Uusperheen talous???

Kuinka teillä muilla toimii taloudenjako vastaavissa perheissä? Meillä minä ja kaksi alakouluikäistä lastani, sekä mieheni. Alusta asti olen ollut päävastuussa lähes kaikesta.. Tilanne nyt seuraava, tienaan nettona kuussa yht n 2300e, mies suunnilleen saman verran. Minä maksan lähes kaiken: vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus yht n 1200. Sekä minä hoidan aina perheen kauppareissut, n 600-900e/kk. Lisäksi maksan tietty omat sekä lasteni puhelinlaskut, oman autoni lyhennyksen yms. Mies maksaa minulle asumisestaan 1/4 osaa asumiskuluista eli n 300e kuussa sekä siihen 100 e ruokarahaa. Eli yht 400euroa. Lisäksi hän tietty osaltaan lyhentää omaa autoaan. Ja tämän 400e sain hänet maksamaan elämisestään pienen kinan päätteeksi. :/ Kysynkin nyt kuinka reilulta tällainen jako kuulostaa? En odota että hän kustantaa minun ja lasteni elämisen, mutta en odota myöskään minun kustantavan hänen elämistään minun ja lasteni rahoista.
Ilmianna
Jaa

18 Vastausta

Ota huomioon, että teitä on kolme asujaa ja kolme suuta ruokapöydässä , mies yksin .
Lähde, jos et ole tyytyväinen , ei ole pakko olla suhteessa , kun ei teil ole edes yhteisiä muksuja.
Ilmianna
Jaa
Ainoa vaan et moni aikuinen mies syö helposti yhteensä kerralla sen mitä nainen ja kaksi lasta
Ilmianna
Jaa
Mielestäni ap on ihan oikeassa. Ei hänen tarvitse elättää miestä. Summatkin kuulostavat ihan järkeviltä, nainen ei rahasta miestä.
Kuulusi miehen itsensäkin jo ymmärtää, että ei hän missään voi asua ja elää ilmaiseksi ja tuolla summalla minkä nyt maksaa ei missään.
Kyllä samaa koskee kaikkia suhteita kun eletään yhteistä kotia.

Uusperheissä taitaa olla vähän liiankin kanssa tätä toisen rahastamista, tiesin miehen, joka todellakaan ei maksanut mitään ja eron tullessa oli vielä vaatimassa vaikka mitä. En näe tuollaisissa suhteissa lainkaan oikeaa rakkautta, se on laskelmallista toimintaa omien etujen saavuttamiseksi.

Joten jokainen määrätkää maksamaan osuus ihan oikeista kuluista elämässä, jos ei järjestely kelpaa, on syytä miettiä suhteen laatua. Onko aika vapauttaa tällainen vapaamatkustaja.
Jokainen saa jonkinlaista tuloa kuukausittain, oli se sitten päivärahaa, eläkettä, opiskelutukea tai palkkaa ja sillä on tarkoitus ollut elää vaikka yksinkin, joten poistakaa elämästänne tällaiset laskelmalliset vapaamatkustajat.
Ilmianna
Jaa
Ensinnäkin, uusioperheitä ei ole olemasas on vain ydinperhe ja yh perhe, jossa mies on hylännyt perheensä. Jos mies ottaa uuden eukon entisen perheen tilalle, niin eivät he ole perhe vaan yhteisessä taloudessa asuvia katuvia ihmisiä jotka ovat sotkeneet elämänsä ja nyt yrittää kaksin selvitä elämästä ja kaipuistaan entiseen. He maksavat elantonsa miten haluavat mutta miehen on kustannettava lastensa kulut ensimmäiseksi eikä uusi naikkonen voi olettaa että mies maksaa hänen kaikki kulut! Siivellähän on helppo elää, mutta miehen rakkaat entiset perheenjäsenet ovat ensimmäiset hänen mielessään ja keille maksaa kulut. Siinä on mies mokannut.
Kyllä erlarit on niin minimaalliset että härskiä naikkosen ajatella että hän asuu miehen talossa ja kuluttaa hänen rahansa, monet naikkoset saavat periksi ja mies hylkää lapset, mutta ei oma aloitteisesti, kyllä se naikkonen on siinä kannustamassa. Ei työtä ei mitään millä maksaa omat kulut, mies maksaa näin he ajattelevat.
Miehen ex perhe kärsii, ei ruokaa ja vaatteita ym enää mitä saivat kun isi oli kotona, mutta jos joku vie isin lapsilta, kyllä ne lapset muistaa ja kärsii. Sitä ei naikkonen ajattele, vaan on itsekäs ja nauttii siitä että saa kaiken. Tämä on niin tavallista ja siksi siitä ei puhuta paljon, kaikki pahuus kätketään ettei tule ilmi. Surullisinta on se että naikkosen mielestä lapset ovat miehelle rasite ja siksi rikkoi perheen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ensinnäkin ei uusioperheitä ole olemas vaan uusperheitä ,uusia ydinperheitä, jossa nainen on hyljännyt uskonsa jos naikkonen ottaa uuden miekkosen entisen miekkosen tilalle niin he ovat uusperhe ydinperhe. Heillä voi olla yhteistaloudessa tai erillinen talous miten nyt sovitaan. He eivät kadu mitään eivätkä kaipaa mitään vanhaa, vaan tekevät uutta. He maksavat elatusmaksua puolin ja toisin eikä kukaan kuvittele että nainen maksaa kaikki siivillä ei kukaan elä.
Exän ei ole enää mitään rakkaita ;mutta lapset on molemmille rakkaita.
Kumpikaan ei ole mitenkään mokannut mitään.
Elareita on oikeudenmukaisesti laskettu lastenvalvojalla kummaltakin sekä miekkosesta että naikkoselta. Kumpikaan ei asu kummankaan talossa vaan yhdessä ovat ostaneet uuden talon. Miekkoset antaa periksi siinä kun naikkosetkin. Naisen exällä menee ihan hyvin on talo ja vaatteita ja ruokaa.
Iloisista on että kaikki ovat onnellisia ja kukaan ei ole rikkonut mitään eikä ketään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minusta kulunne eivät ole tasapuoliset. Aikuiset jakavat puoliksi asumiskustannukset, jos ihan tarkaksi pitää mennä, niin vuokra puoliksi, sähkö ja vesilasku sitten jaettuna asujien määrällä. On varmasti kovin epätodennäköistä, että mies saisi itselleen kaikki ruuat 100€/lla kuukaudessa. Kotivakuutus kuuluu myös mennä puoliksi, sen maksun suuruuteen ei vaikuta henkilömäärä vaan muut seikat.
Nyt kun kirjoitan että kuuluu mennä, niin se on minun näkemykseni asiasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mies on yksin ja naisella ittes lisäksi kaksi kouluikäistä lasta , jos he olisi kahdestaan niin sillon kaikki puoliksi ja sillonhan he voisivat asua pienemmässä asunnossa ,nyt pitää olla kaksi huonetta enempi noille naisen lapsille, miehellä ei ole mitään velvotteita elättää naisensa lapsia, niillä on oma isä joka maksaa elarit lapsista.
Ruokakuluihin vaikuttaa sekin jos mies syö lounaan töissä ja myös lapset syö yhden aterian koulussa aikamoiset ruokalaskut vaikka osa tai kaikki syövät lounaan töissä/koulussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minusta ihan reilu.
Ilmianna
Jaa
En ottais tollasta miestä asumaan samaan asuntoon. Hyvinhän voi miehen osuuden laskea siitä mitä hän on ennen maksanut yksin elämisestään. Asumiskulut ja muut menot. Nehän selviää vanhoista tiliotteista. Hyvää vinkkiä saa myös sosiaalitoimiston toimeentulotuen perusosista. Niidenkin mukaan yhden aikuisen perusomavastuu asumismenojen jälkeen on yli 500€ jolla moni yksineläjiä ei tule edes toimeen kuukautta. Samoin sieltä näet yksinhuoltajan ja lasten perusomavastuut. Näissä summissa on kyse vähimmäisturvasta eikä siinä oteta esim. auton kustannuksia ja kulutusluottoja huomioon joten rahastusta ei ole sinun puolelta jos niiden mukaan lasket kunkin menoja ja osuuksia.
Tosiasia on se että mies maksattaa sulla elämisensä ja hankkii samalla itselleen omaisuutta kuten auton joka ei siis ole sinun.
Sun lapsilla on myös oikeus tietyn suuruiseen elatukseen joten et voi rahojasi laittaa miehen elämiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onhan sillä naisellakin auto jota hän maksaa, ja tuo 1200 egeä oli kaikki yhteen,sisältäen ,vuokran ,sähkön,veden ja kotivakuutuksen. Ukko maksaa 400 omana osuutenaan sisältäen ruoan.
Sillä naisella on kaksi lasta joilla tietty molemmilla omat huoneet joten kämpän pitää olla 4 huonetta ja kööki, eihän sen ukon kuulu toisten kakaroita elättää.
Eikä tuon muijan ole tuossa pakko olla, menköön omilleen niin ei tartte kitistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksi naiset kuvittelevat että kun vie perhestä miehen tämä maksaa hänen ja lastensa elättämisen? Miehen ei kuulu maksaa ulkopuolisten naikkosten ja lastensa elämää vaan oman perheen sen entisen jonka tämä nainen on rikkonut jotta pääsee siivelle elämään. Miehet on tallukoita jossain määrin kun ottaa elättejä talon täys eikä huolehdi omistaan, ja jättää nämä äidin vastuulle kokonaan, ja hei halooo alkaa hyysää ja elättää tämän rikkojanaisen lapsia ja naista??? Se ei käy mun tajuun ei sitten millään. Eipä ihme et mies menettää omat entiset lapset kokonaan kun käyttäytyy kuin idiootti. Ei kukaan lapsi siedä isältään tuollaista tekoa, ettäheittää heidät ulos ja ottaa vieraita kotiinsa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Omasta mielestäni asumisen voisi laittaa puoliksi. Miksi ihmeessä mies maksaa 1/4 ? Lapset käyvät nähtävästi jo töissä. Ei tässä ole kyse siitä, että mies elättää lapsia maksamalla asumisen! Kun kerran äiti hoitaa muut kulut.. mies voi jatkossa ostaa myös omat ruuat kun kerran on vaan alivuokralaisena!
Ilmianna
Jaa
Kannattaako otta mies jos ei pysty elättään itseään ja kakaroitaan? Mene eipäjonoon ja hae töitä herranen aika äläkä oota että muut elättää sut???? olet saamaton ihminen jos ei hae töitä vaan kuvittelet että muut maksaa. Kyllänyt saamattomille läytyy vaikka risusavottaa tai lumenluontia jos rahasta on puute, eikä kostaa omaa ongelmaa toisten masettavaksi. Mieti sitä!
Ilmianna
Jaa
Täytyy olla tyhmä äijä kun tulee yksinhuoltaja ämmän perheeseen yleensäkkin.

Yh tienaa äijillä ja nostelee yh tuet yhteiskunnalta ym. tuet ex mieheltä.

Yksinhuoltaja on oikein vitun ahne ja vie kaikki.

Odotat lisää että se kustantaisi surkeasta elämästäsi lisää mutta nihilisti on se äijä.

Yksinhuoltaja on yhteiskunnan pummi ja veronmaksajille kallista paskaa. Joka eroo niin on

yhteiskunnalle tyhmä ja kallein ämmä ja yleensä se on tyhmä ämmä jolla on pakkomielle

tehdä kakarat jollekkin ja erota sitten sen jälkeen. Saa yhteiskunnan tuet ja sitten aletaan

laskeskelemaan senttejä sen uuden kumppanin kanssa,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onko sulla jotain antipatioita yksinhuoltajia kohtaan?
Ootko niitä miehiä jotka erottuaan ei välitä lapsistaan sen vertaa että lapset sais saada yhtään rahaa elämiseen? Jos oot isä niin sulla on elatusvastuu samoin kuin äidillä ja se lasketaan samoin kuin äidille.
Ja nuo elatusmaksut vaikuttavat vähentävästi muihin tukiin ja korottavasti mm. päivähoitomaksuihin että tutustu asioihin ennenko auot päätäs.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Ei kaikki yksinhuoltajat ole tyhjätaskuja, meikä käy töissä ja tienaan hyvin en saa mitään tukijaisia paitsi lapsilisän ja elatusmaksun lapsen isältä , asun omassa rivitalo kolmiossa ja saan sen maksettua pois tänä vuonna , sitte olen velaton , lapseni aloitti syksyllä lukion ja on ahkera , oli jo viime kesänä kesätöissä melkeen koko kesän, siis tienasi omat vaaterahat ja meikkirahat.
Ne joilla on asiat huonommin, niin ei heitä saa nälkään tappaa heilläkin on oikeus elää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mistä näitä vatipäitä oikein riittää? Tuli mieleen sanonta, ei se tyhmä ketä kysyy.. Olettamuksia toisensa perään. Ensinnäkin, en ole "yhteiskunnan työtön varattuja miehiä vievä pummi", vaan koko ikäni yrittäjänä toimiva niska limassa painava käsityöläinen. Ja toiseksi, en ole "hommannut lapsia kenen kanssa sattuu ja eronnut", vaan erosimme yhteisymmärryksessä yli vuosikymmen liiton jälkeen. Ja se päätös oli oikea. Ja kolmanneksi vielä.. asumme nyt suht ahtaassa ja pienessä (60m) kolmiossa. Eli 1 10m makkari lapsilla, 1 10m makkari aikuisilla ja muut tilat luonnollisesti yhteiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä yksinhuoltajan tuet ovat paremmat ja menot pienemmät jos mies ei asu siellä vaikka olisi töissäkin. Mm. päivähoitomaksuihin vaikuttavat puolison tulot vaikkei olisikaan lapsen isä. Ei kukaan ihminen asu ja elä 400€ kuukaudessa. Se että toisella on lapsia tarkoittaa sitä että hän asuu asunnossa johon hänellä on varaa. Se on isompi kuin yksinelävän mutta esim. Asumistuki voi kattaa osan vuokrasta toisin kuin silloin jos on käytössä kahden tulot. Miksi yksinhuoltajan pitäisi miehen tulojen mukaan maksaa palveluista enemmän ja lisäksi miehen elämisen?
Asia on eri jos mies ei pese pyykkejään eikä käy kotona suihkussa eikä käytä sähköä ja syö vain kerran päivässä lautasellisen ruokaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Uusperheen talous???

Kuinka teillä muilla toimii taloudenjako vastaavissa perheissä? Meillä minä ja kaksi alakouluikäistä lastani, sekä mieheni. Alusta asti olen ollut päävastuussa lähes kaikesta.. Tilanne nyt seuraava, tienaan nettona kuussa yht n 2300e, mies suunnilleen saman verran. Minä maksan lähes kaiken: vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus yht n 1200. Sekä minä hoidan aina perheen kauppareissut, n 600-900e/kk. Lisäksi maksan tietty omat sekä lasteni puhelinlaskut, oman autoni lyhennyksen yms. Mies maksaa minulle asumisestaan 1/4 osaa asumiskuluista eli n 300e kuussa sekä siihen 100 e ruokarahaa. Eli yht 400euroa. Lisäksi hän tietty osaltaan lyhentää omaa autoaan. Ja tämän 400e sain hänet maksamaan elämisestään pienen kinan päätteeksi. :/ Kysynkin nyt kuinka reilulta tällainen jako kuulostaa? En odota että hän kustantaa minun ja lasteni elämisen, mutta en odota myöskään minun kustantavan hänen elämistään minun ja lasteni rahoista.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta