Suomenkielen oikoluku 16.04 miten?

242444

Miten se asennetaan? Ohjeet Ubuntun sivuilla ovat vanhentuneet.

15

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LMDE2
    • ldksjf

Siis mihin ohjelmaan?

• 242444

Firefoxiin nyt aluksi, mutta eikö ubuntussa ollut ihan joku Voikko laajennus?

• LMDE2

Voikkoa ei kukaan ole korjannut.

• Itse käytän vielä vanhempaa selainta ja oikoluku toimii. Ei aina kannata päivittää sitä uusinta.

• kiusari.OL

Lueppa viestihistoriasi niin jokupa laittoi ff 57 oikoluvun toimimaan. Annan toki vinkkiä miten, jos vaan rohkenet kysyä...

• Kokemus-opettaa
        kiusari.OL kirjoitti:

Lueppa viestihistoriasi niin jokupa laittoi ff 57 oikoluvun toimimaan. Annan toki vinkkiä miten, jos vaan rohkenet kysyä...

Minäpä kysäsen niitä vinkkejä, jos viitit kertoa, niin kuuntelen. Koska kyseessähän on allekirjoituksen puuttuminen voikosta.

• Kokemus-opettaa

Joo, VireFox 56 on viimmeinen versio missä voikko toimii. Koska FF kiivaasti haluaa päivittää itsensä versioon 57 on se estettävä, minä tein sen näin:

Latasin
      https://download-installer.cdn.mozilla.net/pub/firefox/releases/56.0/linux-x86_64/fi/

Purin kansioon xx
      Käynnistin, asetin päivitys kieltoon.
      Poistin kansion xx
      Purin kansioon Firefox
      Tein kuvakkeet, asensin voikon, kirjanmerkit, sun muut ja totesi tällä sivulla oikoluvun toimivaksi.

Ja lopuksi poistin FireFoxsin, koska en sitä oikeasti käytä, liian hidas. Mutta noin sen oikoluvun saa päälle sinne asti kun versio 57 saa oman voikkonsa.

• oikoluknitoimii

Väärin teit. Annan hieman helppiä kun jotain latasit. Lataa jotain 12.04 LTS debiä ja siirrä ne pari tiedostoa tiettyyn hakemistoon. :-) Toki tarkennan kun kysyt ja asiaan paneudun.

• LMDE2
      • Kokemus-opettaa

• Kokemus-opettaa

Vieläkö sinä tiedät LibreOffice Versioon: 5.3.7.2 oikoluvun lähteen, nyt FireFox ja Thunderbird osaa virheet alleviivata.

kiittäisin ja kumartaisin toisenkin kerran, mikäli löytyy.

• arvaakkohan

Nytkö rukoilla minun puoleeni? minulla ihan ubuntun tiedostona tuo oikoluku. Tosin 12.04.LTS versiosta, hieman on vanha.

• Voi käyttää myös vaikka Mozillan repoa
      https://launchpad.net/~mozillateam/ archive/ubuntu/ppa
      Oikoluku ei ainoa ongelma. Itselllä lähtisi äänet kun ff tukee
      vain pulsea ja se ei minulla ole mediakoneessa asennettu.
      Vanhempi osaa alsan. Toki voi vaihtaa selainta, mutta mennään
      vanhalla vähän aikaa.

• toimiiiii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6098
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2847
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      230
      1417
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe