Tiesittekös että munaakim juhlitaan kerran vuodessa ? Joka lokakuun toinen perjantai on kansainvälinen kananmunan päivä. Meillä Siipikarjaliitto sitä organisoi ja vakuuttaa munan terveellisyyttä. Miten aiot juhlistaa tätä munapäivää ?
Munallakin päivä
2
58
Vastaukset
Lämmitin valmista lohilaatikkoa ja paistoin siinä samalla pari munaa lisukkeiksi, joten juhlat jatkukjoon. Luin kyllä lehdestä tuon jutun, mutta en siitä innostunut.
Söin minäkin aamulla 2 paistettua kananmunaa, 1 sämpylän ja taikamukillisen ja hyvän kahvin kanssa. Taatusti on terveelinen tuo kananmuna ja muidenkin lintujen ankan, hanhen strutsin jopa. Kaloillakin on mätimunat, ilman kalkkikuorta, ilmeisesti vesi on suojaavampi, pehmeämpi 'kehto' Onhan munassa jälkipolven eväät hyvinkin pitkälle.
Ikivanha "elämän jatkuvuuden" symboli on uskonnoissa muna, samoin sipulikin symboloi ortodoksisuudessa ainakin jotakin uskonnosta. Onhan Fabergén'in jalokivin koristellut munat Venäjän tsaarin suunnattoman arvokkaita keräilyaarteita Muna ymmärrän elämän jatkuvuuden symbolina, varmaan jo jurakaudella liskot munivat, kuten me naisetkin kehitämme munasarjoissa valtavan määrän munasoluja siittiöitä varten.
Siitiöt taas säilyvät ehkä kehittyvätkin? miehillä myös kahdessa ulkoisessa munassa, etteivät kuumenisi liikaa.
Kautta linjan on säilynyt tuo alkueläinten munalinja, ihan hieno elämän päivä!
Sipulin osuutta en tajua niinkään, sipulinmuotoiset tornit tosin ja kerros kerroksella sen kasvu kyllä on. Itse olen eri sipulien (valko kelta puna salotti purjo ruoho ) vannoutunut ystävä 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211320
- 113971
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus289732- 16726
- 42690
- 59627
- 61543
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym38535Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!
"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on215535- 37527