Elämä ilman kipua, ja sitä että olisi iloinen.

Miullaonviiltelyarpia

Moi. Elämäni tiivistettynä: syntymä, kodissa väkivaltaa, kiusaamista joka puolella, koulu, kukaan ei kuuntele tai välitä, mun mustamaalaaminen.13v kulunut, ja sama jatkuu.

Täytän 5kk päästä 14v, ja 2-3v saan oman kämpän ja voin olla syömärrä, ja olla nukkumatta ja ryypätä ja kuolla. Mukaan lukien et pitäis odottaa 1v et sen vois tehdä.

Sitte sais rauhassa olla kotona, ja parkua kunnolla, ja kuunnelka radiota ja elokuvia noin paljon ja kauan kunnes sitte kuolen.

Ei kukaa mua kaipaa.

Joka päivä tunnen kipua, joka päivä tunnen kuinka mua tuijotetaan ja mulle nauretaan ja selän takana puhutaan ja kuiskutellaan.

Olen saanut hyviä numeroita, ja tehnyt kaikki hyvin. Tullut hyvin toimeen.

Mutta totuus on, rttä itken iltaisin, ja sitten nukun.

Lantioissani on viilkojälkiä, mutta eniten ja pahiten on käsissä, ja säärissä.

Olen muka kaunis, mutta oikeadti olen ruma.

Viime yönä näin taas painajaista.

Olin ulkona, mennyt ulos bilettämään yksinäni ja kävin baarissa. Olin tulossa bussilla keskustaan, ja kävelin sitten kotiin päin. Menen kotiin, suihkuun ja vessaan. Nöen silmäni, näen kuinka silmistäni valuvat veripisarat kyynelten myodossa. Itkin oikeadti, mutta ne oli verta, ei tavallisia kyyneliä. En ollut muutenkaan syönyt viikkoihin mitään, enkä ollut nukkunut, mutta siihen kuolin sitten.

Olen nähnyt tämän joka päivä maaliskuusta asti jolloin mä totesin yksinäni että mulla on vaikea masennus.

Mutta onneksi kärsimystä ei ole kuin 5v,5kk, 16p.

Olen iloissani, ja ylpeä tästä.

6

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota_vastuu_elämästäsi

      Kasva aikuiseksi, se auttaa. Uhriutuminen on so last season!

      • uskomatonta

        Siis vastuu jo 13 vuotiaana? Kyllä se vastuu on vanhemmilla.


      • Vanhemmatjebulis

        Kirjoittaja ei edes muista aikaa, kun oli 13. Mistä moisen hassun ajatuksen sait päähäsi? Uskomatonta on kyllä.


      • Miullaonviiltelyarpia

        Siksi koska olen 13v. Ja vastuu on itselläni.


    • aanelonen

      Koeta jaksaa! Olet vahva, kun pystyt kirjoittamaan tänne. Kykenet kertomaan tunteistasi. Se on alku.

      Sinun pitäisi päästä puhumaan jollekin. Se joku on olemassa. Pitää vain löytää hänet (tai heidät). Sinulta vaaditaan rohkeutta vielä että jaksat etsiä oikeaa apua, sitä minkä koet itsellesi sopivaksi. Olet osoittanut että sinulla on rohkeutta jo kirjoittamalla tänne.

      Kokeile aluksi vaikka tätä:
      Mannerheimin lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin
      Lasten ja nuorten puhelimeen voivat lapset ja nuoret soittaa maksutta koko maassa joka päivä. Puhelimen toisessa päässä on koulutettu vapaaehtoinen aikuinen, jolla on aikaa kuunnella.

      Lasten ja nuorten puhelimessa voi kysyä tai keskustella luottamuksellisesti mistä tahansa itseä mietityttävästä asiasta. Puhelimen aikuiset päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia. Lasten ja nuorten puhelimen puheluja ei nauhoiteta.

      Lasten ja nuorten puhelin 116 111

      maanantaista perjantaihin kello 14–20
      lauantaisin ja sunnuntaisin kello 17–20

      PS. Masennus sinulla varmaan on kuten arvelitkin, mutta se ei ole sairaus vaikka sellaisen diagnoosin joskus jossain saisitkin. Ihminen on aina kokonaisuus, paljon enemmän kuin joku diagnoosi. Muista se!

      Masennus on tunne ja kokemus. Se on syvää inhimillistä kärsimystä, joka johtuu jostain mitä sinulle on tapahtunut. Se mitä koet on normaalia reaktiota epänormaaleihin ja ristiriitaisiin tilanteisiin. Ylitsepääsemättömiä, järkyttäviä eli traumatisoivia tilanteita voi tulla joskus kenen tahansa kohdalle, ja ne voivat kertyä elämän mittaan lapsuudesta saakka. Mitä ne tilanteet tai tapahtumat kunkin kohdalla on on yksilöllistä. Toivottavasti pääset vähitellen kertomaan, sopivaksi kokemallesi ihmiselle. Se auttaa, minulla on omaa kokemusta.

    • Hei,

      Saitkin jo yhdeltä aikaisemmalta kirjoittajalta hyviä vinkkejä siitä, mihin voisit ottaa yhteyttä tilanteesi vuoksi. Minäkin kannustan sinua juttelemaan tilanteestasi ja ajatuksistasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa. Asioiden pohtiminen yksin voi olla raskasta. Toki kannustan sinua kertomaan ajatuksistasi myös jollekulle turvalliselle aikuiselle lähipiirissä.

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe