Testi: Pelastuneille uskoville!

Huom.Ikuinen_elämä

Haluatko samaan Taivaaseen ja elää heidän kansaan ikuisesti?
A. Helluntailaisten kanssa
B. Adventistien kanssa
C. Äärikarismaatikkojen kanssa tai muiden eksyttäjien kanssa

36

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      En todellakaan. Paikka missä on runsaasti uskovaisia muuttuu hetkessä täydeksi helvetiksi.
      Mieluummin varaan vihdan mukaan. Jumalanne on muuten melkoinen sadisti.

    • Väkevästäeksytyksestä

      Adventismissa, helluntailaisuudessa ja uusapostolisessa menestysteologiassa kannatetaan hyperarmoa.
      Kun helluntalainen kuolee pastori sanoo hänen menneen Taivaan Kotiin. Viimeksi tämän kuulin eilen eli helluntalaiset jakavat Taivaspaikat jo maan päällä.

      • Paljon karmeampaa hyperarmoa edustaa luterilainen pappi, joka sanoo samoin, vaikkei ihminen olisi eläissään välittänyt Jumalasta.


      • Paljon karmeampaa hyperarmoa edustaa luterilainen pappi, joka sanoo samoin, vaikkei ihminen olisi eläissään välittänyt Jumalasta.


      • Tipaleelle

        Eksytystä: Helluntalaisuus ja luterilaisuus.
        - kannattaa uskoa Jeesusta: Älkää eksykö.

        Olen samaa mieltä Tipaleen kanssa.
        Taivaassa helluntalainen Tipale räksyttää luterilaisille ja päinvastoin - ikuisesti.


      • 1234567---

        Adventistit eivät mene taivaaseen kuoltuaan, he ovat tiedottomassa tilasssa, Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Henki menee Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Mutta tosiaankin tietoisia heistä tulee kun Jeesus herättää heidät toisessa tulemisessaan kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä Jeesus vie 1000-vuodeksi taivaaseen.


      • ex-sapattiöykkäri

        Adventismi on lopunajan annihilaatio jäännösseurakuntaoppia menestysteologisessa harhassa.

        - siis adventismi = harhaoppia


      • Kappasvuan
        Tipale kirjoitti:

        Paljon karmeampaa hyperarmoa edustaa luterilainen pappi, joka sanoo samoin, vaikkei ihminen olisi eläissään välittänyt Jumalasta.

        Fiksu ihminen ei välitä jumalasta muutoin kuin kulttuurihistoriallisena kummallisena ilmönä.

        Kun ihminen kuolee - hän kuolee. Elämä jatkuu vain läheisten muistoissa ja jälkeläisten geeneissä. Näin se vaan on. Parempi tunnustaa tosiasiat kuin uskoa harhoja, olkoon ne kuinka vanhoja tahansa.


      • 1234567---
        ex-sapattiöykkäri kirjoitti:

        Adventismi on lopunajan annihilaatio jäännösseurakuntaoppia menestysteologisessa harhassa.

        - siis adventismi = harhaoppia

        Kaikki harhat tulevat lopulta paljastumaan !

        Jäännöksellä on Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jäännöksellä ei ole naiset pastoreina. Jäännös ei hyväksy homo ja lesboliittoja. Jäännös ei usko salaiseen tempausoppiin, eikä 1000-vuotiseen rauhan valtakuntaan maan päällä. Jäännös ymmärtää, Lutherin tavoin, että paavi on peto antikristus, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Pedonmerkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti, näin jäännös uskoo.


      • Tipaleelle kirjoitti:

        Eksytystä: Helluntalaisuus ja luterilaisuus.
        - kannattaa uskoa Jeesusta: Älkää eksykö.

        Olen samaa mieltä Tipaleen kanssa.
        Taivaassa helluntalainen Tipale räksyttää luterilaisille ja päinvastoin - ikuisesti.

        Sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, mihin uskonyhteisöön kuuluu. Vain se merkitsee, seuraako ihminen Jeesusta. Mutta jäljelle jäävien omaisten ikuisuuskohtalon kannalta on kauhea raamatunvastainen oppi, jos pappi lupaa ikuista elämää Jumalan yhteydessä riippumatta siitä, ottaako ihminen Jeesuksen vastaan pelastajanaan.


      • sapattiöyhötystä

        Sapattiöyhötus on vain adventismille ominaispiirre.
        Raamatun mukaan sunnuntai ei ole pedonmerkki.

        AINUTLAATUINEN USKONTO = ADVENTISMI = HARHAOPPI


      • 1234567---
        sapattiöyhötystä kirjoitti:

        Sapattiöyhötus on vain adventismille ominaispiirre.
        Raamatun mukaan sunnuntai ei ole pedonmerkki.

        AINUTLAATUINEN USKONTO = ADVENTISMI = HARHAOPPI

        Peto eikä pedonmerkki ole ymmärtämättömille avautunut. SILLÄ TÄSSÄ ON VIISAUS. JOLLA YMMÄRRYS ON.
        Jolla ei ole ymmärrystä, niin sitä vaan hokee HARHAOPPI HARHAOPPI


      • SDAharhaopista

        Sunnuntai on pedonmerkki vain adventismiuskossa eikä kristinuskossa.
        Adventismi on HARHAOPPIA.
        Adventistit ovat sokeita sapattiöyhöttäjiä ainakin tällä palstalla.


      • 1234567---
        SDAharhaopista kirjoitti:

        Sunnuntai on pedonmerkki vain adventismiuskossa eikä kristinuskossa.
        Adventismi on HARHAOPPIA.
        Adventistit ovat sokeita sapattiöyhöttäjiä ainakin tällä palstalla.

        Se on ymmärtäväisten herkkua tunistaa peto, ja pedonmerkki, joka on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Ymmärtämättömän on erittäin vaikea tätä ymmärtää.

        Kristinuskossa tulee pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.


    • Pitcairn

      Kts. "Pitcairn" jossa lähes kaikki adventisteja. Saat käsityksen millainen on adventistien Taivas maan päällä.

    • Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Oletko tosissasi?!

      • Aaahhrgh

        Pastorisi on ainakin tosissaan.
        - saahan hän siitä palkkapaimenen säännöllisen kk-liksan.


    • Selitätämä

      Jos helluntalaiset eivät parjää keskenään seurakunnassaan niin miten uskot heidän pärjäävän Taivaassa?

    • jooeijeesusta

      Jeesus ei ilmeisesti ole käynyt peruskoulua mutta hyvin hänellä oli hiilen kiertokulku kyllä hallussa, puhui asian vain vertauksin:
      Uskovainen pääsee taivaaseen samoin kuin kaikki muutkin eliöt, eli mätänemällä metaaniksi & hiilidioksidiksi ja haihtumalla taivaalle. Iankaikkinen orgaaninen elämä jatkuu sitten yhteyttävän kasvin kautta. Tältä ei kukaan "pelastu" ja miksi tarvitsisikaan.
      Karua mutta totisesti niin totta. Paree tunnustaa tosiasiat.

      • Raamattupelosta

        Uskonnollinen Ateismi on sotkemassa lisää keskustelua oman ymmärryksensä mukaan.
        Jos ateisti haluaa keskustella Raamatusta niin siitä vaan.
        Ateismi elää jumalattomasti synnissä ja pelkää lukea Raamattua.
        Ateismi perustuu raamattupelkoon.


      • Raamattupelosta kirjoitti:

        Uskonnollinen Ateismi on sotkemassa lisää keskustelua oman ymmärryksensä mukaan.
        Jos ateisti haluaa keskustella Raamatusta niin siitä vaan.
        Ateismi elää jumalattomasti synnissä ja pelkää lukea Raamattua.
        Ateismi perustuu raamattupelkoon.

        Väärin. Ateismi perustuu raamatuntuntemukseen.


    • hgjkhfkjfjf

      Taivaassa ei ole
      Helluntailaisia
      Adventisteja
      Äärikarismaatikkoja ja eksyttäjiä

      Se mikä painaa on jätettävä pois ennen taivaan porttia tai viimeistään portilla.
      Se on joskus kova homma, luja homma.

      • yleinenpappeus

        Maanpäälliset eriseuraiset seurakunnat, lahkot ja eksytyksisliikkeet tuskin ovat ylöstempauksessa. Näin pirstaloitunein ei ole kristinusko ollut koskaan.
        Eivät kaikki helluntalaiset ja helluntalaisuudesta sikiäneet lahkot pelastu (ylöstempaus).
        Voit perustella Raamatulla tätä seurakuntien ylöstempaamista menestystologisessa huumassasi vaikkapa puhua kielillä, kaatuilla hengen voimasta jne...

        Antakaa potkut eksyttävälle papistolle sillä onhan nyt voimassa yleinen pappeus joka sitäpaitsi tulee halvemmaksi.
        Turha maksaa eksyttäjille senttiäkään ja samalla menettää Taivaspaikka.


      • yleinenpappeus kirjoitti:

        Maanpäälliset eriseuraiset seurakunnat, lahkot ja eksytyksisliikkeet tuskin ovat ylöstempauksessa. Näin pirstaloitunein ei ole kristinusko ollut koskaan.
        Eivät kaikki helluntalaiset ja helluntalaisuudesta sikiäneet lahkot pelastu (ylöstempaus).
        Voit perustella Raamatulla tätä seurakuntien ylöstempaamista menestystologisessa huumassasi vaikkapa puhua kielillä, kaatuilla hengen voimasta jne...

        Antakaa potkut eksyttävälle papistolle sillä onhan nyt voimassa yleinen pappeus joka sitäpaitsi tulee halvemmaksi.
        Turha maksaa eksyttäjille senttiäkään ja samalla menettää Taivaspaikka.

        Luuletko todella, että ihmisen pelastus riippuu siitä yhteisöstä, mihin hän kuuluu?


    • Usko.Toivonen

      Ihmiset rakentavat erilaisia joukkueita, luullen jopa olevansa oikeassa, mutta ihmisten asettamat halut ja kriteerit ovat yhtä tyhjän kanssa.

      Jumalan Paratiisiin perillepääsevät eivät osittele enää toisiaan sormillaan, sillä se, mikä täällä on vallitsevaa, on täydelliseti mennyttä Jumalan Paratiisiin pääsevien osalta.

      3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      ( Ilm. 21. )

      1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
      2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
      3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
      ( Ilm. 22. )

      Ihminen jakaa sielullisuudessaan ihmisiä oman mielensä mukaan, Jumala ei niin tee, vaan ...

      31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      ( Matt. 25. )

      Jumalan Paratiisissa "kaikki entinen on mennyt", ihmisen perustamat jaot ovat kadonneet, ei ole jäljellä kuin Jeesuksen pyhät, ilman ihmisten "totuuksia".

      " sillä kaikki entinen on mennyt."

      • 1234567---

        Jumalan totuudet pysyvät: En minä liittoani riko, ENKÄ MUUTA SITÄ, MIKÄ ON MINUN HUULILTANI LÄHTENYT. Minä tulin tietämään, että KAIKKI mitä Jumala tekee, PYSYY IÄTI. Ei siihen ole lisäämistä, eikä vähentämistä. Ja Jumala on sen tehnyt, että Häntä peljättäisiin. . . . . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun kuoittoa ole.


      • Usko.Toivonen

        Nuo perillepääsevät ovat täyttäneet Kristuksen lain.

        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        ( Matt. 25. )

        Siis Kristuksen lain, eivät ihmisten asettamia vaatimuksia.


      • jooeijeesusta

        Vähän ajantasaisemmasta teoksesta viisauksia:
        Forrest Gump ( 1986): "Elämä on kuin suklaarasia, koskaan ei tiedä mitä saa."
        "Tyhmyys ihmisen tyhmentää"


      • Usko.Toivonen

        Oletko mielestäsi viisas?

        Selvää on, että Forrest Gumppeja tulee ja menee.

        Sen sijaan , mikä on Jumalasta, se on ja pysyy.

        38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. )


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Oletko mielestäsi viisas?

        Selvää on, että Forrest Gumppeja tulee ja menee.

        Sen sijaan , mikä on Jumalasta, se on ja pysyy.

        38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt. 5. )

        Kristinuskon jumala ja hänen äpärälapsensa sekä olematon pyhä henki muodostavat selkeän epäjumaluuden.

        Katkera on epäjumalanpalvelijan kohtalo, jos vastoin kaikkea todennäköisyyttä oikea jumala on olemassa.

        Katumus ei kuulemma enää siinä vaiheessa epäjumalanpalvelijaa auta.


      • Usko.Toivonen

        Kommenttisi "he-ma" vahvistaa Jeesuksen etukäteisilmoituksen.

        19. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        21. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        ( Joh. 15. )

        Se on Jeesus-nimi, mikä aiheuttaa vihareaktion Jeesukseen uskovia kohtaan.

        Mutta tämähän on ollut tiedossa jo 2000 vuotta, ei siis tullut mitenkään yllätyksenä.


    • KylläOn

      Ketä siellä onkin, on siellä yksin Jumalan armosta ja vaatteensa Jeesuksen verellä pesseinä. Taivaassa ei ole riitoja tms.
      Tuskin kukaan siellä ajattelee, että mitä tuokin täällä tekee, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa jokaisesta pelastuksesta.

      • jooeijeesusta

        Melkoinen pyykkipäivä jos pitäisi verellä pestä. Ei kiitos, pervoilkaa keskenänne.
        Minä elän tässä ja nyt kun tuolle taivasoptiolle ei lunastajaa löydy, sori.


    • NjietEnTahdo

      Epäilemättä Taivaassakin on rauhallisia kolkkia joissa asustella. Ihan sama missä jotkut tekoiloiset hihhulit hyppivät, teeskennellen niin pelastusta että, kunhan pysyvät minusta kaukana.

      Minut löytää sieltä Rooman Porttokirkon ja ortodoksien puolelta kumartelemassa ja ristinmerkkejä tekemässä.

      Sitten kaukana Uuden Jerusalemin katujen hälinästä, jostain sivummalta, rauhassa koirineni elelemässä.

    • Pieleenmeni

      Tiedän tapauksia että helluntalaiset naapurissa saattavat olla aika hankalia ja epäkristillisiä tyyppejä. Sunnuntaina sitten ollaan niin pyhiä että kokouksissa.
      Sellaisia helluntalais naapureita ei kukaan uskova tai ei-uskova halua naapureikseen.
      Onko pappien opetuksessa vika kun ei ole uudestisyntymistä ja ulkokultaisuutta muulloin kuin sunnuntaina kokouksissa?

    • capiche

      Kyllä vaan. Kaikki, jotka Jumala päästää taivaan portista sisään, ovat minun sisariani ja veljiäni. Olen tarkoituksella harjoitellut kristittyjen yhteyttä täällä maan päällä, jottei tule sitten taivaassa yllätyksenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      3014
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      118
      1872
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1619
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      98
      1502
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      95
      1415
    6. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1236
    7. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1233
    8. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      65
      1212
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1110
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1079
    Aihe