Mitenkä naiset saataisiin ymmärtämään, ettei lapsia saa sekoittaa eronjälkeisiin riitoihin.
Naisten kommentit täällä keskittyvät pelkästään omaan tunteeseen, lapset otetaan mukaan ainoastaan oman päämäärän saavuttamiseksi.
On todella pöyristyttävää syytellä puolisoa, koska avioerossa on aina kaksi osapuolta ja kaksi totuutta. Kuka voi olla niin itsekäs että kuvittelee olevansa täysin syytön ja haukkuu julkisesti puolisoa, ilman että puolisolla on mitään mahdollisuutta puolustautua. Kun julkisesti parjataan, tulee se aina myös lasten korviin, joka usein on ristiriidassa lasten kokemuksiin. On törkeää lasten aliarvostamista, manipuloida heitä toista vastaam, pelkästään oman itsekkään tunteen pohjalta.
Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, miksi heitä pitää rankaista haukkumalla heidän äitiä tai isää. Jokaista lasta koskee sydämmestä, jos heidän äitiä tai isää haukutaan.
Olen täälä asiaa pyrkinyt tuomaan esiin mutta, asia kiistetään ja samassa jutussa jo moititaan puolisoa, kaikenlaisilla itsekkäillä perusteluilla. Puhun naisista koska he eivät ymmärrä lasten etua, vaan sekoittavat oman tunteen ja lasten edun täysin. Syyllisten löytymisellä ei ole mitään hyötyä lapsille, se on pelkästään vanhempien sairasta itsetuntoa ruokkiva tapa.
Lapset pelinappuloina
71
797
Vastaukset
- tiedetäänsunkantajo
Sää oot trollannut koko avioeropslstan täällä sellaiseksi ettei tänne viitsi tulla. Helvetinmoinen jankuttaja.
- y15
Heti kun vanhemmat ymmärtävät että parisuhteessa on kaksi totuutta, on turha syyllistää puolisoa. Avioliitto aloitetaan yhteisellä sopimuksella ja se pitäisi lopettaa myös yhteisellä sopimuksella, jos perheessä on lapsia. Jos on hankkinut lapsia on moraalininen vastuu heistä, jos tätä ei ymmärrä ei saisi hankkia lapsia.
Et selvästikkään hyväksy sitä ettei lapsia saa sekoittaa vanhempien sotkuihin mukaan. - Oletääliö
y15 kirjoitti:
Heti kun vanhemmat ymmärtävät että parisuhteessa on kaksi totuutta, on turha syyllistää puolisoa. Avioliitto aloitetaan yhteisellä sopimuksella ja se pitäisi lopettaa myös yhteisellä sopimuksella, jos perheessä on lapsia. Jos on hankkinut lapsia on moraalininen vastuu heistä, jos tätä ei ymmärrä ei saisi hankkia lapsia.
Et selvästikkään hyväksy sitä ettei lapsia saa sekoittaa vanhempien sotkuihin mukaan.En sitä ole sanonut, mutta sinut vois poistaa täältä mollaamasta ihmisiä.
- myöspoistuntäältä
Niin samaa mieltä. Tän yhden takii ei viitsi enää kommentoida.
- T35
Mitenkä miehet saataisiin ymmärtämään ettei lapsia saa sekoittaa eronjälkeisiin riitoihin.
Puhun miehistä, koska he eivät ymmärrä lasten etua vaan sekoittavat omat tunteensa ja lasten edun täysin.- y15
Todista kommenttisi, toisnpäin löytyy useita kommentteja
- Ei.aina.naisen.vika
y15 kirjoitti:
Todista kommenttisi, toisnpäin löytyy useita kommentteja
Minulla on ihan omakohtaista kokemusta miehestä, jolle lapset ovat vain pelinappuloita. Naimisissa ollessa ei ois voinut vähempää muksut kiinnostaa, mutta kun laitoin eron vireille, alkoi itku ja parku, miten häntä taas kohdellaan väärin. Lapset ovat hänelle ainoa tuki ja turva pahassa maailmassa ja muuta paskaa. Kun muutin yhteisestä kodista pois, ei mennyt kuin reilu kuukausi kun uusi muija oli jo lapsille esitelty. Ja taas olivat lapset hänelle riesa, kun lasten takia ei voinut uuden naisensa kanssa vapaasti mennä. Pääsin sitten töihin toiselle paikkakunnalle ja ehdotin että lapset muuttaa mukana, niin hänelle jää reilusti vapaa-aikaa. Eihän se käynyt, lapset ovat kaikki kaikessa hänelle.No, sovittiin sitten, että lapset jäävät hänen luokseen ja käyvät minun luona miten saan työkuviot aina järjestelyä. Teen siis vuorotyötä myös viikonloppuisin. Lastenvalvojan luona piti miehelle käydä takomassa järkeä päähän, ettei hän voi yksin päättää milloin lapset ovat minulla ja milloin hänellä. Kuinkas kävi, uusi nainen ei halunnut toisen lapsia ja muksut aikanaan muuttivat minun luokseni, että nuoripari saa laatuaikaa kahdestaan. Että ei se aina nainen ole, joka yrittää erosta tehdä vaikeaa.
- y15
Ei.aina.naisen.vika kirjoitti:
Minulla on ihan omakohtaista kokemusta miehestä, jolle lapset ovat vain pelinappuloita. Naimisissa ollessa ei ois voinut vähempää muksut kiinnostaa, mutta kun laitoin eron vireille, alkoi itku ja parku, miten häntä taas kohdellaan väärin. Lapset ovat hänelle ainoa tuki ja turva pahassa maailmassa ja muuta paskaa. Kun muutin yhteisestä kodista pois, ei mennyt kuin reilu kuukausi kun uusi muija oli jo lapsille esitelty. Ja taas olivat lapset hänelle riesa, kun lasten takia ei voinut uuden naisensa kanssa vapaasti mennä. Pääsin sitten töihin toiselle paikkakunnalle ja ehdotin että lapset muuttaa mukana, niin hänelle jää reilusti vapaa-aikaa. Eihän se käynyt, lapset ovat kaikki kaikessa hänelle.No, sovittiin sitten, että lapset jäävät hänen luokseen ja käyvät minun luona miten saan työkuviot aina järjestelyä. Teen siis vuorotyötä myös viikonloppuisin. Lastenvalvojan luona piti miehelle käydä takomassa järkeä päähän, ettei hän voi yksin päättää milloin lapset ovat minulla ja milloin hänellä. Kuinkas kävi, uusi nainen ei halunnut toisen lapsia ja muksut aikanaan muuttivat minun luokseni, että nuoripari saa laatuaikaa kahdestaan. Että ei se aina nainen ole, joka yrittää erosta tehdä vaikeaa.
Olen usein kommentoinut itsekkäistä vanhemmista, mutta edellisessä tarkoitin naisten kommenteistä täälä. Naiset unohtavat lapset kommenteissaan, pääasia on oikeassa oleminen ja puolison syyttäminen, vaikka kaikilla tulisi jo olla tiedossa ettei lapsia saa sekoittaa eron jälkeisiin riitoihin. Parisuhde ongelmat eivät kuulu lapsille.
Tällä olevissa kommenteissa naiset haukkuvat puolisoitaan, ehkä osittain aiheesta mutta tämä on väärin lapsia kohtaan ja tämän ymmärtäminen vaikuttaa olevan täysin kateissa. Jos tämä energia olisi käytetty ongelmien ratkomiseen, ei perheissä olisi mitään riitoja. - Ei.aina.naisen.vika
y15 kirjoitti:
Olen usein kommentoinut itsekkäistä vanhemmista, mutta edellisessä tarkoitin naisten kommenteistä täälä. Naiset unohtavat lapset kommenteissaan, pääasia on oikeassa oleminen ja puolison syyttäminen, vaikka kaikilla tulisi jo olla tiedossa ettei lapsia saa sekoittaa eron jälkeisiin riitoihin. Parisuhde ongelmat eivät kuulu lapsille.
Tällä olevissa kommenteissa naiset haukkuvat puolisoitaan, ehkä osittain aiheesta mutta tämä on väärin lapsia kohtaan ja tämän ymmärtäminen vaikuttaa olevan täysin kateissa. Jos tämä energia olisi käytetty ongelmien ratkomiseen, ei perheissä olisi mitään riitoja.Eikös täällä voi anonyymisti marista exästä, ei se tarkoita, että lasten kuullen tai lapsille heidän toista vanhempaa haukkuisi.
- Sinähaukut
y15 kirjoitti:
Tällä olevissa kommenteissa naiset haukkuvat puolisoitaan, ehkä osittain aiheesta mutta tämä on väärin lapsia kohtaan ja tämän ymmärtäminen vaikuttaa olevan täysin kateissa. Jos tämä energia olisi käytetty ongelmien ratkomiseen, ei perheissä olisi mitään riitoja.Ei täällä kukaan muu hauku ,kun sinä.
- Semenee
Ei.aina.naisen.vika kirjoitti:
Eikös täällä voi anonyymisti marista exästä, ei se tarkoita, että lasten kuullen tai lapsille heidän toista vanhempaa haukkuisi.
Juurikin näin.
- y15
Sinähaukut kirjoitti:
Ei täällä kukaan muu hauku ,kun sinä.
Todista, vai onko tämä pelkkää itsekkyyttä, missä haukun
- Ihmisetpelinappuloina
Mitenkä sinut saataisiin ymmärtämään, että tuo sun jankkaaminen ei auta ketään eron läpi käyneitä ihmisiä.
Sun kommentit täällä keskittyvät pelkästään sun tunteisiin ja syyllistät täällä kaikki ihmiset oman päämäärän saavuttamiseksi, on todella pöyristyttävää syytellä tuntemattomia ihmisiä, koska aina on monta totuutta.
Sinä olet niin itsekäs jankkaaja ja kuvittelet olevas joku tuomari tai syyttäjä.
Sinä julkisesti parjaat ihmisiä ja syyllistät kaikki.
Nämä ihmiset ei ole sulle mitään pahaa tehneet miksi syyllistät ja haukut kaikkia
Ihmisi ottaa pattiin tuo jatkuva haukkuminen ja syyllistäminen.- BUHAAAHAA
Hehehee valtakunnan yleinensyyttäjä Y15
- roxxan
Jes! Juuri noin.
Oikein ihmettelen y15 fanaattisuuteen yltävää pontevuutta syyllistämisasiassa: kukaan muu ei saa syyllistää ketään (luoja paratkoon, ei naiset ainakaan!), mutta hän itse saa vapaasti syyllistää aivan kaikki, ja etenkin naisia. Sellaisistakin asioista, joita monet naiset eivät ikinä ole kohdanneet. Luoja kiitos, en minäkään. - y15
roxxan kirjoitti:
Jes! Juuri noin.
Oikein ihmettelen y15 fanaattisuuteen yltävää pontevuutta syyllistämisasiassa: kukaan muu ei saa syyllistää ketään (luoja paratkoon, ei naiset ainakaan!), mutta hän itse saa vapaasti syyllistää aivan kaikki, ja etenkin naisia. Sellaisistakin asioista, joita monet naiset eivät ikinä ole kohdanneet. Luoja kiitos, en minäkään.Todista missä ja miten syyllistän
- Cxfdx
y15 kirjoitti:
Todista missä ja miten syyllistän
Lue omat juttusi siinä sul todisteita.
- y15
Cxfdx kirjoitti:
Lue omat juttusi siinä sul todisteita.
Siis et pysty todistamaan mitään, vaan sinua harmitta kun totuudesta puhutaan.
- 0890
Toistan sen mitä kirjoitin tuohon toiseen ketjuun:
"Oman sanoman saa perille parhaiten luomalla turvallisen, ystävällisen ilmapiirin, sellaisen, että kuulija on vakuuttunut siitä, että ymmärrät HÄNTÄ. "
Rautalangasta: kommunikointi menee perille, jos osaat huomioida ystävällisesti vastaanottajan, ymmärrät heitä, heidän erilaisia tilanteitaan ja ihmissuhteitaan ja selittää asiasi. Näistä mikään ei toteudu kirjoituksissasi. Niin aikuiset kuin lapsetkin ovat erilaisia perheissään, niin vanhempien liiton aikana kuin sen jälkeenkin. Heillä kaikilla on erilainen tilanne, niin liiton aikana kuin eron jälkeenkin.
Olet kykenemätön ymmärtämään, että ihmiset hoitavat asiansa omalla tavallaan yleensä vielä parhain puolin, tai niin hyvin kuin asiat on mahdollista heidän kohdallaan hoitaa - eikä se kuulu sinulle pätkääkään. Muistatko myös, että lapsi kärsii, jos joku ulkopuolinen kuten sinä, haukkuu heidän vanhempiaan. He vähintään ihmettelevät, usein myös kärsivät, jos joku ulkopuolinen haukkuu valtavasti heidän vanhempiaan - ja lapset itsekin tietävät, että kyse on VAIN haukkumisesta, ja haukkujan omasta pahasta olosta, jota purkaa väärin toisiin ihmisiin. Tästä on kyse myös sinun kohdalla. Pidät oletuksena sitä, että vanhemmat riitelevät vuosikausia eron jälkeen ja lapset aina kärsivät, vaikka se ei pidä paikkaansa.- y15
Missä haukun esimerkki, turhaa suun pieksentää jos et kykene esittämään faktaa väitökseesi.
On todella pöyristyttävää syytellä puolisoa, koska avioerossa on aina kaksi osapuolta ja kaksi totuutta. Kuka voi olla niin itsekäs että kuvittelee olevansa täysin syytön ja haukkuu julkisesti puolisoa, ilman että puolisolla on mitään mahdollisuutta puolustautua. Kun julkisesti parjataan, tulee se aina myös lasten korviin, joka usein on ristiriidassa lasten kokemuksiin. On törkeää lasten aliarvostamista, manipuloida heitä toista vastaam, pelkästään oman itsekkään tunteen pohjalta. - shfsdf
y15 kirjoitti:
Missä haukun esimerkki, turhaa suun pieksentää jos et kykene esittämään faktaa väitökseesi.
On todella pöyristyttävää syytellä puolisoa, koska avioerossa on aina kaksi osapuolta ja kaksi totuutta. Kuka voi olla niin itsekäs että kuvittelee olevansa täysin syytön ja haukkuu julkisesti puolisoa, ilman että puolisolla on mitään mahdollisuutta puolustautua. Kun julkisesti parjataan, tulee se aina myös lasten korviin, joka usein on ristiriidassa lasten kokemuksiin. On törkeää lasten aliarvostamista, manipuloida heitä toista vastaam, pelkästään oman itsekkään tunteen pohjalta.Ainoastaan sinä syytät aina turhaa naisia.
Tiedän muuten eronneita aivan älyttömän paljon naisia, miehiä. Kukaan ei hauku exiään julkisesti, harvoin muutenkaan. Toisinkin voi kertoa kokemuksistaan kuin haukkumalla.
" tulee se aina myös lasten korviin, joka usein on ristiriidassa lasten kokemuksiin."
Kuulehan. Ota utopia silmälasit pois nenältäsi. Ihan umpinormaalissakin tavisperheessä lasten korviin ajautuu paljon asioita, jotka ovat ristiriidassa lasten kokemuksiin. Ne ovat hyvänä oppina lapselle tulevaisuutta ajatellen. Ihmiset eivät ajattele samalla tavalla, ovat eri mieltä ja myös kokevat asiat juuri omalla tavallaan ( aikuiset yrittävät salata lapselta asioita - joskus se onnistuu, usein ei). Sekään ei ole maailmanloppu jos vanhemmat ajattelevat eritavoin ja jopa riitelevät. Se olisi kummallista ja omituista ja häiriintynyttäkin, jos koskaan ei riideltäisi ja kaikesta ajatellaan aina samalla tavoin.
Vanhempien lisäksi lapsi oppii kaikilta muiltakin ihmisiltä kommunikaatiota kuten muulta perheeltä (sisarukset), vanhempien ystäviltä, isovanhemmilta, muilta sukulaisilta jne. Parhaiten lapsi oppii sen, että ihmiset kommunikoivat jokainen omalla tavallaan ja MITEN, missä hengessä he kommunikoivat. Itse muistan mitä ajattelin vanhemmistani ja sukulaisistani jo nelivuotiaasta lähtien eri tilanteita. Meillä oli ns. räiskyvä perhe. Ristiriitoja ja muitakin riitoja oli, ei päivittäisiä, ei viikottaisiakaan. Mutta oman kokemuksen kanssa ne eivät läheskään aina mätsänneet. Kommunikaatio toimiikin parhaiten tai oikeastaan vain silloin, kun ymmärretään kenelle puhutaan, tunnetaan ihmiset, joiden kanssa kommunikoidaan. Sinä kommunikoit omalla tavallasi, minä omalla, ja ketkä eivät ymmärrä sitä, se aiheuttaa itsessä ristiriitaa niin kauan kuin sen oppii/opettelee ymmärtämään.
Sinulla on lapsuudesta aivan varmasti jokin trauma tunnetasolla. Sellaisesta voi päästä halutessaan eroon.
- y15
Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, miksi heitä pitää rankaista haukkumalla heidän äitiä tai isää. Jokaista lasta koskee sydämmestä, jos heidän äitiä tai isää haukutaan. Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, miksi heitä pitää rankaista haukkumalla heidän äitiä tai isää. Jokaista lasta koskee sydämmestä, jos heidän äitiä tai isää haukutaan.
Kuka trollaa ja mitä, onko aivosolut jo liuotettu pois.- Eronneidenlapsi
Sitähän sinä teet täällä joka päivä, onneksi pienet lapset eivät lue tätä palstaa.
Minä aikuisena lapsena en tykkää tuolaasesta syyttelystä ,minä rakastan molempia vanhempiani vikoineen päivineen ja olen kiitollinen saamastani tuesta ja kasvatuksesta, minullakin on vikani ,ei kukaan ole täydellinen. - y15
Eronneidenlapsi kirjoitti:
Sitähän sinä teet täällä joka päivä, onneksi pienet lapset eivät lue tätä palstaa.
Minä aikuisena lapsena en tykkää tuolaasesta syyttelystä ,minä rakastan molempia vanhempiani vikoineen päivineen ja olen kiitollinen saamastani tuesta ja kasvatuksesta, minullakin on vikani ,ei kukaan ole täydellinen.Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, miksi heitä pitää rankaista haukkumalla heidän äitiä tai isää. Jokaista lasta koskee sydämmestä, jos heidän äitiä tai isää haukutaan.
Mitä teen joka päivä todista se, osoita kopioi teksiti missä teen kuten sanoit - shfsdf
Lasta koskee koko sydämestään, jos tilanne on TODELLA vakava, ja lapselle turvaton. Kuten vanhempien päihderiippuvuus, väkivalta, mielenterveyshäiriöt, pedofilia. Normaali ihminenhän ei hauku jatkuvasti exäänsä, harvoin muitakaan ihmisiä. Käsität haukkumisen lapsen rankaisuksi, etkä ymmärrä, että vanhemman päässä ns. kiehuu edellä mainituista syistä tai vastaavista.
On helppo sanoa "älkää haukkuko exiä lapsille". Useimmat eivät hauku. Jos sellaista tapahtuukin, sitä on jo hankalampi estää, koska juuri ne jotka haukkuvat toimivat epäterveellä tavalla. Mikä heillä mättää ja miten heitä voitaisiin auttaa, sitä on aivan mahdotonta tietää tuntematta ko. ihmisiä.
Summa summarum. Exän haukkuminen lapsille ei suoraan aiheuta lapsen sydämen särkymistä. Vaan se tai ne syyt jonka vuoksi exää haukutaan katkeruus. Pahinta on lapsen kannalta, jos molemmat vanhemmat ovat tällä samalla tiellä. Siitä olen varma, ettei tällä palstalla viihdy sellaiset vanhemmat hetkeäkään. Heillä on täysi työ selviytyä elämästä. He ovat onnettomia. - shfsdf
shfsdf kirjoitti:
Lasta koskee koko sydämestään, jos tilanne on TODELLA vakava, ja lapselle turvaton. Kuten vanhempien päihderiippuvuus, väkivalta, mielenterveyshäiriöt, pedofilia. Normaali ihminenhän ei hauku jatkuvasti exäänsä, harvoin muitakaan ihmisiä. Käsität haukkumisen lapsen rankaisuksi, etkä ymmärrä, että vanhemman päässä ns. kiehuu edellä mainituista syistä tai vastaavista.
On helppo sanoa "älkää haukkuko exiä lapsille". Useimmat eivät hauku. Jos sellaista tapahtuukin, sitä on jo hankalampi estää, koska juuri ne jotka haukkuvat toimivat epäterveellä tavalla. Mikä heillä mättää ja miten heitä voitaisiin auttaa, sitä on aivan mahdotonta tietää tuntematta ko. ihmisiä.
Summa summarum. Exän haukkuminen lapsille ei suoraan aiheuta lapsen sydämen särkymistä. Vaan se tai ne syyt jonka vuoksi exää haukutaan katkeruus. Pahinta on lapsen kannalta, jos molemmat vanhemmat ovat tällä samalla tiellä. Siitä olen varma, ettei tällä palstalla viihdy sellaiset vanhemmat hetkeäkään. Heillä on täysi työ selviytyä elämästä. He ovat onnettomia.Lisäänpä vielä. Vaikka lapsella on kovin rosoinen ja turvaton lapsuus, hän voi selviytyä siitä pienin naarmuin, jos hänellä on YKSIKIN tervejärkinen ja lempeä aikuinen lähellä.
- y15
shfsdf kirjoitti:
Summa summarum. Exän haukkuminen lapsille ei suoraan aiheuta lapsen sydämen särkymistä. Vaan se tai ne syyt jonka vuoksi exää haukutaan katkeruus. Pahinta on lapsen kannalta, jos molemmat vanhemmat ovat tällä samalla tiellä. Siitä olen varma, ettei tällä palstalla viihdy sellaiset vanhemmat hetkeäkään. Heillä on täysi työ selviytyä elämästä. He ovat onnettomia.Summa summarum. Exän haukkuminen lapsille ei suoraan aiheuta lapsen sydämen särkymistä. Vaan se tai ne syyt jonka vuoksi exää haukutaan katkeruus. NÄMÄ OVAT PELKÄSTÄÄN SINUN OMIA AJATUKSIA, LAPSIA EI NÄIHIN SAA SEKOITTAA, VAIKKA SE SINUSTA TUNTUU MILTÄ TAHANSA. PUHUT TÄYSIN POIKKEUKSELLISESTÄ TILANTEESTA. EN PUHU MISTÄÄN SYDÄMMEN SÄRKYMISESTÄ, VAAN ELINIKÄISESTÄ ONGELMASTA (päihderiippuvuus, väkivalta, mielenterveyshäiriöt, pedofilia) Pahinta on lapsen kannalta, jos molemmat vanhemmat ovat tällä samalla tiellä. Siitä olen varma, ettei tällä palstalla viihdy sellaiset vanhemmat hetkeäkään. Heillä on täysi työ selviytyä elämästä. He ovat onnettomia.
SIIS NÄMÄ MITÄ TARKOITAT EIVÄT OLE NORMAALEJA TAPAUKSIA. - Onkodementia
y15 kirjoitti:
Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, miksi heitä pitää rankaista haukkumalla heidän äitiä tai isää. Jokaista lasta koskee sydämmestä, jos heidän äitiä tai isää haukutaan.
Mitä teen joka päivä todista se, osoita kopioi teksiti missä teen kuten sanoitEtkö muista mitä tänne kirjoitat, lue omia textejäsi kaikissa sinä syyllistät ja haukut lasten vanhempia.
- onkomahdotontatajuta
y15 kirjoitti:
Summa summarum. Exän haukkuminen lapsille ei suoraan aiheuta lapsen sydämen särkymistä. Vaan se tai ne syyt jonka vuoksi exää haukutaan katkeruus. NÄMÄ OVAT PELKÄSTÄÄN SINUN OMIA AJATUKSIA, LAPSIA EI NÄIHIN SAA SEKOITTAA, VAIKKA SE SINUSTA TUNTUU MILTÄ TAHANSA. PUHUT TÄYSIN POIKKEUKSELLISESTÄ TILANTEESTA. EN PUHU MISTÄÄN SYDÄMMEN SÄRKYMISESTÄ, VAAN ELINIKÄISESTÄ ONGELMASTA (päihderiippuvuus, väkivalta, mielenterveyshäiriöt, pedofilia) Pahinta on lapsen kannalta, jos molemmat vanhemmat ovat tällä samalla tiellä. Siitä olen varma, ettei tällä palstalla viihdy sellaiset vanhemmat hetkeäkään. Heillä on täysi työ selviytyä elämästä. He ovat onnettomia.
SIIS NÄMÄ MITÄ TARKOITAT EIVÄT OLE NORMAALEJA TAPAUKSIA.Lukisit mitä sinulle vastataan, miettisit - oikeasti ja pohtisit miksi vastauksesi
""SIIS NÄMÄ MITÄ TARKOITAT EIVÄT OLE NORMAALEJA TAPAUKSIA. "
on suuressa ristiriidassa edellisen kirjoituksen kanssa.
Tuossa sanottiin:
"Normaali ihminenhän ei hauku jatkuvasti exäänsä, harvoin muitakaan ihmisiä..."
Ja SE ON JUURI NÄIN! Normaalisti ihminen ymmärtää tämän, mutta sinä et.
- trtq
Toimiva kommunikaatio... on aina kaksisuuntaista. Sinulla se on aina yksisuuntaista ja ylitseampuvaa.
- y15
Osoita missä se on yksisuuntaista, todista
- ErilaisiaTapauksia
Olen nainen. Eron jälkeen lasten isä puhui lapsille käsittämättömiä valheita minusta, eikä lapsilla ollut syytä olla uskomatta. Aikuisuuden kynnyksellä olevat lapset ottivat etäisyyttä minuun, menetin siis vähäksi aikaa koko perheeni. Totuus tuli kuitenkin ilmi, eli teot joista entinen mies minua syytti, olivatkin hänen itsensä tekemiä. Tässäkään vaiheessa en syyttänyt miestä, vaan surimme ja ihmettelimme lasten kanssa sitä, miten heidän isänsä tuntui seonneen. Tällä hetkellä minun ja lasten välit ovat lämpimät, isä taas on menettänyt yhteyden. Eikä tunnu asiasta paljoa välittävän. Niin, en ollut jättäjä vaan jätetty.
- y15
Olen monasti kertonut että asia koskee miehiä ja naisia, mutta täälä naiset surutta syyllistävät miehiä.
Mitä haluat sanoa tällä tekstillä??
Totuus tuli kuitenkin ilmi, eli teot joista entinen mies minua syytti, olivatkin hänen itsensä tekemiä. Tässäkään vaiheessa en syyttänyt miestä, vaan surimme ja ihmettelimme lasten kanssa sitä, miten heidän isänsä tuntui seonneen. Tällä hetkellä minun ja lasten välit ovat lämpimät, isä taas on menettänyt yhteyden. Eikä tunnu asiasta paljoa välittävän. Niin, en ollut jättäjä vaan jätetty. - suunta
" Eron jälkeen lasten isä puhui lapsille käsittämättömiä valheita minusta, eikä lapsilla ollut syytä olla uskomatta."
Minulla oli parempi tuuri. Eron jälkeen minunkin ex, lasten puhui käsittämättömiä valheita minusta... mutta puhui myös paljon muutakin käsittämätöntä ja kummallista mistä tahansa aiheesta, joten lapset eivät uskoneet hänen puheitaan.
Yhteisen hyvän vuoksi itse varoin puhumasta mitään tarpeetonta "pahaa" exästä. Tuo "paha" kyllä koski vain asioita, jotka exässä huolestuttivat todenteolla. Vasta nyt, kun ex ei ole jättänyt aikuisia lapsiaan rauhaan, vaan pommittaa heitä päivittäin monilla häiriintyneillä puheluilla, viesteillä, sähköposteilla minun on yhteisen hyvän vuoksi pitänyt avata suuni.
Olen kertonut exän sukulaisille missä mennään ja etenkin osoittanut sen, ettei mene exällä hyvin. Hän ei kuitenkaan ole halukas edelleenkään näkemään itsellään mitään ongelmaa, eikä näe käytöksensä osuutta muiden pahaan oloon. Normaalille ihmiselle on päivänselvää, että maratonpuhelut, joissa parjataan parjaamisen vuoksi, syytetään, paasataan ovat sietämättömiä vastaanottaa ja ylittävät terveen ihmisen rajat. Sekään ei ole kovin rakentavaa, rauhoittavaa ja tuloksellista pillastua ja huutaa takaisin (normaalia puhetta ex ei kuuntele, kun on sillä moodilla) montaa kertaa päivässä puhelimessa ja vaatia exää lopettamaan muiden haukkuminen. Tai lyödä luuri korvaan jne. Syö jo pelkästään keskittymiskykyä tuollainen, stressaa.
Sinänsä hyvä tuuri jatkui, kun exän sukulaiset ottivat onkeeni vinkkini, mitä toivon heidän tekevän, jotta ex keskittyisi omaan elämäänsä (vihdoin) ja jättäisi lapsensa rauhaan. Tietysti kaikki ihmiset toivovat yhteyksiä vanhempiinsa, kunhan vanhempi muistaa käyttäytyä. Ei pidä haukkua, käyttää hyväksi, vaatia, sekaantua lapsen asioihin, haluta lapsen tekevän sitä mitä itse haluaa. Jne. Exän sukulaisten toimenpiteet eivät kovin paljon ole tuottaneet tulosta exässä. Mutta kanssakäymistä ja kommunikointia lisäämällä lapsilla on nyt parhaimmat välit isänsä sukulaisiin kuin koskaan. Vain siksi, että saivat "isämöykkynsä" sukulaisten tietoon ja heidän lempeän suhtaumisen.
Tietysti tuossakin oli kovin monta muuttuvaa tekijää, jotka olisi voineet mennä mönkään. Ei ole ihan itsestäänselvää, että jokainen suhtautuu vaikeisiin asioihin avoimesti ja aktiivisesti. Sitä halusin kertoa jutullani eniten, että "paha" ei ole välttämättä aina pahaa. Se on huolta ja ahdistusta exästä. Siitä, ettei voi itse parantaa toista. Mutta ellei siitä pahasta kerro läheisille mitään, sille ei myöskään voi tehdä mitään toimenpiteitä, jolla päästäisiin edes hiukan parempaan suuntaan. - ErilaisiaTapauksia
Voi kiitos sinulle kirjoituksesta! Taidat olla saman kokenut, eli puolison asteittaisen siirtymiseen omaan maailmaansa, joka ei vastaa normaalia tilaa tai käyttäytymistä. Itsellä on takana vuosia jatkunut huoli ja tarmokkaat yritykset saada apua, mitään ei kuitenkaan toisen tahdon vastaisesti pystynyt tekemään. Lähti lopulta, ja keräsi ilmeisesti uuden ystäväpiirin ympärilleen, kun ei ole sukunsa kanssakaan tekemisissä. Lapsiin ottaa yhteyttä kun tarvitsee jotain palvelusta, ei muuten. Omituista miten ihminen voi muuttua täysin.
- ottaaniinpattiintoiy15
Nämä keskustelut menevät aina jankkaamiseksi ton yhden kanssa. Lopettakaa sille vastaaminen, niin ehkä joskus päästään sellaiseen tilanteeseen, että täällä voi taas jutella normaalisti.
- filosohfi
En tiedä liittyykö se niinkään sukupuoleen, että lapset sekoitetaan eronjälkeisiin riitoihin. Mutta monesti juuri naiset ovat tässä pelissä hyvin ahkeria pelaajia.
Ehkä se kuuluu ihmisluontoon: kun tulee satutetuksi, pitää edes yrittää joten kuten selvitä voittajana, ja sitten vaan tunteella reagoidaan kaikkeen ja jopa kosto edellä. Naiselle tämä on ilmeisesti luonnollisempi tapa.
Sellaiseen ihmiseen sattuu, joka tunne-edellä menee, ja sellainen ihminen on myös täysin hukassa itsensä kanssa. Lapsi itsekin, keskenkasvuinen siis tunne-elämältään.
Tällainen hukassa oleva ihminen pitää omia tunteita oikeana todistuksena asioiden tilasta ja ainoana totuutena, vaikka asiathan itse asiassa ovat ihan yksinkertaisia ja selkeitä esimerkiksi eron äärellä. Tunteilla vaan saadaan se sotkuiseksi.
En tiedä miksi naiset/ihmiset sitä tekevät, en ole koskaan itsekään sitä ymmärtänyt. Ja se miten saisi sellaisen naisen tajuamaan, niin siinäpä vasta missio. Mikään ei ole mahdottomampi yhtälö, kuin ihminen, joka samaistuu tunteisiinsa ja pyörii niissä kuin pyörremyrsky pitäen oikeutettuna sitä, että saa riehua kuin hullu. - y15
Ei yhtään keinoa miten lasten tilannetta voitaisiin helpottaa
On oikeus syyllistää kävi miten kävi, lasten etua ei huomioida
Kaikissa kommenteissa loukkaanutaan, mutta lapsien etu unohdetaan
Syyllinen on löydyttävä, lapsilla ei niin väliä
Kommentteja kyseenalaistetaan, lasten edun kustannuksella
Tiedän että maailma on toisenlainen, mutta me itse teemme siitä helvetin ellemme ymmärrä tosiasioita- Mkkmo
Lähde helv.....tiin täältä sekoilemasta.
- y15
Mkkmo kirjoitti:
Lähde helv.....tiin täältä sekoilemasta.
Onko tosiaankin ylipääsemätöntä, hyväksyä se ettei, lapsia saa sekoittaa eron jälkeisiin riitoihin mukaan. Onko totuuden kertominen näin vaikeaa sinulle.
- Sodanlapset
y15 kirjoitti:
Onko tosiaankin ylipääsemätöntä, hyväksyä se ettei, lapsia saa sekoittaa eron jälkeisiin riitoihin mukaan. Onko totuuden kertominen näin vaikeaa sinulle.
Lähde äijä Syyriaan pelastamaan lapsia ,siellä on sulle työsarkaa.
- T355
y15 kirjoitti:
Ei ole kysymys lapsista ,vaan sinusta ,sinua pyydettiin häipymään.
- KokoTarina
Tämä on ihan hyödyllinen ketju, on tullut monia asiaa avaavia fiksuja viestejä. Oikeastaan aloittaja on siitä syystä kiitoksen ansainnut. Itse hyppään yli kaikki aloittajan muut viestit todisteluvaatimuksineen ja saman asian pyörittelyineen. Täällä on kuitenkin viisaita, empaattisia ja asioiden taakse näkyviä ihmisiä kirjoittamassa sinänsä tärkeästä asiasta. Kiitos teille!
- y15
Tämä sivusto on todella hyvä, mutta se että lasten etua poljetaan näin räikeästi on häpeällistä. Toivon sydämmestäni että nämä kommentit ovat muutaman yksittäisen ihmisen kommentteja.
- Sinäeilapset
y15 kirjoitti:
Tämä sivusto on todella hyvä, mutta se että lasten etua poljetaan näin räikeästi on häpeällistä. Toivon sydämmestäni että nämä kommentit ovat muutaman yksittäisen ihmisen kommentteja.
Sua täällä poljetaan , sinusta ei tykätä ja tavastasi tuoda asioita julki, olet ärsyttävä ihminen.
- tytytt
Hyvin mielenkiintoinen tuo sinun kiihkomielinen, erittäin kapea näkökulma. "Lapsia ei saa sekoittaa eronjälkeisiin riitoihin". No ei tietenkään, sehän on päivänselvää jokaiselle normaalille ihmiselle/vanhemmalle. Kukaan ei myöskään nauti exänsä haukkumisesta. Aikamoisen epätoivoinen ja tasapainoton saa olla lähteäkseen kylille haukkumaan exäänsä. Tuostahan jo täällä puhuttiinkin; tavan takaa exän haukkuminen on epänormaalia, ei normaalia. Koska se on epänormaalia ja epätervettä, syyt haukkumiseen ovat haukkujan psyykessä. Tämän vuoksi on hyödytöntä sanoa haukkujalle (jos jostain sellaisen löytää) "lopeta, on väärin haukkua exää". Ihan yhtä hyödytöntä sanoa "lopeta juominen, se on väärin". Haukkumisen ja juomisen voi lopettaa ainoastaan haukkuja ja juoja, mikäli saa omat henkiset asiansa kuntoon. Siihen tarvitaan paljon ja huomattavasti enemmän kuin käsky lopettaa.
Toinenkin seikka pistää silmääni. Miksi vain eron jälkeen lapsia ei saa sekoittaa vanhempien riitoihin? Tuossa on aivan selkeä epäjohdonmukaisuus. Vähentääkö se mielestäsi lasten kärsimyksiä, että vanhemmat riitelevät ja haukkuvat toisiaan liiton aikana, saman katon alla asustaessaan? Ei taatusti! Vaan juuri sillä, liiton aikaisilla konflikteilla on paljon enemmän merkitystä lapsen näkökulmasta. Asuessaan yhdessä toisiaan haukkuvien vanhempiensa kanssa, lapselle jää aivan varmasti isommat traumat kuin heidän eronsa jälkeen. Ja tiedätkö mitä? Näitä lapsia, jotka asuvat alati riitelevien ja lapsiaan huonosti kohtelevien vanhempien kanssa on paljon, paljon enemmän kuin riiteleviä erovanhempia. Siksi toiseksi kuten myös mainittu, riitelevät vanhemmat eivät ole lasten kannalta pahin ongelma. Vaan nimenomaan ne syyt, joista vanhempien riitely johtuu. Kun tai pikemminkin, valitettavasti, jos ne korjaantuvat, paranee lasten elämänlaatu.
Lasten kannalta kaikkein paras on, niin liiton aikana kuin sen jälkeen, vanhempien normaali henkinen tasapaino, terveys (fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen), ja muut resurssit sekä tuki kasvattaa lasta. Jokainen tietää, ettei vanhempien tilanne ole läheskään aina niin ideaalinen. Kärsivien (= tasapainottomien, toisiaan haukkuvinen, aina riitelelevien) vanhempien lapsi ei koskaan voi olla kovin onnellinen. Riippuu täysin vanhempien resursseista mitä ja miten he pystyvät lapsilleen antamaan/tarjoamaan. - y15
Hyvin mielenkiintoinen tuo sinun kiihkomielinen, erittäin kapea näkökulma. "Lapsia ei saa sekoittaa eronjälkeisiin riitoihin". No ei tietenkään, sehän on päivänselvää jokaiselle normaalille ihmiselle/vanhemmalle.ET SELVÄSTI OLE LUKENUT TÄÄLLÄ OLEVIA KIRJOITUKSIA Kukaan ei myöskään nauti exänsä haukkumisesta. MIKSI LÄHES JOKAISERSSA MOITITAAN PUOLISOA Aikamoisen epätoivoinen ja tasapainoton saa olla lähteäkseen kylille haukkumaan exäänsä. IKÄVÄ KYLLÄ TÄMÄ ON USEIN TOTTA, MUTTA SEN NIMI ON VAIHTUNUT VERTAISTUKIRYHMÄKSI. Tuostahan jo täällä puhuttiinkin; tavan takaa exän haukkuminen on epänormaalia, ei normaalia. Koska se on epänormaalia ja epätervettä, syyt haukkumiseen ovat haukkujan psyykessä. TÄSTÄ OLEN LÄHES JOKAISESSA KIRJOITUKSESSA MAININNU MUTTA TÄÄLLÄ SEN YMMÄRTÄMINEN ON MAHDOTONTA, SEN NÄKEE NÄISTÄ KIRJOITUKSISTA. Tämän vuoksi on hyödytöntä sanoa haukkujalle (jos jostain sellaisen löytää) "lopeta, TÄMÄ EI OLE NORMAALIA KOMMUNIKOINTIA, TÄMÄ ON KÄSKY. on väärin haukkua exää". Ihan yhtä hyödytöntä sanoa "lopeta juominen, se on väärin".ALKOHOLISMI ON SAIRAUS, EI NORMAALI AVIOERO Haukkumisen ja juomisen voi lopettaa ainoastaan haukkuja ja juoja, mikäli saa omat henkiset asiansa kuntoon. Siihen tarvitaan paljon ja huomattavasti enemmän kuin käsky lopettaa. JOS PUOLISOLLA ON VAKAVIA ONGELMIA KUTEN ALKOHOLISMI, MIELISAIRAUS, TAI RIKOLLISUUS, ON TERVEEN VANHAMMAN TEHTÄVÄ LASTEN EDUN MUKAISET RATKAISUT, JOPA EROTA SAIRAASTA PUOLISOSTA, JOS TILANNE TÄTÄ VAATII. MUTTA TÄSSÄKÄÄN TAPAUKSESSA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ LASTEN KANNALTA HAUKKUA SAIRASTA PUOLISOA, TÄMÄ HAUKKUMINEN ON PELKÄSTÄÄN HAUKKUJAN OMAN ITSETUNNON KOHOTUSTA, SE EI AUTA LAPSIA MITENKÄÄN, PÄINVASTOIN.
Toinenkin seikka pistää silmääni. Miksi vain eron jälkeen lapsia ei saa sekoittaa vanhempien riitoihin? KOSKA NÄITÄ RIITOJA JA SYYTÖKSIÄ, EI TARVITSE TODISTAA EIKÄ SELITELLÄ.(KUN EI ASUTA YHDESSÄ) NÄMÄ OVAT AINA YKSIPUOLISIA JA PELKÄSTÄÄN TOISEN OSAPUOLEN TUNTEITA EI FAKTAA. tuossa on aivan selkeä epäjohdonmukaisuus. EPÄJOHDONMUKAISUUS TULEE SIITÄ ETTÄ ILMAN VASTUUTA PUOLISOA VOIDAAN HAUKKUA JA SYYLLISTÄÄ TÄYSIN EPÄOIKEUDEN MUKAISESTI, TILANNE ON SAMA KUN KESKIAJALLA, NOIDAT POLTETTIIN ROVIOLLA PELKÄSTÄÄN TUNTEEN PERUSTEELLA. Vähentääkö se mielestäsi lasten kärsimyksiä, että vanhemmat riitelevät ja haukkuvat toisiaan liiton aikana, saman katon alla asustaessaan? Ei taatusti! Vaan juuri sillä, liiton aikaisilla konflikteilla on paljon enemmän merkitystä lapsen näkökulmasta. Asuessaan yhdessä toisiaan haukkuvien vanhempiensa kanssa, lapselle jää aivan varmasti isommat traumat kuin heidän eronsa jälkeen. Ja tiedätkö mitä? Näitä lapsia, jotka asuvat alati riitelevien ja lapsiaan huonosti kohtelevien vanhempien kanssa on paljon, paljon enemmän kuin riiteleviä erovanhempia. Siksi toiseksi kuten myös mainittu, riitelevät vanhemmat eivät ole lasten kannalta pahin ongelma. Vaan nimenomaan ne syyt, joista vanhempien riitely johtuu. Kun tai pikemminkin, valitettavasti, jos ne korjaantuvat, paranee lasten elämänlaatu. EI RIITELY OLE ONGELMA, TÄRKEIN ASIA LASTEN KANNALTA ON SE ETTÄ ERIMIELISYYKSISTÄ PÄÄSTÄÄN SOPIMUKSEEN
Lasten kannalta kaikkein paras on, niin liiton aikana kuin sen jälkeen, vanhempien normaali henkinen tasapaino, terveys (fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen), ja muut resurssit sekä tuki kasvattaa lasta. Jokainen tietää, ettei vanhempien tilanne ole läheskään aina niin ideaalinen. Kärsivien (= tasapainottomien, toisiaan haukkuvinen, aina riitelelevien) vanhempien lapsi ei koskaan voi olla kovin onnellinen. Riippuu täysin vanhempien resursseista mitä ja miten he pystyvät lapsilleen antamaan/tarjoamaan. KIRJOITUKSESTASI SAA SELLAISEN KUVAN ETTÄ IHMISELLÄ EI OLE MITÄÄN MAHDOLLISTA VAIKUTTAA OMAAN TILANTEESEENSA, KOSKA, AINA LÖYTYY JOKU MUU, JOTA VOIDAAN SYYLLISTÄÄ OMASTA TILANTEESTA.
LAPSET OVAT HOLHOUKSESSA JA VANHEMMAT OVAT HOLHOOJIA, VANHEMPIEN TULEE TAATA LAPSILLE OIKEAT OLOSUHTEET TERVEESEEN KASVUUN, JOS TÄTÄ EI YMMÄRRÄ EI KANNATA HANKKIALAPSIA. TÄMÄ ON OLTAVA JOKAISELLA VANHEMMALLA TIEDOSSA. - y15
Ihmisten kehitys kaaressa järjen tuleminen tunteen rinnalle, mahdollisti ihmisten kehityksen. Inhimillisyys ja empatiakyky loi mahdollisuuden luottamukselle, jolloin syntyi yhteisöjä jne..
Mitenkä naiset saataisiin ymmärtämään, ettei lapsia saa sekoittaa eronjälkeisiin riitoihin.
TODISTEET LÖYTYVÄT TÄÄLLÄ OLEVISTA NAISTEN KIRJOITUKSISSA, EN HAUKU SINÄNSÄ NAISIA VAAN TÄÄLLÄ OLEVIA NAISTEN KIRJOITUKSIA, JOISSA SUMEILEMATTA HAUKUTAAN PUOLISOA, LASTEN KUSTANNUKSELLA(jopa perustellaan että lapsilla on oikeus tietää, pelkästään toisen vanhemman tunne, joka ei ole fakta)
Naisten kommentit täällä keskittyvät pelkästään omaan tunteeseen, lapset otetaan mukaan ainoastaan oman päämäärän saavuttamiseksi. VASTAUKSIA EI OLE TULLUT PELKÄSTÄÄN TUNTEESEEN POHJAUTUVIA NÄLVIMISIÄ
On todella pöyristyttävää syytellä puolisoa, koska avioerossa on aina kaksi osapuolta ja kaksi totuutta. Kuka voi olla niin itsekäs että kuvittelee olevansa täysin syytön ja haukkuu julkisesti puolisoa, ilman että puolisolla on mitään mahdollisuutta puolustautua. Kun julkisesti parjataan, tulee se aina myös lasten korviin, joka usein on ristiriidassa lasten kokemuksiin. On törkeää lasten aliarvostamista, manipuloida heitä toista vastaam, pelkästään oman itsekkään tunteen pohjalta.
TÄSSÄ PUHUN PUOLISOSTA, SIIS NAISESTA JA MIEHESTÄ, ONKO SISÄLLÖSSÄ JOTAKIN VÄÄRÄÄ
Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, miksi heitä pitää rankaista haukkumalla heidän äitiä tai isää. Jokaista lasta koskee sydämmestä, jos heidän äitiä tai isää haukutaan. MITEN TÄMÄ LOUKKAA KAIKKIA NAISIA
Olen täälä asiaa pyrkinyt tuomaan esiin mutta, asia kiistetään ja samassa jutussa jo moititaan puolisoa, kaikenlaisilla itsekkäillä perusteluilla. Puhun naisista koska he eivät ymmärrä lasten etua, vaan sekoittavat oman tunteen ja lasten edun täysin. Syyllisten löytymisellä ei ole mitään hyötyä lapsille, se on pelkästään vanhempien sairasta itsetuntoa ruokkiva tapa.
VÄITTEEN TODISTEET LÖYTYVÄT TÄÄLLÄ OLEVISTA KIRJOITUKSISTA
MITKÄ NÄISTÄ MINUN ASIOISTA OVAT VÄÄRIÄ - nnnbb
Mitenkä sinut saataisiin ymmärtämään, että lasten sekoittaminen vanhempien riitoihin on epänormaalia ja epätoivoistakin? Muttei silti lasten kannalta kaikkein kamalinta. Paljon pahempaakin on ja tapahtuu. Sinä tai minä emme voi sille mitään.
Kirjoituksistasi huokuu epäterve narsismi. Terve narsismi sisältää aina sekä itsekkyyden että epäitsekkyyden. Lujuuden sekä lempeyden. Sinä kykenet olemaan lempeä vain lapsia kohtaan. Senkin vain mielikuvituksesi mukaan. Luulet lasten kärsivän aivan kaikesta, ja se on heidän äitinsä vika. Kaikki vika on aina toisissa.- y15
Mitenkä sinut saataisiin ymmärtämään, että lasten sekoittaminen vanhempien riitoihin on epänormaalia ja epätoivoistakin? SE ON JUURI ASIA MISTÄ OLEN KIRJOITTANUT, ELLET TÄTÄ OLE YMMÄRTÄNYT SINULLA ON LUKI HÄIRIÖ. VAIHTOEHTOISESTI ET ENÄÄ KYKENE YMMÄRTÄMÄÄN LUETTUA, KOSKA ASENTEELLISUUS ESTÄÄ YMMÄRRYKSEN.
TÄMÄ VARMASTI KERTOO MIKSI EROJEN MÄÄRÄ ON HUIMASSA KASVUSSA.
Muttei silti lasten kannalta kaikkein kamalinta. MITÄ TARKOITAT(jälleen näitä kommentteja joissa ei sanota mitään, mutta annetaan ymmärtää) Paljon pahempaakin on ja tapahtuu. MITÄ TARKOITAT (täysin älytön kommentti, ilman selitystä) Sinä tai minä emme voi sille mitään. SE ON VANHEMPIEN VELVOLLISUUS SUOJELLA LAPSIA, HUOLTAJAN VASTUU. MITEN ET TÄTÄ VOI KÄSITTÄÄ, EI OLE OLEMASSA VALTION SATEENVARJOA JOKA HUOLEHTISI KAIKISTA LAPSISTA, SEN VUOKSI LAPSILLE MÄÄRITELLÄÄN HOLHOOJAT, TÄSTÄ EI VOIDA LUIKKIA PAKOON PELKÄLLÄ SELITTELYLLÄ.
Kirjoituksistasi huokuu epäterve narsismi. KUN KERRAN NOIN SANOT TODISTA MISSÄ HUOKUU, VAI ONKO PUHEESI PELKKÄÄ VALETTA Terve narsismi sisältää aina sekä itsekkyyden että epäitsekkyyden. Lujuuden sekä lempeyden. Sinä kykenet olemaan lempeä vain lapsia kohtaan. LAPSET OVAT TÄYSIN SYYTTÖMIÄ VANHEMPIEN TÖRTTÖILYYN, OLISI IDIOOTTIMAISTA KÄÄNTÄÄ SELKÄNSÄ TÄMMÖISESSÄ TILANTEESSA Senkin vain mielikuvituksesi mukaan. Luulet lasten kärsivän aivan kaikesta, ja se on heidän äitinsä vika. Kaikki vika on aina toisissa. TÄMÄ ON SINUN TÄYSIN VÄÄRÄ JA OMA ASENTEELLINEN TULKINTA ASIASTA, NAISET MAINITSEN AINOASTAAN HEIDÄN TÄNNE KIRJOITTAMIEN KOMMENTTIEN VUOKSI, KOSKA EI YKSIKÄÄN ÄITI OLE OTTANUT ESIIN TÄÄLLÄ LAPSIEN ETUA, AINOASTAAN OMAA ETUA JA PAKONOMAISTA TARVETTA SYYLLISTÄÄ LASTEN ISÄÄ KAIKESTA.
JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ EIKÖ OLISI HELPPO TODISTAA MISSÄ HAUKUN NAISIA TAI VÄHÄTTELE jne..
Yksikään nainen ei ole kyennyt kertomaan, missä ja mitenkä olen heitä loukannut, se on pelkästään yleinen mielipide, kun puutun naisten tabu asiaan. Tästähän ei saa keskustella, se on selvinnyt moneen otteeseen, sallittua on haukkua ja lisätä eroperheiden tuskaa ja tärkein asia on ettei vaimossa/äidissä ole mitään vikaa.
- 0909122
Voi sinua y15. Kun et vaan tajua mitään. Sinulle ei tosiaan kannata vastailla. Lähes jokaisessa vastauksessa asiaa, jota et ymmärrä - et niin mitenkään. Ja sitten tulee paskaa vastaajan naamalle. Voi voi.
- Y15
Mitä ihmettä selittelet osoita missä on vastaus, vai etkö pysty kopioimaan tekstiä.
Totuusa on se ettei vastausta ole tullut, näytä mitä en ymmärrä??
Osoita että olen väärässä, niin et kykene kun olen oikeassa ja ongelma on siinä että kirjoitan asiasta josta ei saa kirjoittaa?? TABU
Yksikään nainen ei ole kyennyt kertomaan, missä ja mitenkä olen heitä loukannut, se on pelkästään yleinen mielipide, kun puutun naisten tabu asiaan. Tästähän ei saa keskustella, se on selvinnyt moneen otteeseen, sallittua on haukkua ja lisätä eroperheiden tuskaa ja tärkein asia on ettei vaimossa/äidissä ole mitään vikaa. - VoiSinua
Kuulepa Y15, tietenkään naiset eivät ole pystyneet selittämään sinulle miten olet heitä loukannut, koska sinä et ymmärrä mitä sinulle sanotaan. Loukata kyllä näytät osaavan, toisten ajatusten ymmärtäminen ei sitten onnistukaan. Luulen että ongelmasi on niin iso ettei sitä voi korjata. Olen pahoillani puolestasi. Ei ole helppoa elää tuollaisen ristin kanssa.
- y15
VoiSinua kirjoitti:
Kuulepa Y15, tietenkään naiset eivät ole pystyneet selittämään sinulle miten olet heitä loukannut, koska sinä et ymmärrä mitä sinulle sanotaan. Loukata kyllä näytät osaavan, toisten ajatusten ymmärtäminen ei sitten onnistukaan. Luulen että ongelmasi on niin iso ettei sitä voi korjata. Olen pahoillani puolestasi. Ei ole helppoa elää tuollaisen ristin kanssa.
Miksi selittelet jos voit osoittaa jotakin, niin tee se tai muuten olet pelkkä valehtelija
Missä kohtaa loukkaan?
Sitten normaalia ilkeilyä, mutta tämä olikin jo tiedossa.
En olisi uskonyt että nainen tai naiset menevät näin pitkälle, selittelyssä ei mitään näyttöä mutta paljon syyttelyä, ei ihme että avioerot ovat roimassa kasvussa.
- voivoivoi
Heipähei y15
Olet saanut kovasti vastauksia mm
tiedetäänsunkantajo
Oletääliö
T35
myöspoistuntäältä jne
lähes 30 ainakin reilu 20.
Minä ymmärrän kuten muutkin vaikuttavat ymmärtävän saamasi vastaukset. Koska sinä et ymmärrä niitä, kanssasi on mahdotonta keskustella mistään. Näiden aloitustesi paras anti onkin saamasi vastaukset. Sen sijaan sinun jankutus ja epäymmärrys on käsittämätöntä, ei normaalia. Ellet itse edes tunne olevasi sairas, olet sitä todella, parantumattomasti. Ei voi mitään.- y15
Tiedätkö vaikka teitä oli 100 tai sitten yksi useilla nimimerkeillä, niin yksikään ei oikeasti ole kyennyt osoittamaan mitään esimerkkiä, jos niitä olisi niitä olisi näytetty.
Trollaat selkeästi kun olet nurkkaan ajettuna
- y15
Minun kohdalta tämä ketju on päättynyt, teen sen pelkästään lasten edun vuoksi.
Sairasta miten pitkälle naiset menevät selittelyssään, viisaampi vaikenee!- Lastenetujahah
Tervemenoo, toivottavasti pysytkin poissa.
Enkä ole nainen.
- ErilaisiaTapauksia
Muu väki, jatkan vielä jos sopii. Miten olette toimineet jos tilanne on ollut sellainen, että eron aktiivinen osapuoli on selkeästi ollut epänormaalisti käyttäytyvä? Eli kun toinen vanhempi on elämänsä kriisin tai lapsuutensa traumojen tai jopa bipon puhkeamisen vuoksi lähtenyt ovet paukkuen omille teilleen? Miten olette saaneet asiat selvitettyä lapsille? Siis kun ei ole todellakaan ollut kyse toisen vanhemman syyttelystä, vaan tekojensa jälkien korjaamisesta niin, että kolaus olisi lapsille edes vähän pehmeämpi.
- kjyf
Itsellä ei ole kokemusta tuollaisesta, mutta muutamalla ystävällä on.
Tuossa ei auta muu kuin ottaa ns. järki käteen. Se toinen lähti, ja se siitä. Häntähän ei voi väkisin raahata takaisin tms. Lapsille voi sanoa, iästä riippuen jokin ympäripyöreä selitys. Pienet lapset ymmärtävät varmasti, jos sanoo, että vanhempi lähti, koska hänellä oli niin paha olla tai tuli sellainen "vaikea mielen juttu". Korostaa kuitenkin sitä, ettei vanhemman lähteminen johdu lapsista. Eikä toinen vanhempi lähde mihinkään.
Miettisin ennenkaikkea tuossa tilanteessa miten arjen saa sujumaan, ja kuin pitkälle rahat riittävät. Onko velkoja, omaisuutta jne. Hakeeko virallista eroa (ositus lastenvalvoja). Tietysti kaikkeen vaikuttaa se, mikä sille puolisolle oikein ja oikeasti tuli. Todennäköisesti hänellä katkesi pinna. He yleensä tulevat takaisin - jos sellainen mahdollisuus on. Kyse voi olla biposta tai ihan skitsofreniasta, tms mielenhäiriöstä. Kaikkein tärkeintä olisi silloin hakeutua hoitoon. Ellei hakeudu, ei kannata edes miettiä yhteenpaluuta. - ErilaisiaTapauksia
Olipa toivoa antava kirjoitus, ehkä tästä meilläkin vielä noustaan. Onneksi taloudellinen tilanne on kohtuullinen, kun muuten noita huolia riittää. Elämä on tähän mennessä osoittanut että kaikella on tarkoituksensa, mutta nyt on kyllä usko koetuksella! Joten kiitos sinulle rohkaisusta :)
- niinjuujoo
Näitä "sekoittajia" on yhtä paljon miehissä kuin naisissakin. Toimintatavat voi olla eri sukupuolilla erilaiset. Pahinta on, kun mukaan tulee vielä uudet seurustelukumppanit ja puolisot. Nekin osaa kyllä sotkea asioita ja lapset on helppoja pelinappuloita. Vielä voi taustalla olla ne molempien appivanhemmatkin, joten on siinä lapsilla pyöritystä.
Kai siinä on kyse pettymyksestä ja katkeruudesta, siitä että toinen lähti. Toisen elämää täytyy sitten kostoksi yrittää häiritä ja vaikeuttaa mahdollisimman paljon. Siinä käytetään sitten lapsia välikappaleena, koska oikein muuta keinoa ei ole. Lasten tapaamisajoista, vaatteiden ja tavaroitten hankinnoista, rahasta, ajankäytöstä, kasvatuksesta, kaikesta riiteleminen. Kunhan nyt vaan saa toiselle mahdollisimman hankalat olot. Ei käy tämä eikä käy tuo.
Asiaan liittyy myös aika helposti arvovaltakysymys. On saatava voittaa toinen, jotenkin. Olla niskan päällä, edes jossain asiassa. Olla se, joka sanoo ja päättää. Tulee voittajafiilis. Muusta viis.- Uusperhe
Totta uusperheellisellä on haastetta exien nykien ja anoppien appiukkojen kanssa, sitte on omat lapset, puolison lapset ja yhteiset.
- joo_
"Näitä "sekoittajia" on yhtä paljon miehissä kuin naisissakin. Toimintatavat voi olla eri sukupuolilla erilaiset. Pahinta on, kun mukaan tulee vielä uudet seurustelukumppanit ja puolisot...."
Toisaalta jos on "sekoittajia" on myös "tasoittajia". Siis ihmisiä, jotka ymmärtävät ihmiseloa, tuntevat eri ihmisten erilaista käyttäytymistä ja osaavat tulkita niin lasten kuin aikuistenkin tunteita. Tukea tarvittaessa, ohjata, olla mukana, auttaa pyydettäessä jne. Jos läheltä löytyy yksikin "sekoittaja", tasoittajan tasoittaminen alkaa välittömästi, etenkin jos ympäristössä on lapsia/nuoria. Tasoittaja on arjen jonkin sortin diplomaatti.
Parasta on, jos uusperheen vanhempi x 2 on itse tasoittaja, vaikka sekoittajia ei olisi näköpiirissä. Usein kyllä lasten muusta lähipiiristä löytyy tasoittajia. Arvelen, että tässä on sekä alueellisia että ennen kaikkea suvullisia eroja johtuen ihmisten sosiaalisesta perinnöstä.
"Kunhan nyt vaan saa toiselle mahdollisimman hankalat olot."
Niin, eiköhän tuohon johda vain sellainen, että tuntee oman olonsa oikein hankalaksi, mitättömäksi, vaikeaksi. Useinhan avioero sinänsä ei ole se pohjimmainen probleema, vaan ihmisen omat traumat ja käsittelemättömät ongelmat - ihan varhaislapsuudestakin asti - tulevat kehiin erokriisin yhteydessä ja saavuttavat joskus todella ikäviä ilmentymiä. - amalia
joo_ kirjoitti:
"Näitä "sekoittajia" on yhtä paljon miehissä kuin naisissakin. Toimintatavat voi olla eri sukupuolilla erilaiset. Pahinta on, kun mukaan tulee vielä uudet seurustelukumppanit ja puolisot...."
Toisaalta jos on "sekoittajia" on myös "tasoittajia". Siis ihmisiä, jotka ymmärtävät ihmiseloa, tuntevat eri ihmisten erilaista käyttäytymistä ja osaavat tulkita niin lasten kuin aikuistenkin tunteita. Tukea tarvittaessa, ohjata, olla mukana, auttaa pyydettäessä jne. Jos läheltä löytyy yksikin "sekoittaja", tasoittajan tasoittaminen alkaa välittömästi, etenkin jos ympäristössä on lapsia/nuoria. Tasoittaja on arjen jonkin sortin diplomaatti.
Parasta on, jos uusperheen vanhempi x 2 on itse tasoittaja, vaikka sekoittajia ei olisi näköpiirissä. Usein kyllä lasten muusta lähipiiristä löytyy tasoittajia. Arvelen, että tässä on sekä alueellisia että ennen kaikkea suvullisia eroja johtuen ihmisten sosiaalisesta perinnöstä.
"Kunhan nyt vaan saa toiselle mahdollisimman hankalat olot."
Niin, eiköhän tuohon johda vain sellainen, että tuntee oman olonsa oikein hankalaksi, mitättömäksi, vaikeaksi. Useinhan avioero sinänsä ei ole se pohjimmainen probleema, vaan ihmisen omat traumat ja käsittelemättömät ongelmat - ihan varhaislapsuudestakin asti - tulevat kehiin erokriisin yhteydessä ja saavuttavat joskus todella ikäviä ilmentymiä.Kivan positiivinen kirjoitus. Hyvä huomio, että elämässä on hyviä ja tasapainottaviakin ihmisiä, asioita. Kaikki ei ole kurjaa, vaikeaa ja hankalaa.
- Kissapöydälle
Ensimäinen askel,kun sekoitat lasten elämän on se , kun huoraat ja valehtelet puolisollesi. Lapset ovat silloin jo niitä mielestäsi arvottomia nappuloita.
- amalia
Siis mitenköhän tuo nyt on ajateltu? Lapsia on ihan ok käyttää pelinappuloina liiton aikana kaiken kirjavissa riidoissa, mutta eron jälkeen tuomittavaa? Oli miten oli, joka tapauksessa liiton aikana lapset enemmän kärsivät vanhempien riidoista yms. kuin eron jälkeen.
- meriza
Niin joo, lapsia ei saa sekoittaa eron jälkeisiin riitoihin...
Mutta kun ne eron jälkeiset riidat koskee useimmiten nimenomaan niitä lapsia.
Tietysti varsinainen riitelemisen syy on muualla, mutta kun toista ei voi haavoittaa tai loukata tai määräillä muuten kuin käyttämällä siihen niitä lapsia koskevia asioita.
Lapsettomien parien onkin paljon helpompi erota, koska riitoja lapsista ei tule. On riideltävä suoraan asiasta tai jätettävä riitelemättä.
Lasten takia ei voi myöskään jättää toista kokonaan elämästään taakseen. Lasten tapaamisten ymv. yhteydessä sitä toista näkee kuitenkin ja on oltava tekemisissä, edes jonkinlaisissa.
Siitä niitä ristiriitoja syntyy. Pahimmassa tapauksessa kahnaukset ja epäsopu jatkuu vuosikymmeniä, ulottuen jo lapsenlapsiinkin.
Nyt kun sodasta palanneitten miesten lapset ja sota-ajan avioliittojen lapset ovat alkaneet tuoda esiin tuntojaan, on mielenkiintoista odottaa, että nämä meidän sukupolviemme erolapset aikanaan alkavat avautua, miten heidän elämäänsä ja valintoihinsa on vaikuttanut kaikki tämä, kahdessa kodissa kiertäminen, jatkuvien hankauksien ja riitojen välissä luoviminen ja uusperheisiin sopeutuminen.- zaza_
"eron jälkeiset riidat koskee useimmiten nimenomaan niitä lapsia."
Eron jälkeiset riidat koskevat myös erittäin usein samoja asioita kuin vanhempien liiton aikaiset riidat. Koskivat ne nyt lapsia tai ei. Kun saman katon alla asutaan, joiltain osinhan lasten on pakko olla mukana vanhempien taisteluissa, vaikka riidat eivät heitä varsinaisesti koskisikaan.
Aina puhutaan, että yhteishuoltajuus, jopa lasten 50/50 asuminen olisi SE juttu, todella hienoa lapsen kannalta, hänelle parasta. Nyt vain on niin, että nimenomaan yhteishuoltajuus ja etenkin vuoroviikkohuoltajuus mahdollistaa sen, että lapset mahdollisesti tulevat kärsimään vanhempien riitelystä tai vaikkei edes riitelystä varsinaisesti, niin heidän huonoista väleistään yms. koko lapsuus- ja nuoruusikänsä. Aikamoista "lasten parasta". Tulee väkisinkin mieleen, oliko vanha systeemi; yksinhuoltajuus lähes automaattisesti äideille sittenkään niin huono.
Lapsen parasta erossa mietittäessä kannattaisi tarkastella juurikin ko. lasta. Hänen persoonansa, mieltymyksiään, kiintymyssuhteita, herkkyyttä jne. Nämä ratkaisevat voiko lapsen paras edes teoriassa olla vuoroasuminen, vaikka vanhemmat olisivat asiasta kovastikin yksimielisiä.
- Puhutaanpa
No mitäpä luulet,minkä verran nämä vanhemmat,jotka ovat huoraamisellaan aiheuttaneet sen eron, viitsivät ajatella lapsen tuntoja.Omat halut ovat olleet kaiken edellä, kun on rikottu perhe ,koti ,lasten ja puolison mieli.
- ghjkg
Vanhempien/vanhemman uskottomuus aiheuttaa toki välillisesti eroja, mutta oikea syy on aina vanhempien välisessä tunnesuhteessa, tai pikemmin sen puutteessa ja ristiriidoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899