Siis, ärsyttääkö sua jotkut "muotiin" tulleet sanonnat.
Mua ärsytti aikoinaan: pitkässä juoksussa (muistan Ahon sitä ekaks käyttäneen). Nykyään joka toisen puheessa vilisee sanonnat: loppupelissä/-peleissä, aikuisten oikeesti
Ärsyttävät muotisanonnat
61
2933
Vastaukset
- Pirre*
"rulettaa" niin ei ole kuulemma ripuli ja kun "pelittää" niin kaikki on kunnossa :))
- plunger
kerro mitä on ruletaa? Tuleeko englannin sanasta "rule"?
- Pirre*
plunger kirjoitti:
kerro mitä on ruletaa? Tuleeko englannin sanasta "rule"?
sanasta "rulex", menne suunnitelmien mukaan, hyvin jne...
Etkös tiiä kun kerran ulkomailla töissä olet ollut:)) - plunger
Pirre* kirjoitti:
sanasta "rulex", menne suunnitelmien mukaan, hyvin jne...
Etkös tiiä kun kerran ulkomailla töissä olet ollut:))epäilin sanaa "rule". Tiedän sanan "rulex", se on 'a reversible and adjustable ruler
for cutting, drawing and scribing on glass, wood, tile and framing ...' eli työkalu. Se että menee suunnitelmien mukaan tulee ehdottomasti sanan "rule" merkityksistä ennemmin kuin "rulex"
sanasta, mutta en sitä kuullut synonyyminä hyvin menemiselle käytössä. En ole puhunut nuorison kieltä, en katsonut tv-puppua tai lukenut iltapäivälehtiä. En ulkomailla, en Suomessa. Vain silloin kun käyn lahden takana, otan koneeseen noustessa Aftonbladetin. - Pirre*
plunger kirjoitti:
epäilin sanaa "rule". Tiedän sanan "rulex", se on 'a reversible and adjustable ruler
for cutting, drawing and scribing on glass, wood, tile and framing ...' eli työkalu. Se että menee suunnitelmien mukaan tulee ehdottomasti sanan "rule" merkityksistä ennemmin kuin "rulex"
sanasta, mutta en sitä kuullut synonyyminä hyvin menemiselle käytössä. En ole puhunut nuorison kieltä, en katsonut tv-puppua tai lukenut iltapäivälehtiä. En ulkomailla, en Suomessa. Vain silloin kun käyn lahden takana, otan koneeseen noustessa Aftonbladetin.en ymmärrä kielistä mittää!:)
- Toinen taas
Tuo ihqu on ihan hirvee. Kai se ihanaa tarkoittaa? Kai?
- TaaviTavis
Kovasti niin ärsyttää. Kamala paikka on
- Pirre*
ärsytä nämä ruletukset ja muut pelittämiset, mutta minua ärsyttää pikkusen, kun näitä EUn - aluetukiaisilla toteutettavia projekteja piiloitellaan käsittämättömien lyhenteiden taakse ja niitä viljellään yleisesti valtakunnan päälehdissä, ihankuin kaikki tietäisivät ilman muuta mistä on kysymys.
- Laivaston mies
Kun laivaston aseajikoulutus alkaa on ensin esimies esittely - sitten esitellään leikkikenttä - sitten esitellään laivaston koulu.
ja jo saman päivän iltana alkaa 6 viikon esileikkikoulu joka tulee suorittaa arvosanalla tyydyttävä. muussa tapauksessa lentää puskajussiks-
Miltä tuntuu ilmaisut SALARAKAS, SALAKULJETTAJA, SALAVUOTEUS , SALAKALASTAJA, SALANEUVOS, SALAILU, SALAKKA
Pareita on ilmasta rehdisti ... mun akka , mun muksu , mun äiree, mun kaakki, mun pipo, meirän velat , mun rahat- Pirre*
akka on meillä oma akka, ei salarakas.
- uunilintu
Salarakas on helevatan kammottava nimitys. Tuli aloittajan sanontojen lisäksi mielentynkääni julkku, ei se mua ärsytä tosin kun mielessäni toi j-kirjain muuttuu noppeesti toiseksi, useitten julkisuuden henkilöitten kohalla.
- Totuuden huilu
uunilintu kirjoitti:
Salarakas on helevatan kammottava nimitys. Tuli aloittajan sanontojen lisäksi mielentynkääni julkku, ei se mua ärsytä tosin kun mielessäni toi j-kirjain muuttuu noppeesti toiseksi, useitten julkisuuden henkilöitten kohalla.
tosi että monen julkut on mulkkuja ja totuutta ei tule kansalta salata
Välläri ja Veikko Vennamo kehiin
Kekkkonen takuumieheks - Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
akka on meillä oma akka, ei salarakas.
Sillon ennenkö minut erotethiin, niin mie kuttuin akkaani lempivaimoksi. Eikö se ollukki nätisti sanottu?
- Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
Sillon ennenkö minut erotethiin, niin mie kuttuin akkaani lempivaimoksi. Eikö se ollukki nätisti sanottu?
lempivaimosi- ja ketäs ne muut oli?
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
meinasi unehtua sannoo, että Oli se nätisti sanottu - minusta - ex-vaimostasi en ole ihan niinkään varma:)
- Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
Kuka vaimo niin kauhniista puhuttelusta ei olis tykäny? Emmie koskhaan tullu kyllä kysyhneeksi, muttei se kyllä mithään sanonu. Parhiin päihvään.
- Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
Kuka vaimo niin kauhniista puhuttelusta ei olis tykäny? Emmie koskhaan tullu kyllä kysyhneeksi, muttei se kyllä mithään sanonu. Parhiin päihvään.
tosottonen vaimo sulla on sitten ollu, en mie vuan ois älynnä olla hiljjoo..
Ei hiän pitkävihanen ou kyllä ollu, tietennii jos joka toinen päivä puhutelit yhtä kaunniisti, niin onhan se silleen rauha säilynä teijjännii perreessä.. - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
huomenna... hyvää ystävänpäivää ♥♥♥♥♥
Ärsytä:mun kaa.just joo,jne.
Mutta vanhat:
Iiro viinasen Markkinavoimat(täyty varoks isolla,kun se oli joka päätöksen perusta) Kilpailukyky,El-Ninjo-ilmiö(vaikutti kaikkiin sääolosuhteisiin),ne oli sanoja joita tuli päivästä päivään kuukausien ajan joka mediasta.
Nyk.mikä sana saa minut perääntymään on tosi tee- vee.Lisäksi talous uutiset, en ole ymmärtänyt kelle niistä voisi olla mitään hyötyä.Toimijoille ne ovat kivikautisia ja muut ei niillä uutisilla mitään tee.(pieni yleistys sallittakoon)Joku voi tietysti seurata.
Onneksi Tv-4 lopetti.ko,uutisoinnin.HYVÄ HYVÄ!- Hexa
Kun käytetään määrettä 'erinomainen' negatiivisen asian yhteydessä. Onneksi nykyään harvemmin.
- rallattaja
Itsevaltiaat kaivoivat unholasta ton vanhan kirosanan, joka ei sano yhtikäs mitään, tavallisen ihmisen sanomana kuulostaa kornilta, Kääriäinen sentäs sanoo sen jokseenkin "tunteella".
- Pirre*
siinä on sitä jotain, justtiisa Kiärijäisen sanomana!
- plunger
On se kiusa kun ei ymmärrä mitä tarkoittavat, pitäisi katsoa tv-hömppä tai lukea iltapäivälehti että saisi jyvän. Kuitenkin, kieli elää, muuttuu ja kehittyy koko ajan. Kaikki kielet! Se vain täytyy ottaa tosiasiana ja sietää että kukaan ei kaikkea hallitse. Ei edes oman kielen sanoja.
Suomi ei poikkea ruotsista, englannista. Nekin koko ajan elävät ja jos ei seuraa nuorten ja eri alojen asiantuntijoiden kieltä, ei voi ymmärtää kaikkea tai ymmärtää väärin.
Ruletaa on minulle aivan outo asia. En tiedä ruletaako minua vai ruletaako joku minua juuri nyt, vai ruletanto minä. - ....
Joo ÄRSYTTÄÄ! : Annetaan esiintyjälle "iso käsi"!
Aaargh!!
Vaikka juttu on kuinka "kiva" ja suora käännös englannin kielestä niin VÄHÄN mielikuvitusta peliin...! - Pohpah
Minua ärsyttää tuo kaikenmaailman pyörittäminen.
Joku pyörittää yritystä.
Tai joku pyörittää arkea. Oletteko joskus nähneet arjen pyörivän? - Werneri
...mahottomasti, ehottomasti, meiän täytyy pelaa. Maho on lehmä, joka ei vasikoi. Eho on uusi. D -kirjain on häviämässä suomenkielestä, paitsi Kainuussa, jossa se ängetään t -kirjaimen tilalle, eddä duoda.
- Pirre*
tomasti on murreilmaisu samoin ehottomasti ja myös meijän.
Mutta tuo "täytyy pelaa" on etupäässä nuorison käyttämiä oikomisia ilmaisuissaan. - Werneri
Pirre* kirjoitti:
tomasti on murreilmaisu samoin ehottomasti ja myös meijän.
Mutta tuo "täytyy pelaa" on etupäässä nuorison käyttämiä oikomisia ilmaisuissaan.Juu, kuuluu vissiin johonkin Savon murteeseen. D on silti hävinnyt muualtakin. Kuulostaa ainakin Länsi-Suomalaisen mielestä typerältä, kun täällä vain lehmät ovat mahoja.
- Pirre*
Werneri kirjoitti:
Juu, kuuluu vissiin johonkin Savon murteeseen. D on silti hävinnyt muualtakin. Kuulostaa ainakin Länsi-Suomalaisen mielestä typerältä, kun täällä vain lehmät ovat mahoja.
uskon sen, että kuulostaa ja savohan onnii kuulemma ulukomuankieltä:)
- sitten millään
Pelittääkö sun tietokone? Täh? Mulla toimii aivan hyvin.
- siritys
Mulla on nyt kyllä pallo ihan hukassa, ei tuu mittään. (Kun nuorimmaiseni oli alle kouluikäinen ja eräs tuttavani tokaisi noin, lapsi haki lelukopastaan pallon kun otti asian ihan konkreettisesti kuten pienet ihmiset yleensäkin, on tosi juttu).
- joose
Kieli on mainio asia. sitä voi muunnella ja siihen voi tuora uusia sanoja,,,sitä voi väännellä ja kiännellä,,,, on murteita,, sanontoja,,,, välillä ne on muotia ja sitten jäävät pois,, mitä te suotta ärsyynnytte luovuuresta,,, nauttikaa monimuotoisuuresta,,, se on rikkautta
- huvitus
Ennenaikaan kun jotain ihmeteltiin niin silmät olivat ymmyrkäisinä tai pyöreinä. Muutaman vuoden hämmästyneet ovat olleet huuli pyöreinä, onneksi en ole moista ilmettä nähnyt ;-)
- plunger
englannissa huulilla tehdään monta asiaa, kaikki suomeksi käännetty. Kuten BITE, CURL, HANG, LICK, HANG ON, STIFF, SMACK ...
- siritys
Teet sitä tai tätä niin se poikii jotain hyvää!!!
Mun mielestä lehmät poikivat, jossain päin vasikoivat - potsi
SIKA kivaa....SIKA hauskaa....SIKA halpaa....SIKA kiinnostavaa...SIKA sitä...SIKA tätä....yäks, yäks.
- plunger
kuulee bussissa, että
-jokin on kamalan hyvää
-jossain oli hirveän hauskaa
-puhelin on älyttömän makee
Minä korva hörössä kuuntelen ja suomen kielen uusia muotoja maistelen. On se toista kuin koulussa vuosikymmenet sitten - Arska
plunger kirjoitti:
kuulee bussissa, että
-jokin on kamalan hyvää
-jossain oli hirveän hauskaa
-puhelin on älyttömän makee
Minä korva hörössä kuuntelen ja suomen kielen uusia muotoja maistelen. On se toista kuin koulussa vuosikymmenet sittenVittu kuulostaa aika pahalta.
Kuulemma nykyään suomen kielen opetuksen nyrkkisääntö on, että siihen, mihin puheessa tulee vittu, pannaan kirjoituksessa pilkku. Minusta tulisi kyllä liikaa pilkkuja... - nainen 50
Arska kirjoitti:
Vittu kuulostaa aika pahalta.
Kuulemma nykyään suomen kielen opetuksen nyrkkisääntö on, että siihen, mihin puheessa tulee vittu, pannaan kirjoituksessa pilkku. Minusta tulisi kyllä liikaa pilkkuja...Eikö mielestäsi sama sana kuulosta pahalta aikuisten miesten suusta? 50 miesten yleisin täytesana.
- plunger
nainen 50 kirjoitti:
Eikö mielestäsi sama sana kuulosta pahalta aikuisten miesten suusta? 50 miesten yleisin täytesana.
Kuulen silloin tällöin NUORTEN miesten suusta työpaikalla tuon v-sanan, tuntemani 50 miehet ovat suustaan siivot, ja minä en sitä sanaa lausu tai kirjoita koskaan, mutta en myös kiroile.
Nuoriso sitä viljelee, tytöt ja pojat, lapsetkin. Ei se enää tarkoita mitään, se on täytesana kuten "niinku" ja "tota". - nainen 50
plunger kirjoitti:
Kuulen silloin tällöin NUORTEN miesten suusta työpaikalla tuon v-sanan, tuntemani 50 miehet ovat suustaan siivot, ja minä en sitä sanaa lausu tai kirjoita koskaan, mutta en myös kiroile.
Nuoriso sitä viljelee, tytöt ja pojat, lapsetkin. Ei se enää tarkoita mitään, se on täytesana kuten "niinku" ja "tota".En minäkään työpaikalla miesten kuule sitä sanaa sanovan, vapaa-ajalla todella paljon ja 50 miesten (myös naisten). Minäkään en ole koskaan ko. sanaa sanonut enkä edes kirjoittanut.
On toki paljon ihmisiä, jotka eivät sanaa käytä, anteeksi, yleistin kyllä liikaa. - Arska
nainen 50 kirjoitti:
Eikö mielestäsi sama sana kuulosta pahalta aikuisten miesten suusta? 50 miesten yleisin täytesana.
Miesten paloviinan parkitsemaan suuhun vittu sopii mielestäni kyllä paremmin. Harvoin minä sitä silti kiroamiseen käytän...
Oletteko muuten koskaan tulleet miettineeksi, miksi jokin sana kelpaa kírosanaksi, ja toinen ei? Harva sana itse asiassa siihen käyttöön kelpuutetaan. - plunger
Arska kirjoitti:
Miesten paloviinan parkitsemaan suuhun vittu sopii mielestäni kyllä paremmin. Harvoin minä sitä silti kiroamiseen käytän...
Oletteko muuten koskaan tulleet miettineeksi, miksi jokin sana kelpaa kírosanaksi, ja toinen ei? Harva sana itse asiassa siihen käyttöön kelpuutetaan.Toinen rata kulkee paholaisen kirkossa pahaksi nimitetystä, aivan kuin uskoen, että paha mikä sattuu on sen paholaisen aikaan saama teko.
(fan / p-e, s-a )
Toinen rata aina mielessä olevasta seksistä. Tämän kanssa elin anglosaksimaissa myös, miehet ja naiset hokivat sanaa, joka siveästi on 'intercouse'.
Ruotsin 'sjutton' on sitten oma luku. - Arska
plunger kirjoitti:
Toinen rata kulkee paholaisen kirkossa pahaksi nimitetystä, aivan kuin uskoen, että paha mikä sattuu on sen paholaisen aikaan saama teko.
(fan / p-e, s-a )
Toinen rata aina mielessä olevasta seksistä. Tämän kanssa elin anglosaksimaissa myös, miehet ja naiset hokivat sanaa, joka siveästi on 'intercouse'.
Ruotsin 'sjutton' on sitten oma luku.Mielestäni ne sanat, joihin liittyy vahvoja tunnelatauksia, soveltuvat kirosanoiksi.
Sjutton ja muut vastaavat ovat korvikekirosanoja niitä varten, jotka uskonnollisista tai kasvatuksellisista syistä tai vaimon pitämän kurin vuoksi, eivät saa, uskalla tai halua kiroilla. Muita vastaavia laimennettuja korvikkeita ovat pannahinen, hitto, pahus jne. - Pirre*
Arska kirjoitti:
Mielestäni ne sanat, joihin liittyy vahvoja tunnelatauksia, soveltuvat kirosanoiksi.
Sjutton ja muut vastaavat ovat korvikekirosanoja niitä varten, jotka uskonnollisista tai kasvatuksellisista syistä tai vaimon pitämän kurin vuoksi, eivät saa, uskalla tai halua kiroilla. Muita vastaavia laimennettuja korvikkeita ovat pannahinen, hitto, pahus jne.yks isottelija, "vaimon pitämän kurin" :)), kirppujjai vahttii kopallisen, ennenkun kuritonta miestä kerkivvää..:))
- Arska
Pirre* kirjoitti:
yks isottelija, "vaimon pitämän kurin" :)), kirppujjai vahttii kopallisen, ennenkun kuritonta miestä kerkivvää..:))
Meillä päin sanotaan, että ennen vahtii kapallisen kirppuja kuin yhden kiimaisen naisen.
Kuritonta miestä on huono vahtia, mutta minä puhuinkin niistä miehistä, jotka pysyvät kurissa. - pohpoika
Pirre* kirjoitti:
yks isottelija, "vaimon pitämän kurin" :)), kirppujjai vahttii kopallisen, ennenkun kuritonta miestä kerkivvää..:))
pannahinen mitä sinä oikein ajat takaa "kirppujako vai mitä ";))
- plunger
Arska kirjoitti:
Mielestäni ne sanat, joihin liittyy vahvoja tunnelatauksia, soveltuvat kirosanoiksi.
Sjutton ja muut vastaavat ovat korvikekirosanoja niitä varten, jotka uskonnollisista tai kasvatuksellisista syistä tai vaimon pitämän kurin vuoksi, eivät saa, uskalla tai halua kiroilla. Muita vastaavia laimennettuja korvikkeita ovat pannahinen, hitto, pahus jne.uskonnollinen taus on sanoilla pannahinen, hitto, pahus. Ne kaikki viittaavat paholaiseen ja hänen asuinpaikkaan. On niissä tunnelataus, niin on seksissä myös.
- Arska
plunger kirjoitti:
uskonnollinen taus on sanoilla pannahinen, hitto, pahus. Ne kaikki viittaavat paholaiseen ja hänen asuinpaikkaan. On niissä tunnelataus, niin on seksissä myös.
Uma Aaltonen ehdotti kerran jossakin jutussaan, että vittu-sana korvattaisiin sanalla pötsi. Siitä aloin miettiä, miksei pötsi kelpaisi, ja tulin juuri tuohon tulokseen.
Eipä ollut Umalla mitään käsitystä kiroilun filosofisesta olemuksesta - jos nyt paljosta muustakaan. - siritys
Arska kirjoitti:
Uma Aaltonen ehdotti kerran jossakin jutussaan, että vittu-sana korvattaisiin sanalla pötsi. Siitä aloin miettiä, miksei pötsi kelpaisi, ja tulin juuri tuohon tulokseen.
Eipä ollut Umalla mitään käsitystä kiroilun filosofisesta olemuksesta - jos nyt paljosta muustakaan.Lapsuusseudullani kaikkein yleisin kirosana oli raato. Esim. voi raato kun sataa kaatamalla.
En löydä uskonnollista enkä seksistä taustaa. - pohpoika
siritys kirjoitti:
Lapsuusseudullani kaikkein yleisin kirosana oli raato. Esim. voi raato kun sataa kaatamalla.
En löydä uskonnollista enkä seksistä taustaa.uskonnolliseen viittaavaa ei ainakaa seksiin viittaa yhtään ;)
- plunger
siritys kirjoitti:
Lapsuusseudullani kaikkein yleisin kirosana oli raato. Esim. voi raato kun sataa kaatamalla.
En löydä uskonnollista enkä seksistä taustaa.Kirosanan korvike "raato" ei maistu edes kirosanalta. Se on kuin "voi harmi kun..."
Kuitenkin, "raato" menee sinne paholaisen puolelle, kuollut eläin, ei voi koskea, haisee, siihen tullaan kun paholaisen kanssa pelataan. Luulen että sitä kautta ajatus kulkee. - Arska
siritys kirjoitti:
En löydä uskonnollista enkä seksistä taustaa.Ei raato oikeastaan ole kirosanana lainkaan, vaan se on enemmänkin sellainen hämmästely- ja vahvistussana. Ei sitä käytetty silloin, kun vasara osui peukaloon, ei ainakaan rakennustyömailla - kotona ehkä lasten kuullen.
Uskonnollissävytteisissä kirosanoissa on tietysti voimatonta vihaa ja uhmaa jumalia kohtaan ja tavallaan kiroilija osoittaa siis uskovansa jumalaan. - siritys
plunger kirjoitti:
Kirosanan korvike "raato" ei maistu edes kirosanalta. Se on kuin "voi harmi kun..."
Kuitenkin, "raato" menee sinne paholaisen puolelle, kuollut eläin, ei voi koskea, haisee, siihen tullaan kun paholaisen kanssa pelataan. Luulen että sitä kautta ajatus kulkee.Kyllä se sanottiin voimakkaalla äänellä niin että erottui, tuo "voi harmi" on tavallinen sanonta.
- Uskovansa Jumalaan?
Arska kirjoitti:
Ei raato oikeastaan ole kirosanana lainkaan, vaan se on enemmänkin sellainen hämmästely- ja vahvistussana. Ei sitä käytetty silloin, kun vasara osui peukaloon, ei ainakaan rakennustyömailla - kotona ehkä lasten kuullen.
Uskonnollissävytteisissä kirosanoissa on tietysti voimatonta vihaa ja uhmaa jumalia kohtaan ja tavallaan kiroilija osoittaa siis uskovansa jumalaan.Jos kiroilee voi p-le, s-na. Eikös silloin uskota ennemminkin noihin pahoihin voimiin.
Mulle rippikoulussa opetettiin, että jos ko. ja vastaavia kirosanoja käyttää niin kutsuu noita paholaisen voimia avukseen. - Arska
Uskovansa Jumalaan? kirjoitti:
Jos kiroilee voi p-le, s-na. Eikös silloin uskota ennemminkin noihin pahoihin voimiin.
Mulle rippikoulussa opetettiin, että jos ko. ja vastaavia kirosanoja käyttää niin kutsuu noita paholaisen voimia avukseen.Eihän se, joka ei usko jumaliin, usko myöskään perkeleisiin tai saatanoihin. Nehän ovat kristinuskoon kuuluvia olentoja.
Itse näen varsinaisen kiroilun lähinnä kristinuskon jumalaan kohdistuvana uhmaamisena ja uhoamisena. Nykyään tietysti on myös tapakiroilua, jolla ei ole tarkoitusta tai kohdetta. - plunger
siritys kirjoitti:
En löydä uskonnollista enkä seksistä taustaa.Tänä aamuna HS kertoi että ketunmetsästys Britanniassa loppuu ja koirat saavat ajaa vain KUOLLUTTA RAATOA. Onko elävä raato olemassa?
- siritys
plunger kirjoitti:
Tänä aamuna HS kertoi että ketunmetsästys Britanniassa loppuu ja koirat saavat ajaa vain KUOLLUTTA RAATOA. Onko elävä raato olemassa?
Lehdissä on usein outoja kömmähdyksiä, vaikka luulisi toimittajien olevan alansa ammttilaisia.
- Pirre*
plunger kirjoitti:
Tänä aamuna HS kertoi että ketunmetsästys Britanniassa loppuu ja koirat saavat ajaa vain KUOLLUTTA RAATOA. Onko elävä raato olemassa?
raato on viellä kuolleempi raato, siis kaikkein kuollein raato:)
Voi olla ainakkii pysttyynkuollut ruato, joskus rakastunut mies saattaa sanoa nuo lemmenlurituksissaan.
- muriseva
Sana seksikäs muissa kuin seksiin liittyvissä asioissa on todella ärsyttävä. Miten joku ikävä aihe voi olla seksikäs? Äklöttävä muotisanonta!
- plunger
On taloustoimittajien ja analyytikkojen kielessä pula mehukkaista ilmaisuista, SEKSIKÄS on hyvin kuvaava. Seksikäs toimiala esimerkiksi on juuri se joka vetää katseet puoleensa ja kiinottaa mieliä, nielee parhaat kouluista valmistuvat ja saa sijoittajat anteliaaksi. Se vetää puoleen juuri miehiä, jotka rahapussia pitelevät. Seksikäs ja hyvin maksetaan. Se on 'korni' eli kuten ymmärrän, tyhmä ja sopimaton mutta samalla minä näen että se on HYVIN kuvaileva sana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3367412Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss774769- 2083225
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243117- 762016
- 1531896
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2201841Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661597Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201558- 891478