Ostin syksyllä jääkaappipakastimen. Marraskuussa sitä huollettiin pariin kertaan, kun pakastin suli. Ensin yritettiin vaihtaa termostaatti, mutta varaosa oli väärä. Sitten vaihdettiin sulatuskello, kun maahantuojalta saatiin ohje, ettei termostaattia kandee vaihtaa. Kaikki tuntui olevan kunnossa. Pari kertaa pakastin tuntui hieman lämpöiseltä tai pakasti hitaasti, mutta ei soittanut hälytyskelloja. Sitten maaliskuussa oli kunnolla sulana taas. Huolto tuli ja vaihtoi uudelleen sulatuskellon. Muutama päivä myöhemmin taas oli pakastin sulana. Sitten odoteltiinkin osia toissapäivään asti ja huoltomies tuli vaihtamaan kompressoria ja jälleen sulatuskelloa. Kompuran vaihto menikin sitten reisille ja keittiössäni oli helvetin tulet irti, kun kaappi puskee butaania ja on tulessa. Lopputuloksena pilalle palanut jääkaappipakastin ja pilalle palanut laminaattilattia (tämäkin oli jo noin 5kk vanha). Muilta vaurioilta onneksi vältyttiin, eikä kämppä palanut alta. Asia siirtyi huoltoyhtiön vakuutusyhtiölle, josta odotan nyt yhteydenottoa.
Ja huoltomiehen selitys/arvio asiaan oli, että kaikki kaasu ei poistunut poistaessa järjestelmästä, koska putkistossa oli tukos. Myös sulamiset lienevät johtuneet siitä, kylmää ei vain riittänyt pakastamiseen kun aine ei kulkenut kunnolla ja ehkä välillä lainkaan. Enää asiaa on hankala tarkastaa ja tuskin se olisi tarkoituksenmukaistakaan.
Kirjoitin reklamaation myyjälle, jossa vaadin hyvitystä huoltoihin menetetyistä työtunneista, sulaneista ruuista ja kahdesta kuukaudesta kun en ole voinut pakastinta käyttää. Unohdin sen sokkelin päällä olevan lastulevyn, jonka päällä kaappi on ollut, sulamisnesteet ovat turvottaneet senkin pilalle. Senkin vaihtamiseen menee vaivaa ja rahaa, mutta olkoot. Tai olkoot vaan se turvonnu.
Mitenköhän mahtaa käydä. Olenko oikeassa, että onnettomuushetkeen asti takuu ja vastuu kuluista sitoi myyjää ja voidaan katsoa päättyneen siihen hetkeen kun huoltomies yritti polttaa asuntoni, työkalunaan jääkaappipakastin?
Myyjän vastuu huoltoyhtiön tuhotessa tuotteen
asswipe
1
287
Vastaukset
- not_a_robot_1
Joko tämä selvisi sulle? Kotivakuutuksesi korvannee tämmöiset. Tuntuu kyllä siltä, ettei voi olla mitenkään katsoen myyjän vastuulla mitä sulla on kaapissa tai jos joku kolmas osapuoli käy temmeltämässä kämpässäsi. En kyllä tiedä miksi sinä odottelet/asioit korjausfirman vakuutusyhtiön kassa. Firman pitäisi hoitaa se itse, ja tietenkin hoitaa kuntoon / korvata syntyneet vahingot sinulle. Itsellesi syntyneitä välillisiä vahinkoja tuskin saat mitenkään ketään korvaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1437063- 604137
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233832Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1383770Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253105Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.413035Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383018Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422610- 482573
- 492384