Ainakin jos kretulaisella logiikalla mennään. Kretujen mielestähän kaikki mahdollinen, mukaan lukien ajatukset on jumalasta lähtöisin ja jopa raamattu sanoo että jumala asetti ihmiseen kohdussa kaikki taipumukset, ideat ja ajatukset.
Tältä pohjalta voimme siis sanoa että kretulaisen opin mukaan kenellekään ei olisi tullut mieleenkään keksiä eborttia ellei jumala olisi antanut sopivia ajatuksensiemeniä ja ohjannut abortin keksijää kohti keksintöään. Siksi kretujen ei tule vastustaa aborttia, vaan hyväksyä se pyhänä lahjana jumalalta.
Ainakin jos haluatte olla loogisia ja seisoa aatteenne takana, ettekä osoittaa, kuten jyri ja 12_13 tekevät että kyse on vaan kretuilun ja kristinuskon keppihevosella ratsastamisesta ja omien aatteiden validioimisesta ja verhoamisesta näinnäiskristilliseen verhoon.
Eli nyt vaan kaikki kreut ylistämään aborttia. XD
Jumala suunnitteli abortin
41
477
Vastaukset
- JEES15ja12
Näinhän asia on.
Pyhä Jumala kävi naida naksauttamassa (alter egonsa PH:n muodossa)alaikäisen tyttösen tiineeksi voidakseen sietää omia kuviaan,kun olisi ensin tapatuttanut uhrikseen tuosta epäsuhtaisesta suhteesta syntyneen kolmannen persoonansa.
Käytyään sitten aikakoneellaan katselemassa parin tuhannen vuoden päähän tulevaisuuteen havaitsi hän,että ihmisten syntielämä jatkui aivan yhtä kiivaana,jopa voimistui!
Ja Jumala katui,jälleen kerran.
Sillä hetkellä hän päätti keksiä abortin!"Ja Jumala katui,jälleen kerran.
Sillä hetkellä hän päätti keksiä abortin! "
Onnekksi hörrö pystyy pyörtämään omat ideansa ja kehittymään.
Harmi etteivät kretut pysty :-)
- Jyrijjjjjjjjjjjjjjjjj
Luonnossa eläimet eivät abortoi toisiaan, joten abortointi on luonnotonta ja tuomittavaa.
"Luonnossa eläimet eivät abortoi toisiaan, joten abortointi on luonnotonta ja tuomittavaa. "
Luonnossa eläimet eivät laita käsiään ristiin ja mutise loruja, joten hihhulointi on luonnotonta ja tuomittavaa.- Fantomex
Siis sanot että jumalasi oli väärässä? Tiesithän että keskenmeno on abortti?
- Kirjakääröt
Jer,20:17 Biblia. Ettes siis tappanut minua äitini kohdussa, että minun äitini olis ollut minun hautani, ja hänen kohtunsa olis ijankaikkisesti kantava ollut.
Jahve antaa itse ohjeet aborttiin ja sterilisaatioon Raamatussa. 4. Mooseksen kirjan 5. luvussa on yksityiskohtaiset ohjeet tähän.
27 tapahtuu näin: Jos nainen on tullut saastaiseksi olemalla miehelleen uskoton, kirousta tuottava vesi menee hänen sisuksiinsa ja aiheuttaa hänelle katkeraa tuskaa. Hänen kohtunsa turpoaa, hänen lanteensa kuihtuvat ja hänestä tulee varoittava esimerkki, jota mainiten vannotaan ja kirotaan.
28 Mutta jos nainen ei ole saastainen vaan syytön, vesi ei vahingoita häntä, ja hän voi vastedeskin saada lapsia.""Jahve antaa itse ohjeet aborttiin ja sterilisaatioon Raamatussa. 4. Mooseksen kirjan 5. luvussa on yksityiskohtaiset ohjeet tähän."
Kyllä jahvetti osaa :-)
- 12____13
"Kretujen mielestähän kaikki mahdollinen, mukaan lukien ajatukset on jumalasta lähtöisin ja jopa raamattu sanoo että jumala asetti ihmiseen kohdussa kaikki taipumukset, ideat ja ajatukset."
Ei kaikki ajatukset ole Jumalasta lähtöisin.
"Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
1 Joh. 3:7-10- Fantomex
"Ei kaikki ajatukset ole Jumalasta lähtöisin. "
Eli oppinne on sisäisesti ristiriitainen. Kiva että vahvistit. Ja kukas muuten loi sen Perkeleen? Jumalasihan se. - 12____13
Fantomex kirjoitti:
"Ei kaikki ajatukset ole Jumalasta lähtöisin. "
Eli oppinne on sisäisesti ristiriitainen. Kiva että vahvistit. Ja kukas muuten loi sen Perkeleen? Jumalasihan se.Ei, sinun idea opista ei ole sama kuin Raamatun tai minun oppi. Jos sinulla on ristiriitaisia ajatuksia, se on sinun pään sisäinen ongelma, ei muiden. :)
Jumala loi asiat niin kuin Raamatussa kerrotaan. Sitten ihmiset mm. päättivät hylätä Jumalan, ja alettiin turmelemaan sitä, mikä oli hyvää alussa. Se, että ihmiset valitsevat pahuuden, ei ole Jumalan vika, vaan ihmisten omaa toimintaa ja kertoo ihmisten omasta arvomaailmasta. - Fantomex
12____13 kirjoitti:
Ei, sinun idea opista ei ole sama kuin Raamatun tai minun oppi. Jos sinulla on ristiriitaisia ajatuksia, se on sinun pään sisäinen ongelma, ei muiden. :)
Jumala loi asiat niin kuin Raamatussa kerrotaan. Sitten ihmiset mm. päättivät hylätä Jumalan, ja alettiin turmelemaan sitä, mikä oli hyvää alussa. Se, että ihmiset valitsevat pahuuden, ei ole Jumalan vika, vaan ihmisten omaa toimintaa ja kertoo ihmisten omasta arvomaailmasta."Ei, sinun idea opista ei ole sama kuin Raamatun tai minun oppi. Jos sinulla on ristiriitaisia ajatuksia, se on sinun pään sisäinen ongelma, ei muiden. :)"
Sinähän tässä olet ristiriidassa sekä raamatun että kretuilun kanssa. Raamattu kun sanoo että jumala muokkaa kaikki ihmiset ja antaa heille kaikki ajatukset, mukaanlukien abortti. Lisäksi kretuilu väittää että jumala on kaiken luoja, myös saatanan ja hänen ajatustensa.
Eli jos muuta väität olet ristiriidassa kretuilun ja raamatun kanssa.
"Jumala loi asiat niin kuin Raamatussa kerrotaan. Sitten ihmiset mm. päättivät hylätä Jumalan, ja alettiin turmelemaan sitä, mikä oli hyvää alussa. Se, että ihmiset valitsevat pahuuden, ei ole Jumalan vika, vaan ihmisten omaa toimintaa ja kertoo ihmisten omasta arvomaailmasta. "
Ja jumalasi suunnitteli sen hylkäämisen, koska kuten kretuilu väittää, mikään mitä ihminen tekee ei tapahdu ilman jumalasi suunnitelmaa. Jos vetoat saatanaan jumalasi suunnitteli hänetkin.
On se vaan hienoa, kun kretuja voi kurmoottaa heidän omalla opillaan, koska kretu ei osaa alkeellistakaan logiikkaa. Jos jumala kerran on kaiken takana, niin sitten se todella tarkoittaa kaikkea. Mutta jos ei ole, avaa kretu ovet sille ettei jumalaa tarvita kaikkeen ja sitten voidaan kysyä että tarvitaanko mihinkään. Eli suo siellä, vetelä täällä. XD
Ottaako päähän? - 12____13
Fantomex kirjoitti:
"Ei, sinun idea opista ei ole sama kuin Raamatun tai minun oppi. Jos sinulla on ristiriitaisia ajatuksia, se on sinun pään sisäinen ongelma, ei muiden. :)"
Sinähän tässä olet ristiriidassa sekä raamatun että kretuilun kanssa. Raamattu kun sanoo että jumala muokkaa kaikki ihmiset ja antaa heille kaikki ajatukset, mukaanlukien abortti. Lisäksi kretuilu väittää että jumala on kaiken luoja, myös saatanan ja hänen ajatustensa.
Eli jos muuta väität olet ristiriidassa kretuilun ja raamatun kanssa.
"Jumala loi asiat niin kuin Raamatussa kerrotaan. Sitten ihmiset mm. päättivät hylätä Jumalan, ja alettiin turmelemaan sitä, mikä oli hyvää alussa. Se, että ihmiset valitsevat pahuuden, ei ole Jumalan vika, vaan ihmisten omaa toimintaa ja kertoo ihmisten omasta arvomaailmasta. "
Ja jumalasi suunnitteli sen hylkäämisen, koska kuten kretuilu väittää, mikään mitä ihminen tekee ei tapahdu ilman jumalasi suunnitelmaa. Jos vetoat saatanaan jumalasi suunnitteli hänetkin.
On se vaan hienoa, kun kretuja voi kurmoottaa heidän omalla opillaan, koska kretu ei osaa alkeellistakaan logiikkaa. Jos jumala kerran on kaiken takana, niin sitten se todella tarkoittaa kaikkea. Mutta jos ei ole, avaa kretu ovet sille ettei jumalaa tarvita kaikkeen ja sitten voidaan kysyä että tarvitaanko mihinkään. Eli suo siellä, vetelä täällä. XD
Ottaako päähän?"Raamattu kun sanoo että jumala muokkaa kaikki ihmiset ja antaa heille kaikki ajatukset, mukaanlukien abortti. "
Kertoisitko missä tuo on Raamatussa sanottu?
- Presidensio
Mooseslaisuus ja kristillisyys pitivät tuhansia vuosia aborttia suurena syntinä ja laittomuutena joten nyt kun se lopulta muutama kymmenen vuotta sitten hyväksyttiin kirkossakin niin herää kysymys että onko jumala muuttanut mielipidetään asiasta, vai onko niin että Jumala on ollut tuhansia vuosia väärässä ja nyt vasta hokasi että abortointi on ihan hyvä juttu ja että siksiöstä tulee ihminen sillä hetkellä kun sille tulee ikää kalenterin mukaan 12 viikkoisena klo 24:00 yöllä? Aika täsmällistä toimintaa Jumalalta, vai mitä? Missäköhän kohdassa ev.lut.evo-raamatussa noin sanotaan? Heheheh!
Muuten, ihan kiva että Huhtasaari panisi Nallen linnaan! Mutta Huhtasaari oli eilen telkussa typerästi hyvin agressiivinen. Ei tuollainen Kim Il Jungista paljon eroa. Vaikka tykkäänkin tyypistä niin ei tuosta pressaa tule. Olen hyvä näissä ennustamisissa vai onko joku eiri mieltä? Tämä on ihan vain evoluutioennustus.- Fantomex
Ei sitä missään evo raamatussa sanotakaan, vaan sinä itse niin väität, kun väität että jumalasi on kaiken takana. Eli kretuilu sen väitteen esitttää.
Muuten, ebostti alettiin tuomita vasta 1700-luvulla.
- enoleropotti
Uskikset perustelee usein abortin vääryyttä Raamatulla eli tällä
Psalmit:
Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.
17 Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi,
Jumala...
Eli koska Jumala on nähnyt ihmissiemenen ja sen kohtalon jo idulla niin on jumala sitten nähnyt abortinkin. Samaten keskenmenot ja muut kuolemat. Jos siis Jumala on kaikkinäkevä kuten raamattu väittää. Onko raamattu siis väärässä vai eikö jumala olekaan kaikkinäkevä. - never.heard
Missäs siä näin:
"lukien ajatukset on jumalasta lähtöisin ja jopa raamattu sanoo että jumala asetti ihmiseen kohdussa kaikki taipumukset, ideat ja ajatukset."- Fantomex
"Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut."
Ps. 139:13
"Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta."
Jes. 44:24
"Kuulkaa minua, kaukaiset rannat, kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä! Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut. Kun vielä olin äitini kohdussa, hän antoi minulle nimen."
Jes. 49:1 - never.heard
Fantomex kirjoitti:
"Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut."
Ps. 139:13
"Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta."
Jes. 44:24
"Kuulkaa minua, kaukaiset rannat, kuunnelkaa, kansakunnat, jotka asutte etäällä! Jo ennen syntymääni Herra kutsui minut. Kun vielä olin äitini kohdussa, hän antoi minulle nimen."
Jes. 49:1No ei kyllä lue ajatusten luomisesta mittään. Omiasi veistelet.
never.heard kirjoitti:
No ei kyllä lue ajatusten luomisesta mittään. Omiasi veistelet.
Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa "sisintäni"? Onko nyt kirjaimellisen tulkinnan paikka eli viitataanko "sisimmälläni" ruoansulatusjärjestelmään?
- never.heard
marathustra kirjoitti:
Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa "sisintäni"? Onko nyt kirjaimellisen tulkinnan paikka eli viitataanko "sisimmälläni" ruoansulatusjärjestelmään?
Sielu, tietoisuus.
- never.heard
marathustra kirjoitti:
Mutta ei ajatuksia?
Ne kumpuavat edellä mainituista.
- never.heard
marathustra kirjoitti:
Mutta ei ajatuksia?
P.s. Olet aivan mainiosti olemassa oleva olento ilman tietoista ajatustakin, jolloin ne eivät ole sinussa se sipulin sisin kerros.
- never.heard
never.heard kirjoitti:
Disclaimer. Jos menee oikeaksi keskusteluksi aiheesta.
never.heard kirjoitti:
Ja ne edellä mainitut on kretuideologian mukaan luonut...?
- never.heard
marathustra kirjoitti:
Ja ne edellä mainitut on kretuideologian mukaan luonut...?
Jumala. Mitä sitten? Muista vapaa tahto -kortti.
never.heard kirjoitti:
Siitä vain määrittelemään "vapaata tahtoa".
Mutta siin "sisin" tuossa kyseisessä lainauksessa on sielu ja tietoisuus, joka perustuu mihin - sinun ajatuksiisi.- never.heard
marathustra kirjoitti:
Siitä vain määrittelemään "vapaata tahtoa".
Mutta siin "sisin" tuossa kyseisessä lainauksessa on sielu ja tietoisuus, joka perustuu mihin - sinun ajatuksiisi.Pyysin vasta muistamaan vapaa tahto -kortin. Ja kysyin kysymyksen...
"Mutta siin "sisin" tuossa kyseisessä lainauksessa on sielu ja tietoisuus, joka perustuu mihin - sinun ajatuksiisi."
Ei, vaan siihen mikä minä olen. En ole ajatukseni, vaan tuotan ajatuksia. Kuten ylempänä jo totesin, olemme ja koemme olevamme varsin olemassa olevia ilman jatkuvaa tietoista ajatusta jostakin. never.heard kirjoitti:
Pyysin vasta muistamaan vapaa tahto -kortin. Ja kysyin kysymyksen...
"Mutta siin "sisin" tuossa kyseisessä lainauksessa on sielu ja tietoisuus, joka perustuu mihin - sinun ajatuksiisi."
Ei, vaan siihen mikä minä olen. En ole ajatukseni, vaan tuotan ajatuksia. Kuten ylempänä jo totesin, olemme ja koemme olevamme varsin olemassa olevia ilman jatkuvaa tietoista ajatusta jostakin.Pyysin määrittelemään vapaan tahdon, kerro mitä se on ja miten se toimii ja kuinka se on todennettavissa. Jos et osaa, niin älä käytä sellaisia termejä, joista et tiedä mitä ne tarkoittavat.
Eikä kukaan ole väittänyt sinun olevan "ajatuksesi" - väitteesi siitä, että jumalasi luoma sisin tarkoittaa sielua ja tietoisuutta on ajatuksesi. Sinun mukaasi ajatuksesi kumpuavat sinun "sielusta ja tietoisuudesta", joka on nyt sinun mukaasi jumalasi luoma "sisin". Joten aloituksen väite siitä, että kretujen jumala on vastuussa kaikesta on tosi. Joten mistä tässä enää keskustellaan? Eikö todellisuus olekaan kretuJumalan luomus?- never.heard
marathustra kirjoitti:
Pyysin määrittelemään vapaan tahdon, kerro mitä se on ja miten se toimii ja kuinka se on todennettavissa. Jos et osaa, niin älä käytä sellaisia termejä, joista et tiedä mitä ne tarkoittavat.
Eikä kukaan ole väittänyt sinun olevan "ajatuksesi" - väitteesi siitä, että jumalasi luoma sisin tarkoittaa sielua ja tietoisuutta on ajatuksesi. Sinun mukaasi ajatuksesi kumpuavat sinun "sielusta ja tietoisuudesta", joka on nyt sinun mukaasi jumalasi luoma "sisin". Joten aloituksen väite siitä, että kretujen jumala on vastuussa kaikesta on tosi. Joten mistä tässä enää keskustellaan? Eikö todellisuus olekaan kretuJumalan luomus?>>Pyysin määrittelemään vapaan tahdon, kerro mitä se on ja miten se toimii ja kuinka se on todennettavissa. Jos et osaa, niin älä käytä sellaisia termejä, joista et tiedä mitä ne tarkoittavat.>>
Minä kysyin ensin kysymyksen, jonka jälkeen muistutin siihen mahdollisesti liittyvästä asiasta. Sinä et vastannut kysymykseen, joten turhaa yrität mennä vaatimuksinesi jonossa ohitseni. Ja kuin vapaasta tahdosta ei olisi tekstiä tuotettu vuosituhansia joista poimia...
>>Eikä kukaan ole väittänyt sinun olevan "ajatuksesi">>
Miksi edes sitten puhut ajatuksista, jos ne eivät ole minä, ihminen, jonka sisimmästä piti olla puhe?
>>- väitteesi siitä, että jumalasi luoma sisin tarkoittaa sielua ja tietoisuutta on ajatuksesi.>>
Aivan. Se on jonkin ajatus. Se on minun ajatus("ajatuksesi"). Jolloin se ei ole sisin, vaan seuraus syvemmästä.
Se että ajatuksen tasolla tiedostan tai en tiedosta sitä mikä olen, ei muuta sitä mikä olen.
>>Sinun mukaasi ajatuksesi kumpuavat sinun "sielusta ja tietoisuudesta", joka on nyt sinun mukaasi jumalasi luoma "sisin".>>
Niin.
>> Joten aloituksen väite siitä, että kretujen jumala on vastuussa kaikesta on tosi. >>
Ei kirjoituksestasi tuollaista seuraa. Ajatus (jostakin) ei ole yhtä kuin sielu/tietoisuus, kuten olen jo pariin otteeseen maininnut, jos jostain syystä tuossa jokin mättää. - dchdu
"Ajatus (jostakin) ei ole yhtä kuin sielu/tietoisuus, kuten olen jo pariin otteeseen maininnut, jos jostain syystä tuossa jokin mättää."
Onko ajatusta olemassa ilman tietoisuutta, ja näitä molempia ilman biologista olemassaoloa? Tekoälyn kyseessä ollessa tuollaista voisi pohtia, mutta toisaalta koneellekin voisi ehkä kehittyä tietoisuus. never.heard kirjoitti:
>>Pyysin määrittelemään vapaan tahdon, kerro mitä se on ja miten se toimii ja kuinka se on todennettavissa. Jos et osaa, niin älä käytä sellaisia termejä, joista et tiedä mitä ne tarkoittavat.>>
Minä kysyin ensin kysymyksen, jonka jälkeen muistutin siihen mahdollisesti liittyvästä asiasta. Sinä et vastannut kysymykseen, joten turhaa yrität mennä vaatimuksinesi jonossa ohitseni. Ja kuin vapaasta tahdosta ei olisi tekstiä tuotettu vuosituhansia joista poimia...
>>Eikä kukaan ole väittänyt sinun olevan "ajatuksesi">>
Miksi edes sitten puhut ajatuksista, jos ne eivät ole minä, ihminen, jonka sisimmästä piti olla puhe?
>>- väitteesi siitä, että jumalasi luoma sisin tarkoittaa sielua ja tietoisuutta on ajatuksesi.>>
Aivan. Se on jonkin ajatus. Se on minun ajatus("ajatuksesi"). Jolloin se ei ole sisin, vaan seuraus syvemmästä.
Se että ajatuksen tasolla tiedostan tai en tiedosta sitä mikä olen, ei muuta sitä mikä olen.
>>Sinun mukaasi ajatuksesi kumpuavat sinun "sielusta ja tietoisuudesta", joka on nyt sinun mukaasi jumalasi luoma "sisin".>>
Niin.
>> Joten aloituksen väite siitä, että kretujen jumala on vastuussa kaikesta on tosi. >>
Ei kirjoituksestasi tuollaista seuraa. Ajatus (jostakin) ei ole yhtä kuin sielu/tietoisuus, kuten olen jo pariin otteeseen maininnut, jos jostain syystä tuossa jokin mättää.En esittänyt kysymystä, vaan pyysin sinua määrittelemään käyttämäsi sanaparin "vapaa tahto". Ilmeisen vaikeaa, joten tuskinpa itsekään tiedät mitä kirjoitat.
Sinun mielestäsi jumalanne ei ole luonut koko todellisuutta. Tiedäthän: todellisuus, joka käsittää siis kaiken todennettavissa olevat - kuten se, että ihmisillä on ajatuksia. Sehän on jompi kumpi: jos jokin olio on k a i k e n luonut, niin sitten tuo olio on k a i k k e n luonut - aivan sama, mistä osaset "kumpuavat".- never.heard
marathustra kirjoitti:
En esittänyt kysymystä, vaan pyysin sinua määrittelemään käyttämäsi sanaparin "vapaa tahto". Ilmeisen vaikeaa, joten tuskinpa itsekään tiedät mitä kirjoitat.
Sinun mielestäsi jumalanne ei ole luonut koko todellisuutta. Tiedäthän: todellisuus, joka käsittää siis kaiken todennettavissa olevat - kuten se, että ihmisillä on ajatuksia. Sehän on jompi kumpi: jos jokin olio on k a i k e n luonut, niin sitten tuo olio on k a i k k e n luonut - aivan sama, mistä osaset "kumpuavat".>>En esittänyt kysymystä, vaan pyysin sinua määrittelemään käyttämäsi sanaparin "vapaa tahto". Ilmeisen vaikeaa, joten tuskinpa itsekään tiedät mitä kirjoitat.>>
Termiä käytetään ja selitetään jos tai kun tilanne sen käyttöä vaatii. Se on aivan tulemattomasta vastauksestasi kiinni – enkä näe miksi siihen pitää jymähtää. Toistaiseksi se on muistutus(kuten siinä lukee) suunnasta minne luultavasti menisimme.
>>Sinun mielestäsi jumalanne ei ole luonut koko todellisuutta. Tiedäthän: todellisuus, joka käsittää siis kaiken todennettavissa olevat - kuten se, että ihmisillä on ajatuksia. Sehän on jompi kumpi: jos jokin olio on k a i k e n luonut, niin sitten tuo olio on k a i k k e n luonut - aivan sama, mistä osaset "kumpuavat".>>
En ole moisesta tässä väitellyt. Vaan jumalasta ihmisen ajatuksien luojana ja ihmisen sisimmästä.
Ja taas sinulle esitettiin kysymys minkä vain ohitit... - Fantomex
never.heard kirjoitti:
Jos ihminen on mukaasi luonut jokaisen tietoisuuden, on hän asettanut siihen idut jokaisesta päätöksestä, kuten itsekin sanoit. Näin ollen mitään vapaata tahtoa ei ole, koska ihminen noudattaa oman tietoisuutensa rajoja. Tietoisuuden jonka jumalasi asetti. Eli taas kerran olemme siinä tilanteessa että jumalasi on vastuussa kaikesta.
- never.heard
Fantomex kirjoitti:
Jos ihminen on mukaasi luonut jokaisen tietoisuuden, on hän asettanut siihen idut jokaisesta päätöksestä, kuten itsekin sanoit. Näin ollen mitään vapaata tahtoa ei ole, koska ihminen noudattaa oman tietoisuutensa rajoja. Tietoisuuden jonka jumalasi asetti. Eli taas kerran olemme siinä tilanteessa että jumalasi on vastuussa kaikesta.
En ole sanonut:
"...on hän asettanut siihen idut jokaisesta päätöksestä, kuten itsekin sanoit."
Lauseesi kokonaisuudessaan:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur
P.s. En ala taas järjettömässä ja kiemurtelevassa tervassasi tarpomaan. Varsinkaan kun aloitit heti sanojen suuhun syöttämisellä, mitä voi kohdallasi pitää tahallisena. Adios. - pakon.valinta
Fantomex kirjoitti:
"Näin ollen mitään vapaata tahtoa ei ole, koska ihminen noudattaa oman tietoisuutensa rajoja."
Toisaalta vapaata tahtoa ei voi olla myöskään uhan, tässä tapauksessa helvettiin joutumisen pelon alla tehdyissä päätöksissä. Mitä vapautta sellainen on, jossa on vain yksi oikea vastaus.
Toisaalta Augustinuksella, Calvinilla ja Lutherillakin ainakin jossain vaiheessa, oli kanta, että Jumala jo etukäteen päättänyt kuka joutuu helvettiin kuka pääsee taivaaseen, eikä ihmisen teoilla ole merkitystä. - Fantomex
never.heard kirjoitti:
En ole sanonut:
"...on hän asettanut siihen idut jokaisesta päätöksestä, kuten itsekin sanoit."
Lauseesi kokonaisuudessaan:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur
P.s. En ala taas järjettömässä ja kiemurtelevassa tervassasi tarpomaan. Varsinkaan kun aloitit heti sanojen suuhun syöttämisellä, mitä voi kohdallasi pitää tahallisena. Adios."Sielu, tietoisuus."
" marathustra kirjoitti:
Mutta ei ajatuksia?
Ne kumpuavat edellä mainituista. "
Tuossahan sanot että sielu ja tietoisuus ovat ajattelun pohjana. Iskikö dementia? Jopten lopetapa se kiemurtelu.
Ja totta, vapaan tahdon käyttö uhan alla on kyseenalaista. - never.heard
Fantomex kirjoitti:
"Sielu, tietoisuus."
" marathustra kirjoitti:
Mutta ei ajatuksia?
Ne kumpuavat edellä mainituista. "
Tuossahan sanot että sielu ja tietoisuus ovat ajattelun pohjana. Iskikö dementia? Jopten lopetapa se kiemurtelu.
Ja totta, vapaan tahdon käyttö uhan alla on kyseenalaista.Niin. Vielä niin palikaksi väännettynä kuin mahdollista: tietoisuus luo ajatukset, jumala ei luo ajatuksia, vaikka olisi tietoisuuden luonut. Ensimmäisestä ei seuraa toista – mikä on argumentointivirheesi nimikin. Älä pliis kirjoita minulle mitään.
"Ainakin jos kretulaisella logiikalla mennään. Kretujen mielestähän kaikki mahdollinen, mukaan lukien ajatukset on jumalasta lähtöisin ja jopa raamattu sanoo että jumala asetti ihmiseen kohdussa kaikki taipumukset, ideat ja ajatukset."
Jumala ei luonut aborttia eikä mitään muutakaan pahaa. Abortti on jumalattomien ihmisten keksintö ja seurausta heidän synneistään.
Evolutionistit ja muut jumalattomat menevät harhaan, koska he eivät ota huomioon, että sen jälkeen kun Jumala oli päättänyt luomistyön tapahtui ensimmäisten ihmisten syntiinlankeemus, jonka seurauksena kaikki paha tuli maailmaan.- khkhkjh
"Jumala ei luonut aborttia eikä mitään muutakaan pahaa. Abortti on jumalattomien ihmisten keksintö ja seurausta heidän synneistään."
Lääketieteen mukaan n. 30 % hedelmöityneistä munasoluista abortoituu spontaanisti. Jos Jumala on kaikkivaltias ja näkee kaiken, niin eiköhän Jumala silloin ole noista spontaaneista aborteistakin vastuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭2088469Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.154370Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa1063839"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1373722Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma893001Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1692729Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.522512- 1522221
- 741696
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a681494