Anteeksi pyytäminen

Anteeksiantoko

Haluaisin mielipiteenne anteeksi pyytämisestä. Kuulun ev.lut. seurakuntaan mutta kysyn kuitenkin teiltä mitä minun pitäisi tehdä? Pyydänkö anteeksi vai kuuluuko tämän toisen henkilön pyytää anteeksi minulta? Kerron tilanteen jossa jostakin syystä suustani pääsi sammakoita.

Olimme mieheni kanssa hänen poikansa asunnolla jossa sattui olemaan tämän miehen ex vaimo joka on kotoisin virosta. Kun tulimme sinne en ehtinyt sanoa tai tehdä yhtään mitään kun tämä nainen tuli suoraan eteeni ja pyöritteli sormeaan päänsä kohdalla sanoen että sinulta on ruuvit löysällä täältä.

No minä siihen että sinulta ne ovat jo tippuneet. Tuli siinä myös sanottua häntä viron huoraksi. Tuo huoraaminen on tosi asia koska siihen heidän avioliittonsa kaatui aikoinaan. Tällä naisella on neljä lasta kaikki eri miesten kanssa ehkä se kertoo hänestä jotakin.

Nyt olen kasvanut uskossa ja olen pohtinut tuota anteeksi pyytämistä sillä uskovana ei tietenkään pitäisi alkaa kenenkään kynnysmatoksi muttei myöskään saisi antaa samalla mitalla takaisin vaan olla mieluummn hiljaa. Tämä toinen osapuoli ei ole ainakaan tiettävästi uskossa.

Asumme satojen kilometrien päässä toisistamme nykyisin ja ainoa mahdollisuus olisi puhelimessa pyytää anteeksi. Riippuen siitä lyökö toinen osapuoli heti luurin korvaan. Onko teillä hyviä neuvoja minulle sillä tiedän tehneeni väärin. Asia vaivaa mieltäni joten mitä minun tulisi mielestänne tehdä? Kiitos vastaajille jo etukäteen.

7

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalanhenki

      Et saa anteeksi.

      • Paimenko

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.


    • itsestäänselvää

      Kyllä sinun pitäisi pyytää kristittynä anteeksi. Sillä ei ole väliä miten nainen suhtautuu. Sillä sinä vastaat Jumalasi edessä vain omista teoistasi ja nainen vastaa omistaan.

    • Sivustavaintämä

      Jos asia vaivaa sinua, pyydä anteeksi. Koska tilanne on noussut mieleeni ja ometuntosi kolkuttaa, minusta se tarkoittaa sitä, että silloin on paras pyytää anteeksi.
      Ei omatunto turhaan herää, muistuta.
      Ole jämäkkä, mutta reilu. Se toinenkin on vain ihminen. Anteeksi pyytäminen voi puhutella häntä.

    • Vaikka ei olisi edes itse varsinaisesti syyllinen syntyneeseen konfliktiin, on anteeksipyyntö hyvä ratkaisu jo siinäkin mielessä, että se antaa itselle mielenrauhan. Samalla olisi hyvä myös pystyä antamaan toiselle osapuolelle anteeksi, vaikkei tämä sitä edes pyytäisi. Raamatussa itse asiassa korostetaan huomattavasti enemmän anteeksiantamista kuin -pyytämistä.

      "21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?"
      22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus." (Matteus 18:21-22)

    • laukkuryssä

      Soita ja pyydä anteeksi. Jos vastaaja lyö luurin korvaan, ei se muuksi muutu, sillä Sinä pyysit ja hän omalla tavallaan vastasi. Asia on sillä selevä ja sen jälkeen olet vapaa vastuusta, eikä se enää vaivaa omaatuntoasi.

    • Nouse.ole.kirkas

      Kirjeessä voit pyytää häneltä anteeksi. Rukoile Jumalalta rakkaudellisia sanoja, nöyrää mieltä. Kerro kirjeessä oma vajavaisuutesi ja kuinka kipeästi tarvitset Jeesuksen Armoa ja olet sen saanutkin Herralta. Jumala voi kääntää armossaan tapahtuneen loukkauksen siunaukseksi teille molemmille. Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa veressä voit nousta ja jatkaa matkaasi iloiten!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      3014
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      118
      1872
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1619
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      98
      1502
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      95
      1415
    6. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1236
    7. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1233
    8. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      65
      1212
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1110
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1079
    Aihe