Lasaruslajit

Jo 24.11.2015 kirjoitin seuraavaa:

"Lazarus taxa tarkoittaa eliöitä, joiden on luultu kuolleen sukupuuttoon, mutta joita yllättäen löytyykin luonnosta. Evoluutioteorialle ilmiö on hieman kiusallinen ja sen vuoksi pidetään kiinni selityksestä, että sukupuuttoon kuolleiksi luultuja lajeja yllättäen löytyykin. Mikä mahtaa olla totuus näistä lajeista?

Vilkaistaanpa lazarus taxan lajimäärää:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lazarus_taxon

http://www.mnn.com/earth-matters/animals/photos/lazarus-species-13-extinct-animals-found-alive/rediscovered

Esim. Bermuda Petrel -lintulajin kuviteltiin kuolleen sukupuuttoon jo v 1620, mutta yllättäen v. 1951 lajista tehtiin jälleen havaintoja.

Lasaruslajien määrä on valtava. Ketä vakuuttaa selitys, että 'ihminen ei vaan ole havainnut ko. eliötä luonnossa'? Voiko ilmiön taustalla olla joku muu selitys?

Väitän, että useimmissa tapauksissa kyseessä on eliölajien sopeutuminen, eli elinolosuhteet ovat muuttuneet lasaruslajin kohdalla sellaisiksi, mitä ne olivat ennen arveltua sukupuuttoon kuolemista. Eliö on siis varioitunut takaisin lähemmäksi ilmiasua, joka sillä aiemmin oli. Syynä on tarve sopeutua muuttuneisiin ympäristövaikutuksiin, joista ravinto ja lämpötila ovat merkittävimmät tekijät."

Epigeneettiset muutokset voivat palautua, eli eliö todellakin voi varioitua takaisin lähemmäksi ilmiasua, joka sillä oli aiemmin. Nykytieteen havaintojen valossa liittyen epigeneettiseen muistiin ja ominaisuuksien palautuvuuteen, on selitykseni lasaruslajien olemassaololle täysin looginen. Evoluutiouskoville lasaruslajit ovat kiusallisia, koska he kuvittelevat evoluutiota tapahtuvan. He myös väittävät, ettei evoluutiolla ole suuntaa. No evoluutiota kun ei tapahdu, niin eihän sillä ole silloin suuntaakaan, mutta jos käytämme evoluutio-sanan tilalla termiä 'muutos', niin voimme sanoa, että muutoksella on suunta. Suunta voidaan jopa ennakoida. Mitä enemmän saamme tietoa mm. ravinnon vaikutuksista eliöiden epigenomiin, sitä paremmin voimme ennakoida muutoksen suunnan. Muutos ei siis ole mitään satunnaisuuteen perustuvaa arpapeliä vaan hienosäädettyihin mekanismeihin perustuvaa tarkoituksellista ominaisuuksien modifiointia. Muutos vaan tyypillisesti johtaa DNA-informaatiovarannon köyhtymiseen, mikä edelleen johtaa eliöiden varioitumiseen. Evoluutiota emme kuitenkaan missään havaitse, vaan biologisen informaation vähittäistä korruptoitumista eli rappeutumista.

28

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotille.kyytiä
    • IlkimyksenNavettakissa
    • Eikö geneettinen rappeutuminen siis johdakaan sukupuuttoon?

      "Evoluutiota emme kuitenkaan missään havaitse"

      Mitä evoluutio-sana tässä kohtaa tarkoittaa?

      • söin.hänet

        Tuskin tuohon Rotikalta vastausta tulee. Ja tiedetäänhän se muutenkin.


    • Eli vaihtoehdot ovat, että ihmiset eivät vain ole havainneet lajin olevan edelleen hengissä, tai laji on muuttunut epigeneettisten muutosten myötä niin toisennäköiseksi, että tätä ei ole tunnistettu samaksi lajiksi, ja tämä on muuttunut takaisin? Kumpi näistä on todennäköisempi vaihtoehto? Sanoisin ensimmäisen, koska on paljon alueita, joille ei ole käytännössä mahdollista päästä tutkimaan. Jos jälkimmäinen pitäisi paikkaansa, olisi tutkimusmateriaalista löydyttävä ensin tämän "lasaruslajin" yksilöitä, jotka sitten katoavat, mutta näiden tilalle pitäisi löytää yksilöitä, jotka eivät ole tämän "lasaruslajin" näköisiä, jotka puolestaan katoavat, kun "lasaruslaji" löytyykin elossa. Kumpaa vaihtoehtoa havaintoaineisto tukee?

      • "Wimmer's shrew (Crocidura wimmeri), believed extinct since 1976, but rediscovered in 2012 in Côte d'Ivoire."

        Tämä näyttää olevan aika tyypillinen esimerkki - hiiren kokoinen elikko joka elelee afrikkalaisissa pusikoissa. Jotenkin epätoivoiselta tuntuu yrittää selittää, että tällaiset olisivat evoluutioteorialle kiusallisia.

        Tarkemmin katsoen päästäiset ovat vähintään yhtä lailla kiusallisia "luomisopin" kannalta. Miksihän Jumala on luonut melkein neljäsataa eri lajia (jotka ovat eri lajeja, koska eivät pysty risteytymään), jotka näyttävät samanlaisilta ja syövät samaa sapuskaa? Ja ikäänkuin tämä ei riittäisi, päästäisillä on kokoonsa nähden valtavat aivot. Mitä tämä kretujen mielestä kertoo ja miksi? (JC, sinun ai kannata pohtia asiaa, koska päästäiset ovat kaiken muun ohella sinulle melko tuntemattomia etkä ole niistä varsinaisesti kiinnostunutkaan.)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Päästäiset

        Minkähän takia yhtään dinosaurusta ei ole löydetty uudelleen? Vai ovatko varaanit ja piikkipirut rappeutuneita dinoja?


    • Kun ROT on omillaan, jälki on juurikin tämän näköistä. Vain mielikuvitus on rajana, kun tosiasioita tulkitaan ja sitä ROT:lla riittää.



      • räyhräyh
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        http://www.iflscience.com/plants-and-animals/evolution-went-backwards-in-one-population-of-common-lizards/

        Munivat liskot yllättivät evoluutiobiologit. He eivät tajua sitä, että liskot voivat epigeneettisesti kytkeä joko munimisen tai synnyttämisen. No tässäkin hyvä esimerkki eräänlaisesta lasaruslajista. Ilmiö on sama. Epigeneettiset kytkimet.

        Sinä umpityhmä peruskoulun opettajantapainen et ole yhtään mikään sanomaan, mitä biologit tajuavat ja mitä eivät. Olet tollo.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Taaksepäin kulkeva 'evoluutio' on ihan tieteellinen fakta. Mutta tieteenkieltäjäsarvikuonot ovat sokeita sellaista havaitsemaan.

        https://www.sciencedaily.com/releases/2008/05/080515120759.htm

        https://www.fieldmuseum.org/about/press/scientists-discover-evolution-working-backwards-tropical-birds

        Tietenkin on. Evoluutio ei ole edes sarvikuonon mielstä teleologista, vaan se perustuu sopeutumaan kulloisiinkin olosuhteisiin, arvon kasiainen. Mitä tieteen kieltämiseen tulee, niin käyhän tutustumassa aloitukseeni YEC kieltää luonnontieteet. Jos joku väittää Maan olevan 6000 vuotta vanha ja fossiiliaineiston muodostuneen Nooan tulvassa, niin henkilö on joutunut sitä ennen vetämään luonnontieteiden perusteet WC pöntöstä alas.

        Ja sinä kirjoitat tieteen kieltämisestä. Kornia.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        http://www.iflscience.com/plants-and-animals/evolution-went-backwards-in-one-population-of-common-lizards/

        Munivat liskot yllättivät evoluutiobiologit. He eivät tajua sitä, että liskot voivat epigeneettisesti kytkeä joko munimisen tai synnyttämisen. No tässäkin hyvä esimerkki eräänlaisesta lasaruslajista. Ilmiö on sama. Epigeneettiset kytkimet.

        Evoluutiobiologi voi yllättää munivan liskon mutta tuskin toisinpäin.

        Kuinka kauan aiot julkisesti kuvitella, että "rappeutuminen" olisi jotakin muuta kuin määritelmien mukaista evoluutiota? Jokuhan voi vaikka luulla, että uskot hokemaasi.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Tietenkin on. Evoluutio ei ole edes sarvikuonon mielstä teleologista, vaan se perustuu sopeutumaan kulloisiinkin olosuhteisiin, arvon kasiainen. Mitä tieteen kieltämiseen tulee, niin käyhän tutustumassa aloitukseeni YEC kieltää luonnontieteet. Jos joku väittää Maan olevan 6000 vuotta vanha ja fossiiliaineiston muodostuneen Nooan tulvassa, niin henkilö on joutunut sitä ennen vetämään luonnontieteiden perusteet WC pöntöstä alas.

        Ja sinä kirjoitat tieteen kieltämisestä. Kornia.

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.

        "Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. "

        Olisko hieman projisointia?


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.

        Mitä vastaat, kun joku oppilas kysyy: mitä evoluutio on?


      • Apo-CaIypso
        agnoskepo kirjoitti:

        Tietenkin on. Evoluutio ei ole edes sarvikuonon mielstä teleologista, vaan se perustuu sopeutumaan kulloisiinkin olosuhteisiin, arvon kasiainen. Mitä tieteen kieltämiseen tulee, niin käyhän tutustumassa aloitukseeni YEC kieltää luonnontieteet. Jos joku väittää Maan olevan 6000 vuotta vanha ja fossiiliaineiston muodostuneen Nooan tulvassa, niin henkilö on joutunut sitä ennen vetämään luonnontieteiden perusteet WC pöntöstä alas.

        Ja sinä kirjoitat tieteen kieltämisestä. Kornia.

        Evoluutioteoriaan uskominen edellyttää juurikin luonnonlakien vetämistä viemäriin. Ei sen tolkuttomamapaa ajatusrakennelmaa voine edes keksiä? Nerokkaat järjestelmät ja rakenteet viittaavat vahvasti suunnitteluun.


      • Apo-CaIypso kirjoitti:

        Evoluutioteoriaan uskominen edellyttää juurikin luonnonlakien vetämistä viemäriin. Ei sen tolkuttomamapaa ajatusrakennelmaa voine edes keksiä? Nerokkaat järjestelmät ja rakenteet viittaavat vahvasti suunnitteluun.

        Ketä kuvittelet hämääväsi nimimerkilläsi?


      • HupaisaHeppuli
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.

        Niin on kuin peiliin katsoisi. Vai?

        1980 luvulla taidettiin tietää tieteestä paljon enemmän kuin Mooseksen aikana, jolloin heinäsirkkojakin luultiin nelijalkaisiksi. Ja siihen maailmankuvaanhan sinäkin tietosi perustat. Hemppa, joka uskoo fossiiliaineiston syntyneen kuvitteellisessa Nooan tulvassa, puhuu 1980 luvun tieteestä halveksivaan sävyyn. Varsin hupaisaa. Tässä olisi ollut aihetta hyvälle Kummeli sketsille.


      • Jehovahörhöstä
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Ketä kuvittelet hämääväsi nimimerkilläsi?

        Ei Jyri ketään kuvittele hämäävänsä. Hän vain on niin tyhmä, että luulee tuollaisen käytöksen olevan OK edes huumorimielessä.


      • KasKummaaKun
        Apo-CaIypso kirjoitti:

        Evoluutioteoriaan uskominen edellyttää juurikin luonnonlakien vetämistä viemäriin. Ei sen tolkuttomamapaa ajatusrakennelmaa voine edes keksiä? Nerokkaat järjestelmät ja rakenteet viittaavat vahvasti suunnitteluun.

        Kas kun kaikki alan tutkijat ovat eri mieltä kanssasi.
        Mistähän se mahtaisi johtua? Pohdihan sitä.


      • VähättelynEnnätys
        YksiBioinformaatikko kirjoitti:

        "Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. "

        Olisko hieman projisointia?

        Mitä se hieman siinä teki?


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.

        Olen tuonut palstalle Stringerin, Pääbon ja Valsten 2010 luvulla julkaistua populaaria yhteenvetoa ihmissuvun kehityksestä.
        Olen myös Pääbon kirjaan perustuen tyrmännyt jutut dinojen DNA:sta, jotka menivät jopa arvostetuissa tiedelehdissä läpi, ja joita sinä tietämättömänä lainailet vieläkin.
        Olen osoittanut muutaman kerran, että tulkitsen väärin tutkijoiden papereita jättäen varsinaisen tuloksen huomioimatta ja tekemällä omia tulkinojasi, joihin paperi ei anna pienintäkään aihetta. Sen olen enimmäkseen kuitenkin jättänyt ammattilaisten hoidettavaksi.
        Olen osoittanut kettujen kromosmimääristä ja elinajasta esittämäsi väiteet vääräksi. Korrelaatiota ei ole ilman kirsikanpoimintaa.
        Olen osoittanut, ettet opeta edes Raamatun mukaan väittäessäsi fossiiliaineistoa Nooan tulvan aikaiseksi. Listaa voisi jatkaa pitkäänkin.

        Se, mikä sinulle ilmeisesti on hankalaa, on tietojeni laajuus luonnontieteistä yleensä. YEC ei voi luonnontieteellisesti tarkasteltuna olla oikein ja sen allekirjoittaa reilusti yli 99 % tutkijoista. Et kyennyt vastaamaan asiaa koskevaan aloitukseeni mitenkään.

        Toinen vaikeasti sulatettava asia sinulle on ilmeisesti se, että olen itse ollut fundamentalisti kristitty ja tunnen ajattelusi perusteet siltäkin puolelta. Tiedän ja tunnen defenssisi jo sen perusteella, että itselleni järkiin tulo oli pitkä ja vaikea prosessi.

        Voisin ottaa lupauksesi olla kommentoimatta kommenttejani antautumisena.

        Valheessa en elä. Käytät kaanaankielistä ilmaisua, jonka tunnen varisn hyvin, mutta joka ei osu enää mitenkään kohdalleen. Minä olen kommenteissani rehellinen, mitä sinusta ei useinkaan voi sanoa.


      • räyhräyh2
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.

        "Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja"
        Sinäkö paskahousu muka tuot? HAH HAH HAH!

        ps. tuli ilmoitus käyytäjätunnus käytössä. Onko raukkamainen paskahousu ROT rekannut sen?


      • ParaskinPuhuja
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että minua ärsyttävät kaltaisesi besserwisserit, jotka eivät tuo palstalle lainkaan tieteellistä arvoa eivätkä älykkäitä kommentteja, vaan pelkkään omaan lukkiutuneeseen maailmankuvaasi liittyvää valheellista propagandaa. Perustelisit edes joskus omat näkemyksesi tuoreella tutkimuksella. Mutta toistat vaan ikivanhoja -80-luvun virheellisiä oppejasi. Yrität vain ärsyttää ja siksi en aio jatkossa noteerata kommenttejasi. Elä valheessasi.

        Mikä on sinun kirjoittelusi tieteellinen arvo. Härskiä valehtelemista ja tutkijoiden tulosten väärentämistä. Kreationistinen tiede on oksymoroni.


      • söin.hänet
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Mitä vastaat, kun joku oppilas kysyy: mitä evoluutio on?

        Tai joku kysyy uskontotunnilla: onko koko Raamattu ihan oikeasti totta? Oikein fiksu oppilas saa Rotikan kaltaisen maikan suhteellisen helposti ansaan - tuossa 1970-luvun alussakin pari oppikoulun toisluokkalaista (12 v) esitti kysymyksiä, jotka lopulta saivat uskonnon maikattaren pillahtamaan itkuun ja juoksemaan karkuun. Maikatar erosi melko pian eikä oppilaille tullut seuraamuksia.


      • VähättelynEnnätys kirjoitti:

        Mitä se hieman siinä teki?

        Projisointi, eli nähdään toisissa se, mitä itse todellisuudessa tekee.


    • Ewokki

      En nyt ymmärrä, mikä tässä on evoluutiobiologian kannalta hankalaa. Toki mielenkiintoinen havainto.

      Et kai ROT sentään väitä, että apina muuttui ihmiseksi epigeneettisen sääntelyn avulla????

      • lupaava.teoria

        No nääs se apina pystyy itte päätteleen missä se syntyy ja valittee sen mukaan tuleeko siitä apina vaiko ihminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe