palo
        Miten minä olen väärässä, kun en ole kokenut koulussa mitään tuollaista. Enkä kuullut kenenkään muunkaan kokevan. Minulta ei ole jäänyt mitään negatiivistä muisteloa kouluajoilta.

        leski, vastaukseni oli tankopojalle


      • yksilesken kirjoitti:

        Palo
        Miten minä olen väärässä, kun en ole kokenut koulussa mitään tuollaista. Enkä kuullut kenenkään muunkaan kokevan. Minulta ei ole jäänyt mitään negatiivistä muisteloa kouluajoilta.

        Sinulla on tietenkin oikeus omiin mielipiteisiisi omien kokemustesi perusteella. Minä vain kerron vastapainoksi miten tyttöjä ahdisteltiin kotipaikkani yhteiskoulussa v. 1960-65.
        Tankopojalle sanoin että hän oli väärässä jos kuvittelee että me muistelemme niitä aikoja haikeudella.


    • Odottavan.aika.lyhyt

      Seksuaalinen häirintä?
      Hmmm.
      Joo.
      Tervetuloa.

      • Niinhän se on :D


      • Odottavan
        En laittaisi yhtään hanttiin, jos joku Brad Pittin näköinen halaisi ja rajusti. Tai ei niinkään komea tarvitsisi olla. Sitä odotellessa.


      • 1eero
        yksilesken kirjoitti:

        Odottavan
        En laittaisi yhtään hanttiin, jos joku Brad Pittin näköinen halaisi ja rajusti. Tai ei niinkään komea tarvitsisi olla. Sitä odotellessa.

        Seinäsi takana saattaa olla joku joka ei saa unta puutteen takia, hädässä olevaa on lähimmäisen autettava.


      • 1eero kirjoitti:

        Seinäsi takana saattaa olla joku joka ei saa unta puutteen takia, hädässä olevaa on lähimmäisen autettava.

        1ee
        Niinpä, mutta kun asunto on tyhjillään ollut jo puolivuotta. Odotan , josko siihen muuttaisi yksinäinen, tupakoimaton leskimies tai muuten vapaa


      • yksilesken kirjoitti:

        Odottavan
        En laittaisi yhtään hanttiin, jos joku Brad Pittin näköinen halaisi ja rajusti. Tai ei niinkään komea tarvitsisi olla. Sitä odotellessa.

        Mitä sinä siellä niitä odottelet. Ei ne kotiisi tule.
        Tule itse tuonne Tukholman lähiöihin pyörimään ilman huivia ja sormusta, niin vientiä on. Omalla ulkonäölläsi ei ole mitään väliä. On paljon komeampiakin kuin joku Brad Pitt.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mitä sinä siellä niitä odottelet. Ei ne kotiisi tule.
        Tule itse tuonne Tukholman lähiöihin pyörimään ilman huivia ja sormusta, niin vientiä on. Omalla ulkonäölläsi ei ole mitään väliä. On paljon komeampiakin kuin joku Brad Pitt.

        Tell
        Ikä on esteenä Tukholman seikkailuihin. Elämässäni on tarpeeksi ollut säpinää ja säätöä, joten jos seinänaapuriin muuttaisi rauhallinen, karhumainen, vapaa, rumankomea, tupakoimaton, viinaton, autoileva, mies ja mikä tärkeintä, pitäisi minusta,olisi se jymy-ylläri. Mutta nyt menin unelma-osastolle. En usko enää joulupukkiin.


      • yksilesken kirjoitti:

        Tell
        Ikä on esteenä Tukholman seikkailuihin. Elämässäni on tarpeeksi ollut säpinää ja säätöä, joten jos seinänaapuriin muuttaisi rauhallinen, karhumainen, vapaa, rumankomea, tupakoimaton, viinaton, autoileva, mies ja mikä tärkeintä, pitäisi minusta,olisi se jymy-ylläri. Mutta nyt menin unelma-osastolle. En usko enää joulupukkiin.

        No sitten vain pitämään peukkuja, että siihen muuttaa joku pakolaismies.


      • Tellukka kirjoitti:

        No sitten vain pitämään peukkuja, että siihen muuttaa joku pakolaismies.

        Tell
        Miksi toivot seinänaapuriini pakolaismiestä. Mitä ajat sillä toiveella takaa? Minulle on muuten yhdentekevää kuka siihen muuttaa, paitsi tupakasta nostan haloon.


    • prepaideaa

      Häirintää on kaikenlaista ja monella lailla, joten hankkikaa uusi huawei.

    • Lemmenkäinen

      On se vaa mukavaa näin elämän ehtoopuolella kun eläkeläisenä vielä alihanlkkija pyytää joskus pariksi päiväks joka toinen kuukausi entiselle työmaalle, siellä likat innostuvat vanhaa halamaan, ja minä sitten tietysti pistän pusun kaulalle :-*

    • Omilla työpaikoillani ei ole ollut seksuaalista häirintää. Naisvaltaisena alana sinne hakeutuvat miehet joilla on jo ns. pehmeät arvot ja työtovereiden ahdistelu ei kuulu niihin. Työpaikkakulttuuri on ratkaiseva tekijä miten paljon ahdistelua tapahtuu ja miten siihen suhtaudutaan (suhtauduttiin, koska nyt tulee nollatoleranssi, vihdoinkin).

      • Lemmenkäinen

        Mun miesvaltaisella kyllä likat hoiti joskus hommansa paremmin ku miehet :*


      • Njaaaaa.
        Onhan niitä pehmeäarvoisia sinun alallsi jäänyt kiinni ainakin alaikäisten hyväksikäytöstä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Njaaaaa.
        Onhan niitä pehmeäarvoisia sinun alallsi jäänyt kiinni ainakin alaikäisten hyväksikäytöstä.

        Enempi meidän koulussa oli haittaa röyhkeistä ja joka asiaan puuttuvista siivoojista jotka pyörittelivät vähän moppia keskellä lattiaa ja puuttuivat opetukseen. Oliskohan nekin olleet melkein pappeja.
        Ei lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ole koskaan tapahtunut suuressa mittakaavassa koululaitoksen piirissä. Tietysti ei yhtäkään kertaa saisi tapahtua, mutta enempi sellaista sattuu ihan kodin seinien sisällä. Koulussa tai tarhoissa syyllinen on usein ammattitaidoton sijainen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Enempi meidän koulussa oli haittaa röyhkeistä ja joka asiaan puuttuvista siivoojista jotka pyörittelivät vähän moppia keskellä lattiaa ja puuttuivat opetukseen. Oliskohan nekin olleet melkein pappeja.
        Ei lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ole koskaan tapahtunut suuressa mittakaavassa koululaitoksen piirissä. Tietysti ei yhtäkään kertaa saisi tapahtua, mutta enempi sellaista sattuu ihan kodin seinien sisällä. Koulussa tai tarhoissa syyllinen on usein ammattitaidoton sijainen.

        En ole koskaan kokenut kouluaikoina, en liioin tiennyt mitään poikien ahdisteluista. Olikohan voimakas persoonani ollut liian kova pala pojille.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        En ole koskaan kokenut kouluaikoina, en liioin tiennyt mitään poikien ahdisteluista. Olikohan voimakas persoonani ollut liian kova pala pojille.

        Yhteinen nimittäjä meille tytöille joita on ahdisteltu on se että kehityimme aikaseen. Elikkä meille alkoi kasvaan rinnat silloin kun pojat oli vielä täys kakaroita.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Yhteinen nimittäjä meille tytöille joita on ahdisteltu on se että kehityimme aikaseen. Elikkä meille alkoi kasvaan rinnat silloin kun pojat oli vielä täys kakaroita.

        Kun olin teini-iässä en liioin joutunut ahdistelluksi. Äiti varoitti kerran miehestä joka liikkui aseman seutuvilla ja vilautteli ulsterin alta pippeliään. Senkään en tiennyt liittyvän seksuaaliseen ahdisteluun. Ajattelin sedän olevan sairas

        Olin iso jo iso tyttö, mutta hyvin lapsellinen.

        Pakko myöntää, että ajattelin aina ennen, että ahdistelussa on syytä molemmissa osapuolissa kunnes itse jouduin seksuaalisen hyväksikäyttäjän uhriksi lähes kuuskymppisenä. Vein asian oikeuteen. Syytetty tuomittiin maksamaan korvaukia ja oikeudenkäyntikuluni sekä hän sai ehdonalaisen vankeustuomion.

        Seksuaalinen häirintä pitää viedä heti tuoreeltaan poliisiasiaksi eikä vuosien jälkeen. Mitä se enää vuosikymmenten jälkeen hyöveijjää.

        Onko niin, että nuoruudessa koettu ahdistelu vammauttaa koska uskallus viedä asia julkisuuteen puuttuu Jääden vaivaamaan loppuiäksi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Kun olin teini-iässä en liioin joutunut ahdistelluksi. Äiti varoitti kerran miehestä joka liikkui aseman seutuvilla ja vilautteli ulsterin alta pippeliään. Senkään en tiennyt liittyvän seksuaaliseen ahdisteluun. Ajattelin sedän olevan sairas

        Olin iso jo iso tyttö, mutta hyvin lapsellinen.

        Pakko myöntää, että ajattelin aina ennen, että ahdistelussa on syytä molemmissa osapuolissa kunnes itse jouduin seksuaalisen hyväksikäyttäjän uhriksi lähes kuuskymppisenä. Vein asian oikeuteen. Syytetty tuomittiin maksamaan korvaukia ja oikeudenkäyntikuluni sekä hän sai ehdonalaisen vankeustuomion.

        Seksuaalinen häirintä pitää viedä heti tuoreeltaan poliisiasiaksi eikä vuosien jälkeen. Mitä se enää vuosikymmenten jälkeen hyöveijjää.

        Onko niin, että nuoruudessa koettu ahdistelu vammauttaa koska uskallus viedä asia julkisuuteen puuttuu Jääden vaivaamaan loppuiäksi.

        Vammauttaa tai ei johtuu tietenkin henkilöstä ja häirinnän laadusta. Minua ei ahdistelut vammauttaneet ainoastaan jätti vastenmielisyyden muutamia luokan poikia kohtaan joita kartoin joka tilanteessa. Juttelimme tästä yhden entisen luokkatoverini kanssa ja hänen muistonsa keskikoulun ajoilta olivat samat. Lukioluokillahan tätä ei enää esiintynyt ja pojat olivat jo sen verran viisastuneet. Asia ei ole sittemmin minua vaivannut, mutta tuli mieleen kun näin ainakin yhden näistä ahdistelijoista riemuylioppilasjuhlissa.
        Minua häiritsee vain se että tää paljon vaiettu seksuaalinen häirintä kouluaikoina laitetaan leikiksi ja sitä vähätellään ja me jotka muistamme tämän kouluajalta mukamas ajattelemme näitä vanhoja asioita kaipauksella. Voihan vinetto!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Vammauttaa tai ei johtuu tietenkin henkilöstä ja häirinnän laadusta. Minua ei ahdistelut vammauttaneet ainoastaan jätti vastenmielisyyden muutamia luokan poikia kohtaan joita kartoin joka tilanteessa. Juttelimme tästä yhden entisen luokkatoverini kanssa ja hänen muistonsa keskikoulun ajoilta olivat samat. Lukioluokillahan tätä ei enää esiintynyt ja pojat olivat jo sen verran viisastuneet. Asia ei ole sittemmin minua vaivannut, mutta tuli mieleen kun näin ainakin yhden näistä ahdistelijoista riemuylioppilasjuhlissa.
        Minua häiritsee vain se että tää paljon vaiettu seksuaalinen häirintä kouluaikoina laitetaan leikiksi ja sitä vähätellään ja me jotka muistamme tämän kouluajalta mukamas ajattelemme näitä vanhoja asioita kaipauksella. Voihan vinetto!

        "Paloma.se.co"

        Minulla on tuolla aloitus ahdistelijoiden laadusta.
        Sinä kun olet kaunis, voisit kommentoida sinne jotain mukavaa.
        Kyläni tyttöjäkin kun olet. :)

        H.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Enempi meidän koulussa oli haittaa röyhkeistä ja joka asiaan puuttuvista siivoojista jotka pyörittelivät vähän moppia keskellä lattiaa ja puuttuivat opetukseen. Oliskohan nekin olleet melkein pappeja.
        Ei lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ole koskaan tapahtunut suuressa mittakaavassa koululaitoksen piirissä. Tietysti ei yhtäkään kertaa saisi tapahtua, mutta enempi sellaista sattuu ihan kodin seinien sisällä. Koulussa tai tarhoissa syyllinen on usein ammattitaidoton sijainen.

        Ja sitä mopin pyörittelyä pidit seksuaalisena häirintänä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Ja sitä mopin pyörittelyä pidit seksuaalisena häirintänä?

        ...
        käännä ja väännä asioita jos saat siitä jotain iloa itsellesi
        Asiaa se ei ainakaan auta.


    • Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen painottaa poikien välittämiskasvatusta. Pieninä poikia halaillaan, mutta jo kouluiässä ei enää. Ota lapsi kainaloon, halaa. Koskettelun vähyys voi lisätä alistamistarvetta aikuisena.

      Meillä halaillaan vieläkin 😊

      • Kotikasvatus on ilman muuta se yksittäinen kaikkein tärkein tekijä mikä vaikuttaa poikien asenteisiin vastakkaista sukupuolta kohtaan, kuten myös normaalin, tasapainoisen ja harmonisen tunne-elämän ja empatian kehitykseen. Sen verran minäkin lastenpsykologian oppitunneilta olen ymmärtänyt....elikkä kyllä Sinkkonen puhuu asiaa.


    • mimmimum-..mi

      Nyt on alkanut tulla näitä miesten anteeksi pyyntöjä....kampanjaan liittyen....luin lehdestä yhden koomikon juttua....kertoi ensin kuinka koulussa pojat alkoivat käydä tyttöjen takamuksiin kiinni...sitten yhdenkerran tyttö kääntyi ja vastasi kipakasti...Miksi teit noin....En osannut vastata mitään ja tajusin kuinka tyhmää se oli.... Jaa-a olisipa se noin yksinkertaista huomata typeryytensä.
      Hyvä että kuitenkin nyt pyytelevät anteeksi käytöstään.

    • hmpff

      Mua häiritsee ketjun vähättelevät kommentit, että sellaista muka naiset kaipaa. Jopa naisilta! Että se kuuluu soihdinmenoihin. EI STANA KUULU! Viimeksi kun mä olin mukana, flirttaamiseen ei kuulunut kouriminen ja raiskausta. Ja kourimisessa on aina ylivaltaa mukana, esimakua raiskauksesta.

      Voi olla että mulla on vanhentunutta tietoa, on siitä jo jonkin aikaa.

      Missä on naisten yhteishenki? Ei helvetti missään, ikinä. Osa pitää olla niin mielinkielin miehiä kohtaan, "juu, beibi, ei se mitään...." Koeta siinä sitten opetella äijiä että "ei" ei ole yhtä kuin "ehkä".

      Saada naiset yhteiselle rintamalle, edes nuoria naisia suojelemaan, siinä olisi tavoitetta.

      • Jopas oli miesvihainen kannanotto.


      • Soidinmenoihin?
        Niin just joo.
        ***


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Jopas oli miesvihainen kannanotto.

        Jos nyt pitää sukupuolineutraali olla, niin yhtä lailla nais- ja miesvihainen.


      • hmpff kirjoitti:

        Jos nyt pitää sukupuolineutraali olla, niin yhtä lailla nais- ja miesvihainen.

        Mielestäni kiinnikäyvillä miehillä on psyykessä kiroutuma. Yleistäminen, että seksuaalinen hyväksikäyttö on laajaa miesten maailmassa ei pidä paikkaansa.

        Minua lähellyt mies oli koko elämänsä ajan ahdistellut naisia. Yksi hänen uhreistaan vammautui psyykkisesti ja nuoren naisen noususuuntainen ura katkesi johtaen työkyvyttömyyteen.

        Seksuaalisuuden ylikostunutta tarvetta ei ole joka miehessä


        Mielestäni nyt ollaan menty liian pitkälle seksuaalisen ahdistelun korostamisessa. Lastenpsykiatrin antama ohje vanhemmille "ottakaan lapsi kainaloonne, kosketelkaa ja halatkaa lapsianne vanhempanakin voi romuttua sillä, että halauksista vedetään lähentelysyytökset pöydälle.


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mielestäni kiinnikäyvillä miehillä on psyykessä kiroutuma. Yleistäminen, että seksuaalinen hyväksikäyttö on laajaa miesten maailmassa ei pidä paikkaansa.

        Minua lähellyt mies oli koko elämänsä ajan ahdistellut naisia. Yksi hänen uhreistaan vammautui psyykkisesti ja nuoren naisen noususuuntainen ura katkesi johtaen työkyvyttömyyteen.

        Seksuaalisuuden ylikostunutta tarvetta ei ole joka miehessä


        Mielestäni nyt ollaan menty liian pitkälle seksuaalisen ahdistelun korostamisessa. Lastenpsykiatrin antama ohje vanhemmille "ottakaan lapsi kainaloonne, kosketelkaa ja halatkaa lapsianne vanhempanakin voi romuttua sillä, että halauksista vedetään lähentelysyytökset pöydälle.

        Niin minäkin luulen, että kiinnikäyvillä miehillä on psyykessä jokin vinksallaan. Ehkä se on sitä että ei osata olla lähekkäin ja sitten se menee ikään kuin töksähtelyksi. Syynä voi olla muutakin. Pornografia, esim. Se on usein naista alistava, eikä paljon kysytä että mitä nainen haluaa. Tai luonne voi olla sellainen, että toisen alistaminen on se elämän suola. Uskon että ne jotka aina käyttäytyy samalla tavalla, ja noin rajusti kuin se mies joka sua ahdisteli, heillä ei ole enää halaamisesta kiinni.

        Ehkä mä ylireagoin mun äskeisellä kommentilla. Mutta kun katselen mun nuorta naista kotona, pelkään hänen puolesta kun menee kaupungin yöhön, kuulen niitä juttuja. Niin muistan mitä se oli olla nuori nainen. Olen koko ikäni pelännyt miehiä enemmän tai vähemmän. Se vaan on niin, että mies on naiselle se pahin peto, suurin uhka. Ei toki kaikki miehet, murto-osa vain. Tässä valossa tuntuu niin suorastaan tyhmältä se hymistely, että "sinähän haluat tätä". Tai "minä haluan tulla kourituksi". Seksuaalinen häirintä on nimenomaan sellaista kourimista mitä EI halua. Muuten se kulkee nimellä "seksi".


      • hmpff kirjoitti:

        Niin minäkin luulen, että kiinnikäyvillä miehillä on psyykessä jokin vinksallaan. Ehkä se on sitä että ei osata olla lähekkäin ja sitten se menee ikään kuin töksähtelyksi. Syynä voi olla muutakin. Pornografia, esim. Se on usein naista alistava, eikä paljon kysytä että mitä nainen haluaa. Tai luonne voi olla sellainen, että toisen alistaminen on se elämän suola. Uskon että ne jotka aina käyttäytyy samalla tavalla, ja noin rajusti kuin se mies joka sua ahdisteli, heillä ei ole enää halaamisesta kiinni.

        Ehkä mä ylireagoin mun äskeisellä kommentilla. Mutta kun katselen mun nuorta naista kotona, pelkään hänen puolesta kun menee kaupungin yöhön, kuulen niitä juttuja. Niin muistan mitä se oli olla nuori nainen. Olen koko ikäni pelännyt miehiä enemmän tai vähemmän. Se vaan on niin, että mies on naiselle se pahin peto, suurin uhka. Ei toki kaikki miehet, murto-osa vain. Tässä valossa tuntuu niin suorastaan tyhmältä se hymistely, että "sinähän haluat tätä". Tai "minä haluan tulla kourituksi". Seksuaalinen häirintä on nimenomaan sellaista kourimista mitä EI halua. Muuten se kulkee nimellä "seksi".

        Siitä on jo aikaa kun minä sain olla valveilla öisin ja odotella kotiin tytärtäni kaupungilta viikonloppuisin mutta ei se siitä ole miksikään muuttunut ja ymmärrän täysin huolesi.
        Minäkin ehkä ylireagoin suojellakseni tytärtäni mutta tyttäreni on hyvin vahva ja osaa pitää puolensa ja liikkui normaalisti aina öisin kaveriporukassa.
        Asenteesta....kun tytär asui Lontoossa hän istui baarissa ja joku vanhempi engelsmanni tuli taputtelemaan....tytär kääntyi ympäri, silmät löi salamaa ja sanoi "don't you dare to touch me, I'm Swedish!" kuulemma riitti kun sanoi tarpeeksi napakasti.


      • Näin miehenäkin sitä mieltä, että et ylireagoinut. Kouriminen tms. ei vaan kuulu asiaan. Seksuaalisuus kuuluu ihmiseen ja on luonnollista ja sallittua pyrkiä myös seksuaaliseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa mutta vain täysin tökerö ihminen aloittaa sen kourimalla.

        Pornosta. Sen verran tullut tutustuttua aiheeseen, kun sitä nykyään on netti pullollaan, että mielipide muodostunut. Videopätkät tosiaan usein sellaisia, että nainen on vain miehen halujen tyydyttäjä, usein tavoilla, jotka ei normaaliin parisuhdeseksiin kuulu.
        Voisi kuvitella, että moni nuori poika saa ainoan "seksivalistuksensa" noista videoista ja siitä ei välttämättä suurta menestystä tulevissa suhteissa seuraa.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Näin miehenäkin sitä mieltä, että et ylireagoinut. Kouriminen tms. ei vaan kuulu asiaan. Seksuaalisuus kuuluu ihmiseen ja on luonnollista ja sallittua pyrkiä myös seksuaaliseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa mutta vain täysin tökerö ihminen aloittaa sen kourimalla.

        Pornosta. Sen verran tullut tutustuttua aiheeseen, kun sitä nykyään on netti pullollaan, että mielipide muodostunut. Videopätkät tosiaan usein sellaisia, että nainen on vain miehen halujen tyydyttäjä, usein tavoilla, jotka ei normaaliin parisuhdeseksiin kuulu.
        Voisi kuvitella, että moni nuori poika saa ainoan "seksivalistuksensa" noista videoista ja siitä ei välttämättä suurta menestystä tulevissa suhteissa seuraa.

        entinen
        Siis mitä helkattia. Pornoa olet vilkuillut ja mielepiteesi on ,että siellä on naista alentavaa rainaa, joka ei kuulu normiparisuhdeseksiin. Eikö kaksi aikuista ihmistä voi harrastaa sitä seksiä mikä heille sopii. Mitenkä se silloin on naista alentavaa.


      • yksilesken kirjoitti:

        entinen
        Siis mitä helkattia. Pornoa olet vilkuillut ja mielepiteesi on ,että siellä on naista alentavaa rainaa, joka ei kuulu normiparisuhdeseksiin. Eikö kaksi aikuista ihmistä voi harrastaa sitä seksiä mikä heille sopii. Mitenkä se silloin on naista alentavaa.

        Oli kyse pornovideoista, ei kahden aikuisen ihmisen keskenään harjoittamasta seksistä.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Oli kyse pornovideoista, ei kahden aikuisen ihmisen keskenään harjoittamasta seksistä.

        entinen
        Ai jaa, sinä katselet sm kamaa. Tai jotain extraspesiaalia. Kuulut näköjään itse siihen kerran- viikossa -saunan- jälkeen -porukkaan.


      • yksilesken kirjoitti:

        entinen
        Ai jaa, sinä katselet sm kamaa. Tai jotain extraspesiaalia. Kuulut näköjään itse siihen kerran- viikossa -saunan- jälkeen -porukkaan.

        Voi pyhä sylvi sinun kanssais, minä en jaksa jatkaa kuten nuo jotkut.


      • hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Siitä on jo aikaa kun minä sain olla valveilla öisin ja odotella kotiin tytärtäni kaupungilta viikonloppuisin mutta ei se siitä ole miksikään muuttunut ja ymmärrän täysin huolesi.
        Minäkin ehkä ylireagoin suojellakseni tytärtäni mutta tyttäreni on hyvin vahva ja osaa pitää puolensa ja liikkui normaalisti aina öisin kaveriporukassa.
        Asenteesta....kun tytär asui Lontoossa hän istui baarissa ja joku vanhempi engelsmanni tuli taputtelemaan....tytär kääntyi ympäri, silmät löi salamaa ja sanoi "don't you dare to touch me, I'm Swedish!" kuulemma riitti kun sanoi tarpeeksi napakasti.

        Topakka tyttö sulla :) Silläkin on väliä, miltä näyttää. Lasteni kaveri on heitä vähän vanhempi thaimaalainen tyttö, kävimme kerran yhdessä Sellossa, suuressa kauppakeskuksessa. Ihmeen monen miesten katseet oli niin röyhkeät että tuli mun valurautapannua ikävä. Tyydyin poraamaan katseeni heihin ja lähettämään muutaman nuolen. Suututtaa tuollainen.


      • hmpff
        entinenmiäs kirjoitti:

        Näin miehenäkin sitä mieltä, että et ylireagoinut. Kouriminen tms. ei vaan kuulu asiaan. Seksuaalisuus kuuluu ihmiseen ja on luonnollista ja sallittua pyrkiä myös seksuaaliseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa mutta vain täysin tökerö ihminen aloittaa sen kourimalla.

        Pornosta. Sen verran tullut tutustuttua aiheeseen, kun sitä nykyään on netti pullollaan, että mielipide muodostunut. Videopätkät tosiaan usein sellaisia, että nainen on vain miehen halujen tyydyttäjä, usein tavoilla, jotka ei normaaliin parisuhdeseksiin kuulu.
        Voisi kuvitella, että moni nuori poika saa ainoan "seksivalistuksensa" noista videoista ja siitä ei välttämättä suurta menestystä tulevissa suhteissa seuraa.

        Kiitos, entinenmiäs. Hyvä lukea järkevän miehen kommenttia, vaikka toki tiedän että teitä on.

        Olen minäkin katsastanut pornosaitteja. Aika järkyttävää materiaalia niissä. En haluaisi olla nuori nainen näinä aikoina, miesten maailmassa missä noita käytetään.


      • hmpff
        yksilesken kirjoitti:

        entinen
        Ai jaa, sinä katselet sm kamaa. Tai jotain extraspesiaalia. Kuulut näköjään itse siihen kerran- viikossa -saunan- jälkeen -porukkaan.

        Lesken on hyvä ja käy katsomassa, perustaa vasta sen jälkeen mielipiteensä. Eikä vaan loksuta leukoja kuin hirvikoira.

        Pornoteollisuus on naisia alentava, hyväksikäyttävä. Suurin osa ei ole mukana koska se on naisten suuri unelma.


      • hmpff kirjoitti:

        Lesken on hyvä ja käy katsomassa, perustaa vasta sen jälkeen mielipiteensä. Eikä vaan loksuta leukoja kuin hirvikoira.

        Pornoteollisuus on naisia alentava, hyväksikäyttävä. Suurin osa ei ole mukana koska se on naisten suuri unelma.

        hmp
        Lesken on nähnyt tähän ikään mennessä yhtä sun toista. Enkä ihan pienistä hätkähdä. Kyllä minulla on vahvat mielipiteeni asiasta kun asiasta ja pysyn näissä. Loppulause tarkoittaa mitä?
        Koska se on naisten suuri unelma. Siis mikä? Ei tämä lousku hirvikoira tajua epämääräistä ajatuksenjuoksuasi.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Voi pyhä sylvi sinun kanssais, minä en jaksa jatkaa kuten nuo jotkut.

        entinen
        En minä mikään pyhä sylvi ole. Se taitaa olla sinun kumppanisi.


    • koskemattomuus.on.oikeus

      Voi sentään. Nainen ei saisi mennä baaritiskille ottamaan drinksua tai antaa itsestään kuvan "vapaana riistana". En siis yhtään ymmärrä noita kommentteja. Vastikään päästiin siihen, että nainen sai mennä ravintolaan naisseurassa tai yksin. Jokainen kourinta, sanallinen rivous toista kohtaan on seksuaalista häirintää.
      Uskon, että monikaan ei ole uskaltanut tehdä rikosilmoitusta ahdistelusta, koska yleinen ilmapiiri myös naisten puolelta ovat syyllistäneet uhria.
      Näen punaista!

      • koskemat
        Kun nainen istuu yksin "lihatiskillä" ja siemailee posket lommolla sateenvarjodrinksua, se antaa joillekin miehille seksisignaalin. Hän kuvittelee, että nainen on miestä vailla, tulee tekemään ehdotuksen, istuu viereen ja käy hiplaamaan. Viinahan on aina kuvassa mukana. Molemmilla. Nyt on ratkaiseva hetki. Jos et heti kiellä miestä sanallisesti ja käske poistua, olet hävinnyt.
        Mies kuvittelee edelleen, että olet valmista kauraa mihin vaan. Yleensä törkymies lähtee, joko kyypparin tai portsarin toimesta. Nainen saa kuulla olevansa ties mikä, mutta ukko saa keliä. Ei riitä, että puhut kahdenkymmenen vuoden päästä jostain tiskikähmijästä. Olen istunut paljon monissa kapakoissa ja epämiellyttävät, kopeloivat känniset ukot on saatu ojennukseen.


      • yksilesken kirjoitti:

        koskemat
        Kun nainen istuu yksin "lihatiskillä" ja siemailee posket lommolla sateenvarjodrinksua, se antaa joillekin miehille seksisignaalin. Hän kuvittelee, että nainen on miestä vailla, tulee tekemään ehdotuksen, istuu viereen ja käy hiplaamaan. Viinahan on aina kuvassa mukana. Molemmilla. Nyt on ratkaiseva hetki. Jos et heti kiellä miestä sanallisesti ja käske poistua, olet hävinnyt.
        Mies kuvittelee edelleen, että olet valmista kauraa mihin vaan. Yleensä törkymies lähtee, joko kyypparin tai portsarin toimesta. Nainen saa kuulla olevansa ties mikä, mutta ukko saa keliä. Ei riitä, että puhut kahdenkymmenen vuoden päästä jostain tiskikähmijästä. Olen istunut paljon monissa kapakoissa ja epämiellyttävät, kopeloivat känniset ukot on saatu ojennukseen.

        No voi voi voi!
        Saahan ne sillä kertaa ojennukseen, kun laittaa käpelöijän käpälämäkeen, mutta silloin siinä on jo tapahtunut se, mitä ei saisi ollenkaan tapahtua.
        Sellainen käpelöijä vain pitää huolen siitä, ettei mene käpelöimään samaa naista uudestaan, mutta ei häntä ole ojennukseen saatu. Se sama jatkuu muualla ja kohdistuu taas toiseen ja toiseen naiseen.


      • koskemattomuus.on.oikeus
        yksilesken kirjoitti:

        koskemat
        Kun nainen istuu yksin "lihatiskillä" ja siemailee posket lommolla sateenvarjodrinksua, se antaa joillekin miehille seksisignaalin. Hän kuvittelee, että nainen on miestä vailla, tulee tekemään ehdotuksen, istuu viereen ja käy hiplaamaan. Viinahan on aina kuvassa mukana. Molemmilla. Nyt on ratkaiseva hetki. Jos et heti kiellä miestä sanallisesti ja käske poistua, olet hävinnyt.
        Mies kuvittelee edelleen, että olet valmista kauraa mihin vaan. Yleensä törkymies lähtee, joko kyypparin tai portsarin toimesta. Nainen saa kuulla olevansa ties mikä, mutta ukko saa keliä. Ei riitä, että puhut kahdenkymmenen vuoden päästä jostain tiskikähmijästä. Olen istunut paljon monissa kapakoissa ja epämiellyttävät, kopeloivat känniset ukot on saatu ojennukseen.

        Sanoit "istuu viereen ja käy hiplaamaan"!
        Kun nyt on niin ETTEI SAA KÄYDÄ HIPLAAMAAN! Ei sitä sateenvarjoa eikä käsveskaa pitäisi tarvita. Näpit pitää pitää irti. Vasta jos nainen antaa luvan, että asia on ok.

        Kaikilla naisilla kuten miehilläkin on oikeus baaritiskille drinksulle, on se alkoholitonta tai holillista.

        Puolustat noita miesten ällöttäviä lähestymistapoja niin, että taidat olla paksu, pökkelösorminen sikamies.


      • koskemattomuus.on.oikeus kirjoitti:

        Sanoit "istuu viereen ja käy hiplaamaan"!
        Kun nyt on niin ETTEI SAA KÄYDÄ HIPLAAMAAN! Ei sitä sateenvarjoa eikä käsveskaa pitäisi tarvita. Näpit pitää pitää irti. Vasta jos nainen antaa luvan, että asia on ok.

        Kaikilla naisilla kuten miehilläkin on oikeus baaritiskille drinksulle, on se alkoholitonta tai holillista.

        Puolustat noita miesten ällöttäviä lähestymistapoja niin, että taidat olla paksu, pökkelösorminen sikamies.

        koskemat
        Miksi sinä menet yksin baaritiskille ryyppäämään? Josko kuitenkin haluat juttuseuraa tai jotain muuta. En tarkoita, että se oikeuttaa ukkoja kähmimään, mutta baaritiski on kautta-aikojen ollut iskutiski. Jos haluat lipittää viiniäsi rauhassa, löytyy kuppilasta looseja tai pöytiä. En puolusta ällömiesten tapoja, mutta kun heitä nyt vaan on ja tulee aina olemaan. Jos olet vielä sattunut menemään kuppilaan ja lihatiskille, jonka on kansoittanut iloset tytöt, olet taatusti väärässä paikassa. Sinulle tarjotaan rahaa palveluista ja kähmitään. Saat myös niskaasi nais ammattilaiset, jotka pitävät sinua kilpailijana tai hintojen polkijana. Että makoisia ampiaisjuomia vaan lihatiskillä.


      • hmpff
        yksilesken kirjoitti:

        koskemat
        Miksi sinä menet yksin baaritiskille ryyppäämään? Josko kuitenkin haluat juttuseuraa tai jotain muuta. En tarkoita, että se oikeuttaa ukkoja kähmimään, mutta baaritiski on kautta-aikojen ollut iskutiski. Jos haluat lipittää viiniäsi rauhassa, löytyy kuppilasta looseja tai pöytiä. En puolusta ällömiesten tapoja, mutta kun heitä nyt vaan on ja tulee aina olemaan. Jos olet vielä sattunut menemään kuppilaan ja lihatiskille, jonka on kansoittanut iloset tytöt, olet taatusti väärässä paikassa. Sinulle tarjotaan rahaa palveluista ja kähmitään. Saat myös niskaasi nais ammattilaiset, jotka pitävät sinua kilpailijana tai hintojen polkijana. Että makoisia ampiaisjuomia vaan lihatiskillä.

        Mä komppaan täysin "koskemattomuus.on.oikeus" nikkiä. Sulla on jotenkin vanhakantainen suhtautuminen asiaan. Koska sinä olet tätä kestänyt, niin pitää kaikkien muidenkin, nyt ja ainiaan.

        Miksei tarttua epäkohtiin ja yrittää saada ne muuttumaan? Niinhän sä teet kaikkien muiden epäkohtien kanssa.


      • koskemattomuus.on.oikeus
        yksilesken kirjoitti:

        koskemat
        Miksi sinä menet yksin baaritiskille ryyppäämään? Josko kuitenkin haluat juttuseuraa tai jotain muuta. En tarkoita, että se oikeuttaa ukkoja kähmimään, mutta baaritiski on kautta-aikojen ollut iskutiski. Jos haluat lipittää viiniäsi rauhassa, löytyy kuppilasta looseja tai pöytiä. En puolusta ällömiesten tapoja, mutta kun heitä nyt vaan on ja tulee aina olemaan. Jos olet vielä sattunut menemään kuppilaan ja lihatiskille, jonka on kansoittanut iloset tytöt, olet taatusti väärässä paikassa. Sinulle tarjotaan rahaa palveluista ja kähmitään. Saat myös niskaasi nais ammattilaiset, jotka pitävät sinua kilpailijana tai hintojen polkijana. Että makoisia ampiaisjuomia vaan lihatiskillä.

        En tiedä milloin olet noissa ravintoloissa käynyt ja missä.
        Nykyisin on viinibaareja joissa nautitaan se lasillinen työpäivän jälkeen. Myös baareja joissa naiset istuvat nauttien margaritansa.
        Jos/kun lihatiskejä on ollut, niin niiden aika on ehdottomasti ohi, ollut jo vuosikymmeniä.
        Seksin ostaminen on tiettävästi lain mukaan Suomessa kielletty.
        Sinun näkökantasi tekee/puoltaa näkemään naisen objektina.


      • hmpff kirjoitti:

        Mä komppaan täysin "koskemattomuus.on.oikeus" nikkiä. Sulla on jotenkin vanhakantainen suhtautuminen asiaan. Koska sinä olet tätä kestänyt, niin pitää kaikkien muidenkin, nyt ja ainiaan.

        Miksei tarttua epäkohtiin ja yrittää saada ne muuttumaan? Niinhän sä teet kaikkien muiden epäkohtien kanssa.

        hmp
        Enhän käy kapakoissa enää ollenkaan. Käyntini kuppiloissa liittyvät Helsingissä asumiseeni ja suurkuluttajana ravintoelämään. Josta on jäänyt muistoja. Sinä kun käyt rafloissa, tiedät nykyajan meiningin, joten hyvä niin jos muutosta tullut.


      • koskemattomuus.on.oikeus kirjoitti:

        En tiedä milloin olet noissa ravintoloissa käynyt ja missä.
        Nykyisin on viinibaareja joissa nautitaan se lasillinen työpäivän jälkeen. Myös baareja joissa naiset istuvat nauttien margaritansa.
        Jos/kun lihatiskejä on ollut, niin niiden aika on ehdottomasti ohi, ollut jo vuosikymmeniä.
        Seksin ostaminen on tiettävästi lain mukaan Suomessa kielletty.
        Sinun näkökantasi tekee/puoltaa näkemään naisen objektina.

        koske
        Minä en ole koskaan ymmärtänyt viinibaareista ja yhdestä lasillisesta työn jälkeen mitään. Puhumattakaan yhdestä coctailista. Ilmankos puhumme täysin eri kieltä. Menin aina raflaan tanssimaan tai ryyppämään tullakseni humalaan. En koskaan ole ottanut vain yhtä lasillista. Pullon kyllä. Niin seksin ostaminen.on kiellettyä mutta myyminen on sallittua. Nainen objektina. Eikö näin voi missään tapauksessa olla. Taidan olla todellakin tullut vanhaksi ja muistamattomaksi.


    • Täällä Ruotsissa näkyy olevan pääasia ainakin lehdissä. Kyllä nuorena ja siitä yleensä tytöt pitivät Suomessa ei mitään kovakuoraista kyllä minuakin naiset kopeloivat eipä siinä mitään.

      Vanhat naiset ovat minusta aina pitäneet tässä ei ole mitään kopeloimista asiassa nyt olen itsekin hyvin vanha.

      Ketkä olivat rivoja ne olivat naiset 60 luvulla sen jälkeisestä ajasta en tiedä koska en ole asunut Suomessa.

    • Näin.ollen

      Eilen illalla kävin lähi kuppilassa katastamassa mikä on tilanne sekuallisessa mielessä, huonolta näytti yksi vanha akka ja puolenkymmenta juippia hyh hyh se siitä, en häiriintynyt vaan läksin kotia.

    • pienikooste

      Jokopa maalaispoika huomentasuomessa herää näkymiensä perusteella valvomaan kansanedustajan himmelistä kattellen vastakkaisen sukupuolen asiaa ymmärtämään siis.

    • Toi baaritiskikulttuurikin vaihtelee ja oikeestaan minun kokemukseni ovat ainoastaan jenkeistä ja sieltäkin kohtuullisen siisteistä paikoista ei siis paikoista joissa harjoitetaan prostituutiota ja ei siellä miehet kylläkään käy käsiksi. Drinkkejä saattavat tarjota ja tulevat juttelemaan puhutaan puuta heinää elikkä small talkkia ja joskus sattuu että uusi tuttavuus ehdottaa lähtöä jonnekin muualle, mutta mitään paikanpäällä tapahtuvaa kourimista tai hipelöimistä en ole ikinä nähnyt. Mutta onhan selvää että olemme liikkuneet eri piireissä ;))
      Naisen ja miehenkin oikeus oman kroppansa koskemattomuuteen on aivan ehdoton ja siihen ei ole mitään lieventäviä tekijöitä tyyppi ällömiehiä on aina ollut tai pojat ovat poikia tai tätä on aina tapahtunut. Onhan sellaista ollut ja tapahtunut ja edelleenkin tapahtuu, mutta ei kuulu meidän länsimaiseen kulttuuriimme tällainen rajattomuus ja henkilökohtaisen integriteetin puuttuminen. Olemme kasvattaneet tyttäremme naisiksi jotka määräävät itse omasta seksuaalisuudestaan ja eivät ole mitään varakkaiden ukkojen leikkikaluja. Olemme kasvattaneet poikamme kunnioittamaan naisia ja käyttäytymään siivosti alkoholinkin vaikutuksen alaisena. Tämä #metoo-kampanja nostaa nyt paljon tästä miesten harjoittamasta mielivallasta ja oikeutuksesta naisen kroppaan tapetille ja näitä paljastuksia tulee jatkumaan kun kerran on vyyhdin pää saatu alkuun.

    • perusperttii

      Naiset hakevat monta kertaa ylennystä ja palkan korotusta, frittailun ja sängyn kautta.
      Kun se ei onnistu syytetään seksuaalisesta häirinnästä.

      • perusp
        Näitä tapauksia minäkin olen nähnyt työelämässä. Nainen kohoaa toimistoapulaisesta konttoripäälliköksi, johtajan kanssa vietettyjen pikkujoulujuhlien jälkeen. Vielä kun molemmat ovat tahollaan aviossa, niin sehän vain tuo lisäväriä työpaikkaromansille. Joku päälliköksi jo melkein petattu henkilö katkeroituu ja keksii syytöksiä yhdelle sun toiselle.


    • voivoita

      Näyttää monet halailevan tuntemattomiakin onko sekin seksuaalista häirintää. Venäjällä näyttää pussailevan. Tiukat läpikuultavat vaatteet onko sekin seksuaalista häirintää. Tämä mennyt vähän jo överiksi. Hakee naista tanssimaan ja kiihoittuu alkaa jöpöttämään onkohan sekin seksuaalista häirintää. Vituksi on tämä mennyt, mutta siitä huolimatta vittu tuoksuu hyvälle.

    • Vaikka nainen olisi alasti niin häneen ei ole lupaa kajota ilman hänen lupaansa.
      Onko anatomian tuntemus jotenkin hakusessa kun kysytään halailemisen ja pussailun olemisesta mahdollista seksuaalista häirintää? Elikkä jos halaat naista ja samalla puristat peffasta niin on. Jos halaat normaalisti niin ei. Tai mistä minä tiedän mikä sinulle on normaalia. Jos pussaat ilman että tunget kieltäsi nieluun niin ei ole häirintää.
      Sinulla hyvä voivoita tuntuu unohtuneen kokonaan mikä on tavanomaista ei-seksuaalista kanssakäymistä naisen kanssa. Sosiaalisest koodit ovat pahasti haussa.

      • Taikuritässä

        Tilanne oli noin 6-7 vuotta sitten. Olimme menneet kylään ystäväpariskunnalle. Takkeja laiteltiin naulakkoon, siippa edellä, minä jäljessä. Meillä on tapana halata. Ystäväni ja siippani menivät edellä olohuoneeseen ja ystäväni mies ja minä tultiin jäljestä. Halattaessa hän molemmin käsin puristi kourilla rintojani skrunts skrunts. Olin äimänkäkenä js nolona. Ihan kuin olisi testannutä appelssinien kypsyyttä...En nähnyt tilanteessa mitään eroottista. Skrunts. Ystävälleni en kertonut, siipalleni kyllä. Naurettiin. Mutta vahingosta viisastuu..
        En ymmärrä, mikseivät naiset saa suutaan auki, silloin kun on tilanne ja hae heti apua. Painostaminen ja kiristäminen seksiin on epämiehekästä, vinksahtanutta. Lahjetta käyttäviä naisiakin on. Ja voivat 40 v naiset työpaikalla jututtaa mukavitsikkäästi "kesäpoikia", jotka näyttävät tosi kiusaantuneilta. Olen sanonut, että saa sanoa, jos menee överiksi. Eli en alleviivaisi naisia kohteina vaan kaikkea koskemattomuutta.


      • koskemattomuus.on.oikeus
        Taikuritässä kirjoitti:

        Tilanne oli noin 6-7 vuotta sitten. Olimme menneet kylään ystäväpariskunnalle. Takkeja laiteltiin naulakkoon, siippa edellä, minä jäljessä. Meillä on tapana halata. Ystäväni ja siippani menivät edellä olohuoneeseen ja ystäväni mies ja minä tultiin jäljestä. Halattaessa hän molemmin käsin puristi kourilla rintojani skrunts skrunts. Olin äimänkäkenä js nolona. Ihan kuin olisi testannutä appelssinien kypsyyttä...En nähnyt tilanteessa mitään eroottista. Skrunts. Ystävälleni en kertonut, siipalleni kyllä. Naurettiin. Mutta vahingosta viisastuu..
        En ymmärrä, mikseivät naiset saa suutaan auki, silloin kun on tilanne ja hae heti apua. Painostaminen ja kiristäminen seksiin on epämiehekästä, vinksahtanutta. Lahjetta käyttäviä naisiakin on. Ja voivat 40 v naiset työpaikalla jututtaa mukavitsikkäästi "kesäpoikia", jotka näyttävät tosi kiusaantuneilta. Olen sanonut, että saa sanoa, jos menee överiksi. Eli en alleviivaisi naisia kohteina vaan kaikkea koskemattomuutta.

        Ällöttävä mies, kun kävi rintoihisi kiinni. Nuo kourijat ovat siitä ovelia, että iskevät silloin, kun tietävät uhrin olevan hienotunteisesti hiljaa. Uhri ei halua nostaa meteliä juhlissa, koska ei halua nolostuttaa syyllisen puolisoa tms.

        Samoin ruuhkabusseissa mukamas ohitustilanteissa käydään peffaan kiinni tai horjahdetaan niin, että käsi hipoo rintoja. Sikamaista, on todella tyytyväinen, että tämäkin asia nostetaan vihdoin julkisuuteen.


    • Paloma.se.co

      MartinTimell on nyt tunnustanut kertoneensa "seksistisiä, homofobisia ja rasistisia vitsejä "Äntligen hemma" ohjelmassaan joka on mennyt pitkään televisiossa täällä. Hän kertoo Expressenille antamassa haastattelussa menevänsä terapiaan. :)
      Minäkin olen kertonut paljon rasistisia, homofobisia ja seksistisiä vitsejä etenkin kaukaisessa ei-poliittisesti-korrektissa menneisyydessäni. Onneksi en ole julkisuuden henkilö ja osaan päivittää kaskukokoelmani ajanhengen mukaiseksi.

    • Aikuisenlogiikka

      Nii ih ja monet naiset odottaa ihan tulevansa seksuaalisesti häirityksi vai mitä tuo on kun kuletaan kesällä kaupungilla lähes perse paljaana jotkut naiset. Sitten on naisia jotka huutaa apua jos joku vähemmän kaunis mies yrittää jotenkin heitä lähestyä mutta jos mies on komea, niin se saa koettaa vaikka keskellä toria naisen persettä, niin se vain palkitaan kiittävällä hymyllä ja ilmeellä: "Tätä täytyy saada lisä". Se on naisten taholta seksuaalinen häirintä sitä, että riippuu miehestä kuka ja millainen seksuaalinen häiritsiä on.

    • Tramontana

      70-luvulla Cristobalissa oli kapakka "Eden Bar" Heaven on earth ! Tuskin kerkes baarituolille istahtaa kun jo likat oli munan kimpussa :D O Tempora, O Mores ;-*

    • hissunvissu

      Onhan niitä paikkoja ollut joissa naiset ovat kyselleet, että stondaako k ä?

    • neuraalosuku

      Ei voi olla sukupuolineutraali kuin toinen läpielämänsä myy rakoaan.
      Naisten tekemä seksuaalinen häirintä on paljon pahempaa kuin miesten, vääristellään ulkonäköä maalamalla paklaamalla ja persettä kiristelemällä aiheutetaan tahallaan miehille mielen liikutuksia ja kähmintä tarpeita.

      Niin kauan kuin nainen läpi elämänsä myy persettään ja käy sillä kauppaan Ei naisella ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä miehen kanssa tasa-arvoiseksi.
      Nainen luo rako kauppaan liittyviä uusia moraalisääntöjä jatkuvasti, kuten mustien kikkeleiden pikaiseen maahan saamiseen.


      Naisen valheellisuus tulee siinä esiin kun hän tekee valtavan työn meikaten ja muokaten itseään saadakseen miehet katsomaan peräänsä. ja kun mies katsoo hänen peräänsä, mies syyllistyy törkeään rikoksen, häntä paheksutaan. No totta kai aiheesta, koska miehellä on mielessään märkä saastainen rako.

      Tärkein naisen toimintaa puheissaan ja toimissaan ohjaava naisellisen arvonsa lisärakentaminen. Kaikki naisen ajatus kiertää sen ympärillä miten hän saisi enemmän arvostusta raolleen ja paremman hinnan siitä.(suoraan rahaa tai tehokkaampi hyödyntäminen avioliitto). Aika säälittävää myöskin kansanedustajanaiset toimii tämän säännön mukaan.
      Nainen käy läpi elämänsä kauppaa rako reuhkallaan, eikä tietenkään ole mahdollista tällaista halpamaista saastaa päästää todelliseen tasa-arvoon ihmisten joukossa.

      Muslimit ovat jo aikoja sitten huomanneet että tällainen naisten vartalolla harjoittava seksuaalinen häirintä ei sovi arkiseen elämään He pitävät naisten sulot kaavun alla, eivätkä päästä heitä rako reuhkaansa markkinoimaan ja huoraamaan ympäri maailmaa.

      • Aikuisenlogiikka

        Kirjoitat niin totta kuin voi! Naiset jos ketkä itse enimmän häiritsevät seksuaalisesti. Miks esm Espanjan julkisilla rannoilla pitää olla rinnat paljaana ja siellä joutuu rantavalvojat jo puuttumaan tähän ns muotiin. Kyllä naiset haluaa korostaa seksuaalisuuttaan ja nimen omaan siksi, että miehet sen huomais. Jos sitä kukaan ei huomais miehistä, niin kauhea äläkkä siitä syntyis ja Suomalainen mies olis heidän miuelestään, Juntti , Pöllö ja parhaassa tapauksessa vielä paska.


    • tööttt

      No voihan vellu - mä ainakin oon ihan seksitön tapaus ollu koko ikäni
      -kakskiloisesta alkaen aina saanu yksin pärjätä isossakn jätläporukassa

      - akat on aina pöhkömpää porukkaa - yleensä ne aina vaan rahastaa ja kopeloivatkin joskus jos enempikin hakkaamisen jälkehe meikäläistäkn kouristaa - suomalaine räkäläkapakoitten kulttuuri on vaan semmoista.

    • teretule

      Aloittaja aivan oikeassa.

      Kyllä ovat vanhat naiset minua halunneet ja heitä on paljon. Nyt täytyy aloittaa miesten puolelta samanlainen kampanja. Kertojia miehissä on täälläkin satatoja, hyvin mielenkiintoista luettavaa, omalla kohdalla olevat on suurin osa kuollut siis kuolleista ei saa puhua pahaa.

    • eiihanvielä60

      Luottamus menee samana päivänä jos semmoista tapahtuu työn puitteissa.
      Pahinta oli kun vielä puhuttiin hyvistä tavoista.
      Todella asiallista on kun kampanjoidaan.
      Nuoruudessani naiset saivat kärsiä muutoinkin, kun seurustelukaverille ei mennyt perille, suhde loppunut.

    • teretule

      Papit ja lukkarit olivat niitä suuria kaikissa pohjoismaissa,immenkalvon puhkijoita.

    • Kamala

      Tämä on ainakin seksuaalista häirintää lähettäjä 70 meedio


      Suomen tunnetuin meedio lähettelee mulkkunsa kuvia varatuille perheenäideille

      https://youtu.be/l4aJ3zT8KFk

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3568
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      196
      1662
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1192
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      814
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      811
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe