Miten pääsee taivaaseen?

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Mikä on vähimmäismäärä että pääsee taivaaseen. Riittääkö että käy kerran viikossa kokouksessa ja ei tee mitään suurta syntiä? Vai pitääkö myydä koko omaisuus ja lähteä esim lähetystyöhön?

22

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Joka avuksi huutaa Herran nimeä, pelastuu". Vaikka sitten elämän viimeisellä hetkellä. Kannattaa toki jo aiemmin alkaa seurata Jeesusta, kun sitä viimeistä hetkeä ei kukaan tiedä.

    • Kirjakääröt

      Luuk.14:33 Biblia (1776). Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikista mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni.

    • Vi-Siblin

      Raketilla!Kannataa alkaa säästämään hyvissä ajoin.
      Ai/jaa tajusin vasta että tarkoitit sitä taivasta.
      Usko vain vahvasti pääseväsi/niin ne muutkin tekee ja tekevät pahaa minkä kerkiävät.
      Sanovat että ollaan siellä viimeisellä ehtoollisella kaikki saman arvoisia.

    • Gabrilien

      Onko kellään tuttuja jotka olisi kertonut millaista on olla taivaassa tai helvetissä sillä minulle ei ole vielä tähän päivään mennä ( 67v) selvennyt minkälainen meno siellä taivaassa on?

      • 1234567---

        Pyhät ovat taivaassa 1000-vuotta, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa. Taivas on niin ihana paikka, mikä ei ole ihmisen mieleenkään noussut, mitä ei ole silmä nähnyt, eikä korva kuullut, voi vain kuvitella.
        Jumala ei ole sadisti, joka ikuisesti pelastumatonta tulessa kärventelisi. Tuli tekee lopun, kukin saa sen kokea tulenkin tekojensa mukaan.


      • NäilläNeuvoin

        Netissä löytyy eri henkilöiden kertomuksia taivaskäynneistä. Etsinpä taas tähän ne asiallisimmat kertomukset, joihin itse "luotan".

        Helsingin Saalemiin kuuluneen (vanhemmistoveli?) Kalevi Helimäen taivasnäky (käsittääkseni on jo itsekin kuollut):
        http://personal.inet.fi/perhe/matti.sivonen/taivassivu.htm

        Uljas Pulkkinen (käsittääkseni Ruotsin suomalainen helluntailainen, hänkin jo ilmeisesti itse kuollut):
        https://www.youtube.com/watch?v=50JaBCFgluk

        Näillä Youtube-sivustoilla muitakin vastaavia kertomuksia.

        Kuinka Taivaaseen pääsee?

        - Taivaaseen pääsee rukoilemalla Raamatun Jumalaa sekä ottamalla Jeesus Kristus Herrakseen ja pelastajakseen.

        - Katumalla ja tunnustamalla syntinsä, sekä haluna parannukseen synneistä että haluna pyhään elämään. Kirjoitan "haluna", sillä käytännön teot eivät aina ole yhtä onnistuneet kuin mitä itsekin toivoisi. Tästä ei kuitenkaan pidä masentua, vaan aina, syntinsä tunnustaen mennä Jeesuksen armon alle.

        - Tästä eteenpäin elämällä Jumalan tahdon alla.

        Valitettavasti en löydä tätä suomeksi laulettuna, mutta laitetaan lahdentakaisella:
        https://www.youtube.com/watch?v=uGNVGskbGAk

        Hank Williams Jr - I saw the light
        https://www.youtube.com/watch?v=Z0BbAqq_Xg4

        Reipasta menoa vanhahelluntailaieen tapaan. Näillä pääsylipuilla pitäisi päästä mukaan Taivaan junaan.
        .


      • 1234567---
        NäilläNeuvoin kirjoitti:

        Netissä löytyy eri henkilöiden kertomuksia taivaskäynneistä. Etsinpä taas tähän ne asiallisimmat kertomukset, joihin itse "luotan".

        Helsingin Saalemiin kuuluneen (vanhemmistoveli?) Kalevi Helimäen taivasnäky (käsittääkseni on jo itsekin kuollut):
        http://personal.inet.fi/perhe/matti.sivonen/taivassivu.htm

        Uljas Pulkkinen (käsittääkseni Ruotsin suomalainen helluntailainen, hänkin jo ilmeisesti itse kuollut):
        https://www.youtube.com/watch?v=50JaBCFgluk

        Näillä Youtube-sivustoilla muitakin vastaavia kertomuksia.

        Kuinka Taivaaseen pääsee?

        - Taivaaseen pääsee rukoilemalla Raamatun Jumalaa sekä ottamalla Jeesus Kristus Herrakseen ja pelastajakseen.

        - Katumalla ja tunnustamalla syntinsä, sekä haluna parannukseen synneistä että haluna pyhään elämään. Kirjoitan "haluna", sillä käytännön teot eivät aina ole yhtä onnistuneet kuin mitä itsekin toivoisi. Tästä ei kuitenkaan pidä masentua, vaan aina, syntinsä tunnustaen mennä Jeesuksen armon alle.

        - Tästä eteenpäin elämällä Jumalan tahdon alla.

        Valitettavasti en löydä tätä suomeksi laulettuna, mutta laitetaan lahdentakaisella:
        https://www.youtube.com/watch?v=uGNVGskbGAk

        Hank Williams Jr - I saw the light
        https://www.youtube.com/watch?v=Z0BbAqq_Xg4

        Reipasta menoa vanhahelluntailaieen tapaan. Näillä pääsylipuilla pitäisi päästä mukaan Taivaan junaan.
        .

        Pidän paljon näistä vanhoista hengellisistä lauluista. Esim. Sä olet Jeesus kallein aarteheni, Olen kuullut on kaupunki tuolla, Kirkas aamu pian koittaa, Kautta kärsimysten voittoon, Uuden taivaan sekä uuden maan, Vanha risti vaik' vuossadat vierivät pois, Niin alhaalla kenkään ei kulje ettei siellä Jeesus ois', jne....
        Virsissä on vain muutamia joista pidän, johtuu ehkä sevelestä. Yksi sellainen on virsi jota laulettiin kun titanik laiva upposi: Luoksesi Jumalain, lähemmä, oi.

        1700-virsissä pidän kerronnasta, jotka kertovat totuuksia pedosta antikristuksesta jne...


      • NäilläNeuvoin
        1234567--- kirjoitti:

        Pidän paljon näistä vanhoista hengellisistä lauluista. Esim. Sä olet Jeesus kallein aarteheni, Olen kuullut on kaupunki tuolla, Kirkas aamu pian koittaa, Kautta kärsimysten voittoon, Uuden taivaan sekä uuden maan, Vanha risti vaik' vuossadat vierivät pois, Niin alhaalla kenkään ei kulje ettei siellä Jeesus ois', jne....
        Virsissä on vain muutamia joista pidän, johtuu ehkä sevelestä. Yksi sellainen on virsi jota laulettiin kun titanik laiva upposi: Luoksesi Jumalain, lähemmä, oi.

        1700-virsissä pidän kerronnasta, jotka kertovat totuuksia pedosta antikristuksesta jne...

        Meillä samanlainen musiikkimaku. Itse pidän vanhoista helluntailauluista, sekä etenkin vanhoista, luterilaisista virsistä.

        Tämä on vanha rukoilevaisten virsi ja yksinkertaisuudessaan upea. Mummuni oli kotoisin rukoilevaisten alueelta ja tätä kautta juuret meikäläisellä on länsi-Suomen saaristossa:

        Jesuksen veri se lasinen meri:
        https://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI
        .


    • PasiToivonen

      Miten "halutaan"?

      • Lahjavanhurskaudessa

        Tämä halukaan ei ole ihmistekoista, vaan osa Jumalan kutsua.

        Jumala osoittaa ihmisen hengelle tämän olevan syntinen ja tarvitsevansa pelastusta. Vastaanottavainen sielu tässä kutsussa järkyttyy, tulee synnintuntoon, hän näkee itsensä sellaisena kuin ihminen, myös hänkin itse on, ehkä näennäishyvine tekoineen: läpimätänä, likaisena, synnin ja kaikenlaisen pahuuden pesänä.

        Tässä kauhistuksen tilassa samaten Jumalan Henki esittää hänelle kutsun tulla Jumalan yhteyteen, peseytymään Jeesuksen sovitustyössä. Ihminen voi tästä kutsusta kieltäytyä, tai hän voi ojentaa likaisen kätensä Jeesukselle ja itkien, ehkä sanattomastikin vain kaivata pelastusta.

        Kun käsi tarttuu Jeesuksen käteen (hengessä), tapahtuu ihme: katuva kristitty huomaa kuin puhtaan hengen valuvan itsensä läpi, lika poistuu ja hän on kuin valon täyttämä. Tästä hän tietysti riemastuu. Nyt hän on intoa täynnä seurata Jeesusta vaikka läpi tulen ja veden!

        Mutta murheellinen totuus on, että vaikkakin pelastettuna, hän itse itsenään on edelleen se vanha langennut ihmispolo ja puhtaus hänessä on Kristuksen hänelle lahjoittamaa puhtautta. Kun alkuinnostus on mennyt, ressuparka huomaa, että hänessä vielä roikkuu kiinni myös se vanha kiusaaja: oma liha ja sen kaveri, Perkele.

        Nyt syntyy tilanne jossa Pahalainen pyrkii masentamaan pientä kristittyä, osoittelee hänelle kaikkia hänen vikojaan ja syntejään. Mutta tässä kohdin ei pikkukristityn pidä ilmoittaa olevansa synnitön, vaan katsoa kelettä silmiin ja sanoa, että niin olenkin syntinen, mutta juuri siksihän minä Kristusta tarvitsenkin! Nyt kele häkeltyy ja luikkii hetkeksi taka-alalle.

        Niin kauan kuin kristitty ei luota omaan itseensä ja omiin yritelmiinsä olla muka pyhäkin ihminen, vaan jättää koko asian Jeesukselle ja turvautuu Jumalan lohdulliseen sanaan, ei paholainenkaan paljon voi. Mutta heti jos ihminen omassa lihassaan ylpistyy ja uskoo lahjapyhityksensä olevan omaa ansiotaan, ovat synti ja Perkele jo rinnalla kärkkymässä kuinka saada tuo höpsöläinen kauemmas Kristuksesta!

        Tätä kukin varokaamme.
        .


    • uskovai

      Kysyit , miten pääsee taivaaseen ?

      Muuta ei tarvita , kuin puhdas omatunto .

      • LennänPois

    • jotaintotuudesta

      Taivaaseen on yksi tie: Herra Jeesus Kristus. Ota Jeesus vastaan Vapahtajanasi ja Herranasi uskossa ja seuraa Häntä totuudessa, Jumalan Sanassa pysyen. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

      • pystymetsän.poika

        Miksi yrität kirkkain mielin huijata? Oletko vähäjärkinen?


    • Man.With.No.Name_

      Näkyvän elämän takana on kaksi koalitiota, hyvä ja paha.
      Siinä taistelussa käy niin kuin missä tahansa taistelussa, että toinen puoli lopulta voittaa.
      Kiusaajan puolelta siirtyy porukkaa vähän kerrassaan voittajan puolelle. Päälikkö jää lopulta yksin. Ja hyvä voittaa.
      Pahimmat luopiot ja väärintekijät tulevat kärsimään kaikista pisimpään...
      Mutta pahinkin luopio on taivasjonossa jossain vaiheessa vähintään toiseksi viimeinen.

      Tämän palstan eri uskonsuuntauksilla on kuitenkin omistusoikeus ikuinen helvetti -käsitteeseen, eikä sitä kannata ruveta muuttamaan. Se ajatus antaa uskojilleen yhtä lailla elämää kuin ajatus siitä, että uskovat temmataan jossain vaiheessa nahkavaatteissaan ikuiseen taivaaseen.

      Helvettipelon vuoksi ei kannata tunkea mihinkään porukkaan, eikä kuunnella minkään kastin dogmeja.
      Kuuntele sydämesi ääntä: "Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi." (Mat.6:21)

      • JeesusOnElämänLeipä

        Jeesus itse kertoi Helvetistä ja koko Hänen sovitustyönsä perustuu siihen tosiasiaan, että syntiinlankeemuksemme vuoksi olemme, koko ihmiskunta tuomittu kadotukseen (Helvetti).

        Uskon kautta Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä sekä sallimalla Hänen lahjavanhurskautuksensa kautta vaikuttaa meissä uudenlaista hengenelämää, me ikäänkuin itse hylkäämme syntiinlankeemuksen kohdallamme, eli emme halua elää sen vaikutuksen alla ja sen tekoja seuraten ja näin uskon kautta, ei omien tekojemme, vaan Jumalan Itsensä, Jeesuksen meidän puolestamme tekemien lahjatekojen vuoksi pelastumme Helvetistä, joka on varattu Perkeleelle, hänen enkeleilleen ja seuraajilleen.

        Täällä maanpäällä me itse kukin päätämme, seuraammeko hyvää vai pahaa ja mikä on sen mukaisesti myös iankaikkinen loppumme. Kuolemaamme asti on tämän, tietylaisen valinnan mahdollisuus: noudattaako Jumalan kutsua, vai kieltäytyykö siitä.

        Jumala ei aina kutsu, vaan ainoastaan pari kertaa kunkin ihmiselämän aikana (etsikkoajat). Silloin kun kuulee Jumalan kutsun, kannattaa rymisten, mitään muuta näkemättä ja kuulematta, syöksyä Jumalan luo. Ihminen ei voi tulla Jumalan luo, ellei Jumala Itse vedä Häntä luokseen.

        Johanneksen evankeliumi 6: 44-51
        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

        46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
        47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

        48 Minä olen elämän leipä.
        49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
        50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

        Mystistä tarinaa, mutta noin se on. Se, joka on syönyt Elämän leipää, ymmärtää nuo Jeesuksen sanat.
        .


    • karvaranneavanne

      Matkustat johonkin Lähi-Idän maahan,,ja kovalla äänellä alat huutelemaan: Allah is shit! Muhammad is pedofil!
      Veikkaisin että ei mene kauankaan,,kun vilahdat sinne "taivaaseesi"

      • allah.ei.auta

        Ei noin helposti vilahdeta.


    • todistajasetä

      Luterilaisen kirkon mukaan maksamalla kirkollisverot, pääsee ainakin ehdokkaaksi mahdolliseen taivaspaikkaan. Mutta jos haluaa varmistaa tulevaisuudessa taivaspaikkansa sataprosenttisesti, niin on oltava hyvin runsaskätinen kolehtihaavin tullessa kohdallesi, sekä testamentattava kaikki omaisuutesi kirkolle. Köyhemmän kansanosan kohtaloksi kyllä jää yleensä saamatta nämä taivaspaikat, koska pelkkä kirkollisvero ei aina riitä edes korvaamaan kirkolle aiheutuneita maallisia kuluja heistä. Tosin Arkkipiispa joissakin harvoissa tapauksissa saattaa kaivaa esille villin kortin, ja päästää tämän vaivaisen maan matosen taivaspankolle.

      • Terv.lutherilainen

        Ja höpöhöpö.
        .


    • eeeeeeeeeeeeee

      Joutuuko uskovaiset haaveilijat tuhannen vuoden päästä kaatopaikalle tilan puutteen vuoksi?

      • TaivaassaOnTilaa

        Ei joudu. Taivaassa on tilaa uskoville.

        Se on ihan muu joukko joka menee kaatopaikalle, ei tilanpuutteen vuoksi, vaan koska itse eivät noudattaneet kutsua saapua juhliin.
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2974
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      112
      1739
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1531
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      61
      1310
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      90
      1305
    6. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1213
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1146
    8. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1090
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      1061
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1059
    Aihe