Nukuitko hyvin? Paljonko yleensä nukut yössä? Entä yhteensä vuorokaudessa?
Mie nukuin 5 tuntia eikä se unimäärä riitä, normaali vuorokausi unimääräni on 4-6 tuntia enkä ole koskaan oikein virkeä. Unettomuus on paha sairaus, ei auta mitkään konstit, varmaan kaikki oon kokeillu vuosien aikana.
kalluppi
9
543
Vastaukset
yössä 5h.
Nukkun yleensä n.23.30.herään ensimmäisen kerran väh.jälk.yhden,senjälkeen noin kello viisi.nykyisin se on nukkuminen jää siihen.
Tv-1,aamuohjelmaa katson yhden uutisvälin ja jos hyvin käy saatan vielä hetkeksi nukahtaa.
Uni tällä erää riittä kohtalaisesti,koska työt eivät ole enää elämääni "rasittamassa".Lisäksi vaimoni kello soittaa eri aamuisin 02.30-08.00. välillä. Ja yleensä nousen myös silloin sängystä jos en jo muuten ole herännännyt.- Apuhoitaja
Olen yötöissä,vaikeaa nukkua vapaana ollessa,nukun yleensää aamupäivisin ja yöt netissä,toivotonta!
- vuorotyöläinen
Apuhoitaja kirjoitti:
Olen yötöissä,vaikeaa nukkua vapaana ollessa,nukun yleensää aamupäivisin ja yöt netissä,toivotonta!
25 vuotta vuorotyötä tehneenä kärsin kroonisesta unettomuudesta. Yövuorojen jälkeen on viisi vapaata ja silloin nukun, vaikka pitäisi muutakin tehdä kun en muulloin jaksa. Olen kokeillut nukahtamislääkkeitäkin tuloksetta.
Olin paljon virkeämpi kun sain lapseni, keskimmäinen heistä oli kuin sumusireeni, mutta jotenkin jaksoin, saattaa johtua siitä kun olin vielä nuori. Toisaalta niin kauan kuin lapset asuivat kotona, en ollut jatkuvasti väsynyt. Kun muuttivat, piti huolehtia vain itsestäni eikä olla pakosti virkeä. Nyt elämä on väsymyskierrettä, lomat oikeastaan vain sen katkaisevat kunnolla.
- kotiutunut
Eipä uni tule vaikka on valvottuja työtunteja takana jo 16 eli kaksi vuoroa peräkkäin kun yksi oli sairaana. Mättäsin tunti sitten tuhdin aterian, mutta en osaa päivällä nukkua vaikka on pimennysverhot. Kurjempi juttu.
- sesse
Unettomuuteni alkoi n.7 vuotta sitten.Vuosien varrella on vaiheita ollut monenmoisia.
Luulinkin jo päässeeni siitä,mut ei.On kokeiltu erilaisia pillereitä tilapäisesti,auttavat hetken mutta kun en halua syödä ettei tule riippuvuutta.
Nykyisin nukun n.3 t ja sit herään,yritän uudelleen,vaihtelevalla menestyksellä.
Syynä tietoisuus aikaisin suihkuun menevästä naapurista joka herättää joka kerta klo 4.15!
Tungen tulpat korviin ja saatan jopa nukahtaa uudestaan.Raskasta jaksaa itse töissä sitten.
- nainen56
heti kun olen sulkenut puhelimen.
Joka iltainen hyvänyöntoivotus rakkaani kanssa.
Otan tyynyn kainalooni ja nukahdan, herään aamulla kellon herätykseen. Uniaika n. 7.30-8.00 tuntia. - Nukku-Tattis
Kiitos kysymästä, nukuin hyvin. Omasta mielestäni.
Nukun/tarvitsen sellaiset 10h-12h yöunet. 56v. olen.
Kuukausi sitten nukuin ennätykseni...17h! En tiedä mikä väsyttää. Ehkä tämä netissä pyöriminen, liian myöhäiseen?
Ihminen tarvitsee 9 tunnin yöunet, pysyäkseen terveenä. On harhaluulo, että vanhemmat ihmiset tarvitsevat vähemmän yöunta. Aivot tarvitsevat lepoa, nukkumisen kautta. Unessa aivot pystyvät käsittelemään alitajunnassa olevia asioita, unien muodossa.
Siis...hyvää yötä kaikille. Nukkukaa hyvin. - plunger
Minä nukun miten sattuu. Usein 3-4 tuntia, viikonloppuisin joskus 12 tuntia. Joskus loman aikana päivällä, myös silloin kun perjantaina innostun ja teen työtä lauantai-aamuun, yli 24 tuntia yhteen mittaan. Kotiin tultua suihku, kaupassa käyn, luen lehden ja syön mitä ehdin laittaa ja - menen nukkumaan. Työviikon aikana uni usein jää lyhyeksi, aivan sekaiseksi jos on matka jonnekin. Nukun lentokoneessa, voin ottaa pienet torkut lounasaikana palaverien välissä ja sitten valvoa lukien ja kaupungilla kävellen yli yön ja jaksan silti tehdä täyden päivän sen jälkeen. Voin sanoa, että nukun kun ehdin tai kun ei ole tekemistä. Yksinäisen pako maailmasta!
- vaille 54
Lähden töihin 23.30ja palaan n.6.00-8.00 aikoihin. Nukun senjälkeen parituntisen ja illalla toiset pari ennen töihinlähtöä. En ole koskaan ollut nukkuja tyyppiä. Mukava on lomalla tiirailla yksinään maailman menoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074416- 1862451
- 641452
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961171- 1231089
- 711036
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?951006Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a131967- 105943
Kuvaile kaivattuasi
kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁54865