Täytyy olla masokisti jos haluaa elää

Kaikkien_

Vastoinkäymisten jälkeen. Eivätkä nämä vastoinkäymiset koskaan lopu. Jumalasta on varmasti hauskaa nähdä kunka joku kärsii. Nauraako hän minulle? Ainakaan hän ei auta, rukouksista huolimatta. Miksi edes synnyin tähän maailmaan? Olisi ollut ihan sama tappaa itsensä jo 16-vuotiaana, nyt 50-vuotiaana elämäni on vaikeampaa ja raskaampaa kuin koskaan aikaisemmin. Eivät ne unelmat toteutuneet. Ihan sama mitä yrittää mikään ei onnistu. Pelkää helvettiä tämä elämä on. Ihan yksin täällä saa olla kukaan ei välitä eikä kukaan auta. Mikä järki ja merkitys tällä elämällä on?

8

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dippadappanappapilleri

      Olisin voinut voinut ihan hyvin itse kirjoittaa tekstisi, ihan oikeesti. paitsi että olen parisen vuotta vanhempi ja tuota 16v juttua en allekirjoita sillä olen nyt kuitenkin ees yrittäny nauttiakin jopa joskus elämästä ja pieniä pätkiä siinä jopa onnistunutkin ees vähän. pienistäkin asioista täytyy oppia nauttimaan etenkin jos ei muuta ole.

      tulevaisuus on jo takana ja enää menneisyys edessä... jokaisena piinaavan pitkänä yönä. ei kuolema enää pelota, johan tässä on kuoltua tullut jo pitkän aikaa päivä kerrallaan pikkuhiljaa

    • dippadappanappapilleri

      oon kuunnellu 80-luvun musaa koko kesän läpitte. kirjastosta löytyy yllättävän hyvin kaikennäköstä toltakin ajalta. parhaiten lohduttaa tonaikanen suomirokki. juicen kaikki sinkut kokoelma ja popedan museorekisterissä 6cd kokoelmia molemmat.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoititte tilaneestanne tänne! Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Oletteko miettineet, että voisitte saada helpotusta oloonne keskusteluavun kautta? Asioista keskusteleminen voi tarjota uusia näkökulmia ja helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Kaspar_maailman_laidalta

      Taidat olla melko kehittymätön ihminen, kun et ymmärrä, että vastoinkäymiset kuuluu elämään. Sekin on suhteellista, että mikä on vastoinkäyminen? Suhteuta elämäsi ja ajatuksesi ja ala ELÄÄ. Tämä on nimittäin melko mukavaa touhua tämä eläminen.
      Asut maassa, jossa on rauha, yhteiskunta toimii ja jokaisella on mahdollisuuksia vaikka mihin. Sen takaa tämä tasa-arvoinen yhteiskunta.
      Lopeta haaveileminen mahdottomista ja mene ulos nauttimaan kauniista kesästä ja hakeudu ihmisten pariin ennakkoluulottomasti ja vailla vaatimuksia. Siitä se lähtee.
      Olet itse itsesi pahin vihollinen. Ala olla itsesi paras ystävä.

      • 0Onnellinen

        Just näin! harvinaisen hyvin sanottu! Pitää osata olla kiitollinen siitä mitä on eikä aina vaan mankua jotain puuttuvaa. Itse yritän joka päivä muistaa ajatella että miten hyvin asiat on, ja olla tietoisesti kiitollinen. Väitän että se on tehnyt minusta onnellisemman.


    • turhanpantti

      Samaa täällä miettinyt jo jonku vuoden. Itte vasta 25, mutta viimeiset vuodet masennusta, ahdistusta, toivottomuutta, turhanpanttina pyörimistä tässä elämässä. Tätäkö pitäis jaksaa elää?

      • oikeaEläMää

        Ihmiset on opetettu yhteiskunnassa ajattelemaan niin ,että täällä pitää olla hyödyksi jollekin. Tai hyödyksi joillekin eri tahoille, kuten työnantajalle, tehdä työtä jonkun firman alaisuudessa saamatta kunnon lomia saamatta kunnon palkkaa, elättää pankkeja sitten niillä lainojen koroilla, elää täällä siksi että saa pienen asunnon loukon jostakin kaupungista betonimiljööstä. raadettuaan aikansa huonolla palkalla ja työnantaja saanut suurimman hyödyn.

        Niitäkin ihmisiä o, joilla on omaa ajattelua ja luovuutta astua ulos typerästä oravanpyörästä. Tule meidän mukaan ja aloita se oikea hyvä ja onnellinen elämä. Sen verran saa olla itsekäs, jotta ajattelee omaa elämää oravanpyörästä pois ja nauttia kaikesta, mitä kaunista näkee ympärillään. Taiteilijoita monesti mollataan yhteiskunnan lokana, mutta hei me ollaan se oikea elämä.


      • dippadappanappapilleri
        oikeaEläMää kirjoitti:

        Ihmiset on opetettu yhteiskunnassa ajattelemaan niin ,että täällä pitää olla hyödyksi jollekin. Tai hyödyksi joillekin eri tahoille, kuten työnantajalle, tehdä työtä jonkun firman alaisuudessa saamatta kunnon lomia saamatta kunnon palkkaa, elättää pankkeja sitten niillä lainojen koroilla, elää täällä siksi että saa pienen asunnon loukon jostakin kaupungista betonimiljööstä. raadettuaan aikansa huonolla palkalla ja työnantaja saanut suurimman hyödyn.

        Niitäkin ihmisiä o, joilla on omaa ajattelua ja luovuutta astua ulos typerästä oravanpyörästä. Tule meidän mukaan ja aloita se oikea hyvä ja onnellinen elämä. Sen verran saa olla itsekäs, jotta ajattelee omaa elämää oravanpyörästä pois ja nauttia kaikesta, mitä kaunista näkee ympärillään. Taiteilijoita monesti mollataan yhteiskunnan lokana, mutta hei me ollaan se oikea elämä.

        olisi kyllä hienoa olla taiteilijana. melkein rupesinkin mutta terveys petti eikä pysty enään niihin hommiin. kyllä harmittaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe