Välivaiheet räjähtävän muurahaisen kehityksessä.

exvolutionisti

17

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka Nooan sukulaisista kävi Borneossa noukkimassa nämäkin arkkiin? Vai joutiko Nooa itse?

      • exvolutionisti

        Tietämättömyys korvataan räkytyksellä, vai kuinka.


    • saiskostietoo

      Miten ampiaiaisen itsensäkin tappava myrkkypiikki kehittyi vähitellen?
      Eikä sitten mitään oletuksia, kiitos.

      • EiMitäänEstettä

        No miksi se ei olisi voinut kehityä vähitellen? Eikä sitten mitään oletuksia, kiitos.


      • saiskostietoo
        EiMitäänEstettä kirjoitti:

        No miksi se ei olisi voinut kehityä vähitellen? Eikä sitten mitään oletuksia, kiitos.

        Jo kysymyksesi edellyttää olettamisen että se on mahdollista. Eikä tämä ollut mikään oletus!
        Minun kysymykseni vaatii dokumentoidun vastauksen jossa selvästi osoitetaan jonkun eläinlajin vähittäinen kehitys siten että koko ajan sukulaisuus sekä muutos on esitettynä ilman olettamisia. Välimuodoksi ei siten kelpaa jonkun muun lajin edustaja.
        Minä rehellisesti kysyn kun en tiedä moisesta vähittäinkehityksestä yhtäkään esimerkkiä.


      • räyhräyh
        saiskostietoo kirjoitti:

        Jo kysymyksesi edellyttää olettamisen että se on mahdollista. Eikä tämä ollut mikään oletus!
        Minun kysymykseni vaatii dokumentoidun vastauksen jossa selvästi osoitetaan jonkun eläinlajin vähittäinen kehitys siten että koko ajan sukulaisuus sekä muutos on esitettynä ilman olettamisia. Välimuodoksi ei siten kelpaa jonkun muun lajin edustaja.
        Minä rehellisesti kysyn kun en tiedä moisesta vähittäinkehityksestä yhtäkään esimerkkiä.

        Tuo se on se kretupellejen taktiikka. Luulotellaan, että jos joku S24-palstalainen ei tiedä, miten joku asia on tarkalleen tapahtunut ja pysty esittämään siitä yksityiskohtaista, tarkkaan todistettua selitystä, se on tapahtunut yliluonnollisesti.

        Vertaus: Jos lokki on rengastettu Helsingissä ja löytyy Riihimäeltä, mutta Pekka ei pysty kertomaan huolellisesti todistaen, mitä reittiä lokki lensi ja milloin, lokki ei ole voinut lentää Riihimäelle. Se on siirtynyt sinne yliluonnollisesti.


      • räyhräyh kirjoitti:

        Tuo se on se kretupellejen taktiikka. Luulotellaan, että jos joku S24-palstalainen ei tiedä, miten joku asia on tarkalleen tapahtunut ja pysty esittämään siitä yksityiskohtaista, tarkkaan todistettua selitystä, se on tapahtunut yliluonnollisesti.

        Vertaus: Jos lokki on rengastettu Helsingissä ja löytyy Riihimäeltä, mutta Pekka ei pysty kertomaan huolellisesti todistaen, mitä reittiä lokki lensi ja milloin, lokki ei ole voinut lentää Riihimäelle. Se on siirtynyt sinne yliluonnollisesti.

        Jos olisin metsässä, jossa on puuyksilöitä pienestä taimesta suuriin ikihonkiin, en tuon perusteella voisi päätellä puiden kasvavan.

        Wittgenstein totesi, että epäilynkin pitää loppua joskus.

        Wittgensteinia parhaimmillaan :

        https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjntIfwq8naAhUHliwKHQOXDYUQyCkwAHoECAAQLQ&url=https://www.youtube.com/watch?v=CGksgZKecKE&usg=AOvVaw0WnqAISbWTpswAD1OqnK8H


      • räyhräyh

        Tässä on tapahtunut kulttuurievoluutiota. Wittgensteinia tavalla, jota Wittgenstein itse ei melko varmasti osannut kuvitellakaan:D


    • räyhräyh

      Selitähän tollo itse ensin, mitä tarkoitusta varten Jumala loi mokoman ISIS-jihadistimuurahaisen. Selitykseksi ei sitten käy tekohurskas katse oikealle yläviistoon ja "tutkimattomat ovat Herran tiet" mantra.

      • Te ateistit arvostatte meitä uskovia kyllä hämmästyttävän korkealle, kun luulette meidän tietävän Jumalan tarkoitusperät ja toimintatavat asiassa kuin asiassa, Voin kuitenkin lohduttaa sinua sillä, ettemme ole lainkaan niin paljon korkeammalla tuetämyksen tasolla ateisteihin verrattuna, että tuon kaiken ymmärtäisimme.


    • Mitä välimuotoja mahdat tarkoittaa?

      "Jos peto uhkaa Colobopsis explodens -yhdyskuntaa, sitä puolustava yksilö ei peräänny, vaan tarrautuu kiinni hyökkääjään, kääntää peräpäänsä vihollisen suuntaan ja jännittää ruumistaan niin voimakkaasti, että se repeää hajalle.
      Kun muurahaisen keho hajoaa, vihollisen suuntaan purskahtaa kellertävää, tahmeaa ja myrkyllistä mönjää, joka voi jopa surmata hyökkääjän. "

      Eihän tuossa mitään kemiallista räjähdystä edes tapahdu, vaan keho purskauttaa sisälmykset ulos paineen vaikutuksesta.

    • Eikiitosjeesus

      Evoluutio on luonut käsittämättömän monimuotoisen elämän kirjon joista valtaosa on jo karsiutunut pois. Olisi kohtuutonta edellyttää että vain reilun sadan vuoden aikana jokainen yksityiskohta tapahtumista olisi selvitetty. Pääasiat ovat toki ilmeisiä ajattelevalle ihmiselle joka ei kanna uskontojen tuhatvuotista taakkaa riesanaan. Luonto on täynnä esimerkkejä älyttömästä suunnittelusta.

    • jkhkjhkhkjh

      Aloittaja taitaa nyt sekoittaa pommittajakuoriaisen ja kyseisen muurahaisen. Pommittajakuoriaistahan kressut ovat pitäneet mahdottomana evoluutioteorian kannalta, mutta sekin väite on kumottu virheellisenä jo ajat sitten. Ei tuossa mitään välimuotoja tarvita.

      • tieteenharrastaja

        Ei taida sekoittaa (lue viiteartikkeli). Pommi(ttaja)kuoriaisen osalta palstalla on esitelty myös mahdollisia välimuotoja, jotka mielestäni sopivat myös muurahaiseen.


    • exvolutionisti

      Painovoimateorian avulla voidaan laskea planeettojen kiertoradat sekä menneisyydessä että tulevaisuudessa. Teoria todella kuvaa luontoa.
      Evoltuutioteorian avulla ei voida ennustaa sen kummemin menneisyyttä, esim räjähtävän muurahaisen kehitystä, kuin tulevaisuuttakaan.
      Varmaan räjähtävällä murkulla on ihan ainutlaatuisia geenejä tuon ominaisuuden synnyttämiseen. Mutta kukaan ei osaa selittää miten sopivat orpogeenit ovat syntyneet. Orpogeenien syntymiseen on lukuisia tapoja, mutta ongelma on siinä että satunnaisesti syntyneessä geenissä pitäisi olla sopiva informaatio juuri tuon itsepuolustusräjähdyksen aikaansaamiseen.

      • tieteenharrastaja

        Monilla muurahaislajeilla on geenit myrkyllisen nesteen (muurahaishappo ym) suihkuttamiseen takapäästään. Välivaiheiksi siitä "räjähtämiseen" tarvitaan vain suihkulihasten vahvistumista ja ihon heikentymistä. Ei yhtään "orpogeeniä"


    • Kyseessä ei ole räjähdys, vaan muurahaisen ruumis hajoaa paineen vaikutuksesta ja vastustaja saa sisäelimet päälleen. Tuskin siihen isoja geneettisiä muutoksia tarvitaan.
      Mitä evoluution ennustusvoimaan tulee, evoluutio ennustaa paljonkin asioita. Evoluutio esimerkiksi asettaaeliön kehitykselle rajat, joiden ylittäminen osoittaisi evoluutioteorian vääräksi. Näitä ylityksiä kreationistit ovat yrittäneet löytää vuosikymmenten ajan, mutta kaikki väitteet on toistaiseksi osoitettu vääriksi. Kambrin jänistä ei ole löytynyt, eikä kuusiraajaista lintua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2819
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      102
      1468
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1331
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1108
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1093
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      981
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      970
    8. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      940
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      922
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      886
    Aihe