Minulla on solussa H64 yksinkertainen kertojakaava: =TULO(E64*F64)
Soluun E64 tulee kpl ja soluun F64 hinta €uroina (valmis solumuotoilu: Valuutta-€uroa), miten saan solussa H64 näkymään yhteissumman €uroina VAIN, kun solussa F64 on hinta -muulloin solu H64 näyttää pelkkää tyhjää solua?
Kiitos, jos joku jeesis :)
Mits se menikään..
10
239
Vastaukset
- Tähän_tapaan
Ei ole Exceliä, millä tarkistaa, mutta suunnilleen tähän tapaan: =JOS(F64=‘‘;‘‘;TULO(E64*F64))
Noissa siis kaksi kpl ' ei siis yksi ". - Selkeyttäjä
Tänks.. ei kuitenkaan pelitä niin kuin ajattelin, eli soluun H64 tulee laskutoimitus €uroina, kun F64:ssä on hinta €uroina. Muulloin H64 pysyy tyhjänä soluna.
- tulottaja
=JOS(F64="";"";E64*F64)
- ORCL
H64 Soluun kaava
=JOS(TULO(E64*F64)=0;"";TULO(E64*F64))
ja formaatiksi samaan soluun tuo valmis solumuotoilu: Valuutta-€uroa- SivustaSeurannut
Miksi tuossa pitää laskea moneen kertaan ja vielä tuollaisella funktiolla? Eikö pelkkä E64*F64 aja saman asian?
- n0llat
Koko taulukosta saa nollat piiloon:
Tiedosto > Asetukset > Lisäasetukset: Tämän laskentataulukon näyttöasetukset
Ruksi pois kohdasta "Näytä nolla soluissa, joiden arvo on nolla "
Jos haluaa vain tietystä solusta, niin laittaa muotoiluksi "Oma" ja lajiksi:
# ##0,00 €;-# ##0,00 €;
Ehdollista muotoiluakin voi tietysti käyttää. - turrapuro
Tuo TULO-funktio on noin käytettynä tarpeeton. Luvut pitäisi erottaa puolipisteellä, esim TULO(E64;F64). Nyt tuo itse funktio ei tee mitään, koska kertolasku itsessään on sen ainoa parametri.
- Selkeyttäjä
Kiitos molemmille, näyttäisi kumpikin toimivan niin kuin toivoin.
Hieno homma! ;D - Selkeyttäjä
Luonnollisesti kaikille kiitos, mutta pääsin siis "tulottaja:n" ja "ORCL:n" koodeilla haluamaani lopputulokseen.
- TuollaLaillaTekisin
Libre Calcissa tuon saa tehtyä ehdollisella muotoilulla. Valitsee solut (esim. H-sarake) ja sitten ehdollisen muotoilun ehdoksi "on yhtä suuri kuin" ja arvoksi 0, sitten muotoilussa laittaa tekstin värin taustan väriseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561832Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151348Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091249Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851115- 65913
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60913TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18884- 51836
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61793Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790