Minulla on solussa H64 yksinkertainen kertojakaava: =TULO(E64*F64)
Soluun E64 tulee kpl ja soluun F64 hinta €uroina (valmis solumuotoilu: Valuutta-€uroa), miten saan solussa H64 näkymään yhteissumman €uroina VAIN, kun solussa F64 on hinta -muulloin solu H64 näyttää pelkkää tyhjää solua?
Kiitos, jos joku jeesis :)
Mits se menikään..
10
194
Vastaukset
- Tähän_tapaan
Ei ole Exceliä, millä tarkistaa, mutta suunnilleen tähän tapaan: =JOS(F64=‘‘;‘‘;TULO(E64*F64))
Noissa siis kaksi kpl ' ei siis yksi ". - Selkeyttäjä
Tänks.. ei kuitenkaan pelitä niin kuin ajattelin, eli soluun H64 tulee laskutoimitus €uroina, kun F64:ssä on hinta €uroina. Muulloin H64 pysyy tyhjänä soluna.
- tulottaja
=JOS(F64="";"";E64*F64)
- ORCL
H64 Soluun kaava
=JOS(TULO(E64*F64)=0;"";TULO(E64*F64))
ja formaatiksi samaan soluun tuo valmis solumuotoilu: Valuutta-€uroa- SivustaSeurannut
Miksi tuossa pitää laskea moneen kertaan ja vielä tuollaisella funktiolla? Eikö pelkkä E64*F64 aja saman asian?
- n0llat
Koko taulukosta saa nollat piiloon:
Tiedosto > Asetukset > Lisäasetukset: Tämän laskentataulukon näyttöasetukset
Ruksi pois kohdasta "Näytä nolla soluissa, joiden arvo on nolla "
Jos haluaa vain tietystä solusta, niin laittaa muotoiluksi "Oma" ja lajiksi:
# ##0,00 €;-# ##0,00 €;
Ehdollista muotoiluakin voi tietysti käyttää. - turrapuro
Tuo TULO-funktio on noin käytettynä tarpeeton. Luvut pitäisi erottaa puolipisteellä, esim TULO(E64;F64). Nyt tuo itse funktio ei tee mitään, koska kertolasku itsessään on sen ainoa parametri.
- Selkeyttäjä
Kiitos molemmille, näyttäisi kumpikin toimivan niin kuin toivoin.
Hieno homma! ;D - Selkeyttäjä
Luonnollisesti kaikille kiitos, mutta pääsin siis "tulottaja:n" ja "ORCL:n" koodeilla haluamaani lopputulokseen.
- TuollaLaillaTekisin
Libre Calcissa tuon saa tehtyä ehdollisella muotoilulla. Valitsee solut (esim. H-sarake) ja sitten ehdollisen muotoilun ehdoksi "on yhtä suuri kuin" ja arvoksi 0, sitten muotoilussa laittaa tekstin värin taustan väriseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516600- 705601
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1034908Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273635- 2053201
- 413025
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242944mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132829- 1561661
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3461610