Vertaistukea tai jotain muuta? :)

Enhandlaatätä

Olen 24-vuotias nainen ja biseksuaali, enemmän ehkä viime aikoina naisiin päin ollut kallistunut. Olen melko syvällä kaapissa, vain isäni, siskoni ja yksi kaverini tietävät suuntautumisestani, tämä kaverikin sai sen tietoonsa tahtomattani vahingossa. Onneksi hän otti sen hyvin ja tukee minua.
Kaikki muut ympärilläni pitävät minua kuitenkin heterona, enkä uskalla olla muuta kuin esittää juuri sitä. Olen luonteeltani sellainen, etten vain pysty tulemaan ulos kaapista muille, kasvatukseni on ollut melko heteronormatiivista ja syvällä sisimmässäni ajattelenkin, että kyllä mulla pitäisi olla vain poikaystävä vaikken sitä välttämättä haluakaan. En pysty kuvittelemaan itseäni julkisesti pitämässä jotain naista kädestä, vaikka toisaalta ajatus siitä tuntuu ihanalta. Inhottavaa kun ristiriitaisesti haluaisi kovasti olla jotain muuta kuin mitä on.
Olen viimeaikoina alkanut haaveilemaan naispuolisista samanhenkisistä tuttavuuksista, jonka/joiden kanssa voisi vaihtaa ajatuksia tai mahdollisesti tutustua. Mulla ei sellaisia juuri ole ajatteluongelmani takia, varmasti olisi jos pystyisin olemaan täysin oma itseni. Olisiko täällä ketään suurinpiirtein samaa ikähaarukkaa olevia naikkosia (saa tietty olla nuorempia/vanhempiakin), joiden elämäntilanne vastaisi omaani? Kuulisin mielelläni ajatuksianne :)

3

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen hiukan erilaisessa elämäntilanteessa kuin sinä. Vaihtaisin ehkä juuri siksi ajatuksia kanssasi.
      -
      -
      Laita muuten jokin yhteys tietosi tänne jos haluat vastauksia.

• Ei ruuhkaa täällä.
      Taidan olla ainoa hyväksyttävästi vastannut.

• lostlost

Mulla on osittain samanlainen mutta myös vähän erilainen tilanne kuin sulla aloittaja. Mä en ole tullut kaapista kenellekään ja oletettavasti olen kaikkien silmissä täysin hetero. Mä olen sua muutaman vuoden vanhempi ja näin "vanhana" tuntuu tosi vaikealta kertoa ihmisille olevansa jotain muuta kuin mitä kaikki ovat vuosikausia ajatelleet. (Olen itsekin vasta viime vuosina tajunnut oikeasti olevani kiinnostunut naisista.) Mutta vaikka muiden ihmisten mielipiteet jännittää, mä olen sisäisesti hyväksynyt tämän asian. En ajattele, että pitäisi olla poikaystävä enkä yrittämällä yritä ihastua miehiin niin kuin nuorempana. Toisaalta en sitten käytännössä osaa elää niin kuin haluaisin. En ole enää tapaillut miehiä (ainakaan tällä hetkellä ei voisi vähempää kiinnostaa), mutta en uskalla lähestyä naisiakaan, koska hävettää kokemattomuuteni naisten kanssa olemisessa..

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      74
      8367
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2825
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2028
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2001
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      20
      1949
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1861
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1720
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      43
      1495
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1487
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1246
    Aihe