Ssri-myrkky sai taas sulan hattuunsa,

ssristories

10 uutta kuollutta ihmistä.
Taitaa olla tämän ajan suurin yksittäinen tappaja;

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201805192200954854_ul.shtml?utm_source=leiki&utm_medium=ekontakti&utm_campaign=personoitu&_ga=2.165148346.405208434.1525866643-324446429.1510406453

49

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opo56

      Vielä ei ole tietoa, onko ollut mielialalääke käytössä. Odotellaan, jospa joku uutissivusto sellaisen kertoisi.

      Tapaukseen liittyy lehden uutisen mukaan hiljainen kaveri, jota oli vähän kiusattu. Herkkä nuorimies saattaa ottaa pienenkin kiusan tosissaan ja itseensä.

      Mutta seurataan uutisia.

      Se tässä nyt on kumma, kun aseita voi olla joka talossa ainakin Amerikoissa. Täällä meilläkin on metsästysharrastajia, joilla haulikot ja muut kotona huonosti säilytettynä, jopa olohuoneen nurkassa. Ja,...tuskin sitä kontrolloidaan, mitä ovat tehneet, vaikka hirviä ammuskelevat????

      Maailmassa on liikaa tapahtunut tällaisia toisten ihmisten ampumisia. Ja nuoret. äkisen tulee mieleen tämä lääkitysasia. Kuinka paljon nuorille syötetään mielialapillereitä. No alle 18 vuotiaille ei saisi niitä edes määrätä.

      Syyttömille todella raskasta. Suuri suru on jälleen kohdannut monia ihmisiä.

    • PEEERRRKELE

      LÄÄKÄRIT JA LÄÄTEOLLISUUS SYYTTEESEEN 10 IHMISEN TAPPAMISESTA !!!

      Oikeat syylliset ovat;
      LÄÄKÄRIT JA LÄÄKETEOLLISUUS, jotka tuhoavat ihmisten aivot !

      Ei epäilystäkään etteikä syynä olisi ssri-myrkyt !!!

      • Terve.vaanmenoa

        Ei epäilystäkään siitä, että on juopporatti huumeenkäyttäjä.
        Tuo hullu pyssymies.
        Meille myös vapaa aseoikeus!


      • 13d1231d2312d3

        EI olleet ssri myrkyt syynä. Oon itekki käyttäny niitä vuosia enkä oo tappanu ketään :)


      • nounounou00

        Lakimiehensä sanonut, että oli kylmä. Mutta eikös lääkitys tee juuri tunteettomaksi. Ei edes kyyneleitä tule, kun käyttää mielialalääkettä, vaikka lähin ihminen kuolisi.

        Näitä kouluampumisia ja muita Las Vegas ym. on ollut jo todella monta samantyyppistä. Ja aina se tunnekylmyys mukana ja itsensä tappaminen. Viittaa kyllä kaikissa tapauksissa mielialalääkkeen käyttöön. Tai sitten joku huume. Voisko ADHD- lääkitty toimia näin, kun on amfetamiinijohdannainen käytössä. Ja sitten myös kaksisuuntainen. Kaikilla kovat lääkkeet päällä.

        Kokeilevatko lääketehtaat jotain vai mitä hauskaa tämä joidenkin mielestä oikein on. Joku instanssi tämä kaiken takana täytyy olla. Vai onko se tämä Internet, joka saa paljon pahaa aikaan? Nuoret miehet pelaavat kammottavia tappopelejä ja joku sitten sekoaa.


      • Älyä.kehiin

        Tervepäinen ei pyssyllä leiki.
        Hullu mikä hullu.
        Eipä ollut tuon kaverin lääkitys kohdillaan.
        Pakkolääkitys olisi pelastanut tältäkin tragedialta!


      • Trollololo
        Älyä.kehiin kirjoitti:

        Tervepäinen ei pyssyllä leiki.
        Hullu mikä hullu.
        Eipä ollut tuon kaverin lääkitys kohdillaan.
        Pakkolääkitys olisi pelastanut tältäkin tragedialta!

        Trololololooo


      • JäljetAlkaaTäsmätä

        Tunteettomuus voisi tietenkin viitata joko päällä olevaan tai aikaisempaan SSRI- tai neuroleptikäyttöön. Tapaus todellakin vaikuttaa psykiatrisiin huumeisiin liittyvältä. Ilman ainekäyttöä näitä väkivallantekoja ei samoissa määrin tapahtuisi Yhdysvalloissakaan. Suomessa tunnetuimmat kolme tapausta, Jokela, Kauhajoki ja Hyvinkää, ovat olleet kaikki olleet yhteydessä SSRI-aineiden ja muiden psykiatristen huumeiden käyttöön, joka on johtanut silmittömään, tunteettomaan väkivaltaan. Täytyy odotella vielä varmistus tästä viimeisimmästä tapauksesta Texasista.

        "Epäilty oli jättänyt ampumatta ihmisiä, joista hän piti."

        Tämä osoittaa, että hän on laskelmoinut mitä tekee. Kyse voi olla siit, että hän on suunnannut agressionsa henkilöihin, joihin hänellä ei ole lähempää kontaktia, suhdetta ja siten ajatuksia tai tietoa. Mikäli henkilö olisi pystynyt tuntemaan, myös tuntemattomammat henkilöt olisivat olleet paremmin turvassa agressiolta. Jopa mahdollista, että koko tapausta ei olisi.

        Psykiatristen aineiden, kuten SSRI:den tiedetään lisäävän väkivaltaisuutta. Samoin neuroleptit mahdollistavat suuret väkivallan teot lobotomoimalla käyttäjänsä tunteettomaksi ja huonosti ajattelevaksi. Siten tekojensa seurauksia on hankala ajatetella, mikä estäisi henkilöä toimimasta harkitsemattomasti.

        Mielenkiinnolla odotan tietoa siitä mitä on käyttänyt tai ei.


      • HgEdLVt
        Älyä.kehiin kirjoitti:

        Tervepäinen ei pyssyllä leiki.
        Hullu mikä hullu.
        Eipä ollut tuon kaverin lääkitys kohdillaan.
        Pakkolääkitys olisi pelastanut tältäkin tragedialta!

        Jotkut ne jostain syystä harrastaa eläinten ampumista, metsästystä.

        Mikäköhän siinä ampumisessa, joka on sama asia kuin tappaminen, viehättää?


      • wdcöyc
        Älyä.kehiin kirjoitti:

        Tervepäinen ei pyssyllä leiki.
        Hullu mikä hullu.
        Eipä ollut tuon kaverin lääkitys kohdillaan.
        Pakkolääkitys olisi pelastanut tältäkin tragedialta!

        Ei ole tietoa kaverin lääkityksestä. Onko edes lääkettä ollut päällä, ei tietoa toistaiseksi.


      • löpö
        JäljetAlkaaTäsmätä kirjoitti:

        Tunteettomuus voisi tietenkin viitata joko päällä olevaan tai aikaisempaan SSRI- tai neuroleptikäyttöön. Tapaus todellakin vaikuttaa psykiatrisiin huumeisiin liittyvältä. Ilman ainekäyttöä näitä väkivallantekoja ei samoissa määrin tapahtuisi Yhdysvalloissakaan. Suomessa tunnetuimmat kolme tapausta, Jokela, Kauhajoki ja Hyvinkää, ovat olleet kaikki olleet yhteydessä SSRI-aineiden ja muiden psykiatristen huumeiden käyttöön, joka on johtanut silmittömään, tunteettomaan väkivaltaan. Täytyy odotella vielä varmistus tästä viimeisimmästä tapauksesta Texasista.

        "Epäilty oli jättänyt ampumatta ihmisiä, joista hän piti."

        Tämä osoittaa, että hän on laskelmoinut mitä tekee. Kyse voi olla siit, että hän on suunnannut agressionsa henkilöihin, joihin hänellä ei ole lähempää kontaktia, suhdetta ja siten ajatuksia tai tietoa. Mikäli henkilö olisi pystynyt tuntemaan, myös tuntemattomammat henkilöt olisivat olleet paremmin turvassa agressiolta. Jopa mahdollista, että koko tapausta ei olisi.

        Psykiatristen aineiden, kuten SSRI:den tiedetään lisäävän väkivaltaisuutta. Samoin neuroleptit mahdollistavat suuret väkivallan teot lobotomoimalla käyttäjänsä tunteettomaksi ja huonosti ajattelevaksi. Siten tekojensa seurauksia on hankala ajatetella, mikä estäisi henkilöä toimimasta harkitsemattomasti.

        Mielenkiinnolla odotan tietoa siitä mitä on käyttänyt tai ei.

        Ampuja oli ollut koulukiusattu jonkin verran. Opettajilla tärkeä tehtävä kouluissa. Pitäisi puuttua heti!!!


      • reuptake
        JäljetAlkaaTäsmätä kirjoitti:

        Tunteettomuus voisi tietenkin viitata joko päällä olevaan tai aikaisempaan SSRI- tai neuroleptikäyttöön. Tapaus todellakin vaikuttaa psykiatrisiin huumeisiin liittyvältä. Ilman ainekäyttöä näitä väkivallantekoja ei samoissa määrin tapahtuisi Yhdysvalloissakaan. Suomessa tunnetuimmat kolme tapausta, Jokela, Kauhajoki ja Hyvinkää, ovat olleet kaikki olleet yhteydessä SSRI-aineiden ja muiden psykiatristen huumeiden käyttöön, joka on johtanut silmittömään, tunteettomaan väkivaltaan. Täytyy odotella vielä varmistus tästä viimeisimmästä tapauksesta Texasista.

        "Epäilty oli jättänyt ampumatta ihmisiä, joista hän piti."

        Tämä osoittaa, että hän on laskelmoinut mitä tekee. Kyse voi olla siit, että hän on suunnannut agressionsa henkilöihin, joihin hänellä ei ole lähempää kontaktia, suhdetta ja siten ajatuksia tai tietoa. Mikäli henkilö olisi pystynyt tuntemaan, myös tuntemattomammat henkilöt olisivat olleet paremmin turvassa agressiolta. Jopa mahdollista, että koko tapausta ei olisi.

        Psykiatristen aineiden, kuten SSRI:den tiedetään lisäävän väkivaltaisuutta. Samoin neuroleptit mahdollistavat suuret väkivallan teot lobotomoimalla käyttäjänsä tunteettomaksi ja huonosti ajattelevaksi. Siten tekojensa seurauksia on hankala ajatetella, mikä estäisi henkilöä toimimasta harkitsemattomasti.

        Mielenkiinnolla odotan tietoa siitä mitä on käyttänyt tai ei.

        SSRIt päinvastoin vähentävät aggressiivuutta ja passivoivat ehkä turhankin paljon ihmistä. Itse olen ajoittain vuodesta 1996 käyttänyt niitä , ja tyypillinen vaikutus on raukaiseva.
        Ilman SSRI:tä kehittyy helposti kiukkuisuutta ja ärtymystä, kun masennusta alkaa pukata päälle.

        "JäljetAlkaaTäsmätä" on aika pihalla asiasta, mutta hyvä niin: hän ei ole kärsinyt masennuksesta eikä käyttänyt SSRI:tä, joten asia on ymmärrettävästi vieras.


    • snrikäyttäjä

      Kyllä täällä on taas pösilöt ja yleistäjät liikkeellä. Minä olin vaaraksi itselleni ja muille silloin kun EN käyttänyt mielialalääkkeitä. Aloitin lääkityksen ja olen ollut sen jälkeen lauhkea kuin lammas. Eikä ne minulta tunteita ole vienyt pois, päinvastoin. Ennen lääkitystä olin tunteeton mielipuoli, nykyään tunnen kaikki tunteet ilosta suruun voimakkaasti. Olen liiankin herkkä ja itken helposti. Ennen lääkitystä pahoinpitelin ihmisiä. Siis ENNEN lääkitystä. On minuakin kiusattu rajusti, mutta ei tulisi mieleenkään enää vahingoittaa ketään, ei itseäni eikä muita ihmisiä. Että näin.

      • JäljetAlkaaTäsmätä

        Ja kuka oli mielestäsi se yleistäjä tässä?


      • a.lubitz-ja-149kuollutta

        Olet oikeassa.
        Ssri-myrkyt ovat kaikkien TUONKALTAISTEN murhien takana. Kaikkiin ssri-myrkyt eivät vaikuta samalla tavalla, mutta joihinkin vaikuttaa. Kysymys on samantyyppisestä asiasta kuin alkoholillakin, toiset se tekee äärimmäisen väkivaltaisiksi, toiset saamattomiksi nahjuksiksi.
        Se että alkoholi tekee joistakin nahjuksia, ei muuta sitä tosiasiaa että jotkut se tekee murhaavan mielisairaiksi.


      • huhhuhteidänaggressiota
        JäljetAlkaaTäsmätä kirjoitti:

        Ja kuka oli mielestäsi se yleistäjä tässä?

        Mielestäni täällä 99% kommentoijista on sitä mieltä että ssri-lääkkeet tekee murhaajia. Joten mielestäni HE ovat yleistäjiä. Minä tein rikoksia ENNEN lääkitystä, sen jälkeen en ole ollut vaaraksi kärpäsellekään. Olen niin tunteellinen, että itken helposti ja olen läheisteni mielestä jopa yliempaattinen ihminen. Joten edelleen olen sitä mieltä, että 99 prosenttia täällä kommentoivista on niitä yleistäjiä, itse kerroin vaan oman kokemukseni lääkityksen vaikutuksesta omaan elämääni. Jos suurin osa ssri-lääkkeiden käyttäjistä sekoaa niin se on surullista, minä kerroin vain oman, erilaisen kokemukseni lääkkeistä.


      • JäljetAlkaaTäsmätä
        huhhuhteidänaggressiota kirjoitti:

        Mielestäni täällä 99% kommentoijista on sitä mieltä että ssri-lääkkeet tekee murhaajia. Joten mielestäni HE ovat yleistäjiä. Minä tein rikoksia ENNEN lääkitystä, sen jälkeen en ole ollut vaaraksi kärpäsellekään. Olen niin tunteellinen, että itken helposti ja olen läheisteni mielestä jopa yliempaattinen ihminen. Joten edelleen olen sitä mieltä, että 99 prosenttia täällä kommentoivista on niitä yleistäjiä, itse kerroin vaan oman kokemukseni lääkityksen vaikutuksesta omaan elämääni. Jos suurin osa ssri-lääkkeiden käyttäjistä sekoaa niin se on surullista, minä kerroin vain oman, erilaisen kokemukseni lääkkeistä.

        Eli huumasit pääsi, jotta et rikkoisi lakia? Saat tehdä niin puolestani, jos hyvältä tuntuu. Ehkä olisi kuitenkin kannattanut ottaa vastuu aikaisemmista teoista ja muuttaa tapoja? Ei siihen huumeita tarvita. Ainoastaan vastuunottoa, selkärankaa.

        En lähde mukaan yleistämisnimittelyyn. Se on molemmin puolin turhaa ja yhtä älytöntä. Hyvä, että olet ollut tyytyväinen omaan käyttöösi. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku haluaa käyttää.


      • raittiinaHKI
        JäljetAlkaaTäsmätä kirjoitti:

        Eli huumasit pääsi, jotta et rikkoisi lakia? Saat tehdä niin puolestani, jos hyvältä tuntuu. Ehkä olisi kuitenkin kannattanut ottaa vastuu aikaisemmista teoista ja muuttaa tapoja? Ei siihen huumeita tarvita. Ainoastaan vastuunottoa, selkärankaa.

        En lähde mukaan yleistämisnimittelyyn. Se on molemmin puolin turhaa ja yhtä älytöntä. Hyvä, että olet ollut tyytyväinen omaan käyttöösi. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku haluaa käyttää.

        Näinhän se menee, joka haluaa huumata itsensä psykiatrisella lääkkeellä tai huumeilla päättää aikuisena itse siitä käytöstä.


      • ettetepösilöttajuamitään
        JäljetAlkaaTäsmätä kirjoitti:

        Eli huumasit pääsi, jotta et rikkoisi lakia? Saat tehdä niin puolestani, jos hyvältä tuntuu. Ehkä olisi kuitenkin kannattanut ottaa vastuu aikaisemmista teoista ja muuttaa tapoja? Ei siihen huumeita tarvita. Ainoastaan vastuunottoa, selkärankaa.

        En lähde mukaan yleistämisnimittelyyn. Se on molemmin puolin turhaa ja yhtä älytöntä. Hyvä, että olet ollut tyytyväinen omaan käyttöösi. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku haluaa käyttää.

        Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa, google kertoo, mutta aivottomuudestasi päätellen et ymmärtäisi lukemastasi mitään. Tämä sairaus VAATII elinikäisen lääkityksen. Mieluummin "huumaan" itseni lääkkeillä kuin tapan itseni tai jonkun muun. Maniapäissään ja sekarissa tulee tehtyä sairaita asioita, jotka tämä sairaus saa aikaan ilman "huumaavia" lääkkeitä.


      • JäljetAlkaaTäsmätä
        ettetepösilöttajuamitään kirjoitti:

        Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa, google kertoo, mutta aivottomuudestasi päätellen et ymmärtäisi lukemastasi mitään. Tämä sairaus VAATII elinikäisen lääkityksen. Mieluummin "huumaan" itseni lääkkeillä kuin tapan itseni tai jonkun muun. Maniapäissään ja sekarissa tulee tehtyä sairaita asioita, jotka tämä sairaus saa aikaan ilman "huumaavia" lääkkeitä.

        Sellaista sairautta kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole olemassa. Jos todella uskot sellaiseen, sinua onnistuttu vedättämään psykiatrian vastaanotolla, niin kuin tuhansia muitakin suomalaisia. Sairaus jota ei ole tieteellisesti olemassa ei vaadi eikä voi vaatia mitään.

        Huumata itsensä saa. Minulla ei ainakaan ole sitä vastaan mitään. Itsekin käytän silloin tällöin alkoholia huumatakseni itseni, niin kuin tuhannet muutkin suomalaiset. On epärehellistä sanoa, että olematon sairaus aiheuttaa jotakin, jonka todellisuudessa aiheutat itse omilla päätöksilläsi ja josta olet vastuussa itse.


      • ope78786
        JäljetAlkaaTäsmätä kirjoitti:

        Sellaista sairautta kuin kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole olemassa. Jos todella uskot sellaiseen, sinua onnistuttu vedättämään psykiatrian vastaanotolla, niin kuin tuhansia muitakin suomalaisia. Sairaus jota ei ole tieteellisesti olemassa ei vaadi eikä voi vaatia mitään.

        Huumata itsensä saa. Minulla ei ainakaan ole sitä vastaan mitään. Itsekin käytän silloin tällöin alkoholia huumatakseni itseni, niin kuin tuhannet muutkin suomalaiset. On epärehellistä sanoa, että olematon sairaus aiheuttaa jotakin, jonka todellisuudessa aiheutat itse omilla päätöksilläsi ja josta olet vastuussa itse.

        Ajoit varmaan samaa asiaa takaa. Kaksisuuntainen mielialasairaus on perinnöllinen ja oireiltaan tuollainen oikea kaksisuuntainen tauti on hyvin vakava-asteinen mielisairaus, verrattavissa skitsofreniaan. Nyt vaan on niin, että oikeesti sitä ei ole niin paljon mitä on lääkittyjä. Monet hyvin lievät tai muusta syystä kuin perinnöllisyydestä johtuvat mielialan vaihtelut lääkitään kaksisuuntaisen lääkkeellä. Monipsykiatri ei juurikaan ole kiinnostunut asiakkaan alkoholinkäytöstä ja seurauksena on ollut niin alkoholisti saanut diagnoosin KAKSISUUNTAINEN. Kun juo joka ilta tultuaan kotiin työstän ja sitten viikonloppuna kaiken aikaa on seurauksena nousu ja laskuhumalaa ja vuorostaan krapulaa jne. tämä tällainen liemillä leikkiminen on sitten suomalaisessa yhteiskunnassa kaksisuuntainen mielisairaus. Eiköhän siitä tule sekakäyttäjä, lääkkeet ja alkoholi.


      • väärädiagnoosi2
        ettetepösilöttajuamitään kirjoitti:

        Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa, google kertoo, mutta aivottomuudestasi päätellen et ymmärtäisi lukemastasi mitään. Tämä sairaus VAATII elinikäisen lääkityksen. Mieluummin "huumaan" itseni lääkkeillä kuin tapan itseni tai jonkun muun. Maniapäissään ja sekarissa tulee tehtyä sairaita asioita, jotka tämä sairaus saa aikaan ilman "huumaavia" lääkkeitä.

        Kaksisuuntainen mielialahäiriön syy voi olla jokin huumekokeilu, mutta myös alkoholin käyttö aiheuttaa ylös- alas mielialahäiriön. Jos jättää lääkärille kertomatta alkoholin käytöstään, lääkäri saattaa tulkita asian väärin, saat kaksisuuntaisen diagnoosiksi sitten. Olet voinut pelata rahasi ja omaisuutesi ihan vaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Kaksisuuntaisuus on vaan lumeasia kaikelle.


    • thtw

      Jotkut ihmiset tahtovat aina nähdä SSRI-lääkkeillä ja tällaisilla teoilla suoranaista yhteyttä. Jos perehtyy vaikka suomalaiseenkin rikoshistoriaan niin julmia perhesurmiakin yms. yksittäistapauksina on ollut paljon ennen SSRI-lääkkeiden yleistymistä. Asioiden tällainen yksinkertaistaminen on ihan naurettavaa. Näistä pillereistä on ollut selvää haittaa ja selvää hyötyäkin yksilöstä riippuen. Maailma, Suomi mukaan lukien on sellainen paikka et aina täällä joku sekoaa, niin traagista kuin se onkin. Syyt ovat aina paljon kompleksisimmat kuin yksittäiset pillerit.

      • JäljetAlkaaTäsmätä

        En selvästi tunne SSRI-aineiden ja väkivallan yhteyttä. Totta kai väkivaltaa on ollut ennen viinaakin. Siitä huolimatta alkoholin käytöllä on kausaalinen yhteys väkivaltaisen käytöksen lisääntymiseen ihan siinä missä SSRI-aineillakin.

        Hyöty ja haitta on aina subjektiivinen arvio, kun puhutaan yksilötasolla. Ei siihen voi väittää vastaan kukaan. Ainoastaan asianosainen voi sanoa miten kokee. Tietenkin psykiatrisessa kontekstissa pitää huomioida keneltä kysytään hyödyistä ja haitoista. Näissä konteksteissa yleensä kysytään psykiatrian mielipidettä hyödyistä ja haitoista, jotka ovat usein täysin päinvastaiset kuin käyttäjän tai henkilön johon aineet on pakotettu.

        Alkoholin vaikutuksenalaisena tehdyissä väkivaltarikoksissa esimerkiksi, on tietenkin muitakin tekijöitä kuin alkoholi itsessään. Riidellään naapurin kanssa jostain tai on riidelty jo pidempään kunnes jonain päivänä riitä on äitynyt todella pahaksi ja kun samaan hetkeen sattuu alkoholia (tai SSRI:tä) lähtee estot ja järkeily seuraamuksista ja tuloksena on yksi kuollut ja yksi vankilassa. Ei SSRI:t eroa tässä suhteessa mitenkään. Esimerkiksi monilla koulussa ammuskelijoilla on ollut riitoja ja kiusaamiskokemuksia jne. josta suuttumus on ollut pohjalla. Siihen kun on lisätty SSRI niin tulos on ollut toteutus seuraamuksista piittaamatta.

        Yhtenä esimerkkinä vaikkapa Hyvinkään tapaus, jossa oli juurikin näin. Hiltunen kertoi suuttuneensa, kun oli kokenut tulleensa baarissa porukkansa nöyryyttämäksi. Kun hänellä on ollut SSRI:t alla niin estoja ei ole ollut eikä tunteita muita kohtaan, on hän pystynyt toteuttamaan jotain niin raakaa ja ajattelematonta, mitä todennäköisesti ilman SSRI-humalaa ei olisi mennyt toteuttamaan. SSRI-aineet voivat tehdä myös epätodellisen, unimaailmamaisen, kokemuksen, jolloin tilanteen todellisuuden hahmottaminen on myös selvästi heikentynyt.

        SSRI-aineiden ja väkivaltaisemman käytöksen yhteys on kausaalinen ja täysin selvä siinä missä alkoholinkin. Ollut jo vuosikymmenet.


      • JäljetAlkaaTäsmät

        Kirjoitusvirhe pääsi mukaan heti ensimmäiseen lauseeseen. Piti kirjoittaa, että "et tunne SSRI-aineiden ja väkivallan yhteyttä."


      • wrhb

        Juuri näin. Henkikollisuuden määrä on tosin ollut laskussa 1990-luvun jälkipuoliskolta lähtien. Väestön vanhenemisella on tässä varmasti myös osuutta. Jenkkilässä tosiaan noita ampumistapauksia ollut runsaasti ja lääkkeiden käyttö tunnetusti on siellä suurta.


      • aseetpoiskaikilta
        wrhb kirjoitti:

        Juuri näin. Henkikollisuuden määrä on tosin ollut laskussa 1990-luvun jälkipuoliskolta lähtien. Väestön vanhenemisella on tässä varmasti myös osuutta. Jenkkilässä tosiaan noita ampumistapauksia ollut runsaasti ja lääkkeiden käyttö tunnetusti on siellä suurta.

        Suomessakin myydään noiden suurten amerikkalaisten lääkejättien mielialalääkkeitä.

        Aseet pois kaikilta, kiitos!


      • nbvnbvcbnv

        SSRI- lääkkeiden kuin muidenkin mielialalääkkeiden pakkausselosteessa on selvästi vakavana haittana kirjattu itsetuhoiset ajatukset, itsetuhoisuus.

        Siltikin ko lääkkeitä määrätään kaiken aikaa kaikkialla maailmassa.


    • lääkehaitat_puheeksi

      Kun vuosikausia syömääni masennuslääkitystä alettiin vähitellen asteittain lopetella, lääkitysmääräyksistäni vastannut lääkäri (oli ollut aiemmin psykoterapeuttini myös) kyseli aina kuukauden välein, tunnenko aggressivisuutta, onko vaikeuksia väkivaltaisuuden kanssa ja onko minun vaikea hillitä itseäni. Ihmettelin mielessäni mitä oikein kyselee, koska ei minun tapoihini kuulunut käydä kehenkään käsiksi. Tunsin kyllä koko lääkityslopetusajan ja vielä kauan sen jälkeenkin suuria ahdistuksen sekaisia raivonpuuskia, mutta hillitsin itseni, tietenkin. Enkä niistä puhunut mitään lääkärilleni, koska ne raivon ja ahdistuksen hetket olivat aina todella pahoja, minua itseäni pelottavia, ja myös ajattelin että jos puhun niistä lääkärille, niin sitten taas painostetaan syömään masennuslääkkeitä, joiden lopetus aloitettiin siksi, että lääkärini huomasi minussa zombiuden merkit. Haittoja oli muitakin ja paljon.

      Nyt on kohdallani nuo lääkityshaitat ja lääkitykseen liittynyt kymmenen vuoden piina viimein takana. Mutta kyllä ihmettelen! Erikoisen salakähmäistä suhtautumista joillakin lääkäreillä masennuslääkkeiden haittoihin ja lopetuksen vieroitusoireisiin, kun yhtään ei potilasta ennakolta varoiteta!

      Monella masennuspotilaalla on kaiken lisäksi kohtalonaan myös sellaisia sairauden hoitoja, jotka ovat kuluttaneet elimistöä niin paljon, että ns. normaaliannostuksella syötyjen masennuslääkkeiden vaikutukset on samalla lailla ankarat kuin vanhuksilla, joiden elimistö iän vuoksi takkuaa, ja siksi vieroitusoireetkin voivat olla äärimmäisen raskaita ja kestää kauan.

      Lääkäreiden pitäisi puhua masennuslääkityksen haitoista ja vieroitusoireista avoimesti! Silläkin riskillä, että se teettää lisää työtä lääkäreillä, kun pitää käyttää aikaa asioiden kunnolliseen selvittämiseen potilaiden kanssa.

      Masennuslääkkeiden haitat pitäisi ottaa puheeksi potilaiden kanssa myös siksi, että jos joku masennuslääkkeitä syövä ihminen päättää lopettaa lääkityksen muualta löytämänsä tiedon vuoksi, niin hän ei välttämättä osaa lopettaa lääkitystä tarpeeksi hitaasti. Tietämättömyyttään hän voi lopettaa sen kerta heitolla, ja silloin on iso vaara esimerkiksi psykoosiin joutumisesta.

      Lääkärit tekevät todella paljon hallaa terveydenhuollossa, kun eivät ota huomioon niitä potilaita, joille masennuslääkityksestä on haittaa.

      Moni lääkäri sanoo potilaalleen vaan että usko pois, siitä lääkkeestä on sinulle enemmän hyötyä kuin haittaa, ja sitten että lopettaminen on helppoa koska siihen ei synnyt riippuvuutta. Joillekin näin on, mutta pitäisi tuntea vastuuta myös niistä potilaista, joille näin ei ole.

      Kun he kokevat haitat mutta eivät saa terveydenhuollosta oikeaa tietoa, eivätkä oikeaa apua lääkityksen lopettamiseen, niin silloin on ihan sattumien summaa, miten potilas onnistuu yksin lopettamaan lääkityksen, jos haluaa päästä elämäänsä vaikeuttavista haitoista eroon.

      Paljolta hukassa olemisen tunteelta ja epävarmuudelta olisin itsekin säästynyt, jos lääkärini olisi kertonut etukäteen masennuslääkityksen lopettamiseen liittyvistä vieroitusoireista ja myös varoittanut vaikeista hetkistä.

      Ihan kuin lääkärit ei eläisi tässä ajassa ja todellisuudessa, vaan jossain keskiajan pimeydessä, missä tietoa tihkuu kansalle vain niiltä jotka oli jumalasta seuraavia. Lääkärit ovat että kun ei haitoista puhuta niin kukaan potilas ei saa päähänsä lopettaa lääkitystään haittojen vuoksi!

      • 666999666

        Kuka lääkäreitä tuolla tavalla ohjeistaa.?

        Kerran aloitettu lääke, yksikään lääkäri ei edes kehota lopettamaan aloitettua lääkettä missään vaiheessa.

        Tosiasia on, niin sekä mielialalääkettä että ADHD- amfetamiinijohdannaislääkettä määrätään jopa samanaikaisesti nuorille.

        Edesvastuuttomuus yhteiskunnassa vallitsevana.

        Ahneus, lääkekemianteollisuus myöskin vallitseva.

        Illuminaattiko?


      • NytLopetusHeti

        Serkkuni käytti 5 vuotta SSRI- lääkettä tavallisella annostuksella. Tuli haittoja. Itsemurha- ajatuksia, kiukkua ja vihaa . Lopetti seinään. Ei mitään vaikeuksia ollut kuulemma lopettaa.


      • PsykiatrinTraumatisoima

        Voisitteko olla puhumatta lääkäreistä, kun kommentoitte psykiatrien toimia. Loukkaa lääkäreitä.


      • ÄkkilopetuksestaPsykoosi
        NytLopetusHeti kirjoitti:

        Serkkuni käytti 5 vuotta SSRI- lääkettä tavallisella annostuksella. Tuli haittoja. Itsemurha- ajatuksia, kiukkua ja vihaa . Lopetti seinään. Ei mitään vaikeuksia ollut kuulemma lopettaa.

        Joo mutta moni masennuslääkkeitä syövä potilas napsii masennukseensa myös neuroleptejä, koska aina jossain vaiheessa masennus muuttuu resistentiksi masennuslääkkeille. Neuroleptejä määrätään masennusta sairastavalle sitten sen takia, että ne auttaa sitä masennuslääkettä vielä toimimaan, ja joskus määrätään niinkin että pitää syödä kahta eri masennuslääkettä. Että silloin kun on käytössä noin paljon masennukseen lääkitystä, niin sitä lääkitystä on tosi vaarallista lopettaa kerralla! Tuttavapiiriini kuuluu ihminen, joka julkisen sektorin hoitotaholla tapahtuneen äkillisen kuolintapauksen vuoksi jäi oman onnensa nojaan, ja kun hänen masennuslääkityksensä reseptit oli syöty loppuun, hän samalla lopetti lääkityksen kuin seinään. Sen seinään lopetuksen seurauksenahän sairastui psykoosiin, joka romutti hänen elämänsä.


      • ghjklkjhgf
        666999666 kirjoitti:

        Kuka lääkäreitä tuolla tavalla ohjeistaa.?

        Kerran aloitettu lääke, yksikään lääkäri ei edes kehota lopettamaan aloitettua lääkettä missään vaiheessa.

        Tosiasia on, niin sekä mielialalääkettä että ADHD- amfetamiinijohdannaislääkettä määrätään jopa samanaikaisesti nuorille.

        Edesvastuuttomuus yhteiskunnassa vallitsevana.

        Ahneus, lääkekemianteollisuus myöskin vallitseva.

        Illuminaattiko?

        Olen kuullut, että yksityisellä puolella professoristasoiset psykiatritkaan eivät painosta psykoterapiassaan käyviä vakavaa masennusta sairastavia potilaita käyttämään masennuslääkitystä, jos potilas ei halua niitä syödä haittojen vuoksi, tai lääkevastaisuutensa takia. Psykiatri kuuntelee aina ensin rahaa. Eikä muilla kuin rahakkailla ole varaa käydä yksityisellä psykoterapiassa.


      • raharatkaisee
        ghjklkjhgf kirjoitti:

        Olen kuullut, että yksityisellä puolella professoristasoiset psykiatritkaan eivät painosta psykoterapiassaan käyviä vakavaa masennusta sairastavia potilaita käyttämään masennuslääkitystä, jos potilas ei halua niitä syödä haittojen vuoksi, tai lääkevastaisuutensa takia. Psykiatri kuuntelee aina ensin rahaa. Eikä muilla kuin rahakkailla ole varaa käydä yksityisellä psykoterapiassa.

        Psykiatrin yksityisellä puolella kannattaa antaa keskusteluterapiaa, koska sillä kuitenkin psykiatri tienaa suuremmat summat. Paljonkos se käyntikerta maksoikaan ja siihen päälle vielä tuo yksityisen lääkäriaseman maksu?


      • jooooooo-joooooooooooooo

        Ns vapaa kasvatus tuottaa tuollaista kamaa, joskus.
        Äitin kullannuppu on saanut kaiken ilmaiseksi, tuossa lopputulos.


      • Terve.vaanmenoa

        Voi h*lvetti!
        Ihme ettei kukaan palkkaa näitä "asiantuntijoita" lääkkeiden kieltäjiä!
        Loppuisi itsemurhat, tapot, sodat, saasteet...
        Heh!
        Oikea pellejen ammattikunta.
        Ja parasta aaluokkaa


      • Kaikonmänt
        jooooooo-joooooooooooooo kirjoitti:

        Ns vapaa kasvatus tuottaa tuollaista kamaa, joskus.
        Äitin kullannuppu on saanut kaiken ilmaiseksi, tuossa lopputulos.

        Todistetusti eräässä lääketieteellisessä " kokeessa" syötettiin masislääkkeitä apinoille.
        Tulos: ko henkilöt alkoivat käyttäytyä "apinan raivolla"!!!
        Tästä voi vetää johtopäätöksen: lääkkeitä kannattaa syöttää vain ns "umpihulluille", joilla ei toivoa ole!!!
        MOT


    • Kyllä__

      elämän tavallisista asioista ssri-myrkky on aikakautemme suurin murhaaja.
      Ihan omassa sarjassaan.

      Ja lääketeollisuus nauraa !

    • 749

      Vielä ei oo Texasin ampujasta mitään lääkkeisiin viittaavaa tullut esille.

    • lopettakaajopösilöt

      Täällä on niin sairaita juttuja että jos ylläpitäjä olisi tilanteen tasalla niin poistaisi tämän ketjun samantien. Pösilöt huutaa mantraansa päivästä toiseen, ovat olevinaan niin terveitä mutta tuollainen kiihkomielinen lääkekielteisyys kertoo vain yhdestä asiasta: pahasta mielenterveyden häiriöstä.

      • ystävällinenvinkki

        "Täällä on niin..." No mutta miksi tulet lukemaan näitä juttuja, jos kerran hermosi eivät kestä muuta kuin oman peilikuvasi ajatuksia. Vai eikö sulla ole omaa elämää? Mitään muuta tekemistä kuin käydä koko ajan tarkistamassa, mitä masennukseen liittyviä kokemuksia, tietoja ja pohdittavia asioita ihmiset tänne kirjoittelee?

        Nyt on kesä ja ulkona lämmin. Joten vinkvink! Ulkoile ja tapaile ystäviäsi, pidä hauskaa. Olen varma että olosi alkaa helpottumaan jos vähän tuuletat itseäsi. Sitten et kärsi enää siitä että muut eivät ole kanssasi kaikista asioista koko ajan samaa mieltä. Sillä sehän tässä on ongelmasi, eikös vaan. Sua harmittaa ihmiset, jotka ovat eri mieltä kanssasi, ja joilla on siihen kaiken lisäksi oikeus. Toivon, että löydät hienosta kesästä elämääsi valoa ja iloa, ota siis vinkista vaarin. Ylös, ulos ja...


      • viilipytty

        Olet oikeassa. Erimielisyys on sairaus.


    • Taksitolppa

      Mikään muu ei saa 18v kaveria tekemään tuollaista kuin se että pää on totaalisesti hajonnut. Nyt vaan taryttee kysyä, mikä sen hajotti.
      Yksi vihje asiassa on kaverin valokuvat;

      "Jos tuota kyseisen kouluampujan valokuvia vertaa noihin vuoden takaisiin, niin ensimmäinen havainto on huomattava painonnousu.
      Ja koska näitä lukuisia kouluampujia yhdistää serotoiinintakaisinesto SSRI-lääkkeet, niin ne myös yleensä turvottavat käyttäjäänsä paljon."

      Tuo ei ole vahva näyttö, mutta se on vahva näyttö että kaverin pää oli hajonnut, mutta mistä syystä. Muita vaihtoehtoja on vähän, mutta tuo mainittu ssr-myrkkyjen syönti on hyvin mahdollinen. Ihminen ei pysty tuohon tekoon ellei korvien väli olisi kunnolla hajonnut.

      • Onnea.vaan

        Heh heh. Sinun POLLA on turvonnut! Niin käy kun koko luuserin elämäsi ajan olet miettinyt lääkkeiden käyttöä. Olet oikea luojan mieliharmi tyhjäpäisten joukossa. Etkä onneton tonttu älyä vetää johtopäätöstä: maailma ei sinunlaista älykääpiötä kaipaa tipan vertaa. Jos olisit MIES menisit metsään ja tekisit pikku tempun itsellesi.


      • OLET-OIKEASSA
        Onnea.vaan kirjoitti:

        Heh heh. Sinun POLLA on turvonnut! Niin käy kun koko luuserin elämäsi ajan olet miettinyt lääkkeiden käyttöä. Olet oikea luojan mieliharmi tyhjäpäisten joukossa. Etkä onneton tonttu älyä vetää johtopäätöstä: maailma ei sinunlaista älykääpiötä kaipaa tipan vertaa. Jos olisit MIES menisit metsään ja tekisit pikku tempun itsellesi.

        Teidän jälkeenne arvoisa paskaloinen;
        "Jos olisit MIES menisit metsään ja tekisit pikku tempun itsellesi."

        Ps. kuinka kauan meinaat elää naapureiden rahoilla?

        HAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHH


    • Skrjabin

      KGBn juonia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe