Uusi parisuhde keski-iällä

Nainen41Vantaa

Olen seurustellut vuoden päivät uuden miehen kanssa, asumme tunnin ajomatkan päässä toisistamme. Rakastan miestä ja hän rakastaa minua, emme ole vielä riidelleet, toki keskustelleet jostain aiheista hieman vakavammin tai oikeastaan aihe on sama, tapaamisten tiheys. Emme käy tätä keskustelua usein, mutta aika ajoin minua ottaa todella päähän se, että mies haluaa nähdä minua harvemmin kuin minä häntä. Hänelle riittää 1-2pv/vko maks. ja minä haluaisin olla hänen kanssaan enemmän, vaikka koko viikon putkeen. Tulemme hyvin toimeen eli toisten naama ei ns. ala tympäisemään, mutta miehen mukaan hänellä on niin paljon muita askareita, ettei voi kunnolla keskittyä niihin minun ollessa paikalla, joten näemme harvemmin. Koko seurustelumme ajan mies on aina ollut se, joka määrää tapaamisten tahdin, minun haluillani ei juuri ole merkitystä asiaan : (

Lisäksi miehelle tulee "painetta" siitä, että minä haluan nähdä useammin, mutta hän kokee, ettei kykene tarjoamaan minulle tarpeeksi aikaa ja tämä aiheuttaa huonoa fiilistä ja sitä painetta hänelle. En halua painostaa, mutta jos olen AINA vaan asiasta hiljaa ja annan hänen määrätä tahdin, niin koen jääväni asiasssa altavastaajaksi ja saan vain sen mitä hän haluaa minulle antaa...oman mukavuusalueensa rajoissa. Joskus parisuhteissa kait joutuu vähän menemään oman mukavuusalueen ulkopuolelle enkä siis vaadi/halua häneltä mitään muuta kuin yhteistä aikaa. En halua sitäkään 24/7, vaan minulle riittää se, että olemme samalla paikkakunnalla ja voimme nukkua yöt yhdessä...olenko täysin kohtuuton?

Voihan se olla, että hän oikeasti tarvitsee aikaa ns. ladatakseen akkujaan, jotta voi antaa parastaan, kun ollaan yhdessä. Mutta ei aina tarvitse antaa parastaan, eikös se ole sitä arkea ja mikä siinä on vikana, ei mikään. TAI sitten hän ei vaan rakasta & kaipaa minua niin paljon kuin minä häntä ja koen eroahdistusta herkemmin. Miksi parisuhteissa ei koskaan tunnu olevan hyvää balanssia, vaan aina jompi kumpi haluaa enemmän/vähemmän ihan mitä tahansa : /

28

5240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Villiarvassus

Toisaalla toinen?

• Nainen41Vantaa

No sen tiedän, ettei ole...siis tiedän sen 100%n varmuudella. Ja välillä ei siis nähdä edes 1-2pv/vko, vaan välissä voi mennä 1-1,5vko, kun nähdään. En tiedä ottaako mies turhaan paineita myös siitä, että minä olen se seksuaalisempi puoli eli haluan seksiä joka kerta, kun nähdään. Tietenkin voisin olla ilmankin, en ole nymfo, mutta mies tuntuu sitä suopeasti aina antavan ja itsekin haluavan.

• kylläepäilisinettä
        Nainen41Vantaa kirjoitti:

No sen tiedän, ettei ole...siis tiedän sen 100%n varmuudella. Ja välillä ei siis nähdä edes 1-2pv/vko, vaan välissä voi mennä 1-1,5vko, kun nähdään. En tiedä ottaako mies turhaan paineita myös siitä, että minä olen se seksuaalisempi puoli eli haluan seksiä joka kerta, kun nähdään. Tietenkin voisin olla ilmankin, en ole nymfo, mutta mies tuntuu sitä suopeasti aina antavan ja itsekin haluavan.

100 % varmuudella veikkaan minäkin että toinenkin on kuvioissa. Et voi sitä varmaksi tietää mistään. Luuletko että kukaan tunnustaa kahta pyörittävänsä? Onko mies ollut pitkään yksin ennenkuin alkoi sun kanssa suhteilla? Hänellä voi toki olla omat rutiinit ja kuviot, joita ei halua kenenkään vuoksi sotkea. Siksi tapaaminen hänen ehdoillaan.
        Parisuhteessa ei kuulukkaan olla toista varten ja valmiina 24/7 vaan molemmilla pitää olla myös omaa aikaa. Se ei tarkoita, ettei susta välittäisi. Liika ripustautuminenkin ahdistaa toisia.
        Ellei sitten oikeasti ole sitä toista...

• Miespuolinenkommentti

Asuuko omakotitalossa ja huolehtii lapsista? Sitten tuon ymmärtää. Voitko auttaa häntä niissä? Voi olla, ettei tarpeet täsmää, sääli, sillä sinun toive kuulostaa hyvältä.

• oppiaikäkaikkikin

Jos keski iällä aloittaa suhteilun on se hyväksyttävä että sillä on entisyyttä. Perhettä tai muita velvoitteita jotka sinut ohittaa. Niin kauan kun asutte eri osoitteissa ei ole mitään sanomista ketä se tapailee tai miksi on kiireinen. Ikävä totuus sulle. Yritä edes tuossa iässä oppia suhteilemaan niin että molemmilla on hyvä olla. Selkeästi vaadit enemmän kuin toinen kykenee. Nyt hynttyyt yhteen ja sama osoite ratkeaa ne epävarmuus tunteet että se kiire missä kulkee. Näin se vain on. Ja jos tuotakaan et ole oppinut tuohon ikään tullessa on kuule voi voi. . Kyllä parisuhteessa ollaan enempi yhdessä kuin 1-2 pv viikossa. Todellinen suhde on jo lähes päivittäin. Jos siihen ei ole toisella edes tarvetta ei silloin halua sinun kanssa oikeaa suhdetta.

• selvitäasiat

Tuo riippuu vähän miehestä, mutta ethän voi hävitä mitään. Nauti elämästä. TUo vaikutti kuitenkin tervejärkiseltä ja suhteellisen hyvällä pohjalla. Mikäli miehellä vastuullinen työ ja sitoo häntä, ymmärrän täysin tuon oman ajan tarpeen, koska työ stressaa liikaa ja hän ei halua sinun näkevän häntä stressaantuneena.
      Kysyn voisitteko puhua asioista todellisuudessa niiden opikeilla nimillä ja kerro sinä omat toiveesi. Niin, on parempi, että olette alusta pitäen rehellisiä, kuin se, että joitakin piirteitä ja asioita ei tiedä toisesta, jolla voi olla strateginen vaikutus tulevaisuuteen.
      Ehditte elää yhdessä varmasti, mutta itse kävisin tuon keskustelun, jotta tiedät, miksi tuon pituiset tauot. Parisuhteessa näette päivittäin kuitenkin, ellei matkatöissä toinen.

• kivaayhdessä

Miksi pitäisi aina olla joku toinen salassa jos ei halua nähdä usein? Mieshän nyt vaan sattuu viihtymään hyvin yksinään, toiset vaan on sellaisia.
      Minä haluaisin nähdä sellaisen naisen joka päivä joka tykkää seksistä, olisi unelmanainen.
      Viimeisin suhde kaatui seksin vähyyteen.

• qwenina

Aloittajan teksti kuulosti kuin omilta ajatuksiltani mutta siis minä olen suhteessa nainen ja se joka haluaa nähdä harvemmin. Ymmärrän siis miestäsi enkä usko että millään tasolla on kyse siitä ettei hän rakasta.
      Mulle 2pv viikossa on paljonbtoisen kanssa oloavja toinen haluaa enemmän ja se tuntuu todella painostavalta ja tukalalta. Eikö hänelle mikään riitä, on usein ajatukseni kun hänen toivettaan myötäillen teen kompromissin. Itselläni on elämässä myös paljon muita mukavia juttuja enkä voi käsittää sitä että ihmiset haluaa laittaa lähes kaiken aikansa kumppanin kans yhdessä olemiseen. En uskovettä se menee niinbettäbpaljon yhdessä vietetty auka olis todiste rakkaudesta ja hyvästä suhteesta. Voidaan vaihtaa miehiä😀😇 kun tuo kumppanisi asenne kuulostaa vain ja ainoastaan erinomaiselta.

• Nainen41Vantaa

Kiitos asiallisista vastauksista : )

Mies asuu kyllä omakotitalossa ja siinä riittää työpäivien jälkeen melko paljon puuhaa, huollettavia ei samassa taloudessa asu. Olen edelleen 100varma, ettei hänellä ole toista, sitä en ala edes spekuloida, vaan kyse on jostain muusta. Ilmeisesti hän on ajan saatossa vaan tottunut olemaan itsekseen ja tekemään omalla ajallaan, omalla pihallaan mitä lystää ilman, että joku "olettaa" saavansa aikaa ja huomiota häneltä. En voi muuttaa hänen luokseen etäisyydestä johtuen, eikä hän minunkaan luokseni (hänen töistä johtuen) eli asumistilanne ei tule näillä näkymin ihan heti muuttumaan.

Yritän pyytää häneltä enemmän aikaa, mutta häntä alkaa ahdistamaan minun "painostus", vaikka teen sitä TODELLA harvoin. Joskus, kun otan asian esille, miestä alkaa ahdistamaan. Hän kokee painetta siitä, ettei voi antaa minulle sitä mitä minä haluan eli enemmän hänen aikaansa. Koskaan en ole saanut tolkullista vastausta, miksi ei voida olla useammin ja useampia öitä yhdessä...vastaus on ympäripyöreä, minulle jotenkin järjetön. Hän muka tarvitsee omaa aikaa (reilusti), jotta voi olla kanssani ns. parhaimmillaan. Saako hän siis stressiä minun seksuaalisuudestani siitä, että haluan seksiä (niinkin paljon), vai onko kyse muusta? Onko hän vaan luonteeltaan niin yksineläjä, ettei osaa vielä taipua tiiviimpään yhdessäoloon? Vai enkö vain ole hänelle mielekästä seuraa, että hän jaksaisi olla kanssani useamman päivän viikossa? Hän kyllä sanoo rakastavansa minua, nauttii kuulemma seurastani ja seksistämme (paljon!), mutta jokin kuitenkin hiertää. En halua puhua aiheesta kovin usein, vaan yritän sen antaa olla ja samalla itse kärsin tilanteesta. Ehkä vaan haluan olla hänen kanssaan enemmän kuin hän minun, nyt tai jatkossakaan : (

• fjx

Harkitse tarkkaan pyydätkö enemmän aikaa. Ainakin itse olisin erittäin kiusaantunut, jos mieheni haluaisi viettää kanssani enemmän aikaa. Olen nyt kahdeksatta vuotta suhteessa, erittäin pitkän ex-liittoni jälkeen. Kadotin ex-liittoon koko elämäni. Erottuani olin sitä mieltä, että uusi suhde löytyy, ja haluan vielä ehdottomasti uuden suhteen, jossa asutaan yhdessä. Jo parin kuukauden kuluttua erosta tulin toisiin mietteisiin. Ikävän ex-liittoni loppuvuodet olivat kärvistelyä ja sietämistä. Myös lasten taholta. Kun viimeinkin ero koetti, oli aivan ihmeellistä kun sain tutustua lapsiini kunnolla, vaikkakin heidän aikuisuutensa kynnyksellä - ilman mitään heidän isänsä sekoiluja asioihin. Lasten ystävätkin alkoivat käymään kylässä ja viihtymään kunnolla. Itse sain alkaa yhä enemmän panostamaan myös työhöni ja harrastuksiin. Alle puolessa vuodessa totesin, että jos miehen otan, niin sellaisen, jolla on ns. oma elämä ja etenkin omia ystäviä = oma sosiaalinen elämä. Että mies ei 'tarvitse' minua, haluaa viettää aikaa kanssani, kohtuullisesti :). Olenkin mieheni kanssa lähes aina la-su, joskus pe-su. Jos väliin jää viikonloppu tai pari, se ei haittaa. Jos hänen mielestään pitäisi nähdä viikollakin, se olisi mahdotonta. Minulla on illat täynnä. Öisin en haluaisi häntä häiritsemään untani. Uni se on se perusasia, jonka häiriintyessä herkästi uuvun. Työt menee pieleen enkä jaksa harrastaa.

Mies voi saada stressiä seksistä, tai pelkästään ajatuksesta, että on 'velvollisuus' tavata. Ihan sama naisilla... Parisuhteenhan pitäisi perustua täysin vapaaehtoisuuteen. Tavataan silloin, kun molemmat niin haluavat. Jos toinen haluaa yhteiseloa huomattavasti enemmän kuin toinen, ei kannata jatkaa suhdetta. Lopulta molemmat olisivat erittäin todennäköisesti tyytymättömiä.

• On myös hyväksyttävä, että lähes kaikissa parisuhteissa toinen rakastaa ja kaipaa enemmän kuin toinen.

• Harminpaikka

Meilläkin mies haluaa omaa aikaa ja minä haluaisin ĺäheisyyttä, halailua ym. Hänelle on tv tärkeämpi kuin minun läheisyys. Olen suhteessa mutta yksinäinen.

• Hei Nainen41Vantaa

Kerrot tilanteestasi, joka tuntuu kilpistyvän aina samaan solmuun: Sinä tahdot enemmän aikaa yhdessäoloon kuin mies.

Meidän on tässä palstalla turhaa ja hyödyntöntä yrittää arvailla, miksi mies tahtoo näin. On vain hyväksyttävä se tosiasia, jonka mies on useampaan kertaan sinulle ilmaissut: Hänelle riittää tapaaminen sen suunnilleen kerran viikossa.

Et voi muuttaa miestä etkä vaatia 'oikeutusta' enempään yhdessäoloon. Sen sijaan sinun on hyväksyttävä totuus: tämän miehen kanssa suhteeni tulee olemaan kerran viikossa tapaamista.
      Ja tähän suhteeseen sinun on itse päätettävä, sitoudutko vai et. Kulutat itseäsi ja toista, jos et hyväksy totuutta vaan koko ajan koet, että asian pitäisi olla toisin (vaikket sitä ääneen pyytäisikään). Sinun on itsesi kanssa käytävä jaakobinpaini, riittääkö tämä suhde sinulle tai jos haluat kokoaikaisemman suhteen, tämän miehen kanssa se vaan ei onnistu. Voi kuulostaa karulta, mutta elämän hyvinvointi lähtee aina tosiasioiden hyväksymisestä. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Merja, diakoni.

• Nainen41Vantaa

Merja,

En ole siis valmis lopettamaan tätä suhdetta miehen yksityisyyden tarpeen takia, halusin vain kuulla muiden kokemuksia & mielipiteitä asiasta ja hyviä kommentteja on tullutkin. Olen sitkeä sissi ja haluan katsoa mihin suhde tästä etenee. Olemme puhuneet pariin otteeseen (ihan rauhalliseen, rakentavaan sävyyn) miehen "erakkomaisuudesta" ja hän tiedostaa sen itsekin. Hän on ollut jo muutaman vuoden omillaan ja opettelee nyt uutta suhde-elämää keski-iässä. Uutta kuviossa on myös se, ettei saman katon alla asuminen ole näköpiirissä eikä luonnollisesti myöskään yhteisen perheen perustaminen, tämä on molemmilla jo taakse jäänyttä elämää. Nyt siis molemmat opetellaan uusia kuvioita ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Olemme kuitenkin niiin samankaltaisia luonteeltamme ja seksuaalisesti, ettei tällaista matchia voi ohittaa. Tiedän sisimmissäni, että mies tekee kyllä parhaansa...opettelen itse nyt enemmän sitä kärsivällisyyttä : )

• nutzedendag

Olen ollut kaksi kertaa vakavammassa suhteessa ja molemmat ovat kaatuneet minun ahdistukseen siitä, kun toinen haluaa olla jatkuvasti kuin paita ja peffa.

Jos joskus vielä alan seurustelemaan toivon että se toinen olisi sellainen, että hän eläisi vain siinä hetkessä. Ei suunnittelisi mitään eteenpäin, ei muistelisi mennyttä, nauttisi siitä mitä just sillä hetkellä meidän välillä on.

• Nainen41Vantaa

En halua olla "paita ja peffa", itsellänikin on elämä ja omat ala-asteikäiset lapset eli siitä ei nyt ole kyse. Jos toiselle tuntuu välillä riittävän se, että nähdään päivä-kaks' parin viikon välein, niin siinä ei mun mielestä enää olla kovin aktiivisesti yhdessä. Toki tämäkin vaihtelee, välillä ollaan enemmän yhdessä ja välillä harvemmin, mutta 100% AINA mennään miehen tahtotilan mukaan ja yritän parhaani mukaan olla napisematta asiasta : / Olisi tietty kiva jos edes kerran voitaisiin nähdä silloin, kun mua huvittaa, mutta ei. Toisaalta mies on alkanut jo hieman tulla ulos "yksityisyyden kuorestaan" ja alkanut haluta nähdä minua useammin, joten en siis ole toivoton tilanteen suhteen....hänellä vaan tuntuu kestävän hieman aikaan, jotta osaa taas vuosien jälkeen olla/elää parisuhteessa.

ps. osaan elää hetkessä, muutahan meillä ei olekaan ; )

• iyg
        Nainen41Vantaa kirjoitti:

En halua olla "paita ja peffa", itsellänikin on elämä ja omat ala-asteikäiset lapset eli siitä ei nyt ole kyse. Jos toiselle tuntuu välillä riittävän se, että nähdään päivä-kaks' parin viikon välein, niin siinä ei mun mielestä enää olla kovin aktiivisesti yhdessä. Toki tämäkin vaihtelee, välillä ollaan enemmän yhdessä ja välillä harvemmin, mutta 100% AINA mennään miehen tahtotilan mukaan ja yritän parhaani mukaan olla napisematta asiasta : / Olisi tietty kiva jos edes kerran voitaisiin nähdä silloin, kun mua huvittaa, mutta ei. Toisaalta mies on alkanut jo hieman tulla ulos "yksityisyyden kuorestaan" ja alkanut haluta nähdä minua useammin, joten en siis ole toivoton tilanteen suhteen....hänellä vaan tuntuu kestävän hieman aikaan, jotta osaa taas vuosien jälkeen olla/elää parisuhteessa.

ps. osaan elää hetkessä, muutahan meillä ei olekaan ; )

Ai, teillä mennään miehen tahtotilan mukaan. Se on huonompi juttu. Sano vaan suoraan, että sinulle ei nyt sovi, kun ei sovi. Ehdota jotain haluamaasi päivää, ja jos se ei sovi, niin anna miehen olla.

• Toivoa

Sori noilla periaatteilla saat olla lopun elämääsi sinkku.. Toki tulevaisuutta ei voi suunnitella pidemmän päälle, mutta jokin päämäärä täytyy olla, eikä mitään haihattelua.

• kirkko_tietää

Samaa mieltä Merja diakonin kanssa, olet miehelle panopuu eikä hän rakasta sinua, jos ahdistuu läheisyyden tarpeestasi.

• Itseäänpettää

Olen samaa mieltä, ehkä sitä haluaa uskoa jotain muuta ja niin helppo pettää itseään, kuin katsoa totuutta silmiin. Helppoa ja vaivatonta seksiä miehelle, mutta tässä tapauksessa mitään muuta on. Jos toista oikeesti rakastaa niin mahdollisemman usein haluais nähdä, eikä ahdistua läheisyydestä.

• iyg

Minulla olisi tuo sama ongelma, jos mieheni haluaisi nähdä useammin kuin 1-2 pv viikossa. Näemme viikonloppuisin, yleensä la-su (ei ole kiveen kirjoitettu, jos on muuta jommalla kummalla emme näe).

Miten sinulla riittää aikaa miehelle viikolla? Etkö ole töissä? Eikö ole mitään muuta tekemistä? Itse käyn tosiaan töissä viikot, illat menee harrastuksissa, näen ystäviäni, aikuisia lapsiani. Jos lapset tulevat vkl kun mies on täällä, hän tajuaa lähteä kotiin jonkin ajan päästä. Niin että voin olla lapsen/ lasten kanssa keskenään.

• lhjjw

iyg, oletpas hyvä kumppani, menisit suoraan Ö-mappiin.
        Jos nainen sanoisi mulle että lähdepäs kotiisi, ystäväni tulevat tai lapseni tulevat käymään niin lähtisin kyllä mutta en tulisi koskaan enää takaisin.
        Jos mun luo tulisi kavereita tai lapsi käymään, en missään nimessä sanoisi naiselle että voisitko lähteä kotiisi nyt. Toivottavasti en koskaan tapaa kaltaistasi pönttöä naista.

• iyg
        lhjjw kirjoitti:

Jos nainen sanoisi mulle että lähdepäs kotiisi, ystäväni tulevat tai lapseni tulevat käymään niin lähtisin kyllä mutta en tulisi koskaan enää takaisin.
        Jos mun luo tulisi kavereita tai lapsi käymään, en missään nimessä sanoisi naiselle että voisitko lähteä kotiisi nyt. Toivottavasti en koskaan tapaa kaltaistasi pönttöä naista.

"Jos nainen sanoisi mulle että lähdepäs kotiisi, ystäväni tulevat tai lapseni tulevat käymään niin lähtisin kyllä mutta en tulisi koskaan enää takaisin."

Sanoinko, että MINÄ sanon miehelleni lähdepäs kotiisi? En muuten sanonut. Mieheni on niin ystävällinen, hänellä on paljon tilannetajua ja tunneälyä, jolloin hän ihan oma-aloitteisesti ANTAA minun olla osan ajasta rauhassa keskenään lasteni kanssa. Hieno mies.

• påpoåop
        lhjjw kirjoitti:

Mikä sinua viiraa kun et halua antaa kumppanillesi tilaa?

Meillä on ihan normaalia myös, että annetaan kumppanin olla lasten kanssa keskenään. Etenkin kun tapaamme huomattavasti useammin kahdestaan kuin kumpainenkin tapaa lapsiaan. Olisi suorastaan rikos olla joka hetki roikkumassa mukana kun toinen tapaa lapsiaan.

• 333kk
        påpoåop kirjoitti:

Mikä sinua viiraa kun et halua antaa kumppanillesi tilaa?

Meillä on ihan normaalia myös, että annetaan kumppanin olla lasten kanssa keskenään. Etenkin kun tapaamme huomattavasti useammin kahdestaan kuin kumpainenkin tapaa lapsiaan. Olisi suorastaan rikos olla joka hetki roikkumassa mukana kun toinen tapaa lapsiaan.

Sääli jos teillä on vain yksi huone missä oleskella. Sitten ymmärrän että miehesi "tajuaa" lähteä pois. Meillä oleskeltaisiin eri huoneissa tai rehellisesti yhdessä.
        Taisit laittaa ex-miehesikin tajuamaan että olisi hyvä jos "poistuisi" kotoa aina välillä kun haluat jutella lapsiesi kanssa tai sun ystäviä tuli kylään.

• 8585
        333kk kirjoitti:

Sääli jos teillä on vain yksi huone missä oleskella. Sitten ymmärrän että miehesi "tajuaa" lähteä pois. Meillä oleskeltaisiin eri huoneissa tai rehellisesti yhdessä.
        Taisit laittaa ex-miehesikin tajuamaan että olisi hyvä jos "poistuisi" kotoa aina välillä kun haluat jutella lapsiesi kanssa tai sun ystäviä tuli kylään.

Nämä ovat niin surkuhupaisia kirjoituksia. Miksi ihmeessä pitää tehdä ongelma toisten ihmisten asiasta, joka heille itselleen ei ole ongelma vaan ns. hyvä juttu? Aivan pöyristyttävää idiotismia.

Mitä pahaa on siinä, että joku haluaa olla lastensa kanssa? Eikö olisi vaan kivaa heidän antaa tehdä niin? Miksi pitää arvostella ja toitottaa että toisille hyvä tapa toimia olisi huono? Jokaisella on ihan omanlaisensa suhde. Toiset haluaa roikkua jatkuvasti kyljessä, toiset eivät voi sietää sellaista.

Minulla on ystävä, jolla on miesystävä. Miesystävällä on lapsi, joka nykyisin on jo nuorukainen. Heti alusta asti on sovittu, että mies on vain poikansa kanssa joka toinen viikonloppu, joulun tai uudenvuoden. Kesälomalla kaksi viikkoa. Arvatenkin ystäväni ei asu yhdessä miesystävänsä kanssa, sillä muuten järjestely olisi mahdoton.

Jos on paljon lapsia, aikuisiakin, ymmärrän hyvin, vaikka olisi isompi asuntokin, heidän kanssaan haluaa viettää aikaa, ilman uutta kumppania. Pienemmässä asunnossa en suostuisi itse oleilemaan toisessa huoneessakaan; äänieristys kun ei yleensä asunnoissa ole mitä mahtavin. Parempi olla rehellisesti erikseen, toinen voi tehdä mitä haluaa. Tavata kotonaan vaikka omia lapsiaan, vanhempiaan, ystäviään sillä aikaa. Winwin tilanne.

• yuuouy
        333kk kirjoitti:

Yksiö tai pieni asunto ei ole sääli. Sääli ettet ymmärrä ihmisten erilaisia tapoja, persoonakohtaisia tyylejä ja tottumuksia elää heille itselleen mieluisaa elämää.

Minulla ja miesystävälläni on molemmilla kaksiot. Mieheni lähtee kotiinsa (tai joskus kaverilleen), kun lapseni tulevat käymään. Ensin tietysti vaihdetaan kuulumiset. Itse teen aivan samoin, jos satun olemaan miesystävälläni silloin, kun hänen lapsensa on tulossa käymään. Meillä on vain se ero, että miesystäväni lapset asuvat toisessa kaupungissa, jossa hän käy useammin heitä tapaamassa (ilman minua tietysti) kuin lapset täällä.

Kun lapseni tulevat käymään, tarkoittaa usein montaa tuntia, ellei koko päivää ja iltaa. Koska lapsia on neljä, ja jos he kaikki tulevat kerrallaan (tapahtuu pari kolme kertaa vuodessa juhlapyhinä) niin luonnollisesti heidän kanssaan ei ehdi keskustella tunnissa yhtä paljon kuin yhden lapsen kanssa. Lasten kumppanit ja lemmikkieläimet myös tulevat silloin tällöin mukaan. Silloin on kovat delibelit (ei alkoholia).

Jos haluat tietää enemmän ja vaikket haluaisikaan, kerron vielä, että näemme miesystäväni kanssa lähes kaikkia ystäviämme, sukulaisiamme (ml. meidän vanhemmat ja sisaret) erikseen, emme yhdessä, paitsi tosiaan juhlapäivinä. Jouluisin luonani on 15 läheistä kaksiossani, vähintään yksi koira. Kaksi yövierasta. Kivaa aikansa, mutta nautin myös hiljaisuudesta joulun jälkeen, kun kaikki ovat lähteneet.

• 7470

Tekstistäsi heijastuva itsekkyys saattaa ajattelemaan sen esiintyvän muissakin asioissa yhdessäolon tiivistyessä. Mihin pisteeseen miehesi mahtaisi sitä sietää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4576
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2099
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1494
    4. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      259
      1268
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65