Aktiivimalli..

tiedä.puhu.sitten

Aktiivimalli on suolesta. Mitä aktiivimalli todellisuudessa aiheuttaa.. Tulojen leikkausta 4,65%. Ja mitä tästä seuraa ? No, Tulojen pienentymistä, Ostovoiman suurta pienentymistä, Masennuksen lisääntymistä, Ahdistusta ja jopa itsemurhien lisääntymistä. Tästä toimenpiteestä ei kukaan pitkällä aikavälillä todellakaan hyödy. Ei kukaan. Ja ne hyvä osaiset jotka ovat nyt töissä, Ja irvailevat ja pilkkaavat työttömiä eivät tajua tämän mallin sisältöä KÄYTÄNNÖSSÄ. Se ei vaan toimi. Ja ne jotka maksavat Jäsenmaksujaan ja ajattelevat : "eihän tämä minua koske". Sanon vaan, niin ei vielä.. Mutta joskus voi koskea. PS, Kannattaa puhua sitten kun asiasta todella tietää, Tai asia on omakohtainen, On asiasta KOKEMUSTA.

93

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOK.vie.nahatkin.selästä

      Toivottavasti seuraava hallitus ja Eduskunta kumoaa tämän surkean lain.

      • matut.ensin.sipilä

        Niinpä, Meno on kohta kuin elokuvassa Täällä Pohjantähden alla.


      • KOK.nöyryyttää.köyhää

        Tapio rautavaara - Silloin minä itkin ensi kerran.


      • orpo.lindström
        matut.ensin.sipilä kirjoitti:

        Niinpä, Meno on kohta kuin elokuvassa Täällä Pohjantähden alla.

        Lomarahojen leikkaukset, Kikyshittiä, ja nyt tämä perkeleen aktiivimalli. No, vaaleissa ainakin minä muistan nämä asiat.


    • palkkatyöläinen

      Minkä takia työttömän on parempi maata kotona kuin aktiivisesti yrittää löytää töitä?

      • ei.riitä.kaikille

        SIITÄ EI OLE KYSE. Ensimmäinen kommentoija joka ei yhtään tajua mistä on kyse. Tai kiusatakseen vaan ei halua ymmärtää..


      • Ota.selvää.ensin

        Jep, Jos näille puupäille vääntäisi oikeen rautalangasta käytönnön esimerkin : on pieni 4 henken sauna, Ja sinne on tulijoita 1600 ihmistä, Niin Kaikki ei vaan mahdu sisälle !! Eli kaikille ei riitä työpaikkoja. Ja sit sanotaan "miksi ette mene?" Ja kun et sitten mene (käytännössä mahdotonta) niin tulojasi leikataan 4,65% !!


      • eivät.tiä.mistä.puhuvat

        Köyhille ja Vähäosaisille irvailijoita ja Pilkkaajia on ollut aina, Siis ihan aina. Valitettavasti. Youtube : Tapio Rautavaara - Rikas ja Köyhä.


      • palkkatyöläinen

        Esitin kysymyksen, joka sai kolme ihmistä suuttumaan. Silti kukaan noista kolmesta eri osannut vastata.


      • Ongelmat

        Kun katsoo työkkärin avoimia paikkoja, iso osa on niitä joihin vaaditaan joku erityispätevyys (tietokoneohjelmoija, opettaja, sähkömies) ja jota työnhakijalle ei ole. Loput paikat on taas on monesti niin huonopalkkaisia, että niistä ei jää käteen juuri enempää kuin työttömyyskorvausta.
        Juuri noita alempia palkkoja pitäisi saada ylös, että työn tekeminen olisi houkuttelevaa. Tämä hallituksen esitys ei ongelmaa ratkaise, saa vaan monen huonossa tilassa olevan masentumaan aktivoitumisen sijasta.


      • palkkatyöläinen
        Ongelmat kirjoitti:

        Kun katsoo työkkärin avoimia paikkoja, iso osa on niitä joihin vaaditaan joku erityispätevyys (tietokoneohjelmoija, opettaja, sähkömies) ja jota työnhakijalle ei ole. Loput paikat on taas on monesti niin huonopalkkaisia, että niistä ei jää käteen juuri enempää kuin työttömyyskorvausta.
        Juuri noita alempia palkkoja pitäisi saada ylös, että työn tekeminen olisi houkuttelevaa. Tämä hallituksen esitys ei ongelmaa ratkaise, saa vaan monen huonossa tilassa olevan masentumaan aktivoitumisen sijasta.

        Jos tuntuu siltä, että omaan osaamiseen sopivia paikkoja ei ole, niin osaamistaan kannattaa laajentaa. Lisäksi kaikki avoimet paikat eivät ole työkkärin sivuilla. Kannattaa itse aktiivisesti olla työnantajiin yhteydessä ja markkinoida itseään. Hanttihommien palkat eivät tule nousemaan nykyisestä, se on selvä.

        Kotona makaamalla ei taatusti työllisty. En näe ongelmaa siinä, että tietoista loisimista suitsitaan.


      • palkkatyöläinen
        Ongelmat kirjoitti:

        Kun katsoo työkkärin avoimia paikkoja, iso osa on niitä joihin vaaditaan joku erityispätevyys (tietokoneohjelmoija, opettaja, sähkömies) ja jota työnhakijalle ei ole. Loput paikat on taas on monesti niin huonopalkkaisia, että niistä ei jää käteen juuri enempää kuin työttömyyskorvausta.
        Juuri noita alempia palkkoja pitäisi saada ylös, että työn tekeminen olisi houkuttelevaa. Tämä hallituksen esitys ei ongelmaa ratkaise, saa vaan monen huonossa tilassa olevan masentumaan aktivoitumisen sijasta.

        Jos tuntuu siltä, että omaan osaamiseen sopivia paikkoja ei ole, niin osaamistaan kannattaa laajentaa. Lisäksi kaikki avoimet paikat eivät ole työkkärin sivuilla. Kannattaa itse aktiivisesti olla työnantajiin yhteydessä ja markkinoida itseään. Hanttihommien palkat eivät tule nousemaan nykyisestä, se on selvä.

        Kotona makaamalla ei taatusti työllisty. En näe ongelmaa siinä, että tietoista loisimista suitsitaan.


      • A.Koskela1918
        palkkatyöläinen kirjoitti:

        Esitin kysymyksen, joka sai kolme ihmistä suuttumaan. Silti kukaan noista kolmesta eri osannut vastata.

        Esitit lapsellista pilkkaamista. Et kysymystä.


      • palkkatyöläinen
        A.Koskela1918 kirjoitti:

        Esitit lapsellista pilkkaamista. Et kysymystä.

        En ymmärrä, miten tuosta saa väännettyä pilkkaamista ja miten sen kysymyksen voi olla huomaamatta.


      • herkku.nro1
        eivät.tiä.mistä.puhuvat kirjoitti:

        Köyhille ja Vähäosaisille irvailijoita ja Pilkkaajia on ollut aina, Siis ihan aina. Valitettavasti. Youtube : Tapio Rautavaara - Rikas ja Köyhä.

        Tapsa on rautanen kaveri, kova luu. Ei taatusti nälvinyt köyhiä ja kärsineitä, Vaan oli AINA heidän puolellaan.


      • Kokeilkaa.tiedätte
        Ota.selvää.ensin kirjoitti:

        Jep, Jos näille puupäille vääntäisi oikeen rautalangasta käytönnön esimerkin : on pieni 4 henken sauna, Ja sinne on tulijoita 1600 ihmistä, Niin Kaikki ei vaan mahdu sisälle !! Eli kaikille ei riitä työpaikkoja. Ja sit sanotaan "miksi ette mene?" Ja kun et sitten mene (käytännössä mahdotonta) niin tulojasi leikataan 4,65% !!

        Hyvä esimerkki. Ja siltikään nämä idiootit eivät ymmärrä.


      • TES-palkka
        Ota.selvää.ensin kirjoitti:

        Jep, Jos näille puupäille vääntäisi oikeen rautalangasta käytönnön esimerkin : on pieni 4 henken sauna, Ja sinne on tulijoita 1600 ihmistä, Niin Kaikki ei vaan mahdu sisälle !! Eli kaikille ei riitä työpaikkoja. Ja sit sanotaan "miksi ette mene?" Ja kun et sitten mene (käytännössä mahdotonta) niin tulojasi leikataan 4,65% !!

        Näin on ja näitä 9 euron orjapaikkoja vaan tuputetaan.


      • siitävaan
        TES-palkka kirjoitti:

        Näin on ja näitä 9 euron orjapaikkoja vaan tuputetaan.

        Kannattaa itse hakea niitä paikkoja, joissa maksetaan ihan oikeaa palkkaa.


      • KOK.vie.nahatkin.selästä

        Juuri niinhän ihmiset tekevät. PS, odotan mielenkiinnolla seuraavia eduskuntavaaleja..


      • sadistiPorvari

        Ensi kuussa alkavat nämä 4,65% leikkaukset..


      • tunnekylmäKOK
        TES-palkka kirjoitti:

        Näin on ja näitä 9 euron orjapaikkoja vaan tuputetaan.

        Niin minullekin tuputettiin. Vastasin: Mee kuule itte vaan. PS, seuraava hallitus tulee poistamaan tämän kuvottavan aktiivimallin. Se tietysti riippuu teistä äänestäjät..


      • alistajaporvari
        TES-palkka kirjoitti:

        Näin on ja näitä 9 euron orjapaikkoja vaan tuputetaan.

        Ja minä sanon tuputtajalle : Mene kuule itte vaan...


      • ei.muutosta
        KOK.vie.nahatkin.selästä kirjoitti:

        Juuri niinhän ihmiset tekevät. PS, odotan mielenkiinnolla seuraavia eduskuntavaaleja..

        "odotan mielenkiinnolla seuraavia eduskuntavaaleja"

        Mitäs turhia! Kokoomus voittaa ja keskusta tulee hyvänä kakkosena. Meininki jatkuu entisenlaisena.


    • Koska.sulla.YT

      Pelle Miljoona - Olen Työtön.

    • Kiky.Skeidaa

      Sipilä ja muut herrat puhuu talkoista ja Kikystä. Nyt on muka "nousukausi alkanut". Varmaan herrojen mielikuvituksessa ja kuplassa, Ja Keskinäisessä omakehussa. Koska sulla on YT,t ? Sit kun ne on niin kuuntele tää.. Pate Mustajärvi - Tyylillä.

      • matuille.Luxusta

        Kikyilykusetus lomarahojen leikkaus, Ja nyt tämä aktiivisimputus joka leikkaa 4,65%. On meillä hallitus ! Ja matuille tuputetaan lisää valtion rahaa.


      • A.Koskela1918

        Seuraava hallitus tulee poistamaan tämän järjettömän aktiivimallin. Äänestäkää vasemmistoa !


      • leikataan.herroilta
        matuille.Luxusta kirjoitti:

        Kikyilykusetus lomarahojen leikkaus, Ja nyt tämä aktiivisimputus joka leikkaa 4,65%. On meillä hallitus ! Ja matuille tuputetaan lisää valtion rahaa.

        Se vartiainen ja sipilä Orpo pitäis viedä saunan taa.


      • Orpo.sipilä.suohon
        matuille.Luxusta kirjoitti:

        Kikyilykusetus lomarahojen leikkaus, Ja nyt tämä aktiivisimputus joka leikkaa 4,65%. On meillä hallitus ! Ja matuille tuputetaan lisää valtion rahaa.

        SAK jyrää aktiivisimputuksen !! Näin sanotaan uutisissa.


      • isis-sipilä
        A.Koskela1918 kirjoitti:

        Seuraava hallitus tulee poistamaan tämän järjettömän aktiivimallin. Äänestäkää vasemmistoa !

        Näin teen jatkossa. Orpo ja Sipilä voi painua h##"### !


      • SN.ja.kummityttö
        Orpo.sipilä.suohon kirjoitti:

        SAK jyrää aktiivisimputuksen !! Näin sanotaan uutisissa.

        Perjantaina SAK järjestää mielenilmauksen.


      • KOK.nöyryyttää.köyhää
        A.Koskela1918 kirjoitti:

        Seuraava hallitus tulee poistamaan tämän järjettömän aktiivimallin. Äänestäkää vasemmistoa !

        Jos herkku vielä eläisi, Hän tuhoaisi tämän aktiivimallin vaikka yksin. Oli se niin sitkeä ukko !


    • Fgkigd

      Iha oikein että laiskojen etuuksista leikataan. Pois vaan kaikki tuet. Jokaisen pitää elättää itsensä.

      • mvxy

        pikku "vähennys" ja sinäkin olet sossujonossa...


      • ASEMALLEJÄÄNEELLE

        Itsellä koulutusta ei ole, työ tekijänsä opettaa (opetti), mutta 17-vuotiaasta asti olen käynyt töissä, päivääkään en työttömänä ollut, ennenkuin kaksi vuotta sitten firma lopetti.

        Hoidan viitenä-kuutena päivänä/vko neljää lastenlasta (1v-7v), tuntien määrä päivässä vaihtelee 4-9h. Palkkaa en ota,

        Ihan olen onnellinen ja omasta halustani hoidan, mutta se, että SINÄ SANOT minua LAISKAKSI, hieman kiehuu muutkin kuin perunat!!

        Paljon, paljon pitkiä lakkoja, niin saavat työssäkäyvätkin maata kotosohvalla kaljaa lipittäen. Vielä jos molemmat vanhemmat, mikäs sen somempaa :3

        Keväällä pääsen eläkkeelle, silti osaan sentään samaistua siihen, että aktiivimalli on suurimman osan kohdalla mahdoton yhtälö.


      • vaiennettukansa

        Jep, Ennen oli TYÖPAIKKOJA, sen kun vaan valitsi, että mihin meni. 60 - 70 luvulla suomessa oli asukkaita 4,4 - 4,7 miljoonaa. Nyt 5,6 miljoonaa. Ennen oli isoja tehtaita ja idänkauppaa jne. Nyt EI.


      • KunnonTyömies
        ASEMALLEJÄÄNEELLE kirjoitti:

        Itsellä koulutusta ei ole, työ tekijänsä opettaa (opetti), mutta 17-vuotiaasta asti olen käynyt töissä, päivääkään en työttömänä ollut, ennenkuin kaksi vuotta sitten firma lopetti.

        Hoidan viitenä-kuutena päivänä/vko neljää lastenlasta (1v-7v), tuntien määrä päivässä vaihtelee 4-9h. Palkkaa en ota,

        Ihan olen onnellinen ja omasta halustani hoidan, mutta se, että SINÄ SANOT minua LAISKAKSI, hieman kiehuu muutkin kuin perunat!!

        Paljon, paljon pitkiä lakkoja, niin saavat työssäkäyvätkin maata kotosohvalla kaljaa lipittäen. Vielä jos molemmat vanhemmat, mikäs sen somempaa :3

        Keväällä pääsen eläkkeelle, silti osaan sentään samaistua siihen, että aktiivimalli on suurimman osan kohdalla mahdoton yhtälö.

        Laiska töitään laskee.


    • 3paikkaa.tuhatHakee

      Tehtaita lakkautettiin suuressa 90 luvun lamassa. Ja viime vuosina loput tehtaan siirrettiin intiaan, Kiinaan ja viroon jne... Youtube : Pelle Miljoona - Isäntä vei tehtaan pois.

      • En.syyllistä.MOT

        Totta, Ja tämä vanha biisi tulee jotenkin mieleen... Pelle miljoona - Väkivalta ja päihdeongelma.


    • WalleNahlroos

      Aktiivimallin vastustajat pelkkiä soran tuojia minun lattioille. Juhan sinipiika Jarppa minun miehiä vaikka koskaan en ole häntä nähnyt enkä näe.

    • tämän_aktiivimallin

      tarkoitus on saada ihmisiä menemään juuri näihin ilmaistöihin, eli työkokeiluihin/kuntouttavaan työtoimintaan. En nyt sano, että niissä mitään vikaa on, jos eivät kestä loputtomasti. Silloin se on vain ilmaisen työvoiman hyväksikäyttöä. Ainaki itse olen kuullut, että nämä kokeilijat eivät ole tasapuolisessa asemassa oikeisiin palkallisiin, vaan joutuvat tekemään ne paskaduunit mitä muut karttelevat ja pitävät työpäivän inhokkeina.

      Myös tälle työkokeilijalle voi tulla arvoton olo, että on pelkkää roskaa, kun ei huolita oikeisiin töihin. Työttömiä myös hävettää oma työttömyytensä, tai syyt mitä taustalla on, että joutuu vaikka kuntouttavaan työtoimintaan. Ei niitä syitä halua siellä töissä selitellä.

      • TES.olla.pitää

        Työstä kuuluu maksaa PALKKA. Ei se muuten mitään työtä ole. Kuka perkele sitä nyt ilman palkkaa tekee. Ja muutenkin tuo "kokeilu". 40v -50v työtön joka on ollut monta vuotta töissä, nyt sitten johonkin "kokeiluun"! Ei tarvi enään kokeilla, kyllä jo tietää mitä se työelämä on. Harjoittelu on harjoittelua, mutta siitäkin pitää maksaa HARJOITTELIJAN PALKKA.


      • A.Koskela1918

        ÄLKÄÄ IKINÄ MENKÖ "kuntouttavaan työtoimintaan". Työstä TES mukanen palkka. tai ei mennä mihkään.piste.


      • aktiiviryöstöä4.65

        Se on just näin. Työstä palkka, tai jakoavaimella pomoa suuhun.


    • pitkäniemiRules

      Sairaseläke mielenterveydellisistä syistä. Hullunpaperit.

      • siinähän.Leikkaatte

        Lapinlahden Linnut - Työtön hullu ja eläkeläinen.


    • kaaallistahoitoa

      Naurattaa nää työkokeilut yms, joo nuorelle joka ei ole työtä tehnyt voisi olla harjoittelijan paikka ok , ennen meni nimellä oppisopimus , jos työtaustaa yli 10v niin pitäisi sitten olla ihan normityöpaikka tarjota , totuushan on että valtaosa pitkäaikaistyöttömistä ei ikinä työllisty sairaushistoriansa takia , alkoholistit luulisi olen helppo joukosta erotella joukosta , loput työkyvyttämyyseläkkeelle jos ei kuntoon olla saatu pitkistä hoitojaksoista huolimatta , tää pompottelu se vasta kalliiksi tulee veronmaksajille , tällätavoin ylläpidetään sitä erittäin kallista byrokratiaa jota päättäjät itse haluavat pyörittää työllistyäkseen , omalta kohdaltakin voisi sanoa etten ikinä pystyisi maksamaan tutkimuksia joita tehty 15v. vuoden ajan pompottamalla omalääkäri-nkkl-neurologi-psyk. jne..5. kierros alkoi juuri eli 5 hakemusta erilääkäreiltä ja näköjään jatkuvat eläkeikään asti , no rahaa näyttää olevan pelleilemiseen. omia rahoja en enää viitsi laitella,mennään julkisella puolella niin kauan kun tervitsee , kyllä nuo verorahojen tuhlarit löytyy ihan eri paikasta kun työttömistä , varmaan veronmaksajien taakka senkun kasvaa näillä päätöksillä .

      • KOK.vie.nahatkin.selästä

        Totta puhut. Ja kuka palkkaa jonkun puoliramman joka hakee ekan työpäivän jälkeen heti sairaslomaa, Kun ei vaan pysty ja Kroppa kestä. Ja jälleen sanon tämän: Niitä työpaikkoja ei vaan yksinkertaisesti RIITÄ KAIKILLE.


      • tee.itsekin.jotain
        KOK.vie.nahatkin.selästä kirjoitti:

        Totta puhut. Ja kuka palkkaa jonkun puoliramman joka hakee ekan työpäivän jälkeen heti sairaslomaa, Kun ei vaan pysty ja Kroppa kestä. Ja jälleen sanon tämän: Niitä työpaikkoja ei vaan yksinkertaisesti RIITÄ KAIKILLE.

        Itse pystyy vaikuttamaan paljonkin siihen, että jääkö ilman vai ei. Jos haluaa töihin niin joutuu tekemään muutakin kuin istumaan kotona.


      • 999999hakemusta

        EI PYSTY. Roskaa puhut, ja et tietä asiasta.


      • autetaan.kaveria
        999999hakemusta kirjoitti:

        EI PYSTY. Roskaa puhut, ja et tietä asiasta.

        Millä tavoin sinä haet töitä, ja mikä mielestäsi on syy siihen, että kukaan ei sinua palkkaa? Mietitään yhdessä, mitä kannattaa jatkossa tehdä toisin jotta pääset töihin.


      • Kun.ei.pysty
        KOK.vie.nahatkin.selästä kirjoitti:

        Totta puhut. Ja kuka palkkaa jonkun puoliramman joka hakee ekan työpäivän jälkeen heti sairaslomaa, Kun ei vaan pysty ja Kroppa kestä. Ja jälleen sanon tämän: Niitä työpaikkoja ei vaan yksinkertaisesti RIITÄ KAIKILLE.

        Totta, Monella pitkäaikaistyöttömällä on paljon terveysongelmia. Tämä aktiiviälyttömyys on kamala. Se tulee poistaa.


      • Miksi.teet
        KOK.vie.nahatkin.selästä kirjoitti:

        Totta puhut. Ja kuka palkkaa jonkun puoliramman joka hakee ekan työpäivän jälkeen heti sairaslomaa, Kun ei vaan pysty ja Kroppa kestä. Ja jälleen sanon tämän: Niitä työpaikkoja ei vaan yksinkertaisesti RIITÄ KAIKILLE.

        Miltä tuntuu kiusata ja pompottaa selvästi syrjäytynyttä , heikkoa ja avutonta köyhää ihmistä ? Ihmistä jolla on vaikeuksia, Ja rahaongelmia. Ja terveys prakaa. Onko voittaja fiilis? Tuntuuko hyvältä ? Tätä kysyn TE-keskuksen väeltä.


      • ensaatöitä
        autetaan.kaveria kirjoitti:

        Millä tavoin sinä haet töitä, ja mikä mielestäsi on syy siihen, että kukaan ei sinua palkkaa? Mietitään yhdessä, mitä kannattaa jatkossa tehdä toisin jotta pääset töihin.

        Millä tavoin sinä haet töitä, ja mikä mielestäsi on syy siihen, että kukaan ei sinua palkkaa? Mietitään yhdessä, mitä kannattaa jatkossa tehdä toisin jotta pääset töihin.

        Vastaan vaikka ei varsinaisesti minulta juuri kystykään. Haen mol.fi. hakemuksesta ei kuulu mitään. Olen soittanutkin työnantajille. Yleensä snotaan, että ei ole tarvetta palkata lisää työvoimaa tai kaikki paikat on jo täynnä. Ei voi työttämiä siitä rangaista ettei ole tarpkeeksi työpaikkoja. En minä siitä voi millään tapaa päättää työpaikastani eli siitä, että työnantajat eivät ota töihin. Mitä tässä sitten voi tehdä?


      • autetaan.kaveria
        ensaatöitä kirjoitti:

        Millä tavoin sinä haet töitä, ja mikä mielestäsi on syy siihen, että kukaan ei sinua palkkaa? Mietitään yhdessä, mitä kannattaa jatkossa tehdä toisin jotta pääset töihin.

        Vastaan vaikka ei varsinaisesti minulta juuri kystykään. Haen mol.fi. hakemuksesta ei kuulu mitään. Olen soittanutkin työnantajille. Yleensä snotaan, että ei ole tarvetta palkata lisää työvoimaa tai kaikki paikat on jo täynnä. Ei voi työttämiä siitä rangaista ettei ole tarpkeeksi työpaikkoja. En minä siitä voi millään tapaa päättää työpaikastani eli siitä, että työnantajat eivät ota töihin. Mitä tässä sitten voi tehdä?

        Oma aktiivisuus on kaiken A ja O. On hyvä, että teet hakemuksia, mutta millä tavoin teet ne? Tuotko oman persoonasi esiin vai onko hakemuksesi tusinatavaraa? Hakemus on se, jolla herätät työnantajan kiinnostuksen. Sinun pitää erottua joukosta, että myös CV:si luetaan. Tuo esiin paitsi vahvuutesi ja sopivuutesi avoimeen paikkaan, myös kiinnostuksesi kyseistä työnantajaa kohtaan. Näytä, että tiedät hyviä asioita firmasta, ja tee selväksi, että haluat sinne töihin.

        Mol.fi on ihan ok kanava, mutta kannattaa aktivoitua muuallakin. Tee hyvä profiili netin eri työportaaleihin kuten Monster ja LinkedIn. Näe vaivaa profiilin eteen, koska huono profiili karkottaa työnantajat. Ole aktiivinen, seuraa joka päivä uusia ilmoituksia, ja hae heti kun hyvä ilmoitus löytyy. Ota myös välitysfirmoihin yhteyttä, sillä osa työnantajista hakee tekijöitä vain niiden avulla.

        Ja vielä kerran: ole aktiivinen!

        Kysy jos on kysyttävää, niin yritän jeesata. Tsemppiä.


      • Ei.valittu.mua
        tee.itsekin.jotain kirjoitti:

        Itse pystyy vaikuttamaan paljonkin siihen, että jääkö ilman vai ei. Jos haluaa töihin niin joutuu tekemään muutakin kuin istumaan kotona.

        Ei töihin niin vain mennä. Töihin valitsee hakijoiden joukosta työhönottaja, Jos sinua ei valita sinä ET mene töihin. Kaikkia ei valita, Tämä on joillekin vaikeata tajuta.


      • autetaan.kaveria
        Ei.valittu.mua kirjoitti:

        Ei töihin niin vain mennä. Töihin valitsee hakijoiden joukosta työhönottaja, Jos sinua ei valita sinä ET mene töihin. Kaikkia ei valita, Tämä on joillekin vaikeata tajuta.

        Jos toistuvasti jää ilman työtä, vaikka ahkerasti hakee, niin jotain siinä hakuprosessissa menee pieleen. Millä tavoin haet töitä?


    • muuttakaa.hallitus

      Suomen hallitus vois näyttää mallia ja muuttaa Antarktikselle. Siellä ne sitten taapertaisivat bingviinit jäällä.

      • vitunAktiivipaska

        Jep, Ja lopuksi merileijona söisi ne kaikki.


    • tuhlausmalliEd

      Rahanpalvonnassa oikeus on vain niillä, joilla on palvottavaa.

    • jdjdjdjdjdjdj

      tuossa yksi juuri avasi ongelman eli työttömyyskorvaus asumistukineen on niin hyvä ettei kannata mennä töihin koska työstä saatava palkka ei paljoa lisäisi rahavirtaa. tuo laki pitäisi muuttaa siten että pakottaisi töihin jos se palkka olisi sama kuin korvaukset.

      työnantajana työntekijä mikä tuottaa viivan alle jotain saa takuulla palkkaa minkä se itse haluaa eli jos on sen tason superduunari mikä tekee yritykselle tulosta 3 kertaa keskivertoduunarin, mahdollistaa se palkanmaksunkin kolminkertaisena ja se kannattaa vieläpä maksaa ettei duunari vaihda taloa tai rupea itse yrittäjäksi kilpailemaan samalle alalle.

      loppupeleissä tuossa on mietittävä asiaa maksajan kannalta mitä ei kukaan riistoporvarivastustaja vasukki tunnu ymmärtävän eli aseta itsesi maksajan rooliin ja mieti että olisitko valmis kustantamaan sen palvelun mitä teet sillä hinnalla mitä se oikeasti työnantajalle maksaa eli esimerkiksi ihan perus siivoustyö 30-35 eur h josta siivoojan osuus on noin 12 eur. loput menee melko tarkkaan sen yrityksen pyörityskuluihin (en ole siivousalan yrittäjä) kämpän siivous lienee tunnin savotta eli mutta koska tekijä on helvetin hidas niin asiakas saa siitä 5 tunnin laskun lähes 200eur kerta . siihen malliin sitten tajutaan että jumalauta, itse siivoan kämpän aina tunnissa tai kahdessa eli ei tuota kandee ulkopuolisena palveluna ottaa.

      surullinen tosiasia on että 8/10 työntekijöistä on työteholtaan laiskuuttaan ja viitseliäisyydeltään tasolla että maksaa yritykselle enemmän kuin mitä tuottavat ja siihen koittavat vielä ulista että lisää liksaa. perkele, tehkää ensin töitä sen verran että kannattaa teidän palkkaaminen .

      olen tässä urani aikana palkannut varmasti noin 50 työntekijää ja pakko sanoa että rupeaa seinä tulemaan vastaan sitä velttoutta ja motivaationpuutetta mikä nykyduunareilla on jo työhaastattelussa mikäli ketään edes vaivautuu paikalle.
      vittu kotona röhnötään ja piereskellään pelaamassa pleikkaria tai dokataan mutta että tekisi itsensä puolesta edes sen verran ettei ole muiden elätettävä riippakivi, eihän se sovi ruumiinrakenteelle tai psyykkeelle.. saatana pistää vihaksi.

      yksikään teistä ei tunnu tajuavan edes talouden alkeita isommalla kuvalla.

      koittakaa vittu edes tehdä alkeellinen laskelma siitä mitä keskiverto yritys tekee viivan aalle vuodessa ja jakakaa se työntekijämäärällä niin voi tulla ryöstökapitalistin kivitys mieleen epäoikeudenmukaisena tekona.

      vihje, yhteisöverotuotto taitaa vuositasolla olla noin 800 miljoonaa eli tulosta ne ryöstökapitalistien yritykset ovat tehneet noin 4 miljardia brrutto vuodessa. tuon kun jakaa/ töissä oleva niin viivan alle taitaa jäädä noin 1200 eur / työntekijä.

      • PomoHelvetistä

        Mitäs pidät sitä yritystä jos se noin ahdistaa ja pistää itsaria miettimään !!


      • Herätkääny

        Tässä esimerkki ns."yrittäjähenkisyydestä". Mikä on valloillaan suomen hallituksessa.
        Kustaan koko hyvinkuntayhteiskunnan rakenne yrittäjien katkeruudella.
        Onneks et ole todistamassa sitä kun lapsen lapsen lapsesi, joutuu myymään itseään kadulla kun ei rahat riittänyt yliopiston lukukausimaksuun.


    • ahneellapaskanenloppu

      Mikä toi jdjdjdj mahtaa olla yrittäjänä jos työntekijät ei pysy yrityksessä. Kuka tollaselle menee töihin kun pipo on noin tiukalla. Luullaan liikaa itsestään eikä ymmärretä että työntekijä se firmaan rahaa tekee silloin jos kunnioitus on molemminpuoleista ja siellä on hyvä työskennellä , Jos työnantaja on kunnollinen, niin sinne mennään töihin ja sinne on myös työntekijöitä menossa töihin ja siellä pysytään vuosia. Itsekkin olin 20 vuotta samassa firmassa töissä ja miksi no siksi että työnantaja kunnioitti työntekijöitään, kannusti, hyvästä työstä antoi bonuksia, laittoi työtekijät etusijalle. Voi niitä aikoja.

    • töissäny
      • ökyRiistäjä.EK

        Hyvä konsti...


    • kreikka.juhlii

      KREIKKAAN VIETIIN MILJARDEJA. Kannattiko viedä ??? Olisko niillä rahoilla nyt käyttöä SUOMESSA ?! Suomessa kylvetään rahaa ulkomaille ja ulkomaalaisille, Omalle väelle ei anneta :(

      • ei.hyvä.homma

        Kokoomus luo suomeen Orjaluokan joka tekee ILMAISEKSI, ILMAN PALKKAA töitä.


      • J.käteinen666

        Riistoporvarit vois hakee ne rahat Kreikasta takaisin suomeen, Olis kyl käyttöä täälläkin.


    • 9o8328378794
    • aktiivikiusaus

      Joko olette käyneet kuulustelussa ? Ja saaneet - 4,65% ?

      • palkkatyöläinen

        En. Käyn mieluummin töissä. Ja juuri sovittiin palkankorotuksesta.


      • oot.huono.trolli

        Onnenpekka. Sinulla on paikka missä käydä, ja rahaa tulee. Kaikilla EI ole paikkaa missä käydä.


      • palkkatyöläinen
        oot.huono.trolli kirjoitti:

        Onnenpekka. Sinulla on paikka missä käydä, ja rahaa tulee. Kaikilla EI ole paikkaa missä käydä.

        Sen paikan hankkimiseen kannattaa panostaa. Kokemuksesta tiedän, että työnhaku on kokopäivätyötä. Ymmärrän myös sen turhautumisen, kun työtä ei meinaa löytyä. Kun palasin Suomeen niin se vaati kuutisenkymmentä hakemusta ja viisi viikkoa, että työ löytyi. Ei ollut mukavaa aikaa.


    • KunnonTyömies

      Tarpeeks kauan on eletty velaks ja työttömät vaan MAKAA kotonansa. ;)

      Mutta sitten faktoihin ja analyyseihin porvarihallituksen taktiikoista.
      Käytössä on vanha kunnon "Hajota ja hallitse (lat. Divide et impera)" [1.].

      Muistatte varmaan Perussuomalaisten lupaukset eduskuntavaaleissa. Maahanmuutto, EU, jne.
      Esittäytyivät lähestulkoon sosialistisena puolueena, jossa lisänä vahvaa isänmaallisuutta.
      Mitä kävikään. Puolueesta paljastuikin kaikista viheliäisin oikeistopuolue, joka ei ajattele pätkääkään normaalia työssä käyvää ihmistä. Työttömät ovatkin sitten jotain muuta kun ihmisiä heille. Hallituksen työvoimapoliitttiset päätökset ovat suoraan kuin joltain katkeralta pk-yrittäjältä, jota ay-liikkeet on 'aina' kiusannut ja työttömät makaavat kotonan yrittäjän rahoilla.

      Noh, mitenkäs tehdä temppu uudestaan. Eli kerätä porvarioikeistoblokille työväen äänet.
      Käyttää hyväksi vasemmistopuolueiden maahanmuuttolinjaa!
      Hajotetaan perussuomalaiset, jotta saadaan jatkossa vaaleihin taas 'tolkun' vaihtoehto, joka ei ole mitenkään muka vastuussa nykyisestä hallituspolitiikasta.
      Samaan aikaan maahanmuutolle ei tehdä mitään. Työssä käyviä rokotetaan ja työttömiä, mutta laittomille maassaolijoille annetaan ilmaiset lääkäripalvelut ja kaikki.

      Mutta kuka nyt vasemmistoa äänestäisi kun he haluaisivat siirtää tänne kaikki afrikan ja lähi-idän pakolaiset. Samalla Vasemmistoliitto ja SDP olisivat myös ainoat suomen puolueet, joille työväen hyvinvointi on tärkeää ja ylipäänsä hyvinvointiyhteiskunta.

      Toista tälläistä hallituskautta Suomi ei kestä. Kohta Suomi lähentelee enemmän Venäjää kuin vapaata hyvinvointivaltiota. Perverssi ajatus sinänsä kun miettii suomalaisen oikeiston arvomaailmaa.



      Lähde: 1. https://fi.wikipedia.org/wiki/Hajota_ja_hallitse

      • muslimiterrorirtit.ry

        Jep, Ensin vietiin rahat Kreikkaan. Ja nyt annetaan loput rahat Laittomille maahantunkeutujille. Ja rahat tähän kerätään tietysti kaikista köyhimmiltä suomalaisilta. EI HYVÄ, EN TYKKÄÄ !!!


    • Ttttttgggg

      Ensinnäkin kreikkaan ei ole siirretty rahaa Suomen valtion kassasta niin että se olisi täältä pois. Nämä on niitä PSn fakenews juttuja. Helppo tarkistaa tämä fakta. Kannattaa myös katsoa ja arvioida maahanmuuton todelliset kustannukset suhteessa valtion budjettiin ja kuinka suuri summa budjetista kuluu niihin vuosittain tuleviin kiintiöpakolaisiin. Vaikka tänne ei tulisi ketään sillä ei olisi kärpäsenpaskan vaikutusta kokonaisuuteen. Niitä rahoja ei kerätä köyhimmiltä. Rahaa on köyhien asioista huolehtimiseen mutta se ei ole nykyisen hallituksen prioriteetti. Sama idioottimainen jankutus on myös pääministerimme puhe velaksi elämisestä. Suomen valtion velka ei ole sama asia kuin Matti Möttösen talolaina. Suomen valtion velka ei tule koskaan katoamaan kokonaan. Yhdysvallat pyörii vain velkarahalla. Tiedoksi myös että maailman raha ei ole säästöjä tileillä vaan pankit luovat rahaa ja olemassaoleva raha on pankkien luomaa ja edelleen lainaamaa.

      • Raiskaustilastot.Google

        Kannattaa myös lukea,.. Google : Raiskausten Lisääntyminen.


    • syy_seuraus

      Lusmut ovat aiheuttaneet tämän. Tahallaan lusmuilevat vastuuseen siitä mikä ovat muille aiheuttaneet kun eivät viitsi töitä tehdä. On heitä jotka haluaisivat työtä mutta eivät saa. Heitä en moiti. Tahallaan lusmuilevat ovat syypää aktiviimalliin.

      • KOK.nöyryyttää.köyhää

        Paska hallitus on syypää aktiivikidutukseen.


    • joko.se.alkoi

      Kuinka monta työtöntä on jo kuollut nälkään aktiivimallin takia?

      • tietämätön.öykkäri

        Siitä en tiedä, Mutta itsemurhia tämäkin aiheuttaa kun ihmistä oikein kiusataan ja ajetaan masennukseen..


    • Hallituksella näyttää olevan vain oma etu tärkein, kansa saa kärsiä.

    • Sekundalakimalli

      Minä työllistäisin kesällä pätkätöihin hyvällä palkalla mutta kun pienyrittäjäkin tuntee tässä maassa itsensä täysin lainsuojattomaksi kaikenmaailman pykäläviidakossa jolla työllistäminen tehdään turhan vaikeaksi jos haluaisi vain auttaa kaveria että se saisi näyttää toteen että on tehnyt töitä ja näin välttyisi korvauksiensa leikkauksilta.

    • tsemppiä.työnhakuun

      Uudenkaupungin autotehdas palkkaa 1000 uutta työntekijää. Siitä vaan hakemuksia sisään!

      • nokiaaenjätä

        Liian pitkä työmatka


    • eivieläkäänhätää

      Ei mitään hätää !
      Kun aktiivimalli heikentää, niin sitten haen toimeentulotukea j,ta saa leikkauksen verran eli ei häviä pennin pyörylää !

    • laiskurit

      No se on nähty että nämä nokialaiset pitkäaikaistyöttömät ovat todella laiskaa porukka, valitetaan ettei ole töitä...kyllä tässä maassa töitä löytyy mikäli vaan niitä haluaa tehdä!
      Nokialaiset ovat vaan niin selkärangatonta p*skasakkia ettei työ maistu, maataan kotona vaan ennemmin kuin edes yritetään etsiä työtä!

      • efefefefe

        No eipä vaan löydy. Eikä siihen työpaikkaan voi millään tapaa itse vaikuttaa. Johatajat sen päättää otetaanko töihin ja kun kyselyistä ja hakemuksista huolimattaa ne eivät ota töihin niin sittenj on aika hankala niitä töitä tehdä kun ei otata töihin. Mene töihin tyyppi siinä taas joo. No kerro joku palkallienn työpaikka mihin voin mennä niin menen


      • niin.mihin.töihin

        Jep, Käskee mennä töihin, Mutta ei kerro osoitetta eikä kellon aikaa !


    • HraPiitarinen

      Eli idiootit nokian vempulat tarvitsevat osoitteen ja kellonajan? Ja varmasti vielä aamupalan ja kyydinkin töihin ja takasin sinne narkki/juoppokommuuniin? Olette te nokian hylkiöt erikoista porukkaa! Tarvis olla amerikan malli, kaikki tuet pois loisilta! Muuttakaa ruotsiin, enkä tarkoita pelkkiä nokian ravimiehiä...

      • rauhoitu.rakas

        Mikäs noin harmittaa? Nokian pojat antoivat taas pakit kun ei mielihalut kohdanneet?


      • HraPieritinan

        Hyvät olosuhteet eivät ole kenellekään haitaksi. Vaikka sinä olisitkin helvetissä vihattuna.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe