Totuus löytyy Jeesuksesta

Ateistit ja evolutionistit ottavat jatkuvasti kantaa hyvään ja pahaan ja yrittävät sanoa, mikä on oikein ja mikä väärin, vaikka eivät tunnusta mitään auktoriteettia, jolla olisi hallussaan universaalinen ja absoluuttinen totuus. Heillä ei ole mitään katetta, johon he väitteensä perustaisivat. Uskovilla on Jumala ja Hänen sanansa.

Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh.14:6)

Jeesus on tie ja sitä myöten pitää kulkea, jotta pysyisi totuudessa. Ateistit eivät halua kulkea tätä tietä pitkin. He etsivät totuutta tien reunoilta, pientareilta ja katuojista. Siksi heidän mielestään Raamattu on ristiriitainen ja epäjohdonmukainen. Kyllähän niitä ongelmia riittää, jos autollakin yrittää ajaa pitkin tienvierustoja ja penkereitä, sen sijaan että ajaisi suoraa tietä kohti päämäärää.

Jeesus on Raamatun punainen lanka. Kun sitä seurataan, ei tarvitse askarella "ristiriitojen" kanssa tai kuvitella, että Jumala olisi paha. Jumala on valmistanut ihmiselle suoran ja hyvän tien Jeesuksen kautta ja siinä ei ole mitään pahuutta eikä ristiriitaa. Joka ottaa Jeesuksen vastaan, hänellä on suora ja tasainen tie iankaikkiseen elämään Jumalan valtakuntaan, missä ei ole mitään pahuutta, ristiriitaa tai väärää. Jos olet kiinnostunut elämästä ilman ongelmia, niin silloin Jeesus tie on sinun tiesi.
Et tarvitse siihen evoluutioteoriaa etkä mitään tieteellisiä objektiivisia todisteita Jumalasta, koska Jumala on jo antanut jokaiselle ihmiselle riittävät todisteet itsestään. Tarvitset vain rehellisyyttä ja nöyrtymistä Jumalan auktoriteetin alle.

15

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”...eivät tunnusta mitään auktoriteettia, jolla olisi hallussaan universaalinen ja absoluuttinen totuus. ”

Mitä sinä tollo tiedät mitään universaalista auktoriteetista. Sinun mielestäsi ylin auktoriteetti on omenassa. Tässä muistutuksena aivopierusi parin kuukauden takaa.

”Kun ensimmäiset ihmiset söivät kielletystä puusta he tulivat tietoiseksi moraalista. He eivät tulleet tietoiseksi moraalista lukemalla Raamattua, vaan paljon ennen Raamatun syntyä.”

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15144616/mista-moraali-tulee#comment-92482875

• ”Kun ensimmäiset ihmiset söivät kielletystä puusta he tulivat tietoiseksi moraalista. He eivät tulleet tietoiseksi moraalista lukemalla Raamattua, vaan paljon ennen Raamatun syntyä.”

Mikä tuossa kommentissani on muka ongelma?

• Mark5 kirjoitti:

”Kun ensimmäiset ihmiset söivät kielletystä puusta he tulivat tietoiseksi moraalista. He eivät tulleet tietoiseksi moraalista lukemalla Raamattua, vaan paljon ennen Raamatun syntyä.”

Mikä tuossa kommentissani on muka ongelma?

”Mikä tuossa kommentissani on muka ongelma?”

Muun muassa se, että Jahve kielsi syömästä hedelmää. Jahve ei siis halunnut ihmiselle moraalia.

• raamattueioletotta

Näin käy kun uppoutuu liikaa raamattuun eikä ajattele itse lainkaan asioita. Siinä meni usko jumalaan ja jeesukseen.

• Mark5
        Munuaistutkija kirjoitti:

”Mikä tuossa kommentissani on muka ongelma?”

Muun muassa se, että Jahve kielsi syömästä hedelmää. Jahve ei siis halunnut ihmiselle moraalia.

"Muun muassa se, että Jahve kielsi syömästä hedelmää. Jahve ei siis halunnut ihmiselle moraalia. "

Ennen syntiinlankeemusta ei ollut vielä pahuutta, joten silloin ei olisi tarvittukaan moraalikäsitettä. Mitään ristiriitaa ei siten ole.

• Mark5 kirjoitti:

"Muun muassa se, että Jahve kielsi syömästä hedelmää. Jahve ei siis halunnut ihmiselle moraalia. "

Ennen syntiinlankeemusta ei ollut vielä pahuutta, joten silloin ei olisi tarvittukaan moraalikäsitettä. Mitään ristiriitaa ei siten ole.

Tottakai oli pahuus, jos oli kielto. Ajattele näin, jos sinulla on vaikeuksia: hyvän ja pahan välissä on kielto. "Älkää menkö pahan puolelle" on kielto toisin sanottuna.

• Mark5 kirjoitti:

”Ennen syntiinlankeemusta ei ollut vielä pahuutta, joten silloin ei olisi tarvittukaan moraalikäsitettä. Mitään ristiriitaa ei siten ole.”

Totta kai oli pahuutta. Jahve itse myönsi sen. ”...antaa tiedon hyvästä ja pahasta...” Pahuuden täytyi olla jo olemassa, jos Jahve siitä puhui. Ja kaikkivaltiaana Jahve oli itse luonut myös pahuuden.

17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

• Munuaistutkija kirjoitti:

”Ennen syntiinlankeemusta ei ollut vielä pahuutta, joten silloin ei olisi tarvittukaan moraalikäsitettä. Mitään ristiriitaa ei siten ole.”

Totta kai oli pahuutta. Jahve itse myönsi sen. ”...antaa tiedon hyvästä ja pahasta...” Pahuuden täytyi olla jo olemassa, jos Jahve siitä puhui. Ja kaikkivaltiaana Jahve oli itse luonut myös pahuuden.

17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

Heh, huomasin jälleen ristiriidan Jahven puheissa. Jahve uhkaa, että hedelmänsyöntipäivänä Aatami on kuoleman oma. Tuo uhkaus on annettu heti alussa, sinä päivänä kun Jahve leipoi Aatamin savesta. Uhkauksesta huolimatta Aatami eli vielä 930 vuotta.

5 Aadam eli kaikkiaan 930 vuotta, ja sitten hän kuoli.

• Alalauteillaistujille

Totuus löytyy Saunatontusta. Sinun tarvitsee vain heittää lisää löylyä.

• Ateisti42v

Moraalikäsityksiä löytyy monia. Yleisin on sekulaarinen humanismi:

'Humanismi on kansanvaltainen eettinen elämänkäsitys, joka väittää, että ihmisillä on oikeus ja velvollisuus antaa merkitys ja muoto omalle elämälleen. Se pyrkii nykyistä inhimillisempään yhteiskuntaan inhimillisten ja muiden luonnollisten arvojen sekä inhimillisten kykyjen kuten järjen ja vapaan tutkimuksen avulla. Se ei ole jumalauskoinen, eikä se hyväksy yliluonnollista todellisuuskäsitystä.' (IHEU:n määritelmä)

Tuskimpa kukaan oppii moraalikäsitystä Raamatusta tai sekulaarista moraalia pohtimalla. Ihminen on laumaeläin ja suuri osa luonnollisista arvoistamme on tyypillisiä laumaeläimille, missä esimerkiksi keskinäinen luottamus ja yhteistyö antaa evolutionistisen edun. Lisäksi kasvatus ja yhteiskunta muokkaavat meidän moraalikäsityksiämme.

• "....missä esimerkiksi keskinäinen luottamus ja yhteistyö antaa evolutionistisen edun. Lisäksi kasvatus ja yhteiskunta muokkaavat meidän moraalikäsityksiämme."

Ilman Jumalan antamaa moraalia, ihminen ei tietäisi luottamuksen tau yhteistyön tarpeesta eikä sitä, että ne ovat hyvä asia.
        Ilman Jumalaa, ei voida tietää, onko kasvatuksen ja yhteiskunnan antama moraalikäsitys oikea vai väärä.
        Ilman Jumalaa ei ole olemassa ketään tuomaria, joka sanoisi mikä on oikein ja mikä väärin. Kaikki saisivat tehdä, mitä itse vain haluavat.

• riippuumihinvertaa
        Mark5 kirjoitti:

"....missä esimerkiksi keskinäinen luottamus ja yhteistyö antaa evolutionistisen edun. Lisäksi kasvatus ja yhteiskunta muokkaavat meidän moraalikäsityksiämme."

Ilman Jumalan antamaa moraalia, ihminen ei tietäisi luottamuksen tau yhteistyön tarpeesta eikä sitä, että ne ovat hyvä asia.
        Ilman Jumalaa, ei voida tietää, onko kasvatuksen ja yhteiskunnan antama moraalikäsitys oikea vai väärä.
        Ilman Jumalaa ei ole olemassa ketään tuomaria, joka sanoisi mikä on oikein ja mikä väärin. Kaikki saisivat tehdä, mitä itse vain haluavat.

"Ilman Jumalaa ei ole olemassa ketään tuomaria, joka sanoisi mikä on oikein ja mikä väärin. Kaikki saisivat tehdä, mitä itse vain haluavat."

Parempi sekin kuin Raamatun Jumala, joka raivostuu pikkuasioista ja kostaa viattomille sivullisille. Jos on noin voimakas, pitäisi pystyä parempaan itsehillintään. Ihmiset sentään ovat vähäisiä ja tyhmiä, heiltä ei voi yhtä paljoa vaatia.

• Murk5

Punnerra punnerra, paina paina, jaksaa jaksaa! Vielä vielä! Kerta vielä!
      Kerran vielä, iske kiinni, anna palaa, jaksaa jaksaa! Kyllä se tuulimylly siitä kaatuu, kun vielä kerran peitselläsi tökkäät!

"Alussa löi Julmala muuten vaan"(1.Myös.1:19)

• Kun ateistit ja evolutionistit yrittävät uskotella, että Jumala on paha, he poimivat vanhasta testamentista jakeita, joilla he yrittävät todistaa, että Jumala on julma ja sadistinen.

Jos he todella haluaisivat tietää, millainen jumala on luonteeltaan, heidän tulisi katsoa Jeesukseen Kristukseen, joka on täydellinen Jumalan kuva. (Joh.12:45, Joh.14:9, 2.Kor.4:4, Kol.1:15)
      Evankeliumeista voimme nähdä, millainen Jeesus oli ja millainen Hän ei ollut.

Jos ateistit ja evolutionistit väittävät, että Jumala on paha ja julma, heidän pitäisikin pystyä kertomaan, missä Raamatunkohdassa Jeesus kivittää ihmisiä, suorittaa massamurhia, hukuttaa ihmisiä, pitää ihmisiä orjana, käy sotia tai tekee väkivaltaa tai kehottaa tekemään mainittuja tekoja. Minä en ole sellaisia kohtia ole löytänyt. Sen sijaan sieltä kyllä löytyy paikkoja, joissa Jeesus kehottaa rakastamaan lähimmäistä (Matt.22:33) ja rakastamaan vihollisia (Matt.5:44)

Löydämme sieltä myös kuvauksia, kuinka Jeesus ruokki nälkäisiä, paransi sairaita, herätti kuolleita, tyynnytti myrskyn, antoi syntejä anteeksi jne. Onko tämä julmuutta, sadismia, pahuutta? Näihin ateistien pitäisi vastata.

• ”...poimivat vanhasta testamentista jakeita, joilla he yrittävät todistaa, että Jumala on julma ja sadistinen.”

Minulle Vanhan Testamentin Jahve on aivan kelvollinen jumala. Sinähän tässä et pysty myöntämään, ettei hän ole julma ja sadistinen.

Jos olisit looginen, myöntäisit seuraavan: ”Jahve on hyvä ja oikeudenmukainen, vaikka hän heittäisi minut ja perheeni iankaikkiseen kadotukseen helvettiin. Jahve ei ole julma ja sadistinen, koska hän voi tehdä mitä tahansa. Elämän antajana hän voi ottaa elämän pois ja tehdä ihmisen iäisyysratkaisun ihan oman mielensä mukaisesti.”

Käytännössä kaikki nuo väitteet tulevat jatkuvasti teidän kretujen suusta, kun he tuomitsevat muita. Omalle kohdalle ajateltuna te alatte kuitenkin kiemurrella ja selitellä. Tästä on ainoa johtopäätös se, että ette itsekään usko Jahven hyvyyteen. Onhan helvetin pelko leimaa antava ja jatkuva pelon aihe elämässänne muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8710
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      140
      4983
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      38
      4363
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3558
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      3152
    6. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      60
      3002
    7. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2967
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      32
      2548
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      416
      2345
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2279
    Aihe