kun avaat viestin se laskuttaa 5 kertaa
17266 viestin avaus käynnistää 5 kertaisen laskun
17
3858
Vastaukset
- Arvaustoimisto
Ei se tekstiviestin avaaminen varmaankaan vielä maksa.
Aikaisemmin tuosta numerosta on viestejä, joissa on kerrottu jostain tilauksesta, jonka voi lopettaa vastaamalla STOP tai SEIS. Jos tuon viestin on lähettänyt, niin on euroja alkanut kulua.
Joskus niissä viesteissä on ollut joku nettilinkki. Jos on sen klikannut auki, niin laskutus on käynnistynyt.
Tekstiviestin katsominen tuskin aloittaa rahastusta, mutta siinä ehdotetut lisätoimet on riski. Vaikka ne ehdottaa vastaamaan SEIS tilauksen lopettamiseksi, ei kannata vastata, sillä se voi nimenomaan aloittaa jonkun rahastuksen. Siis viesti kannattaa poistaa, ettei vahingossa klikkaa esim. siinä olevaa nettilinkkiä.
Viestintäviraston nettisivuilla kerrotaan, että numeron 17266 haltija on Netsmart International.- Anonyymi
Multa tuo firma on laskuttanut puhelinlaskulla 250 €. Se on nyt Elisa käsittelyssä. Onko muilla kokwmuksia?
Yleinen väärinkäsitys, että viestin avaaminen maksaisi. Se on vastaanotto, joka maksaa.
- Anonyymi
Ei vastaanotto maksa yhtään mitään, vaan vastaaminen. Jos esimerkiksi vastaat viestin ohjeiden mukaan SEIS tms., niin siitä voidaan laskuttaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei vastaanotto maksa yhtään mitään, vaan vastaaminen. Jos esimerkiksi vastaat viestin ohjeiden mukaan SEIS tms., niin siitä voidaan laskuttaa.
Kyllä nimenomaan noiden maksullisten viestien vastaanotto maksaa. On täysin turha levittää tuollaista valetta. Oletko noiden huijarifirmojen leivissä?
- Anonyymi
okaro kirjoitti:
Kyllä nimenomaan noiden maksullisten viestien vastaanotto maksaa. On täysin turha levittää tuollaista valetta. Oletko noiden huijarifirmojen leivissä?
Kiitos kysymästä. En ole huijarifirmojen leivissä, vaan järjissäni.
MINKÄÄN viesin vastaanottaminen ei KOSKAAN maksa senttiäkään. Jos niin olisi, se olisi jo sinänsä laitonta, vaikka kyseinen palvelu olisi muuten täysin asiallinen. Mietippä ihan omassa päässäsi hetki mitä vastaanottamisesta laskuttaminen tarkoittaisi.
Kuka tahansa voisi lähettää kenelle tahansa pyytämättä viestin, jonka vastaanottaminen maksaa rahaa, eikä vastaanottajalla olisi mitään mahdollisuutta estää sitä, koska hän ei saa valita ottaako viestin vastaan vai ei. Samalla logiikalla autokauppias voisi pysäköidä mersun talosi eteen, pudottaa avaimet ja laskun postiluukusta sisään ja näin olisi onnistuneet autokaupat tehty.
Miksi hitossa mihinkään järjestelmään olisi sisäänrakennettu tuollainen ominaisuus? Vastaus: ei mistään syystä, ja siksi niin ei ole koskaan tehty. Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kysymästä. En ole huijarifirmojen leivissä, vaan järjissäni.
MINKÄÄN viesin vastaanottaminen ei KOSKAAN maksa senttiäkään. Jos niin olisi, se olisi jo sinänsä laitonta, vaikka kyseinen palvelu olisi muuten täysin asiallinen. Mietippä ihan omassa päässäsi hetki mitä vastaanottamisesta laskuttaminen tarkoittaisi.
Kuka tahansa voisi lähettää kenelle tahansa pyytämättä viestin, jonka vastaanottaminen maksaa rahaa, eikä vastaanottajalla olisi mitään mahdollisuutta estää sitä, koska hän ei saa valita ottaako viestin vastaan vai ei. Samalla logiikalla autokauppias voisi pysäköidä mersun talosi eteen, pudottaa avaimet ja laskun postiluukusta sisään ja näin olisi onnistuneet autokaupat tehty.
Miksi hitossa mihinkään järjestelmään olisi sisäänrakennettu tuollainen ominaisuus? Vastaus: ei mistään syystä, ja siksi niin ei ole koskaan tehty.Minusta sen pitäisikin olla laitonta. En tiedä onko lait muuttuneet, mutta n. 10 vuotta sitten oli yleistä, että kun tilasi jonkun soittoäänen tms. sai sitten jatkuvasti maksullisia viestejä. Törmäsin useaan henkilöön, jolla oli päällä tietämättään tuollainen palvelu. Jotkut eivät avanneet viestejä, koska luulivat sen maksavan.
Ei noita kuka tahansa voinut lähettää, vaan nuo huijausfirmat. Operaattorit olivat tehneet niiden tai niiden edustajien kanssa sopimukset asiasta. Yleensä homma edellytti, että omasta puhelimestaan lähetti ensin viestin, mutta oli myös palveluita, jossa puhelimeen tuli nelinumeroinen koodi, jonka naputti koneelle. Mitään määrärajoja ei ollut, joten joku olisi voinut skriptillä panna toiselle tilauksen päälle.
Tässä on esimerkiksi juttu aiheesta
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/01/27/maksullisia-tekstiviesteja-lahettavat-firmat-vaanivat-asiakkaita-internetissa
Se tosiaan on (oli?) niin uskomattoman perseestä, että on vaikea uskoa.
.
- Huh
Itselle tuli tästä samasta numerosta viesti ja se pyydettiin myös säilyttämään.. miksi se pitäisi säilyttää? Taitaapi mennä poistoon!
- petetty
Älkää maksako.
Parastaikaa selvitän Telian kanssa tilannetta. Parin kuukauden aikana on viisi puhelinsoittoa ja kolme reklamaatiosähköpostia lähetetty, joten aikaa menee Teliankin kanssa luvattoman pitkään. Telia on siirtänyt laskun maksamista jotta asia saadaan selvitettyä. Telialla on Netsmart International ltd:n kanssa palvelusopimus. Nyt voi ihmetellä, miksi se ei katkaise hämäräyrityksen kanssa tekemäänsä sopimusta. Olen lähettänyt kuluttaja-asiamiehelle valvontailmoituksia. Jos ei muu auta, teen rikosilmoituksen.
Älkää kukaan maksako operaattoriltanne (Telia, Saunalahti, Dna ..) tulevaa laskua, jos siellä on Netsmart International Ltd:n laskutus mukana. Kyseessä on ns ei -toivottujen palveluviestien muodostama petos. Kuluttaja neuvonnasta sanottiin, että laskun laiton, jos ei ole asiakkaan hyväksymää SOPIMUSTA. Mutta miten on mahdollista, että operaattorit ryhtyvät ulkomaisen Kyproksella toimivan hämäräyrityksen rengeiksi? Miksi tätä asiaa hoidetaan niin hitaasti? Tai myös hyvä kysymys: miten yrityksistä tutkijoille keräävä vanha ja vakavarainen tietotekniikkaryritys sortuu näin lapselliseen toimintaan kuin yksityisiltä vedättämiseen? Vai ovatko sen asiallisilta vaikuttavat kotisivut nekin huijausta? Kovasti ainakin pyydetään kontaktoimaan. Sen sijaan yrityksen kotimaan numeroihin on turha soittaa. Niistä ei koskaan vastata.
Kontaktoin äsken NTS:ään suoraan ja katsotaan mitä se vastaa kysymykseeni, onko se todellakin noiden laskujen takana vai onko joku varastanut sen identiteetin ja touhuaa omiaan. - AinoAjärjissään
FOLIOHATTU KIIREESTI PÄÄHÄN ! OPERAATTORIT HUIJAA ASIAKKAITAAN! KOKO KARTELLI ON REPTILIAANIEN JUONI! ÄLKÄÄ MAKSAKO, RAHAT MENEE ILLUMINATILLE! MAFIA VETÄÄ VÄLISTÄ! POLIISI JUONESSA MUKANA!
- Robin_Hood
Autoin juuri ystävääni telehuijauksessa Netsmart International Ltd. Puhelinlaskulla on tekstiviestipalveluun 17266 liittyviä esim. 4,03 euroa maksavia viestejä muutaman sekunnin välein useana päivänä kuukaudessa. Laskua kertyi ystäväni tapauksessa toista sataa euroa kuussa. Huijauksen kohteeksi joutuneet, toimikaa näin:
Googlatkaa sanat: operaattorin vastuu kkv
ja avatkaa linkki, joka alkaa sanoin „21.6. 2016 Kuluttaja-asiamiehen linjaratkaisuun mukaan kuluttaja voi reklamoida...Operaattoreilla on tietoyhteiskuntakaaren 128 pykälän perusteella samanlainen vastuu selvittää liittymälaskulla veloitettavia tilauksia ja ostoksis koskevat epäselvyydet kuin luotonantajalla on selvittää epäselvät luottokorttiveloitukset.“
Seuraava toimenpide: kirjallinen valitus operaattorille eikä laskua tarvitse maksaa epäselvien veloitusten osalta. Mikäli operaattori kieltäytyy ottamasta vastuuta, asia tulee viedä kuluttajariitalautakuntaan. - UMIR
I sent to company 17266 many letters for the purpose of arrest but did not stop
- joami
Moikka!
Sama ongelma täällä, mulla tuli puhelimeen linkki että oon merkattu kuvii ja kun avasin sen niin olinkin tehnyt sopimuksen pelipaketteihin joita en siis avannut. Ehdin olla ”asiakas” noin minuutin ja se kustansi 25€. Et lähettäkää se kielto viesti pikimmiten jos erehdytte avaamaan.
Eli te jotka ootte reklamoinut, onko reklamointi jo onnistunut? Kirjallisena telialle vai miten siis toimitte? - V-tuttaa
Mistään ei käy selville että olisi tullut tai lähetetty viestejä numeroon 17266, nyt kuitenkin laskulla 80€ ja tulevallakin 40€. Viimeinen viitonen 18.3. Ihmeellistä. No nyt kaikki estot on päällä...
- Anonyymi
Sama täällä ..Mitä tapahtuu jos ei maksa.
Saunalahti siirsi 2 viikkoa laskua ettei mee perintään. - Anonyymi
Sinne meni useassa laskussa 50 viikossa.
Rikospoliisi selvitti, että huijari on Kyproksella toimiva venäläinen huijaritaho. Ei kuitenkaan voinut mitään, pitäisi valittaa EUiin, kun on ulkomailla.
Telia laskutti minua, ja varmaankin välitti korvausta vastaan rahat huijareille. Siis Telialla varmaankin laskutussopimus 17266 kanssa jotka tiedetään rikolliseyhmäksi.
- Anonyymi
Ei tarvitse edes avata tai noteerata niin Telialta tulee tuplapuhelinlasku!
Ps. Petos
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1554557
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1174165- 252750
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa281901"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla231764Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151669Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221660Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????931596Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu301573Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.181521