Erityislapsi? Ei hyviä nimiä?
mielisairas on nykyään mielenterveyskuntoutuja
17
259
Vastaukset
- kkksss3
On hyvä olla kuntoutuja.Ei siinä vikaa ole.Leimaavat nimitykset hankaloittavat ja asettavat sairaan kuin lokeroon josta ei muka pääsisi pois.Olin 15 vuotta mielisairaalassa ja huomasin että kuka tahansa voi joutua käyttämään palveluita siellä ja suuri osa paranee aivan varmasti ja kuntoutuu kohtuulliseen elämään.Niin, oli mulla avaimet.Olin töissä.
- sinikkkae
Samaa mieltä. Olin myös kauan hoitopaikassa, mielisairaala se oli nimeltään se paikka.
Pitkään olin myös sitä ennen kehitysvammalaitoksessa.
Minullakin oli avaimet. sinikkkae kirjoitti:
Samaa mieltä. Olin myös kauan hoitopaikassa, mielisairaala se oli nimeltään se paikka.
Pitkään olin myös sitä ennen kehitysvammalaitoksessa.
Minullakin oli avaimet.Mielisaaraanhoitaja on nykyään mielenterveyshoitaja.
löytyyhän näitä nimityksiä ysi on skitsofrenia
maanis depressiivinen kaksisuuntainen mielialahäiriö
ja mitä kaikkia muita onkaan en niin hirveen hyvin oo perehtyny
mutta eiköhän suurin osa näistä sairastuneista
pysy lääkityksellä sellaisessa kunnossa että pystyvät elämään normaalia elämää
ovat mukana jopa työelämässä löytyyhän näitä julkkiksistakin
vähän vaikea sillon on sellaista henkilöä sanoa mielisairaaksi
ja mielenterveyshoitaja hoitaa paljon muitakin
kun pelkästään mielenterveysongelmaisia
ja tää erityislapsi mitäs muuta nimitystä voi käyttää
lapsesta joka on jollain lailla vammainen vaikka tunnepuolelta
mun mielestä on ihan hyvä nimitys.Jospa erityislapsesta tulee erityiskuntoutuja, aikuisena hän on sitten aikuiserityiskuntoutuja.
"Ancie"
Miun tyttöinhä sie oot.
Niin sanasi kiemurrellen elävät jot ei paremmal vällii!
Saat minulta seiso-peukun.
H.hunksz kirjoitti:
"Ancie"
Miun tyttöinhä sie oot.
Niin sanasi kiemurrellen elävät jot ei paremmal vällii!
Saat minulta seiso-peukun.
H.Älä sie vispilöi, mie olen väsyksis, kun meijän aikuiserityiskuntoutuja herätti miut kesken unien.
- ei.äpärä
Muisti pätkii. Oliko terveyskeskuksilla ennen joku sairautta viittaava nimi.
Sairastupa? Saas nähdä muuttuuko sairaala -nimitys esim. terveysla.
Pois minusta tuo puujalkaviisastelu. Mielenterveskuntoutuja on positiivista mielikuvaa luova eli kuntoutuja on toipumassa ja pian jo täyspäinen.- pitkäputki
Entä ellei kuntoudukkaan täyspäiseksi jatkaa lopun ikää kuntoutujana.
- ei.äpärä
pitkäputki kirjoitti:
Entä ellei kuntoudukkaan täyspäiseksi jatkaa lopun ikää kuntoutujana.
Saa ehkä diagnoosin krooninen mielenterveyskuntoutuja.
- tööttt
No ompas kummaa vääntöä -eriarvoisuutta esiintuovaa toki - mitä ihmisten palkkauksessa pitäisi
huomioida - ettei kaikki ihmiset ole samoilla titteleleillä ja osaamisella varustettuja
- paljonko se vaikuttaa ihmisten suhtautumseen ja käytökseen esm kanssaihmisiä kohtaan?
Verottajienkin - silläkään sektorilla jaelämänalueella ei mitenkään tasa-arvoisia ole kansalaiset
- mun suvussa on aina ollut mielisairaita - erityisherkkiä ihmsiä - joilla maailman raakuus alati "pyyhkii yli hilseen" - jokseenkin satuttavasti.- hempppavvn
"""mun suvussa on aina ollut mielisairaita - erityisherkkiä ihmsiä - joilla maailman raakuus alati "pyyhkii yli hilseen" - jokseenkin satuttavasti. """
Voi että, nykyäänkö mielisairaatkin ovat "Erityisherkkiä"? Ennenvanhaan ne oli hulluja, sitten mielisairaita, sitten psyykkisesti sairaita, sitten mielenterveyskuntoutujia, sitten erityisherkkiä, sittenn......
Mitä muuten ns. " sekasikiöt" oli niitäkin ennen oli? - aaapsiskos
hempppavvn kirjoitti:
"""mun suvussa on aina ollut mielisairaita - erityisherkkiä ihmsiä - joilla maailman raakuus alati "pyyhkii yli hilseen" - jokseenkin satuttavasti. """
Voi että, nykyäänkö mielisairaatkin ovat "Erityisherkkiä"? Ennenvanhaan ne oli hulluja, sitten mielisairaita, sitten psyykkisesti sairaita, sitten mielenterveyskuntoutujia, sitten erityisherkkiä, sittenn......
Mitä muuten ns. " sekasikiöt" oli niitäkin ennen oli?eiks kehitysvammaisia ihan virallisesti lääketietteessäkin sanottu muinoin idiooteiksi, niitä vaIKEIMPIA TAPAUKSIA?
- samakuied
-- kuormitus ei aina ihan tasaisesti jakaannu maailmassa - eikämielisairaudetkaan ole rikollisuutta
- eri aineilla petrattua kuntoa kai valvoo poliisit - ainakin liikenteessä.
Idolit tai terveysihanteet muuttuvassa maailmassa lie muuttuvia käsitteitä nekin.- ei.äpärä
Nykyisin on omilla elintavoillaan eiheutettuja mielenterveysongelmia. Jotkut huumeet laukaisevat psykoosin jne.
- töötttt
- kyllähän maailmaan mahtuu ihan kaikenläisia ihmsiä - suomenkielessäkin värikkäitä ilmaisuja iankaiken - poliisi kai myös tutkii niitäkin tapauksia , missä rikosten uhrit esm salaa huumattuja
- sitäkin raskasta maailmantietä - mitä useatkin elonsa aikana talsineet
ei kukaan silti sano että suru tappoi ja särki myös ihmisydämiä - jopahan myrkyn lykkäs kun kauniina kevätpäivänä rankkoja aiheita nostaa ihmismielten tuunattavaksi. - aikalainenn
- ennenvanhaan allergikotkin pelkkiä räkärelluja kansan keskuudessa - jotain inhimillistä , -millisempää on nykyajankin hoidoissa . Ei siis pelkkää viiraamisvikaa ihan kaikki sairaudetkaan.
Kaatumataudin l. epilepsia - mikä ennen vain hullun rempomista -lääkityksellä pystytään hoitamaan - entäs vesikauhua? Monet vuorotyöläiset kärsivät univaikeuksista-nukkuvat lääkkeen avulla . Hankituistavajeista lie helppo heittää läppää - jos omaa terveyttä ei millään tavoin koskaan haastettu kokemaan ihmiselon moninaistaongelmakenttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564131
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹291284Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000