En jaksa enää

Masentunut

Olen 13-vuotias ja olen kärsinyt koko ikäni kiusaamista ja olen ollut masentuneena jo kaksi vuotta. Mietin joka aamu ja ilta itsaria koska olen mielestäni epäonnistunut elämässä minulla on pari kaveria joiden takia en voi tappaa itseäni ja siksi se vain pahentaa tilannetta. Voiko joku auttaa?

7

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAMU

      Hei!Käänny Jeesuksen puoleen, hän yksin voi auttaa ei kukaan muu.Mene Luterilaiseen seurakuntaan, jos lähelläsi on vaikka Luthersäätiön tai Sleyn toimintaa, niin ota heihin yhteteyttä, voit lukea Johanneksen evankeliumia, rukoile kiusaajien puolesta, niin kohta huomaat että ne ei enää kiusaakkaan sinua, rukous voi paljon kun se on harras, harras ei tarkoita ansiota että Jumala sen takia kuulee, vaan Jumala kuulee Kristuksen verisen ansion kautta jolla se sinut pelasti synnistä, kuolemasta ja sarvipään vallasta!Ja kasteessa jos olet kastettu synnytti uudesti vedestä ja Hengestä Jumalan lapseksi ja taivaan perilliseksi, tässä uskossa kun rukoilet, silloin sinä rukoilet Jeesuksen nimessä, ja silloin Jumala Isäsi kuulee kaikki rukoukset. Isä meidän rukous on paras rukous, sen sinä varmaan osaat, kun näin teet aamuin ja illoin, silloin huomaat että sinulla alkaa uusi elämä Herran armossa, ja kiitos laulut viriää sydämmessä Jumalalle Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle!

    • KoviaKokenutNainen

      Mäkin suosittelen samaa kuin edellä oleva kirjoittaja. Mä oon jaksanut vaikeuksieni yli Jumalan avulla.
      Mä oon kans entinen koulukiusattu. Mua kiusattiin alakoulussa, yläkoulussa, ammattikoulussa, myöhemmin kahdessa työpaikassa esimieheni taholta, noi on kaikki ollut ihan hirveän raskaita juttuja. Mutta, niistä voi selvitä!
      Olisiko ihan hullu idis että sen sijaan että joka aamu ja ilta mietit itsaria, niin jos rukoilisit? Juttele vaan Jumalalle fiiliksiäsi, ajatuksiasi ym, Hän aina kuulee sua!!!
      Yksi mikä mua auttaa on Joyce Meyer :n kirjat ja puheet, vaikka hän on paljon mua vanhempi ni hän on läpikäynyt rankkoja juttuja ja kertoo niistä ja eri elämänkokemuksista värikkäästi joskus huumorillakin höystettynä. Tässä linkki jos haluat :
      http://www.tv7.fi/vod/series/27/
      Siellä on aiheittain puheita ja ei maksa mitään. Musta noi on ollu hyviä :)

      Haluaisin antaa vielä pari vinkkiä, siis jos ja kun sua on kiusattu. Mua ainakin kiusattiin ulkonäköni takia, huonojen vaatteiden takia, ym ym. Niin noista kannattaa puhua jollekin kehen luotat. Tota ei tarvii kestää. Onko sulla ketään ketä voisi puuttua tilanteeseesi? Nyt onneksi kohta alkaa kesäloma niin ei varmaan tarvii kestää niitä hölmöjä. Nyt tekisin niin että älä usko mitä ne idiootit on sulle sanonu vaan ala puhumaan itsellesi että oot tärkeä, kaunis, fiksu, lahjakas ym eli älä suostu oleen sitä mitä ne kiusaajat susta valehtelee, se on pelkkää valetta ja kateutta!!!

      Tsemppiä sulle ihan hirmu paljon, oot tärkeä!!!

    • Kehoitus

      Mene juttelemaan terkkarille tai kuraattorille. Toivottavasti asiat aukenevat.

    • valopilkku

      En mistä päin olet.Mutta lahdessa on sellainen paikka kuin Valopilkku, josta saa apua kiusaamiseen.

    • Hei,

      Edellisiltä vastaajilta saitkin jo joitakin hyviä neuvoja. Minäkin suosittelen sinua kertomaan tilanteestasi jollekulle turvalliselle aikuiselle. Ja on oikein hyvä, että rohkaistuit kirjoittamaan tilanteestasi tänne!

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi ottaa yhteyttä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Voimia tilanteeseesi ja tsemppiä avun hakemiseen!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Olenkokenut

      Jumala ja Vapahtaja Jeesus Kristus tuntee sinut ja tuskasi. Juttelu aikuisten kanssa auttaa.
      En

      • älä_luovuta

        Onko aina viisasta tai tervettä tarjota Jumalaa avuksi ...?
        Onko uskoontulo käytännön neuvo ?

        Sinulla on pari kaveria, se on hyvä. Tukeudu heihin, he vahvistavat itsetuntoasi ja antavat merkitystä elämään.
        Kiusaamiset on väliaikaisia vaiheita nuorten elämässä, se menee ohi.
        Voitko mennä juttelemaan kouluterveydenhoitajalle ?
        Miksi ajattelet, että olet epäonnistunut elämässä ?
        Elämäsi ei ole vielä oikein kunnolla alkanutkaan, vastahan käyt koulua ja olet aikuistumisen kynnyksellä !
        Näe itsesi viiden tai kymmenen vuoden päästä jossain mukavassa tilanteessa,
        opiskelemassa tai työssä.
        Mitä haluaisit opiskella tai mitä tehdä työksesi, mieti joskus sitä, vaikka vielä sinun ei tarvitsekaan tietää tai päättää asiaa.
        Pyri tekemään mahdollisimman usein asioita, joista tykkäät, se rauhoittaa, vaikka se onkin vaikeaa nyt.
        Kiusaaminen on kauhea vitsaus nyky-yhteiskunnassa. Ihmettelen eikö sitä voi saada kuriin ?!
        Kiusaamista harrastavat ihmiset ovat pahoinvoivia itse ja pieni-itsetuntoisia.
        He kuvittelevat saavansa jotain "valtaa" kiusaamisella.
        Säälin sellaisia ihmisiä.
        Kiusaaminen on onnettoman ihmisen sadismia.
        Kukaan hyvinvoiva ei pysty olemaan paha toisille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe