Miksi ulkonäöllä ei saisi olla väliä?

Kiinnostuksestakysyn

Palstalla usein pidetään pinnallisena, jos seurustelukumppanin (ja seksikumppanin) ulkonäöllä on väliä. Miksi ei saisi olla?

Millä lailla ajattelette, että seksuaalinen vetovoima muodostuu kahden ihmisen välille?

En itsekään ajattele, että se pelkän ulkonäön perusteella tapahtuisi, mutta itselläni se on vahvasti sekä ulkoinen olemus ETTÄ persoona. Jos on ainoastaan kiinnostava ja kiva persoona, se tuntuu kaverilliselta, jos mitään seksuaalista vetovoimaa ei ole. Sitten taas jos on pelkästään hyvännäköinen, mutta epäkiinnostava persoona, tällainen on ainoastaan yhdentekevää - en voisi harrastaa edes seksiä.

Ja onko teistä MITÄÄN hyväksyttäviä ulkonäkökriteereitä, vai pitäisikö kuka tahansa kelvata?

100

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loveringo

      "En itsekään ajattele, että se pelkän ulkonäön perusteella tapahtuisi, mutta itselläni se on vahvasti sekä ulkoinen olemus ETTÄ persoona"

      Sinusta ei sitten pitkäaikaiseen parisuhteeseen ole. Se ulkoinen olemus kun ei ole ikoúinen.

      • jhnb

        Mutta sinä sen sijaan onnistut rakastuttamaan itsesi rumaan naiseen, ja kiihotumaan nimenomaan hänestä. Se kestää.


      • Naisasialooser11

        Tuo ei ole mikään puolustus. Vastaa kysymykseen: Mitä teet sitten kun parisuhteessa se miehen komeus on mennyttä ja mies kaljuuntuu, lihoaa ja rupsahtaa? Lopetat parisuhteen siihen ? Sinusta siis ei ole pitkäaikaiseen parisuhteeseen jos kerran se ulkonäkö on tärkeää.


      • suhteessas
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään puolustus. Vastaa kysymykseen: Mitä teet sitten kun parisuhteessa se miehen komeus on mennyttä ja mies kaljuuntuu, lihoaa ja rupsahtaa? Lopetat parisuhteen siihen ? Sinusta siis ei ole pitkäaikaiseen parisuhteeseen jos kerran se ulkonäkö on tärkeää.

        No silloin kumppaniin on kerennyt jo rakastua ja kiintyä, ja se pitää suhdetta yllä. Alussa, tutustumisessa, ulkonäöllä on merkitystä.

        Mutta onneksi miehet vain komistuu vanhetessaan, joten tuota huoltahan ei pitäisi olla. ;)


      • Kiinnostuksestakysyn
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään puolustus. Vastaa kysymykseen: Mitä teet sitten kun parisuhteessa se miehen komeus on mennyttä ja mies kaljuuntuu, lihoaa ja rupsahtaa? Lopetat parisuhteen siihen ? Sinusta siis ei ole pitkäaikaiseen parisuhteeseen jos kerran se ulkonäkö on tärkeää.

        Vanheneminen on vähän eri asia. Vaikka olisi nuorena rakastunut pitkätukkaiseen mieheen, niin vaikka tukka iän myötä lähtisi, niin onhan mies varmasti persoonana sama kuin silloinkin. Eli se sama persoona säteilee kyllä ulkoiseen olemukseen, ja alkuihastuksen jälkeen tuleva rakkaus ja kiintymys ovat jo toisen levelin juttuja. Ei niitä horjuta se, vaikka kuinka ikää tulee. Ihminen, jonka kokee seksuaalisesti vetovoimaiseksi, on sitä kyllä vielä vuosien jälkeen, ellei suhteeseen tule pahoja ongelmia. Ja tällöin ihmisen ulkonäönkin alkaa nähdä syvällisemmin. Nythän puhuttiinkin ihastumisesta, että mikä siihen vaikuttaa, ja kyllä siinä ulkonäöllä on merkitystä - minä sanoin, että ulkonäkö persoona.

        Takana on pitkä parisuhde, joten näyttäisi siltä, että pystyn pitkään parisuhteeseen ;)

        Mutta kiinnostaisi (ihan oikeasti!) kuulla, mitä sinä sitten ajattelet - eikö sinusta kumppanin ulkonäöllä ole MITÄÄN merkitystä, tai eikö sillä sinusta saisi olla merkitystä? Pitäisikö siis kuka tahansa kelvata?


      • suhdeeitainnutkestää
        Kiinnostuksestakysyn kirjoitti:

        Vanheneminen on vähän eri asia. Vaikka olisi nuorena rakastunut pitkätukkaiseen mieheen, niin vaikka tukka iän myötä lähtisi, niin onhan mies varmasti persoonana sama kuin silloinkin. Eli se sama persoona säteilee kyllä ulkoiseen olemukseen, ja alkuihastuksen jälkeen tuleva rakkaus ja kiintymys ovat jo toisen levelin juttuja. Ei niitä horjuta se, vaikka kuinka ikää tulee. Ihminen, jonka kokee seksuaalisesti vetovoimaiseksi, on sitä kyllä vielä vuosien jälkeen, ellei suhteeseen tule pahoja ongelmia. Ja tällöin ihmisen ulkonäönkin alkaa nähdä syvällisemmin. Nythän puhuttiinkin ihastumisesta, että mikä siihen vaikuttaa, ja kyllä siinä ulkonäöllä on merkitystä - minä sanoin, että ulkonäkö persoona.

        Takana on pitkä parisuhde, joten näyttäisi siltä, että pystyn pitkään parisuhteeseen ;)

        Mutta kiinnostaisi (ihan oikeasti!) kuulla, mitä sinä sitten ajattelet - eikö sinusta kumppanin ulkonäöllä ole MITÄÄN merkitystä, tai eikö sillä sinusta saisi olla merkitystä? Pitäisikö siis kuka tahansa kelvata?

        Annat ymmärtää, että olisit pitkässä parisuhteessa, mutta alempana taas annat ymmärtää ihan muuta. Miksi et ole enää siinä suhteessa? ;)


      • KiinnostuksestaKysyn
        suhdeeitainnutkestää kirjoitti:

        Annat ymmärtää, että olisit pitkässä parisuhteessa, mutta alempana taas annat ymmärtää ihan muuta. Miksi et ole enää siinä suhteessa? ;)

        Ymmärsit väärin - siis mulla on takana pitkä parisuhde, joka on päättynyt. Se päättyi pitkän harkinnan jälkeen, omalta osaltani siksi, että toinen osapuoli kehitti itselleen pahan peliaddiktion, josta ei ollut halukas pääsemään irti. Minä taas en ollut halukas rahoittamaan Veikkauksen pelejä sillä riskillä, että rahat eivät riitä koko kuukauden elämiseen. Ja kyse ei ollut siitä, että mies olisi pelannut vain omia rahojaan, vaan käytännössä hän pelasi kaikki omat rahansa ja sen jälkeen elettiin minun rahoillani, joista hän "lainaili" ja otti esim. kauppamatkoilla osansa myös peleihin.

        Minua ei olisi haitannut, jos olisi pelannut harrastuksekseen kohtuudella (omilla rahoillaan), mutta koska harrastus alkoi vaikeuttaa jo jokapäiväistä elämää ja tilanne kesti kauan eikä lupauksista huolimatta koskaan parantunut, totesin etten halua mukaan tuollaiseen turhaan konkurssiin. En myöskään halunnut sellaista suhdetta, jossa olisin joutunut kontrolloimaan ja säännöstelemään toisen rahankäyttöä, mitä minulle joku ehdotti - enkä usko, että kumppaninikaan olisi sellaista halunnut.

        Joten totta kyllä, että suhde ei kestänyt. Mutta aika pitkään se kesti - useita vuosia. Ja useita vuosia meni ilman kuvatunlaisia ongelmia, eli alunperin en ottanut henkilöä, jolla oli tämä kyseinen addiktio (ellei sitten piilevänä, mutta mistäs piileviä asioita voi kukaan osata nähdä).


    • RumaÄtmi

      Ulkonäkö on A ja O. Jos ei olisi, niin ruma mieskin saisi naisia ja naiset katsoisivat rumaa miestä ihailleen ja ruman miehen ympärillä pörräisi naisia, kuin auringon kukan ympärillä mehiläisiä.
      Eipä näy ruman miehen ympärillä naisen naista. Naiset enenmminkin juoksevat karkuun, kun ruma mies on näköpiirissä, puhumattakaan, että ruma mies lähestyisi naista.

      Eihän kaunista naista voi velvoittaa elämään ruman miehen kanssa.
      Naisen elämähän menee siinä täysin pilalle ja se on kuin tuhlaisi yhden kalliin elämän.
      Naiselle on valittavana paljon komeampia miehiä, joten miksi nainen valitsisi rumaa miestä, jonka rumaa pärstää joutuisi koko elämän ajan katsomaan.
      Minä olen ruma ja kunnioitan naista sen verran paljon, etten halua pilata yhdenkään naisen elämää rumuudellani, joten pysyttelen yksinäisenä, vaikka raskastahan se tietenkin on olla yksin.

      • doublestandards

        Sinäkin puhut vain kauniista naisesta, eli naisen ulkonäkö on sulle erittäin tärkeää.


      • Niiinniin
        doublestandards kirjoitti:

        Sinäkin puhut vain kauniista naisesta, eli naisen ulkonäkö on sulle erittäin tärkeää.

        Mutta voiko häntä oikeasti syyttää siitä mitä kaikki muutkin tekevät.


    • Donnatavis

      Yleinen (ja hauska) totuus nettikeskustelumeiningissä on se että niissä kirjoittelevat helvetin rumat miehet ja järjettömän kauniit naiset.

      Heillä on paljon yhteistä, mutta tätä faktaa ei yksinkertaisesti voida kohdata.

      Itse olen poikkeustapaus, enkä sovi joukkoon mihinkään.

      (Hihitystä)

      • Nicitönnä

        Heh, mäkin olen poikkeus. Aika ruma nainen, enkä kaunis kuten ehdottelit keskusteluissa olevan. Tokihan meinaat heitollasi kirjoittajan subjektiivista kokemusta omasta ulkokuosistaan? :)


      • Teknosonni
        Nicitönnä kirjoitti:

        Heh, mäkin olen poikkeus. Aika ruma nainen, enkä kaunis kuten ehdottelit keskusteluissa olevan. Tokihan meinaat heitollasi kirjoittajan subjektiivista kokemusta omasta ulkokuosistaan? :)

        Kaikki naiset ovat omasta mielestään rumia. Siinä piilee se kuuluisa luontoäidin heikkous.

        (äijänaurua)


      • Nicitönnä
        Teknosonni kirjoitti:

        Kaikki naiset ovat omasta mielestään rumia. Siinä piilee se kuuluisa luontoäidin heikkous.

        (äijänaurua)

        Heh, no emmä oikeesti ole ruma, mutten mikään kaunokainenkaan. Kyllä mut ihmiseksi tunnistaa, se riittää. :D

        (röhönaurua)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Heh, no emmä oikeesti ole ruma, mutten mikään kaunokainenkaan. Kyllä mut ihmiseksi tunnistaa, se riittää. :D

        (röhönaurua)

        Hassuja otuksia ootte kumpikin...

        (Dissihihitystä)


    • Naisen pitää miellyttää minua kaikilla tavoin, että kiinnostun. Myös ulkoisesti. En mitään erityisiä kriteereitä ole miettinyt, kun se on niin yksilöllistä. Jokainen viehättää eritavoin.

      Mutta kyllä ulkonäkökin merkkaa. Eikä se mitään pinnallisuutta ole. Se on vaan niin, että ihminen pitää kolista tietyllätapaa, että siitä edes kiinnostuu.

      • yxnaine

        Samat kriteerit miehen suhteen.


      • yxnaine kirjoitti:

        Samat kriteerit miehen suhteen.

        Joo. Siis sitä kiinnostuu joko naisesta tai ei. Sitten loppuhan on vaan sitä, että viihtyykö seurassa ja osuuko ajatukset kohdalleen.

        Oikestaan aika helkutin yksinkertaista...mutta harvoin kohdalle osuvaa. Hah...

        Hassua itseasiassa...mutta elämä tuntuu monesti nimenomaan olevan sitä. Teoriassa kaikki helppoa, käytännössä ei.


    • sdvdvzxcvsdvsdv

      Itse en siedä luomia, vaikka olisi muuten kuinka nätti nainen tahansa niin ne ovat turn off.

      • niitäkylläon

        Aika monella niitä taitaa olla. Oletko koskaan löytänyt yhtään, jolla ei olisi?

        Tai korjaus: ainakin suomalaisista aika monella taitaa olla. Mutta ehkä ulkomaalaisista saattaisi löytyä luomettomia.


      • 01540000000
        niitäkylläon kirjoitti:

        Aika monella niitä taitaa olla. Oletko koskaan löytänyt yhtään, jolla ei olisi?

        Tai korjaus: ainakin suomalaisista aika monella taitaa olla. Mutta ehkä ulkomaalaisista saattaisi löytyä luomettomia.

        En ole kyllä huomannut että suomalaisilla olisi mitenkään ihmeemmin luomioa, mutta esimerkiksi Philippiiniläisillä on monesti naamassakin.


    • Ei kukaan tarvitse hyväksyntää keneltäkään muulta kriteereilleen tai valinnoileen. Itselleen niistä vain on vastuussa. Kitinää siitä tietenkin aiheutuu, jos valehtelee olevansa vähemmän pinnallinen kuin on. Ei apinatkaan kysele toistensa horoskooppeja. Kunnioittakaa sisäistä apinaanne.

      Ulkonäkö ohjaa markkinoilla ihmisiä näkemään edes siinä asiassa toisilleen sopivia kumppaneita seksiin tai suhteeseen. Millään muulla tavalla sopivia kun olemme vielä huonompia löytämään.

    • wddw

      Tietenkin saa ja pitää ollakin väliä. Se vain sylettää, kun tällaiselle rumalle tulee joku aina jeesustelemaan, että "kauneus on katsojan silmässä" tai "makuja on monia" tms. sontaa. Jos ei kenellekään ulkonäkönsä takia kelpaa, niin sitten ei kelpaa - tuo päin naamaa valehtelu ainakin meikäläistä risoo eniten.

      • Nicitönnä

        Mua taas tahtoo ärsyttää se, kun ihmiset meuhkaa aina siitä ulkonäöstä. Monelle meuhkaajalle se itselleen on hirmu tärkeä asia, jopa enempi kun monelle vierestä kattojalle. Sitten siitä nousee kynnys jonka yli onkin enää paha kiivetä, kun itsekin on asennoitunut niin etten ole minkään näköinen, eikä mulle kuulu ketään kun oon niin ruma.

        Jotenkin helpompaa tykätä ihmisestä joka hyväksyy sen ettei ole malli eikä kauneuden tai komeuden perikuva, mutta osaa arvostaa itseään ihmisenä ja semmosena kun on...kyllä niistä aina joku tykkää, kun pääsee tutustumaan ihmiseen kuoren alla.


      • wddw
        Nicitönnä kirjoitti:

        Mua taas tahtoo ärsyttää se, kun ihmiset meuhkaa aina siitä ulkonäöstä. Monelle meuhkaajalle se itselleen on hirmu tärkeä asia, jopa enempi kun monelle vierestä kattojalle. Sitten siitä nousee kynnys jonka yli onkin enää paha kiivetä, kun itsekin on asennoitunut niin etten ole minkään näköinen, eikä mulle kuulu ketään kun oon niin ruma.

        Jotenkin helpompaa tykätä ihmisestä joka hyväksyy sen ettei ole malli eikä kauneuden tai komeuden perikuva, mutta osaa arvostaa itseään ihmisenä ja semmosena kun on...kyllä niistä aina joku tykkää, kun pääsee tutustumaan ihmiseen kuoren alla.

        Miten se onkin niin vaikeaa kaltaisillesi valehtelun ammattilaisille uskoa, että on olemassa ihmisiä joista kukaan ei tykkää ja syynä on ulkonäkö. Tai niin, koskas naiset nyt totta ovat puhuneetkaan. Minulle on aivan samantekevää miten muut asennoituvat erilaisiin asioihin, fakta on se, että tällä naamalla en ole kelvannut kenellekään. En vaikka kaiken muun tehtävissä olevan olen elämässäni muuttanut.


      • Valitsevaan
        wddw kirjoitti:

        Miten se onkin niin vaikeaa kaltaisillesi valehtelun ammattilaisille uskoa, että on olemassa ihmisiä joista kukaan ei tykkää ja syynä on ulkonäkö. Tai niin, koskas naiset nyt totta ovat puhuneetkaan. Minulle on aivan samantekevää miten muut asennoituvat erilaisiin asioihin, fakta on se, että tällä naamalla en ole kelvannut kenellekään. En vaikka kaiken muun tehtävissä olevan olen elämässäni muuttanut.

        Ikävää. Tosin on tuollaisia naisiakin. Sitten nämä kenellekään kelpaamattomat joko etsivät toistensa joukosta jonkun vähiten epämiellyttävän ja ryhtyvät kaverilliseen seksisuhteeseen, mutta esittävät ihastunutta - ajan mittaan he alkavat uskoa, että ovatkin ihastuneita ja unohtavat olla onnettomia. Toinen vaihtoehto on tietysti jatkaa hyvännäköisistä haaveilemista ja katkeroitua siitä, että kukaan hyvännäköinen ei kelpuuttanut.

        Tässä ne vaihtoehdot. Niistä kelpaamattomista voi löytyä joku "ihan kiva" tai ainakin "ihan siedettävä". Onhan sekin vaihtoehto, jos haluaa seksiä ja/tai perheen. Elämänsisältö löytyy sitten muista asioista kuin parisuhteesta.


      • Nicitönnä
        wddw kirjoitti:

        Miten se onkin niin vaikeaa kaltaisillesi valehtelun ammattilaisille uskoa, että on olemassa ihmisiä joista kukaan ei tykkää ja syynä on ulkonäkö. Tai niin, koskas naiset nyt totta ovat puhuneetkaan. Minulle on aivan samantekevää miten muut asennoituvat erilaisiin asioihin, fakta on se, että tällä naamalla en ole kelvannut kenellekään. En vaikka kaiken muun tehtävissä olevan olen elämässäni muuttanut.

        Kyllä kai susta silti voi tykätä, vaikke naamasta tykkäiskään? On kai sussakin jotakin kivaa ja kaunista? Ees pääkopassa. Ei kai siihen komeeta naamaa tarvita...


      • kjhkhkjhkjhk
        wddw kirjoitti:

        Miten se onkin niin vaikeaa kaltaisillesi valehtelun ammattilaisille uskoa, että on olemassa ihmisiä joista kukaan ei tykkää ja syynä on ulkonäkö. Tai niin, koskas naiset nyt totta ovat puhuneetkaan. Minulle on aivan samantekevää miten muut asennoituvat erilaisiin asioihin, fakta on se, että tällä naamalla en ole kelvannut kenellekään. En vaikka kaiken muun tehtävissä olevan olen elämässäni muuttanut.

        Mulle kelpaa ruma mies, jos se on mielenkiintoinen ja sosiaalinen. Ne kaikkein rumimmat eivät kuitenkaan kelpaa. koska niiden ei tarvitse kelvata.



        Kyllä naiset täällä ulkonäön merkityksen myöntää.


    • kaisilläsaaväliäolla

      En usko, että kukaan kieltää etteikö ulkönäöllä saisi olla väliä. Eniten se ihmisiä ärsyttää, kun naiset valehtelevat, että "ei se ulkonäkö vaan luonne" Kuitenkin totuus on juurikin se ulkonäkö. Jos naiset sanoisivat suoraan, että hakevat ainoastaan niitä komeita miehiä, niin silloin he olisivat rehellisiä eivätkä pakenisi valheiden taakse. Tämäkin palsta loppuisi pian toimimasta, kun tuo valehtelu loppuisi. Surullista vaan on se, kun se komeampikin mies rumenee vanhetessaan. Eli nainen ilmeisesti viimeistään silloin jättää miehen. Tästä kai johtuu sekin, kun naiset ovat enemmistönä avioeroja hakemassa. On säälittävää, kun se pinta on niin tärkeää ettei toiseen voi koskaan aidosti rakastua. Rakastutaan vaan siihen joka on katoavaista viimeistään vanhoilla päivillä.

      • nhbn

        Sähän oikeastaan kuvailit tuossa miehiä. Tälläkin palstalla miehet ovat tehneet ERITTÄIN selväksi, ettei nainen ole enää riittävän hyvän näköinen kelvatakseen parisuhteeseen, sen jälkeen kun tämä on täyttänyt 25-vuotta.


      • doublestandards
        nhbn kirjoitti:

        Sähän oikeastaan kuvailit tuossa miehiä. Tälläkin palstalla miehet ovat tehneet ERITTÄIN selväksi, ettei nainen ole enää riittävän hyvän näköinen kelvatakseen parisuhteeseen, sen jälkeen kun tämä on täyttänyt 25-vuotta.

        Eihän ne sitä itse huomaa kuinka ulkonäkökeskeisiä ovat, sen sijaan haukkuvat heti naista jos hän edes vaatii hampaiden pesua.


    • fyuhijoåpoiuyft

      Tinderissä huomaa usein, että monella miehellä olisi mahdollisuus tehdä itsestään miellyttävämpi vain laihduttamalla. Riittäisi varmaan, että jättäisivät kaikki jauhomössöt joksikin aikaa pois ruokavaliostaan ja rasva sulaisi.
      Ulkonäöllä on väliä ja miehillä on parempi sukupuoli näyttää hyvältä.... Helpompaa siis.

      • Ruma-ätmi

        Laihdutin 30 kg ja olen hoikka mutta eiole naiset senkään jälkeen halunnueet tutustua.


      • Ruma-ätmi
        Ruma-ätmi kirjoitti:

        Laihdutin 30 kg ja olen hoikka mutta eiole naiset senkään jälkeen halunnueet tutustua.

        Ja siitä on 9 vuotta aikaa.


      • Naisasialooser11

        HC-ATM dippainssikaverini laihdutti 40kg ja on edelleen HC-ATM, tiedät kyllä miksi.


      • fcgvnkljghfg
        Naisasialooser11 kirjoitti:

        HC-ATM dippainssikaverini laihdutti 40kg ja on edelleen HC-ATM, tiedät kyllä miksi.

        Mikäli mies ei tee aloitetta, ei kunnon naista löydy.
        Mene vaikka aasiaan hakemaan nätti nainen itselle. Ihan sama mitä muut ajattelee.

        Terveisin nainen, joka toivoo vaan hyvää kaikille kivoille...


      • wwwssstg
        fcgvnkljghfg kirjoitti:

        Mikäli mies ei tee aloitetta, ei kunnon naista löydy.
        Mene vaikka aasiaan hakemaan nätti nainen itselle. Ihan sama mitä muut ajattelee.

        Terveisin nainen, joka toivoo vaan hyvää kaikille kivoille...

        Miksei kunnon naiset tee aloitteita rumille miehille? Et sinä mitään hyvää toivo muille kuin itsellesi, jos oletat, että aloite on miehen tehtävä.


      • Kiinnostuksestakysyn
        wwwssstg kirjoitti:

        Miksei kunnon naiset tee aloitteita rumille miehille? Et sinä mitään hyvää toivo muille kuin itsellesi, jos oletat, että aloite on miehen tehtävä.

        Toisaalta on se vähän niin, että jos itse jotain haluaa, pitää olla valmis toimimaan. Kyllä se naistenkin kohdalla on niin. Jos nainen on kiinnostunut vaikkapa Matista, niin kyllä naisen täytyy yrittää tehdä aloite Matin suuntaan. Jos jää passiivisena odottamaan miesten aloitteita, voi toki olla, että Pekka ja Mikko tekevät aloitteen, mutta ei se varsinainen kiinnostuksen kohde eli Matti.

        Silloin toki, jos kuka vaan kelpaa, voi jäädä odottamaan ensimmäistä, joka osoittaa mielenkiintoa. Väittäisin, että isohko osa ihmisistä saa tällä metodilla "jonkun". Mutta aika harva juuri sen, kenet oikeasti haluaisi. Eli jos haluaa edes mahdollisuuden saada haluamansa tyypin, niin täytyy kyllä itse tehdä asian hyväksi jotain.


      • wwwssstg
        Kiinnostuksestakysyn kirjoitti:

        Toisaalta on se vähän niin, että jos itse jotain haluaa, pitää olla valmis toimimaan. Kyllä se naistenkin kohdalla on niin. Jos nainen on kiinnostunut vaikkapa Matista, niin kyllä naisen täytyy yrittää tehdä aloite Matin suuntaan. Jos jää passiivisena odottamaan miesten aloitteita, voi toki olla, että Pekka ja Mikko tekevät aloitteen, mutta ei se varsinainen kiinnostuksen kohde eli Matti.

        Silloin toki, jos kuka vaan kelpaa, voi jäädä odottamaan ensimmäistä, joka osoittaa mielenkiintoa. Väittäisin, että isohko osa ihmisistä saa tällä metodilla "jonkun". Mutta aika harva juuri sen, kenet oikeasti haluaisi. Eli jos haluaa edes mahdollisuuden saada haluamansa tyypin, niin täytyy kyllä itse tehdä asian hyväksi jotain.

        Näinpä. Eipä ole yksikään nainen meikäläistä halunnut. Itse olen tehnyt aloitteen aina, kun olen ollut oikeasti jostakusta kiinnostunut. On varmaan selvää kaikille, kuinka ruman miehen aloitteet on otettu vastaan.


    • rgsdfsdfsdsdff

      Tuo on ihan paskapuhetta ettei voisi harrastaa seksiä jos toinen on "vain" komea/kaunis.

      • Kiinnostuksestakysyn

        Miten niin? En pysty harrastamaan seksiä, jos en halua sitä toista ihmistä, ja en ole vielä koskaan halunnut pelkän ulkonäön perusteella. En ole esim. IKINÄ ihastunut tai kiinnostunut niin, etten tuntisi ihmistä ollenkaan. Sen takia esim. joku baarissa tutustuminen ei oikein sovi minulle, kun ei huvita mennä juttelemaan tuntemattomille. Tai oikeastaan se menee varmaan niin, että huomaan henkilön vetovoiman ja ulkonäkö alkaa näyttää tsi hyvältä sitten, kun tiedän ihmisestä muutakin - jos siis niin on käydäkseen, eihän toki kaikkien kohdalla niin käy.

        Me ollaan kaikki erilaisia ja minä olen tällainen. Helpompaahan olisi, jos voisi haluta seksiä vain siksi, että joku on hyvännäköinen. Mutta näin ollen en sinkkuaikoina juurikaan seksiä "saa", kun en sitä kenenkään kanssa halua. Yleensä haluan vain, jos tutustun johonkin oikeasti kiinnostavaan. Ja sitten jos tunne ei ole molemminpuolinen, ei vaan huvita alkaa säätää jonkun muun kanssa.


      • cccxcxcxcxcxcxxcxcxcx
        Kiinnostuksestakysyn kirjoitti:

        Miten niin? En pysty harrastamaan seksiä, jos en halua sitä toista ihmistä, ja en ole vielä koskaan halunnut pelkän ulkonäön perusteella. En ole esim. IKINÄ ihastunut tai kiinnostunut niin, etten tuntisi ihmistä ollenkaan. Sen takia esim. joku baarissa tutustuminen ei oikein sovi minulle, kun ei huvita mennä juttelemaan tuntemattomille. Tai oikeastaan se menee varmaan niin, että huomaan henkilön vetovoiman ja ulkonäkö alkaa näyttää tsi hyvältä sitten, kun tiedän ihmisestä muutakin - jos siis niin on käydäkseen, eihän toki kaikkien kohdalla niin käy.

        Me ollaan kaikki erilaisia ja minä olen tällainen. Helpompaahan olisi, jos voisi haluta seksiä vain siksi, että joku on hyvännäköinen. Mutta näin ollen en sinkkuaikoina juurikaan seksiä "saa", kun en sitä kenenkään kanssa halua. Yleensä haluan vain, jos tutustun johonkin oikeasti kiinnostavaan. Ja sitten jos tunne ei ole molemminpuolinen, ei vaan huvita alkaa säätää jonkun muun kanssa.

        Paskapuhetta siksi koska ulkonäkö kompensoi luonnetta, ja tuo on aivan luonnollista niin miehille kuin naisillekin. Toki jollei ole kovinkaan kiihottuvaa sorttia niin silloin muut asiat voivat kiinnostaa enemmän.


      • Naisasialooser11

        Määrittele ensin"komea"


      • Kiinnostuksestakysyn
        cccxcxcxcxcxcxxcxcxcx kirjoitti:

        Paskapuhetta siksi koska ulkonäkö kompensoi luonnetta, ja tuo on aivan luonnollista niin miehille kuin naisillekin. Toki jollei ole kovinkaan kiihottuvaa sorttia niin silloin muut asiat voivat kiinnostaa enemmän.

        "Paskapuhetta siksi koska ulkonäkö kompensoi luonnetta, ja tuo on aivan luonnollista niin miehille kuin naisillekin. Toki jollei ole kovinkaan kiihottuvaa sorttia niin silloin muut asiat voivat kiinnostaa enemmän."

        Mua kiinnostaa seksuaalisesti se kokonaisuus, ei siis pelkkä visuaalisuus. Jos henkilö on ns. hyvännäköinen, mutta epämiellyttävä luonne tai jotenkin yksinkertainen tms, niin en kiinnostu hänestä seksuaalisesti.

        Niin, voihan olla, että en ole niin kiihottuvaa sorttia. Tosin silloin, jos jonkun ihmisen koen puoleensa vetäväksi, silloin kyllä olen. Mutta on totta, että en noin vaan kiihotu kenestä tahansa. Suurin osa ihmisistä ei vedä seksuaalisesti puoleensa. Esim. jos mietin viimeistä kolmea vuotta, niin olen kokenut minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa ehkä... neljää tai viittä ihmistä kohtaan. Muiden kanssa en olisi seksiä halunnutkaan. (Niin, ja näistä viidestä seksiä oli kahden kanssa - heistä toisen kanssa yritettiin aloittaa suhdetta, yhteen olin ja olen todella rakastunut vaikka siitä ei tullut suhdetta, kaksi muuta jäi ohimenevän fiilistelyn tasolle.) Kaikki olivat enemmän tai vähemmän tuttuja. Niin ja jos joku nyt ihmettelee, niin kaikki olivat eri aikaan.


      • Nicitönnä
        Kiinnostuksestakysyn kirjoitti:

        "Paskapuhetta siksi koska ulkonäkö kompensoi luonnetta, ja tuo on aivan luonnollista niin miehille kuin naisillekin. Toki jollei ole kovinkaan kiihottuvaa sorttia niin silloin muut asiat voivat kiinnostaa enemmän."

        Mua kiinnostaa seksuaalisesti se kokonaisuus, ei siis pelkkä visuaalisuus. Jos henkilö on ns. hyvännäköinen, mutta epämiellyttävä luonne tai jotenkin yksinkertainen tms, niin en kiinnostu hänestä seksuaalisesti.

        Niin, voihan olla, että en ole niin kiihottuvaa sorttia. Tosin silloin, jos jonkun ihmisen koen puoleensa vetäväksi, silloin kyllä olen. Mutta on totta, että en noin vaan kiihotu kenestä tahansa. Suurin osa ihmisistä ei vedä seksuaalisesti puoleensa. Esim. jos mietin viimeistä kolmea vuotta, niin olen kokenut minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa ehkä... neljää tai viittä ihmistä kohtaan. Muiden kanssa en olisi seksiä halunnutkaan. (Niin, ja näistä viidestä seksiä oli kahden kanssa - heistä toisen kanssa yritettiin aloittaa suhdetta, yhteen olin ja olen todella rakastunut vaikka siitä ei tullut suhdetta, kaksi muuta jäi ohimenevän fiilistelyn tasolle.) Kaikki olivat enemmän tai vähemmän tuttuja. Niin ja jos joku nyt ihmettelee, niin kaikki olivat eri aikaan.

        Ääh, ei tuota monikaan tunnu tajuavan. Ilmeisesti laumasieluisuus tekee myös kyvyttömäksi tajuta, että erilaisiakin on olemassa, kuten nyt vaikka sinä. Joka poikkeat massasta.


      • Kiinnostuksestakysyn
        Kiinnostuksestakysyn kirjoitti:

        "Paskapuhetta siksi koska ulkonäkö kompensoi luonnetta, ja tuo on aivan luonnollista niin miehille kuin naisillekin. Toki jollei ole kovinkaan kiihottuvaa sorttia niin silloin muut asiat voivat kiinnostaa enemmän."

        Mua kiinnostaa seksuaalisesti se kokonaisuus, ei siis pelkkä visuaalisuus. Jos henkilö on ns. hyvännäköinen, mutta epämiellyttävä luonne tai jotenkin yksinkertainen tms, niin en kiinnostu hänestä seksuaalisesti.

        Niin, voihan olla, että en ole niin kiihottuvaa sorttia. Tosin silloin, jos jonkun ihmisen koen puoleensa vetäväksi, silloin kyllä olen. Mutta on totta, että en noin vaan kiihotu kenestä tahansa. Suurin osa ihmisistä ei vedä seksuaalisesti puoleensa. Esim. jos mietin viimeistä kolmea vuotta, niin olen kokenut minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa ehkä... neljää tai viittä ihmistä kohtaan. Muiden kanssa en olisi seksiä halunnutkaan. (Niin, ja näistä viidestä seksiä oli kahden kanssa - heistä toisen kanssa yritettiin aloittaa suhdetta, yhteen olin ja olen todella rakastunut vaikka siitä ei tullut suhdetta, kaksi muuta jäi ohimenevän fiilistelyn tasolle.) Kaikki olivat enemmän tai vähemmän tuttuja. Niin ja jos joku nyt ihmettelee, niin kaikki olivat eri aikaan.

        Miksi toi rakkaus ei kantanut ja miksi se tutustuminen päättyi?


    • Pillujen--asiantuntija

      Ulkonäkö on kemia. Naisen pitää haluta miestä eikä nainen halua rumaa miestä. Nainen haluaa komeaa miestä vaikka mies olisi väkivaltainen jännämies.

    • Tottakai ulkonäöllä on väliä..

    • Nicitönnä

      Saapihan sillä väliä olla, kunhan se ei määritä koko ihmistä. Ihminen kun on niin paljon muutakin, kuin vain ulkonäkö. Onhan niitä ihmisiä, joiden ulkonäkö ei viehätä mitenkäänpäin, mutta sitä ulkonäköäkin oppii katsomaan erilailla, jos henkinen eli sisäinen puoli viehättää. vaatii tietty, että ihmiseen pääsee tutustumaan, ilman pakko pariutua ajatuksin. Silleen vaan ihminen ihmisenä tutustuu toiseen, ilman ennakko odotuksia.

      Kyllä sen sitten huomaa, jos toinen alkaa mennä ihon alle ihastuksesta tai vihastuksesta. tarttis osata antaa aikaa toiselle tuoda ihtensä esiin ja tutustua rauhassa, jollei nyt heti kättelyssä nää että ihan on eri maailmoista mitä itte. Eikä mitenkään kestä tutustua ees enempää. :)

      Oon aatellu, että ulkonäkö on asia jota voi oppia sietämään ja jopa tykkäämään. Jos ei niin paljon, että kumppaniksi ottaa, mutta pitämään ihmisenä ja arvostaa semmosenaan.

    • 12121212121212

      Miksi naisia kritisoidaan pinnallisuudesta enemmän kuin miehiä:

      1. naiset valehtelevat rakastuvansa luonteeseen, vaikka todellisuudessa ulkonäkö ratkaisi sen miksi komean miehen "moi kaunokainen" oli ihanaa ja ruman miehen "moi kaunokainen" oli creepyä.

      2. naisille ulkonäössä ratkaisee eniten asiat joihin ei voi vaikuttaa, ts. geneettinen komeus (pituus, jykevä leuka, v-mallinen ylävartalon luusto, matala ääni, jne). Miehet painottavat terveyteen liittyviä seikkoja, kuten normaalipainoisuutta.

      3. naiset ovat nirsompia ja suosivat vain kärkiluokan miehiä ollessaan sinkkuja

      • todistettu

        "Miehet painottavat terveyteen liittyviä seikkoja, kuten normaalipainoisuutta."

        Valhetta, miehet ottaa mieluummin nättinaamaisen pullukan kuin hoikan rumanaaman. Olen nähnyt tilanteen monta kertaa.


      • Kiinnostuksestakysyn

        Jännää, olen varmaan sitten joku mutantti. Mutta minä (nainen) katson kokonaisuutta, eli minkätyyppinen/tyylinen ihminen on. Varsinkin tietyt alakulttuurien edustajat miellyttävät, kun itsekin sen tyylinen olen (sellainen punk-rock-henkinen, ja mistään bisnes- tai merkkivaatetyypeistä en tykkää yhtään). Ja minä nimenomaan haluan normaalipainoisen kumppanin, mutta sellaisilla asioilla kuin pituus, leuka, tms ei ole mitään merkitystä. Itse en esim. tykkää miesmalli-tyyppisistä ollenkaan. Tosin tunnen kyllä muitakin naisia, joilla on vastaavantyyppinen miesmaku. Itse asiassa omassa tuttavapiirissäni tunnutaan pitävän enemmän hoikista ja poikamaisista, ei liian pitkistä, ei isokokoisista miehistä. Mutta tiedän, että jotkut naiset tykkäävät sellaisista nallekarhu.tyyppisistä, mitkä taas eivät itselle kolahda ollenkaan.

        Muuten, se onko "moi kaunokainen" ihanaa vai ei, riippuu todellakin siitä, kuka sen sanoo. Jos sen sanoo ihminen, jonka kanssa seurustelee tai tapailee, se on ihanaa. Mutta jos sen sanoo joku tuntematon, se on vähän... tyylitöntä. Ei ainakaan minua kannata tuolla lailla lähestyä.


      • 12121212121212
        Kiinnostuksestakysyn kirjoitti:

        Jännää, olen varmaan sitten joku mutantti. Mutta minä (nainen) katson kokonaisuutta, eli minkätyyppinen/tyylinen ihminen on. Varsinkin tietyt alakulttuurien edustajat miellyttävät, kun itsekin sen tyylinen olen (sellainen punk-rock-henkinen, ja mistään bisnes- tai merkkivaatetyypeistä en tykkää yhtään). Ja minä nimenomaan haluan normaalipainoisen kumppanin, mutta sellaisilla asioilla kuin pituus, leuka, tms ei ole mitään merkitystä. Itse en esim. tykkää miesmalli-tyyppisistä ollenkaan. Tosin tunnen kyllä muitakin naisia, joilla on vastaavantyyppinen miesmaku. Itse asiassa omassa tuttavapiirissäni tunnutaan pitävän enemmän hoikista ja poikamaisista, ei liian pitkistä, ei isokokoisista miehistä. Mutta tiedän, että jotkut naiset tykkäävät sellaisista nallekarhu.tyyppisistä, mitkä taas eivät itselle kolahda ollenkaan.

        Muuten, se onko "moi kaunokainen" ihanaa vai ei, riippuu todellakin siitä, kuka sen sanoo. Jos sen sanoo ihminen, jonka kanssa seurustelee tai tapailee, se on ihanaa. Mutta jos sen sanoo joku tuntematon, se on vähän... tyylitöntä. Ei ainakaan minua kannata tuolla lailla lähestyä.

        "Hoikka ja poikamainen" tarkoittaa naisen sanomana enemmänkin stailausta kuin sitä että nainen oikeasti pitäisi lyhyistä ja hoikista. Se viittaa enemmänkin Ville Valon kaltaisiin geneettisesti komeisiin miehiin (reippaasti yli 180cm, maskuliiniset piirteet, luontaisesti melko leveät hartiat, mutta ei hankittuja lihaksia).

        Toisekseen, "hoikkien ja poikamaisten" suosio rajoittuu tuohon alakulttuuriin. Ellet ole punkkari/hipsteri, suosiossa on aina pidempi ja isompi mies.


      • 12121212121212
        todistettu kirjoitti:

        "Miehet painottavat terveyteen liittyviä seikkoja, kuten normaalipainoisuutta."

        Valhetta, miehet ottaa mieluummin nättinaamaisen pullukan kuin hoikan rumanaaman. Olen nähnyt tilanteen monta kertaa.

        Niin minäkin, ja lähes poikkeuksetta se pullukka oli mukava ja iloinen kun taas hoikka oli akateemisuutta tms painottava hapannaama.


      • Kiinnostuksestakysyn
        12121212121212 kirjoitti:

        "Hoikka ja poikamainen" tarkoittaa naisen sanomana enemmänkin stailausta kuin sitä että nainen oikeasti pitäisi lyhyistä ja hoikista. Se viittaa enemmänkin Ville Valon kaltaisiin geneettisesti komeisiin miehiin (reippaasti yli 180cm, maskuliiniset piirteet, luontaisesti melko leveät hartiat, mutta ei hankittuja lihaksia).

        Toisekseen, "hoikkien ja poikamaisten" suosio rajoittuu tuohon alakulttuuriin. Ellet ole punkkari/hipsteri, suosiossa on aina pidempi ja isompi mies.

        Niin, voihan se olla, että tässä alakulttuurissa tykätään erilaisista miehistä kuin jossain toisessa ryhmässä. Mutta entäs sitten? Eikä siinä ole mitään ihmeellistä - ihan samoin jotkut tietyntyyppiset miehet tykkäävät isotissisistä blondeista joilla on tekokynnet ja hiustenpidennykset, kun taas joku muu ei sellaisista kiinnostuisi ikinä. Ehkäpä tietyntyyppiset ihmiset tuntevat vetoa joihinkin alakulttuureihin ja nämä samaiset tyypit kiinnostuvat myös sellaisista miehistä, jotka poikkeavat miesstereotypiasta? Kyllähän usein on niinkin, että älykkäät miehet kiinnostuvat ihan erityyppisistä naisista kuin keskitasoa vähän yksinkertaisemmat miehet. Ja ihan samalla lailla ne alakulttuurimiehet haluavat jotain muuta kuin stereotyyppisiä naisia.

        Onko Ville Valo yli 180cm? En ole oikein perehtynyt asiaan. Itse en mistään kaksimetrisistä oikein tykkää, tuntuvat jo liian pitkiltä, mutta en ole tuota pituusasiaa ikinä oikein miettinyt. Eksäni oli kai joku 174 cm. Ja minä olen kyllä tykännyt enemmänkin sellaisista miehistä, jotka eivät ole ylimaskuliinisen näköisiä, joten en usko, että alitajuisestikaan hakisin jotain maskuliinisia piirteitä.


      • vaadi.vähän
        12121212121212 kirjoitti:

        Niin minäkin, ja lähes poikkeuksetta se pullukka oli mukava ja iloinen kun taas hoikka oli akateemisuutta tms painottava hapannaama.

        Kannattaisi sunkin vaatia naiselta vähän enemmän kuin jotain iloisuutta. Lieväkin ylipaino on epäterveellistä. Miesten täytyy ottaa vastuu surkeista naisvalinnoistaan.


      • Nicitönnä

        Heh, tietystihän kaikki se on valhetta mikä loikkaa yli oman käsityskyvyn.


      • fflloott
        todistettu kirjoitti:

        "Miehet painottavat terveyteen liittyviä seikkoja, kuten normaalipainoisuutta."

        Valhetta, miehet ottaa mieluummin nättinaamaisen pullukan kuin hoikan rumanaaman. Olen nähnyt tilanteen monta kertaa.

        Pullukka ei tänne valitettavasti käy vaikka olis ex-missi. Tavallisen näköinen hoikka käy mainiosti.


      • verikello
        fflloott kirjoitti:

        Pullukka ei tänne valitettavasti käy vaikka olis ex-missi. Tavallisen näköinen hoikka käy mainiosti.

        Mutta ruma ei käy.
        Jos valittavana on ruma hoikka nainen ja nättinaamainen pullukka.


    • Totuus-

      Vain ulkonäöllä on väliä saako naista.

    • Kyllä se seksuaalinen vetovoima muodostuu ulkonäön perusteella. En voisi kuvitella himoitsevani kiimaisesesti ihmistä, joka on mielestäni lihava ja ruma. Voihan sitä päättää, että tuon kanssa yritän olla parisuhteessa, mutta jos alkaa kuvottaa, kun hän tulee lähelle, niin eihän se toimi. Ulkonäön pitää miellyttää minua, se on fakta. Ymmärrän myös, etten itse välttämättä sytytä jokaista, josta olen itse kiinnostunut. Mutta parisuhdemielessä en valitsisi sitä parhaan näköistä vaan nimenomaan sen minulle sopivimman. Että ulkonäkö kriteerit pitää olla, vain epätoivoiselle kelpaa kaikki. Pitää vain muistaa, ettei miellyttävä ulkonäkö takaa miellyttävää luonnetta.

      • kaikillaeivalinnanvaraa

        "en valitsisi" Niin olet siinä onnellisessa asemassa, että pääset valitsemaan. Ei silloin tällaiset asiat ole ongelmia, mutta samalla tulet myös sokeaksi sille, että kaikilla ei tätä valinnan mahdollisuutta ole. Se että et sitä näe tai ymmärrä kertoo tunnekylmyydestä ja vähättelystä toisia ihmisiä kohtaan.
        Ruma nimenomaan on se epätoivoinen. Rumat ei valitse vaan ruma tyytyy. Ei rumalla ole mahdollisuutta kieltäytyä siitä ainoasta ehdokkaasta johon hänelle ehkä olisi mahdollisuus. Yleensä niitä mahdollisuuksia ei ole. Et voi sanoa rumaa epätoivoiseksi siksi, että sinulla ei niitä ongelmia ole. Ruman vaan on sopeuduttava siihen, että häntä ei haluta ja hitto jos joku onkin ei pinnallinen ja haluaa ruman, niin silloin siihen tilaisuuteen on tartuttava, vaikka hän ei miltään osin täyttäisi niitä ruman salaisia ihmisluonne haaveitaan. Se saattaa olla se ainoa tilaisuus.
        Tuo viimeinen lauseesi onkin se perus neuvo mitä täällä aina naisille kylvetään, kun valitsevat vain niitä komeita jännämiehiä. Niin ei se ulkonäkö takaa sitä, että tällä jänniksellä olisi hyvä luonne ja näitä luonteita sitten saa lukea iltapäivälehdistä.


      • kaikillaeivalinnanvaraa kirjoitti:

        "en valitsisi" Niin olet siinä onnellisessa asemassa, että pääset valitsemaan. Ei silloin tällaiset asiat ole ongelmia, mutta samalla tulet myös sokeaksi sille, että kaikilla ei tätä valinnan mahdollisuutta ole. Se että et sitä näe tai ymmärrä kertoo tunnekylmyydestä ja vähättelystä toisia ihmisiä kohtaan.
        Ruma nimenomaan on se epätoivoinen. Rumat ei valitse vaan ruma tyytyy. Ei rumalla ole mahdollisuutta kieltäytyä siitä ainoasta ehdokkaasta johon hänelle ehkä olisi mahdollisuus. Yleensä niitä mahdollisuuksia ei ole. Et voi sanoa rumaa epätoivoiseksi siksi, että sinulla ei niitä ongelmia ole. Ruman vaan on sopeuduttava siihen, että häntä ei haluta ja hitto jos joku onkin ei pinnallinen ja haluaa ruman, niin silloin siihen tilaisuuteen on tartuttava, vaikka hän ei miltään osin täyttäisi niitä ruman salaisia ihmisluonne haaveitaan. Se saattaa olla se ainoa tilaisuus.
        Tuo viimeinen lauseesi onkin se perus neuvo mitä täällä aina naisille kylvetään, kun valitsevat vain niitä komeita jännämiehiä. Niin ei se ulkonäkö takaa sitä, että tällä jänniksellä olisi hyvä luonne ja näitä luonteita sitten saa lukea iltapäivälehdistä.

        No voi voi, kun takerrut sanavalintaan. Ei pidä olettaa, että minulla olisi kymmenittäin tarjokkaita, ei pidä olettaa, että minä olisin yhtään sen paremman näköinen kuin sinäkään. Se ero meissä kahdessa on, että minä en valita ja ruikuta, enkä takerru kiinni keneenkään. Minä suhtaudun asioihin positiivisesti ja huumorilla, enkä jurota tuppisuuna nurkassa.

        Ja mietippä omalle kohdalle, jos sulla on edessäsi kaksi ihmistä, toinen tavallisen näköinen, mutta kaikin puolin hauskaa seuraa ja toinen on ulkoisesti täydellinen, mutta vähän yksinkertainen, riidanhaluinen ja katkera jurottaja, niin kumman kanssa mieluummin viettäisit aikaa ja haluaisit kenties parisuhteeseenkin, jos valitsemaan pääsisit?

        Jokaisella on valinnan mahdollisuus, jos ei muuta, niin voi valita, miten itse suhtautuu asioihin. Katkeruudella ja epätoivolla vaiko "no, näitähän sattuu" asenteella. Itse olen valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon, kun selvisin nuoruuden epätoivoisesta parin etsinnästä ja huomasin, etten kuole, vaikka olisin sinkkukin.


      • elämänfilosofiaa
        elämänpeli1 kirjoitti:

        No voi voi, kun takerrut sanavalintaan. Ei pidä olettaa, että minulla olisi kymmenittäin tarjokkaita, ei pidä olettaa, että minä olisin yhtään sen paremman näköinen kuin sinäkään. Se ero meissä kahdessa on, että minä en valita ja ruikuta, enkä takerru kiinni keneenkään. Minä suhtaudun asioihin positiivisesti ja huumorilla, enkä jurota tuppisuuna nurkassa.

        Ja mietippä omalle kohdalle, jos sulla on edessäsi kaksi ihmistä, toinen tavallisen näköinen, mutta kaikin puolin hauskaa seuraa ja toinen on ulkoisesti täydellinen, mutta vähän yksinkertainen, riidanhaluinen ja katkera jurottaja, niin kumman kanssa mieluummin viettäisit aikaa ja haluaisit kenties parisuhteeseenkin, jos valitsemaan pääsisit?

        Jokaisella on valinnan mahdollisuus, jos ei muuta, niin voi valita, miten itse suhtautuu asioihin. Katkeruudella ja epätoivolla vaiko "no, näitähän sattuu" asenteella. Itse olen valinnut jälkimmäisen vaihtoehdon, kun selvisin nuoruuden epätoivoisesta parin etsinnästä ja huomasin, etten kuole, vaikka olisin sinkkukin.

        Kerrankin sinulta viesti edes sinnepäin joka ei ole heti suoraan alempaa porrasta syyttävä joten siitä sinulle nyt puolipeukku, eli kanssasi voi näköjään keskustella ilman ääripäisyyttäkin, vaikka tuossa on osa syyttävää sävyä edelleen.
        Pisti mietityttämään tuo sinun valitsemasi "no näitähän sattuu" asenne.
        Oletko ajatellut tätä asennetta tarkemmin mitä se kertoo sinusta?
        Itse en pysty ohittamaan asioita tuolla asenteella, koska olen tunteella ajatteleva ihminen. Jään pohtimaan ja analysoimaan asioita, joten mun luonto ei vain ohita tuolla asenteella asioita.
        Älä nyt ota itseesi heti, mutta minusta tuntuu siltä jos tuollainen asenne on elämässä, niin omaat jollainlailla tunnekylmän ja itsekeskeisen sielun. Tavallaan on hälläväliä asenne.
        En haluaisi mennä leikkaukseen, jossa kirurgin ajatusmaailma olisi vastaava "no näitähän sattuu"
        Mielestäni katkeruutta ja edellämainittua asennetta ei voi verrata keskenään. Katkeruus muodostuu yleensä toistuvista epäonnistumista, jatkuvasta syrjinnästä, huonosta kohtelusta yms. No näitähän sattuu asenteella ei katkeran kokemia kohteluita voi ohittaa, paitsi henkilö jolla puuttuu empatiakyky ja on tunnekylmä.
        Jos ihminen joka todella kovin haluaa esim suhdetta ja hänelle aina toitotetaan, että sä olet ruma sä et saa ikinä suhdetta, niin se menee tunteisiin. Usein hänen tahtomattaan siitä tulee sitten katkeruuden tie vain siksi, koska henkilö hyväähyvyyttään on uskonut muiden hyvään.
        Jos tunnekylmälle ihmiselle sanotaan jatkuvasti, että sä olet ruma sä et koskaan saa suhdetta niin ei se liikuta tunnekylmää, koska tunnekylmän ihmisen aivoista puuttuu sellainen kemiallinen reseptori joka muovautuisi niin, että se vaikuttaisi hänen tunteiden käsittelyyn.
        Näistäkin palstaväittelyistä voi helposti erotella tunnekylmät ja tunteelliset ihmiset. Näitä löytyy kummastakin sukupuolesta ja kummankin puolelta tässä sinkut palstan ikuisuus väittelyissä. Tällaiset henkilöt erottaa helposti.
        Ulkonäkö harvemmin on se ongelmien ydin, vaan se että me ajattelemme eritavalla. Toisilla on vaan tarve vääntää puukkoa toisten haavaan ja toisille taas empatian ja hyväksynnän antaminen. Joissain eläinlajeissa se heikompi yksilö tapetaan, toisilla esim norsuilla sitä heikkoakin hoivataan ja siitä pidetään huoli. Ihminen on yksi eläinmaailman väkivaltaisimmista eliöistä.


      • elämänfilosofiaa kirjoitti:

        Kerrankin sinulta viesti edes sinnepäin joka ei ole heti suoraan alempaa porrasta syyttävä joten siitä sinulle nyt puolipeukku, eli kanssasi voi näköjään keskustella ilman ääripäisyyttäkin, vaikka tuossa on osa syyttävää sävyä edelleen.
        Pisti mietityttämään tuo sinun valitsemasi "no näitähän sattuu" asenne.
        Oletko ajatellut tätä asennetta tarkemmin mitä se kertoo sinusta?
        Itse en pysty ohittamaan asioita tuolla asenteella, koska olen tunteella ajatteleva ihminen. Jään pohtimaan ja analysoimaan asioita, joten mun luonto ei vain ohita tuolla asenteella asioita.
        Älä nyt ota itseesi heti, mutta minusta tuntuu siltä jos tuollainen asenne on elämässä, niin omaat jollainlailla tunnekylmän ja itsekeskeisen sielun. Tavallaan on hälläväliä asenne.
        En haluaisi mennä leikkaukseen, jossa kirurgin ajatusmaailma olisi vastaava "no näitähän sattuu"
        Mielestäni katkeruutta ja edellämainittua asennetta ei voi verrata keskenään. Katkeruus muodostuu yleensä toistuvista epäonnistumista, jatkuvasta syrjinnästä, huonosta kohtelusta yms. No näitähän sattuu asenteella ei katkeran kokemia kohteluita voi ohittaa, paitsi henkilö jolla puuttuu empatiakyky ja on tunnekylmä.
        Jos ihminen joka todella kovin haluaa esim suhdetta ja hänelle aina toitotetaan, että sä olet ruma sä et saa ikinä suhdetta, niin se menee tunteisiin. Usein hänen tahtomattaan siitä tulee sitten katkeruuden tie vain siksi, koska henkilö hyväähyvyyttään on uskonut muiden hyvään.
        Jos tunnekylmälle ihmiselle sanotaan jatkuvasti, että sä olet ruma sä et koskaan saa suhdetta niin ei se liikuta tunnekylmää, koska tunnekylmän ihmisen aivoista puuttuu sellainen kemiallinen reseptori joka muovautuisi niin, että se vaikuttaisi hänen tunteiden käsittelyyn.
        Näistäkin palstaväittelyistä voi helposti erotella tunnekylmät ja tunteelliset ihmiset. Näitä löytyy kummastakin sukupuolesta ja kummankin puolelta tässä sinkut palstan ikuisuus väittelyissä. Tällaiset henkilöt erottaa helposti.
        Ulkonäkö harvemmin on se ongelmien ydin, vaan se että me ajattelemme eritavalla. Toisilla on vaan tarve vääntää puukkoa toisten haavaan ja toisille taas empatian ja hyväksynnän antaminen. Joissain eläinlajeissa se heikompi yksilö tapetaan, toisilla esim norsuilla sitä heikkoakin hoivataan ja siitä pidetään huoli. Ihminen on yksi eläinmaailman väkivaltaisimmista eliöistä.

        Minun elämänasennettani ja kirurgin työtä ei voi verrata toisiinsa, jos kirurgi ei suhtaudu työhönsä vakavasti, hän ei pitkään ole kirurgi. Mutta työn ulkopuolella hänelläkin voi olla samanlainen asenne kuin minulla vastoinkäymisiin. Ei kirurgikaan välttämättä jää märehtimään viikkokausiksi saamiaan rukkasia, alkaahan se vaikuttaa jo työhönkin. Hän voi olla hyvin pedantti töissä, muttei stressaa sitä, miksei ole päässyt parisuhteeseen.

        Monen mielestä varmasti olenkin kylmä ja itsekeskeinen, kun en ymmärrä, miksi pitää joutavista asioista tehdä suurta draamaa. Menneet on menneitä ja katse kohti tulevaisuutta. Jos joku sanoo minua rumaksi/tyhmäksi, hänellä on siihen oikeus, jokaisella on omat mielipiteensä, en minä siitä mieltäni pahoita. Mutta juuri nämä mielensäpahoittajat vouhkaa, miten on koulukiusattu, masennusta ja muuta pääntautia ollut, eikä parisuhdettakaan saa. Jauhetaan ja jauhetaan, mutta ei tehdä kuitenkaan mitään, että asiat muuttuisivat parempaan suuntaan, mikään ei riitä vaan pitää kaikki saada heti ilman vaivannäköä. Nimenomaan oma asenne vaikuttaa ratkaisevasti siihen, saako katkeruuden selätettyä. Jos hakee vain empatiaa ja hyväksyntää, mutta ei itse tee asian eteen mitään, niin onko ihme, ettei mitään tapahdu? Ei kukaan jaksa kuunnella sitä voivottelelua ja nillittämistä loputtomiin, paitsi toinen samanlainen voivottelija. Siinä sitten vuoronperään säälitään itseään ja ollaan niin hemmetin empaattisia. Itse olen nämä tunnesyöpöt ja katkeruuden kyllästämät ihmiset karsinut pois elämästäni ja vietän aikaa positiivisessa seurassa. Sekä miehistä että naisista löytyy näitä raskaita ihmisiä, valitetaan, miten minulla aina on kaikki huonommin kuin muilla, vaikka elämässä moni asia olisi paljon paremmin kuin kuuntelijalla, mutta kun ei osata iloita siitä mitä on, keskitytään vain siihen mikä just sillä hetkellä puuttuu oli se sitten parisuhde, raha, työpaikka tms. Jos terveys menee, niin sen ymmärrän, että katkeruus nostaa päätään.


      • ghjghjkieerw
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Minun elämänasennettani ja kirurgin työtä ei voi verrata toisiinsa, jos kirurgi ei suhtaudu työhönsä vakavasti, hän ei pitkään ole kirurgi. Mutta työn ulkopuolella hänelläkin voi olla samanlainen asenne kuin minulla vastoinkäymisiin. Ei kirurgikaan välttämättä jää märehtimään viikkokausiksi saamiaan rukkasia, alkaahan se vaikuttaa jo työhönkin. Hän voi olla hyvin pedantti töissä, muttei stressaa sitä, miksei ole päässyt parisuhteeseen.

        Monen mielestä varmasti olenkin kylmä ja itsekeskeinen, kun en ymmärrä, miksi pitää joutavista asioista tehdä suurta draamaa. Menneet on menneitä ja katse kohti tulevaisuutta. Jos joku sanoo minua rumaksi/tyhmäksi, hänellä on siihen oikeus, jokaisella on omat mielipiteensä, en minä siitä mieltäni pahoita. Mutta juuri nämä mielensäpahoittajat vouhkaa, miten on koulukiusattu, masennusta ja muuta pääntautia ollut, eikä parisuhdettakaan saa. Jauhetaan ja jauhetaan, mutta ei tehdä kuitenkaan mitään, että asiat muuttuisivat parempaan suuntaan, mikään ei riitä vaan pitää kaikki saada heti ilman vaivannäköä. Nimenomaan oma asenne vaikuttaa ratkaisevasti siihen, saako katkeruuden selätettyä. Jos hakee vain empatiaa ja hyväksyntää, mutta ei itse tee asian eteen mitään, niin onko ihme, ettei mitään tapahdu? Ei kukaan jaksa kuunnella sitä voivottelelua ja nillittämistä loputtomiin, paitsi toinen samanlainen voivottelija. Siinä sitten vuoronperään säälitään itseään ja ollaan niin hemmetin empaattisia. Itse olen nämä tunnesyöpöt ja katkeruuden kyllästämät ihmiset karsinut pois elämästäni ja vietän aikaa positiivisessa seurassa. Sekä miehistä että naisista löytyy näitä raskaita ihmisiä, valitetaan, miten minulla aina on kaikki huonommin kuin muilla, vaikka elämässä moni asia olisi paljon paremmin kuin kuuntelijalla, mutta kun ei osata iloita siitä mitä on, keskitytään vain siihen mikä just sillä hetkellä puuttuu oli se sitten parisuhde, raha, työpaikka tms. Jos terveys menee, niin sen ymmärrän, että katkeruus nostaa päätään.

        Tuntuu siltä että olisi pakko saada ensimmäsen treffeille lähtijän kanssa seurustelu aikaiseksi ,jos saakin pakit on toinen sitten kylmä ,tunteeton. Pitäis tajuta ettei sen oikean löytäminen ole niin helppoa oo ,jonka kanssa kaikki mätsää.Jotkut ei vaan lannistu ensimmäisestä vastaan käymisestä vaan jaksavat uskoa että oikea löytyy kun ei anna periksi.Kiireellähän ei mitään hyvää synny.


      • ghjghjkieerw kirjoitti:

        Tuntuu siltä että olisi pakko saada ensimmäsen treffeille lähtijän kanssa seurustelu aikaiseksi ,jos saakin pakit on toinen sitten kylmä ,tunteeton. Pitäis tajuta ettei sen oikean löytäminen ole niin helppoa oo ,jonka kanssa kaikki mätsää.Jotkut ei vaan lannistu ensimmäisestä vastaan käymisestä vaan jaksavat uskoa että oikea löytyy kun ei anna periksi.Kiireellähän ei mitään hyvää synny.

        Aivan, mutta kun voi voi ja yhyy, kun ei voi valita, pitää ottaa se, minkä sattuu saamaan. Unohtuu siinä se tosiasia, ettei se toinen välttämättä ole yhtä epätoivoinen, vaikka olisikin ollut sinkku ties miten pitkään. On helpompi uskotella itselleen, että hän onkin narsisti. Minä en usko rakkauteen ensisilmäyksellä, ihastua voi, mutta parisuhde vaatii paljon syvempää tutustumista.


      • Nicitönnä
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Minun elämänasennettani ja kirurgin työtä ei voi verrata toisiinsa, jos kirurgi ei suhtaudu työhönsä vakavasti, hän ei pitkään ole kirurgi. Mutta työn ulkopuolella hänelläkin voi olla samanlainen asenne kuin minulla vastoinkäymisiin. Ei kirurgikaan välttämättä jää märehtimään viikkokausiksi saamiaan rukkasia, alkaahan se vaikuttaa jo työhönkin. Hän voi olla hyvin pedantti töissä, muttei stressaa sitä, miksei ole päässyt parisuhteeseen.

        Monen mielestä varmasti olenkin kylmä ja itsekeskeinen, kun en ymmärrä, miksi pitää joutavista asioista tehdä suurta draamaa. Menneet on menneitä ja katse kohti tulevaisuutta. Jos joku sanoo minua rumaksi/tyhmäksi, hänellä on siihen oikeus, jokaisella on omat mielipiteensä, en minä siitä mieltäni pahoita. Mutta juuri nämä mielensäpahoittajat vouhkaa, miten on koulukiusattu, masennusta ja muuta pääntautia ollut, eikä parisuhdettakaan saa. Jauhetaan ja jauhetaan, mutta ei tehdä kuitenkaan mitään, että asiat muuttuisivat parempaan suuntaan, mikään ei riitä vaan pitää kaikki saada heti ilman vaivannäköä. Nimenomaan oma asenne vaikuttaa ratkaisevasti siihen, saako katkeruuden selätettyä. Jos hakee vain empatiaa ja hyväksyntää, mutta ei itse tee asian eteen mitään, niin onko ihme, ettei mitään tapahdu? Ei kukaan jaksa kuunnella sitä voivottelelua ja nillittämistä loputtomiin, paitsi toinen samanlainen voivottelija. Siinä sitten vuoronperään säälitään itseään ja ollaan niin hemmetin empaattisia. Itse olen nämä tunnesyöpöt ja katkeruuden kyllästämät ihmiset karsinut pois elämästäni ja vietän aikaa positiivisessa seurassa. Sekä miehistä että naisista löytyy näitä raskaita ihmisiä, valitetaan, miten minulla aina on kaikki huonommin kuin muilla, vaikka elämässä moni asia olisi paljon paremmin kuin kuuntelijalla, mutta kun ei osata iloita siitä mitä on, keskitytään vain siihen mikä just sillä hetkellä puuttuu oli se sitten parisuhde, raha, työpaikka tms. Jos terveys menee, niin sen ymmärrän, että katkeruus nostaa päätään.

        Et vaikuta kylmältä etkä itsekeskeiseltä, vaan järkevän realistiselta tässä kirjoittamasi perusteella.

        Asenne on kohdallaan.


      • Nicitönnä
        Nicitönnä kirjoitti:

        Et vaikuta kylmältä etkä itsekeskeiseltä, vaan järkevän realistiselta tässä kirjoittamasi perusteella.

        Asenne on kohdallaan.

        Toisaalta, vaikka terveyskin menee tai sitä ei ole koskaan ollutkaan. Ei tarvitse olla sittenkään katkera. Tottahan joskus on olotiloja, että miksi minulle kippaantuu kaikki tää. Mutta niidenkin kanssa oppii elämään. Oppii kantamaan, sen mikä on kannettavaksi laitettu.

        Silti löytyy asioita, jotka antaa voimaa ja nekin asiat löytyy omasta päästä. Asenteesta. Ei toisista ihmisistä ja niille laitetuista odotuksista.


      • Nicitönnä
        elämänfilosofiaa kirjoitti:

        Kerrankin sinulta viesti edes sinnepäin joka ei ole heti suoraan alempaa porrasta syyttävä joten siitä sinulle nyt puolipeukku, eli kanssasi voi näköjään keskustella ilman ääripäisyyttäkin, vaikka tuossa on osa syyttävää sävyä edelleen.
        Pisti mietityttämään tuo sinun valitsemasi "no näitähän sattuu" asenne.
        Oletko ajatellut tätä asennetta tarkemmin mitä se kertoo sinusta?
        Itse en pysty ohittamaan asioita tuolla asenteella, koska olen tunteella ajatteleva ihminen. Jään pohtimaan ja analysoimaan asioita, joten mun luonto ei vain ohita tuolla asenteella asioita.
        Älä nyt ota itseesi heti, mutta minusta tuntuu siltä jos tuollainen asenne on elämässä, niin omaat jollainlailla tunnekylmän ja itsekeskeisen sielun. Tavallaan on hälläväliä asenne.
        En haluaisi mennä leikkaukseen, jossa kirurgin ajatusmaailma olisi vastaava "no näitähän sattuu"
        Mielestäni katkeruutta ja edellämainittua asennetta ei voi verrata keskenään. Katkeruus muodostuu yleensä toistuvista epäonnistumista, jatkuvasta syrjinnästä, huonosta kohtelusta yms. No näitähän sattuu asenteella ei katkeran kokemia kohteluita voi ohittaa, paitsi henkilö jolla puuttuu empatiakyky ja on tunnekylmä.
        Jos ihminen joka todella kovin haluaa esim suhdetta ja hänelle aina toitotetaan, että sä olet ruma sä et saa ikinä suhdetta, niin se menee tunteisiin. Usein hänen tahtomattaan siitä tulee sitten katkeruuden tie vain siksi, koska henkilö hyväähyvyyttään on uskonut muiden hyvään.
        Jos tunnekylmälle ihmiselle sanotaan jatkuvasti, että sä olet ruma sä et koskaan saa suhdetta niin ei se liikuta tunnekylmää, koska tunnekylmän ihmisen aivoista puuttuu sellainen kemiallinen reseptori joka muovautuisi niin, että se vaikuttaisi hänen tunteiden käsittelyyn.
        Näistäkin palstaväittelyistä voi helposti erotella tunnekylmät ja tunteelliset ihmiset. Näitä löytyy kummastakin sukupuolesta ja kummankin puolelta tässä sinkut palstan ikuisuus väittelyissä. Tällaiset henkilöt erottaa helposti.
        Ulkonäkö harvemmin on se ongelmien ydin, vaan se että me ajattelemme eritavalla. Toisilla on vaan tarve vääntää puukkoa toisten haavaan ja toisille taas empatian ja hyväksynnän antaminen. Joissain eläinlajeissa se heikompi yksilö tapetaan, toisilla esim norsuilla sitä heikkoakin hoivataan ja siitä pidetään huoli. Ihminen on yksi eläinmaailman väkivaltaisimmista eliöistä.

        Mä taas luulen, että nämä tunnekylmiltä vaikuttavat, ei tunnekylmät ihmiset hallitsee vaan paremmin tunteensa. Ei anna mennä ihonalle ja henkilökohtaisuuksiin. Ja osaa suodattaa muiden pahoja tekoja ja sanoja paremmin, kuin ns. tunteella elävät empaatikot. Ei he välttämättä tarvi olla tunnekylmiä, päinvastoin. He ehkä ymmärtää sen kiukuttelevankin tunnepuolen ja tajuaa, että se sanoo ja tekee noin, koska sillä on asiat nurinnarin. Vaikka he eivät heittäydy siihen mukaan.

        Ja itsetuntemus auttaa paljon tilanteissa, kun joku koittaa nujertaa. Ehkä sekin helppaa, kun sietää maailman ja ihmisien epätäydellisyyttä, eikä odota niiltä täydellisyyttä, hyväksyntää tai mitään? Mun mies on juuri tunnekylmän oloinen, mikää ei hetkauta. Se on joskus jäätävää.

        Mutta on siellä ne tunteet, hän vaan ei anna kaiken mennä tunteisiinsa.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Toisaalta, vaikka terveyskin menee tai sitä ei ole koskaan ollutkaan. Ei tarvitse olla sittenkään katkera. Tottahan joskus on olotiloja, että miksi minulle kippaantuu kaikki tää. Mutta niidenkin kanssa oppii elämään. Oppii kantamaan, sen mikä on kannettavaksi laitettu.

        Silti löytyy asioita, jotka antaa voimaa ja nekin asiat löytyy omasta päästä. Asenteesta. Ei toisista ihmisistä ja niille laitetuista odotuksista.

        Asenne ratkaisee, silloinkin kun tuntuu, että peli on pelattu. Pekka Hyysalo on hyvä esimerkki siitä, että toivoa ei saa menettää. Ei voi muuta kuin hattua nostaa hänenlaiselleen ihmiselle, itse tuskin kykenisin samaan.

        Tunnekylmä, tai realisti, ymmärtää, ettei vouhottamalla pitkälle pääse. Toiset taas ei muuta osaa kuin yrittää provosoida muita ja aina löytyy joku pöljä, joka astuu miinaan. Kummankaan tyypin kanssa ei voi keskustella järkevästi.


    • Tietysti ulkonäöllä saa olla väliä.

      Mutta ruma nainen haluaa vähintään miehen joka on ulkonäöllisesti keskitasoa. Keskitason naisille taas kelpaa ainoastaan komeat miehet. Eli nainen vaatii miehen ulkonäöltä aina enemmän mihin naisen ulkonäöllä olisi varaa. Rikkaat statusmiehet ovat asia erikseen.

      En hyväksy ulkonäköihin liittyvää naisten hypergamiaa.

    • faktaatulee

      On kyllä huvittavaa lukea kun naiset jossain juoru ja naistenlehtien mielipidepalstoilla ruikuttaa että eivät kelpaa kenellekkään, vaikka oikeasti pitäisi sanoa että eivät kelvanneet sille parhaalle alfaurokselle. Näille keskiverto naisille jotka "eivät kelpaa kenellekkään", riittäisi rumista ätmeistä tai jopa keskiverto miehistä runsaasti ottajia. Lopettakaa toi tekopyhä valehtelu ja myöntäkää että teille kelpaa vain se komea, pitkä ja lihaksikas alfauros ja olette heti ruikuttamassa ja itkemässä jos ette saa juuri sitä.

      • EntäJosEiHaluaKomeaa

        Mitä sitten, jos joku tuollaisella klassisella tavalla "hyvännäköinen" ja ihan mukava tyyppi olisi kiinnostunut, mutta itse antaa pakit tälle "komistukselle", jolle olisi kelvannut, ja itse olisi halunnut vaatimattoman näköisen tyypin, joka ei millään yleisellä asteikolla kuulu niihin parhaimman näköisiin, mutta josta tykkäsi persoonan, henkisen yhteensopivuuden ja vetovoiman vuoksi? Minulle kävi näin. En saanut tätä "vähemmän hyvännäköistä", johon olin oikeasti rakastunut. Miksi oletetaan aina, että naiset haluavat juuri tuota pitkää ja lihaksikasta alfauros-tyyppiä?

        Eli minun tasoni olisi riittänyt siihen alfaan, mutta olisin halunnut tämän toisen vaihtoehdon. MINUSTA tämä muiden mielestä vähemmän kiinnostava olisi ollut se kaikkein kiinnostavin.


      • Nicitönnä
        EntäJosEiHaluaKomeaa kirjoitti:

        Mitä sitten, jos joku tuollaisella klassisella tavalla "hyvännäköinen" ja ihan mukava tyyppi olisi kiinnostunut, mutta itse antaa pakit tälle "komistukselle", jolle olisi kelvannut, ja itse olisi halunnut vaatimattoman näköisen tyypin, joka ei millään yleisellä asteikolla kuulu niihin parhaimman näköisiin, mutta josta tykkäsi persoonan, henkisen yhteensopivuuden ja vetovoiman vuoksi? Minulle kävi näin. En saanut tätä "vähemmän hyvännäköistä", johon olin oikeasti rakastunut. Miksi oletetaan aina, että naiset haluavat juuri tuota pitkää ja lihaksikasta alfauros-tyyppiä?

        Eli minun tasoni olisi riittänyt siihen alfaan, mutta olisin halunnut tämän toisen vaihtoehdon. MINUSTA tämä muiden mielestä vähemmän kiinnostava olisi ollut se kaikkein kiinnostavin.

        Kohta joku tulee mössöttämään, että olisit kelvannut alfalle vain panoksi. Ja tuolle toiselle et kelvannut, koska sussa oli jotakin vikaa mitä mies ei voi sietää. Tai se oli jännämies, johon olit rakastunut tms. Syy on aina lopulta kuitenkin sinussa...

        Ei järkipuhe uppoa kaikkiin täällä. :)


      • ghteydfg
        EntäJosEiHaluaKomeaa kirjoitti:

        Mitä sitten, jos joku tuollaisella klassisella tavalla "hyvännäköinen" ja ihan mukava tyyppi olisi kiinnostunut, mutta itse antaa pakit tälle "komistukselle", jolle olisi kelvannut, ja itse olisi halunnut vaatimattoman näköisen tyypin, joka ei millään yleisellä asteikolla kuulu niihin parhaimman näköisiin, mutta josta tykkäsi persoonan, henkisen yhteensopivuuden ja vetovoiman vuoksi? Minulle kävi näin. En saanut tätä "vähemmän hyvännäköistä", johon olin oikeasti rakastunut. Miksi oletetaan aina, että naiset haluavat juuri tuota pitkää ja lihaksikasta alfauros-tyyppiä?

        Eli minun tasoni olisi riittänyt siihen alfaan, mutta olisin halunnut tämän toisen vaihtoehdon. MINUSTA tämä muiden mielestä vähemmän kiinnostava olisi ollut se kaikkein kiinnostavin.

        Pitäisi vaan vielä tietää, että mitä mahdoit tehdä suhteen saamisen eteen? Ja ihan siksi oletetaan, koska suurin osa naisista haluaa sen tumman alfauroksen. Te muut olette aivan marginaalinen vähemmistö. Vielä kun miehiä on ikäluokista suuri enemmistö, niin yksittäistapauksen painoarvo on mitätön kokonaiskuvassa.


      • tietäjä-
        EntäJosEiHaluaKomeaa kirjoitti:

        Mitä sitten, jos joku tuollaisella klassisella tavalla "hyvännäköinen" ja ihan mukava tyyppi olisi kiinnostunut, mutta itse antaa pakit tälle "komistukselle", jolle olisi kelvannut, ja itse olisi halunnut vaatimattoman näköisen tyypin, joka ei millään yleisellä asteikolla kuulu niihin parhaimman näköisiin, mutta josta tykkäsi persoonan, henkisen yhteensopivuuden ja vetovoiman vuoksi? Minulle kävi näin. En saanut tätä "vähemmän hyvännäköistä", johon olin oikeasti rakastunut. Miksi oletetaan aina, että naiset haluavat juuri tuota pitkää ja lihaksikasta alfauros-tyyppiä?

        Eli minun tasoni olisi riittänyt siihen alfaan, mutta olisin halunnut tämän toisen vaihtoehdon. MINUSTA tämä muiden mielestä vähemmän kiinnostava olisi ollut se kaikkein kiinnostavin.

        Tuolle alfalle olisit kelvannut luultavasti vain hetkeksi tai yhdeksi ringin naiseksi. Voi olla myös niin että paremman näköinen ei kelvannut sinulle koska hänellä ei ollut tarpeeksi resursseja ja statusta toisin kuin tuolla toisella miehellä.


      • EntäJosEiHaluaKomeaa
        ghteydfg kirjoitti:

        Pitäisi vaan vielä tietää, että mitä mahdoit tehdä suhteen saamisen eteen? Ja ihan siksi oletetaan, koska suurin osa naisista haluaa sen tumman alfauroksen. Te muut olette aivan marginaalinen vähemmistö. Vielä kun miehiä on ikäluokista suuri enemmistö, niin yksittäistapauksen painoarvo on mitätön kokonaiskuvassa.

        "Pitäisi vaan vielä tietää, että mitä mahdoit tehdä suhteen saamisen eteen? "

        No, sanotaanko nyt niin, että tein kyllä. Eli juttu ei kaatunut siihen, että mies ei olisi tehnyt aloitetta. Tutustuimme kyllä sellaisissa merkeissä, että kyllä hän tiesi minun olevan kiinnostunut - eli ei ollut kyse siitä, että oltaisiin oltu vain työkavereita ja tunnettu muodollisesti tms.


      • EntäJosEiHaluaKomeaa
        tietäjä- kirjoitti:

        Tuolle alfalle olisit kelvannut luultavasti vain hetkeksi tai yhdeksi ringin naiseksi. Voi olla myös niin että paremman näköinen ei kelvannut sinulle koska hänellä ei ollut tarpeeksi resursseja ja statusta toisin kuin tuolla toisella miehellä.

        "Tuolle alfalle olisit kelvannut luultavasti vain hetkeksi tai yhdeksi ringin naiseksi. Voi olla myös niin että paremman näköinen ei kelvannut sinulle koska hänellä ei ollut tarpeeksi resursseja ja statusta toisin kuin tuolla toisella miehellä. "

        Ääh, ei se ole mikään "rinki-mies", vaikka hyvännäköinen onkin :D Joten en usko. En nyt ole ihan varma, mitä tarkoitat resursseilla ja statuksella - en sinänsä ole näistä kiinnostunut. Siinä ns. vähemmän hyvännäköisessä minua kiinnosti se, että hänen kanssaan viihdyin tosi hyvin, huumorintaju ja ajatusmaailmat osui yksiin, varsinkin omalta puoleltani oli vahvasti kemiaa ja tykkäsin olla hänen kanssaan. Tykkäsin hänen ulkonäöstäänkin, vaikka kaikkien muiden mielestä varmaan se toinen olisi paremman näköinen.


      • 12121212121212
        EntäJosEiHaluaKomeaa kirjoitti:

        "Tuolle alfalle olisit kelvannut luultavasti vain hetkeksi tai yhdeksi ringin naiseksi. Voi olla myös niin että paremman näköinen ei kelvannut sinulle koska hänellä ei ollut tarpeeksi resursseja ja statusta toisin kuin tuolla toisella miehellä. "

        Ääh, ei se ole mikään "rinki-mies", vaikka hyvännäköinen onkin :D Joten en usko. En nyt ole ihan varma, mitä tarkoitat resursseilla ja statuksella - en sinänsä ole näistä kiinnostunut. Siinä ns. vähemmän hyvännäköisessä minua kiinnosti se, että hänen kanssaan viihdyin tosi hyvin, huumorintaju ja ajatusmaailmat osui yksiin, varsinkin omalta puoleltani oli vahvasti kemiaa ja tykkäsin olla hänen kanssaan. Tykkäsin hänen ulkonäöstäänkin, vaikka kaikkien muiden mielestä varmaan se toinen olisi paremman näköinen.

        "en sinänsä ole näistä kiinnostunut"

        "Sinänsä"? Eli vähemmän hyvännäköisellä oli rahaa ja statusta.


      • EntäJosEiHaluaKomeaa
        12121212121212 kirjoitti:

        "en sinänsä ole näistä kiinnostunut"

        "Sinänsä"? Eli vähemmän hyvännäköisellä oli rahaa ja statusta.

        Mitä statusta tarkoitat? En itse asiassa tiedä hänen rahoistaan. Enpä usko, että hänellä mitenkään mainittavasti on. Ammatiltaan hän on opettaja.

        Selvennys: En ole siis kiinnostunut siitä, onko kumppanilla rahaa tai statusta. Minua kiinnostun todennäköisemmin pienipalkkaisesta kirjastonhoitajasta kuin kovapalkkaisesta juristista. Ja itselläni on omaisuutta ja sellainen elintaso, jonka tarvitsen - ihan sama siis, mitä ympärillä olevilla ihmisillä on. Minua kiinnostaa kumppanissa ajatusmaailma, huumorintaju, tietty henkinen "energia" ja tietysti se, onko meidän välillä kemiaa. Muu on yhdentekevää.


      • EntäJosEiHaluaKomeaa
        12121212121212 kirjoitti:

        "en sinänsä ole näistä kiinnostunut"

        "Sinänsä"? Eli vähemmän hyvännäköisellä oli rahaa ja statusta.

        Lisäys äskeiseen viestiini: sun täytyy nyt vaan ymmärtää, että jotkut naiset (ja miehetkin) hakevat suhteesta jotain syvällisempää kuin vain jotain markkina-arvoteoriasta tuttua esittelykappaletta. Sun täytyy vaan ymmärtää, että jotkut ihmiset kykenevät aitoon ihmissuhteeseen ja pystyvät haluamaan seksuaalisesti toista IHMISTÄ, ei vain jotain mielikuvaa siitä, että "nyt pitää kiihottua kun olen saanut tasoiseni tai tasoni ylittävän kumppanin".

        Ihan turhaa on sellainen, että jos joku nainen ihastuu vaikka kaupan myyjään, niin sitten alatte valittaa, että "statusta hait, kun et ihastunut työttömään", ja heti jos miehellä on koulutusta ja keskiluokkainen elämä, kuvitellaan naisen "havitelleen" näitä - vaikka naisella itsellään olisi korkeampi koulutus ja hän tulisi ylemmästä keskiluokasta.

        Teitä nyt vaan harmittaa se, että toiset miehet saavat rakkautta osakseen, kun itse ette saa. Ja yritätte sen vuoksi selittää sitä pois tuollaisilla markkina-arvoteorioillanne ja "ulkonäkö=kemia" -tyyppisillä katkerilla heitoilla. Ja teitä ilmeisesti harmittaa, että jotkut miehet voivat harrastaa seksiä naisen kanssa niin, että molemmat haluavat toisiaan, kun itse vasta opettelette kiihottumaan pumpattavasta nukesta. Sitten yritätte uskotella itsellenne, että ei suurin osa muistakaan miehistä seksiä saa, että vaan kourallinen miehiä, ne jengipetturit, saavat naisia ja kaikki muut elävät munkkeina selibaatissa.


      • nhytgb
        EntäJosEiHaluaKomeaa kirjoitti:

        Lisäys äskeiseen viestiini: sun täytyy nyt vaan ymmärtää, että jotkut naiset (ja miehetkin) hakevat suhteesta jotain syvällisempää kuin vain jotain markkina-arvoteoriasta tuttua esittelykappaletta. Sun täytyy vaan ymmärtää, että jotkut ihmiset kykenevät aitoon ihmissuhteeseen ja pystyvät haluamaan seksuaalisesti toista IHMISTÄ, ei vain jotain mielikuvaa siitä, että "nyt pitää kiihottua kun olen saanut tasoiseni tai tasoni ylittävän kumppanin".

        Ihan turhaa on sellainen, että jos joku nainen ihastuu vaikka kaupan myyjään, niin sitten alatte valittaa, että "statusta hait, kun et ihastunut työttömään", ja heti jos miehellä on koulutusta ja keskiluokkainen elämä, kuvitellaan naisen "havitelleen" näitä - vaikka naisella itsellään olisi korkeampi koulutus ja hän tulisi ylemmästä keskiluokasta.

        Teitä nyt vaan harmittaa se, että toiset miehet saavat rakkautta osakseen, kun itse ette saa. Ja yritätte sen vuoksi selittää sitä pois tuollaisilla markkina-arvoteorioillanne ja "ulkonäkö=kemia" -tyyppisillä katkerilla heitoilla. Ja teitä ilmeisesti harmittaa, että jotkut miehet voivat harrastaa seksiä naisen kanssa niin, että molemmat haluavat toisiaan, kun itse vasta opettelette kiihottumaan pumpattavasta nukesta. Sitten yritätte uskotella itsellenne, että ei suurin osa muistakaan miehistä seksiä saa, että vaan kourallinen miehiä, ne jengipetturit, saavat naisia ja kaikki muut elävät munkkeina selibaatissa.

        Mitään rakkautta ei ole olemassakaan. Kyse on aina yksilön hyötymisestä siitä tai tästä asiasta. Kun tuohon yhdistetään seksuaalinen himo, niin sitä sitten on tavattu nimittää rakkaudeksi. Koko sana on nykyisin niin tyhjä ja merkityksetön, että sen käytöstä tulisi luopua kokonaan.

        Suuri osa miehistä ei saa seksiä - edes parisuhteessa olevista. Samoin suurelle osalle miehistä on täyttä utopiaa, että nainen voisi haluta häntä seksuaalisena ihmisenä. Ei minua se harmita, että toiset saa jotakin, mutta se välillä harmittaa, ettei itse saa edes mitään sinnepäin. Ja että naisen esittäessä kiinnostunutta sinusta tiedät, että sitä kiinnostaa vain saada elintason kohottaja, remppaaja, kuskaaja, huonosta parisuhteesta ulos auttaja, perheprojektin välttämätön paha tms. muu hetkellinen hyötyminen. Jos esimerkiksi minusta joku nainen kiinnostuu, niin asiassa on jo lähtökohtaisesti jotain niin pielessä, että on parempi vältellä kyseistä naista.


      • vgyjgyj
        nhytgb kirjoitti:

        Mitään rakkautta ei ole olemassakaan. Kyse on aina yksilön hyötymisestä siitä tai tästä asiasta. Kun tuohon yhdistetään seksuaalinen himo, niin sitä sitten on tavattu nimittää rakkaudeksi. Koko sana on nykyisin niin tyhjä ja merkityksetön, että sen käytöstä tulisi luopua kokonaan.

        Suuri osa miehistä ei saa seksiä - edes parisuhteessa olevista. Samoin suurelle osalle miehistä on täyttä utopiaa, että nainen voisi haluta häntä seksuaalisena ihmisenä. Ei minua se harmita, että toiset saa jotakin, mutta se välillä harmittaa, ettei itse saa edes mitään sinnepäin. Ja että naisen esittäessä kiinnostunutta sinusta tiedät, että sitä kiinnostaa vain saada elintason kohottaja, remppaaja, kuskaaja, huonosta parisuhteesta ulos auttaja, perheprojektin välttämätön paha tms. muu hetkellinen hyötyminen. Jos esimerkiksi minusta joku nainen kiinnostuu, niin asiassa on jo lähtökohtaisesti jotain niin pielessä, että on parempi vältellä kyseistä naista.

        Ai sinulta puuttuu kyseiset reseptorit aivoista, vai onko kyseinen aivojen alue toimimaton?

        "Rakkaus" voidaan havainnoida ihmisen ruumiinlämmöstä, hormonitasoista, aivokuvantamalla ym. Se on olemassaoleva ilmiö, joka voidaan nähdä, mitata ja analysoida. Rakkaus ei ole määritelmällisesti sama asia kuin himo tai lojaalisuus, tai miten panetuksesta kärsivät ja nöyrää uskollisuutta vaativat ihmiset keksivätkään sitä väittää. Ongelmasi on yksin omasi - olet laumaeläimeksi hyvin puutteellinen.


      • ghtrtdf
        vgyjgyj kirjoitti:

        Ai sinulta puuttuu kyseiset reseptorit aivoista, vai onko kyseinen aivojen alue toimimaton?

        "Rakkaus" voidaan havainnoida ihmisen ruumiinlämmöstä, hormonitasoista, aivokuvantamalla ym. Se on olemassaoleva ilmiö, joka voidaan nähdä, mitata ja analysoida. Rakkaus ei ole määritelmällisesti sama asia kuin himo tai lojaalisuus, tai miten panetuksesta kärsivät ja nöyrää uskollisuutta vaativat ihmiset keksivätkään sitä väittää. Ongelmasi on yksin omasi - olet laumaeläimeksi hyvin puutteellinen.

        Tottakai elimistön reaktioita voidaan havainnoida. Mutta se mikä nuo reaktiot synnyttää perustuu yksilön tarpeiden (monesti tiedostamattomia) täyttämiseen. Siis siihen, että aivot tulkitsevat tuon rakkauden kohteen olevan kykenevä täyttämään rakastuneen tarpeet.

        Ihan noin mielenkiinnosta: Ovatko mielestäsi kaikki laumasta poikkeavat vain yksin vastuussa omista poikkeavuuksistaan? Eli yhteiskunta kuuluu vain sinulle ja kaltaisillesi?


      • lhjhjhngjhg
        ghtrtdf kirjoitti:

        Tottakai elimistön reaktioita voidaan havainnoida. Mutta se mikä nuo reaktiot synnyttää perustuu yksilön tarpeiden (monesti tiedostamattomia) täyttämiseen. Siis siihen, että aivot tulkitsevat tuon rakkauden kohteen olevan kykenevä täyttämään rakastuneen tarpeet.

        Ihan noin mielenkiinnosta: Ovatko mielestäsi kaikki laumasta poikkeavat vain yksin vastuussa omista poikkeavuuksistaan? Eli yhteiskunta kuuluu vain sinulle ja kaltaisillesi?

        Siinä mielessä olet oikeassa, että rakkaus "valikoi" - muutoin potentiaalisia vaihtoehtoja on liikaa, ja parinvalinta häiriintyy/jää tekemättä/jälkeläiset eivät selviydy koska sitoumuksellisuutta ei ole.

        Rakkaus on määritelmällisesti vietti, ei sen enempää eikä vähempää. Väität, että tätä viettiä ei ole, vaikka sen syntymekanismit tunnetaan, se kaappaa yksilön mielen ja vaikuttaa sekä ajatteluun että aivokapasiteettiin. Sen vaikutuksia voidaan mitata sekä kehosta että ihmisen suorituskyvyn perusteella. Mutta tosiaan; rakkaudellisuus edellyttää kykyä empatiaan. Viettiään toteuttava ihminen pyrkii elämään nimenomaan rakkauden kohdettaan varten. Jos tämä kytkin ei ikinä naksahda on-asentoon, niin ei ihme jos koko konsepti tulee kyseenalaistettua.

        Tämä vietti ei kohdistu aina hyödylliseen kohteeseen, eikä rakkaus aina aikaansaa vastarakkautta. Rakastunut ei todellakaan hyödy rakkaudellisuudestaan - olen jo luetellut sen huonoja puolia. Kaiken lisäksi yksilö ei todellakaan voi kytkeä tätä viettiään pois päältä, kuten hän ei voi kytkeä päältä mitään muutakaan viettiään.

        Esitän vastakysymyksen. Millä perusteella hypersosiaalisten yksilöiden joukko, joilla on tämä muiden vastikkeettomalle palvelemiselle altistava genomi, sietäisi yksilöä, joka pelaa AINA omaan pussiinsa?


      • lhjhjhngjhg kirjoitti:

        Siinä mielessä olet oikeassa, että rakkaus "valikoi" - muutoin potentiaalisia vaihtoehtoja on liikaa, ja parinvalinta häiriintyy/jää tekemättä/jälkeläiset eivät selviydy koska sitoumuksellisuutta ei ole.

        Rakkaus on määritelmällisesti vietti, ei sen enempää eikä vähempää. Väität, että tätä viettiä ei ole, vaikka sen syntymekanismit tunnetaan, se kaappaa yksilön mielen ja vaikuttaa sekä ajatteluun että aivokapasiteettiin. Sen vaikutuksia voidaan mitata sekä kehosta että ihmisen suorituskyvyn perusteella. Mutta tosiaan; rakkaudellisuus edellyttää kykyä empatiaan. Viettiään toteuttava ihminen pyrkii elämään nimenomaan rakkauden kohdettaan varten. Jos tämä kytkin ei ikinä naksahda on-asentoon, niin ei ihme jos koko konsepti tulee kyseenalaistettua.

        Tämä vietti ei kohdistu aina hyödylliseen kohteeseen, eikä rakkaus aina aikaansaa vastarakkautta. Rakastunut ei todellakaan hyödy rakkaudellisuudestaan - olen jo luetellut sen huonoja puolia. Kaiken lisäksi yksilö ei todellakaan voi kytkeä tätä viettiään pois päältä, kuten hän ei voi kytkeä päältä mitään muutakaan viettiään.

        Esitän vastakysymyksen. Millä perusteella hypersosiaalisten yksilöiden joukko, joilla on tämä muiden vastikkeettomalle palvelemiselle altistava genomi, sietäisi yksilöä, joka pelaa AINA omaan pussiinsa?

        "rakkaudellisuus edellyttää kykyä empatiaan"

        .. Tää on Varmasti Näin.. ;P

        "hypersosiaalisten yksilöiden joukko, joilla on tämä muiden vastikkeettomalle palvelemiselle altistava genomi"

        .. Määrittele mitä tarkoitat tässä tilanteessa termillä "HyperSosiaalinen"?.. Mut.. On se sun määritelmä sitten mitä tahansa, niin tuo lause ei kyllä TodPidä paikkaansa.. Kyllä tuo on ihan Erillinen Persoonan/Luonteen piirre.. Ja monet Näistä olettaa muidenkin toimivan suunnilleen edes SinnePäin, kuin itsekin Luontaisesti toimii.. Nämä joutuvat Helposti monin eri tavoin HyväksiKäytetyksi ja Ennemmin tai myöhemmin Silmät Aukeavat huomaamaan, ettei niitä nyt Oikeasti niin Älyttömästi Ole, jotka ihan samalla tavalla Luontaisesti toimivat.. ;P


      • kjnmkoi
        lhjhjhngjhg kirjoitti:

        Siinä mielessä olet oikeassa, että rakkaus "valikoi" - muutoin potentiaalisia vaihtoehtoja on liikaa, ja parinvalinta häiriintyy/jää tekemättä/jälkeläiset eivät selviydy koska sitoumuksellisuutta ei ole.

        Rakkaus on määritelmällisesti vietti, ei sen enempää eikä vähempää. Väität, että tätä viettiä ei ole, vaikka sen syntymekanismit tunnetaan, se kaappaa yksilön mielen ja vaikuttaa sekä ajatteluun että aivokapasiteettiin. Sen vaikutuksia voidaan mitata sekä kehosta että ihmisen suorituskyvyn perusteella. Mutta tosiaan; rakkaudellisuus edellyttää kykyä empatiaan. Viettiään toteuttava ihminen pyrkii elämään nimenomaan rakkauden kohdettaan varten. Jos tämä kytkin ei ikinä naksahda on-asentoon, niin ei ihme jos koko konsepti tulee kyseenalaistettua.

        Tämä vietti ei kohdistu aina hyödylliseen kohteeseen, eikä rakkaus aina aikaansaa vastarakkautta. Rakastunut ei todellakaan hyödy rakkaudellisuudestaan - olen jo luetellut sen huonoja puolia. Kaiken lisäksi yksilö ei todellakaan voi kytkeä tätä viettiään pois päältä, kuten hän ei voi kytkeä päältä mitään muutakaan viettiään.

        Esitän vastakysymyksen. Millä perusteella hypersosiaalisten yksilöiden joukko, joilla on tämä muiden vastikkeettomalle palvelemiselle altistava genomi, sietäisi yksilöä, joka pelaa AINA omaan pussiinsa?

        Väität siis aivan vakavasti, että ihmisen perimä on sellainen, että teemme täysin pyyteettömästi asioita toisten puolesta. Jokainen varmasti ymmärtää, että tuollainen ajatus on jos ei täysin typerä, niin vähintään naiivi.

        Tämä, mitä kutsut rakkaudeksi, voi edellyttää kykyä empatiaan, mutta empatiaa voi myös aivan hyvin olla ilman tuota "rakkautta". Rakkaus ei ole vietti, vaikka monet vietit rakkaudeksi tulkitaankin. Tämän ns. rakkauden syntymekanismit ovat lähinnä ulkonäkö ja status. Se ei todella ole sen enempää eikä vähempää.

        Ihminen tai ihmislauma ei ole hypersosiaalinen ja kaikesta huolimatta kaikki pelaavat aina ensijaisesti omaan pussiinsa joko lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä.


    • SolitudeMan1977_

      Tottakai ulkonäkö kriteereitä saa ja pitääkin olla. Itselläni on se, että sinkkunaisen tulee olla hoikka fyysisesti ja toki persoonaltaan kiva. Molempien pitää täyttyä. Lisäksi ei saa olla lapsia. Se ei tosin ole ulkonäköä, mutta kriteeri kuitenkin. Ja toki pidän itsestäni huolta etten ole lihava itsekään. Urheilullisuus siis pitäisi olla yksi piirre edes jossain määrin. Mutta ikäluokkani 35-45v sinkkunaisista hyvin harva tai ei kukaan täytä näitä vaatimuksiani.. Ainakaan Suomessa. Yksin siis elelen ja meneehän se näinkin.

      • Onniitäkin

        Jännä, ettet ole tavannut, minä kun satun tuntemaan paljonkin tuon ikäluokan naisia, jotka ovat lapsettomia ja hoikkia. Ehkä tämä on vähän alueellista? Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on paljon. Nykyisinhän yhä useampi ei edes halua lapsia.


    • Totuus-

      Miehen hyvä ulkonäkö = huono suhde
      Komeat varakkaat status miehet on jännämiehiä. Axl smith oli julkkis statuksella kovan tason jännämies. Useat hollywood tähdet ovat paljastuneet jännämiehiksi. Tomi metsäketo oli jännämies, tauski on jännämies, julkkis asianajaja varakas heikki lampela on jännämies

    • plinsessa

      Älykkyys hyvä ulkonäkö = paras mahdollinen seurustelusuhde (ja seksikumppani)

    • plinssi-

      Hyvä luonteinen enintään muutaman kanssa ollut (ei panosuhteillut) normaalipainoinen = paras mahdollinen seurustelusuhde (ja seksikumppani)

    • tavishukkuujoukkoon

      Tottakai ulkonäöllä on väliä. Mutta se ihmetyttää, että onko moni oikeasti niin nirso sen suhteen, että puuttuva 5cm pituudesta tai ylimääräinen 5kg vyötäröllä estää jopa tutustumisen? Useimmiten tällaiseen törmää naisten kohdalla sähköisissä palveluissa. Liikaa tarjontaa, niin tartutaan merkityksettömiin asioihin ja määrittelemättömiin "fiiliksiin" joita jonkun postimerkin kokoinen kuva herättää, tai on herättämättä. Sen takia suurin osa miehistä ei saa minkään laista kontaktia naisiin noissa palveluissa, jotka kuitenkin ovat nykydeittailussa isossa roolissa.

      Eli onhan se melko turhauttavaa...

    • xcvsdvsdvsdvsdvd

      Catfish sarjassa, vaikka toki on telkkuun tehty, näkee hyvin miten esimerkiksi läskit naiset "rakastuvat" komean miehen kuviin ja sitten tippa linssissä itkevät kun toinen onkin tavis.

      • niihja

        Oli siinä myös mukana mies joka jätti naisen joka ei paljastunutkaan kauniiksi blondiksi


    • vetovoimasta

      Palstalla usein pidetään pinnallisena, jos seurustelukumppanin (ja seksikumppanin) ulkonäöllä on väliä. Miksi ei saisi olla? …
      - saa olla ulkonäkökeskeinen, mutta minusta se on kovin lyhytnäköistä

      Millä lailla ajattelette, että seksuaalinen vetovoima muodostuu kahden ihmisen välille? …
      – minulle se tulee ensin naisen tuoksusta ja terveestä itsetunnosta

      Ja onko teistä MITÄÄN hyväksyttäviä ulkonäkökriteereitä, vai pitäisikö kuka tahansa kelvata?
      – mitää yleistä kriteeriä ei ole. Minusta pahin ”ulkonäkövika” on se, että ei hyväksy omaa ulkonäköään

    • Nainen25vuotta

      Tietenkin ulkonäöllä saa olla väliä kunhan se ei kuitenkaan ole kaikista tärkein asia.

      Ensimmäinen poikaystäväni oli todella kuuma, mutta luonteeltaan vääränlainen minulle. Toisiksi pisin suhteeni oli sellaisen henkilön kanssa, jonka ulkonäkö ei oikein miellyttänyt, mutta tulimme hyvin toimeen keskenämme.

      Nyt olen ollut suhteessa 6 vuotta ja puolisoni näyttää mielestäni todella hyvältä. Hän on myös luonteeltaan mahtava. Musta on ihanaa katsoa omaa miestä ja ajatella miten helvetin hyvältä hän näyttää. Voisin katsella häntä ikuisuuden. Kyllä ainakin mun kohdalla se lisää kiintymystä ja haluja toista kohtaan, kun nauttii näkemästään. Siihen vielä ihana luonne päälle niin avot! Olen todella onnellinen, kun olen löytänyt rinnalleni kaikinpuolin hyvän miehen.

    • NytSinkkuna

      Jos katsotte vaikkapa kaupassa pariskuntia, niin kyllähän niistä suurin osa on ihan tavallisen näköisiä ihmisiä. Niitä "missit ja lätkäpelaajat" -kategorian hyvännäköisiä on tosi harva. Niinpä se ei pidä kovinkaan hyvin paikkaansa, etteikö ihan tavalliset ihmiset pariutuisi.

      Alkuperäinen henkilö kysyi hyväksyttäviä ulkonäön rumuuskriteereitä, jotka estäisi kiinnostumisen vastakkaisesta sukupuolesta. Omalla kohdallani näitä ovat:
      - sairaalloinen ylipaino esim. 180 cm pitkä mies painaa yli 200 kg
      - hampaat, jos ne ovat haisevat, ruskeat ja hampaita puuttuu
      - jos ulkonäön perusteella näyttää, että mies on huumeidenkäyttäjä, vakavista mielenterveysongelmista kärsivä tai väkivaltainen

      Jos näen baarissa miehen, jonka ulkonäkö on OK, mutta jota en lähesty, niin syitä voi olla esim:
      - mies vaikuttaa olevan varattu
      - mies tuijottelee vain puhelintaan eikä vaikuta olevan etsimässä seuraa
      - mies vonkaa selvästi minua nuorempia ja paremman näköisiä naisia
      - mies vaikuttaa liian vanhalta tai liian nuorelta
      - miehen elämäntyyli vaikuttaa liian erilaiselta verrattuna omaani esim. mies on pukeutunut rastafari-tyyppisesti
      - mies on liian humalassa
      - mies on liian hyvännäköinen

      Minulla on ollut kolme vakavasti otettavaa seurustelusuhdetta. Niissä kaikissa miehet ovat olleet ihan tavallisen näköisiä. Yksi laiha, yksi lihavahko, yksi normipainoinen. Yksi lyhyehkö, yksi pitkä, yksi normipituinen. Enemmän on merkinnyt se, että millaiset arvot miehillä on ja mitä asioita haluavat elämässä. Itselleni esimerkiksi työ on tärkeää, joten siksi esim. elämäntapatyötön ei ole minua varten. Jokaisessa suhteessa huumorilla ja ystävyydellä on ollut iso merkitys. Kaikki miehet ovat olleet tavallisia duunareita, joilla ei ole alko-ongelmaa ja viihtyvät hyvin kotona. Sen tyyppistä miestä etsin jatkossakin itselleni. Huom! En vaadi mieheltä mitään, mitä en itse olisi. Enkä ole itse mikään kaunotar, vaan tavallinen nainen.

    • Ulkonäkijä

      Ei voi sanoa, ettei sillä saisi olla väliä. Jos on väliä, niin sitten on. Mutta kertoohan se jotain suhteen laadusta, jos kumppanin ulkonäkö vaikuttaa valintaan. Ei sellainen suhde ole samalla tavalla vakava kuin suhde, jossa ulkonäöllä ei ole merkitystä.
      Seksuaalinen vetovoima taas on asia, johon voi vaikuttaa melkein mikä tahansa. Eri ihmisten kohdalla eri seikat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe