Säälittävää tuo itänaapurin kumartelu.
Suomi on länttä, ei Venäjää.
Viides kolonna päivystää sinkkupalstalla
123
1281
Vastaukset
Meidän joilla on oma tahto ja itsenäisyys ei tarvitse kumarrella mihinkään suuntaan kuin alistuvien rakkien vaan voimme olla avoimesti ystäviä kaikkien kanssa ilman että ostamme sitä ystävyyttä,.
A.Palstamäki kirjoitti:
Eli poistetaan Venäjän pakotteet jotka tuli aggressioista Ukrainassa?
Niitä ei olisi pitänyt edes asettaa. Eikös ne siellä ukrainassa juurikin ole inhoamiasia natseja?
http://raunolintunen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/195576-ukrina-kopio-1930-luvun-natsi-saksan-lakejaHarmaaritari kirjoitti:
Niitä ei olisi pitänyt edes asettaa. Eikös ne siellä ukrainassa juurikin ole inhoamiasia natseja?
http://raunolintunen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/195576-ukrina-kopio-1930-luvun-natsi-saksan-lakejaMielipiteen esitti kommunisti. Äärioikeisto ja äärivasemmisto ovat todellakin veljeksiä, ei toistensa vastakohtia.
A.Palstamäki kirjoitti:
Eli poistetaan Venäjän pakotteet jotka tuli aggressioista Ukrainassa?
Suomen talous otti osumaa joidenkin muiden ongelmien takia..
Ukrainalaiset ite alko temppuilemaan..
Totta helvetissä Venäjä otti sen mikä Venäjälle kuuluu...
Sevastopol on mustanmeren laivaston tukikohta.
Mitäköhän jenkit sanois jos joku rupeais pelleilemään Havaijin kanssa?
Kenties tukemalla havaijilaisen kunkun takas valtaan. :D
Näitä asioita pitää ajatella järjellä eikä olla kuola valuen tukemassa itää tai länttä.KonnaKettu kirjoitti:
Suomen talous otti osumaa joidenkin muiden ongelmien takia..
Ukrainalaiset ite alko temppuilemaan..
Totta helvetissä Venäjä otti sen mikä Venäjälle kuuluu...
Sevastopol on mustanmeren laivaston tukikohta.
Mitäköhän jenkit sanois jos joku rupeais pelleilemään Havaijin kanssa?
Kenties tukemalla havaijilaisen kunkun takas valtaan. :D
Näitä asioita pitää ajatella järjellä eikä olla kuola valuen tukemassa itää tai länttä.Krimistä olen osin samaa mieltä, mutta itä-Ukraina oli totaalinen kömmähdys.
- Gnuk
Fanatismi senkun jatkuu... :D
Sä voisit joskus yrittää edes vähän perustella näkemyksiäsi. Ja vastata kysymyksiin. Ja tarkistaa vähän faktoja, jos et tiedä, ja miksei myös itsenäisesti pohtiakin asioita... Mut sun aivokapasipertti ei taida olla riittävä siihen. Mut ei voi mitään, tasan ei käy onnen eikä älynkään lahjat... :)
"Problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence"
-Charles Bukowski- - Gnuk
Olis mulla, pertsa, sulta taas vähän kysyttävää, jos sopii.
Kuinka monta venäläistä tunnet? Entä ukrainalaista?- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Tunnen joitakin virolaisia, samaa sakkiahan ne ovat.
Sellaista faktaa taas... :D
Mut sano se tuntemillesi virolaisille, että ovat samaa sakkia. Ja kuu tele senjälkeem tarkkaan mitä ne sulle siihen sanovat... :D Gnuk kirjoitti:
Sellaista faktaa taas... :D
Mut sano se tuntemillesi virolaisille, että ovat samaa sakkia. Ja kuu tele senjälkeem tarkkaan mitä ne sulle siihen sanovat... :DKyllä ne virolaiset elivät Neuvostoliitossa kuten muutkin Neuvostoliittolaiset. Ne joiden perheet olivat huonommin koulutettuja, moittivat järjestelmää, mutta ne joiden perheet oli koulutettuja, kehuvat järjestelmää.
Osattomuus on se joka saa ihmiset valittamaan sitä samaa järjestelmää mitä menestyneemmät ihmiset kehuvat.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Kyllä ne virolaiset elivät Neuvostoliitossa kuten muutkin Neuvostoliittolaiset. Ne joiden perheet olivat huonommin koulutettuja, moittivat järjestelmää, mutta ne joiden perheet oli koulutettuja, kehuvat järjestelmää.
Osattomuus on se joka saa ihmiset valittamaan sitä samaa järjestelmää mitä menestyneemmät ihmiset kehuvat.Minä kysyin sulta, että tunnetko yhtään venäläistä tai ukrainalaista. Sinä vastasit tuntevasi joitakin virolaisia, jotka ovat samaa sakkia. Mihin minä totesin, et käy sanomassa sama niille tuntemillesi virolaisille ja kuuntele mitä heillä olisi siihen sanottavaa. Pakko nyt vielä kerran oli kerrata keskustelun kulku, ettei jäisi sinulle epäselväksi... :)
Etä sellaista realismia on pertsa tarjoamassa... :D
Oot sä muuten ihan terve? Siis mielenterveys ja sellaista, juu nou...? Gnuk kirjoitti:
Minä kysyin sulta, että tunnetko yhtään venäläistä tai ukrainalaista. Sinä vastasit tuntevasi joitakin virolaisia, jotka ovat samaa sakkia. Mihin minä totesin, et käy sanomassa sama niille tuntemillesi virolaisille ja kuuntele mitä heillä olisi siihen sanottavaa. Pakko nyt vielä kerran oli kerrata keskustelun kulku, ettei jäisi sinulle epäselväksi... :)
Etä sellaista realismia on pertsa tarjoamassa... :D
Oot sä muuten ihan terve? Siis mielenterveys ja sellaista, juu nou...?Pidä taukoa jos ei kasetti kestä.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Pidä taukoa jos ei kasetti kestä.
Ja sitäpaitsi asia on ollut neukkulassa päinvastoin. Kyllä se tavallinen duunari enemmän sitä aikaa ja järjestelmää kaipaa kuin älymystö. Jos olisit ollut historian tunneilla hereillä tietäisit senkin, että jokaisen vallankumouksen takana on aina ollut älymystö mikä on saanut kansan mukaan siihen... :)
Gnuk kirjoitti:
Ja sitäpaitsi asia on ollut neukkulassa päinvastoin. Kyllä se tavallinen duunari enemmän sitä aikaa ja järjestelmää kaipaa kuin älymystö. Jos olisit ollut historian tunneilla hereillä tietäisit senkin, että jokaisen vallankumouksen takana on aina ollut älymystö mikä on saanut kansan mukaan siihen... :)
Koulutustaso ei vielä tee älykköä tai toisinajattelijaa. Virkamiesperheet ja puolue-eliittiin kuuluneet perheet olivat etuoikeutettuja ja niillä oli ihan erilainen elämä kuin tavan duunareilla.
Solźenitsyn varmasti oli tyytymätön järjestelmään ollessaan gulakeissa, mutta järjestelmään sitoutuneet olivat kohtalaisen tyytyväisiä oloihinsa.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Koulutustaso ei vielä tee älykköä tai toisinajattelijaa. Virkamiesperheet ja puolue-eliittiin kuuluneet perheet olivat etuoikeutettuja ja niillä oli ihan erilainen elämä kuin tavan duunareilla.
Solźenitsyn varmasti oli tyytymätön järjestelmään ollessaan gulakeissa, mutta järjestelmään sitoutuneet olivat kohtalaisen tyytyväisiä oloihinsa.Se sama eliitti vallassa edelleen, ei ne entisiä aikoja kaipaa. Niillä menee nyt paremmin kuin koskaan Neuvostoliiton aikana,
Niin oli moni muukin tyytymätön ennen vallankumousta Venäjällä ja sen vallankumouksen arkkitehdit kuuluivat älymystöön.
Oletko muuten lukenut Solzhenitsynia? Bulgakovia? Rybakovia..? - Gnuk
Gnuk kirjoitti:
Se sama eliitti vallassa edelleen, ei ne entisiä aikoja kaipaa. Niillä menee nyt paremmin kuin koskaan Neuvostoliiton aikana,
Niin oli moni muukin tyytymätön ennen vallankumousta Venäjällä ja sen vallankumouksen arkkitehdit kuuluivat älymystöön.
Oletko muuten lukenut Solzhenitsynia? Bulgakovia? Rybakovia..?Bulgakovin Koiran sydän on muuten aika hyvä kuvaus Neuvostoliiton alkuajoista. Siitä, miten hyvä tarkoitus vedettiin vituiks sillä kun sivistymättömät pertsat fanatismilla pääsivät valtaan ja sotkivat koko homman... :)
Gnuk kirjoitti:
Se sama eliitti vallassa edelleen, ei ne entisiä aikoja kaipaa. Niillä menee nyt paremmin kuin koskaan Neuvostoliiton aikana,
Oletko muuten lukenut Solzhenitsynia? Bulgakovia? Rybakovia..?Solźenitsyn on mielipiteiltään tuttu, mutta en ole lukenut tuotantoa.
Venäjällä valta lienee nyt aika tiukasti Putinin oligarkeilla ja silovikeilla. Alkujaanhan Boris Jeltsin teki sopimuksen komsomolin nuorisoeliitin kanssa joka sai jo Gorbatshovin aikaan erillisluvalla harjoittaa liiketoimintaa kommunistisessa maassa.
Tällä nuorisoeliitillä oli näistä bisneksistään kertynyt sukanvarteen rahaa jolla sitten ostettiin köyhältä kansalta kansallisomaisuuteen oikeuttaneet osakkeet. Nämä ensimmäisen aallon oligarkit pönkittivät alkoholisoituneen Jeltsinin asemaa ja vastineeksi Jeltsin antoi heidän temmeltää kuinka tahtoivat.
Putin laittoi sitten nämä Jeltsinin aikakauden oligarkit ojennukseen noustuaan valtaan. Käsittääkseni lähes koko keräilysarja vaihdettiin ja osa yksityisistä omistuksista valtiollistettiin. Putin runnoi myös läpi lait jolla luonnonrikkauksia alettiin verottamaan sen perusteella mitä niitä otettiin maaperästä. Mielestäni fiksu systeemi, länsimaissahan verotetaan voittoa, tai sitä mikä ei mene veroparatiisiin.
Venäjän vallankumouksen arkkitehdit kuuluivat kyllä älymystöön, mutta eivät venäläiseen älymystöön.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Solźenitsyn on mielipiteiltään tuttu, mutta en ole lukenut tuotantoa.
Venäjällä valta lienee nyt aika tiukasti Putinin oligarkeilla ja silovikeilla. Alkujaanhan Boris Jeltsin teki sopimuksen komsomolin nuorisoeliitin kanssa joka sai jo Gorbatshovin aikaan erillisluvalla harjoittaa liiketoimintaa kommunistisessa maassa.
Tällä nuorisoeliitillä oli näistä bisneksistään kertynyt sukanvarteen rahaa jolla sitten ostettiin köyhältä kansalta kansallisomaisuuteen oikeuttaneet osakkeet. Nämä ensimmäisen aallon oligarkit pönkittivät alkoholisoituneen Jeltsinin asemaa ja vastineeksi Jeltsin antoi heidän temmeltää kuinka tahtoivat.
Putin laittoi sitten nämä Jeltsinin aikakauden oligarkit ojennukseen noustuaan valtaan. Käsittääkseni lähes koko keräilysarja vaihdettiin ja osa yksityisistä omistuksista valtiollistettiin. Putin runnoi myös läpi lait jolla luonnonrikkauksia alettiin verottamaan sen perusteella mitä niitä otettiin maaperästä. Mielestäni fiksu systeemi, länsimaissahan verotetaan voittoa, tai sitä mikä ei mene veroparatiisiin.
Venäjän vallankumouksen arkkitehdit kuuluivat kyllä älymystöön, mutta eivät venäläiseen älymystöön.En mä viitsi sun kanssa enää jatkaa tätä. Jos olisit tehnyt läksynsä, tästä olisi voinut tulla mielenkiintoinenkin keskustelu. Mutta nyt minun mielenkiintoni loppui. Ei painita samassa sarjassa...
Mut eniveis. Sen verran vielä, että en minä ole tässä yrittänyt muuttaa mieltäsi. Olen vaan yrittänyt ymmärtää miksi ajattelet niin kuin ajattelet. Tämä asia selvisi.
Eikä minulle ole ongelma, että ihmiset on eri mieltä kanssani. Fiksuimmat yleensä osaavat perustella sen ja sallivat myös minun olla eri mieltä heidän kanssa, ja kumma kyllä käydään usein mielenkiintoisia keskusteluja ja tullaan heövetin hyvin juttuun toistemme kanssa... :)
Mut pieni vinkki. Lukeminen kannattaa aina... :) Gnuk kirjoitti:
En mä viitsi sun kanssa enää jatkaa tätä. Jos olisit tehnyt läksynsä, tästä olisi voinut tulla mielenkiintoinenkin keskustelu. Mutta nyt minun mielenkiintoni loppui. Ei painita samassa sarjassa...
Mut eniveis. Sen verran vielä, että en minä ole tässä yrittänyt muuttaa mieltäsi. Olen vaan yrittänyt ymmärtää miksi ajattelet niin kuin ajattelet. Tämä asia selvisi.
Eikä minulle ole ongelma, että ihmiset on eri mieltä kanssani. Fiksuimmat yleensä osaavat perustella sen ja sallivat myös minun olla eri mieltä heidän kanssa, ja kumma kyllä käydään usein mielenkiintoisia keskusteluja ja tullaan heövetin hyvin juttuun toistemme kanssa... :)
Mut pieni vinkki. Lukeminen kannattaa aina... :)Ehkä me ollaan luettu eri kirjat? Ja keskusteltu eri ihmisten kanssa aiheesta?
On varmasti kiva mainostaa lukeneensa venäläiset kirjallisuusklassikot, mutta mulla homma kaatui jo Dostojevskin Rikos ja Rangaistus nimiseen teokseen. Se vaiva joka teoksen lukemisessa oli, ei vastannut hyötyä minkä siitä sain.
Solźenitsyn on ainoa noista venäläisistä kirjailijoista joiden teokset tulen vielä lukemaan, mutta lähinnä niiden historiallisen arvon takia.
En kumartelis Venäjää, mutta en näe järkeä mennä Natoonkaan. Suomi voi olla yhä sitoutumaton itsenäinen valtio.
Natoon reuhaaminen olis vaan provokatiivista. Enkä näe mitään syytä miksi sinne mennä.Toivottavasti et reuhaamisellasi estänyt exääsi käymästä kavereidensa kanssa hurvittelemassa?
Se mikä toisesta tuntuu provosoinnilta, voi olla muiden mielestä täysin oikeutettua toimintaa.A.Palstamäki kirjoitti:
Toivottavasti et reuhaamisellasi estänyt exääsi käymästä kavereidensa kanssa hurvittelemassa?
Se mikä toisesta tuntuu provosoinnilta, voi olla muiden mielestä täysin oikeutettua toimintaa.En toki. Toisinpäin se meni.
No provosoinnilla ja järkevällä turvallisuuspolitiikalla on vinha ero. Ei ole mitään syytä mennä Natoon. Siksipä sinne mono olisi vaan provo..
Vai onko jokin syy? Ruotsi hyökkää? Viro? Venäjä? Miksi? Tulevat pöllimään ahvenanmaan? Sibeliuspatsaan?Dissident kirjoitti:
En toki. Toisinpäin se meni.
No provosoinnilla ja järkevällä turvallisuuspolitiikalla on vinha ero. Ei ole mitään syytä mennä Natoon. Siksipä sinne mono olisi vaan provo..
Vai onko jokin syy? Ruotsi hyökkää? Viro? Venäjä? Miksi? Tulevat pöllimään ahvenanmaan? Sibeliuspatsaan?En arvellutkaan että sinä olisit pitänyt exääsi nyrkin ja hellan välissä, mutta mulle jää kaikista NATO-vastaisista kommenteista sellainen kuva että suomalaiset vastustavat NATO:a koska pelkäävät Venäjää.
Pelko on huono motiivi päättää ulko- ja turvallisuuspolitiikasta.A.Palstamäki kirjoitti:
En arvellutkaan että sinä olisit pitänyt exääsi nyrkin ja hellan välissä, mutta mulle jää kaikista NATO-vastaisista kommenteista sellainen kuva että suomalaiset vastustavat NATO:a koska pelkäävät Venäjää.
Pelko on huono motiivi päättää ulko- ja turvallisuuspolitiikasta.No minulle jää taas nimenomaan kuva Natomyönteisistä, että pelätään Venäjää... sehän olisi ainoa järkeenkäypä uhka Suomelle, jos Natoon haikailtaisiin. Mutta nyky Venäjällä ei ole mitään järkeä tulla Suomea valloittamaan. Ei täällä ole mitään sellaista mitä heillä ei ole. Toisen maailmansodan suurmallimaaideologiaa ei kukaan halaja enää.
Niin. Minusta Suomella on hyvät suhteet Venäjään. Ja kunhan aikanaan pakoitteet väistyy, voi kauppaa taas käydä. Venäjä tiesi, että Eu;n jäsenenä Suomikin joutuu pitämään pakotteista kiinni. Mutta Suomeenhan se enemmän rahallisesti sattuu...Dissident kirjoitti:
No minulle jää taas nimenomaan kuva Natomyönteisistä, että pelätään Venäjää... sehän olisi ainoa järkeenkäypä uhka Suomelle, jos Natoon haikailtaisiin. Mutta nyky Venäjällä ei ole mitään järkeä tulla Suomea valloittamaan. Ei täällä ole mitään sellaista mitä heillä ei ole. Toisen maailmansodan suurmallimaaideologiaa ei kukaan halaja enää.
Niin. Minusta Suomella on hyvät suhteet Venäjään. Ja kunhan aikanaan pakoitteet väistyy, voi kauppaa taas käydä. Venäjä tiesi, että Eu;n jäsenenä Suomikin joutuu pitämään pakotteista kiinni. Mutta Suomeenhan se enemmän rahallisesti sattuu...Suomen kuuluu olla mukana kaikissa läntisissä organisaatioissa, ihan ideologisista syistä.
Ei NATO estä idänkauppaa, väite vääristelee faktoja. Pakotteet hierävät nyt, ei Venäjällä ollut oikeutta aggressioihinsa.A.Palstamäki kirjoitti:
Suomen kuuluu olla mukana kaikissa läntisissä organisaatioissa, ihan ideologisista syistä.
Ei NATO estä idänkauppaa, väite vääristelee faktoja. Pakotteet hierävät nyt, ei Venäjällä ollut oikeutta aggressioihinsa.Eli Natoon siksi, että oltaisiin sitten selvä länsimaa? No Turkkikinko on nytten sitten länsimaa? Wtf? Ei tuo kyllä kuullosta järkevältä syyltä... En osta asetta jos en ammu ja käy metsällä. Voin olla isäntä talossa ilman haulikkoa seinällä. Sitä paitsi Nato vaatii muutakin kuin nimen paperiin. Sitten lähetellään sotakalustoa maailmalle, kun Jenkit käytännössä niin keksii.... Siihenkö nyt sitten on varaa?
Joo. En mäkään siihen usko. Venäjä vähän ärähtäs, mutta jatkossa kauppa kävis. Että ei se luultavasti kovin hetkauttas lopulta. Suomen ja Venäjän välejä...veikkaan.- EdesUnissa
A.Palstamäki kirjoitti:
En arvellutkaan että sinä olisit pitänyt exääsi nyrkin ja hellan välissä, mutta mulle jää kaikista NATO-vastaisista kommenteista sellainen kuva että suomalaiset vastustavat NATO:a koska pelkäävät Venäjää.
Pelko on huono motiivi päättää ulko- ja turvallisuuspolitiikasta.Luulen että yhtä suuri syy vastustaa NATOa on pelätä USAta. USA ei käy sotia omalla maaperällään. NATO jäsenyys mahdollistaisi meidän maaperämme käytön sotaan. Se on mielestäni suurempi ja todellisempi uhka kuin Venäjän sotatoimet Suomea vastaan. Siihen logiikkaan ei liity millään tavalla Suomen suhde Venäjään, vaan ainoastaan USAn suhde Venäjään.
Dissident kirjoitti:
Eli Natoon siksi, että oltaisiin sitten selvä länsimaa? No Turkkikinko on nytten sitten länsimaa? Wtf? Ei tuo kyllä kuullosta järkevältä syyltä... En osta asetta jos en ammu ja käy metsällä. Voin olla isäntä talossa ilman haulikkoa seinällä. Sitä paitsi Nato vaatii muutakin kuin nimen paperiin. Sitten lähetellään sotakalustoa maailmalle, kun Jenkit käytännössä niin keksii.... Siihenkö nyt sitten on varaa?
Joo. En mäkään siihen usko. Venäjä vähän ärähtäs, mutta jatkossa kauppa kävis. Että ei se luultavasti kovin hetkauttas lopulta. Suomen ja Venäjän välejä...veikkaan.Turkki on suurvalta, ja se haluaa käyttäytyä kuin suurvalta. NATO:lle Turkin saaminen omaan leiriinsä oli merkittävä virstanpylväs, mutta sen sitoutuminen sotilasliittoon on nykyään heikkoa tasoa.
Turkissa on USA:n ydinkärkiohjuksia, mutta maa on tehnyt valtavan sopimuksen Venäläisen BUK-aluepuolustusjärjestelmän ostamisesta. Turkki myös väittää että jenkeillä oli sormensa pelissä maan sotilasvallankaappausyrityksessä, heidän väitteidensä mukaan juuri tuo tukikohta jossa jenkkien ydinohjukset ovat, toimi organisaation komenntokeskuksena.A.Palstamäki kirjoitti:
Turkki on suurvalta, ja se haluaa käyttäytyä kuin suurvalta. NATO:lle Turkin saaminen omaan leiriinsä oli merkittävä virstanpylväs, mutta sen sitoutuminen sotilasliittoon on nykyään heikkoa tasoa.
Turkissa on USA:n ydinkärkiohjuksia, mutta maa on tehnyt valtavan sopimuksen Venäläisen BUK-aluepuolustusjärjestelmän ostamisesta. Turkki myös väittää että jenkeillä oli sormensa pelissä maan sotilasvallankaappausyrityksessä, heidän väitteidensä mukaan juuri tuo tukikohta jossa jenkkien ydinohjukset ovat, toimi organisaation komenntokeskuksena.Niinpä...mitäpä veikkaat, että saako Suomi siihen jäsenyyslappuun nimensä laittamalla päättää käytännössä missä maassa valmistetuilla sotatamineilla tätä puolustusyhteistyötä ylläpidetään?
Ja jos Turkkiin on Usalaiset menneet veivaamaan, niin ehkä Suomi on vasemmslla kädellä hoideltavissa...
Että aika kovan hinnan olet valmis maksamaan Länsimaa-tittelistä vaan...
Eikä se mitään vaikuta talouteen...ainakaan positiivisesti. Norjalla on öljyvarat mitä se haluaa suojella...mutta veikkaan, että nekin puistelee päätään jo nykyään...EdesUnissa kirjoitti:
Luulen että yhtä suuri syy vastustaa NATOa on pelätä USAta. USA ei käy sotia omalla maaperällään. NATO jäsenyys mahdollistaisi meidän maaperämme käytön sotaan. Se on mielestäni suurempi ja todellisempi uhka kuin Venäjän sotatoimet Suomea vastaan. Siihen logiikkaan ei liity millään tavalla Suomen suhde Venäjään, vaan ainoastaan USAn suhde Venäjään.
Taisit joskus mainita olevasi liike-elämän palveluksessa ja matkustavasi työn takia paljon? Vai muistanko väärin?
NATO on hivenen samaan tarkoitukseen liukunut organisaatio mitä oli aikoinaan Brittiläisen imperiumin Itä-Intian kauppakomppania, tai sen sotilaalliset joukot.
NATO vastaa nykypäivänä länsimaisten toimijoiden investointien omaisuudensuojasta. Pitää ymmärtää ettei läntiset rahoitusmarkkinat investoi mihinkään jossa investointien pelätään olevan vaarassa, ja siksi NATO-maat ja niiden liittolaiset ovat aina etusijalla kun tehdään investointipäätöksiä.
Tätä ulottuvuutta ei hirveästi korosteta koska se ei liity suoraan turvallisuuteen vaan enemmän bisnekseen. Turvallisuushyöty tulee siinä kylkiäisenä, tai toisinpäin, bisneshyöty turvallisuusnäkökohtien kylkiäisenä.A.Palstamäki kirjoitti:
Taisit joskus mainita olevasi liike-elämän palveluksessa ja matkustavasi työn takia paljon? Vai muistanko väärin?
NATO on hivenen samaan tarkoitukseen liukunut organisaatio mitä oli aikoinaan Brittiläisen imperiumin Itä-Intian kauppakomppania, tai sen sotilaalliset joukot.
NATO vastaa nykypäivänä länsimaisten toimijoiden investointien omaisuudensuojasta. Pitää ymmärtää ettei läntiset rahoitusmarkkinat investoi mihinkään jossa investointien pelätään olevan vaarassa, ja siksi NATO-maat ja niiden liittolaiset ovat aina etusijalla kun tehdään investointipäätöksiä.
Tätä ulottuvuutta ei hirveästi korosteta koska se ei liity suoraan turvallisuuteen vaan enemmän bisnekseen. Turvallisuushyöty tulee siinä kylkiäisenä, tai toisinpäin, bisneshyöty turvallisuusnäkökohtien kylkiäisenä.Muistat väärin. Ihan tavan työtekijä vaan...
No minä en näe mitään erikoisempaa bisneshyötyä Natomaihin päin. Ja jotenkin se huvittaa, että monet poliitikot näyttävät kumartelevan länteen, mutta kasvavin talpus löytyy idästä. Kiina alkaa olla rahamaailmassa jo jenkkienkin ohi mennyt. Kukaan ei tunnu huomaavan tuota pientä kansoitettua maata. Siellä pistetään infrastuktuuria kuntoon kovalla kädellä ja sinne Suomen kannattaa olla ennemmin kiinnostunut ottamaan kauppoja. Uusi rataverkko Suomesta Kiinaan kuullostaa jo lupaavalta. Se voi tuoda tavaraliikennettä ja sitä kautta tervettä kauppaa ohikulkumaana. Suomesta viikossa Kiinaan matkaava paperikone on kiireisille Kinukeille mannaa ja vaikkapa Saksalainen konevalmistaja mieluusti laittaa sen menemään sitä kautta kun kolme kuukautta laivassa lipluttelemaan Eurooppaa ja Afrikkaa kiertäen...vai oikaiseeko ne Suezista?
Mutta nyt pitää lähtä turvalleen. Pitää viedä aamulla jälkikasvua opintielle.
Voidaan kyllä taas turista. Oikeen kiva turinoida. Kiva minusta, että palstalla tapahtuu taas.
Öitä.Dissident kirjoitti:
Niinpä...mitäpä veikkaat, että saako Suomi siihen jäsenyyslappuun nimensä laittamalla päättää käytännössä missä maassa valmistetuilla sotatamineilla tätä puolustusyhteistyötä ylläpidetään?
Ja jos Turkkiin on Usalaiset menneet veivaamaan, niin ehkä Suomi on vasemmslla kädellä hoideltavissa...
Että aika kovan hinnan olet valmis maksamaan Länsimaa-tittelistä vaan...
Eikä se mitään vaikuta talouteen...ainakaan positiivisesti. Norjalla on öljyvarat mitä se haluaa suojella...mutta veikkaan, että nekin puistelee päätään jo nykyään...Suomen omaa sotateollisuutta ei rajoiteta mitenkään, me voimme halutessamme ja kykyjen riittäessä olla vaikka asekaupassa nettohyötyjä.
Turkki on Turkki, tuskin sitä nykyisessä tilanteessa otettaisiinkaan NATO:on.
Venäjä ja sitä edeltänyt Neuvostoliitto eivät ole koskaan hyökänneet NATO-maahan, kyllä se kertoo minkälaisesta organisaatiosta on kyse.Dissident kirjoitti:
Muistat väärin. Ihan tavan työtekijä vaan...
No minä en näe mitään erikoisempaa bisneshyötyä Natomaihin päin. Ja jotenkin se huvittaa, että monet poliitikot näyttävät kumartelevan länteen, mutta kasvavin talpus löytyy idästä. Kiina alkaa olla rahamaailmassa jo jenkkienkin ohi mennyt. Kukaan ei tunnu huomaavan tuota pientä kansoitettua maata. Siellä pistetään infrastuktuuria kuntoon kovalla kädellä ja sinne Suomen kannattaa olla ennemmin kiinnostunut ottamaan kauppoja. Uusi rataverkko Suomesta Kiinaan kuullostaa jo lupaavalta. Se voi tuoda tavaraliikennettä ja sitä kautta tervettä kauppaa ohikulkumaana. Suomesta viikossa Kiinaan matkaava paperikone on kiireisille Kinukeille mannaa ja vaikkapa Saksalainen konevalmistaja mieluusti laittaa sen menemään sitä kautta kun kolme kuukautta laivassa lipluttelemaan Eurooppaa ja Afrikkaa kiertäen...vai oikaiseeko ne Suezista?
Mutta nyt pitää lähtä turvalleen. Pitää viedä aamulla jälkikasvua opintielle.
Voidaan kyllä taas turista. Oikeen kiva turinoida. Kiva minusta, että palstalla tapahtuu taas.
Öitä.EdesUnissa...hänelle vastasin. Tuliko lipsahdus?
NATO-maat tekevät idänkauppaa, ei sotilasliitto sitä estä. Kyllä minäkin näen kasvupotentiaalin idässä, mutta henkivakuutus voisi tulla lännestä.A.Palstamäki kirjoitti:
EdesUnissa...hänelle vastasin. Tuliko lipsahdus?
NATO-maat tekevät idänkauppaa, ei sotilasliitto sitä estä. Kyllä minäkin näen kasvupotentiaalin idässä, mutta henkivakuutus voisi tulla lännestä.Joo. Lipsahti. Alkoi jo silmät sojottaa minna sattuu...
Mutta tulipahan vastattua...vielä se edes unissakin voi vastata...
- EdesUnissa
Jos me ollaan osa länttä, niin miksi meidät on sijoitettu idän aikavyöhykkeelle ?
- rossiya
Millä perusteella Suomi kuuluu länteen?
Suomen kielen sanastostakin iso osa tulee Venäjän kielestä ja suomalaisten sukukansat asuvat Venäjällä eivätkä lännessä.
Lisäksi Venäjä edustaa konservatiivisia arvoja jossa feminismillä ei ole sijaa. Mieluummin se kuin rappeutuva feministinen länsi. rossiya kirjoitti:
Millä perusteella Suomi kuuluu länteen?
Suomen kielen sanastostakin iso osa tulee Venäjän kielestä ja suomalaisten sukukansat asuvat Venäjällä eivätkä lännessä.
Lisäksi Venäjä edustaa konservatiivisia arvoja jossa feminismillä ei ole sijaa. Mieluummin se kuin rappeutuva feministinen länsi.Talous- ja pankkijärjestelmä, ne sitoo meidät länteen. Me voidaan tehdä idänkauppaa, mutta länsimaana.
A.Palstamäki kirjoitti:
Ideologinen länsi oli se jota tarkoitin.
Pitänee mennä nukkumaan mutta Pertiltä vielä minäkin kysäisen että miksi se on niin tärkeää saada tuntea itsensä länsieurooppalaiseksi siinämäärin että on pakko nuolla jenkkien persettä? Sikäli kiinmnostavaa kun niin monella tuntuu olevan tuo tarve vaikka luonteemme puolesta me suomalaiset ollaan paljon lähempänä itäeurooppalaisia kansoja. Kumpuaako se jostain heikosta itsetunnosta, että on "hienompaa" kuulua länsieurooppaan ja saada kuvitella olevansa niiden kaltainen?
- EdesUnissa
A.Palstamäki kirjoitti:
Talous- ja pankkijärjestelmä, ne sitoo meidät länteen. Me voidaan tehdä idänkauppaa, mutta länsimaana.
Talous ja pankkijärjestelmä itä-euroopassa ei poikkea millään tavoin länsi-euroopasta. USAssa tietysti poikkeaa, nehän on nykyisin lännen suurin sosialistinen kansantalous kansallistettuine pankkeineen, vakuutuslaitoksineen ja autotehtaineen.
Ideologialtaan amerikkalaiset ovat lähempänä Venäläisiä kuin eurooppalaisia, joten ei sellaista kuin yhtenäinen länsimainen ideologia ole olemassakaan. Se on vain mielikuva markkinointia.
Eli yhtä hyvin voisi sanoa että me itä-eurooppalaisena maana voimme tehdä kauppaa länteen. (Niin se muuten tekee Venäjäkin) Harmaaritari kirjoitti:
Pitänee mennä nukkumaan mutta Pertiltä vielä minäkin kysäisen että miksi se on niin tärkeää saada tuntea itsensä länsieurooppalaiseksi siinämäärin että on pakko nuolla jenkkien persettä? Sikäli kiinmnostavaa kun niin monella tuntuu olevan tuo tarve vaikka luonteemme puolesta me suomalaiset ollaan paljon lähempänä itäeurooppalaisia kansoja. Kumpuaako se jostain heikosta itsetunnosta, että on "hienompaa" kuulua länsieurooppaan ja saada kuvitella olevansa niiden kaltainen?
Kyse on meidän eduistamme.
EdesUnissa kirjoitti:
Talous ja pankkijärjestelmä itä-euroopassa ei poikkea millään tavoin länsi-euroopasta. USAssa tietysti poikkeaa, nehän on nykyisin lännen suurin sosialistinen kansantalous kansallistettuine pankkeineen, vakuutuslaitoksineen ja autotehtaineen.
Ideologialtaan amerikkalaiset ovat lähempänä Venäläisiä kuin eurooppalaisia, joten ei sellaista kuin yhtenäinen länsimainen ideologia ole olemassakaan. Se on vain mielikuva markkinointia.
Eli yhtä hyvin voisi sanoa että me itä-eurooppalaisena maana voimme tehdä kauppaa länteen. (Niin se muuten tekee Venäjäkin)Suomi on eurossa ja mukana Euroopan keskuspankissa. Käytännössä meidän pankkisektorimme pitää pystyssä EKP:n keskuspankkiraha.
- kostomies
Harmaaritari kirjoitti:
"Kumpuaako se jostain heikosta itsetunnosta, että on "hienompaa" kuulua länsieurooppaan ja saada kuvitella olevansa niiden kaltainen?"
Kumpuaa! Siksi kostoksi näille ulkokultaisille pelleille pyrinkin aina "edustamaan" Suomea mahdollisimman junttimaisesti ja nolosti. Tosin minä sentään tiedostan käytökseni, toisin kuin suomalaiset tytöt etelän matkoillaan.
- rossiya
Kuuntelemme Suomen Suuriruhtinaan kunniaksi Keisarihymnin:
https://www.youtube.com/watch?v=3yA8M-x_0gM Tässä vähän venäjätrollin mallia:
https://www.youtube.com/watch?v=M3Ftn2n1VTU
Näin ne hommat hoituu kun miehet hoitaa:
https://www.youtube.com/watch?v=HNxkMHChBN0- Totuus-
Suom on kohta venäjän perskarva jos hallituksen sama meno jatkuu. Muutan kohta ruotsiin, olen katsellut jo asuntoja sieltä.
- ANavalnyi
Niin on, Johtuneeko siitä että ovat mieltyneet Putinin valhepropagandaan. Ainakin periksen tapaiset trollaajat näkevät Putlerissa esikuvan ja oikeutuksen suoltaa sontaa.
- 8769879767897689
Tasokas poliittinen debatti -kiitos siitä. Itse tunnen paljon ukrainalaisia, joten hymähdän joillekin mielipiteille. On niin eri asia lukea "faktoja" netistä tms., kuin kuulla asioista niiden ihmisten kertomina, jotka ovat itse eläneet kyseisessä maassa. Tiedän kuitenkin niin vähän, etten uskalla osallistua tähän.
Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen Venäjästä tuli koko järjestelmän pahuuden symboli siinä missä muista tasavalloista tehtiin pelkkiä uhreja. Annetaan kuva siitä että Venäjä oli orjuuttaja ja muut tulivat hyväksikäytetyksi julmasti.
Todellisuudessa syyllinen oli kommunismi/kommunistit, ja uhreja kaikki kansalaiset tasaisesti läpi neuvostotasavaltojen. Järjestelmä pysyi pystyssä niin kauan kun siinä oli riittävästi hyväosaisia, ja niitä hyväosaisia oli kaikissa neuvostotasavalloissa ja kaikissa neuvostotasavaltojen kansallisuuksissa.
Kommunismin ideologia on pitkälti juutalaisten älykköpiirien käsialaa, ja Venäjän vallankumouksen rahoitus tuli USA:n juutalaispiireistä. Juutalaiset olivat myös keskeisessä asemassa vallankumouksen mobilisoinnissa, ja vallankumouksen jälkeisissä Neuvosto-Venäjän hallinnoissa oli vahva juutalaisedustus. Myös Tseka ja gulakit oli alkujaan juutalaisten luomia ja johtamia.
Varsinkin alkuvuosina bolsevismia pidettiin lähes synonyyminä juutalaisuudelle, mutta ajan oloon ideologiaan tuli hyötyjiä muistakin etnisistä ryhmistä. Aleksandr Solźenitsyn on kirjoittanut aiheesta aika suoraan ja lakaisematta maton alle myöskään juutalaisten osuutta ideologian synnyssä ja rakentamisessa.
Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen on ollut nähtävissä suuntaus jossa muut neuvostotasavallat kirjoittavat omaa historiaansa puhtaaksi ja vastuuta sysätään venäläisille. Jossain määrin kyse on kuitenkin samankaltaisesta tapahtumaketjusta jossa rikolliset ryhtyvät käryn käytyä syyttelemään rikoksista toisiaan.
Raakuuksia maassa tapahtui enemmän kuin me voimme käsittääkään, mutta syylliset olivat bolsevikit/kommunistit.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen Venäjästä tuli koko järjestelmän pahuuden symboli siinä missä muista tasavalloista tehtiin pelkkiä uhreja. Annetaan kuva siitä että Venäjä oli orjuuttaja ja muut tulivat hyväksikäytetyksi julmasti.
Todellisuudessa syyllinen oli kommunismi/kommunistit, ja uhreja kaikki kansalaiset tasaisesti läpi neuvostotasavaltojen. Järjestelmä pysyi pystyssä niin kauan kun siinä oli riittävästi hyväosaisia, ja niitä hyväosaisia oli kaikissa neuvostotasavalloissa ja kaikissa neuvostotasavaltojen kansallisuuksissa.
Kommunismin ideologia on pitkälti juutalaisten älykköpiirien käsialaa, ja Venäjän vallankumouksen rahoitus tuli USA:n juutalaispiireistä. Juutalaiset olivat myös keskeisessä asemassa vallankumouksen mobilisoinnissa, ja vallankumouksen jälkeisissä Neuvosto-Venäjän hallinnoissa oli vahva juutalaisedustus. Myös Tseka ja gulakit oli alkujaan juutalaisten luomia ja johtamia.
Varsinkin alkuvuosina bolsevismia pidettiin lähes synonyyminä juutalaisuudelle, mutta ajan oloon ideologiaan tuli hyötyjiä muistakin etnisistä ryhmistä. Aleksandr Solźenitsyn on kirjoittanut aiheesta aika suoraan ja lakaisematta maton alle myöskään juutalaisten osuutta ideologian synnyssä ja rakentamisessa.
Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen on ollut nähtävissä suuntaus jossa muut neuvostotasavallat kirjoittavat omaa historiaansa puhtaaksi ja vastuuta sysätään venäläisille. Jossain määrin kyse on kuitenkin samankaltaisesta tapahtumaketjusta jossa rikolliset ryhtyvät käryn käytyä syyttelemään rikoksista toisiaan.
Raakuuksia maassa tapahtui enemmän kuin me voimme käsittääkään, mutta syylliset olivat bolsevikit/kommunistit.Ne syylliset olivat juuri sinun kaltaisia fanaatikkoja, jotka eivät ikinä kyseenalaistaneet mitään, mitä päällystö ja valtamedia heille syötti. Millä tavalla sinä omasta mielestäsi eroat käytökselläsi niistä? Tai kansallissosialisteista? Tai muista ääriaineksista? Paasaat vaan oma totuutta niin kuin joskus jotkut paasas, et maapalo on litteä. Jos joku väitti vastaan, se poltettiin kerettiläisenä roviolla.
Solzhenitsyn taitaa olla sun aivoille liian raskasta luettavaa. Mut otapa huvikseen Rybakovin teoksia luettavaksi, en tosin ole varma, et onko muita kuin Arbatin lapset suomennettuna, Bulgakovia löytyy suomeksi ainakin Mestari ja Margarita(Saatana saapuu Moskovaan). Sitten Orwellin Eläinten vallankumous olis sulle passelia luettavaa. Saisit vähän mietittävää, jos nyt ylipäätään kykenet itsenäiseen ajatteluun (mitä epäilen suuresti palstakäyttäytymisesi perusteella)
Ja jotenkin haiskahtaa sun jutut antisemitismiltä. Sinänsä hassua kun et arvostele nykyajan meininkiä, missä tässäkin on taustalla paljon juutalaisia... :)
Tiedätkö muuten mistä tulee sana bolshevismi? Mitä se tarkoittaa? :) - Gnuk
Ellet huomannut niin pertsa sijoitti samaan sakkiin virolaiset, venäläiset ja ukrainalaiset... Sellaista faktaa realismin perikuva pertsalta tarjolla... :D
Gnuk kirjoitti:
Ne syylliset olivat juuri sinun kaltaisia fanaatikkoja, jotka eivät ikinä kyseenalaistaneet mitään, mitä päällystö ja valtamedia heille syötti. Millä tavalla sinä omasta mielestäsi eroat käytökselläsi niistä? Tai kansallissosialisteista? Tai muista ääriaineksista? Paasaat vaan oma totuutta niin kuin joskus jotkut paasas, et maapalo on litteä. Jos joku väitti vastaan, se poltettiin kerettiläisenä roviolla.
Solzhenitsyn taitaa olla sun aivoille liian raskasta luettavaa. Mut otapa huvikseen Rybakovin teoksia luettavaksi, en tosin ole varma, et onko muita kuin Arbatin lapset suomennettuna, Bulgakovia löytyy suomeksi ainakin Mestari ja Margarita(Saatana saapuu Moskovaan). Sitten Orwellin Eläinten vallankumous olis sulle passelia luettavaa. Saisit vähän mietittävää, jos nyt ylipäätään kykenet itsenäiseen ajatteluun (mitä epäilen suuresti palstakäyttäytymisesi perusteella)
Ja jotenkin haiskahtaa sun jutut antisemitismiltä. Sinänsä hassua kun et arvostele nykyajan meininkiä, missä tässäkin on taustalla paljon juutalaisia... :)
Tiedätkö muuten mistä tulee sana bolshevismi? Mitä se tarkoittaa? :)Sulla lienee juuria jossakin/joissakin entisissä neuvostotasavalloissa? Se ainakin selittäisi kiinnostuksesi perehtyä aiheeseen.
Entiset neuvostotasavallat eivät kiinnosta minua, kuten ei myöskään heidän kehityskulkunsa sinällään, mutta Neuvostoliiton ja kommunismin syntyhistoria sekä tuhoutuminen pääpiirteissään tottakai kiinnostaa.
Totalitaristisen Neuvostoliiton kritisoiminen on taatusti ollut vaikeaa ja se lienee kehittänyt kriitikoiden satiirillisen ilmaisun taitoja, epäilemättä aikalaiskirjallisuudesta löytyy todellisia helmiä niille joille aihe on kiinnostava. Minä en kuulu käyttäjäkuntaan.
Jos bolsevismin synnystä jotakin haluaa ymmärtää, täytyy ymmärtää ketkä sen takana olivat ja miksi. Pogromit olivat tärkeä syy sille miksi sosialistista ideologiaa kehitettiin, ja sille miksi bolsevismi sitten ajan ollessa kypsä, rakennettiin väkivaltakoneiston avulla sellaiseksi mikä siitä lopulta tuli.
Se että niputan kaikki entiset neuvostotasavallat samaan ryhmään, perustuu niiden pitkään yhteiseen historiaan, sekä siihen ettei minulla ole erityistä kiinnostusta perehtyä noiden entisen Neuvostoliiton maiden omaan historiaan.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Sulla lienee juuria jossakin/joissakin entisissä neuvostotasavalloissa? Se ainakin selittäisi kiinnostuksesi perehtyä aiheeseen.
Entiset neuvostotasavallat eivät kiinnosta minua, kuten ei myöskään heidän kehityskulkunsa sinällään, mutta Neuvostoliiton ja kommunismin syntyhistoria sekä tuhoutuminen pääpiirteissään tottakai kiinnostaa.
Totalitaristisen Neuvostoliiton kritisoiminen on taatusti ollut vaikeaa ja se lienee kehittänyt kriitikoiden satiirillisen ilmaisun taitoja, epäilemättä aikalaiskirjallisuudesta löytyy todellisia helmiä niille joille aihe on kiinnostava. Minä en kuulu käyttäjäkuntaan.
Jos bolsevismin synnystä jotakin haluaa ymmärtää, täytyy ymmärtää ketkä sen takana olivat ja miksi. Pogromit olivat tärkeä syy sille miksi sosialistista ideologiaa kehitettiin, ja sille miksi bolsevismi sitten ajan ollessa kypsä, rakennettiin väkivaltakoneiston avulla sellaiseksi mikä siitä lopulta tuli.
Se että niputan kaikki entiset neuvostotasavallat samaan ryhmään, perustuu niiden pitkään yhteiseen historiaan, sekä siihen ettei minulla ole erityistä kiinnostusta perehtyä noiden entisen Neuvostoliiton maiden omaan historiaan.:)
Minua on kiinnostanut historia yleisesti. Sanat, niiden käyttö ja alkuperä on kiinnostanut. On kiinnostanut asioiden perimmäiset syyt ja monet muutkin asiat...
Bolshevismi tarkoittaa enemmistöä. Bolshe=enemmän. Menshevismi on bolshevismin vastakohta. Menshe=vähemmän.
Eli jos Sale voittaa ekalla kierroksella, häntä äänestäneet kuuluu bolshevikkeihin, eli enemmistöön... :D A.Palstamäki kirjoitti:
Raakuuksia maassa tapahtui enemmän kuin me voimme käsittääkään, mutta syylliset olivat bolsevikit/kommunistit."Kommunismin ideologia on pitkälti juutalaisten älykköpiirien käsialaa, ja Venäjän vallankumouksen rahoitus tuli USA:n juutalaispiireistä. Juutalaiset olivat myös keskeisessä asemassa vallankumouksen mobilisoinnissa, ja vallankumouksen jälkeisissä Neuvosto-Venäjän hallinnoissa oli vahva juutalaisedustus. Myös Tseka ja gulakit oli alkujaan juutalaisten luomia ja johtamia."
Tuo varmaankin aikalailla totta mutta miksi tuet ihan vastrvanlaista toimintaa jossa vain marionetteina toimivat EU ja yhdysvallat etunenässä? Tuolla ihan hyvää tarinaa aiheesta:
http://magneettimedia.com/juutalaiset-pankit-koronkiskonta/
Me eletään juutalaisen rahan vallan alla ja mitä enemmän velkaannutaan, soitoudutaan EU:hun, natoihin ja muihin paskajuttuihin sitä enemmän tuetaan hyvinvoinnin valumista yhä harvempien käsiin.
Mayer Armschel Rothschild on sanonut:
”antakaa minulle valta kontrolloida valtion rahavaroja. Niin tämän jälkeen ei ole enää mitään merkitystä kuka pitää valtaa”.- Gnuk
Gnuk kirjoitti:
:)
Minua on kiinnostanut historia yleisesti. Sanat, niiden käyttö ja alkuperä on kiinnostanut. On kiinnostanut asioiden perimmäiset syyt ja monet muutkin asiat...
Bolshevismi tarkoittaa enemmistöä. Bolshe=enemmän. Menshevismi on bolshevismin vastakohta. Menshe=vähemmän.
Eli jos Sale voittaa ekalla kierroksella, häntä äänestäneet kuuluu bolshevikkeihin, eli enemmistöön... :DMut ymmärrätkö sinä ylipäätään miksi se vallankumous tehtiin Venäjällä? Miksi se tehtiin Ranskassa, miksi Kuubassa? Kiinassa? Luuletko, että ne vallankumoukset tapahtui ja tehtiin uuden ideologian takia?
- 89769768769876
A.Palstamäki kirjoitti:
Raakuuksia maassa tapahtui enemmän kuin me voimme käsittääkään, mutta syylliset olivat bolsevikit/kommunistit.Ihailen tietämystäsi -et missään tapauksessa ole mikään tavallinen myyntitykki.
Suutahdin tästä eriksen mielipiteestä: "Ukrainalaiset ite alko temppuilemaan..
Totta helvetissä Venäjä otti sen mikä Venäjälle kuuluu... "
Tuo on sellaisen ihmisen mielipide, joka perustaa putkiaivoisen näkemyksensä siihen, mitä Iltis asioista kertoo. Hyvin tyypillistä Suomessa. - 8768768768788
Gnuk kirjoitti:
Ellet huomannut niin pertsa sijoitti samaan sakkiin virolaiset, venäläiset ja ukrainalaiset... Sellaista faktaa realismin perikuva pertsalta tarjolla... :D
Huomasin kyllä. :)
Pidin sitä tsoukkina. Harmaaritari kirjoitti:
"Kommunismin ideologia on pitkälti juutalaisten älykköpiirien käsialaa, ja Venäjän vallankumouksen rahoitus tuli USA:n juutalaispiireistä. Juutalaiset olivat myös keskeisessä asemassa vallankumouksen mobilisoinnissa, ja vallankumouksen jälkeisissä Neuvosto-Venäjän hallinnoissa oli vahva juutalaisedustus. Myös Tseka ja gulakit oli alkujaan juutalaisten luomia ja johtamia."
Tuo varmaankin aikalailla totta mutta miksi tuet ihan vastrvanlaista toimintaa jossa vain marionetteina toimivat EU ja yhdysvallat etunenässä? Tuolla ihan hyvää tarinaa aiheesta:
http://magneettimedia.com/juutalaiset-pankit-koronkiskonta/
Me eletään juutalaisen rahan vallan alla ja mitä enemmän velkaannutaan, soitoudutaan EU:hun, natoihin ja muihin paskajuttuihin sitä enemmän tuetaan hyvinvoinnin valumista yhä harvempien käsiin.
Mayer Armschel Rothschild on sanonut:
”antakaa minulle valta kontrolloida valtion rahavaroja. Niin tämän jälkeen ei ole enää mitään merkitystä kuka pitää valtaa”.Juutalaisilla pyyhkii edelleen hyvin ja heillä on vaurautta, mutta rahan endogeenisuus on johtanut siihen ettei minun tai sinun tarvitse mennä J.V. Snelmannin lailla juutalaispankkiirin puheille hattu kourassa pyytämään lainaa.
Puheet juutalaisten mafiasta ovat pötypuhetta ja perustuvat siihen etteivät "kansallismieliset" piirit ymmärrä kuinka pankkijärjestelmä toimii.- Gnuk
89769768769876 kirjoitti:
Ihailen tietämystäsi -et missään tapauksessa ole mikään tavallinen myyntitykki.
Tuo on sellaisen ihmisen mielipide, joka perustaa putkiaivoisen näkemyksensä siihen, mitä Iltis asioista kertoo. Hyvin tyypillistä Suomessa.Ketun kielikuva on hiukan värikäs, mutta oikeassahan se on. Perusteleekin vielä miksi niin, toisin kuin pertsa, joka ei kykene perustelemaan oikein mitään... :)
Ja jos Ukraina ja se tilanne siellä kiinnostaa niin voit kysellä niiltä ukrainalaisilta tutuilta mitä mieltä he ovat omasta nykyisestä päällystöstä. Vallanvaihdon jälkeen ei muuten kestänyt kauan kun Ukrainan parlamentissa oli edustajien kesken kunnon käsirysy... :D - Gnuk
8768768768788 kirjoitti:
Huomasin kyllä. :)
Pidin sitä tsoukkina.Teki sen toistamiseen ja taitaa olla tosissaan... :D
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Juutalaisilla pyyhkii edelleen hyvin ja heillä on vaurautta, mutta rahan endogeenisuus on johtanut siihen ettei minun tai sinun tarvitse mennä J.V. Snelmannin lailla juutalaispankkiirin puheille hattu kourassa pyytämään lainaa.
Puheet juutalaisten mafiasta ovat pötypuhetta ja perustuvat siihen etteivät "kansallismieliset" piirit ymmärrä kuinka pankkijärjestelmä toimii.Maapallo on litteä! Olet kerettiläinen, jos olet eri mieltä! :D
- 8769876987689
Gnuk kirjoitti:
Ketun kielikuva on hiukan värikäs, mutta oikeassahan se on. Perusteleekin vielä miksi niin, toisin kuin pertsa, joka ei kykene perustelemaan oikein mitään... :)
Ja jos Ukraina ja se tilanne siellä kiinnostaa niin voit kysellä niiltä ukrainalaisilta tutuilta mitä mieltä he ovat omasta nykyisestä päällystöstä. Vallanvaihdon jälkeen ei muuten kestänyt kauan kun Ukrainan parlamentissa oli edustajien kesken kunnon käsirysy... :DEi ole tarvinnut kysyä -he kyllä haluavat puhua. :)
Tästä olen kyllä pertsan kanssa samaa mieltä: "Se että niputan kaikki entiset neuvostotasavallat samaan ryhmään, perustuu niiden pitkään yhteiseen historiaan."
Uskon kuitenkin, että Sinä tiedät asioista paremmin kuin kukaan muu. Me muut voidaan vaan arvailla ja muodostaa käsityksiä niiden vähäisten tietojen perusteella, mitä täällä saamme. A.Palstamäki kirjoitti:
Juutalaisilla pyyhkii edelleen hyvin ja heillä on vaurautta, mutta rahan endogeenisuus on johtanut siihen ettei minun tai sinun tarvitse mennä J.V. Snelmannin lailla juutalaispankkiirin puheille hattu kourassa pyytämään lainaa.
Puheet juutalaisten mafiasta ovat pötypuhetta ja perustuvat siihen etteivät "kansallismieliset" piirit ymmärrä kuinka pankkijärjestelmä toimii.Ai että juutalaismafia hoiteli mm. venäjän vallankumouksen ja sitten se ykskas puff vain katosi? No kerropas miksi niillä on lonkeronsa suunnilleen jokapaikassa, varmaan täällä meidänkin vaaleissa aikalailla vaikuttaa:
http://magneettimedia.com/juutalaislehti-juutalaiset-hallitsevat-amerikan-vaalirahoitusta/
http://magneettimedia.com/helsingin-sanomat-vaarinajattelu-ja-juutalainen-mediavalta-pohjoismaissa/- Gnuk
8769876987689 kirjoitti:
Ei ole tarvinnut kysyä -he kyllä haluavat puhua. :)
Tästä olen kyllä pertsan kanssa samaa mieltä: "Se että niputan kaikki entiset neuvostotasavallat samaan ryhmään, perustuu niiden pitkään yhteiseen historiaan."
Uskon kuitenkin, että Sinä tiedät asioista paremmin kuin kukaan muu. Me muut voidaan vaan arvailla ja muodostaa käsityksiä niiden vähäisten tietojen perusteella, mitä täällä saamme.Niputetaan samaan nippuun kaikki muutkin neuvostotasavaltojen kansat ja lisätään siihen vielä loputlin, joilla ei ollut edes omaa autonomista aluetta. Kirgiisit, usbekit, kasakstanilaiset, armenialaiset jne...
Ja btw, iltiksestä puheenollen. Satuitko lukemaan Ukrainan kriisin aikana Ilta Sanomien Arja Paanasen juttuja siitä kriisistä? Pertsa on ainakin aika tarkkaan lukenut ne. Minäkin luin joitakin, sen jälkeen lakkasin lukemasta Ilta Sanomia. Ihmettelen vaan, et miksi Ulla Appelsin on vielä siellä kun muut hyvät lähti kiitää sieltä... :) Gnuk kirjoitti:
Mut ymmärrätkö sinä ylipäätään miksi se vallankumous tehtiin Venäjällä? Miksi se tehtiin Ranskassa, miksi Kuubassa? Kiinassa? Luuletko, että ne vallankumoukset tapahtui ja tehtiin uuden ideologian takia?
Yksikään talousjärjestelmä ei voi pysyä pitkään pystyssä vain yhden maan rajojen sisäpuolella, se on saatava levitettyä mahdollisimman laajalle. Alkuun liike kulki nimellä internationaali, ideologit ymmärsivät että toimiakseen sen on saavutettava riittävä kannatus ja maantieteellinen kattavuus.
Vallankumousta puuhattiin moneen maahan, ja Saksa oli teollisen kehityksensä johdosta liikkeelle tärkeämpi kohde kuin Venäjä, mutta Saksassa se torjuttiin. Venäjä oli liki agraarivaltio, ja siten alkujaan vähämerkityksisempi, mutta toisaalta se oli helpompi kohde.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Yksikään talousjärjestelmä ei voi pysyä pitkään pystyssä vain yhden maan rajojen sisäpuolella, se on saatava levitettyä mahdollisimman laajalle. Alkuun liike kulki nimellä internationaali, ideologit ymmärsivät että toimiakseen sen on saavutettava riittävä kannatus ja maantieteellinen kattavuus.
Vallankumousta puuhattiin moneen maahan, ja Saksa oli teollisen kehityksensä johdosta liikkeelle tärkeämpi kohde kuin Venäjä, mutta Saksassa se torjuttiin. Venäjä oli liki agraarivaltio, ja siten alkujaan vähämerkityksisempi, mutta toisaalta se oli helpompi kohde.Mä annan sulle pienen vihjeen miksi esimerkiksi Ranskassa:
"Miksi ne eivät syö leivoksia?" Harmaaritari kirjoitti:
Ai että juutalaismafia hoiteli mm. venäjän vallankumouksen ja sitten se ykskas puff vain katosi? No kerropas miksi niillä on lonkeronsa suunnilleen jokapaikassa, varmaan täällä meidänkin vaaleissa aikalailla vaikuttaa:
http://magneettimedia.com/juutalaislehti-juutalaiset-hallitsevat-amerikan-vaalirahoitusta/
http://magneettimedia.com/helsingin-sanomat-vaarinajattelu-ja-juutalainen-mediavalta-pohjoismaissa/Kyllä juutalaiset ovat edelleen iso tekijä monella sektorilla, mutta kun puhutaan pankkimafiasta niin se on pölhöpopulismiä.
Nykyään raha luodaan velalla, ja sen velan voi ottaa muutkin kuin juutalaiset.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Kyllä juutalaiset ovat edelleen iso tekijä monella sektorilla, mutta kun puhutaan pankkimafiasta niin se on pölhöpopulismiä.
Nykyään raha luodaan velalla, ja sen velan voi ottaa muutkin kuin juutalaiset.Mutta kukaa antaa sen velan? Ja miksi? Ja mistä?
- ollllllllllllllllllllllo
Harmaaritari kirjoitti:
Ai että juutalaismafia hoiteli mm. venäjän vallankumouksen ja sitten se ykskas puff vain katosi? No kerropas miksi niillä on lonkeronsa suunnilleen jokapaikassa, varmaan täällä meidänkin vaaleissa aikalailla vaikuttaa:
http://magneettimedia.com/helsingin-sanomat-vaarinajattelu-ja-juutalainen-mediavalta-pohjoismaissa/Luet Magneettimediaa.
Etkö voi ihmisenä enää mitenkään (kaikin tavoin) alemmaksi vajota? Gnuk kirjoitti:
Mä annan sulle pienen vihjeen miksi esimerkiksi Ranskassa:
"Miksi ne eivät syö leivoksia?"Kurjuus ja köyhyys johtivat vallankumouksiin, mutta niissähän hankkiuduttiin eroon feodalistisista järjestelmistä.
Kapitalismi ja kommunismi olivat yhtä lailla feodalismin vaihtoehtoina, ja monissa maissa kommunismi nähtiin suurena uhkana. Winston Churchill sanoi että bolsevismi tulisi kuristaa kehtoonsa, ja Venäjän sisällissodan aikana ulkovallat tukivatkin sotilaallisesti Venäjän valkoista osapuolta.ollllllllllllllllllllllo kirjoitti:
Luet Magneettimediaa.
Etkö voi ihmisenä enää mitenkään (kaikin tavoin) alemmaksi vajota?en varsinaisesti, en noitakaan juttuja lukenut mutta kun tarttuivat googleen ekana niin linkitin pertille iltalukemista :D
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Kurjuus ja köyhyys johtivat vallankumouksiin, mutta niissähän hankkiuduttiin eroon feodalistisista järjestelmistä.
Kapitalismi ja kommunismi olivat yhtä lailla feodalismin vaihtoehtoina, ja monissa maissa kommunismi nähtiin suurena uhkana. Winston Churchill sanoi että bolsevismi tulisi kuristaa kehtoonsa, ja Venäjän sisällissodan aikana ulkovallat tukivatkin sotilaallisesti Venäjän valkoista osapuolta.Toinen pieni vinkki sulle järjestelmistä. Mikä tahansa järjestelmä toimisi ja kestäisi, jos se olisi oikeudenmukainen.
Ja jostain syystä lopulta päädytään aina samaan. Samantekevää mikä järjestelmä on vallassa. Ei ole tainnut ihmiskunnan historiassa varallisuus jakaantua koskaan yhtä epäoikeudenmukaisesti kuin nyt. Tai oletko eri mieltä? Missä vika? Järjestelmässä tai ihmisissä järjestelmässä ja erityisesti sen järjestelmän huipulla? Tai olenko pölhöpopulisti kun väitän niin? :) Gnuk kirjoitti:
Niputetaan samaan nippuun kaikki muutkin neuvostotasavaltojen kansat ja lisätään siihen vielä loputlin, joilla ei ollut edes omaa autonomista aluetta. Kirgiisit, usbekit, kasakstanilaiset, armenialaiset jne...
Ja btw, iltiksestä puheenollen. Satuitko lukemaan Ukrainan kriisin aikana Ilta Sanomien Arja Paanasen juttuja siitä kriisistä? Pertsa on ainakin aika tarkkaan lukenut ne. Minäkin luin joitakin, sen jälkeen lakkasin lukemasta Ilta Sanomia. Ihmettelen vaan, et miksi Ulla Appelsin on vielä siellä kun muut hyvät lähti kiitää sieltä... :)En lue iltapäivälehtien kolumnisteja.
Maailmassa on aika järkyttävä määrä erilaisia etnisiä ryhmiä, ja niin epäreilua kuin niiden niputtaminen onkin, niin näin vain tehdään kun ei ole aikaa eikä tarvetta tutustua kaikkiin erikseen.
Minun sukupolvelleni Neuvostoliitto oli Neuvostoliitto, valtaosa meistä ei vieläkään tee noiden neuvostotasavaltojen välille mitään eroa.
Vasta tulevat sukupolvet oppivat ne erillisinä subjekteina.Gnuk kirjoitti:
Niputetaan samaan nippuun kaikki muutkin neuvostotasavaltojen kansat ja lisätään siihen vielä loputlin, joilla ei ollut edes omaa autonomista aluetta. Kirgiisit, usbekit, kasakstanilaiset, armenialaiset jne...
Ja btw, iltiksestä puheenollen. Satuitko lukemaan Ukrainan kriisin aikana Ilta Sanomien Arja Paanasen juttuja siitä kriisistä? Pertsa on ainakin aika tarkkaan lukenut ne. Minäkin luin joitakin, sen jälkeen lakkasin lukemasta Ilta Sanomia. Ihmettelen vaan, et miksi Ulla Appelsin on vielä siellä kun muut hyvät lähti kiitää sieltä... :)"Niputetaan samaan nippuun kaikki muutkin neuvostotasavaltojen kansat ja lisätään siihen vielä loputlin, joilla ei ollut edes omaa autonomista aluetta. Kirgiisit, usbekit, kasakstanilaiset, armenialaiset jne..."
psst. pannaan Suomi sinne samaan nippuun vaan kun pertin ihailemat jenkitkin kerran silleen niputtaa niin olishan se hyvä että on sitten jokapaikassa sama standardi käytössä. Ei se minua ainakaan haittaisi tai hävettäisi mutta Pertti varmaan kihisee kiukusta jos joku näkee sen itäeuropoppalaisena....ai niin mutta nehän näkeekin sieltä jenkeistä päin :DGnuk kirjoitti:
Toinen pieni vinkki sulle järjestelmistä. Mikä tahansa järjestelmä toimisi ja kestäisi, jos se olisi oikeudenmukainen.
Ja jostain syystä lopulta päädytään aina samaan. Samantekevää mikä järjestelmä on vallassa. Ei ole tainnut ihmiskunnan historiassa varallisuus jakaantua koskaan yhtä epäoikeudenmukaisesti kuin nyt. Tai oletko eri mieltä? Missä vika? Järjestelmässä tai ihmisissä järjestelmässä ja erityisesti sen järjestelmän huipulla? Tai olenko pölhöpopulisti kun väitän niin? :)Kumpi on tärkeämpää, varallisuuden tasainen jakaantuminen vai se että mahdollisimman moni saa perustoimeentulon?
Minä en jaksa huolehtia muiden suurista varallisuusmassoista, riittää kun itse pärjään. Tuosta järjestelmän oikeudenmukaisuudesta voi muuten olla montaa mieltä, minä en esimerkiksi ymmärrä mitä oikeudenmukaisuutta liittyy siihen että työttömiä pitää elättää verorahoilla mutta niitä ei saa vaatia etsimään työtä.Harmaaritari kirjoitti:
en varsinaisesti, en noitakaan juttuja lukenut mutta kun tarttuivat googleen ekana niin linkitin pertille iltalukemista :D
Lue sinä vaikka tuota.
http://blogit.image.fi/rahajatalous/toimittaja-rossi-ja-rahan-endogeenisuus/
Oikeaa asiaa eikä öyhötystä.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
En lue iltapäivälehtien kolumnisteja.
Maailmassa on aika järkyttävä määrä erilaisia etnisiä ryhmiä, ja niin epäreilua kuin niiden niputtaminen onkin, niin näin vain tehdään kun ei ole aikaa eikä tarvetta tutustua kaikkiin erikseen.
Minun sukupolvelleni Neuvostoliitto oli Neuvostoliitto, valtaosa meistä ei vieläkään tee noiden neuvostotasavaltojen välille mitään eroa.
Vasta tulevat sukupolvet oppivat ne erillisinä subjekteina.Mutta ymmärrätkö sinä, että tällä niputtamisella sinä kerrot meille kaikille sen, että sun kyky hahmotella kokonaisuuksi on täysin olematon? Kerrot myös sen, että sinua ei kiinnosta asioiden todellinen tila. Sinulle usbekit on ryssiä siinä missä venäläisetkin, vaikka ovat ulkoisesti ihan jotain muuta? Japanilaiset ja kiinalaisetkin olisivat sitä samaa sakkia, vaikka heilläkin on omat ominaispiirteensä, joista heidät erottaa toisistaan. Kulttuurista puhumattakaan...
Eli niin kuin sulle eilen jo kerroin. Ymmärsin miksi ajattelet niin ja nyt viimeistään tiedän miten ajattelet. Sen enempää ihminen ei toisen ajatuksenlukuun tarvitse... :)
Sun uskottavuus on ainakin mun silmissä, ihan kaikessa mitä tänne suollat, täysi nolla... :) A.Palstamäki kirjoitti:
Kumpi on tärkeämpää, varallisuuden tasainen jakaantuminen vai se että mahdollisimman moni saa perustoimeentulon?
Minä en jaksa huolehtia muiden suurista varallisuusmassoista, riittää kun itse pärjään. Tuosta järjestelmän oikeudenmukaisuudesta voi muuten olla montaa mieltä, minä en esimerkiksi ymmärrä mitä oikeudenmukaisuutta liittyy siihen että työttömiä pitää elättää verorahoilla mutta niitä ei saa vaatia etsimään työtä."minä en esimerkiksi ymmärrä mitä oikeudenmukaisuutta liittyy siihen että työttömiä pitää elättää verorahoilla mutta niitä ei saa vaatia etsimään työtä."
Ongelma katsos Pertti on siinä että sitä työtä ei vyksinkertaisesti ole kaikille eikä asiassa auta yhtään se että tänne on roudattu/roudataan muualta maailmasta lisää työttömiä tavoittelemaan niitä olemattomia työpaikkoja.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Kumpi on tärkeämpää, varallisuuden tasainen jakaantuminen vai se että mahdollisimman moni saa perustoimeentulon?
Minä en jaksa huolehtia muiden suurista varallisuusmassoista, riittää kun itse pärjään. Tuosta järjestelmän oikeudenmukaisuudesta voi muuten olla montaa mieltä, minä en esimerkiksi ymmärrä mitä oikeudenmukaisuutta liittyy siihen että työttömiä pitää elättää verorahoilla mutta niitä ei saa vaatia etsimään työtä.Eikun se, että maailman 8 rikkainta omistaa puolet maailman varallisuudesta... :D
Gnuk kirjoitti:
Mutta ymmärrätkö sinä, että tällä niputtamisella sinä kerrot meille kaikille sen, että sun kyky hahmotella kokonaisuuksi on täysin olematon? Kerrot myös sen, että sinua ei kiinnosta asioiden todellinen tila. Sinulle usbekit on ryssiä siinä missä venäläisetkin, vaikka ovat ulkoisesti ihan jotain muuta? Japanilaiset ja kiinalaisetkin olisivat sitä samaa sakkia, vaikka heilläkin on omat ominaispiirteensä, joista heidät erottaa toisistaan. Kulttuurista puhumattakaan...
Eli niin kuin sulle eilen jo kerroin. Ymmärsin miksi ajattelet niin ja nyt viimeistään tiedän miten ajattelet. Sen enempää ihminen ei toisen ajatuksenlukuun tarvitse... :)
Sun uskottavuus on ainakin mun silmissä, ihan kaikessa mitä tänne suollat, täysi nolla... :)Riippuu vähän siitä mitä luetaan kokonaisuudeksi. Jos käsitellään kommunismin syntyä, kehitystä ja kuolemaa aatteena, niin kansallisuuksilla ei ole tuossa viitekehyksessä mitään muuta kuin kyydissä istujan rooli.
- Gnuk
Harmaaritari kirjoitti:
"minä en esimerkiksi ymmärrä mitä oikeudenmukaisuutta liittyy siihen että työttömiä pitää elättää verorahoilla mutta niitä ei saa vaatia etsimään työtä."
Ongelma katsos Pertti on siinä että sitä työtä ei vyksinkertaisesti ole kaikille eikä asiassa auta yhtään se että tänne on roudattu/roudataan muualta maailmasta lisää työttömiä tavoittelemaan niitä olemattomia työpaikkoja.Pst!
Kohta pertsakin kysyy, et miksi työttömät ei syö leivoksia....? Gnuk kirjoitti:
Pst!
Kohta pertsakin kysyy, et miksi työttömät ei syö leivoksia....?Selvästikin Pertsa on kateellinen työttömille, itse kun otsa hiessä ikänsä raatanut niin onhan se h..ti väärin kun toiset vaan loisii. Näennäisestä suvaitsevaisuudestaan ja kansallismielisiä kohtaan harjoittamastaan natsittelusta huolimatta Pertsa luultavasti hymyssä suin pystyttäisi keskitysleirejä jos niihin työttömiä lähetettäisiin :D
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Riippuu vähän siitä mitä luetaan kokonaisuudeksi. Jos käsitellään kommunismin syntyä, kehitystä ja kuolemaa aatteena, niin kansallisuuksilla ei ole tuossa viitekehyksessä mitään muuta kuin kyydissä istujan rooli.
No esimerkiksi, et näetkö psan puun rungosta ja pidät sitä kokonaisuutena? Tai astutko muutaman askeleen kauemmaksi nähdäkseen koko puun oksineen ja lehtineen. Tai astutko vielä kauemmas nähdäkseen metsän ja ne muutkin puut siinä lehtineen ja havuineen... :D
Jos nyt ymmärsit vertauksen. Mitä tosin epäilen... :) - Gnuk
Gnuk kirjoitti:
No esimerkiksi, et näetkö psan puun rungosta ja pidät sitä kokonaisuutena? Tai astutko muutaman askeleen kauemmaksi nähdäkseen koko puun oksineen ja lehtineen. Tai astutko vielä kauemmas nähdäkseen metsän ja ne muutkin puut siinä lehtineen ja havuineen... :D
Jos nyt ymmärsit vertauksen. Mitä tosin epäilen... :)Vittu tätä pädiä ja kosketusnäyttöä... :D
Siis puun puun rungolta tarkoitin. Gnuk kirjoitti:
Mutta kukaa antaa sen velan? Ja miksi? Ja mistä?
Liikepankki antaa velan, ja velanottaja sitoutuu allekirjoituksellaan maksamaan tuon velan. Raha luodaan velanottohetkellä ja se katoaa kun velka on maksettu.
Pankki saa pitää lainanlyhennyksistä marginaalikoron osuuden liiketulona.http://blogit.image.fi/rahajatalous/toimittaja-rossi-ja-rahan-endogeenisuus/
Ei kannata aina uskoa magneettimedioita, niillä ei ole välttämättä oikeita motiiveja "paljastuksiensa" takana.Gnuk kirjoitti:
Eikun se, että maailman 8 rikkainta omistaa puolet maailman varallisuudesta... :D
Eli kateus on sun juttusi. Sama juttuhan se on ääripersuillakin.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Liikepankki antaa velan, ja velanottaja sitoutuu allekirjoituksellaan maksamaan tuon velan. Raha luodaan velanottohetkellä ja se katoaa kun velka on maksettu.
Pankki saa pitää lainanlyhennyksistä marginaalikoron osuuden liiketulona.http://blogit.image.fi/rahajatalous/toimittaja-rossi-ja-rahan-endogeenisuus/
Ei kannata aina uskoa magneettimedioita, niillä ei ole välttämättä oikeita motiiveja "paljastuksiensa" takana.Mut millä se velka maksetaan, jos sitä ei ole ollut olemassa kaan ennen velan antamista?
Tästäkin melkein kymmenen vuotta. Eikä ole magneettimediaa. Enkä minä muutenkan vetänyt juutalaisia tähän keskusteluun. Sinä teit sen... :)
https://youtu.be/2nBPN-MKefA 89769768769876 kirjoitti:
Ihailen tietämystäsi -et missään tapauksessa ole mikään tavallinen myyntitykki.
Tuo on sellaisen ihmisen mielipide, joka perustaa putkiaivoisen näkemyksensä siihen, mitä Iltis asioista kertoo. Hyvin tyypillistä Suomessa.Tuo on etupiiripolitiikan siunaamista. Ihmiset ryhtyvät uskomaan että jollakin riittävän vahvalla valtiolla on oikeus päättää kenen kanssa muut saavat leikkiä.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Tuo on etupiiripolitiikan siunaamista. Ihmiset ryhtyvät uskomaan että jollakin riittävän vahvalla valtiolla on oikeus päättää kenen kanssa muut saavat leikkiä.
Miten on Yhdysvallat toiminut 2. Maailmansodan jälkeen? Kaikki ne demokratian vienninedistysmatkat sun muut... :)
Gnuk kirjoitti:
Mut millä se velka maksetaan, jos sitä ei ole ollut olemassa kaan ennen velan antamista?
Tästäkin melkein kymmenen vuotta. Eikä ole magneettimediaa. Enkä minä muutenkan vetänyt juutalaisia tähän keskusteluun. Sinä teit sen... :)
https://youtu.be/2nBPN-MKefAVelkaa ja velalla luotua rahaa on koko ajan, vuonna 2015 rahaa arvioitiin olevan 81 000 miljardia ja velkaa 199 000 miljardia.
A.Palstamäki kirjoitti:
Velkaa ja velalla luotua rahaa on koko ajan, vuonna 2015 rahaa arvioitiin olevan 81 000 miljardia ja velkaa 199 000 miljardia.
Rahayksikkö näköjään unohtui, eli dollareista kyse.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Velkaa ja velalla luotua rahaa on koko ajan, vuonna 2015 rahaa arvioitiin olevan 81 000 miljardia ja velkaa 199 000 miljardia.
Olenko se vaan minä, mutta eikö jokin mätä tässä yhtälössä? :)
Gnuk kirjoitti:
Olenko se vaan minä, mutta eikö jokin mätä tässä yhtälössä? :)
Vika on tietenkin sinussa jos muodostat tuosta yhtälöä.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Vika on tietenkin sinussa jos muodostat tuosta yhtälöä.
Mä nyt lähinnä jäin miettiin sitä, että mistä se raha otetaan millä se velka on tarkoitus maksaa pankeille takaisin, jos velkaa on enemmän kuin konkreettista rahaa? Eikös jokin kuse täs kuviossa? Tai onko sillä kaikella jokin suurempi tarkoitus mitä minä en ymmärrä? Ehkä sä osaat valaista mua siinä... :)
Gnuk kirjoitti:
Mä nyt lähinnä jäin miettiin sitä, että mistä se raha otetaan millä se velka on tarkoitus maksaa pankeille takaisin, jos velkaa on enemmän kuin konkreettista rahaa? Eikös jokin kuse täs kuviossa? Tai onko sillä kaikella jokin suurempi tarkoitus mitä minä en ymmärrä? Ehkä sä osaat valaista mua siinä... :)
Et selkeästikään avaa linkkiä jonka olen laittanut palstalle ainakin kahteen otteeseen, muistaakseni Harmikselle, Dissille ja ehkä sullekin.
On olemassa velatonta rahaa ja velkarahaa. Velkaa maksetaan niillä tuloilla mitä velallisella on, ne tulot voi tulla vaikkapa palkanmaksajan velkarahasta tai säästöistä.
Velkoja kuoleutuu sitä mukaa kun niitä maksellaan pois, mutta koko ajan otetaan uutta velkaa. Jos rahanluonti velalla lopetetaan ja siirrytään reaalirahaan, niin hetken päästä ne pelimerkit on yhdessä pussissa ja muut nuolevat näppejään.
Pankkijärjestelmä ei ole tältä osin mitenkään moraaliton, vaan enemmänkin inhimillinen ja lisää yhdenvertaisuutta.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Et selkeästikään avaa linkkiä jonka olen laittanut palstalle ainakin kahteen otteeseen, muistaakseni Harmikselle, Dissille ja ehkä sullekin.
On olemassa velatonta rahaa ja velkarahaa. Velkaa maksetaan niillä tuloilla mitä velallisella on, ne tulot voi tulla vaikkapa palkanmaksajan velkarahasta tai säästöistä.
Velkoja kuoleutuu sitä mukaa kun niitä maksellaan pois, mutta koko ajan otetaan uutta velkaa. Jos rahanluonti velalla lopetetaan ja siirrytään reaalirahaan, niin hetken päästä ne pelimerkit on yhdessä pussissa ja muut nuolevat näppejään.
Pankkijärjestelmä ei ole tältä osin mitenkään moraaliton, vaan enemmänkin inhimillinen ja lisää yhdenvertaisuutta.Sä et ole ilmiselvästikään miettinyt koko järjestelmän absurdiutta. Ei se mitään. Ei mitään uutta.... :D
Gnuk kirjoitti:
Sä et ole ilmiselvästikään miettinyt koko järjestelmän absurdiutta. Ei se mitään. Ei mitään uutta.... :D
Sinun ja muiden pölhöpopulistien ajatusten absurdiutta olen miettinyt. Ette halua myöntää ettei salaliittoteoriassanne ole pohjaa.
- etsellasta
Tää on aika vakava juttu...
Joku sanoi, että eräs ehdokkaista puolsi aikoinaan sitä, että on ok raiskata nainen avioliitossa.
Se on mielestäni todella julmaa. En ikinä äänestä moista vaimonpahoinpitelijöiden suosijaa.
Onko totta?Tottahan se on, koko kansan sauli on sanonut seuraavasti:
"Näin Niinistö sanoi 14.5.1991:
–Arvoisa puhemies! Tässä lakiehdotuksessa puuttuisin lähinnä eräiden rikosten säätämistä asianomistajarikoksiksi koskevaan kohtaan. Jos ajatellaan nykytilannetta, niin asianomistajarikoksessa tietysti aloite on asianomistajalla itsellään, mutta niinpä se taitaa olla silloinkin, kun virallisen syytteen alaisista rikoksista puhutaan. --- Tässä suhteessa itse asiassa ei siis tapahtuisi kovin paljon muutosta nykytilanteeseen, mutta eräs olennainen muutos tapahtuu ja se on se, että anteeksi antamisen mahdollisuus häviäisi, sanoi Niinistö.
–Luulen, että me jokainen olemme joskus jollain tavalla tulleet kolhituiksi ja huomanneet yllättäen muutaman päivän päästä, että ei se ihan niin pahaa ollutkaan, haluan antaa anteeksi sen pahan, joka minuun kohdistui.
Niinistön mielestä lakialoitteessa oli vaara, että muodostuu ”yhteiskunnallinen ylivalta, joka rullaa ja panee perheet esimerkiksi oikeussaliin vastakkain, vaikka kumpikaan ei todella sitä enää haluaisi”.
–On minusta aika tarkkaan ajateltava asia, kannattaako lähteä siihen, viedä mahdollisuus antaa rehellisesti ja avoimesti anteeksi, hän lopetti."
Jos lakiehdotus ei olisi mennyt lävitse tuokin olisi varmaan selvinnyt rangaistuksetta:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801192200680221_u0.shtml
Kannattaa muistaa äänestyskopilla tuo ja pyöräyttää vaikka vitonen siihen lappuun.
- Näe.tosiasiat2018
Geopoliittisesti Suomi on Venäjän etupiiriä, ei varsinaista länttä.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Putinistin mielipide, ei varsinaisesti fakta.
Katso karttaa. Miltä näyttää? :)
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Tutusta termiin geopolitiikka.
Maantietopolitiikka.
Suomi on kartalla maantieteellisesti missä? Politiikan kannalta taas... Heh, ehkä Venäjä onkin Suomen etupiiriä... :D Gnuk kirjoitti:
Maantietopolitiikka.
Suomi on kartalla maantieteellisesti missä? Politiikan kannalta taas... Heh, ehkä Venäjä onkin Suomen etupiiriä... :DEi pelkkää maantietoa, vaan hieman laajempi kokonaisuus.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Etupiiri
Etupiiriajattelu liittyy geopolitiikkaan. Etupiiriajattelussa joku maa (Venäjä) halua saada pienemmästä naapurimaasta (Suomi) poliittista, taloudellista tai sotilaallista määräysvaltaa.
Suomi joutuu painostuksen kohteeksi maantieteellisen sijaintinsa vuoksi, mutta se voi myös kieltäytyä kunniasta.A.Palstamäki kirjoitti:
Ei pelkkää maantietoa, vaan hieman laajempi kokonaisuus.
Etupiiriajattelu liittyy geopolitiikkaan. Etupiiriajattelussa joku maa (Venäjä) halua saada pienemmästä naapurimaasta (Suomi) poliittista, taloudellista tai sotilaallista määräysvaltaa.
Suomi joutuu painostuksen kohteeksi maantieteellisen sijaintinsa vuoksi, mutta se voi myös kieltäytyä kunniasta.Tai sitten näin:
"Etupiiriajattelussa joku maa (USA) halua saada pienemmästä maasta (Suomi) poliittista, taloudellista tai sotilaallista määräysvaltaa.
Suomi joutuu painostuksen kohteeksi maantieteellisen sijaintinsa vuoksi, mutta se voi myös kieltäytyä kunniasta. "
Niinpä, eli voi kieltäytyä Natosta jos ette te pässit saa tahtoanne lävitse :D Siellä linkissä oli hyvä tuo;
"Voimakkaamman valtion etupiiriksi joutunut maa voi joutua sen satelliittivaltioksi (muodollisesti itsenäinen mutta käytännössä toisen valtion määräysvallassa) tai siirtomaaksi (toisen valtion omistuksessa oleva maa)."
No niinpä, näihän on EU:n kanssa jo käynytkin että siinä mielessä on ihan turha enää juhlia satavuotista itsenäisyyttä.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Ei pelkkää maantietoa, vaan hieman laajempi kokonaisuus.
Suomi joutuu painostuksen kohteeksi maantieteellisen sijaintinsa vuoksi, mutta se voi myös kieltäytyä kunniasta.Niin ja mikä siis siinä oli putinistin mielipide eikä faktaa?
Entä jos naapurina samassa tilanteessa olisikin Yhdysvallat? Eikö Suomi olisi silloin Yhdysvaltojen etupiiriä? Avaatko vähän logiikkaasi meille? Gnuk kirjoitti:
Niin ja mikä siis siinä oli putinistin mielipide eikä faktaa?
Entä jos naapurina samassa tilanteessa olisikin Yhdysvallat? Eikö Suomi olisi silloin Yhdysvaltojen etupiiriä? Avaatko vähän logiikkaasi meille?Etupiiriajattelussa vahvempi valtio pyrkii viemään pienempää kuin pässiä narussa, mutta pienempi voi kieltäytyä kunniasta jos sillä on neuvokkuutta ja rohkeutta torjua tuo pyrkimys.
Suomi ei ole Venäjän etupiiriä, sillä Suomella on itsenäinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Etupiiriajattelussa vahvempi valtio pyrkii viemään pienempää kuin pässiä narussa, mutta pienempi voi kieltäytyä kunniasta jos sillä on neuvokkuutta ja rohkeutta torjua tuo pyrkimys.
Suomi ei ole Venäjän etupiiriä, sillä Suomella on itsenäinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka.Onko tosiaan itsenäinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka? Mietipä uudestaan.... :D
Gnuk kirjoitti:
Onko tosiaan itsenäinen ulko- ja turvallisuuspolitiikka? Mietipä uudestaan.... :D
Vapaus valita liittolaisensa.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Vapaus valita liittolaisensa.
Onko? Käsittääkseni suurin osa suomalaisista ei kannata NATOn jäsenyyttä, mutta jotkut poliitikot ovat silti kovasti viemässä Suomea NATOoon. Vapaus? Kenen vapaus?
Gnuk kirjoitti:
Onko? Käsittääkseni suurin osa suomalaisista ei kannata NATOn jäsenyyttä, mutta jotkut poliitikot ovat silti kovasti viemässä Suomea NATOoon. Vapaus? Kenen vapaus?
Väitätkö että Suomi on Venäjän etupiiriä. Olisimme poliittisesti, taloudellisesti tai sotilaallisesti Venäjän vietävissä?
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Väitätkö että Suomi on Venäjän etupiiriä. Olisimme poliittisesti, taloudellisesti tai sotilaallisesti Venäjän vietävissä?
Vietävissä? Ei, olla. Ei Venäjällä ole nykyisin enää intressejä viedä meitä. Mutta meillä on yli 1300 kilometriä maarajaa Venäjän kans eikä se maa halua sille rajalle itselleen vihamielisiä joukkoja. Fakta.
Riippuvaisia Venäjästä? Ollaan. Idänkaupan myötäavustuksella rakennettiin Suomesta hyvinvointivaltio. EUlla ja NATOlla ei ollut sen kans mitään tekemistä ja Putin fiksuna miehenä tietää sen. Ei sen tarvitse painostaa Suomea millään tavalla. Se vaan pitää huolen siitä, että heidän rajoille ei noin vaan tulla pullistelee. Varoittaa etukäteen siitä miten Venäjä tulee reagoimaan, jos Suomi liittyy NATOoon. Fakta.
Mutta ollaanko nyt EUn ja NATOn vietävissä? Ollaan. Mitä meille on tullut ja ollaan saatu EUn myötä? Hyvinvointivaltio paskaks. Fakta.
Mobiililla on hankalaa jatkaa keskustelua tässä ketjussa, joten lopetan tän tähän. FAKTA. Gnuk kirjoitti:
Vietävissä? Ei, olla. Ei Venäjällä ole nykyisin enää intressejä viedä meitä. Mutta meillä on yli 1300 kilometriä maarajaa Venäjän kans eikä se maa halua sille rajalle itselleen vihamielisiä joukkoja. Fakta.
Riippuvaisia Venäjästä? Ollaan. Idänkaupan myötäavustuksella rakennettiin Suomesta hyvinvointivaltio. EUlla ja NATOlla ei ollut sen kans mitään tekemistä ja Putin fiksuna miehenä tietää sen. Ei sen tarvitse painostaa Suomea millään tavalla. Se vaan pitää huolen siitä, että heidän rajoille ei noin vaan tulla pullistelee. Varoittaa etukäteen siitä miten Venäjä tulee reagoimaan, jos Suomi liittyy NATOoon. Fakta.
Mutta ollaanko nyt EUn ja NATOn vietävissä? Ollaan. Mitä meille on tullut ja ollaan saatu EUn myötä? Hyvinvointivaltio paskaks. Fakta.
Mobiililla on hankalaa jatkaa keskustelua tässä ketjussa, joten lopetan tän tähän. FAKTA.Emme siis ole Venäjän etupiiriä. Tämä oli pointtini.
Riippuvuus Venäjään on Suomen kansallisen turvallisuuden nimissä ajettava minimiin. Kaupankäyntiä ei tarvitse lopettaa, mutta meidän on kehitettävä kauppasuhteita toisaalle tasapuolisesti. Nyt idänkaupan merkitys onkin ihan hyvällä tasolla, tosin lisävientiä pitää saada tasaisesti kaikkialle mihin on kauppasuhteita.
Olemme EU:ssa, ja siihen on kansan vahva tuki.
- Teknodonna
Mikä on viides kolonna?
Mä olen joko liian nuori tai sitten sivistymätön tietääkseni. Googlettaa en uskalla, koska kysymyksestäni tulee dataa, jota voidaan soveltaa kulloisen tahon tarkoitusperien vuoksi.- Teknodonna
Kuulostaa kuitenkin aika jännittävältä. Vähän kuin Tunisiassa, jossa oli taatelikaravaaneja.
(Reps) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Kuulostaa kuitenkin aika jännittävältä. Vähän kuin Tunisiassa, jossa oli taatelikaravaaneja.
(Reps)Moderni 5. kolonna on informaatioyhteiskunta itse (jos nyt käsitin kolonnan tarkoituksen oikein). Informaation myyminen ja vaihtaminen, polkumyynti on vasta aluillaan. Moderni 5. kolonna tuottaa tätä informaatiota infomaatiopankkeihin, jossa informaation määrä "kasvaa."
Ja kun tämä informaatiomassa saavuttaa oletetun maksiminsa, syntyy informaatiolama: informaatio menettää arvonsa - ellei informaatiota aleta soveltaa luodun tilanteen hallitsemiseksi.
Periaatteessa tämä tarkoittaa sitä että syntyy väistämättömiä "informaatiokatveita," eli sektoreita, jotka ovat informaatiovapaita, eräänlaisia blancoja tai "bittiavaruuksia," kuten sellaisia nykyään kutsutaan. Todellisuudessa kaikki tämä on vain yksi osa informaatiomassaa, joka on absoluuttinen.
Täytyy vain olla jokin joka hävittää informaatiota - siis noin teoriassa.
(Hihitystä) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Moderni 5. kolonna on informaatioyhteiskunta itse (jos nyt käsitin kolonnan tarkoituksen oikein). Informaation myyminen ja vaihtaminen, polkumyynti on vasta aluillaan. Moderni 5. kolonna tuottaa tätä informaatiota infomaatiopankkeihin, jossa informaation määrä "kasvaa."
Ja kun tämä informaatiomassa saavuttaa oletetun maksiminsa, syntyy informaatiolama: informaatio menettää arvonsa - ellei informaatiota aleta soveltaa luodun tilanteen hallitsemiseksi.
Periaatteessa tämä tarkoittaa sitä että syntyy väistämättömiä "informaatiokatveita," eli sektoreita, jotka ovat informaatiovapaita, eräänlaisia blancoja tai "bittiavaruuksia," kuten sellaisia nykyään kutsutaan. Todellisuudessa kaikki tämä on vain yksi osa informaatiomassaa, joka on absoluuttinen.
Täytyy vain olla jokin joka hävittää informaatiota - siis noin teoriassa.
(Hihitystä)Mjoo
Eix tää ollu ihan pässinlihaa?
(Naurua) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
Eix tää ollu ihan pässinlihaa?
(Naurua)Monimutkaisia asioita on toisinaan vaikea tiivistää, mutta mä yritän.
- Katoamisen mahdottomuus on oleva -
(Hihitystä) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Monimutkaisia asioita on toisinaan vaikea tiivistää, mutta mä yritän.
- Katoamisen mahdottomuus on oleva -
(Hihitystä)Ja jos tätä nyt lähtee peilailemaan Suomen roolia maailman ristivedossa (Tai työnnössä), niin Suomi on informaatiokatve. Suomi tietysti nostaa profiiliaan informaatioalustalla, mutta se on silti katve, "bittiavaruus" tai blanco. Tämä siksi, että sen informaatiomassa on lähes olematon, ja sekin olematon hajallaan verkossa.
Informaatioteorian mukaan meitä ei ole edes olemassa. Koittakaa kuvitella sitä.
(Hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Ja jos tätä nyt lähtee peilailemaan Suomen roolia maailman ristivedossa (Tai työnnössä), niin Suomi on informaatiokatve. Suomi tietysti nostaa profiiliaan informaatioalustalla, mutta se on silti katve, "bittiavaruus" tai blanco. Tämä siksi, että sen informaatiomassa on lähes olematon, ja sekin olematon hajallaan verkossa.
Informaatioteorian mukaan meitä ei ole edes olemassa. Koittakaa kuvitella sitä.
(Hirn)Mjoo
Tiedän. Uusi uskontoni on hieman hankala sovellettavaksi rajaa partioivien euromiesten argumenttistandardeissa, mutta yritys hyvä kymmenen, sanoi Niinistöö.
(Hihitystä)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433703- 362404
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321955- 191709
- 171669
- 231588
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai971499- 241447
- 221399
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko921332