Jeesus on Jumala

tuttujuttu

Jehovan todistajat ovat menetelleet hyvin ovelasti, kun he ovat väärentäneet alkuperäistä Raamattua ja väärentävät vieläkin konventeissaan. He ovat poistaneet sieltä merkinnät Jeesuksen jumaluudesta ja sitten he tulevat kristittyjen sivustoille väittelemään asiasta, ettei Jeesus muka ole Jumala.

Alkuperäisessä Raamatussa sanotaan näin:

Hebr 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jesaja:
9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

Joh 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

Jehovan todistajien mukaan Isä on ainoa Jumala, suurin ja mahtavin, eikä Jeesus silloin voi olla Jumala. Jehovalaiset siis asettavat Jumalalle sellaisen vaatimuksen, että Jumalan on oltava yhtä suuri ja mahtava kuin Isä voidakseen olla Jumala. Raamattu ei aseta tuollaista vaatimusta eikä myöskään Isä.

Raamattu kertoo aivan selvästi, että Isä, Jeesus (Jumalan Poika) ja Pyhä Henki ovat kaikki Jumalapersoonia, vaikka he ovatkin erilaisia ja heillä jokaisella on oma tehtävänsä. He muodostavat keskenään ykseyden, siksi Raamattu sanoo, että Jumala on yksi (ykseys).Tuo ykseys tarkoittaa sitä, että he ovat keskenään yhtä mieltä asioista, heillä on samat periaatteet ja he tekevät työtä saman päämäärän hyväksi.

Isä itse todistaa Hebr 1:8 jakeessa, että Poika on Jumala. Jehovalaiset eivät voi hyväksyä Isän todistusta ja niinpä he ovat tehneet Isästä valehtelijan. Valehteleva Jumala sopiikin hyvin Jehovan todistajille sillä he itsekin kiertävät ympäri maailmaa valehtelemassa ja vääristämässä Raamattua.

211

2046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jounisto

      Lahkojohtohan neuvoo lahkolaisvanhempia painostamaan lapsensa jättämään opintien.
      Ja kun lahkojohto itsekin on vain täyden karrieerin tehneitä lahkolaisia, ei heillä itselläkään ole koulutusta.
      Ja kun johto sanoo, että lahkon kirjoitukset ovat kaikki johdon käsialaa, niin se on Raamatun kääntämisessä ruvennut työhön, johon siltä puuttuu pätevyys, taikka se valehtelee.

      Turusen kirjassa on oppinut Barclayn lausunto, että "raamatunkäännös" on törkeä väärennös.
      Tämän lausunnon on vartiotorni vielä väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuu väärennöstä.
      Katso Turusesta lähdetietoineen ja ihmettele.

      Onhan Turusessa myös valokopio oikeudenkäyntipöytäkirjasta Skotlannissa, jossa lahkon "raamatunkääntäjänä" esiintynyt myönsi, ettei osaa Raamatun alkukieliä.
      (oikeudenkäynti käytiin lahkon asevelvollisuusasiassa).

    • tuttujuttu

      "Jumala on yksi". Miksi Raamatussa sanotaan näin? Mikä on tuon lauseen informaatiosisältö? Jos todellakin on vain yksi persoona, Isä, joka on Jumala niin miksi sitä täytyy toistaa koko ajan? Kaikkihan tietäisivät silloin automaattisesti, että Isä on Jumala ja Isiä on vain yksi. Kukaan ei kiistäisi sitä. Silloin tuollainen lause olisi tarpeeton.

      Jos taas on kolme persoonaa, jotka yhdessä muodostavat ykseyden ja joista jokainen täyttää Jumalan laatukriteerit, niin silloin on tarpeellista korostaa, että he ovat ykseys, yksimielisiä ja toimivat yhdessä samojen päämäärien saavuttamiseksi.

      Erityistä huomiota kaipaa seuraava jae.
      Jaakobin kirje:
      2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

      Miksi riivaajat vapisevat Jumalan ykseyden edessä? Koska riivajat osaavat helposti aiheuttaa eripuraa seurakuntien keskuudessa ja ihmisten mielessä mutta riivaajat tietävät, että he eivät pysty murtamaan Jumalan ykseyttä, aiheuttamaan eripuraa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen välille.

      Eripuraahan juuri jehovalaisetkin pyrkivät aiheuttamaan Isän ja Pojan välille, kun he selittävät, että Poika ei ole Jumala.

      • nikea_tietää

        "Eripuraahan juuri jehovalaisetkin pyrkivät aiheuttamaan Isän ja Pojan välille, kun he selittävät, että Poika ei ole Jumala."

        Niin no, Poika itse sanoi, ettei ole Jumala ainakaan samassa merkityksessä kuin Isä (mutta mitäpä hän tietäisi, ainakaan nikealaisiin verrattuna).

        Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


      • tuttujuttu
        nikea_tietää kirjoitti:

        "Eripuraahan juuri jehovalaisetkin pyrkivät aiheuttamaan Isän ja Pojan välille, kun he selittävät, että Poika ei ole Jumala."

        Niin no, Poika itse sanoi, ettei ole Jumala ainakaan samassa merkityksessä kuin Isä (mutta mitäpä hän tietäisi, ainakaan nikealaisiin verrattuna).

        Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Mutta Jumala sanoi Jesajan kautta, että Poikakin on Iankaikkinen Isä.


      • nikea_tietää
        tuttujuttu kirjoitti:

        Mutta Jumala sanoi Jesajan kautta, että Poikakin on Iankaikkinen Isä.

        Ja setä voi olla myös eno, mutta Jeesus ei kuitenkaan laskenut itseään (tai edes Pyhää Henkeä) tosi Jumalaksi.


    • vai_niin

      "Alkuperäisessä Raamatussa sanotaan näin: "

      Osoitat vain tietämättömyytesi Raamatun syntyhistoriasta. Kukaan ei voi tietää, mitä Raamatun kirjoissa on alunperin lukenut ja kirjojen valinta kaanoniin on ollut pitkän prosessin ja kiistelynkin tulos.

    • vkvk

      Kyllä se nikealainen oppi on saanut suuren jalansijan uskonnoissa. Mahtaako johtua siitä, että Raamattu sanoo, että "maailma on paholaisen vallassa" Hän on onnistunut hämärtämään ihmisten mielet pois tosi Jumalasta. Väärä uskonto on yksi hänen aseensa Jumalan vastustamisessa.
      Siellä Turusen kirjassa (joidenkin auktoriteetti Raamatun sijaan) on paljon muutakin soopaa. On kuulemma ruvennut puolustamaan lapsikastetta. Vai onko uskonut siihen aina? Ilmeisesti myös hänen opetuslapsensakin kannattavat sitä.

      • lue_itse

        "Siellä Turusen kirjassa (joidenkin auktoriteetti Raamatun sijaan) on paljon muutakin soopaa. "

        Milloin olet viimeksi lukenut Turusen kirjan?

        Olisiko niin, että Turunen on oikeassa kuvaillessaan Jehovan todistajien uskontoa ja Vartiotorni-seuraa, vaikkei kaikessa muussa olisikaan oikeassa? Saat selville, jos uskallat lukea...


      • vkvk 20.8.2018 0:33

        <>Kyllä se nikealainen oppi on saanut suuren jalansijan uskonnoissa. Mahtaako johtua siitä, että Raamattu sanoo, että "maailma on paholaisen vallassa" Hän on onnistunut hämärtämään ihmisten mielet pois tosi Jumalasta. Väärä uskonto on yksi hänen aseensa Jumalan vastustamisessa.><

        Siitä vaan osoittamaan paholaisen ja jumalan olemmassaolo, sillä ongelma lähtee selviämään.

        <>Siellä Turusen kirjassa (joidenkin auktoriteetti Raamatun sijaan) on paljon muutakin soopaa.><

        Joko olet tietämätön tai tietoisesti epärehellinen. Turuseen viitataan nimenomaan Vt-seuran historian ja tekemisten suhteen ja siinä hän on mennen tullen rehellisempi kuin Vt-seura, joka valehtelee menneisyydestään. Kirjasta on toinenkin painos ja kummastakaan en ole löytänyt oleellista tai tarkoituksellista virhettä Vt-seuran menon suhteen.

        Turusen julistusosuus onkin sitten oma asiansa ja sen voi jättää lukematta, niin minäkin olen tehnyt.


      • vaikeasillonlöytää
        Hasta_luego kirjoitti:

        vkvk 20.8.2018 0:33

        <>Kyllä se nikealainen oppi on saanut suuren jalansijan uskonnoissa. Mahtaako johtua siitä, että Raamattu sanoo, että "maailma on paholaisen vallassa" Hän on onnistunut hämärtämään ihmisten mielet pois tosi Jumalasta. Väärä uskonto on yksi hänen aseensa Jumalan vastustamisessa.><

        Siitä vaan osoittamaan paholaisen ja jumalan olemmassaolo, sillä ongelma lähtee selviämään.

        <>Siellä Turusen kirjassa (joidenkin auktoriteetti Raamatun sijaan) on paljon muutakin soopaa.><

        Joko olet tietämätön tai tietoisesti epärehellinen. Turuseen viitataan nimenomaan Vt-seuran historian ja tekemisten suhteen ja siinä hän on mennen tullen rehellisempi kuin Vt-seura, joka valehtelee menneisyydestään. Kirjasta on toinenkin painos ja kummastakaan en ole löytänyt oleellista tai tarkoituksellista virhettä Vt-seuran menon suhteen.

        Turusen julistusosuus onkin sitten oma asiansa ja sen voi jättää lukematta, niin minäkin olen tehnyt.

        "Kirjasta on toinenkin painos ja kummastakaan en ole löytänyt oleellista tai tarkoituksellista virhettä Vt-seuran menon suhteen."

        Et sitten liene niitä kovasti etsinytkään. Kenties vihasi todistajia kohtaan sokaisee sinut sen verran tehokkaasti, ettei muuta kuin mutkat suoraksi.


      • vaikeasillonlöytää kirjoitti:

        "Kirjasta on toinenkin painos ja kummastakaan en ole löytänyt oleellista tai tarkoituksellista virhettä Vt-seuran menon suhteen."

        Et sitten liene niitä kovasti etsinytkään. Kenties vihasi todistajia kohtaan sokaisee sinut sen verran tehokkaasti, ettei muuta kuin mutkat suoraksi.

        vaikeasillonlöytää 20.8.2018 14:18

        <>Et sitten liene niitä kovasti etsinytkään.><

        Olen molemmat lukenut, joten jos katsot etusi vaativan, niin osoita epäilysi oikeaksi.


      • hmmhmmmm
        Hasta_luego kirjoitti:

        vaikeasillonlöytää 20.8.2018 14:18

        <>Et sitten liene niitä kovasti etsinytkään.><

        Olen molemmat lukenut, joten jos katsot etusi vaativan, niin osoita epäilysi oikeaksi.

        Olen joskus aloittanut aiheen käsittelyn mutta oli liian arka aihe ja se poistettiin. Se kertoo varsin paljon. Turusen lähteiden käyttö on heppoista ja näkemyksi on, että veljesseuran tarve mainostaa kirjaa kritiikittä ja kritiikkiä vaientaen on epäilyttävää.
        Erikoista on myös Patmoksen varojen lisääminen kirjaa mainostamalla. Kaksi hörhöyskontoa kuitenkin kyseessä, kummallakin likaiset jauhot pussissa.

        Väität siis ettet ole koskaan esittänyt teoksissa olevan virheitä, vaikka kaikki ei olisikaan väärin?


      • hmmhmmmm kirjoitti:

        Olen joskus aloittanut aiheen käsittelyn mutta oli liian arka aihe ja se poistettiin. Se kertoo varsin paljon. Turusen lähteiden käyttö on heppoista ja näkemyksi on, että veljesseuran tarve mainostaa kirjaa kritiikittä ja kritiikkiä vaientaen on epäilyttävää.
        Erikoista on myös Patmoksen varojen lisääminen kirjaa mainostamalla. Kaksi hörhöyskontoa kuitenkin kyseessä, kummallakin likaiset jauhot pussissa.

        Väität siis ettet ole koskaan esittänyt teoksissa olevan virheitä, vaikka kaikki ei olisikaan väärin?

        hmmhmmmm 20.8.2018 17:14

        <>Turusen lähteiden käyttö on heppoista...><

        Tuollaista mielikuvaa minulla ei ole, laita ihmeessä esimerkkiä esiin.

        <>... ja näkemyksi on, että veljesseuran tarve mainostaa kirjaa kritiikittä ja kritiikkiä vaientaen on epäilyttävää.><

        En muista koska olisin siellä viimeksi nähnyt maininnan Turusen kirjasta, itse sivustohan on mainoksista vapaa.. Kirja on usein saanut kritiikkiä nimenomaan julistusosiosta. Kritiikin vaientaminen on tässä yhteydessä myös vieras ajatus minulle.

        <> Kaksi hörhöyskontoa kuitenkin kyseessä, kummallakin likaiset jauhot pussissa.><

        Kuten aivan kaikki muutkin Raamattua kauppaavat uskonnot, ehkä pretteristejä lukuunottamatta.

        <>Väität siis ettet ole koskaan esittänyt teoksissa olevan virheitä, vaikka kaikki ei olisikaan väärin? ><

        Kaikkea kirjoittamaani en voi muistaa. Tällä hetkellä kantani on, että Vt-seuraa käsittelevässä osiossa ei ole oleellista ja tarkoituksellistä virhettä. Muistan vuosien takaa virheistä kirjoitetun, mutta muistini mukaan kyseessä oli jokin joku epäoleellinen näkemysero. Mitään oleellista ja merkitsevää virhettä en itse muista.


      • kuinkahanon
        Hasta_luego kirjoitti:

        hmmhmmmm 20.8.2018 17:14

        <>Turusen lähteiden käyttö on heppoista...><

        Tuollaista mielikuvaa minulla ei ole, laita ihmeessä esimerkkiä esiin.

        <>... ja näkemyksi on, että veljesseuran tarve mainostaa kirjaa kritiikittä ja kritiikkiä vaientaen on epäilyttävää.><

        En muista koska olisin siellä viimeksi nähnyt maininnan Turusen kirjasta, itse sivustohan on mainoksista vapaa.. Kirja on usein saanut kritiikkiä nimenomaan julistusosiosta. Kritiikin vaientaminen on tässä yhteydessä myös vieras ajatus minulle.

        <> Kaksi hörhöyskontoa kuitenkin kyseessä, kummallakin likaiset jauhot pussissa.><

        Kuten aivan kaikki muutkin Raamattua kauppaavat uskonnot, ehkä pretteristejä lukuunottamatta.

        <>Väität siis ettet ole koskaan esittänyt teoksissa olevan virheitä, vaikka kaikki ei olisikaan väärin? ><

        Kaikkea kirjoittamaani en voi muistaa. Tällä hetkellä kantani on, että Vt-seuraa käsittelevässä osiossa ei ole oleellista ja tarkoituksellistä virhettä. Muistan vuosien takaa virheistä kirjoitetun, mutta muistini mukaan kyseessä oli jokin joku epäoleellinen näkemysero. Mitään oleellista ja merkitsevää virhettä en itse muista.

        Niin, toisaalta näin
        "Olen nyt lukenut kirjan neljä ensimmäistä lukua, enkä ole havainnut ensimmäistäkään oleellista tai tarkoituksellista virhettä, olen tehnyt ainoastaan kaksi pientä huomiota"

        ja toisaalta näin

        " En siis tässä vaiheessa väitä, että kirjassa ei olisi oleellisia virheitä, väitän että kategorinen "kaikki valhetta"-on valheellinen väite"

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3565734/tilaisuus-ja-turusen-valtakunta-uudessa-valossa

        Ottaa tuosta sitten selvää. Painotan tässä vaiheessa, ettei sinun näkemyksesi kerro muusta kuin sinusta. Se ei ole globaali ja kattava, absoluuttinen totuus virheistä tai muusta kirjan suhteen.

        Lähteet joita Turunen käyttää ovat vaikeasti tarkistettavissa. Hän vetää kevyesti mukaan kaiken mistä hiukankin voi todistajia moittia turhia asiaa pohtimatta. Tähän kategoriaan kuuluu mm. Der Spiegel -lehden lainaus "tutkimuksesta", jonka perusteella todistajilla on enemmän skitrofreniaa kuin muilla ihmisillä, ja tietääkseni olet itsekin sitä turhia kyseenalaistamatta levittänyt eteenpäin.

        Hankaliin dogmeihin ja tulkintoihin Turunen ei ota mitään kantaa, koska tietää itsekin liikkuvansa hetteikköisellä maaperällä.

        Minua kiinnostaa miksi tämä Turusen kirja on mielestäsi niin erinomaisen hyvä ja miksi oikeasti kuvittelet todistajien lukevan sen haluamallasi tavalla? Turusen tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta todistajaa Patmoksen haaviin, säätiön, jonka pitkäaikainen johtaja on tuomittu rikoksista ja ja käyttänyt uskovaisia hyväkseen, puhumattakaan lopunajan teoksista, joita hän on julkaissut. Vihaatko todistajia oikeasti niin paljon, että haluat heille pelkkää pahaa?


      • kuinkahanon kirjoitti:

        Niin, toisaalta näin
        "Olen nyt lukenut kirjan neljä ensimmäistä lukua, enkä ole havainnut ensimmäistäkään oleellista tai tarkoituksellista virhettä, olen tehnyt ainoastaan kaksi pientä huomiota"

        ja toisaalta näin

        " En siis tässä vaiheessa väitä, että kirjassa ei olisi oleellisia virheitä, väitän että kategorinen "kaikki valhetta"-on valheellinen väite"

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3565734/tilaisuus-ja-turusen-valtakunta-uudessa-valossa

        Ottaa tuosta sitten selvää. Painotan tässä vaiheessa, ettei sinun näkemyksesi kerro muusta kuin sinusta. Se ei ole globaali ja kattava, absoluuttinen totuus virheistä tai muusta kirjan suhteen.

        Lähteet joita Turunen käyttää ovat vaikeasti tarkistettavissa. Hän vetää kevyesti mukaan kaiken mistä hiukankin voi todistajia moittia turhia asiaa pohtimatta. Tähän kategoriaan kuuluu mm. Der Spiegel -lehden lainaus "tutkimuksesta", jonka perusteella todistajilla on enemmän skitrofreniaa kuin muilla ihmisillä, ja tietääkseni olet itsekin sitä turhia kyseenalaistamatta levittänyt eteenpäin.

        Hankaliin dogmeihin ja tulkintoihin Turunen ei ota mitään kantaa, koska tietää itsekin liikkuvansa hetteikköisellä maaperällä.

        Minua kiinnostaa miksi tämä Turusen kirja on mielestäsi niin erinomaisen hyvä ja miksi oikeasti kuvittelet todistajien lukevan sen haluamallasi tavalla? Turusen tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta todistajaa Patmoksen haaviin, säätiön, jonka pitkäaikainen johtaja on tuomittu rikoksista ja ja käyttänyt uskovaisia hyväkseen, puhumattakaan lopunajan teoksista, joita hän on julkaissut. Vihaatko todistajia oikeasti niin paljon, että haluat heille pelkkää pahaa?

        kuinkahanon 20.8.2018 20:45

        <>Minua kiinnostaa miksi tämä Turusen kirja on mielestäsi niin erinomaisen hyvä ja miksi oikeasti kuvittelet todistajien lukevan sen haluamallasi tavalla?><

        En nyt juurikaan muista kehottaneeni ketään lukemaan tuota kirjaa, vaan kyse on ollut siitä väitteestä, että Vt-menoa käsittelevää osuutta on esitetty osin tai täysinkin valheelliseksi.

        <> Turusen tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta todistajaa Patmoksen haaviin, säätiön, jonka pitkäaikainen johtaja on tuomittu rikoksista ja ja käyttänyt uskovaisia hyväkseen, puhumattakaan lopunajan teoksista, joita hän on julkaissut.><

        Tätähän se on, kamppailua markkinaosuuksista. Jehovantodistajien tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta Vt-seuran haaviin, jonka haavin viimeaikaisia edesottamuksia ei tarvinne mainita.

        <>Vihaatko todistajia oikeasti niin paljon, että haluat heille pelkkää pahaa? ><

        Lienee helpointa, että vastaat siihen itse.


      • eionnistuxxx
        Hasta_luego kirjoitti:

        kuinkahanon 20.8.2018 20:45

        <>Minua kiinnostaa miksi tämä Turusen kirja on mielestäsi niin erinomaisen hyvä ja miksi oikeasti kuvittelet todistajien lukevan sen haluamallasi tavalla?><

        En nyt juurikaan muista kehottaneeni ketään lukemaan tuota kirjaa, vaan kyse on ollut siitä väitteestä, että Vt-menoa käsittelevää osuutta on esitetty osin tai täysinkin valheelliseksi.

        <> Turusen tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta todistajaa Patmoksen haaviin, säätiön, jonka pitkäaikainen johtaja on tuomittu rikoksista ja ja käyttänyt uskovaisia hyväkseen, puhumattakaan lopunajan teoksista, joita hän on julkaissut.><

        Tätähän se on, kamppailua markkinaosuuksista. Jehovantodistajien tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta Vt-seuran haaviin, jonka haavin viimeaikaisia edesottamuksia ei tarvinne mainita.

        <>Vihaatko todistajia oikeasti niin paljon, että haluat heille pelkkää pahaa? ><

        Lienee helpointa, että vastaat siihen itse.

        "Lienee helpointa, että vastaat siihen itse"

        En voi vastata siihen puolestasi. En tunne sinua henkilökohtaisesti.


      • Vanhempi-veli
        kuinkahanon kirjoitti:

        Niin, toisaalta näin
        "Olen nyt lukenut kirjan neljä ensimmäistä lukua, enkä ole havainnut ensimmäistäkään oleellista tai tarkoituksellista virhettä, olen tehnyt ainoastaan kaksi pientä huomiota"

        ja toisaalta näin

        " En siis tässä vaiheessa väitä, että kirjassa ei olisi oleellisia virheitä, väitän että kategorinen "kaikki valhetta"-on valheellinen väite"

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/3565734/tilaisuus-ja-turusen-valtakunta-uudessa-valossa

        Ottaa tuosta sitten selvää. Painotan tässä vaiheessa, ettei sinun näkemyksesi kerro muusta kuin sinusta. Se ei ole globaali ja kattava, absoluuttinen totuus virheistä tai muusta kirjan suhteen.

        Lähteet joita Turunen käyttää ovat vaikeasti tarkistettavissa. Hän vetää kevyesti mukaan kaiken mistä hiukankin voi todistajia moittia turhia asiaa pohtimatta. Tähän kategoriaan kuuluu mm. Der Spiegel -lehden lainaus "tutkimuksesta", jonka perusteella todistajilla on enemmän skitrofreniaa kuin muilla ihmisillä, ja tietääkseni olet itsekin sitä turhia kyseenalaistamatta levittänyt eteenpäin.

        Hankaliin dogmeihin ja tulkintoihin Turunen ei ota mitään kantaa, koska tietää itsekin liikkuvansa hetteikköisellä maaperällä.

        Minua kiinnostaa miksi tämä Turusen kirja on mielestäsi niin erinomaisen hyvä ja miksi oikeasti kuvittelet todistajien lukevan sen haluamallasi tavalla? Turusen tarkoitus on käännyttää mahdollisimman monta todistajaa Patmoksen haaviin, säätiön, jonka pitkäaikainen johtaja on tuomittu rikoksista ja ja käyttänyt uskovaisia hyväkseen, puhumattakaan lopunajan teoksista, joita hän on julkaissut. Vihaatko todistajia oikeasti niin paljon, että haluat heille pelkkää pahaa?

        Hmm... Äsken juuri Valkeakosken torilla "keskustelin" jehovantodistajaparin kanssa ja mies sanoi olevansa YLPEÄ siitä, kun totesin heillä olevan "putkinäkö"! Sehän heillä on, sillä heitä on kielletty lukemasta MITÄÄN MUUTA kuin Brooklynin hyväksymää ja jakamaa! Siksipä eivät ottaneet tarjoamaani omaa tekstiäni, traktaattia, vaikka olen itse aikanaan kuluttanut kymmeniä tunteja oppeihinsa perehtyen. Totean: "on punnittu ne ja köykäiseksi havaittu"! Kehui siis olevansa YLPEÄ PUTKINÄKÖISYYDESTÄ! Sehän on YLPEYTTÄ, ja ylpeys juuri oli synti, minkä vuoksi saatana syöstiin ulos taivaasta oman kapinoivan enkelijoukkonsa kanssa. Koska heillä ei ole mahdollisuutta tukia omaa menneisyyttäänkään kriittisessä valossa, miten he siis voisivat lukea jotakin Pasi Turusen kirjaa tms? Heiltä on vapaa tieto suljettu pois, joten ovat vain Brooklynin valhetiedon varassa! Objektiivista analyyttistä tutkimista he eivät siis voi edes ajatella.. Ovat kuin entisen DDR:n 2 vartiomiestä Berliinin muurilla, länteen katsellen pitkissä mietteissä. Toinen kysyy: "Mitäs toveri ajattelet? Ajatteletko samaa kuin minäkin?" Toinen vastaa: "Ja ja" (kyllä kyllä), johon toinen aseella osoittaen: "Siinä tapauksessa OLET PIDÄTETTY!"


      • yyyyylll

        nostetaan


    • RoiniReija

      nikea_tietää 19.8.2018 23:21

      "Niin no, Poika itse sanoi, ettei ole Jumala ainakaan samassa merkityksessä kuin Isä (mutta mitäpä hän tietäisi, ainakaan nikealaisiin verrattuna)."

      -Niin pojalla oli kaksoisrooli ollessaan ihminen ja Jumala. Tämäkin on Raamatusta.
      Filipp. 2:6 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa"
      -Ja tuossa mielessä ei Jeesus ollut sama kuin Isä.
      Mutta Joh. 1:1 ilmoittaa asian suoraan: Sana oli Jumala. Eli Jeesus oli Jumala.

      "Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. "
      -Kuinka ymmärrät ? Että Jeesuksessa puhui Jumala ? Että siten tunsi Jumalan ?

      Vartiotorniuskonto selittää että kolminaisuus tarkoittaa kolmea eri jumalaa.
      Kristinoppi sanoo että Jumala puhuu "kolmen suun kautta".

      • nikea_tietää

        Kol. 1:15:n mukaan Poika on Jumalan kuva ja luomakunnan esikoinen. Mistä lähtien joku on itsensä kuva ollut? Esikoinen puolestaan on ensimmäinen kaltaistensa joukossa, luomakunnan esikoinen siis osa luomakuntaa.


      • nikea_tietää

        Joh. 1:1 ilmoittaa muutakin, jos jaksat koko jakeen lukea. "Sana oli Jumalan luona". Itsensä luonako Sana oli?

        Joh. 1:18 puolestaan sanoo, ettei Jumalaa ole kukaan koskaan nähnyt. Jeesuksen tiettävästi näkivät monetkin, joten Jeesus ei voi olla Jumala.


    • Jobinpostia

      Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal,olennon.....Ps.8:6 Biblia (1776) Sinä teit hänen vähää vähemmäksi enkeleitä.....Sananl.8:22

    • Solgar

      Eiköhän tämä asia ole jo käsitelty, joten tämä tosi Jumalaa häpäisevä ja Jeesuksesta valehtelevien kööri voi jatkaa omaa sanomaansa opettamista. Totuus tulee ilmi kuitenkin.
      Jos Jehovan todistajien kanta kiinnostaa, siitä on paljon tietoa ja todistelua Raamatusta sivustollamme JW. org. Turha siitä on keskustella tällä herjauspalstalla.

    • Momppo

      nikea_tietää 20.8.2018 15:08
      "Kol. 1:15:n mukaan Poika on Jumalan kuva ja luomakunnan esikoinen. Mistä lähtien joku on itsensä kuva ollut?"
      -Niin, lahkon raamatunlainaustekniikka, vartiotorniuskonnon tueksi, on poimia irrallisia jakeita.
      Mutta tuossakin on kyseessä kirje, ja 1:15 jatkuu, se perustellaan seuraavassa jakeessa 16:
      1:16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen

      " Esikoinen puolestaan on ensimmäinen kaltaistensa joukossa, luomakunnan esikoinen siis osa luomakuntaa. "
      -Jeesus on esikoinen monessa mielessä "...että hän olisi kaikessa ensimmäinen"
      (Kol luotujen 1:18).
      Hän oli ylösnousemuksen esikoinen (Ap 26:23; 1 Kor 15:20,23)
      Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa (Kol 1:15).
      Jaak 1:18 antaa vastauksen siihen, kuka/ketkä ovat luotujen esikoiset: "hän synnytti meidät totuuden sanalla ollaksemme hänen luotujensa esikoiset."
      Tämän mukaan Jeesus ei voi olla luotu, koska muutenhan hän olisi ollut luotujen esikoinen.
      Nyt tämä luotujen esikoisuus annetaankin Jeesukseen uskoville, joista Jaakob kirjoittaa. Jeesus oli siis esikoinen ennen mitään, mikä oli luotu.

      Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5 lainaavat Isä Jumalan sanoja:"Sinä olet minun
      poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin". Kaikkivaltias Jumala synnytti Pojan
      itsestään, omasta olemuksestaan.
      Mielenkiintoinen yksityiskohta on sekin, että "Kaikkivaltias Jumala", jonka käännämme suomeksi heprealaisesta nimestä "El Shaddai", merkitsee alkukielessä sananmukaisesti käännettynä "Jumalaa, jolla on äidin rinnat".
      "Kaikkivaltias" ei ole heprean tuntijoiden mukaan oikea eikä onnistunut käännös, vaan oikeampi olisi "Kaikkiriittävä". Jumala siis synnytti Pojan itsestään, jolloin Poika on osa hänen iankaikkista itseään ja olemustaan, tavallaan Jumalan "osa". Vasta myöhemmin alkoi luomistyö, jossa heitä
      molempia tarvittiin

      Snl jae 22
      Vanhan suomalaisen käännöksen (Biblia) mukaan: "Minä olen ollut Herran oma
      hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Kirkkoraamattuun
      tämä on käännetty virheellisesti: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi,
      ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
      Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää
      tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning". Oikea
      suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

      "Joh. 1:18 puolestaan sanoo, ettei Jumalaa ole kukaan koskaan nähnyt. Jeesuksen tiettävästi näkivät monetkin, joten Jeesus ei voi olla Jumala. "
      -Filipp. 2:7 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi"
      Eli tuo jae vastaa kysymykseesi, ei Raamattu ole ristiriitainen, Jeesuksessa nähtiin orja. Jeesuksen kaksinaisuus, Jumala (Joh. 1:1) - ihminen (Filipp. 2:7)

      • nikea_tietää

        "Jeesuksen kaksinaisuus, Jumala (Joh. 1:1) - ihminen (Filipp. 2:7)"

        Kukahan tässä jakeita poimii ja yhdistelee? Paavali onneksi tekee asian selväksi:

        1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

        Laskepa tuosta, montako Jumalaa löydät ja etsi tieto siitä, onko Jeesus Jumala. Ei pitäisi olla vaikeaa.


      • Piinarvo

        -Hienoa että ymmärsit jo Momppon viestin.
        -Olet jopa toistanut "Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät"
        Kun hän laittoi: "hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen"

        -Mutta ei tuossa ole "jakeita poimii ja yhdistelee" niiden sisältö on ilmoitettu, ja ilmeisesti tarkoitettu vastakkaisuuden vuoksi laittaa viiva väliin. Mutta niinhän Jeesus ilmoitetaan Raamatussa ihmiseksi ja Jumalaksi, tuossa Filipp. 2:7 sen selittää.

        -Siten Jumalan nimiä ovat nuo kaikki: vain yksi Jumala, Isä, Herra, Jeesus Kristus.
        Jeesus käytti Jumalasta tuota "taivaan Isä"
        Paavali tuota "Jumala"
        Raamatussa on yleinenkin tuo "Herra" ja Jeesus Kristus on siis selitetykin, Joh. 1:1

        (Kyllä minusta Jehova -nimeäkin saa käyttää, mutta jos sen kehuu muita paremmaksi, niin vastaavasti silloin alentaa näitä muita Raamatun antamia nimiä. Onko se sinusta Raamatun sanoma ?)


      • nikea_tietää
        Piinarvo kirjoitti:

        -Hienoa että ymmärsit jo Momppon viestin.
        -Olet jopa toistanut "Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät"
        Kun hän laittoi: "hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen"

        -Mutta ei tuossa ole "jakeita poimii ja yhdistelee" niiden sisältö on ilmoitettu, ja ilmeisesti tarkoitettu vastakkaisuuden vuoksi laittaa viiva väliin. Mutta niinhän Jeesus ilmoitetaan Raamatussa ihmiseksi ja Jumalaksi, tuossa Filipp. 2:7 sen selittää.

        -Siten Jumalan nimiä ovat nuo kaikki: vain yksi Jumala, Isä, Herra, Jeesus Kristus.
        Jeesus käytti Jumalasta tuota "taivaan Isä"
        Paavali tuota "Jumala"
        Raamatussa on yleinenkin tuo "Herra" ja Jeesus Kristus on siis selitetykin, Joh. 1:1

        (Kyllä minusta Jehova -nimeäkin saa käyttää, mutta jos sen kehuu muita paremmaksi, niin vastaavasti silloin alentaa näitä muita Raamatun antamia nimiä. Onko se sinusta Raamatun sanoma ?)

        Jeesus itse sanoi, ettei ole juutalaisten tuntema jumala (Jahve):

        Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.

        Lisäksi Jeesus sanoi, että hänellä on sama jumala kuin opetuslapsillaan (Joh. 20:17).


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        "Jeesuksen kaksinaisuus, Jumala (Joh. 1:1) - ihminen (Filipp. 2:7)"

        Kukahan tässä jakeita poimii ja yhdistelee? Paavali onneksi tekee asian selväksi:

        1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

        Laskepa tuosta, montako Jumalaa löydät ja etsi tieto siitä, onko Jeesus Jumala. Ei pitäisi olla vaikeaa.

        ""Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu""

        Eipä nikea näytä tietävän kun väittää Jeesuksen luoduksi. Tai onko Hän luonut itsensäkin?


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        ""Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu""

        Eipä nikea näytä tietävän kun väittää Jeesuksen luoduksi. Tai onko Hän luonut itsensäkin?

        Millaista lukutapaa ajattelit ehdottaa? Jeesus on luonut itsensä ja Jumalankin?

        Jos sanotaan, että Pojan välityksellä on kaikki luotu, tähän kaikkeen ei tietenkään sisälly Poika itse, saati Isä.


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Millaista lukutapaa ajattelit ehdottaa? Jeesus on luonut itsensä ja Jumalankin?

        Jos sanotaan, että Pojan välityksellä on kaikki luotu, tähän kaikkeen ei tietenkään sisälly Poika itse, saati Isä.

        Lukutapa löytyy Raamatusta jos luetun ymmärtäminen on hanskassa.

        Kol. 1:15. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen - e n n e n - koko luomakuntaa - s y n t y n y t.
        16. Hänen välityksellään luotiin - k a i k k i, - kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. K a i k k i - on luotu hänen - k a u t t a a n - ja häntä varten.
        17. Hän on ollut olemassa - e n n e n - kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        Lukutapa löytyy Raamatusta jos luetun ymmärtäminen on hanskassa.

        Kol. 1:15. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen - e n n e n - koko luomakuntaa - s y n t y n y t.
        16. Hänen välityksellään luotiin - k a i k k i, - kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. K a i k k i - on luotu hänen - k a u t t a a n - ja häntä varten.
        17. Hän on ollut olemassa - e n n e n - kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.

        Luomakunnan esikoinen, lukee pätevämmissä käännöksissä Kol. 1:15:ssa. Kirkkoraamattu vetää kotiin päin "ennen" luomakuntaa syntymisellä.


      • nikea_tietää
        nikea_tietää kirjoitti:

        Luomakunnan esikoinen, lukee pätevämmissä käännöksissä Kol. 1:15:ssa. Kirkkoraamattu vetää kotiin päin "ennen" luomakuntaa syntymisellä.

        Luomakunnan esikoinen on osa luomakuntaa, kuten perheen esikoinen on yksi sisaruksista.


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Luomakunnan esikoinen, lukee pätevämmissä käännöksissä Kol. 1:15:ssa. Kirkkoraamattu vetää kotiin päin "ennen" luomakuntaa syntymisellä.

        Suomalaisetko eivät osanneet kääntää Raamattua? Onhan tuokin yksi tapa ohittaa oppinsa umpikuja.

        Biblia: 15. Joka näkymättömän Jumalan kuva on(*), esikoinen ennen kaikkia luontokappaleita.
        16. Sillä hänen kauttansa ovat kaikki luodut(*), jotka taivaassa ja maan päällä ovat, näkyväiset ja näkymättömät, thronit ja herraudet, vallat ja hallitukset( ): ne ovat kaikki hänen kauttansa ja häneen luodut.
        17. Ja hän on ennen kaikkia ja kaikki ovat hänessä.

        Onko tässäkin käännösvirhe? Vartiotornin mukaan enkli mikaelille olisi sanottu?

        Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin: - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        Suomalaisetko eivät osanneet kääntää Raamattua? Onhan tuokin yksi tapa ohittaa oppinsa umpikuja.

        Biblia: 15. Joka näkymättömän Jumalan kuva on(*), esikoinen ennen kaikkia luontokappaleita.
        16. Sillä hänen kauttansa ovat kaikki luodut(*), jotka taivaassa ja maan päällä ovat, näkyväiset ja näkymättömät, thronit ja herraudet, vallat ja hallitukset( ): ne ovat kaikki hänen kauttansa ja häneen luodut.
        17. Ja hän on ennen kaikkia ja kaikki ovat hänessä.

        Onko tässäkin käännösvirhe? Vartiotornin mukaan enkli mikaelille olisi sanottu?

        Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin: - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

        Vertaile käännöksiä niin huomaat, että Kirkkoraamattu vetää tässä kohtaa kotiin päin. Oppi on ohjannut kääntämistä. Esikoinen on ensimmäinen kaltaistensa joukossa, luomakunnan esikoinen siis osa luomakuntaa.


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Vertaile käännöksiä niin huomaat, että Kirkkoraamattu vetää tässä kohtaa kotiin päin. Oppi on ohjannut kääntämistä. Esikoinen on ensimmäinen kaltaistensa joukossa, luomakunnan esikoinen siis osa luomakuntaa.

        Sieltä vaan omasta aineista tarkistamaan onko väärin käännetty. Sivuiltanne löytyy erinomainen ut:n alkuteksti käännettynä:

        The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures

        Kirkkoraamattu on oikein käännetty.

        https://www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/


      • kannattaafuntsia

        Takerrut kol. 1:15 jakeeseen. Seuraavat ovat linjassa edellisen kanssa. 16. Sillä hänessä luotiin kaikki..... kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17. ja hän on ennen kaikkia... (KR 38)

        Mikä näin selvässä asiassa on niin vaikeeta?


      • kannattaafuntsia

        KR:n Kol. 1:15 on täysin linjassa UMK:n Joh. 1:3:n kanssa.

        3 Kaikki tuli olemassaoloon hänen välityksellään, eikä ilman häntä tullut olemassaoloon mikään. Se, mikä on tullut olemassaoloon


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        KR:n Kol. 1:15 on täysin linjassa UMK:n Joh. 1:3:n kanssa.

        3 Kaikki tuli olemassaoloon hänen välityksellään, eikä ilman häntä tullut olemassaoloon mikään. Se, mikä on tullut olemassaoloon

        Ja nämä puolestaan ovat linjassa Paavalin sanojen kanssa "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät" (1. Kor. 8:6).


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        Sieltä vaan omasta aineista tarkistamaan onko väärin käännetty. Sivuiltanne löytyy erinomainen ut:n alkuteksti käännettynä:

        The Kingdom Interlinear Translation of the Greek Scriptures

        Kirkkoraamattu on oikein käännetty.

        https://www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/

        Tuolta voit vertailla englanninkielisiä käännöksiä

        https://biblehub.com/colossians/1-15.htm

        Yleisin käännöstapa vastaa suomeksi luomakunnan esikoista.


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Tuolta voit vertailla englanninkielisiä käännöksiä

        https://biblehub.com/colossians/1-15.htm

        Yleisin käännöstapa vastaa suomeksi luomakunnan esikoista.

        Et ota huomioon kahta seuraavaa jaetta. Löytyikö sieltä teidän erinomaisesta rivienvälikäännöksestä "hän on ennen kaikkea"? Löytyykö myös "muuta" sana joka on umk raamatussa?


    • Jobinpostia

      Lisää jumalia Raamatussa. 2Moos.15:11 Ps.82:1 Määrää ei Raamattu kerro.

    • Voihanvitalis

      Raamatussa on kaksi esikoista. Sanan.8:22 Job.40:14 Kol.1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Kirjoitti näkyvä kuva.

    • Sanasoppaa

      "Jeesus on Jumala" Siis kuolematon kuoli. 1Tim.6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä.....

      • tuttujuttu

        Ilmestyskirja:
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.


    • Kirjakääröt

      Ilm.1:18 Biblia (1776) Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen. Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet. Kirjoitetaan: iankaikkisesta. iankaikkiseen.

    • Marituinen

      nikea_tietää 20.8.2018 19:25

      "Jeesus itse sanoi, ettei ole juutalaisten tuntema jumala (Jahve):
      Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne."

      -Nyt tiedämme, minkä merkityksen vartiotorniuskonto antaa tälle jakeelle. Ja on tarve todistaa, että Filipp. 2:7 on tabu, ei kuulu vartiotorniuskontoon

      Lisäksi Jeesus sanoi, että hänellä on sama jumala kuin opetuslapsillaan (Joh. 20:17). Filipp. 2:7

      Mutta ei siinä kaikki, että Filipp. 2:7 on tabu. Vartiotorniuskontoon kuuluu vannoa valtakunnansalilla Jeesus enkeliksi. Julkisella foorumilla täällä se asia on salattava.

      • nikea_tietää

        Et kommentoinut kunnolla Joh. 8:54:ää, vaan yritit kieroilla aiheen ohi. Kysytäänpä siis uudelleen:
        - Kuka oli juutalaisten tuntema Jumala?
        - Kuka hän Jeesuksen mukaan oli?
        - Sanoiko Jeesus olevansa juutalaisten tuntema Jumala?


    • tuttujuttu

      On hyvä muistaa, että ollessaan maanpäällä Jeesus oli ihminen ja hän käyttäytyi niinkuin ihymiset ja hän kunnioitti Isäänsä niinkuin ihmisten kuuluu kunnioittaa.

      Jeesus ei voinut ruveta kailottamaan, että hän on Jumala, koska hänet olisi siinä tapauksessa kivitetty kuoliaaksi siihen paikkaan ilman tuomiota.

      Sellaista ilmaisua kuin "yksi ainoa Jumala" ei ole alkuperäisessä tekstissä, on vain ilmaisu "yksi Jumala". Suomenkieleen ja moneen muuhunkin kieleen on vain luonnollista lisätä tuo "ainoa"-sana. "Yksi Jumala" puolestaan palautuu siihen "Jumala on ykseys"-käsitteeseen.
      Esim. arameankielisessä raamatussa tuota "ainoa"-sanaa ei ole.

      • Room1lukujae2

        Jos nikea_tietää nimim. on jt niin hän on jäävi huomautteleen:
        "Kukahan tässä jakeita poimii ja yhdistelee?"

        Vartoitornin Jeesus on enkeli Mikael ja oppi 144000:sta on poimimista yhdistelyä. Lisänä kehäpäättely "järkevää päätellä" tai "voidaan päätellä".


      • nikea_tietää

        Yksi ja ainoa tarkoittaa, ettei muita ole.


      • nikea_tietää

        "Jeesus ei voinut ruveta kailottamaan, että hän on Jumala, koska hänet olisi siinä tapauksessa kivitetty kuoliaaksi siihen paikkaan ilman tuomiota."

        Kolmipäinen jumalasi taitaa olla aika heikko, kun ei tuollaista pysty estämään. Miksi Jumalan olisi pitänyt varoa sanojaan?


      • Rausniekka

        Katsos, ei Jeesus ollut täyttämässä vartiotorniseuran toiveita.
        Itse asiassa on niin, että vartiotorniseura on perustettu kerjäämään mm. lasten jäätelörahat sillä perusteella että on kuultu Jeesuksesta.

        2 korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        Eli mistä on peräisin lahkon enkeli-Mikael-Jeesus, joka kopsattiin adventisteilta ?


      • nikea_tietää
        Rausniekka kirjoitti:

        Katsos, ei Jeesus ollut täyttämässä vartiotorniseuran toiveita.
        Itse asiassa on niin, että vartiotorniseura on perustettu kerjäämään mm. lasten jäätelörahat sillä perusteella että on kuultu Jeesuksesta.

        2 korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        Eli mistä on peräisin lahkon enkeli-Mikael-Jeesus, joka kopsattiin adventisteilta ?

        Hyvän raamatunkohdan lainasitkin. "Tänä päivänä minä sinut synnytin" tarkoittaa, että Pojalla on alku. Hän ei ole aina ollut olemassa.


      • tuttujuttu
        nikea_tietää kirjoitti:

        Yksi ja ainoa tarkoittaa, ettei muita ole.

        Ykseys tarkoittaa, että kolme persoonaa muodostaa ykseyden.


      • tuttujuttu
        nikea_tietää kirjoitti:

        Hyvän raamatunkohdan lainasitkin. "Tänä päivänä minä sinut synnytin" tarkoittaa, että Pojalla on alku. Hän ei ole aina ollut olemassa.

        Jumalan Poikana ja ihmisenä Jeesuksella on alkupäivä, mutta Jumalana ja Herrana Jeesus oli jo sitä ennen


      • nikea_tietää
        tuttujuttu kirjoitti:

        Ykseys tarkoittaa, että kolme persoonaa muodostaa ykseyden.

        Ainakin Paavalin mukaan vain Isä on Jumala (1. Kor. 8:6). Jeesus itse sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3), mikä sulkee ulkopuolelle niin Jeesuksen itsensä kuin Pyhän Hengen.


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Hyvän raamatunkohdan lainasitkin. "Tänä päivänä minä sinut synnytin" tarkoittaa, että Pojalla on alku. Hän ei ole aina ollut olemassa.

        Tuolla myönnytyksellä jätät Jeesuksen luomisen pois vastoin väitettäsi. Synnyttäminen on eri asia kuin luominen.


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        Tuolla myönnytyksellä jätät Jeesuksen luomisen pois vastoin väitettäsi. Synnyttäminen on eri asia kuin luominen.

        Synnyttämiseen tarvitaan vagina, joten ottaisin "synnyttämisen" tässä tapauksessa vertauskuvana. Se tarkoittaa samaa kuin luominen: Pojalla on alku.


      • Kannattaafuntsia

        Sinä alat tuolla pääättelyllä Jumalan neuvonantajaksi. Raamattu sanoo kuka on ollut hänen neuvonantajansa. Onko hän nimerkki nikeatietää?


      • nikea_tietää
        Kannattaafuntsia kirjoitti:

        Sinä alat tuolla pääättelyllä Jumalan neuvonantajaksi. Raamattu sanoo kuka on ollut hänen neuvonantajansa. Onko hän nimerkki nikeatietää?

        Vaikka niin, jos haluat. Mutta kerropa sinä, miten voi syntyä, ja silti olla ikuisesti ollut olemassa?


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Vaikka niin, jos haluat. Mutta kerropa sinä, miten voi syntyä, ja silti olla ikuisesti ollut olemassa?

        Raamatun periaatteen mukaan poika on silloin olemassa kun isäkin.

        Hepr. 7:10 9. Jopa Leevikin, kymmenysten kerääjä, joutui Abrahamin välityksellä tavallaan maksamaan hänelle kymmenykset.
        10. Hänhän oli vielä esi-isässään Abrahamissa, kun Melkisedek tuli Abrahamia vastaan.

        Ei kannata ryhtyä Jumalan neuvoantajaksi!


      • Michael.is.my.guardian
        Rausniekka kirjoitti:

        Katsos, ei Jeesus ollut täyttämässä vartiotorniseuran toiveita.
        Itse asiassa on niin, että vartiotorniseura on perustettu kerjäämään mm. lasten jäätelörahat sillä perusteella että on kuultu Jeesuksesta.

        2 korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        Eli mistä on peräisin lahkon enkeli-Mikael-Jeesus, joka kopsattiin adventisteilta ?

        "Eli mistä on peräisin lahkon enkeli-Mikael-Jeesus, joka kopsattiin adventisteilta ?"

        Kyllä sinun pitäisi tietää, on se sen verran monta kertaa täälläkin tullut esiin. Filon Aleksandrialainen kirjoitti jumalan sanasta, joka oli enkeli, ensimmäinen jumalan luomuksista ja joka oli Israelin kansan vartija. Tunnetusti juutalaiset pitävät Mikaelia sinä enkelinä, joka heidät johti Siinain erämaassa pois Egyptistä ja joka ilmestyi Moshelle. En muita kaikkia, turha niitä on sinulle kertoa uudestaan, kun et kerran halua tosiasioita hyväksyä. Uskontohistoriallisesti on melko selväst jäljet siihen näkemykseen, että Jeesus olisi Mikael, ei toki ehdottomasti noin. Filon ei anna mitään nimeä tälle enkelille, vaikka Richard Carrier väittää kyseessä olevan enkeli nimeltä Jeesus. Alkukrisittyjen parissahan oli melko yleistä käsitys, jonka mukaan Jeesus sai messiaan hengen kasteessa ja henki jättäi hänet kuoleman hetkellä. Vieläkin juutalaiset ajattelevat, että maailmassa on koko ajan potentiaalisia messiasehdokkaita ja oikealla hetkellä joku heistä saa jumalan lähettämän hengen ja hänestä tulee messias.

        Mikaelilla on todella vahva asema Isarelin kansan suojelijana juutalaisuudessa, onko se joku ihme jos joku ajattelee juuri tämän hahmon olevan Jeesuksen takana. Tarujahan nämä kaikki ovat.


      • nikea_tietää
        kannattaafuntsia kirjoitti:

        Raamatun periaatteen mukaan poika on silloin olemassa kun isäkin.

        Hepr. 7:10 9. Jopa Leevikin, kymmenysten kerääjä, joutui Abrahamin välityksellä tavallaan maksamaan hänelle kymmenykset.
        10. Hänhän oli vielä esi-isässään Abrahamissa, kun Melkisedek tuli Abrahamia vastaan.

        Ei kannata ryhtyä Jumalan neuvoantajaksi!

        Vai ihan Raamatun periaatteen? Kuten itsekin varmaan tajuat, tuossa ei ole kyse reaalisesta olemassaolosta, vaan vertauskuvallisesta.


      • kannattaafuntsia
        nikea_tietää kirjoitti:

        Vai ihan Raamatun periaatteen? Kuten itsekin varmaan tajuat, tuossa ei ole kyse reaalisesta olemassaolosta, vaan vertauskuvallisesta.

        Kuinka luet?

        10. Hänhän OLI vielä esi-isässään Abrahamissa, kun Melkisedek tuli Abrahamia vastaan.


      • Cosinifii
        Rausniekka kirjoitti:

        Katsos, ei Jeesus ollut täyttämässä vartiotorniseuran toiveita.
        Itse asiassa on niin, että vartiotorniseura on perustettu kerjäämään mm. lasten jäätelörahat sillä perusteella että on kuultu Jeesuksesta.

        2 korintt. 5:19 " Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        Eli mistä on peräisin lahkon enkeli-Mikael-Jeesus, joka kopsattiin adventisteilta ?

        On se mahdottoman kipeä asia kun lapsille opetetaan anteliaisuuden tärkeyttä ja sen ymmärtämistä että pystyy osoittamaan arvostusta vakaumukselleen myös luopumalla vapaaehtoisesti jostain itselleen tärkeästä. Vapaaehtoinen lahjoittaminen vaatii elämän realiteettien ymmärtämistä ja omantunnon virittämistä arvostuksen tasolle.
        Muissa uskonnoissa asian ymmärtäminen on ulkoistettu pakollisiin kymmenyksiin tai pakkokasteeseen ja pakkoverotukseen. Ymmärtääkseni monet myös eroavat kirkoistaan sen takia että kokevat maksavansa turhasta.

        Jeesus on Jumalan ensimmäinen luomus ja näin ollen alunperin muiden taivaallisten olentojen kaltainen enkeli. Erikoisasemassa tosin siksi että on toiminut Jumalan lähimpänä työtoverina koko luomakunnan rakentamisessa. Myöhemmässä vaiheessa hän suostui toimimaan ihmiskunnan puolesta lunastajana ja kuoli jotta Aadamin synti saatiin mitätöityä. Noustuaan taivaaseen hän sai Jumalalta korotuksen asemaansa eli nousi istumaan Jumalan oikealle puolelle. Nyt hän on saanut Jumalalta valtuutuksen toimia Valtakunnan kuninkaana ja aivan kohta hän alkaa tuomita ihmiskuntaa saamansa valtuutuksen perusteella.


    • Katsukki

      nikea_tietää 21.8.2018 14:51

      "Ainakin Paavalin mukaan vain Isä on Jumala (1. Kor. 8:6). Jeesus itse sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3), mikä sulkee ulkopuolelle niin Jeesuksen itsensä kuin Pyhän Hengen. "

      Ja tuo Jumala puhuu myös Jeesuksen kautta.
      Pyhä Henki on samoin Jumalan nimi, Henki, joka on Pyhä.

      Entä enkeli Mikael, se ei ole selitettynä ?

    • Ajattelehan

      nikea_tietää 21.8.2018 14:35

      "Hyvän raamatunkohdan lainasitkin. "Tänä päivänä minä sinut synnytin" tarkoittaa, että Pojalla on alku. Hän ei ole aina ollut olemassa. "

      Tuo on hepr. 1:7 jakessa. Enkelille sanottuna.

      hepr 1:6 6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.
      ja 1:8 Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan
      ja
      10 Ja myös näin: -- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.

      Hyvä kun kysyit. Mieti nyt vartiotorniuskontosi enkeli Mikaelin asemaa. Mitä uskonto sinulle tarjoaa ?

      • Lampuoti

        Onhan Snl 8:22, josta on virheellinen käännösversio "synnytti".

        Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        Ja jakeet 23-25"Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, ennen kuin
        maata olikaan."
        Vanha suomalainen käännöskin sanoo loppuosan: "Alussa
        ennenkuin maa oli.." Jae 25: "...synnyin minä".

        Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa Ps 2:7;Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5


      • kapsukka

        1:8 jae on ollutkin vaikea paikka vartiotornille "Jumala, sinun valtaistuimesi". Onhan tuo todistus mahdollisimman arvovaltaiselta taholta. Vartoitornin onkin pitänyt lisätä yksi sana um raamattuunsa "Jumala ON sinun valtaistuimesi".


      • kaunistarunoutta
        Lampuoti kirjoitti:

        Onhan Snl 8:22, josta on virheellinen käännösversio "synnytti".

        Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        Ja jakeet 23-25"Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, ennen kuin
        maata olikaan."
        Vanha suomalainen käännöskin sanoo loppuosan: "Alussa
        ennenkuin maa oli.." Jae 25: "...synnyin minä".

        Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa Ps 2:7;Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5

        "Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        Kyseessä on jumalan viisaus, viisaus on feminiini, se voisi siis viitata myös jumalan naispuoliseen läsnäoloon, sekinaan. Jumalan viisaus yhdistetään lakiin, eli tooraan, jota jumala konsultoi jo ennen luomistaan. Kyllähän uskovaiset ovat raamattunsa lukeneet aikoinaan, ei ne nyt enää näistä tiedä, mutta ihan selkeästi Joh. evankeliumin alkuun jälkikirjoitettu prologi viittaa tähän lakiin ja yrittää yhdistää sen Jeesukseen. Mikä asema Jeesukselle itse asiassa haluttiin antaa, koska hänen avullaan oli tarkoitus oli uudistaa lakia.
        Feminiini viisaus oli ongelma joillekin filosofeille ja asia selitetiin sillä, että vaikka viisaus on feminiini, ovat hänen tekonsa kuitenkin maskuliinisia.

        Siirakin kirja tarjoaa lisänäkemyksiä viisaudesta:

        3. "Minä lähdin Korkeimman suusta, ja kuin sumu minä peitin maan.

        8. Silloin kaikkien Luoja antoi minulle käskyn, ja hän, joka minut loi, antoi minulle rauhallisen majan ja sanoi: Tee asumuksesi Jaakobiin ja ota perinnöksesi Israel.

        9. Ennen ikiaikoja, alussa, hän minut loi, enkä minä milloinkaan lakkaa olemasta.

        23. Tämä kaikki on sanottu Jumalan, Korkeimman, liiton kirjasta laista, jonka Mooses sääti perinnöksi Jaakobin seurakunnille.
        25. Täynnä kuin Piison se on viisautta, Täynnä kuin Tigris keväthedelmäin päivinä.

        http://www.finbible.fi/Apkryfk/38jessir_24.htm


      • Paipapum
        Lampuoti kirjoitti:

        Onhan Snl 8:22, josta on virheellinen käännösversio "synnytti".

        Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

        Ja jakeet 23-25"Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, ennen kuin
        maata olikaan."
        Vanha suomalainen käännöskin sanoo loppuosan: "Alussa
        ennenkuin maa oli.." Jae 25: "...synnyin minä".

        Raamatusta ei löydy mitään mainintaa Jeesuksen luomisesta, sen sijaan syntymisestä puhutaan useissa kohdissa Ps 2:7;Ap 13:33; Heb 1:5 ja 5:5

        Snl 8 ; 22.." Virheellinen käännösversio ; ...Koko tulkinta on virheellinen , sillä juutalaisen kirjoituksen mukaan se oli , Sofia , Jahven tytär , joka eksyi thän maailmaan S'ekinavalona
        kyse oli siis tyttärestä ,


    • ainoa_tosi

      Jeesus oli jo taivaassa Isänsä herättämänä, kun Paavali kirjoitti Korintin seurakunnalle 1. Kor.11: 3 arvojärjestyksestä: "Mutta tahdon teidän tietävän, että Kristus on jokaisen miehen pää, mutta mies on vaimon pää, kun taas Jumala on Kristuksen pää."
      Jumala ei korottanut Jeesusta Jumalaksi, vaan antoi hänelle vallan tulevan valtakuntansa Kuninkaana. Eikä missään kerrota, että Jumalan pyhä henki olisi korotettu mihinkään jumalalliseen asemaan erillisenä persoonana, vaan se oli Jumalan oma henki, jonka välityksellä hän toimisi ja jota hän antaisi palvojilleen asioiden ymmärtämiseen ja voiman antamiseen nuhteettomuuden säilyttämiseksi.
      Ainoastaan Jumalaa tulisi myös rukoilla, niinkuin Jeesuskin teki, ei Jeesusta, eikä pyhää henkeä, joka ei ole persoona, mutta voimme pyytää Jumalalta hänen pyhää henkeään Jeesuksen kautta. Hän on välimies ihmisen ja välillä.

    • tuttujuttu

      Jehovan todistajat pyrkivät kovasti kieltämään myös sen, että Pyhä Henki on Jumala, vaikka oikea Raamattu sanoo:
      Johanneksen evankeliumi:
      4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      2.Korinttolaiskirje:
      3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
      3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
      4:13 Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,

      Apostolien teot:
      16:7 Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.

      Jumalan Henkeä siis kutsutaan myös Jeesuksen Hengeksi. Tästä seuraa, että Jeesus on Jumala, muuten tuollainen ilmaisu ei olisi mahdollinen.

      • huttujuttu

        "Tästä seuraa, että Jeesus on Jumala, muuten tuollainen ilmaisu ei olisi mahdollinen"

        Paitsi, jos niillä on sama henki.


      • helppoa
        huttujuttu kirjoitti:

        "Tästä seuraa, että Jeesus on Jumala, muuten tuollainen ilmaisu ei olisi mahdollinen"

        Paitsi, jos niillä on sama henki.

        "Paitsi, jos niillä on sama henki."

        Aivan. Jos Matin auto on myös Tepon auto, Matti ei silti välttämättä ole Teppo. Logiikka ei ole koskaan ollut uskovaisten vahva laji.


      • tuttujuttu
        helppoa kirjoitti:

        "Paitsi, jos niillä on sama henki."

        Aivan. Jos Matin auto on myös Tepon auto, Matti ei silti välttämättä ole Teppo. Logiikka ei ole koskaan ollut uskovaisten vahva laji.

        Sinun logiikkasi ei nyt toimi ainakaan. Ei kukaan omista Pyhää Henkeä. Pyhä Henki vaikuttaa sitä paitsi myös ihmisissä eikä ihmiset omista kuitenkaan Pyhää Henkeä.


      • helppoa
        tuttujuttu kirjoitti:

        Sinun logiikkasi ei nyt toimi ainakaan. Ei kukaan omista Pyhää Henkeä. Pyhä Henki vaikuttaa sitä paitsi myös ihmisissä eikä ihmiset omista kuitenkaan Pyhää Henkeä.

        Jos Pyhä Henki on ihmisessä, hänestä ei silti sanota, että kyseessä on Pasin henki tai Pirkon henki, vai sanotaanko?

        Sen sijaan Pyhää Henkeä nimitetään Jumalan hengeksi ja Kristuksen hengeksi, mikä viittaa yhteisomistukseen. Matin auto voi olla Tepon auto, eikä tästä tule riitaa. Sen sijaan Matin muija ei ole Tepon muija, sillä tästä tulisi riitaa.


      • Köyhähengekäs

        Heb 9:14 todistaa myös Hengen iankaikkisuudesta: "...Kristuksen veri,
        hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle."

        "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa" (Joh 4:24).

        Vertaa keskenään Ap 28:25-27 ja Jes 6:8-10. Tästä käy ilmi, että Jesajan kuvaaman Jahven (alkukielellä ykseys tässä "Jahve Sebaot") sanat olivat tarkalleen samat, jotka Paavali myöhemmin ilmoittaa Pyhän Hengen sanomiksi. Jakeessa 8 Jahve sanoo: "...kuka menee meidän
        puolestamme?"; siis Jahve puhuu itsestään jälleen monikossa. Samankaltainen
        vertailukohde Jahven ja Pyhän Hengen ykseydestä on Jer 31:33 ja Heb 10:15,16.

        Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki: Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14); Herran Henki (Ap 5:9); Pojan Henki (Gal 4:6); Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)... Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).


      • helppoa
        Köyhähengekäs kirjoitti:

        Heb 9:14 todistaa myös Hengen iankaikkisuudesta: "...Kristuksen veri,
        hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle."

        "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa" (Joh 4:24).

        Vertaa keskenään Ap 28:25-27 ja Jes 6:8-10. Tästä käy ilmi, että Jesajan kuvaaman Jahven (alkukielellä ykseys tässä "Jahve Sebaot") sanat olivat tarkalleen samat, jotka Paavali myöhemmin ilmoittaa Pyhän Hengen sanomiksi. Jakeessa 8 Jahve sanoo: "...kuka menee meidän
        puolestamme?"; siis Jahve puhuu itsestään jälleen monikossa. Samankaltainen
        vertailukohde Jahven ja Pyhän Hengen ykseydestä on Jer 31:33 ja Heb 10:15,16.

        Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki: Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14); Herran Henki (Ap 5:9); Pojan Henki (Gal 4:6); Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)... Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

        Jahve ei puhu itsestään monikossa jakeessa Jes. 6:8, vaan "Kenet minä lähetän?". Siis yksikössä. Tämän jälkeen tulee "Kuka lähtee sananviejäksi?" tai "Kuka menee meidän puolestamme?".


      • Näärännäpytys

        " tai "Kuka menee meidän puolestamme?". "
        -Tämä esimerkkisi on juuri peräänkuuluttamassasi monikossa
        -----------------

        Cosinifii 28.9.2018 8:45

        "On se mahdottoman kipeä asia kun lapsille opetetaan anteliaisuuden tärkeyttä"
        -Jassoo. ymmärrät siis myötätunnon kristityllä. Niin. anteliaisuuden tärkeys on arvattu korostuneeksi kun nyt Kanadassa on lahko tuomittu 35 milj. $ vahingonkorvaukseen.

        " ja sen ymmärtämistä että pystyy osoittamaan arvostusta vakaumukselleen myös luopumalla vapaaehtoisesti jostain itselleen tärkeästä. "
        -Ja sinullekin, kuten aikuiselle lahkolaiselle, on opetettu häpeämättömyyden tärkeys ja oleellisuus lahkossa ja lahkotyössä ?
        Ei kun kiire bussille, sano, vai.


    • Romanainen

      ainoa_tosi 21.8.2018 17:56

      "" Jeesus oli jo taivaassa Isänsä herättämänä, kun Paavali kirjoitti Korintin seurakunnalle 1. Kor.11: 3 arvojärjestyksestä: "Mutta tahdon teidän tietävän, että Kristus on jokaisen miehen pää, mutta mies on vaimon pää, kun taas Jumala on Kristuksen pää." ""

      -Mistä haluat keskustella, taivaaseen menosta vai Jeesuksen jumaluudesta ? Jeesuksen jumaluus on ilmoitettu erityisesti Joh. 1:1 -jakeessa, joka, kiinnitä huomiota, ei mitään muuta ilmoitakaan.

      Hepr. 1:10 jakeessa Jumalaa Jeesusta Herraksi, Jumalaksi:-- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.
      -ja 1 Moos. 1:1 1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan

      "Jumala ei korottanut Jeesusta Jumalaksi"
      -Ei korottanut, vaan totesi.

      "Kuka...ei pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy,
      hänellä on sekä Isä että Poika" ( 2 Joh 9). Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että
      Jumala = Isä Poika

      " Eikä missään kerrota, että Jumalan pyhä henki olisi korotettu mihinkään jumalalliseen asemaan erillisenä persoonana".
      -Ei kerrota korottamisesta, vaan todetaan:
      Apt. 5:3-4: Ananias... miksi koetit pettää Pyhää Henkeä.. et ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle.

      "vaan se oli Jumalan oma henki, jonka välityksellä hän toimisi"
      -Vartiotorniuskonnossa mahdollisesti, ei kristinopissa, Raamatussa.
      1 Moos. 1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli
      Raamattu ilmoittaa, että Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki: Henki on Jumalan
      Henki (1 Kor 2:14); Herran Henki (Ap 5:9); Pojan Henki (Gal 4:6); Jeesuksen Kristuksen
      Henki (Fil 1:19)... Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

      "Ainoastaan Jumalaa tulisi myös rukoilla, niinkuin Jeesuskin teki"
      En pitäisi syntinä rukoilla Jeesusta, ei sitä ole kielletty ja Jeesuksen voi tuntea omakseen.
      Isä meidän -rukouksessa korostuu paljon tuo Jumalan nimi, Isä, ja että se on pyhitetty.

      " eikä pyhää henkeä, joka ei ole persoona"
      -Tiesitkö, että on vartiotorneja, joissa Pyhä Henki on Persoona ?
      Nämä kirjoitukset ovat Russellin (joka ilkesi laittaa nimensä kirjoitusensa alle).

      Mutta on outoa, että vartiotorniuskontoinen haluaa kiistellä kristinopin ja sen Pyhän kirjan, Raamatun asioista, eikä oman uskontonsa pyhistä kirjoituksista, vartiotorneista. Siellähän on Jeesus enkelinä, paitsi toisesta vartiotornista katsottuna Rooman paavi sanottuna enkeliksi, Mikaeliksi.

      • kapsukka

        JT joutuu omaakin Raamattua lukiessaan lisäämään muut. Kyllähän todistajaparkakin ymmärtää ettei mikael voi itseään kumartaa.

        Hepr 1:6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki (muut) Jumalan enkelit kumartakoot häntä.


      • näinkin
        kapsukka kirjoitti:

        JT joutuu omaakin Raamattua lukiessaan lisäämään muut. Kyllähän todistajaparkakin ymmärtää ettei mikael voi itseään kumartaa.

        Hepr 1:6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki (muut) Jumalan enkelit kumartakoot häntä.

        "Kyllähän todistajaparkakin ymmärtää ettei mikael voi itseään kumartaa."

        Eikä edes Jumala voi itselleen pyllistää.


    • Kuplapuhkee

      1Moos.1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Mutta ennen alkua Jumala loi itsensä Joh.10:30 Sananl.8:22

      • tuttujuttu

        Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Tuossa puhutaan Jumalan ykseydestä.


      • kapsukka
        tuttujuttu kirjoitti:

        Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Tuossa puhutaan Jumalan ykseydestä.

        Miksi todistajat väittävät vastaan ettei Jeesus ole Jumala? Heidän raamatustaan asia selviää jopa isolla J:llä!

        1. Joh. 5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut, ja hän on antanut meille älyllisen kyvyn, jotta tuntisimme sen totuudellisen. Ja me olemme sen totuudellisen yhteydessä hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen välityksellä. Hän on tosi Jumala ja ikuinen elämä.

        Joh. 20:28. Tuomas sanoi hänelle vastaukseksi: "Herrani ja Jumalani!"


      • 87ii

        Jos luit 20. :ttä lukua, niin huomaat sen, mitä Jeesus sanoi Marialle, jae 17: "Lakkaa pitämästä minusta kiinni. Sillä minä en ole vielä mennyt Isäni luo. Mutta mene veljieni luo ja sano heille: 'Minä nousen oman Isäni luo, ja teidän Isänne luo, ja oman Jumalani luo ja teidän Jumalanne luo.'" Myönsikö Jeesus myöhemmin Tuomakselle, että hän olikin Jumala? Ei varmaan. Lausunto oli Tuomaksen, ei Jeesuksen.
        Tartutaan joihinkin raamatunpaikkoihin, joilla voisi todistaa Jeesuksen Jumalaksi, mutta kun ottaa tässäkin asiassa kokonaisuuden, huomaa Jeesuksen juuri ennen sanoneen Isää Jumalakseen. Miten ristiriitainen onkaan todistelunne.
        Jumala ja Jeesus toimivat yhteistyössä. Jeesus toteutti Isänsä tahdon, eikä koskaan anastanut hänen Jumaluuttaan. Koko Johanneksen evankeliumi on täynnään Jeesuksen todisteluja, kenen tahdon hän oli tehnyt, ei omaansa, vaan Isänsä ja Jumalansa. Suosittelen Johanneksen evankeliumin lukemista kokonaan, niin näet opetuksesi virheellisyyden.


      • kapsukka
        87ii kirjoitti:

        Jos luit 20. :ttä lukua, niin huomaat sen, mitä Jeesus sanoi Marialle, jae 17: "Lakkaa pitämästä minusta kiinni. Sillä minä en ole vielä mennyt Isäni luo. Mutta mene veljieni luo ja sano heille: 'Minä nousen oman Isäni luo, ja teidän Isänne luo, ja oman Jumalani luo ja teidän Jumalanne luo.'" Myönsikö Jeesus myöhemmin Tuomakselle, että hän olikin Jumala? Ei varmaan. Lausunto oli Tuomaksen, ei Jeesuksen.
        Tartutaan joihinkin raamatunpaikkoihin, joilla voisi todistaa Jeesuksen Jumalaksi, mutta kun ottaa tässäkin asiassa kokonaisuuden, huomaa Jeesuksen juuri ennen sanoneen Isää Jumalakseen. Miten ristiriitainen onkaan todistelunne.
        Jumala ja Jeesus toimivat yhteistyössä. Jeesus toteutti Isänsä tahdon, eikä koskaan anastanut hänen Jumaluuttaan. Koko Johanneksen evankeliumi on täynnään Jeesuksen todisteluja, kenen tahdon hän oli tehnyt, ei omaansa, vaan Isänsä ja Jumalansa. Suosittelen Johanneksen evankeliumin lukemista kokonaan, niin näet opetuksesi virheellisyyden.

        Et ottanut ollenkaan huomioon että opetuslapset kutsuivat Jeesusta opettajakseen. Hän korjasi oppilaidensa vääriä käsityksiä. Tuomaksenkin sanoihin olisi takuulla tullut oikaisu. Olisi ollut opettajaltaan vakava virhe jättää oppilas tietämättömäksi.


      • tomaattia
        kapsukka kirjoitti:

        Et ottanut ollenkaan huomioon että opetuslapset kutsuivat Jeesusta opettajakseen. Hän korjasi oppilaidensa vääriä käsityksiä. Tuomaksenkin sanoihin olisi takuulla tullut oikaisu. Olisi ollut opettajaltaan vakava virhe jättää oppilas tietämättömäksi.

        Hänhän korjasi sen siinä kun sanoi olevansa menossa jumalansa ja opetuslasten jumalan luokse. Siinä sitä sinulle purtavaa.


      • kurkkua
        tomaattia kirjoitti:

        Hänhän korjasi sen siinä kun sanoi olevansa menossa jumalansa ja opetuslasten jumalan luokse. Siinä sitä sinulle purtavaa.

        Toistoon olisi ollut tarve kun ei mennyt perille. Mutta mitä hän sanoikaan toiston sijaan:

        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


      • kummajuttueikö
        kurkkua kirjoitti:

        Toistoon olisi ollut tarve kun ei mennyt perille. Mutta mitä hän sanoikaan toiston sijaan:

        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        no sanoppa muuta, katsotaan mitä luvun lopussa on:

        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika

        Jeesus on siis messias, jumalan poika, ei jumala itse.


      • selväjuttueikö
        kummajuttueikö kirjoitti:

        no sanoppa muuta, katsotaan mitä luvun lopussa on:

        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika

        Jeesus on siis messias, jumalan poika, ei jumala itse.

        Mitä kaikkea Jumalan poika apostoli Johanneksen mukaan sisältää?

        1. joh 5:20. Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.


      • YlivoimastaYmmärtää
        kapsukka kirjoitti:

        Miksi todistajat väittävät vastaan ettei Jeesus ole Jumala? Heidän raamatustaan asia selviää jopa isolla J:llä!

        1. Joh. 5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut, ja hän on antanut meille älyllisen kyvyn, jotta tuntisimme sen totuudellisen. Ja me olemme sen totuudellisen yhteydessä hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen välityksellä. Hän on tosi Jumala ja ikuinen elämä.

        Joh. 20:28. Tuomas sanoi hänelle vastaukseksi: "Herrani ja Jumalani!"

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...

        Jos kerran Jumala on Kristuksessa, sillon Kristusta katsova katsoo Jumalaa.


      • 87ii

        1. Kor.8: 6sanoo: "niin todellisuudessa on meillä YKSI Jumala ISÄ, josta kaikki on ja me häntä varten ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka välityksellä kaikki on ja me hänen välityksellään" Tuo TODELLINEN on Isä Jumala. Ja Jeesus on antanut meille ymmärryksen ja älyn voidaksemme tuntea tuon todellisen Jumalan, ei kolmiyhteistä jumalaa. Maan päällä ollessaan Jeesus teki tunnetuksi Isänsä ja Jumalansa. Jos luit Johanneksen evankeliumin huomasit se varmaan.
        Jopa maalliset tietokirjat tunnustavat kolminaisuusopin valheellisuuden. Iso Tietokirja mainitsee mm. : " Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole Raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustusten kaavoihin. " (6.osa) Jeesuksen ja varhaiskristittyjen aikana uskottiin yhteen tosi Jumalaa.


      • kapsukka
        87ii kirjoitti:

        1. Kor.8: 6sanoo: "niin todellisuudessa on meillä YKSI Jumala ISÄ, josta kaikki on ja me häntä varten ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka välityksellä kaikki on ja me hänen välityksellään" Tuo TODELLINEN on Isä Jumala. Ja Jeesus on antanut meille ymmärryksen ja älyn voidaksemme tuntea tuon todellisen Jumalan, ei kolmiyhteistä jumalaa. Maan päällä ollessaan Jeesus teki tunnetuksi Isänsä ja Jumalansa. Jos luit Johanneksen evankeliumin huomasit se varmaan.
        Jopa maalliset tietokirjat tunnustavat kolminaisuusopin valheellisuuden. Iso Tietokirja mainitsee mm. : " Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole Raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustusten kaavoihin. " (6.osa) Jeesuksen ja varhaiskristittyjen aikana uskottiin yhteen tosi Jumalaa.

        Nyt minulla on mahdollisuus saada tietoa asiaan jonka pidän kummallisuutena? Miksi um käännöksen verkkoraamatussa Jeesus selitetään Jehovaksi 1. tess. 5:15-17?

        Sillä tämän sanomme teille Jehovan* sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran* läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, 16 sillä itseHerra* laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa*, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. 17 Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme*, temmataan yhdessä* heidän kanssaan pilvissä Herraa* vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran* kanssa.

        Jakeen 15 "Herran*" viitteen selitys "*Herran”, אAVg; B: ”Jeesuksen”. Seuraavassa jakeessa Jeesus "Herra*"viite onkin Jehova!! "*Herra”, אABVg J7,8,13,14:”Jehova”. Jakeen 17 viite "Herraa*" on "*Herraa”, אABVg; J7,8: ”Jehovaa" ?!


    • mahdotonoppi

      Vielä pyhän hengen jumaluudesta. Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen Jehova. Ja se ilmoittaa, että Poika on Jeesus Kristus, mutta pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä.
      Kun Stefanokselle annettiin näky taivaasta, (Apt. 7:55,56) hän näki "Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella." Hän ei nähnyt kolmea persoonaa, vain Jumalan ja Jeesuksen. Jos pyhä henki olisi osa jumaluudesta, varmaan Stefanos olisi nähnyt hänetkin.
      Ennen kuolemaansa Jeesus rukoili: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön pois tämä malja, ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Rukoiliko Jeesus tässä itseään yhtenä jumaluuden osana? Ei vaan Isäänsä. Hänesta sanotaan tuossa aluksi, että hän lankesi kasvoilleen, ja rukoili. Ja olisiko mahdollista, että 1/3 osa jumaluudesta kuoli ja oli haudassa kolme päivää? Eikö kolminaisuusoppi olekin mahdoton ymmärtää?

    • Kirjakääröt

      Ps.110:1 Biblia (1776) Daavidin Psalmi. Herra sanoi minun Herralleni: istu oikialle kädelleni, siihen asti kuin panen sinun vihollises sinun jalkais astinlaudaksi. Ef.1:20 Biblia. Jonka hän Kristuksessa vaikutti, kuin hän hänet kuolleista herätti ja pani istumaan oikialle kädellensä taivaissa.

    • aikaepätoivoista

      Kolminaisuusopin kannattajilla on edelleen nikealainen taktiikka, ohitetaan jaikki vastatodisteet ja hukutetaan ne shittikommentteihin. Ei kolminaisuusoppia ole raamatussa eikä ae kuulunut alkukristillisyyteen.

      • Donatar

        Vartiotorniuskonnon mukaan kolminaisuus tarkoittaa kolmea jumalaa. Sitä se ei tarkoita.
        Vartiotoniuskonto sanoo että Raamatussa ei ole sanaa kolminaisuus. Sitä kolminaisuus ei väitäkään
        Vartiotoniuskonto puhuu vastatodisteista.

        Raamattu ei ole ristiriitainen. Ymmärrettynä ei ole mitään vastatodisteita. Mutta vartiotorniuskonto selittää Raamattua väärin. jopa edestakaisinkin. Room 13 esivallat olivat ennen vuotta 1929 maaaliisia, vuosina 1929 - 1962 taivaallisia, sitten taas maallisia.

        Alkukristityt ymmärsivät Raamatun myös kolminaisuuden mukaisesti, sillä kolminaisuuden elementit ovat juuri Raamatussa. Ja apostolien tieto oli heillä.
        -------------

        mahdotonoppi 22.8.2018 23:54

        " Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen Jehova. Ja se ilmoittaa, että Poika on Jeesus Kristus, mutta pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä"
        -Onko sinun Raamatussasi sana "persoonanimi" ?

        "Kun Stefanokselle annettiin näky taivaasta, (Apt. 7:55,56) hän näki "Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella." Hän ei nähnyt kolmea persoonaa, vain Jumalan ja Jeesuksen. Jos pyhä henki olisi osa jumaluudesta, varmaan Stefanos olisi nähnyt hänetkin"
        -Et voi esittää Raamatulle vaatimuksia, mutta voit ymmärtää sitä.
        Tässä Pyhän Hengen jumaluus ilmoitetaan suoraan: Apt. 5:3-4: Ananias... miksi koetit pettää Pyhää Henkeä.. et ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle.

        -Sen että vartiotorniuskonto pilkkoo Jumalan osiin, kuten "sähkökaltainen voima" miellän jumalanpilkaksi.

        "Ennen kuolemaansa Jeesus rukoili: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön pois tämä malja, ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Rukoiliko Jeesus tässä itseään yhtenä jumaluuden osana?"
        -Tuohan on lapsellinen kysymys. Vartiotorniuskonnossa on käskynä kieltää jae Filipp. 2:6 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa"
        -Ja tuossa mielessä ei Jeesus ollut sama kuin Isä.

        " Ja olisiko mahdollista, että 1/3 osa jumaluudesta kuoli ja oli haudassa kolme päivää? "
        -Nokkela lapsen näsäviisaus ?

        "Eikö kolminaisuusoppi olekin mahdoton ymmärtää?"
        -Toki jumaluus on ihmiselle mahdoton ymmärtää joka suhteessa, vai onko vartiotorniuskonnossa toisin ? Luodaan maailma, herätetään kuolleista ...
        Mutta Jeesuksella oli tehtävä.
        2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan"
        -Ja tuo jae vahvistaa edelleen kolminaisuuden, Jeesuksessa oli Jumala, Jeesus oli Jumala.
        ----------------------
        kummajuttueikö 22.8.2018 20:42

        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        " mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika
        Jeesus on siis messias, jumalan poika, ei jumala itse. "
        -Mutta jos katsot Raamatusta, Jeesusta sanotaan Jumalan pojaksi jo joulevankeliumissa, ja monissa kohdin.
        Eikä se tarkoita kumota Raamatu ilmoitusta. Ei Raamattu ole ristiriitainen.
        Vaikka vartiotorniuskonto tekee Raamatusta näennäisesti ristiriitaista hakiessaan vartiotornitukea tästä Pyhästä Kirjasta.


      • kapsukka
        Donatar kirjoitti:

        Vartiotorniuskonnon mukaan kolminaisuus tarkoittaa kolmea jumalaa. Sitä se ei tarkoita.
        Vartiotoniuskonto sanoo että Raamatussa ei ole sanaa kolminaisuus. Sitä kolminaisuus ei väitäkään
        Vartiotoniuskonto puhuu vastatodisteista.

        Raamattu ei ole ristiriitainen. Ymmärrettynä ei ole mitään vastatodisteita. Mutta vartiotorniuskonto selittää Raamattua väärin. jopa edestakaisinkin. Room 13 esivallat olivat ennen vuotta 1929 maaaliisia, vuosina 1929 - 1962 taivaallisia, sitten taas maallisia.

        Alkukristityt ymmärsivät Raamatun myös kolminaisuuden mukaisesti, sillä kolminaisuuden elementit ovat juuri Raamatussa. Ja apostolien tieto oli heillä.
        -------------

        mahdotonoppi 22.8.2018 23:54

        " Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen Jehova. Ja se ilmoittaa, että Poika on Jeesus Kristus, mutta pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä"
        -Onko sinun Raamatussasi sana "persoonanimi" ?

        "Kun Stefanokselle annettiin näky taivaasta, (Apt. 7:55,56) hän näki "Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella." Hän ei nähnyt kolmea persoonaa, vain Jumalan ja Jeesuksen. Jos pyhä henki olisi osa jumaluudesta, varmaan Stefanos olisi nähnyt hänetkin"
        -Et voi esittää Raamatulle vaatimuksia, mutta voit ymmärtää sitä.
        Tässä Pyhän Hengen jumaluus ilmoitetaan suoraan: Apt. 5:3-4: Ananias... miksi koetit pettää Pyhää Henkeä.. et ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle.

        -Sen että vartiotorniuskonto pilkkoo Jumalan osiin, kuten "sähkökaltainen voima" miellän jumalanpilkaksi.

        "Ennen kuolemaansa Jeesus rukoili: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön pois tämä malja, ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Rukoiliko Jeesus tässä itseään yhtenä jumaluuden osana?"
        -Tuohan on lapsellinen kysymys. Vartiotorniuskonnossa on käskynä kieltää jae Filipp. 2:6 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa"
        -Ja tuossa mielessä ei Jeesus ollut sama kuin Isä.

        " Ja olisiko mahdollista, että 1/3 osa jumaluudesta kuoli ja oli haudassa kolme päivää? "
        -Nokkela lapsen näsäviisaus ?

        "Eikö kolminaisuusoppi olekin mahdoton ymmärtää?"
        -Toki jumaluus on ihmiselle mahdoton ymmärtää joka suhteessa, vai onko vartiotorniuskonnossa toisin ? Luodaan maailma, herätetään kuolleista ...
        Mutta Jeesuksella oli tehtävä.
        2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan"
        -Ja tuo jae vahvistaa edelleen kolminaisuuden, Jeesuksessa oli Jumala, Jeesus oli Jumala.
        ----------------------
        kummajuttueikö 22.8.2018 20:42

        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        " mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika
        Jeesus on siis messias, jumalan poika, ei jumala itse. "
        -Mutta jos katsot Raamatusta, Jeesusta sanotaan Jumalan pojaksi jo joulevankeliumissa, ja monissa kohdin.
        Eikä se tarkoita kumota Raamatu ilmoitusta. Ei Raamattu ole ristiriitainen.
        Vaikka vartiotorniuskonto tekee Raamatusta näennäisesti ristiriitaista hakiessaan vartiotornitukea tästä Pyhästä Kirjasta.

        Sehän tässä onkin ihmeellistä kun todistajat väittävät ettei Jeesus ole Jumala. Kuitenkin heidän verkkoraamattunsa selittää hänet Jehovaksi.

        Esim:

        UMK Kol. 3:16 ." Vallitkoon lisäksi sydämessänne Kristuksen* rauha"

        Viitteen selitys!: ”Kristuksen”, א*ABC*D*; אcCcDc: ”Jumalan”; J7,8: ”Jehovan”.


      • Valitettavasti

        "ohitetaan jaikki vastatodisteet ja hukutetaan ne shittikommentteihin. "

        Eihän totuudessa (ei missään niistä) oleminen muuten onnistu!


      • seikävämpitotuus
        Donatar kirjoitti:

        Vartiotorniuskonnon mukaan kolminaisuus tarkoittaa kolmea jumalaa. Sitä se ei tarkoita.
        Vartiotoniuskonto sanoo että Raamatussa ei ole sanaa kolminaisuus. Sitä kolminaisuus ei väitäkään
        Vartiotoniuskonto puhuu vastatodisteista.

        Raamattu ei ole ristiriitainen. Ymmärrettynä ei ole mitään vastatodisteita. Mutta vartiotorniuskonto selittää Raamattua väärin. jopa edestakaisinkin. Room 13 esivallat olivat ennen vuotta 1929 maaaliisia, vuosina 1929 - 1962 taivaallisia, sitten taas maallisia.

        Alkukristityt ymmärsivät Raamatun myös kolminaisuuden mukaisesti, sillä kolminaisuuden elementit ovat juuri Raamatussa. Ja apostolien tieto oli heillä.
        -------------

        mahdotonoppi 22.8.2018 23:54

        " Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen Jehova. Ja se ilmoittaa, että Poika on Jeesus Kristus, mutta pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä"
        -Onko sinun Raamatussasi sana "persoonanimi" ?

        "Kun Stefanokselle annettiin näky taivaasta, (Apt. 7:55,56) hän näki "Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella." Hän ei nähnyt kolmea persoonaa, vain Jumalan ja Jeesuksen. Jos pyhä henki olisi osa jumaluudesta, varmaan Stefanos olisi nähnyt hänetkin"
        -Et voi esittää Raamatulle vaatimuksia, mutta voit ymmärtää sitä.
        Tässä Pyhän Hengen jumaluus ilmoitetaan suoraan: Apt. 5:3-4: Ananias... miksi koetit pettää Pyhää Henkeä.. et ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle.

        -Sen että vartiotorniuskonto pilkkoo Jumalan osiin, kuten "sähkökaltainen voima" miellän jumalanpilkaksi.

        "Ennen kuolemaansa Jeesus rukoili: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön pois tämä malja, ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Rukoiliko Jeesus tässä itseään yhtenä jumaluuden osana?"
        -Tuohan on lapsellinen kysymys. Vartiotorniuskonnossa on käskynä kieltää jae Filipp. 2:6 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa"
        -Ja tuossa mielessä ei Jeesus ollut sama kuin Isä.

        " Ja olisiko mahdollista, että 1/3 osa jumaluudesta kuoli ja oli haudassa kolme päivää? "
        -Nokkela lapsen näsäviisaus ?

        "Eikö kolminaisuusoppi olekin mahdoton ymmärtää?"
        -Toki jumaluus on ihmiselle mahdoton ymmärtää joka suhteessa, vai onko vartiotorniuskonnossa toisin ? Luodaan maailma, herätetään kuolleista ...
        Mutta Jeesuksella oli tehtävä.
        2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan"
        -Ja tuo jae vahvistaa edelleen kolminaisuuden, Jeesuksessa oli Jumala, Jeesus oli Jumala.
        ----------------------
        kummajuttueikö 22.8.2018 20:42

        27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        " mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika
        Jeesus on siis messias, jumalan poika, ei jumala itse. "
        -Mutta jos katsot Raamatusta, Jeesusta sanotaan Jumalan pojaksi jo joulevankeliumissa, ja monissa kohdin.
        Eikä se tarkoita kumota Raamatu ilmoitusta. Ei Raamattu ole ristiriitainen.
        Vaikka vartiotorniuskonto tekee Raamatusta näennäisesti ristiriitaista hakiessaan vartiotornitukea tästä Pyhästä Kirjasta.

        On aivan sama mitä vartiotorniseura sanoo asiasta. Kolminaisuus ei kuulunut alkukristillisyyteen.


    • tuttujuttu

      Joku Jehovan todistaja kirjoitti:
      ""Vielä pyhän hengen jumaluudesta. Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen Jehova. Ja se ilmoittaa, että Poika on Jeesus Kristus, mutta pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä. ""

      Matteuksen evankeliumi:
      3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
      3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."

      Jumalan Henki esiintyi tässä kyyhkysen muodossa. Kyyhkynen on persoona. Kysymys ei voi olla Isästä sillä Isän ääni kuului samaan aikaan taivaasta. Isä ei siis esiintynyt kyyhkysenä eikä Jeesus. Siispä Pyhä Henki on oma itsenäinen Jumalapersoona.

      Pyhästä Hengestä on sanottava vielä, että hänestä ei käytetä maskuliinimuotoa tai feminiinimuotoa Raamatussa. Puhästä Hengestä käytetään neutrimuotoa. Pyhä Henki pystyy ilmeisesti esiintymään millaisessa muodossa se itse haluaa.

      Olen kuullut tällaisen tarinan Richard Nixonista. Nixon oli ilmeisesti metodisti ja luultavasti uskovainen ainakin jollain tavalla. Ollessaan Amerikan presidenttinä hän mietti eräänä yönä, pitäisikö hänen antaa käsky Vietnamin sodan lopettamisesta vai ei. Silloin tapahtui, että Pyhä Henki ilmestyi hänelle ihmisen hahmossa ja sanoi, että hänen pitäisi lopettaa Vietnamin sota. Nixon on itse kertonut tämän asian. Hän ei lopettanut Vietnamin sotaa sillä kertaa vaan siinä meni vielä jonkin aikaa ennekuin hän antoi käskyn sodan lopettamiseksi.

      • aivotpoisnarikasta

        Todistajien kanssa kustellessa he käyttävät logiikkaa silloin kun se heidän oppiinsa sopii. Kun tulee tilanne jossa logiikka kumoaa heidän opin niin aivot heitetään narikkaan.

        Pyhän hengestä puheen ollen todistajien aivot ovat narikassa. Esim. persoonaton ei voi murehtia. Persoonattoman kanssa ei voi mitään sopia eikä pettää.

        Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä,(efe. 4:30)
        Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, (Ap. t. 15:28)
        niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? (Ap. t. 5:3)


    • mahdotonoppi

      Onko pyhä henki jotenkin arvokkaampi, kuin Jumala ja Jeesus, koska syntiä sitä vastaan ei anneta anteeksi? Onko hänkin eriarvoinen muihin nähden?
      Jeesus itse sanoi, että Isä on häntä suurempi. Merkitsisikö tämä sitä, että pyhähenki olisi jotenkin suurempi kuin Poika, koska Raamattu sanoo:" Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi, mutta jos joku sanoo jotain Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei annettaisi anteeksi. Matt.12:31, 32. Tämä on jälleen ristiriidassa kolminaisuusopin kanssa, koska Pyhä Henki olisi näin ollen suurempi kuin Jeesus.

      Samoin kun lopusta sanotaan, että Isä ainoastaan tietää siitä, ei Poikakaan, ja pyhää henkeä ei edes mainita tässä yhteydessä. Miksi ei hänkään tiennyt?
      Ja kun Jumalan henki laskeutui Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa, sen lähetti Jumala ja hänen äänensä kuului. Jumala lähettää henkensä meillekin ,jos me pyydämme sitä, eikä se tarkoita, että jokin persoona tulisi meille vaan Jumalasta lähtevä voima, joka auttaa ja lohduttaa meitä.

      • Vanhempi-veli

        Pyhä Henki, RUACH haKODESH, on sama kuin Jumalan Henki, sillä Jumala on Henki - ja Jumala on Pyhä, siis Jumala on myös PYHÄ HENKI! Eikä Raamattu sano Pyhän Hengen olevan "kyyhkysen muodossa" (hepr.) , vaan laskeutuvan alas taivaasta "kuin kyyhkynen". Pyhän Hengen persoonalliset ominaisuudet Sanassa ovat selviä todisteita siitä, että Hänestä tulee puhua PROPRINA, ei siis pienellä kirjoittaen suomeksi. Jeshua haMashiah oli maan päällä "orjan muodossa", tullen 'lakastuvaan lehtimajaan' (= lihaksi) LEHTIMAJAN JUHLAN AIKANA, eikä siis jouluna. Siinäkin JT:n omat "tietolähteet" haluavat salata sen, että heidänkin oppinsa on joskus ollut JOULUNVIETTÄJÄ! Minulla on hallussani kuva (VARTIOTORNI) joulujuhlan vietossa seuran johtajia pöydässä. Myös RISTI on kuulunut heidänkin symboliikkaansa taannoin, siitäkin on hallussani olevassa kuvassa, mutta nythän he pitävät siitä PAALUSTAAN kiinni, vaikka hepr. Raamattu selkeästi puhuu RISTISTÄ JA RISTIIN NAULITSEMISESTA! -- Mutta 'helvettiä' ei ole heidän UMK:ään, kuten ei ole hepr. tai kreikk. käännöksessäkään, vaan Gehenna (geiHinnom גיהינום). Helvettikäsitys ja -väännös on KRISTINUSKON(NON) "päin H----Ä" oleva väärennös, mikä ei salli käsittää Jumalaa RAKKAUTENA, VAAN ÄÄRISADISTINA! Ei Raamattu sille anna tukea.


      • Vanhempi-veli
        Vanhempi-veli kirjoitti:

        Pyhä Henki, RUACH haKODESH, on sama kuin Jumalan Henki, sillä Jumala on Henki - ja Jumala on Pyhä, siis Jumala on myös PYHÄ HENKI! Eikä Raamattu sano Pyhän Hengen olevan "kyyhkysen muodossa" (hepr.) , vaan laskeutuvan alas taivaasta "kuin kyyhkynen". Pyhän Hengen persoonalliset ominaisuudet Sanassa ovat selviä todisteita siitä, että Hänestä tulee puhua PROPRINA, ei siis pienellä kirjoittaen suomeksi. Jeshua haMashiah oli maan päällä "orjan muodossa", tullen 'lakastuvaan lehtimajaan' (= lihaksi) LEHTIMAJAN JUHLAN AIKANA, eikä siis jouluna. Siinäkin JT:n omat "tietolähteet" haluavat salata sen, että heidänkin oppinsa on joskus ollut JOULUNVIETTÄJÄ! Minulla on hallussani kuva (VARTIOTORNI) joulujuhlan vietossa seuran johtajia pöydässä. Myös RISTI on kuulunut heidänkin symboliikkaansa taannoin, siitäkin on hallussani olevassa kuvassa, mutta nythän he pitävät siitä PAALUSTAAN kiinni, vaikka hepr. Raamattu selkeästi puhuu RISTISTÄ JA RISTIIN NAULITSEMISESTA! -- Mutta 'helvettiä' ei ole heidän UMK:ään, kuten ei ole hepr. tai kreikk. käännöksessäkään, vaan Gehenna (geiHinnom גיהינום). Helvettikäsitys ja -väännös on KRISTINUSKON(NON) "päin H----Ä" oleva väärennös, mikä ei salli käsittää Jumalaa RAKKAUTENA, VAAN ÄÄRISADISTINA! Ei Raamattu sille anna tukea.

        Jehovan Todistajien UMK vääristää heti 1.Moos.1:2 pahasti hepr. tekstin. Samaa linjaa se sitten jatkaa, kun haluaa pönkittää omaa harhaoppiaan ja leimailla toisia harhaoppeja. Vikaa on "sekä sysissä että sepissä"! Kun Raamatun sanaa lähdetään tulkitsemaan väärin, joudutaan aina harhateille; pitäisi ottaa heprealainen perusteksti, eikä kreikkalainen. Karkeimpia virheitä näissä yleisissä käännöksissä on tuolla Gehenna - sheol - Haades - tuonela - manala - Tartaros - Horna, jne. Niitä kaikkia ovat "kristilliset" suunnat ja kirkot lahkoineen sekoittaneet ulos alkuperästään.


    • vain1

      Luukas 11:13: "Jos siis te, vaikka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin Isä,joka on taivaassa, antaa pyhää henkeä niille, jotka pyytävät häneltä." Näin sanoi Jeesus. Vain Jumala antaa henkeään, ei Jeesus itse sanonut antavansa sitä, koska tuo henki kuuluu ainoastaan Isälle.

      • kapsukka

        "Vain Jumala antaa henkeään, ei Jeesus itse sanonut antavansa sitä, koska tuo henki kuuluu ainoastaan Isälle."

        Ei se noinkaan ole. Jeesuksellakin on osuutensa.

        Joh 16:13. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
        14. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
        15. Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa.


      • vain1

        Jeesus sanoi nuo sanat juuri ennen taivaaseen menoaan ja halusi vakuuttaa, että Jumala lähettäisi henkeään Jeesuksen seuraajille, niin, että näkisivät jaymmärtäisivät asioita ja ymmärtäisivät, mikä merkitys Jeesuksen kuolemalla ja työllä oli.
        Hän sanoi juuri aikaisemmin Joh. 14: 26 " Mutta auttaja, pyhä henki, jonka Jumala tulee lähettämään minun nimissäni, se opettaa teille kaikki ja palauttaa mieleenne kaiken, minkä minä olen sanonut." Jakeessa 28 Jeesus vakuuttaa, että Isä on häntä suurempi.
        Tuota pyhää henkeä vuodatettiin pian helluntaina v. 33 ja se jälleen laskeutui Jeesuksen seuraajien päälle ja näkyi tulisina liekkeinä. Ei yksi Jumalan osa jakautunut monen ihmisen päälle, vaan oli todistuksena heille, että Jumala antoi henkeään ymmärtämiseen tärkeitä asioita.
        Mekin tarvitsemme tuota Jumalan henkeä ymmärtääksemme Jumalan sanaa Raamattua ja Jumala lupaa antaa sitä vilpittömille tutkijoille. Se on ollut nähtävissä siinä, miten paljon opetusta on saatu ja ymmärretty syvällisiä Raamatun totuuksia.


      • ddcfddd
        vain1 kirjoitti:

        Jeesus sanoi nuo sanat juuri ennen taivaaseen menoaan ja halusi vakuuttaa, että Jumala lähettäisi henkeään Jeesuksen seuraajille, niin, että näkisivät jaymmärtäisivät asioita ja ymmärtäisivät, mikä merkitys Jeesuksen kuolemalla ja työllä oli.
        Hän sanoi juuri aikaisemmin Joh. 14: 26 " Mutta auttaja, pyhä henki, jonka Jumala tulee lähettämään minun nimissäni, se opettaa teille kaikki ja palauttaa mieleenne kaiken, minkä minä olen sanonut." Jakeessa 28 Jeesus vakuuttaa, että Isä on häntä suurempi.
        Tuota pyhää henkeä vuodatettiin pian helluntaina v. 33 ja se jälleen laskeutui Jeesuksen seuraajien päälle ja näkyi tulisina liekkeinä. Ei yksi Jumalan osa jakautunut monen ihmisen päälle, vaan oli todistuksena heille, että Jumala antoi henkeään ymmärtämiseen tärkeitä asioita.
        Mekin tarvitsemme tuota Jumalan henkeä ymmärtääksemme Jumalan sanaa Raamattua ja Jumala lupaa antaa sitä vilpittömille tutkijoille. Se on ollut nähtävissä siinä, miten paljon opetusta on saatu ja ymmärretty syvällisiä Raamatun totuuksia.

        Jehovalaiset vain jatkavat omien propagandatietojensa levittämistä. Samalla jehovat jatkavat Raamatun väärentämistä. Se ei osoita kunnioitusta Jumalaa kohtaan. Jehovat pitävät pilkkanaan Jumalaa kun he kuvittelevat olevansa viisaampia kuin Jumala ja muka kykeneviä "parantamaan" Raamattua.

        Antiikiesineet yleensä pyritään säilyttämään alkuperäisinä, eikö vielä suuremmalla syyllä pitäisi pyrkiä pitämään Raamattu alkuperäisenä.


      • einimetön
        ddcfddd kirjoitti:

        Jehovalaiset vain jatkavat omien propagandatietojensa levittämistä. Samalla jehovat jatkavat Raamatun väärentämistä. Se ei osoita kunnioitusta Jumalaa kohtaan. Jehovat pitävät pilkkanaan Jumalaa kun he kuvittelevat olevansa viisaampia kuin Jumala ja muka kykeneviä "parantamaan" Raamattua.

        Antiikiesineet yleensä pyritään säilyttämään alkuperäisinä, eikö vielä suuremmalla syyllä pitäisi pyrkiä pitämään Raamattu alkuperäisenä.

        Et pysty mitenkään todistamaan, että oma käännöksesi olisi tarkin. UM käännös on tehty mahdollisimman tarkkaan seuraten vanhimpia kirjoituksia. Raamatusta on tehty lukemattomia käännöksiä, mutta Jumala on kuitenkin suojellut sitä, niin, että sen sanoma on sama ja kolminaisuusoppia ei siitä voi löytää. Yksi tärkeimmistä asioista on se, että Jumalan oma persoonanimi on palautettu oikealle paikalleen.


      • vähän_epäilyttää
        einimetön kirjoitti:

        Et pysty mitenkään todistamaan, että oma käännöksesi olisi tarkin. UM käännös on tehty mahdollisimman tarkkaan seuraten vanhimpia kirjoituksia. Raamatusta on tehty lukemattomia käännöksiä, mutta Jumala on kuitenkin suojellut sitä, niin, että sen sanoma on sama ja kolminaisuusoppia ei siitä voi löytää. Yksi tärkeimmistä asioista on se, että Jumalan oma persoonanimi on palautettu oikealle paikalleen.

        Et taida paljonkaan Raamatun syntyhistoriasta tietää?


      • vähän_epäilyttää
        ddcfddd kirjoitti:

        Jehovalaiset vain jatkavat omien propagandatietojensa levittämistä. Samalla jehovat jatkavat Raamatun väärentämistä. Se ei osoita kunnioitusta Jumalaa kohtaan. Jehovat pitävät pilkkanaan Jumalaa kun he kuvittelevat olevansa viisaampia kuin Jumala ja muka kykeneviä "parantamaan" Raamattua.

        Antiikiesineet yleensä pyritään säilyttämään alkuperäisinä, eikö vielä suuremmalla syyllä pitäisi pyrkiä pitämään Raamattu alkuperäisenä.

        Minuakin kiinnostaisi nähdä alkuperäinen, muokkaamaton Raamattu. Käsikirjoitukset, joihin nykyiset tekstilaitokset perustuvat, kun ovat kopion kopioita ja moneen kertaan muokattuja.


      • Hyväkunonvilpitön
        vain1 kirjoitti:

        Jeesus sanoi nuo sanat juuri ennen taivaaseen menoaan ja halusi vakuuttaa, että Jumala lähettäisi henkeään Jeesuksen seuraajille, niin, että näkisivät jaymmärtäisivät asioita ja ymmärtäisivät, mikä merkitys Jeesuksen kuolemalla ja työllä oli.
        Hän sanoi juuri aikaisemmin Joh. 14: 26 " Mutta auttaja, pyhä henki, jonka Jumala tulee lähettämään minun nimissäni, se opettaa teille kaikki ja palauttaa mieleenne kaiken, minkä minä olen sanonut." Jakeessa 28 Jeesus vakuuttaa, että Isä on häntä suurempi.
        Tuota pyhää henkeä vuodatettiin pian helluntaina v. 33 ja se jälleen laskeutui Jeesuksen seuraajien päälle ja näkyi tulisina liekkeinä. Ei yksi Jumalan osa jakautunut monen ihmisen päälle, vaan oli todistuksena heille, että Jumala antoi henkeään ymmärtämiseen tärkeitä asioita.
        Mekin tarvitsemme tuota Jumalan henkeä ymmärtääksemme Jumalan sanaa Raamattua ja Jumala lupaa antaa sitä vilpittömille tutkijoille. Se on ollut nähtävissä siinä, miten paljon opetusta on saatu ja ymmärretty syvällisiä Raamatun totuuksia.

        "Mekin tarvitsemme tuota Jumalan henkeä ymmärtääksemme Jumalan sanaa Raamattua ja Jumala lupaa antaa sitä vilpittömille tutkijoille"

        Uskotko vilpittömästi kuten Jumalan sana saoo Jeesuksesta?

        Ap. t. 4:12 12. Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."


      • kapsukka

        On se kummallinen tuo vartiotornin oppi kun vt:n profeetoissa olisi ollut enkeli Mikaelin henki. Heissä Jeesuksen apostolin Pietarin mukaan Kristuksen Henki.

        "10. Tätä pelastusta ovat profeetat etsineet ja tutkineet" Profeetat ovat tutkineet siis enkeli Mikaelia hänen hengellään. Tarkoittiko Pietari tätä?

        Ei tarkoittanut hän ei kirjoita muut enkelit.

        10. Tätä pelastusta ovat profeetat etsineet ja tutkineet. He ovat ennustaneet ja puhuneet teidän osaksenne tulevasta armosta
        11. ja tutkineet, mihin ja millaiseen aikaan heissä vaikuttava Kristuksen Henki viittasi todistaessaan Kristuksen kärsimyksistä ja niitä seuraavasta kirkkaudesta.
        12. Heille ilmaistiin, etteivät he palvelleet itseään vaan teitä puhuessaan siitä, minkä teille nyt ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat tuoneet teille evankeliumin. Tähän pelastukseen haluavat - e n k e l i t k i n - päästä edes luomaan silmäyksen.


      • vain1
        vähän_epäilyttää kirjoitti:

        Et taida paljonkaan Raamatun syntyhistoriasta tietää?

        Kyllä se on jo aika tuttu, kun sitä on tullut opeteltua jo lähes 70 vuotta. Mitä itse tiedät Raamatun syntyhistoriasta? Sekin on aika selvästi esitetty Raamatussa. Ja jos on tutustunut sen kääntämishistoriaa, saa aika paljon selvää eri käännöksistä. Mitä lähemmäs kirjoittamis aikaa pääsee, sitä selvemmin havaitsee, että Jumalan nimi on esiintynyt Raamatussa. Heittelet arvelujasi ilman tarkempaa tietoa. Tuollainen arvailu ei vakuuta ketään, joka tietää tosiasiat. Kehoitan ottamaan selvää eri käännöksistä. Sokea toisten syyttely on turhaa.
        Kapsukka ajattelee, että Suomeksi tehty käännös on ainoa, vaikka sekään ei kyllä opeta kolminaisuusoppia. Jos se olisi oikea, varmaan se olisi selvästi tuotu esiin. Kyllä siinäkin tulee selväksi, kuka on ainoa ja tosi Jumala.


    • ddcfddd

      Nythän on niin, että Uuden Testamentin alkuperäiset kirjoitukset ovat vieläkin tallessa.
      Qumranin kääröt puolestaan todistivat, että Vanhan Testamentin kirjoitukset ovat säilyneet hämmästyttävän hyvin samanlaisina tähän päivään asti.

      Jehovalaiset vielä nykyäänkin kokoontuvat konventtiinsa väärentämään lisää sitä omaa jo moneen kertaan väärennettyä raamattuaan. Ettekö te ymmärrä, kuinka naurettavaa sellainen toiminta on?

      • gytttt

        nostetaan


    • LaLeena

      mahdotonoppi 23.8.2018 18:21

      "Jeesus itse sanoi, että Isä on häntä suurempi. Merkitsisikö tämä sitä, että pyhähenki olisi jotenkin suurempi kuin Poika"
      -Kas, Raamattu ei ole ristiriitainen. Joh. 1:1 sanoo että Jeesus on Jumala.
      - Filipp. 2:6 "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa"
      -Ja jeesus puhui ihmisenä ollen sanoessaan että Isä on suurempi. Eikö niin ? Minkä merkityksen sinä annat tuolle Filipp. 2:6:lle ? Kun vartiotorniuskonto sanoo että se on tabu, kielletty.

      " koska Raamattu sanoo:" Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi, mutta jos joku sanoo jotain Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei annettaisi anteeksi"
      -Onkohan tässä tarkoitettu tilannetta, että Pyhä Henki pelkistetään sähkön kaltaiseksi voimaksi ?

      "Samoin kun lopusta sanotaan, että Isä ainoastaan tietää siitä, ei Poikakaan, ja pyhää henkeä ei edes mainita tässä yhteydessä. Miksi ei hänkään tiennyt"
      -Eikö ?

      "Ja kun Jumalan henki laskeutui Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa, sen lähetti Jumala ja hänen äänensä kuului"
      -Tuo ääni oli tietenkin tarkoitettu läsnäolijoiden kuultavaksi. Entä kyyhkyn näkyväisyys ?
      ----------------------------

      einimetön 24.8.2018 0:48

      "UM käännös on tehty mahdollisimman tarkkaan seuraten vanhimpia kirjoituksia"
      -vartiotorniuskonnon johto sanoo itse antavansa kaikki kirjoitukset. Johto esittelee itsensä jopa värivalokuvin, ja tiedetään että he ovat koulunkäymättömiä.
      Käännöstyössä he siten ovat ryhtyneet työhön johon heiltä puuttuu pätevyys.
      Taikka he valehtelevat.
      Oikeudenkäynnissä Skotlannissa (koski asevelvollisuutta) kääntäjänä esiintynyt johdon jäsen, kun häntä pyydettiin kääntämään Raamatun jae, myönsi että hänellä ei ole kielitaitoa.
      Lue Turusesta, siinä on myös valokopio oikeuden pöytäkirjasta. (engl. kielinen).

      "Jumalan oma persoonanimi "
      -Lukeeko siis UM:ssä myös "Jumalan persoonanimi" ? Missä jakeessa ?

      • Pseudoryyni

        Onhan Raamatussa paljon jumalanimiä, kuten rakkaalla lapsella sanotaan olevan.

        Vartiotorniseuraa vaivaa "persoonanimi" ?


      • kapsukka
        Pseudoryyni kirjoitti:

        Onhan Raamatussa paljon jumalanimiä, kuten rakkaalla lapsella sanotaan olevan.

        Vartiotorniseuraa vaivaa "persoonanimi" ?

        Heillä on myös enkeli Mikael persoonanimi. Voimallisia tekoja tapahtui hänenkin nimessään.

        Ap. t. 4:10. niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne.


    • nnniin

      Miten paljon Turusella on valokopioita oman uskontonsa historiasta? Se olisi varmaan aika kiusallista luettavaa. Voisihan hän valottaa sitäkin hieman. Ei mikään maailmallinen koulutus vedä vertaa Raamatun tuntemukselle. Toisista voi yrittää tehdä vääntämällä tyhmiä, tarrautumalla johonkin sattumaan, jota sitten innolla koilottaa. Onkohan hän koskaan tutustunut aineistoon, jossa näytetään, miten tarkkaa ja ahkeraa työtä tehdään ympäri maailman, mahdollisimman tarkan tuloksen aikaansaamiseksi. Vaikka olisi miten paljon maailmallista koulutusta, mutta ei ole Jumalan antamaa viisautta, oppiarvolla ei ole merkitystä. Maistereita löytyy aika paljon myös todistajien piireissä, mutta se ei merkitse, että heillä olisi jokin etuasema Raamatun tuntemuksessa. Se merkitsee paljon enemmän, miten ahkerasti sitä tutkii ja pyytää viisautta sen ymmärtämiseen.
      Onko mainittu mahtanut keskustella kenenkään todistajan kanssa, vaikkapa ihan kansakolun pohjalta olevan, joka on käyttänyt koko elämänsä Raamatun tutkimiseen ja siitä opettamiseen.

    • tuttujuttu

      Matteuksen evankeliumi:
      3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

      Tässä Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle. Se on se pääsanoma. Sivusanoma on se, että Pyhä Henki otti kyyhkysen muodon.

      Ei sanota, että Isä Jumala olisi määrännyt kyyhkysen laskeutumaan Jeesuksen päälle. Älkää jehovat vääristelkö asioita.

    • Erittäin

      nnniin 24.8.2018 11:58

      "Miten paljon Turusella on valokopioita oman uskontonsa historiasta"
      -mene toki katsoman ao foorumilta.

      " Ei mikään maailmallinen koulutus vedä vertaa Raamatun tuntemukselle"
      -Sinulleko nekin ovat kilpailulaji ?

      " mutta ei ole Jumalan antamaa viisautta"
      -Mutta lahkojohtohan toimii Jumalan Sanan kieltäen. Harjoittaa povarin amattia.
      Maailmanloppu vuodeksi 1975. Vastoin 5 Moos. 18.20-22 neuvoa, ja ilm. 20:10 rangaistusuhkaa.

      " Maistereita löytyy aika paljon myös todistajien piireissä"
      -USA:ssa tehdyn tuntemuksen mukaan on vartiotorniuskonnon jäsenkunnalla heikoin koulutuspohja USA:n uskontojen piirissä.

      " etuasema Raamatun tuntemuksessa"
      -Yksi vartiotorniuskonnon erityispiirteistä on, että se laittaa puhumaan Raamatusta, mutta lukemaan vartiotornia. Tutkimuksen mukaan vartiotorni taas vetoaa useammin toiseen vartiotorniin kuin Raamattuun.

      "Onko mainittu mahtanut keskustella kenenkään todistajan kanssa"
      -Tarkoitatko että pidät viisaana heille annettua neuvoa sanoa olevan kiire bussille, kun ottaa lahkon asiat puheeksi ?

      • nnniin

        Mikä tutkimus Usa:ssa? Mutta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä. Muisteleppa, keitä Jeesus valitsi opetuslapsikseen. 1. Kor. 1:26:sta eteenpäin todistaa tuon asian. "Sillä te näette kutsumisenne, veljet, ettei ole kutsuttu monta lihan mukaan viisasta, ei monta voimallista, ei monta jalosukuista, vaan Jumala valitsi sen, mikä maailmassa on tyhmää, saattaakseen viisaat häpeään ja Jumala valitsi sen, mikä maailmassa on heikkoa, saattaakseen sen häpeään, mikä on voimakasta ja Jumala valitsi sen, mikä maailmassa on halpasyntyistä, ja sen, mitä halveksutaan, sen mitä ei ole, tehdäkseen tyhjäksi, mikä on, jotta mikään liha ei ylpeilisi Jumalan edessä. Mutta hänen ansiostaan te olette Jeesuksen Kristuksen yhteydessä, hänen, joka on tullut Jumalalta oleva viisaus sekä vanhurskaus ja pyhitys ja vapaus lunnaiden perusteella, jotta olisi niin kuin on kirjoitettu: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Jehovasta." Jeesus noudatti juuri tuota mallia valitessaan seuraajansa.
        Kirjoittelusi tarkoitus on keksiä, mitä mahdollisimman ilkeää ja alentavaa, joka kertoo omasta persoonastasi. Nimittelyä ja Raamatun ylenkatsomista. Miksi jatkaa keskustelua kanssasi? Et pysty todistelemaan kolminaisuusopin totuudellisuutta ja siksi sorrut aina asiattomuuksiin.


    • todellista

      Se, että mainostetaan joitakin nimiä uskontokuntien yhteydessä, on hyvä lukea 2.Kor. 3: 1-4. "Rupeammeko taas suosittelemaan itseämme? Vai tarvitsemmeko ehkä, niinkuin jotkut suosituskirjeitä teille tai teistä? Te itse olette meidän kirjeemme, joka on kirjoitettu sydämeemme ja jonkakaikki tuntevat ja lukevat. Sillä te osoittauduttu Kristuksen kirjeeksi, jonka me olemme kirjoittaneet, jota ei ole kirjoitettu musteella, vaan elävän Jumalan hengellä, ei kivitauluihin vaan lihatauluihin, sydämiin.Tällainen luottamus Jumalaan meillä on Kristuksen kautta. Emme ole kylläkään itsessämme riittävän päteviä katsomaan itsestämme lähteväksi, vaan meidän riittävä pätevyytemme on lähtöisin Jumalasta."

      Se, että luotamme siihen, että Jumala antaa henkeään sanansa tutkimisessa, antaa oikean perspektiivin sen ymmärtämiseen. Ei mikään maallinen koulutus ja yksilöiden kritiikki voi viedä sitä pois.
      Kun lukee joidenkin karismaattisten uskontojen työstä ja kokoontumisista, huomaa, miten ihmisiä korostetaan ennen kaikkea. Juuri tietty puhuja saa ihmiset liikkeelle. Jos häneen petytään, lähdetään etsimään toista.
      Ihmisellä ei ole tärkeintä merkitystä vaan opetuksella ja onko se sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa.

      • tutkiminen

        nnniin: "Onko mainittu mahtanut keskustella kenenkään todistajan kanssa, vaikkapa ihan kansakolun pohjalta olevan, joka on käyttänyt koko elämänsä Raamatun tutkimiseen ja siitä opettamiseen"

        Tarkoitatko tutkimisella sitä kun luetaan raamattua ennenkuin aletaan todistajien kanssa tutkimaan kirjaanne mitä raamattu todella opettaa. Tutkiminen ei ole sitä kun luetaan vain kuten vartiotorni opettaa. Esim. jos lukee Jeesuksen mainitseman sukupolven yhdeksi niin et ole enää jehovantodistaja.


    • Empaneus

      nnniin 24.8.2018 13:18

      "Mikä tutkimus Usa:ssa? - Mutta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä. "
      -Mitä tarkoitat ?

      " 1. Kor. 1:26:sta eteenpäin todistaa tuon asian. "
      -Mutta kun tuo alkaa jo 1 Kor.1:18:sta: "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima"
      -Vartiotorniuskonnon mielestä risti ei ole pelkästään hulluutta, vaan vartiotorni kiroaa ristin.

      -Mutta, Paavali ei kirjoita vartiotorniuskontolaisista, eikä vartiorniuskontolaisille, vaan tervehtii Jumalan seurakuntaa.

      Muistuttaisin Matt. 6 luvusta, jos olisitte, vartiotorniuskontoiset, kristittyjä:
      Matt. 6:23. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
      Matt. 6:19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle" -jopa lasten jäätelörahoja myöten.

      • nnniin

        Mainitsit, eräs tutkimus ja peräsin mikä tutkimus ja kenen toimesta. Voisin kirjoittaa täällä, että tutkimuksen mukaan olet ilkein ihminen maan päällä. Varmaan tivaisit, mikä tutkimus ja kenen toimesta. Mitä tahansa voi kirjoittaa, kun mainitsee sanan tutkimus sen yhteydessä. Ja riippuu siitä, kuka on tutkimuksen takana.
        Ja totesin sen jälkeen, ettei sillä ole kuitenkaan merkitystä, koska Jumalan silmissä koulutuksella ei ole merkitystä. Kouluttaa voi miten tahansa ja loppujen lopuksi Jumalan kannalta hänen täsmällinen tuntemuksensa, koska se merkitsee elämää. Joh 17:3.
        On paljon korkeasti koulutettuja, jotka eivät ole koskaan lukenut Raamattua, eivätkä ole kiinnostuneita sen sanomasta. Ja on ihmisiä, jotka lukevat Raamattua, mutta eivät ota käytännössä sen opetuksia tosissaan. Pitävät parempana miellyttää ihmisiä ja omaa itseään. Tai pitävät perinteisiin perustuvaa opetusta riittävänä, eivätkä varmistu siitä, onko sopusoinnussa Raamatun kanssa. Kolminaisuusoppi on juuri yksi tällainen. Sitä on opetettu suurissa uskontokunnissa 300-luvusta lähtien, ja ihmiset pitävät sitä totuutena, ottamatta selvää sen raamatullisuudesta tai yrittävät vääntää joitakin paikkoja sen puolustamiseksi.
        Yksinkertainen selitys kuitenkin osoittaa, että on vain yksi totinen Jumala ja yksi Jeesus Kristus, joka on Jumalan Poika. Tuota opetusta on yritetty kiistää monin tavoin ja häpäisty tosi Jumalaa opettamalla pakanuskosta tulleella kolminaisuusopilla. Sitä ei haluta hyväksyä, vaikka kuka tahansa todistaisi Raamatulla vääräksi, ihmeellistä.
        Sensijaan täytyy kirjoitella kaikenlaista jäätelörahoista, niinkuin se olisi jokin tärkeä raamatullinen asia.


      • kapsukka

        ""Tai pitävät perinteisiin perustuvaa opetusta riittävänä, eivätkä varmistu siitä, onko sopusoinnussa Raamatun kanssa""

        Jaa että ihan sopusoinnusta on kyse. Ei kannattaisi kun et ole ottanut selvää um raamatustasi.

        Kiitos kun tieto löytyy teidän sivuilta.

        https://www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/revelation/13/

        UM Ilm. 13:4. 4 Ja he p a l v o i v a t lohikäärmettä, koska se antoi pedolle vallan, ja he palvoivat petoa sanoen: "Kuka on pedon kaltainen, ja kuka voi taistella sitä vastaan?"

        https://www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/matthew/14/

        UM Matt. 14.33. Silloin veneessä olijat k u m a r s i v a t häntä ja sanoivat: "Sinä olet todella Jumalan Poika."

        Teidän alkutekstissä on kummassakin sama sana (palvoivat kumarsivat kohdissa) "προσεκύνησαν". Jeesusta ei voi palvoa mutta paholaista voi! Sitten vakuutellaan umk on käännetty suurella kunnioituksella Raamatun alkuperäistä tekijää kunnioittaen!


      • nnniin

        Kyllä pahoilaista palvotaan monellakin tavalla. Paholainen toivoo, etteivät ihmiset palvoisi tosi Jumalaa, vaan hänestä annettaisiin väärä kuva.
        Kun paholainen koetteli Jeesusta ja halusi, että Jeesus kumartaisi häntä, mitä Jeesus vastasi? Matt.4: 10: " Silloin Jeesus sanoi hänelle: " Mene pois Saatana! Sillä on kirjoitettu: 'Jehovaa, Jumalaasi , sinun on palvottava, ja yksin hänelle on suoritettava pyhää palvelusta'" Jeesus ei vaatinut paholaiselta palvontaa, vaan osoitti, kuka ainoastaan ansaitsee palvonnan.

        Paholaisen palvonta ei tietenkään ole oikein, hänhän on Jumalan päävastustaja. Palvonta kuuluu tosi Jumalalle. Arvostamme ja kunnioitamme Jeesusta, mutta palvonnan osoitamme vain Jehovalle. Niin Jeesuskin teki.


      • kapsukka
        nnniin kirjoitti:

        Kyllä pahoilaista palvotaan monellakin tavalla. Paholainen toivoo, etteivät ihmiset palvoisi tosi Jumalaa, vaan hänestä annettaisiin väärä kuva.
        Kun paholainen koetteli Jeesusta ja halusi, että Jeesus kumartaisi häntä, mitä Jeesus vastasi? Matt.4: 10: " Silloin Jeesus sanoi hänelle: " Mene pois Saatana! Sillä on kirjoitettu: 'Jehovaa, Jumalaasi , sinun on palvottava, ja yksin hänelle on suoritettava pyhää palvelusta'" Jeesus ei vaatinut paholaiselta palvontaa, vaan osoitti, kuka ainoastaan ansaitsee palvonnan.

        Paholaisen palvonta ei tietenkään ole oikein, hänhän on Jumalan päävastustaja. Palvonta kuuluu tosi Jumalalle. Arvostamme ja kunnioitamme Jeesusta, mutta palvonnan osoitamme vain Jehovalle. Niin Jeesuskin teki.

        Eihän teidän alkutekstissä Jehova lue vaan Herra Matt. 4:10! Tuokin kohta on väärennetty. Mistä siihen Jehova on väsätty?

        https://www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/matthew/4/


      • nnniin

        Kyllä käännöksessäni on Jumalan oikea nimi Jehova. Voit tarkistaa sen JW. Org. sivustolta. Ei Jumala ole koskaan sanonut, että nimeään ei saisi käyttää. Tuo tärkeä nimi on väärennetty laittamalla arvonimi Herra sen paikalle. Jumala on itse kertonut nimensä, ei sitä kukaan ole väsännyt. Um käännöksessä tuo nimi on palautettu sille paikalle, jolle se kuuluukin. Käytetäänhän Jeesuksenkin nimeä sille kuuluvalla paikalla.
        Um käännös onkin uskollisena nimelle Jehova , palauttanut sen käännöksessä sille kuuluvalle paikalle.


      • nnniin kirjoitti:

        Mainitsit, eräs tutkimus ja peräsin mikä tutkimus ja kenen toimesta. Voisin kirjoittaa täällä, että tutkimuksen mukaan olet ilkein ihminen maan päällä. Varmaan tivaisit, mikä tutkimus ja kenen toimesta. Mitä tahansa voi kirjoittaa, kun mainitsee sanan tutkimus sen yhteydessä. Ja riippuu siitä, kuka on tutkimuksen takana.
        Ja totesin sen jälkeen, ettei sillä ole kuitenkaan merkitystä, koska Jumalan silmissä koulutuksella ei ole merkitystä. Kouluttaa voi miten tahansa ja loppujen lopuksi Jumalan kannalta hänen täsmällinen tuntemuksensa, koska se merkitsee elämää. Joh 17:3.
        On paljon korkeasti koulutettuja, jotka eivät ole koskaan lukenut Raamattua, eivätkä ole kiinnostuneita sen sanomasta. Ja on ihmisiä, jotka lukevat Raamattua, mutta eivät ota käytännössä sen opetuksia tosissaan. Pitävät parempana miellyttää ihmisiä ja omaa itseään. Tai pitävät perinteisiin perustuvaa opetusta riittävänä, eivätkä varmistu siitä, onko sopusoinnussa Raamatun kanssa. Kolminaisuusoppi on juuri yksi tällainen. Sitä on opetettu suurissa uskontokunnissa 300-luvusta lähtien, ja ihmiset pitävät sitä totuutena, ottamatta selvää sen raamatullisuudesta tai yrittävät vääntää joitakin paikkoja sen puolustamiseksi.
        Yksinkertainen selitys kuitenkin osoittaa, että on vain yksi totinen Jumala ja yksi Jeesus Kristus, joka on Jumalan Poika. Tuota opetusta on yritetty kiistää monin tavoin ja häpäisty tosi Jumalaa opettamalla pakanuskosta tulleella kolminaisuusopilla. Sitä ei haluta hyväksyä, vaikka kuka tahansa todistaisi Raamatulla vääräksi, ihmeellistä.
        Sensijaan täytyy kirjoitella kaikenlaista jäätelörahoista, niinkuin se olisi jokin tärkeä raamatullinen asia.

        nnniin 24.8.2018 16:30

        <>Mainitsit, eräs tutkimus ja peräsin mikä tutkimus ja kenen toimesta.><

        Esimerkiksi hyvin tunnettu Pew Center tutkii aihetta. Ja yleensäkin jos johonkin aiheeseen kommentoi, niin asioita kannattaisi tarkistella ihan omankin kiinnostuksen vuoksi, jos siis sellaista on.

        <> Voisin kirjoittaa täällä, että tutkimuksen mukaan olet ilkein ihminen maan päällä. ><

        Jos sen sijaan kirjoittaisi vaikka hakukoneeseen "religiosity and education", niin Wikistä löytyisi tällainen havainto USAa koskien: " Jehovah's Witnesses have by far the lowest education."

        <>Ja totesin sen jälkeen, ettei sillä ole kuitenkaan merkitystä, koska Jumalan silmissä koulutuksella ei ole merkitystä.><

        Jumalaan viittaamalla on helpompi naruttaa sellaista, joka ei koulutuksen kautta ole oppinut kriittiseksi. Se mikä jumalan suhteen on merkityksellistä voiidaan ratkaista vasta sen jälkeen kun jumalan olemassaolo on muutakin kuin pelkkiä väitteitä jumalan olemassaolosta.

        <>Yksinkertainen selitys kuitenkin osoittaa, että on vain yksi totinen Jumala ja yksi Jeesus Kristus, joka on Jumalan Poika. ><

        Peräät perusteita väitteelle, miten vastaat jumalaviittauksesi tuttamaan todistelun taakkaan? Mikä on tuo yksinkertainen selitys?


    • 800

      Aina 800 luvulle saakka kreikkalaisissa kirjoituksissa käytettiin Jumala persoonanimeä sille kuuluvalle paikalle. Sen jälkeen monet kääntäjät jättivät tuon nimen pois ja korvasivat sen arvonimellä Herra, jota käytetään myös Jeesuksesta. Tämä on ollut omiaan sekoittamaan ihmisiä tosi Jumalan tuntemisessä.

      • hnzs

        Tunnetteko te jehovan todistajat sitten muka Jumalan? Miksi teidän seurakunnissanne ei tapahdu mitään ihmeitä tai uudestisyntymisiä? Teillä on hyvin kuollut Jumala.


      • kapsukka

        800 kirjoitti: ""Sen jälkeen monet kääntäjät jättivät tuon nimen pois ja korvasivat sen arvonimellä Herra, jota käytetään myös Jeesuksesta. Tämä on ollut omiaan sekoittamaan ihmisiä tosi Jumalan tuntemisessä.""

        Teidän Raamattunne vasta sekoitus on jos tuolla perusteella on käännetty! On Herra ja Kristus jotka tulee hallitsemaan kuninkaana. Sitten jakeessa 17 he muuttuvat Jehova Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit.. alkanut hallita kuninkaana. Eli Herra ja Kirstus muuttuu Jehova kuninkaaksi!

        Lisäksi kiinnostaisi tietää millä perusteella Jehovasta sanotaan "joka olit"?

        UMK Ilm. 11:15 "Maailman valtakunnasta on tullut meidän Herramme ja hänen Kristuksensa valtakunta, ja hän tulee hallitsemaan kuninkaana aina ja ikuisesti." 16 Ja ne kaksikymmentäneljä vanhinta, jotka istuivat Jumalan edessä valtaistuimillaan, lankesivat kasvoilleen ja palvoivat Jumalaa 17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Jehova Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, koska sinä olet ottanut suuren voimasi ja alkanut hallita kuninkaana.


      • sammoohöpöö
        hnzs kirjoitti:

        Tunnetteko te jehovan todistajat sitten muka Jumalan? Miksi teidän seurakunnissanne ei tapahdu mitään ihmeitä tai uudestisyntymisiä? Teillä on hyvin kuollut Jumala.

        "Miksi teidän seurakunnissanne ei tapahdu mitään ihmeitä tai uudestisyntymisiä? Teillä on hyvin kuollut Jumala"

        Kyllä ne sinunkin seurakuntasi jumalat ovat kuolleita, teillä vain on vilkas mielikuvitus.


    • Loratusvips

      nnniin 24.8.2018 16:30

      " Jumalan silmissä koulutuksella ei ole merkitystä"
      -Ei Jumala olekaan riippuvainen oppineen neuvoista.
      Mutta me ihmiset olemme riippuvaisia toistemme ammattitaidosta ja oppineisuudesta, ihastelemme kuullessamme peräti tiedemieksi oppineen kertovan tutkimustuloksistaan.

      "Kolminaisuusoppi"
      -Mutta eihän kolminaisuus kuulu lahkoon, foorumin aiheeseen.
      Vartiotorniuskonnossa lahkojehova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, ja sitten vartiotorni kirjoittaa että nyt on ihminen vapahdettu. (ilmeisesti vartiotorniuskonto katsoo, että koska ollaan teologiassa, siihen kuuluu vartiotorniuskonnossa mystiikka, eikä logiikka, johdonmukaisuus siten ole tarpeen ?)

      -Mainittakoon kuitenkin, että kristinoppi sanoo vain sen, mikä on Raamatussa.
      2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" - ristinkuolema. Pelatus

      " täytyy kirjoitella kaikenlaista jäätelörahoista, niinkuin se olisi jokin tärkeä raamatullinen asia"
      -Tarkoitat vartiotorniuskonnollinen asia ? Olen itsekin tuon lukenut vartiotornista ja ihmetellyt.
      Olen kuullut, että vartiotornin kanssa ei lahkolainen saa olla eri mieltä. erimielisyydestä saapi mökötystuomion, siellä valtakunnansalilaitoksella.
      Mutta niin vain on tuo "jehovakanavan" nimen omaksuneen lahkojohdon täytynyt kirjoittaa. Näköjään sinä lahkolaisena vertaat sitä raamatullisuuteen.
      -------
      nnniin 24.8.2018 21:04

      "Kyllä käännöksessäni on Jumalan oikea nimi Jehova." - Näin siis vartiotorniuskonnossa.

      -Raamatun Jumalan nimistössä on juuri se asia varma, että "Jehova" ei ole nimi ollenkaan. Siinä on yhden sanan vokaalit, ja toisen sanan konsonantit. Ja tästä tietoisena, nimenomaan tämän vuoksi, että se ei ole nimi, sitä ruvettiin käyttämään, koska Jumalan nimen turha lausuminen on juutalaisuudessa, vanhassa testamentissa ollut kiellettyä.
      Mutta jos oletukseksi otetaan että yksi nimi on oikea, niin muut nimet olisivat vastaavasti vääriä. Miksi Raamatun jumalanimet olisivat vääriä ? Sellaista ei ole kukaan teologi eikä muukaan esittänyt parin vuosituhannen aikanakaan.
      Jeesus opetti Isä meidän -rukouksen, jossa Jumalan nimi sanotaan pyhitetyksi. Jeesus käytti, kuten aina, taivaan Isän nimeä.

      • torninmielikuvitus

        Näinpä. He leikkivät ajatuksella että Jeesus synagoogassa lukiessaan olisi lausunut Jehova. Kuitenkin kaikki kuulijat antoivat hänestä hyvän todistuksen. Vartiotorninkin materiaalissa sanotaan että Jehova nimen lausuminen oli kielletty. Hyvää todistusta ei olisi tullut vaan kuolema joka oli määrätty tuosta pahan teosta. Vain ylipappi sai lausua kaikkeinpyhimmässä kerran vuodessa.


      • blessedbe
        torninmielikuvitus kirjoitti:

        Näinpä. He leikkivät ajatuksella että Jeesus synagoogassa lukiessaan olisi lausunut Jehova. Kuitenkin kaikki kuulijat antoivat hänestä hyvän todistuksen. Vartiotorninkin materiaalissa sanotaan että Jehova nimen lausuminen oli kielletty. Hyvää todistusta ei olisi tullut vaan kuolema joka oli määrätty tuosta pahan teosta. Vain ylipappi sai lausua kaikkeinpyhimmässä kerran vuodessa.

        Niin no, lopullisesti nimen lausuminen asetettiin bannaan vasta joskus Jeesuksen ajan jälkeen. Eivätkä kaikki olleet nimen lausumisen suhteen yhtä kielteisiä kuin farisealaiset. Sillä lausuttiinko nimi synagoogassa ei taas ole merkitystä sen suhteen, että nimi on poistettu myös niistä kohdin missä UT lainaa VT:tä. Jos taas tarkoitus oli estää nimen lausuminen vahingossa, on aivan sama lukeeko raamatussa herra, Jehova, Jahve tai jotain muuta. Sen enempää Jehova kuin Jahvekaan eivät ole absoluuttisen oikeita lausuntamuotoja tetragrammista, joten niitä voi käyttää. Jos joku ei tykkää, voi käyttää nelikkoa tai omaksua juutalaisempia tapoja, kuten HaShem, se nimi. Sitten vaan kaikki lausumahan: Baruch HaShem, olkoon senimi siunattu. Eikös olekin muuten erikoista, että ihmisen täytyy siunata jumalaa tai hänen nimeään.


      • blessedbe kirjoitti:

        Niin no, lopullisesti nimen lausuminen asetettiin bannaan vasta joskus Jeesuksen ajan jälkeen. Eivätkä kaikki olleet nimen lausumisen suhteen yhtä kielteisiä kuin farisealaiset. Sillä lausuttiinko nimi synagoogassa ei taas ole merkitystä sen suhteen, että nimi on poistettu myös niistä kohdin missä UT lainaa VT:tä. Jos taas tarkoitus oli estää nimen lausuminen vahingossa, on aivan sama lukeeko raamatussa herra, Jehova, Jahve tai jotain muuta. Sen enempää Jehova kuin Jahvekaan eivät ole absoluuttisen oikeita lausuntamuotoja tetragrammista, joten niitä voi käyttää. Jos joku ei tykkää, voi käyttää nelikkoa tai omaksua juutalaisempia tapoja, kuten HaShem, se nimi. Sitten vaan kaikki lausumahan: Baruch HaShem, olkoon senimi siunattu. Eikös olekin muuten erikoista, että ihmisen täytyy siunata jumalaa tai hänen nimeään.

        blessedbe 25.8.2018 14:52

        <>Jos taas tarkoitus oli estää nimen lausuminen vahingossa, on aivan sama lukeeko raamatussa herra, Jehova, Jahve tai jotain muuta. ><

        Epäloogisuuden aiheuttana särö tuohon nimiasiaan tuleekin Vt-seuran kohdalla siitä, että käytössä on Jehova, vaikka jo 1950-luvulta on Vt-seurassa opetettu, että Jahve on todennäköisemmin lähempana oikeaa kuin Jehova.

        Varsinaista vahinkoahan asian voisi ajatella aiheuttavan vasta sitten kun ao. jumalan olemassaolosta löytyisi se ensimmäinenkin todiste.


    • ggt

      Kyllä se jehovan todistajien jumala on kuollut jumala, joka ei osaa muuta kuin valehdella ja vääristää Raamattua.

    • Sipikko

      Vartiotorniseura ei kiinnitä huomiota siihen että "jehova" lausutaan, kun saadaan lausua, kunkin kielen piirissä sillä tavoin kuin paikallinen Raamtun käännös kristillisessä paikallisessa kirkossa on sen esittänyt. Vertaa jo suomen kielen jehova - engl. kiel. jehovah.

      Mikä taas vartiotorniseuralle on tärkeää, on se, että nimestä puhutaan ja ollaan tärkeätä, pystytään halventamaan jotain kristillistä suuntausta. Vartiotorniseura tyytyy siihen markkinasegmenttiin, joka ei tule kiinnittäneeksi huomiota eikä ottaneeksi puheeksi.

      -oletko sinä opetellut piirtämään tetragrammin ?

      • sottiisii

        Eikös tetragrammin näe halutessaan google -palvelusta ?


      • Rentolainen

        Totta, eikä tarvitse kuin opetella se.
        Mutta kenttätyöraportti on tehtävä. vartiotornin kaupitteluajasta


    • Heräsin

      Voi että ihmiset ovat tyhmiä.
      Uskotaan ja vääristellään todellisuuta.
      Ei ihmisä voi sitoa Jehovaan(sillä siellä joutuu vangiksi) Ei voi elää normaalia elänää.(herätkää)

    • tero8888

      Kummallista porukkaa nuo jehovat. Vääristelevät ensin Raamatun ja sitten pitävät sitä Jumalan Sanana. Petkuttavat itseään. Ovelaa ja lapsellista.

      • perustele_vähän

        Miksi mikään Raamatun versio olisi Jumalan sanaa?


    • ceeec

      Onko Jeesus Jumala. Se ei riipu ollenkaan siitä, mitä mieltä jehovat ovat asiasta. Jehovat saavat tietysti ajatella niinkuin heitä lystää. Se kyllä selviää heille viimeisellä tuomiolla, kuka on Jumala ja kuka ei.

      • oikeassaolet

        "Se ei riipu ollenkaan siitä, mitä mieltä jehovat ovat asiasta."

        Näinpä taitaa olla. Ja tuskin riippuu siitäkään, mitä mieltä jeesukset ovat asiasta.


    • Kirjakääröt

      Melleri sanoo että Jeesus on Jumala. Mitä sanoo Raamattu. Ps.8:6 Hebr.2:7 Sananl.8:22 Raamatun mukaan Jumala on kuolematon. 1Tim.6:16

      • 000

        Ps 8:6 puhuu tavallisista ihmisistä.
        Hebr 2:7 vain vähäksi aikaa...
        Sananl 2:7 puhuu viisaudesta
        8:12 Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
        1 Tim 6:16 Arameankielinen Raamattu ei käytä sanaa kuolematon vaan sanaa turmeltumaton.


      • Kalmatto

        2 Korintt. 5:19. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Naapurini, todistaja, ihmetteli että kuinka vartiotorni saa ymmärtämään enkelin tappamisen mielekkääksi, vaikka sitten olisi Mikael


      • n22n
        Kalmatto kirjoitti:

        2 Korintt. 5:19. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Naapurini, todistaja, ihmetteli että kuinka vartiotorni saa ymmärtämään enkelin tappamisen mielekkääksi, vaikka sitten olisi Mikael

        Väittävätkö jehovat, että Jeesus olisi ollut enkeli?


      • Valinnasta

        Sellaisia vartiotorneja on paljon. Mikael nimeltään.
        löytyy sellainenkin vartiotorni, jossa enkeli Mikael onkin paavi Roomasta.


      • n22n
        Valinnasta kirjoitti:

        Sellaisia vartiotorneja on paljon. Mikael nimeltään.
        löytyy sellainenkin vartiotorni, jossa enkeli Mikael onkin paavi Roomasta.

        Outoa, eikä jehovilla ole ollenkaan mitään velvollisuutta puhua totta.


    • Ohimennen

      Kirjakääröt 28.8.2018 19:43
      "Melleri sanoo että Jeesus on Jumala"
      -Emme ole "Mellerifoorumilla".
      Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala.

      "Mitä sanoo Raamattu. Ps.8:6 Hebr.2:7 Sananl.8:22 Raamatun mukaan Jumala on kuolematon. 1Tim.6:16"
      -Eikö sinulla sitten ole Raamattua ?
      Hepr. 2:7. Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
      8. asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
      9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi
      10. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

    • tuttujuttu

      Ilmestyskirja 1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen
      1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

      Jeesuskin on kuolematon, vaikka hän olikin kuollut.

    • Eukkosenne

      Laitan tähän heprealaiskirjeen jakeita 1 luvusta, koska ne osoittavat että Jeesus ei ole enkeli.


      Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin
      6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
      10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

      • jumalajakaritsa

        Ilm. 21:22 puolestaan osoittaa, ettei Jeesus ole Herra Jumala, Kaikkivaltias, sillä heidät esitetään kahtena erillisenä olentona:

        "Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän JA Karitsa."


      • JaPaljastus

        ilm. 21:22 luetellaan 4 lueteltavaa, jotka on ensin eroteltu pilkku-välimerkillä ja viimeiset kaksi on erotettu sanlla "ja".
        Tuo on normaali ja koulussa suositeltavana esitetty tapa esittää luetteloitavia.

        Vartiotorniuskonto on näköjänsä kehittänyt siitä juuri tuohon jakeeseen teologisen maksiimin.

        Jeesuksen jumaluus, että Jeesus on Jumala, on paljastettu saman Johanneksen evankeliumissa kuin joka on kirjoittanut tuon ilmestyskirjan. Joh. 1:1.

        Miltä sinusta tuntuu käytellä vartiotorniuskonnon teokraattista sodankäyntiä, valehtelua, ja tulla paljastetuksi siitä ?


      • jumalajakaritsa
        JaPaljastus kirjoitti:

        ilm. 21:22 luetellaan 4 lueteltavaa, jotka on ensin eroteltu pilkku-välimerkillä ja viimeiset kaksi on erotettu sanlla "ja".
        Tuo on normaali ja koulussa suositeltavana esitetty tapa esittää luetteloitavia.

        Vartiotorniuskonto on näköjänsä kehittänyt siitä juuri tuohon jakeeseen teologisen maksiimin.

        Jeesuksen jumaluus, että Jeesus on Jumala, on paljastettu saman Johanneksen evankeliumissa kuin joka on kirjoittanut tuon ilmestyskirjan. Joh. 1:1.

        Miltä sinusta tuntuu käytellä vartiotorniuskonnon teokraattista sodankäyntiä, valehtelua, ja tulla paljastetuksi siitä ?

        "ilm. 21:22 luetellaan 4 lueteltavaa, jotka on ensin eroteltu pilkku-välimerkillä ja viimeiset kaksi on erotettu sanlla "ja".
        Tuo on normaali ja koulussa suositeltavana esitetty tapa esittää luetteloitavia. "

        Vahvistat siis sen, mitä jo kirjoitinkin, eli Jumala ja Karitsa ovat kaksi erillistä olentoa.

        "Jeesuksen jumaluus, että Jeesus on Jumala, on paljastettu saman Johanneksen evankeliumissa kuin joka on kirjoittanut tuon ilmestyskirjan. Joh. 1:1. "

        Jos malttaisit lukea koko jakeen Joh. 1:1, näkisit, että Sana oli myös Jumalan luona. Itsensä luonako Sana oli? Jae 1:18 puolestaan sanoo, ettei Jumalaa ole kukaan koskaan nähnyt, vaikka Jeesuksen näkivät Raamatun mukaan monetkin. Samassa evankeliumissa myös Jeesus, tuo mielestäsi Jumala, sanoo Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Voi että, tulkintasi eivät taida pitää vettä?

        "Miltä sinusta tuntuu käytellä vartiotorniuskonnon teokraattista sodankäyntiä, valehtelua, ja tulla paljastetuksi siitä ?"

        Miltä sinusta tuntuu, kun sinulle osoitetaan, miten huteralla pohjalla tulkintasi ovat ja miten valikoivasti olet Raamattua lukenut?


      • Mannaa

        "Joh. 1:1, näkisit, että Sana oli myös Jumalan luona."
        -Se on vain UM-pamfletissa, että tuo kumoaa selkeän ilmoituksen, "Sana oli Jumala", Jeesus oli Jumala.
        Teokraattisen sodankäynnin mahdollisuudet venytetään äärimmilleen, kun sanotaan että yhdessä jakeessa on yksi lause tarkoitettu kumoamaan toinen lause. Eikö sinustakin ?

        Oma kirjoittamasi lista oli: "Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän JA Karitsa."
        Sinun tulisi huomata että tässäkään ei käytetä sanaa Jehova. Kun ymmärrät myös että tuo Herra Jumala ja Kaikkivaltias ovat myöskin saman Jumalan nimiä nekin.
        Kuten "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".


      • jumalajakaritsa
        Mannaa kirjoitti:

        "Joh. 1:1, näkisit, että Sana oli myös Jumalan luona."
        -Se on vain UM-pamfletissa, että tuo kumoaa selkeän ilmoituksen, "Sana oli Jumala", Jeesus oli Jumala.
        Teokraattisen sodankäynnin mahdollisuudet venytetään äärimmilleen, kun sanotaan että yhdessä jakeessa on yksi lause tarkoitettu kumoamaan toinen lause. Eikö sinustakin ?

        Oma kirjoittamasi lista oli: "Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän JA Karitsa."
        Sinun tulisi huomata että tässäkään ei käytetä sanaa Jehova. Kun ymmärrät myös että tuo Herra Jumala ja Kaikkivaltias ovat myöskin saman Jumalan nimiä nekin.
        Kuten "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".

        "-Se on vain UM-pamfletissa, että tuo kumoaa selkeän ilmoituksen, "Sana oli Jumala", Jeesus oli Jumala."

        Riippumatta kirjaimen koosta, Isä on Jeesuksen itsensä mukaan ainoa tosi Jumala (tai jumala).

        "Oma kirjoittamasi lista oli: "Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän JA Karitsa."
        Sinun tulisi huomata että tässäkään ei käytetä sanaa Jehova. "

        Ei niin, mutta Karitsa on kuitenkin selvästi eri kuin Herra Jumala, Kaikkivaltias. Siis Karitsa ei ole kaikkivaltias, vrt. "minulle on ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä". On eri asia saada tuo valta kuin omistaa se ikuisuudesta lähtien. Kukahan tuon vallan Jeesukselle on antanut, haluatko arvata?


      • Rösterio

        "Kukahan tuon vallan Jeesukselle on antanut, haluatko arvata? "
        Jos saan arvata, nii nimim. Mannaan ei tarvitse arvata. Se on Raamatussa.

        Tuota tulee sinunkin pohtia, miksi Jeesus sanoi tuossa tilanteessa että Isä on Jeesuksen itsensä mukaan ainoa tosi Jumala.
        Kun APT 20: 28, 29: Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
        -Kun on samasta Jumalasta kysymys.

        Niin.
        2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" - ristinkuolema. Pelastus

        Kun taas vartiotornisi vaatii sinua uskomaan, että Jehova murhasi viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.


      • jumalajakaritsa
        Rösterio kirjoitti:

        "Kukahan tuon vallan Jeesukselle on antanut, haluatko arvata? "
        Jos saan arvata, nii nimim. Mannaan ei tarvitse arvata. Se on Raamatussa.

        Tuota tulee sinunkin pohtia, miksi Jeesus sanoi tuossa tilanteessa että Isä on Jeesuksen itsensä mukaan ainoa tosi Jumala.
        Kun APT 20: 28, 29: Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
        -Kun on samasta Jumalasta kysymys.

        Niin.
        2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" - ristinkuolema. Pelastus

        Kun taas vartiotornisi vaatii sinua uskomaan, että Jehova murhasi viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

        Jeesus itse kuitenkin sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Toki jos haluat uskoa epäilevää Tuomasta tai Johanneksen evankeliumin prologin kirjoittajaa ennemmin kuin oman Jumalasi sanoja, niin mikäpä siinä.


    • Kukasinäolet

      2 Moos 6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
      6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

      2 Moos 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

      Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      Joh 4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."
      4:26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

      Joh 5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

      6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

      8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

      10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
      10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

      11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.

      • Paipapum

        Sananlaskujen Viisaus ei ole Jeshua , vaan juutalaisten kirjoitusten mukaan Sofia , Jahven tytär , joka eksyi tähän maailmaan S'ekinavalona ,
        Sitten , tuo -Tuomas-kohta , jossa tTuomas muka sanoo seinän läpi tullutta Jeesusta jumalaksi , on Raamatuntutkimus ajat sitten Todennut kirjoitetuksi satoja vuosia myöhemmin kuin muu teksti .Nimi " Henki " taas tuli ns, alkukirkon teksteihin vasta noin vuonna -350, jaa , Piispa Basileios " Suuren" kirjoittamana . Raamatussa on sanan vanhempikin versio , -Voima , "


    • togfkdfd

      Monet kristikunnan kirkot opettavat, että Jumala on kolmiyhteinen. Tietosanakirjassa Encyclopædia Britannica kuitenkin sanotaan: ”Sanaa kolminaisuus sen enempää kuin täsmällisesti esitettyä kolminaisuusoppiakaan ei sinänsä esiinny Uudessa testamentissa – –. Tuo oppi kehittyi vähitellen useiden vuosisatojen aikana ja monien kiistelyjen kautta.”

      Raamattu ei todellisuudessa missään kohdin sano Jumalan olevan osa kolminaisuutta. Seuraavassa lainauksia Raamatusta:

      ”Jehova, meidän Jumalamme, on yksi Jehova.” (5. Mooseksen kirja 6:4.)

      ”Sinä, jonka nimi on Jehova, sinä yksin olet Korkein kaikessa maassa.” (Psalmit 83:18.)

      ”Tämä merkitsee ikuista elämää, että he hankkivat sinun tuntemustasi, ainoan tosi Jumalan, ja hänen tuntemustaan, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Johannes 17:3.)

      ”Jumala on vain yksi.” (Galatalaisille 3:20.)

    • Kalle1234

      Mitä Raamattu sanoo?

      ”Isä on minua [Jeesusta] suurempi.” (Johannes 14:28.) *

      ”Minä [Jeesus] nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.” (Johannes 20:17.)

      ”Meillä on vain yksi Jumala, Isä.” (1. Korinttilaisille 8:6.)

      ”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä!” (1. Pietarin kirje 1:3.)

      ”Näin sanoo Aamen [Jeesus], uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku.” (Ilmestys 3:14.) *

    • Puhtaaksi

      togfkdfd 6.10.2018 9:06

      " Tietosanakirjassa Encyclopædia Britannica kuitenkin sanotaan: ”Sanaa kolminaisuus sen enempää kuin täsmällisesti esitettyä kolminaisuusoppiakaan ei sinänsä esiinny Uudessa testamentissa "

      -Mutta eihän kolminaisuus väitäkään että sana kolminaisuus esiintyisi Raamatussa.
      Sen sijaan lahkon oppeihin tuo väite kuuluu puheenaiheena, vaikka vartiotorniuskonto kieltää kolminaisuuden. Lahkohan matki adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeliksi.

      Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin
      6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
      10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

      -Eli tuossa 5-6 jakeissa kielletään enkeliys. 8 jakeessa vahvistetaan jumaluus, Jeesuksen.
      ---------------
      jumalajakaritsa 5.10.2018 19:44

      "Jeesus itse kuitenkin sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Toki jos haluat uskoa epäilevää Tuomasta tai Johanneksen evankeliumin prologin kirjoittajaa ennemmin kuin oman Jumalasi sanoja, niin mikäpä siinä "

      Ei Raamatun ymmärtäminen ole oman halun / lahkojohdon uskomista.
      Siellä filipp:ssä on jae, otti orjan osan, ja tässä osassa Jeesus puhuu Joh. 17:3:ssa. Vartiotorniuskonnossa tuo filipp. jae on kylläkin kielletty.

      Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala.

      Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä

      Raamatussa: 2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

      • jumalajakaritsa

        "Siellä filipp:ssä on jae, otti orjan osan, ja tässä osassa Jeesus puhuu Joh. 17:3:ssa. "

        Pyhä Henki ei kuitenkaan ollut orjan osassa, kun Jeesus sanansa Joh. 17:3:ssa sanoi. Osaatko kertoa, miksei Pyhä Henki ollut Jeesuksen mukaan tosi Jumala, vaan Isä oli ainoa?

        "Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala. "

        Kristitylle myös muut osat Raamattua ovat Jumalan Sanaa, kuten Joh. 1:1 "Sana oli Jumalan luona", siis Sana oli eri kuin Jumala. Jos sanotaan, että Matti on Tepon luona, tulkitsetko tuon niin, että Matti on Teppo?

        "Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä"

        Nikea-uskonnossa Jumala tekee 1/3-itsemurhan, jossa siinäkin tosin kuolee vain Jeesus Nasaretilaisen ruumis, Poika-Jumalan jatkaessa elämää jossain toisessa muodossa. Ja sitten sanotaan, että nikealainen on tällä silmänkääntötempulla vapahdettu - järjetöntä.


    • tuttujuttu

      Jehovat eivät ymmärrä Raamattua enkä minä sitä heiltä vaadikaan. Mahdotonta on, että ihmiset, jotka ovat väärentäneet itselleen oman raamattunsa, voisivat ymmärtää Raamattua.

      Jeesus ei voinut julkisesti ruveta huutamaan, että hän on Jumala, sillä silloin juutalaiset olisivat ilman oikeudenkäntiä kivittäneet hänet kuoliaaksi Mooseksen lain perusteella. Jehovat ovat hyvin ymmärtämättömiä, kun he vaativat, että Jeesuksen olisi pitänyt ilmoittaa olevansa Jumala.

      Opetuslapsilleen Jeesus kuitenkin ilmoitti itsensä ja ilmoitti olevansa Jumala. Se tapahtui juuri tässä. Jeesus saoi olevansa "Minä olen se, joka minä olen". Jeesus käytti Jumalan nimeä. Juutalaiset eivät koskaan lausuneet Jumalan nimeä, sillä se oli heidän mukaansa kielletty Mooseksen toisessa käskyssä. Siksi tuo Jeesuksen käyttämä ilmaus on hyvin merkittävä.

      2 Moos 6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
      6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

      2 Moos 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

      Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      • jumalajakaritsa

        "Jeesus ei voinut julkisesti ruveta huutamaan, että hän on Jumala, sillä silloin juutalaiset olisivat ilman oikeudenkäntiä kivittäneet hänet kuoliaaksi Mooseksen lain perusteella. Jehovat ovat hyvin ymmärtämättömiä, kun he vaativat, että Jeesuksen olisi pitänyt ilmoittaa olevansa Jumala."

        Aika heikko Jumala sinulla, jos hänen täytyy pelätä kivittämistä ja piilotella todellista olemustaan. Pitäisikö mahtavaa Jumalaasi ihan pelätä? Hui.


      • Erastodam

        Jeesus täytti tehtävän.
        Se ei ollut vartiotornikaupustelua, vaikka lahkossa niin.

        Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin
        6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

        -Eli tuossa 5-6 jakeissa kielletään enkeliys. 8 jakeessa vahvistetaan jumaluus, Jeesuksen.

        "Jeesus itse kuitenkin sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Toki jos haluat uskoa epäilevää Tuomasta tai Johanneksen evankeliumin prologin kirjoittajaa ennemmin kuin oman Jumalasi sanoja, niin mikäpä siinä "

        Ei Raamatun ymmärtäminen ole oman halun / lahkojohdon uskomista.
        Siellä filipp:ssä on jae, otti orjan osan, ja tässä osassa Jeesus puhuu Joh. 17:3:ssa. Vartiotorniuskonnossa tuo filipp. jae on kylläkin kielletty.

        Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala.

        Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä

        Raamatussa: 2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

        -Toki Raamattu epäsuorasti vahvistaa Jeesuksen jumaluuden monelle yllttävinkin tavoin.
        Esim. Sakarja 11:13 Herra sanoi minulle: "Vie ne temppeliin ja viskaa metallinsulattajalle. Näin korkean hinnan arvoisena he minua pitävät!" Minä viskasin ne kolmekymmentä hopearahaa metallinsulattajalle, Herran temppeliin.
        -Mutta tuohan on Juudas Iskariotin palkkio.


      • jumalajakaritsa
        Erastodam kirjoitti:

        Jeesus täytti tehtävän.
        Se ei ollut vartiotornikaupustelua, vaikka lahkossa niin.

        Hepr. 1:5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin
        6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

        -Eli tuossa 5-6 jakeissa kielletään enkeliys. 8 jakeessa vahvistetaan jumaluus, Jeesuksen.

        "Jeesus itse kuitenkin sanoi Isää ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3). Toki jos haluat uskoa epäilevää Tuomasta tai Johanneksen evankeliumin prologin kirjoittajaa ennemmin kuin oman Jumalasi sanoja, niin mikäpä siinä "

        Ei Raamatun ymmärtäminen ole oman halun / lahkojohdon uskomista.
        Siellä filipp:ssä on jae, otti orjan osan, ja tässä osassa Jeesus puhuu Joh. 17:3:ssa. Vartiotorniuskonnossa tuo filipp. jae on kylläkin kielletty.

        Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala.

        Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä

        Raamatussa: 2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

        -Toki Raamattu epäsuorasti vahvistaa Jeesuksen jumaluuden monelle yllttävinkin tavoin.
        Esim. Sakarja 11:13 Herra sanoi minulle: "Vie ne temppeliin ja viskaa metallinsulattajalle. Näin korkean hinnan arvoisena he minua pitävät!" Minä viskasin ne kolmekymmentä hopearahaa metallinsulattajalle, Herran temppeliin.
        -Mutta tuohan on Juudas Iskariotin palkkio.

        "Ei Raamatun ymmärtäminen ole oman halun / lahkojohdon uskomista.
        Siellä filipp:ssä on jae, otti orjan osan, ja tässä osassa Jeesus puhuu Joh. 17:3:ssa. Vartiotorniuskonnossa tuo filipp. jae on kylläkin kielletty."

        Pyhä Henki ei ollut orjan osassa, kun Jeesus sanansa Joh. 17:3:ssa sanoi. Silti Jeesuksen mukaan Isä on ainoa tosi Jumala. "Ainoa" tarkoittaa, ettei muita ole, joten Jeesus itse tai Pyhä Henki eivät voi olla tosi Jumala. Jae on Nikea-uskonnossa kylläkin kielletty.

        "Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala."

        Ja toisaalta sama jae sanoo, että Sana oli Jumalan luona. Itsensä luonako Sana oli? Jae 18 sanoo, ettei Jumalaa ole kukaan nähnyt. Kenet ihmiset sitten näkivät, kun näkivät Jeesuksen? Eivät ainakaan Jumalaa, näin sanoo Raamattu, Jumalan Sana.

        "Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä"

        Nikealaisten Jumala puolestaan yritti 1/3-itsemurhaa, eikä siinäkään onnistunut kuin tappamaan Jeesus Nasaretilaisen ruumiin, jonka sisällä majaillut Poika-Jumala jatkoi elämäänsä muussa muodossa. Ja siten on nikelaine vapahdettu - sairasta.


      • Toinenyrittäjä

        "Pyhä Henki ei ollut orjan osassa, kun Jeesus sanansa Joh. 17:3:ssa sanoi. Silti Jeesuksen mukaan Isä on ainoa tosi Jumala. "

        Mutta Pyhä Henkihän on lähinnä Jumalan toinen nimi, synonyymi. Käytetään niin uudessa kuin vanhassa testamentissa.
        Pyhä Henki on siis myös taivaan Isän toinen nimi.
        Sanommehan mekin, että rakkaalla lapsella on mopnta nimeä.

        Vaadit tuolla tulkinnalla ja kieltämällä "otti orjan osan"
        hylättäviksi, niin vartiotornihan niin vaatii,

        "Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala."
        Ja että tämä lause olisi kirjoitettu vain, jotta edellinen lause sen kumoaisi. (Sana oli Jumalan luona)

        "Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä"
        -Ja tämän siis ymmärrät, joutuen pohtimaan Nikealaisiasi.

        Esim. Sakarja 11:13 Herra sanoi minulle: "Vie ne temppeliin ja viskaa metallinsulattajalle. Näin korkean hinnan arvoisena he minua pitävät!" Minä viskasin ne kolmekymmentä hopearahaa metallinsulattajalle, Herran temppeliin.
        -Mutta tuohan on Juudas Iskariotin palkkio.


      • jumalajakaritsa
        Toinenyrittäjä kirjoitti:

        "Pyhä Henki ei ollut orjan osassa, kun Jeesus sanansa Joh. 17:3:ssa sanoi. Silti Jeesuksen mukaan Isä on ainoa tosi Jumala. "

        Mutta Pyhä Henkihän on lähinnä Jumalan toinen nimi, synonyymi. Käytetään niin uudessa kuin vanhassa testamentissa.
        Pyhä Henki on siis myös taivaan Isän toinen nimi.
        Sanommehan mekin, että rakkaalla lapsella on mopnta nimeä.

        Vaadit tuolla tulkinnalla ja kieltämällä "otti orjan osan"
        hylättäviksi, niin vartiotornihan niin vaatii,

        "Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana, ja Joh. 1:1 Sana oli Jumala, elikkä Jeesus oli Jumala."
        Ja että tämä lause olisi kirjoitettu vain, jotta edellinen lause sen kumoaisi. (Sana oli Jumalan luona)

        "Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkelin ristillä, jotta vartiotorni saa kirjoitttaa: Nyt on ihminen vapahdettu. - Järjetöntä"
        -Ja tämän siis ymmärrät, joutuen pohtimaan Nikealaisiasi.

        Esim. Sakarja 11:13 Herra sanoi minulle: "Vie ne temppeliin ja viskaa metallinsulattajalle. Näin korkean hinnan arvoisena he minua pitävät!" Minä viskasin ne kolmekymmentä hopearahaa metallinsulattajalle, Herran temppeliin.
        -Mutta tuohan on Juudas Iskariotin palkkio.

        "Mutta Pyhä Henkihän on lähinnä Jumalan toinen nimi, synonyymi. Käytetään niin uudessa kuin vanhassa testamentissa."

        Kolminaisuusopin kannalta Pyhä Henki ei kuitenkaan ole Isän synonyymi, vaan yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista Isän ja Pojan ohella. Jeesus puhui Isälle (yhdelle persoonista) ja sanoi häntä ainoaksi tosi Jumalaksi, mikä tarkoittaa, etteivät Poika ja Pyhä Henki ole tosi Jumala. Tarkista nikealaisten hyväksymästä sanakirjasta, mitä "ainoa" tarkoittaa, jos et minua usko. Voin kuitenkin kertoa, että se tarkoittaa, ettei muita ole.

        "Vaadit tuolla tulkinnalla ja kieltämällä "otti orjan osan"
        hylättäviksi, niin vartiotornihan niin vaatii,"

        Et voi selittää kaikkea orjan osaan vetoamalla, sillä Jeesuksella on Jumala myös korotetussa, taivaallisessa asemassaan: "Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet" (Ef. 1:17). Jumalalla ei ole Jumalaa, joten Jeesus ei ole Jumala.


    • Alottar

      jumalajakaritsa 6.10.2018 23:01

      "Kolminaisuusopin kannalta Pyhä Henki ei kuitenkaan ole Isän synonyymi, vaan yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista Isän ja Pojan ohella"
      -Vartiotornisi vetää sinua nenästä. Ymmärrä kolminaisuus siten, että Jumala on yksi, mutta puhuu kolmien kasvojen kautta.

      " Jeesus puhui Isälle (yhdelle persoonista) ja sanoi häntä ainoaksi tosi Jumalaksi, mikä tarkoittaa, etteivät Poika ja Pyhä Henki ole tosi Jumala. "
      -Vartiotornillasi on ongelmana että se kokoaa Raamatusta ristiriitaisuuksia vartiotorniinsa.
      Joh. 1:1 Jeesus on Jumala, (jonka vartiotorni on väärentänyt epäjumalaksi).
      Jos kiellät filipp. kirjeestä "orjan osan" kiellät Jumalan Sanan, mutta et tuo esiin, että teet sen mielihyvin, sillä olet vartiotorniuskontoinen.

      "Tarkista nikealaisten hyväksymästä sanakirjasta"
      -Olet niin vartiotornisi lumoissa että et taitaisi uskoa, jos sanottaisiin, että kristitylle riittää Raamattu

      "Jumalalla ei ole Jumalaa, joten Jeesus ei ole Jumala."

      "Ef. 1:17"
      -Efesolaiskirje on Paavalin. Kuten esim filipp.kirjekin: jonka 2:11: ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Herra on Jumala)
      Ja korinttilaiskirjeet: 2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus
      (Ei siin enkeliä ristiinnaulittu, kuten vartiotorniuskonnossa, jumalan murhaamana)

      Ei Raamattu ole ristiriitainen, eikä Paavali.
      Vartiotornisi tulkinta Ef. 1:17 on vartiotorniuskonnon tarpeisiin saneltu.

      • viekasvartiotorni

        Vartiotorniuskonnolle on ollut kova paikka Hepr. 1:8 kun Isä sanoo poikaansa Jumalaksi. Tämä uususkonto onkin kekseliäästi lisännyt jakeeseen kaksi kirjainta (on) joka hävittää Isän todistuksen.

        UM. Mutta Pojasta: "Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka.


      • jumalajakaritsa
        viekasvartiotorni kirjoitti:

        Vartiotorniuskonnolle on ollut kova paikka Hepr. 1:8 kun Isä sanoo poikaansa Jumalaksi. Tämä uususkonto onkin kekseliäästi lisännyt jakeeseen kaksi kirjainta (on) joka hävittää Isän todistuksen.

        UM. Mutta Pojasta: "Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka.

        Nikea-uskonnolle puolestaan on kova paikka seuraava jae, Hepr. 1:9, josta käy ilmi, että Pojallakin on Jumala: "Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi."

        Nikea-uskonnolle on kova paikka myös Ap.t. 10:38, joka tekee selväksi, ettei Jeesus ollut Jumala, vaan ainoastaan Jumalan voitelema: "Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan."


      • jumalajakaritsa

        "-Vartiotornisi vetää sinua nenästä. Ymmärrä kolminaisuus siten, että Jumala on yksi, mutta puhuu kolmien kasvojen kautta."

        Jos tämä pitäisi paikkansa, miksi yksi "kasvoista" (Poika) nosti yhden "kasvoista" (Isän) muiden yläpuolelle ainoaksi tosi Jumalaksi?

        "-Olet niin vartiotornisi lumoissa että et taitaisi uskoa, jos sanottaisiin, että kristitylle riittää Raamattu"

        Jos riittäisi, miksi uskontunnustukset on pitänyt laatia?

        "(Ei siin enkeliä ristiinnaulittu, kuten vartiotorniuskonnossa, jumalan murhaamana)"

        Nikea-uskonnossa murhattiin viaton ihminen, Jeesus Nasaretilainen, niiden asioiden takia, mitä hänen ruumiissaan majaillut Poika-Jumala sanoi ja teki.

        "Ei Raamattu ole ristiriitainen, eikä Paavali."

        Raamattu on ristiriitainen ja Paavali yksinkin melkoinen spagettimaakari oppiensa kanssa.

        "Vartiotornisi tulkinta Ef. 1:17 on vartiotorniuskonnon tarpeisiin saneltu. "

        Vartiotorniuskonnosta ei ollut mitään tietoa, kun Efesolaiskirjeen kirjoittaja Paavalin nimissä tuon jakeen saneli.


      • Miakuulemajatar

        "Jos tämä pitäisi paikkansa, miksi yksi "kasvoista" (Poika) nosti yhden "kasvoista" (Isän) muiden yläpuolelle ainoaksi tosi Jumalaksi?"

        --Vartiotornillasi on ongelmana että se kokoaa Raamatusta ristiriitaisuuksia vartiotorniinsa.
        Joh. 1:1 Jeesus on Jumala, (jonka vartiotorni on väärentänyt epäjumalaksi).
        Jos kiellät filipp. kirjeestä "orjan osan" kiellät Jumalan Sanan, mutta et tuo esiin, että teet sen mielihyvin, sillä olet vartiotorniuskontoinen. (Alottar, edellä)
        -Jeesus siis puhui orjan osassa. Mutta koska tämä on kristinuskoa, on kuilu vartiotorniuskontoon ja yhteisymmärrykseen syvä.

        -Ja vaikka filipp.kirjekin: jonka 2:11: ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Herra on Jumala)
        Ja korinttilaiskirjeet: 2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus
        (Ei siin enkeliä ristiinnaulittu, kuten vartiotorniuskonnossa, jumalan murhaamana)
        (Alottar, edellä')

        "Nikea-uskonnossa murhattiin viaton ihminen, Jeesus Nasaretilainen, niiden asioiden takia, mitä hänen ruumiissaan majaillut Poika-Jumala sanoi ja teki."
        Nikeaan en ota kantaa.
        Raamatussa 2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

        "Raamattu on ristiriitainen"
        -Ei ole. Vartiotornisi vain kieltää Raamatun jakeita, kuten "orjan osan"

        -Luepa Turusesta, kirja esiintuo vartiotornisitaatein, kuinka vartiotorni väärinkäyttää, väärentää Raamatun.

        """ "Vartiotornisi tulkinta Ef. 1:17 on vartiotorniuskonnon tarpeisiin saneltu. "
        Vartiotorniuskonnosta ei ollut mitään tietoa, kun Efesolaiskirjeen kirjoittaja Paavalin nimissä tuon jakeen saneli. """

        -Raamattu ilmnoittaa Jeesuksen Jumalaksi. Vartiotorni enkeliksi (tämä on aikoinaan adventisteilta Russellin kopsaama opinlause, adventist ovat virheestä jo luopuneet)
        Enkelit ovat Raamatussa kumartava Jeesusta, Jumalaa.
        Siten 1:17 puhuu Jeesuksesta Filipp. 2:6 ilmoituksen mielessä "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi"
        Älä etsi Raamatusta ristiriitoja, ei niitä ole, ymmärrä jakeet yhrteyksissään.


      • jumalajakaritsa
        Miakuulemajatar kirjoitti:

        "Jos tämä pitäisi paikkansa, miksi yksi "kasvoista" (Poika) nosti yhden "kasvoista" (Isän) muiden yläpuolelle ainoaksi tosi Jumalaksi?"

        --Vartiotornillasi on ongelmana että se kokoaa Raamatusta ristiriitaisuuksia vartiotorniinsa.
        Joh. 1:1 Jeesus on Jumala, (jonka vartiotorni on väärentänyt epäjumalaksi).
        Jos kiellät filipp. kirjeestä "orjan osan" kiellät Jumalan Sanan, mutta et tuo esiin, että teet sen mielihyvin, sillä olet vartiotorniuskontoinen. (Alottar, edellä)
        -Jeesus siis puhui orjan osassa. Mutta koska tämä on kristinuskoa, on kuilu vartiotorniuskontoon ja yhteisymmärrykseen syvä.

        -Ja vaikka filipp.kirjekin: jonka 2:11: ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Herra on Jumala)
        Ja korinttilaiskirjeet: 2 Korintt. 5:19 "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus
        (Ei siin enkeliä ristiinnaulittu, kuten vartiotorniuskonnossa, jumalan murhaamana)
        (Alottar, edellä')

        "Nikea-uskonnossa murhattiin viaton ihminen, Jeesus Nasaretilainen, niiden asioiden takia, mitä hänen ruumiissaan majaillut Poika-Jumala sanoi ja teki."
        Nikeaan en ota kantaa.
        Raamatussa 2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

        "Raamattu on ristiriitainen"
        -Ei ole. Vartiotornisi vain kieltää Raamatun jakeita, kuten "orjan osan"

        -Luepa Turusesta, kirja esiintuo vartiotornisitaatein, kuinka vartiotorni väärinkäyttää, väärentää Raamatun.

        """ "Vartiotornisi tulkinta Ef. 1:17 on vartiotorniuskonnon tarpeisiin saneltu. "
        Vartiotorniuskonnosta ei ollut mitään tietoa, kun Efesolaiskirjeen kirjoittaja Paavalin nimissä tuon jakeen saneli. """

        -Raamattu ilmnoittaa Jeesuksen Jumalaksi. Vartiotorni enkeliksi (tämä on aikoinaan adventisteilta Russellin kopsaama opinlause, adventist ovat virheestä jo luopuneet)
        Enkelit ovat Raamatussa kumartava Jeesusta, Jumalaa.
        Siten 1:17 puhuu Jeesuksesta Filipp. 2:6 ilmoituksen mielessä "otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi"
        Älä etsi Raamatusta ristiriitoja, ei niitä ole, ymmärrä jakeet yhrteyksissään.

        ""Jos tämä pitäisi paikkansa, miksi yksi "kasvoista" (Poika) nosti yhden "kasvoista" (Isän) muiden yläpuolelle ainoaksi tosi Jumalaksi?"
        -Jeesus siis puhui orjan osassa. Mutta koska tämä on kristinuskoa, on kuilu vartiotorniuskontoon ja yhteisymmärrykseen syvä."

        Pyhä Henki ei kuitenkaan ollut orjan osassa, kun Jeesus nuo sanansa sanoi. Etkö osaa Nikea-opettajasi avustuksella kertoa, miksi Jeesus nosti Isän ainoaksi tosi Jumalaksi, ohi itsensä ja Pyhän Hengen? "Ainoa" tarkoittaa sitä, ettei muita ole. Jeesus itse ja Pyhä Henki eivät siis ole tosi Jumalia, ainakin mikäli Jumalana pitämääsi Jeesusta on uskominen (toki aina on mahdollista, että sinä tiedät nämä asiat paremmin kuin hän).

        ""Raamattu on ristiriitainen"
        -Ei ole. Vartiotornisi vain kieltää Raamatun jakeita, kuten "orjan osan""

        Nikea-uskontosi se vasta Raamatun jakeita kieltääkin. Jeesuksen jumaluutta vastaan on lukematon määrä jakeita, kuten Joh. 20:17 "Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo". Jumalana pitämälläsi Jeesuksella on siis SAMA Jumala kuin ihmisillä. Haluatko arvata, kuka tuo Jumala mahtaisi olla?

        "-Raamattu ilmnoittaa Jeesuksen Jumalaksi."

        Erään tulkinnan mukaan näin, tosin kirjaimen koosta ei ole yksimielisyyttä. Raamattu saattaa myös ilmoittaa Jeesuksen jumalaksi tai JUMALAKSI. Viimeksi mainittu muoto olisi uskollisin alkutekstille, jossa kaikki kirjaimet olivat isoja.

        Kirjaimen koosta riippumatta Raamattu ilmoittaa kuitenkin vain Isän ainoaksi tosi Jumalaksi (Joh. 17:3).


      • KernuKaijuli

        "Pyhä Henki ei kuitenkaan ollut orjan osassa, kun Jeesus nuo sanansa sanoi."
        -Jos Pyhän Hengen otat puheen aiheeksi, Pyhä Henki on juuri ainoa Jumala. Jumalahan on vailla maallista tomumajaa, Henkin, ja koska on Jumala, niin on pyhä.

        "Ainoa" tarkoittaa sitä, ettei muita ole.
        -Tämähän on ilmoitettu jo Mooseksen kirjassa. 5 Moos 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        (ja kun Jeesus on ilmoitettu Jumalaksi, on Jeesus ja Jumala yhtä, Joh. 1:1)
        -Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        -Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki: Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14); Herran Henki (Ap 5:9); Pojan Henki (Gal 4:6); Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)... Henki on kuitenkin
        sama (1 Kor 12:4).
        -APT 20:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
        - 2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

        "" "-Raamattu ilmnoittaa Jeesuksen Jumalaksi."
        Erään tulkinnan mukaan näin, tosin kirjaimen koosta ei ole yksimielisyyttä ""
        Jos tarkoitat Joh. 1:1 -jaetta, niin oppineet ovat asiasta yksimielisiä, vartiotornisi sanamuodosta riippumatta. Turunen on koonnut lausuntoja kymmenisen kirjaansa, mm. Barclayn lausunnon, että vartiotornissa on törkeä väärennös. Vartiotorni on väärentänyt edelleen lausunnon muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Katso vain Turusen kirjasta.

        " Joh. 20:17 "Jeesus sanoi: ... nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo". Jumalana pitämälläsi Jeesuksella on siis SAMA Jumala kuin ihmisillä. Haluatko arvata, kuka tuo Jumala mahtaisi olla? "
        -niin, vartiotorniuskonnossa kun selittävä jae on kielletty, niin se on.
        Kristinopissa filipp.kirjeen "otti orjan osan" tuo esiin sen, että Jeesus tuossa puhui orjan osassa, ihmisenä.

        Mutta vartiotorniuskonnossa Jeesus on enkeli Mikael (Mikael tosin toisesta vartiotornista katsottuna on Rooman paavi, mutta se ei saa punastuttaa mainosvaltuutettua) ja lahkojehova murhaa tämän ristillä, jotta vartiotorni saattaa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

        -Mutta etkö sinä kuitenkin ole ylpeä siitä, että saat osallistua roposillasi lahjalaatikkokeräykseen jehovakanavasi maksettavaksi tuomitun, kuten vartiotornijohto itseään kutsuu, vahingonkorvaukseen 35 miljoonaa, ?


      • jumalajakaritsa
        KernuKaijuli kirjoitti:

        "Pyhä Henki ei kuitenkaan ollut orjan osassa, kun Jeesus nuo sanansa sanoi."
        -Jos Pyhän Hengen otat puheen aiheeksi, Pyhä Henki on juuri ainoa Jumala. Jumalahan on vailla maallista tomumajaa, Henkin, ja koska on Jumala, niin on pyhä.

        "Ainoa" tarkoittaa sitä, ettei muita ole.
        -Tämähän on ilmoitettu jo Mooseksen kirjassa. 5 Moos 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        (ja kun Jeesus on ilmoitettu Jumalaksi, on Jeesus ja Jumala yhtä, Joh. 1:1)
        -Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        -Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki: Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14); Herran Henki (Ap 5:9); Pojan Henki (Gal 4:6); Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)... Henki on kuitenkin
        sama (1 Kor 12:4).
        -APT 20:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
        - 2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

        "" "-Raamattu ilmnoittaa Jeesuksen Jumalaksi."
        Erään tulkinnan mukaan näin, tosin kirjaimen koosta ei ole yksimielisyyttä ""
        Jos tarkoitat Joh. 1:1 -jaetta, niin oppineet ovat asiasta yksimielisiä, vartiotornisi sanamuodosta riippumatta. Turunen on koonnut lausuntoja kymmenisen kirjaansa, mm. Barclayn lausunnon, että vartiotornissa on törkeä väärennös. Vartiotorni on väärentänyt edelleen lausunnon muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Katso vain Turusen kirjasta.

        " Joh. 20:17 "Jeesus sanoi: ... nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo". Jumalana pitämälläsi Jeesuksella on siis SAMA Jumala kuin ihmisillä. Haluatko arvata, kuka tuo Jumala mahtaisi olla? "
        -niin, vartiotorniuskonnossa kun selittävä jae on kielletty, niin se on.
        Kristinopissa filipp.kirjeen "otti orjan osan" tuo esiin sen, että Jeesus tuossa puhui orjan osassa, ihmisenä.

        Mutta vartiotorniuskonnossa Jeesus on enkeli Mikael (Mikael tosin toisesta vartiotornista katsottuna on Rooman paavi, mutta se ei saa punastuttaa mainosvaltuutettua) ja lahkojehova murhaa tämän ristillä, jotta vartiotorni saattaa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

        -Mutta etkö sinä kuitenkin ole ylpeä siitä, että saat osallistua roposillasi lahjalaatikkokeräykseen jehovakanavasi maksettavaksi tuomitun, kuten vartiotornijohto itseään kutsuu, vahingonkorvaukseen 35 miljoonaa, ?

        "-Jos Pyhän Hengen otat puheen aiheeksi, Pyhä Henki on juuri ainoa Jumala. Jumalahan on vailla maallista tomumajaa, Henkin, ja koska on Jumala, niin on pyhä."

        Jeesuksen mukaan Isä on ainoa todellinen Jumala, ja kolminaisuusopin mukaan Isä on eri persoona kuin Poika tai Pyhä Henki. Miksi Jeesus nosti Isän ainoaksi tosi Jumalaksi yli itsensä ja Pyhän Hengen?

        "Kristinopissa filipp.kirjeen "otti orjan osan" tuo esiin sen, että Jeesus tuossa puhui orjan osassa, ihmisenä."

        Jeesus puhui tuossa vaiheessa ylösnousseena, joka oli taivaaseen astumassa - ei siis enää orjan osassa. Eivätkö nikealaisetkin opeta, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, ja että Jeesuksen ylösnousemusruumiin täytyi olla erilainen kuin hänen ruumiinsa maallisen elämän aikana?


    • mainosvaltuutettu

      Tarkoitatko että Jeesusu on Jumalassa ?

    • Lissulueskelija

      jumalajakaritsa 8.10.2018 19:06

      "" "-Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi."
      Erään tulkinnan mukaan näin, tosin kirjaimen koosta ei ole yksimielisyyttä ""
      Jos tarkoitat Joh. 1:1 -jaetta, niin oppineet ovat asiasta yksimielisiä, vartiotornisi sanamuodosta riippumatta. Turunen on koonnut lausuntoja kymmenisen kirjaansa, mm. Barclayn lausunnon, että vartiotornissa on törkeä väärennös. Vartiotorni on väärentänyt edelleen lausunnon muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Katso vain Turusen kirjasta.

      Mutta vartiotorniuskonnossa Jeesus on enkeli Mikael (Mikael tosin toisesta vartiotornista katsottuna on Rooman paavi, mutta se ei saa punastuttaa mainosvaltuutettua) ja lahkojehova murhaa tämän ristillä, jotta vartiotorni saattaa kirjoittaa: Nyt on ihminen vapahdettu.

      -Mutta etkö sinä kuitenkin ole ylpeä siitä, että saat osallistua roposillasi lahjalaatikkokeräykseen jehovakanavasi maksettavaksi tuomitun, kuten vartiotornijohto itseään kutsuu, vahingonkorvaukseen 35 miljoonaa, ?
      -------------

      "-Jos Pyhän Hengen otat puheen aiheeksi, Pyhä Henki on juuri ainoa Jumala. Jumalahan on vailla maallista tomumajaa, Henkin, ja koska on Jumala, niin on pyhä."

      "Jeesuksen mukaan Isä on ainoa todellinen Jumala, ja kolminaisuusopin mukaan Isä on eri persoona kuin Poika tai Pyhä Henki. Miksi

      -Vartiotorniuskonto on oma uskontonsa, se kehittää riitoja Jumalan Sanasta.
      "Jeesus nosti Isän ainoaksi tosi Jumalaksi yli itsensä ja Pyhän Hengen? "
      -Noita sanoja käyttää vartiotorni. Ei Joh. 17:3 sano "yli itsensä ja Pyhän Hengen?"
      Tuo 17:3 ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa, kuten:
      -Joh. 1:1 Sana oli Jumala
      -Hepr. 1:5 Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
      - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
      -Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki: Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14); Herran Henki (Ap 5:9); Pojan Henki (Gal 4:6); Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)... Henki on kuitenkin
      sama (1 Kor 12:4).
      -APT 20:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
      - 2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

      Tuosta tulee kokonaisuus, jota jotkut sanovat Pyhäksi Kolminaisuudeksi. Kristitylle riitää ymmärtää kokonaisuus.

      "Kristinopissa filipp.kirjeen "otti orjan osan" tuo esiin sen, että Jeesus tuossa puhui orjan osassa, ihmisenä."
      Jeesus puhui tuossa vaiheessa ylösnousseena, joka oli taivaaseen astumassa - ei siis enää orjan osassa. "
      -Filippiläiskirje on Paavalin kirje, jossa hän muistelee Jeesusta "otti orjan muodon" ns. imperfektimuoto kieliopillisesti.
      Mutta vartiotorniuskonnolla on Jeesuksen enkeliys perusdogmi, vaikka se on vain adventisteilta kopsattu, ja työtapana on väittää jakeesta toisensa jälkeen että tässä nyt on selvitys. Sitä mukaan kun edellisen osalta on erehdys osoitettu.
      Jehovantodistajat vartiotorniuskonto laittaa tällaiseen työhön. Heitä ei laiteta toivottamaan herran siunausta, kertomaan pelastauksesta, vaan mokomaan väittelyyn ja riitelyyn. Sillä mainosvaltuutetut täyttävät vartiotorniuskonnon taksvärkkityön normia. Päästäkseen lahkokehutuksi.
      Kenelle suosittelisit vartiotorniuskontoa ?

      • jumalajakaritsa

        ""Jeesus nosti Isän ainoaksi tosi Jumalaksi yli itsensä ja Pyhän Hengen? "
        -Noita sanoja käyttää vartiotorni. Ei Joh. 17:3 sano "yli itsensä ja Pyhän Hengen?""

        Sanoo kyllä, vaikkakaan ei juuri noilla sanoilla. "Ainoa" tarkoittaa sitä, ettei muita ole, ja Isän sanominen ainoaksi tosi Jumalaksi tarkoittaa sitä, ettei Jeesus laskenut itseään tai edes Pyhää Henkeä tosi Jumalaksi.

        "-Filippiläiskirje on Paavalin kirje, jossa hän muistelee Jeesusta "otti orjan muodon" ns. imperfektimuoto kieliopillisesti. "

        Orjan muoto tarkoittaa tässä asiayhteydessä ihmiseksi syntymistä, eikä Jeesus ole enää orjan muodossa taivaallisessa, korotetussa asemassaan. Silti 1. Piet. 1:3:n mukaan hänellä on Jumala, Isä. Room. 8:34 puolestaan sanoo "hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme". Jeesus ei selvästikään voi olla Jumala, sillä hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella, ja näin esitetään hänet selvästi Jumalasta erillisenä olentona. Jumalan ei myöskään tarvitse rukoilla ketään, vaan Jumala on se, jota rukoillaan.


      • AriasKisneros

        Hienoa, että ymmärsit jo tuon Paavalin muistelon "otti orjan osan".

        1 Piet. 1:3 myös puhuu Jumalasta kun Jeesus on haudattu, " herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista"

        "Jeesus ei selvästikään voi olla Jumala, sillä hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella"
        -Tuon ilmauksen ei yleensä katsota ilmoittavan Jeesuksen luontoa.

        Tottahan tuo maininta Raamatusta löytyy, esimerkiksi Markuksen evankeliumin luvun 16 jae 19 kertoo: "Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle". Kohtaa tuskin kannattanee ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan oikea puoli yleensä merkitsee Raamatussa arvostettua paikkaa, kun taas vasemmalle puolelle päätyvät sitten vähemmän arvostetut: näin esimerkiksi Matteuksen evankeliumin luvun 25 jakeissa 31 - 46 ihmiskunta jaetaan kahtia, vuohiin ja lampaisiin, ja vasemmalle puolelle päätyneet vuohet joutuvat kadotukseen. Vertauskuvallisen tulkinnan puolesta puhuu sekin, että jos Jeesus istuisi kirjaimellisesti Jumalan oikealla puolella, Jumala istuisikin Jeesuksen vasemmalla puolella eli halveksitummalla paikalla - näin ainakin sekä kirkkoisä Augustinus että Tuomas Akvinolainen ajattelivat (netistä löytynyt Helsingin kaupunginkirjaston antama vastaus).

        Jeesus rukoili monestakin syystä, esim. neuvoakseen, kuten nimenomaisesti ilmoitetaan Isä meidän -rukouksen kohdalla.


      • jumalajakaritsa
        AriasKisneros kirjoitti:

        Hienoa, että ymmärsit jo tuon Paavalin muistelon "otti orjan osan".

        1 Piet. 1:3 myös puhuu Jumalasta kun Jeesus on haudattu, " herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista"

        "Jeesus ei selvästikään voi olla Jumala, sillä hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella"
        -Tuon ilmauksen ei yleensä katsota ilmoittavan Jeesuksen luontoa.

        Tottahan tuo maininta Raamatusta löytyy, esimerkiksi Markuksen evankeliumin luvun 16 jae 19 kertoo: "Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle". Kohtaa tuskin kannattanee ottaa ihan kirjaimellisesti, vaan oikea puoli yleensä merkitsee Raamatussa arvostettua paikkaa, kun taas vasemmalle puolelle päätyvät sitten vähemmän arvostetut: näin esimerkiksi Matteuksen evankeliumin luvun 25 jakeissa 31 - 46 ihmiskunta jaetaan kahtia, vuohiin ja lampaisiin, ja vasemmalle puolelle päätyneet vuohet joutuvat kadotukseen. Vertauskuvallisen tulkinnan puolesta puhuu sekin, että jos Jeesus istuisi kirjaimellisesti Jumalan oikealla puolella, Jumala istuisikin Jeesuksen vasemmalla puolella eli halveksitummalla paikalla - näin ainakin sekä kirkkoisä Augustinus että Tuomas Akvinolainen ajattelivat (netistä löytynyt Helsingin kaupunginkirjaston antama vastaus).

        Jeesus rukoili monestakin syystä, esim. neuvoakseen, kuten nimenomaisesti ilmoitetaan Isä meidän -rukouksen kohdalla.

        ""Jeesus ei selvästikään voi olla Jumala, sillä hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella"
        -Tuon ilmauksen ei yleensä katsota ilmoittavan Jeesuksen luontoa. "

        Vai niin. Käy siitä kuitenkin ilmi, ettei Jeesus ole Jumala, koska hänet esitetään Jumalasta erillisenä olentona. Istumisen voi halutessaan ottaa vertauskuvana, oleellista on Jeesuksen ja Jumalan esittäminen kahtena erillisenä olentona.

        Siinä olet tosin oikeilla jäljillä, että Jeesuksen luontoa koskien on Room. 8:34:ää selvempiäkin kohtia, kuten 1. Kor. 8:6 ja Joh. 17:3.

        "Jeesus rukoili monestakin syystä, esim. neuvoakseen, kuten nimenomaisesti ilmoitetaan Isä meidän -rukouksen kohdalla. "

        Mistä lähtien Jumalan on tarvinnut rukoilla? Ketä Jumala edes rukoilisi? Jumalaa vielä suuremmalla J:llä?


      • Erikekki

        "Mistä lähtien Jumalan on tarvinnut rukoilla? Ketä Jumala edes rukoilisi? Jumalaa vielä suuremmalla J:llä? "
        -Niinhän se vartiotorniuskonnossa on, ja tulisiko kiittää että sitä esittelet.
        Jumala otti orjan muodon, (filipp.kirjeen tuota koskeva jae puuttuu vartiotorniuskonnosta) ja Jumalalla oli myös opetustehtävä. Paitsi tunnetummat, esim. vuorisaarna, neuvoi Jumala rukoilemaan. Raamatussa. Mutta sitä koskevat jakeet puuttuvat vartiotorniuskonnosta, kuten todistaja todistaa.

        Olen tutkinut tuota keskustelussa olevaa Joh. 17:3 vastaan Joh. 1:1 ja kyllä Joh. 1:1 sanoo että Sana oli Jumala, siis Jeesus oli Jumala, ja tämä on tosiaan ollut niin tärkeä vartiotorniuskonnon johdolle että ovat väärentäneet sen, ja tosiaan Turusen kirja on kirjastossa, ja siihen on koottu tusinaisen oppineen lausunnotkin asiasta. Ja todella, oppinut Barclayn lausunnon, että kysessä on vartiotornin törkeä väärennös, on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turunen on koonnut asian esille lähteinensä, selkeämmin ei voisi asiaa todeta.

        Tuosta kysyisin, että onko tuo kirjoitettu vartiotorniuskonnon kirjoihin, että sen uskonnoitsijoiden tulee hakeutua kahnauksiin kristittyjen kanssa ?
        Kristityllähän on lähimmäisen rakastamisen ohje, mikä myöskin tuntuu puuttuvan vartiotonriuskonnosta.

        1 Korinttilaiskirje on Paavalin kirjoittama, saman kuin filippiläiskirje, jossa Paavali ilmoittaa Jumalan ottama orjan muodon ja vahvistaa sen jälkeen Jeesuksen jumaluuden, filipp 2:11,
        "on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." eli Jeesus on Jumala.
        Ei Paavali ole ristiriitainen, vartiotornisi on erikseen.

        Vartiotorniuskonnoitsijana toivoisi monet kristityt että kertoisit kuinka Jeesuksen enkeliys uskonnossanne vaikuttaa,
        2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus
        -onko kysymys vain vahvasta tahdosta ja kurinalaisesta toistoharjoituksesta ?
        Vai onko mahdollisesti 2 korintt. 5:19 myös tabujakeitanne ?


      • jumalajakaritsa
        Erikekki kirjoitti:

        "Mistä lähtien Jumalan on tarvinnut rukoilla? Ketä Jumala edes rukoilisi? Jumalaa vielä suuremmalla J:llä? "
        -Niinhän se vartiotorniuskonnossa on, ja tulisiko kiittää että sitä esittelet.
        Jumala otti orjan muodon, (filipp.kirjeen tuota koskeva jae puuttuu vartiotorniuskonnosta) ja Jumalalla oli myös opetustehtävä. Paitsi tunnetummat, esim. vuorisaarna, neuvoi Jumala rukoilemaan. Raamatussa. Mutta sitä koskevat jakeet puuttuvat vartiotorniuskonnosta, kuten todistaja todistaa.

        Olen tutkinut tuota keskustelussa olevaa Joh. 17:3 vastaan Joh. 1:1 ja kyllä Joh. 1:1 sanoo että Sana oli Jumala, siis Jeesus oli Jumala, ja tämä on tosiaan ollut niin tärkeä vartiotorniuskonnon johdolle että ovat väärentäneet sen, ja tosiaan Turusen kirja on kirjastossa, ja siihen on koottu tusinaisen oppineen lausunnotkin asiasta. Ja todella, oppinut Barclayn lausunnon, että kysessä on vartiotornin törkeä väärennös, on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turunen on koonnut asian esille lähteinensä, selkeämmin ei voisi asiaa todeta.

        Tuosta kysyisin, että onko tuo kirjoitettu vartiotorniuskonnon kirjoihin, että sen uskonnoitsijoiden tulee hakeutua kahnauksiin kristittyjen kanssa ?
        Kristityllähän on lähimmäisen rakastamisen ohje, mikä myöskin tuntuu puuttuvan vartiotonriuskonnosta.

        1 Korinttilaiskirje on Paavalin kirjoittama, saman kuin filippiläiskirje, jossa Paavali ilmoittaa Jumalan ottama orjan muodon ja vahvistaa sen jälkeen Jeesuksen jumaluuden, filipp 2:11,
        "on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." eli Jeesus on Jumala.
        Ei Paavali ole ristiriitainen, vartiotornisi on erikseen.

        Vartiotorniuskonnoitsijana toivoisi monet kristityt että kertoisit kuinka Jeesuksen enkeliys uskonnossanne vaikuttaa,
        2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus
        -onko kysymys vain vahvasta tahdosta ja kurinalaisesta toistoharjoituksesta ?
        Vai onko mahdollisesti 2 korintt. 5:19 myös tabujakeitanne ?

        ""Mistä lähtien Jumalan on tarvinnut rukoilla? Ketä Jumala edes rukoilisi? Jumalaa vielä suuremmalla J:llä? "
        -Niinhän se vartiotorniuskonnossa on, ja tulisiko kiittää että sitä esittelet.
        Jumala otti orjan muodon"

        Room. 8:34:ssä Jeesus on taivaallisessa asemassaan, ei enää orjan osassaan. Silti hän rukoilee. Voisitko vastata kiertelemättä, että jos Jeesus on Jumala, niin ketä hän rukoilee?

        "Olen tutkinut tuota keskustelussa olevaa Joh. 17:3 vastaan Joh. 1:1 ja kyllä Joh. 1:1 sanoo että Sana oli Jumala, siis Jeesus oli Jumala"

        Mutta hänen itsensä mukaan Isä on ainoa todellinen Jumala. Kumpaa sinä uskot ennemmin, Jumalasi selviä sanoja vai Johanneksen evankeliumin tulkinnanvaraista prologia, jossa edes kirjaimen koosta ei ole päästy yksimielisyyteen?

        "2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus
        -onko kysymys vain vahvasta tahdosta ja kurinalaisesta toistoharjoituksesta ?
        Vai onko mahdollisesti 2 korintt. 5:19 myös tabujakeitanne ? "

        Ei jae ole mikään tabu, kuten ei seuraavakaan, josta käy ilmi, ettei Jeesus ole Jumala vaan ihminen, välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä.

        1. Tim. 2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.


    • Toiminta-paljastaa

      Saatana on olemassa, teoista sen voi tunnistaa. Elääkö se sinussa?

      • Eikkapavain

        Vääräksi profeetaksi on itse tuo järjestö halunnut itsensä osoittaa.

        Herätkää n:o 23 v. 1968: Esittelemme ylitsepursuavat todisteemme maailmanlopusta vuodelle 1975.
        5 Moos 18:20-22: Väärän profeetan tunnistaa toteutumattomasta ennustuksesta.
        ilm. 20:10: Väärän profeetan ikuisuus on tulimeressä


    • Melkotäti

      jumalajakaritsa 11.10.2018 12:45

      "Room. 8:34:ssä Jeesus on taivaallisessa asemassaan, ei enää orjan osassaan. Silti hän rukoilee. Voisitko vastata kiertelemättä, että jos Jeesus on Jumala, niin ketä hän rukoilee?"

      Ethän loukkaannu, jos minäkin vastaan ? Mielellään saa Erikekki sitten keretessään myös.

      Roomalaiskirje on myös Paavalilta, kuten filipp.kirje, josta olet jo edellä oppinut, että Raamatussa, kristinopissa
      "Jumala otti orjan muodon, (filipp.kirjeen tuota koskeva jae puuttuu vartiotorniuskonnosta) ja Jumalalla oli myös opetustehtävä. Paitsi tunnetummat, esim. vuorisaarna, neuvoi Jumala rukoilemaan. Raamatussa. Mutta sitä koskevat jakeet puuttuvat vartiotorniuskonnosta, kuten todistaja todistaa."

      Myös Henki rukoilee. Room. 8:26: Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.
      (vartiotornihan on tyrkyttänyt todistajille Henkenä "sähkönkaltaisen voiman" ?)

      Eikö ole kiva, että ns kolminaisuuden kaksi elementtiä rukoilee sinunkin puolestasi ?

      Room. 9:5: " heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! "

      -Tässä on taas yksi jae, jossa Paavali ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.

      "Jeesus ole Jumala vaan ihminen, välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä.
      1. Tim. 2:5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

      -Eihän tuo kiellä jumaluutta, tuo jae esiintuo jo mainitun filipp. "orjan muodon", ihmisen.
      Kuten
      "2 Korintt. 5:19: "Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan" -ristinkuolema. pelastus

      • Nytymmärrän

        Ihan selvä asia.


      • Parivain

        Tärkein käsky on lähimmäisen rakastamisen käsky.

        Sitten: Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut. Sanoi Jeesus


    • Aaltoinkukka

      Eikkapavain 9.10.2018 11:01

      "Vääräksi profeetaksi on itse tuo järjestö halunnut itsensä osoittaa.

      Herätkää n:o 23 v. 1968: Esittelemme ylitsepursuavat todisteemme maailmanlopusta vuodelle 1975.
      5 Moos 18:20-22: Väärän profeetan tunnistaa toteutumattomasta ennustuksesta.
      ilm. 20:10: Väärän profeetan ikuisuus on tulimeressä "

      -Hyvät Raamatun kohdat.

      Miksi sitten vartiotorniseura kirjoittaa, että seuraa tulisi pitää "jehovakanavana" ?

      • Sieltähänse

        " Miksi sitten vartiotorniseura kirjoittaa, että seuraa tulisi pitää "jehovakanavana" ? "

        -Sitä tulisi kysyä vartiotorniseuran mainostusvastaavilta


      • Tammentopakka

        " Miksi sitten vartiotorniseura kirjoittaa, että seuraa tulisi pitää "jehovakanavana" ? "

        -seura toivoo, että olisi yksinkertaisia ihmisiä joista se kuulostaa hienolta ja jotka myös uskoisivat sen, (kun kerran sanotaan ?)


    • jpkk

      Jesaja:
      9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

      Tämä aihe tuntuu olevan hyvin vaikea ihmisille, jopa uskovaisille käsittää.
      Minä sanoisin näin:
      1. Jumala on ykseys. Tämä tarkoittaa laadullista ykseyttä, ei numeerista ykseyttä.
      2. Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala.
      3. Jeesuksella on isän ominaisuuksia ja isän rooli tietyissä tilanteissa.

      Hebr 2:13 "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!" (Tässä puhutaan Jeesuksen lapsista, jolloin Jeesus on isä)

      Pitäisi myös muistaa, että Jeesuksen asema tai rooli ennen maailmaan tulemista oli erilainen kuin hänen täällä ollessaan ja Jeesuksen rooli ja asema ylösnousemisen jälkeen on erilainen kuin hänen täällä ollessaan.

      En väitä, että tietäisin tarkasti tämän aihealueen mutta eipä tätä tunne kukaan muukaan ihminen. Tärkeää meidän olisi tuntea henkilökohtaisesti niin Isä, Jeesus kuin Pyhä Henkikin.

      • Helvihanna

        Filipp. kirjeen 2:7 "otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi" (Jeesus)

        Mutta Pyhä kolminaisuus sanotaan myös näin että Jumala puhuu myös Hengen kautta, kuten Jeesuksenkin.
        Mutta Henkihän on Jumala
        APT 5:33 Silloin Pietari sanoi: »Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ... Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle

        Raamatun Jumala on kaikkitietävä.

        Vartiotorniuskonnon jehova ei ole kaikkitietävä, hänellä saattaa joskus olla kortteeri Alcyon -tähdellä, ja juuri tuosta tietämättömyydestä sanotaan johtuvan, että todistajain tulee tehdä tili lahkon taksvärkkityöstä ns. kenttätyöraportilla.


    • Luulisi

      Kuulin, että jehovantodistajain tulee sanoa Jeesus enkeli Mikaeliksi, taikka muuten vanhin käskee toiset mököttämään hänelle.

      Mikseivät todistaja perustele omia uskomuksiaan ja käytänteitään ?

      • lahkonluonne

        Todistajat tottelevat.


    • 76yuty

      Jehovat eivät tunne Jeesusta.

      • 76yuty 10.11.2018 20:27

        <>Jehovat eivät tunne Jeesusta.><

        Sitä on liikkeellä, eilen kaksi helluntailaista lähestyi minua rantakadulla ja Jeesus oli tuntematon helppoheikki heillekin. Mainitsin, että Raamatun Jeesus lupasi, että jotkin tätä tuolloin omin korvin kuulleet eivät näkisi kuolemaa ennen kuin Jeesus palaa. "Ei Raamatussa ole tuollaista" oli vastaus. No ei sitten ajattelin ja siirryin VT:n luomis-, vadenpaisunus- ja erämaavaellustaruihin. Toinen intoutui esittämään kuinka egyptiläisten sotakärryjen pyöriä on löydetty. Totesin, että jos on kyse Ron Wyatista, niin ei kannata jatkaa, eikä jatkanut.

        Uskovaiset eivät tunne Raamattuaan.


      • Anonyymi
        Hasta_luego kirjoitti:

        76yuty 10.11.2018 20:27

        <>Jehovat eivät tunne Jeesusta.><

        Sitä on liikkeellä, eilen kaksi helluntailaista lähestyi minua rantakadulla ja Jeesus oli tuntematon helppoheikki heillekin. Mainitsin, että Raamatun Jeesus lupasi, että jotkin tätä tuolloin omin korvin kuulleet eivät näkisi kuolemaa ennen kuin Jeesus palaa. "Ei Raamatussa ole tuollaista" oli vastaus. No ei sitten ajattelin ja siirryin VT:n luomis-, vadenpaisunus- ja erämaavaellustaruihin. Toinen intoutui esittämään kuinka egyptiläisten sotakärryjen pyöriä on löydetty. Totesin, että jos on kyse Ron Wyatista, niin ei kannata jatkaa, eikä jatkanut.

        Uskovaiset eivät tunne Raamattuaan.

        Sinä taidat nyt valehdella. Helluntailaiset kyllä tuntevat Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat nyt valehdella. Helluntailaiset kyllä tuntevat Jeesuksen.

        Hasta_Luego on poistunut näyttämöltä. On siirtynyt ajasta ikuisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe