Pelkään joutuvani osastolle

kuolema.korjaa

Oon 13 v likka ja jäin kiinni viiltelystä. Eivät nuo porukat ole sanaakaan mulle sanoneet. Tässä olen käynyt kuusi kertaa polilla jatkohoitona monen vuoden takaiselle perheneuvolalle. Viiltelyn syytä kuitenkin kysytte ja vastaan näin: mulla on masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Ahdistuskohtaukset olleet niin pahoja, etten ole muuhun pystynyt. Voi kuulostaa oudolta, mutta mä kuulen myös ääniä. Muitakin aistiharhoja mulla on. Onko teillä mitään tietoa miten huonossa kunnossa mä oon kun mä ahdistun vaan koko ajan lisää tosta osasto laitos jutusta. Nopeita vastauksia kiitos?

8

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄkkiäPois

      Suljettuun koppiin yksinänsä pitäis sut laittaa. Muut pelkkää sua.

      Kuppittaalla ainakin 6 psykoottista tai ties mitä ensihoito tapausta A2 osastolla samassa kopissa. Ei siellä yksikään tervejärkinen anna itsensä siinä porukassa nukkua.
      Unihäiriö tossa sakissa tuskin paranee.

      • kuolema.korjaa

        Nähtävästi sinäkin pidät minua pimahtaneena. Näköjään kaikki tahtovat mut pois. Noh, mites ois veitsi..


      • Itkuiikka

        Et voi väittää, että viiltelyssä olisi jotain mieltä. Ok. Viiltele, jos hyvää tekee, mutta älä huutele siitä muille. Älä kerjää viiltelylläsi säälipisteitä.

        Mitä muuta kuin huomionkipeyttä tuo viiltelysi on?

        Sulla on 'Katomua-syndrooma'!

        Katso ja huomaa muita ypärilläsi. Et sinä ole eikä sinusta tule maailmannapaa.


      • UpeaTulevaisuus
        kuolema.korjaa kirjoitti:

        Nähtävästi sinäkin pidät minua pimahtaneena. Näköjään kaikki tahtovat mut pois. Noh, mites ois veitsi..

        Tahallasiko ymmärsit väärin?

        Yksin suljetussa kopissa olet turvassa muilta bibipäiltä. Ilman puukkoa turvassa myös itseltäsi.

        Sinne sinut unohdetaan. Kukaan ei muista, ei huomaa sinua.


    • Kakekoko

      Elä huoli turhia. Suljettuosasto ja sairaalakoulu auttaa. Olen itse 12v käynyt, ihan mukavaa oli. Nyt olen 13v. Pääsin kyllä pois ja olo helpottui.

    • KoviaKokenutNainen

      Moi aloittaja,

      Mä tiiän ihmisiä, nuoria jotka on kans viillely itseään, se helpottaa tuskaa niin älytöntä kuin onkin. Mutta tuska ei kuitenkaan lopullisesti mene pois vaan pahenee.
      Mä olen uskossa ja kerron mielipiteeni ja kokemukseni siitä näkökulmasta.
      Ei kuulosta oudolta että kuulet ääniä, mä uskon sua että sä oikeasti niitä kuulet etkä valehtele. Yritän selittää tän sillai ettei kuulosta hullulta, mutta on olemassa hyvä ja paha, Jumala ja paholainen. Kun paholainen eli Lusifer lankesi niin hän sai mukaansa kolmanneksen enkeleistä, joista tuli demoneita. Niiden tehtävä on saada ihmisille pask*a fiilis, itsetuhoisia ajatuksia, "kuiskutella" outoja ajatuksia päähän, saada ihminen lopulta murtumaan ja luovuttamaan, ehkä tekemään itsarikin. Paholaisella ja hänen demoneilla ei ole enää vaihtoehtoa valita tulevaisuuden kohtalostaan, siksi he vihaavat ihmisiä jotka on luotu Jumalan kuvaksi, ihmistä jolla on valinnan vapaus vielä valita mihin menee kuoltuaan. Meille ihmisille on luotu taivas ja kaikki ihanuudet siellä. Paholaiselle se kuumempi paikka.

      Jumalla on suunnitelma sun elämälle jo täällä maan päällä. Mutta Hän on myös antanut meille oman tahdon ja mahiksen valita mitä haluamme tehdä elämällämme. Jumala kuulee rukoukset, ymmärtää tuskasi ja viiltelysi ja sen synkän fiiliksen mikä sul on.

      Pari hyvää biisiä:
      https://www.youtube.com/watch?v=3uC6aXnPR8A
      https://www.youtube.com/watch?v=GO11k8K7_E8

      Jos tykkäät kuunnella puheita, niin täällä on nuorten radio-ohjelma Come Home:n puheita aiheittain:
      https://patmos.studio24.fi/ohjelmat/come_home/12

      Mä en tiedä olisiko sulle apua näistä seuraavista klipeistä:
      https://www.youtube.com/watch?v=kpNfbid50M8
      Ent. viiltelijä ja saatananpaljoja Päivi Niemi kertoo kokemuksistaan.

      Entinen rikollispomo Late Johansson kertoo elämästään:
      https://www.youtube.com/watch?v=dpHRU3LePh0
      https://www.youtube.com/watch?v=5mwuwNbLxZI

      Riku Rinteeltä on saatavana myös kirjoja esim. kirjastosta, jotka voisi kiinnostaa sua, ne ei oo pätkääkään tylsästi kirjoitettu vaan just sillai miten asiat on tapahtunu ilman mitään turhia lässytyksiä. Ne kertoo nuorista jotka käy just samoja juttuja läpi mitä sä nyt käyt, suosittelen!

      Hirveästi haleja ja voimia sulle! Toivottavasti noista joistain on apua sulle. Mulle oli aikanaan kun kävin pask*ja juttuja läpi enkä nähny tunnelin päässä valoa. Tsemppiä!!!

    • Hei,

      Hyvä kuulla, että olet saamassa ammattiapua tilanteeseesi! Usein ulkopuolinen tuki auttaa jäsentämään ajatuksia ja myös helpottaa jaksamista.

      Myös netin ja puhelimen välityksellä voit saada apua matalalla kynnyksellä ja nopeasti. On olemassa erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/, avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • mäyritäntsempata

      Onpa (pääsääntöisesti) ikäviä vastaukssia nuorelle, joka tarvitsee aikuisia enemmän (ainakin minun mielestäni) tukea, trollailun sijaan.

      Ota nyt rohkeasti kaikki tarjolla oleva apu vastaan. Vaikka hetkellisesti sekin tuntuisi kurjalta niin pitkässä juoksussa se kannattaa. Olet varmaan hoidoissasi käynyt läpi ahdistusta aiheuttavia asioita, ja olet ehkä saanut muita työkaluja ahdistuksen hallintaan kuin se viiltäminen?! Niitö kannaattaa oikeasti hyödyntää, vaikka ymmärrän että viiltely on varmasti äärimmäisin keino päästä ahdistuksesta eroon joten siitäkin toiminnasta on vaikea vierottatua. Mutta edes pienin askelin, jooko?

      Kovasti sulle tsemppiä, kyllä aivan varmasti saat helpotusta kunhan otat apua vastaan. Sulla on paras vielä edessä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe